synnytyksenkeston määritys...

ihan mielenkiinnolla kyselen että onko teidän synnytysten kestot laskettu ensimmäisestä supistuksesta vai ekasta kipeestä supistuksesta, tuntuu että toisilla toisin, mullakin eka supistus tuli kolmetuntia ennen kun ne oli edes kipeitä ja siitä viisi tuntia ni vauva syntyi puolen tunnin ponnistuksilla..mulle sit sanotiin et se kesto on n. 8h sit viel voihotettiin ku hui noin nopea ensisynnyttäjällä ei kyl musta...5h ehkä oiski..
 
jotku kätilöt laskee ekasta supistuksesta ja jotku siitä kun supistukset ovat säännölliset... Multa laskettiin ekasta ja kestoksi tuli 7h20min vaikka säännölliset alko 2tuntia myöhemmin ekasta... eli toisen mukaan 5h20min
On laskijasta kiinni..
 
Mulla laskettiin ekan kohdalla siitä ku menin syn.saliin, vaik siinä vaiheessa oli jo supistukset ollu säännölliset 18h ja kivuliaat. Olin sairaalassa osastolla 1vrk:n ollu jo ennen saliin menoo. Eli mulla siis kesti sen laskun mukaan vaan 7,5h... Kaikki muut synnytykset on laskettu säännöllisistä "kunnon" supistuksista!!!
 
Mulla laskettiin ekasta supistuksesta. Synnytyksen kestoksi tuli 24h koska supistukset lakkasivat välillä moneksi tunniksi melkein kokonaan. Neuvolassa voivoteltiin että olipas pitkä synnytys joka tuntuu minusta oudolta koska en kokenut sitä pitkäksi!
 
Minulla synnytyksen kesto laskettiin oksitosiini tipan laitosta(jota ennen päivän verran tihkunut lapsivettä sekä harvakseltaan supistellut mut ei kipeesti).
3,5h synnytyksen kesto ja ponnistus 4min. Nopea eka synnytykseksi.
 
Mulla laskettiin siitä kun supistukset alkoi olla säännöllisiä. Yhdeltä päivällä menin sairaalaan kun kymmeneltä aamulla meni lapsivedet ja kolmelta alkoi olla supistukset säännöllisiä. Tyttö syntyi seitsemältä illalla ja papereihin merkittiin synnytyksen kestoksi 4tuntia sisältäen ponnistusvaiheen 20min.
 
-Tumpula-
Mulla se määriteltiin säännöllisten supistusten alkamisesta, siis siitä kun supistusten väli oli korkeintaan 10 minuuttia.

Mulla sitä kesti 36,5 tuntia. :xmas:
 
Mulla alko eka synnytys lauantaina ja muksu tuli ulos maanantaina päivällä ja supistukset tuli koko ajan vajaan 10 minuutin välein =) jote pienen päässälaskun mukaan se kesti.....noin 48tuntii!!!! :whistle:
 
-Tumpula-
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.06.2006 klo 22:45 Norbert kirjoitti:
Mulla alko eka synnytys lauantaina ja muksu tuli ulos maanantaina päivällä ja supistukset tuli koko ajan vajaan 10 minuutin välein =) jote pienen päässälaskun mukaan se kesti.....noin 48tuntii!!!! :whistle:
Miten sun toinen synnytys meni? Ja tiedetäänkö miksi sun synnytys kesti noin kauan?

Mun puolentoista vuorokauden urakka päättyi hätäsektioon. Pojalla romahti sydänäänet... Ja ilmeisesti kohdunsuukin meinasi lähteä takaisin kiinnipäin. :/ Että vähän jännittää tulevan synnytyksen onnistuminen..
 
En tiä kui kesti niin kauan,en muistaakseni ees kysyny. Muistan et jossain vaihees olin kontillani ku vauvan sydänäänet hidastu mut ne nopeutu taas normaaleiks ku otin happee ja olin kontillaa. Siin synnytykses ponnistusvaihe kesti 45min ja tyttö jäi viälä olkapäistä jumiin ku pää oli jo ulkona. Aika show sen kaa. Toinen synnytys 2ja puolen vuoden pääst oliki si nopee. Aamuviidelt alko supistukset,kuudelt sairaalas ja poika synty 8aikoihi aamul.
 
Mulla tuli lapsivedet ilman mitään "varoitusta" ja siitä alkoi saman tien 5 min välein supistukset ja siitä 4h 50min poika oli maalmassa. Kätilö totes että olen todella nopea ensisynnyttäjä ja että jos toisen teen niin sitten kannattaa olla jo valmiina sairaalassa jo toinen tulee nopammin niinkuin sanotaan :LOL:
 
Mulla laskettiin ekasta supistuksesta, joka oli kyllä heti säännöllinen ja kivulias (4-5 min välillä heti). Synnytyksen kestoksi tuli 6,5 tuntia, joista sairaalassa oltiin puolet ajasta. Ponnistusta oli 13min. Suht nopea ensisynnytys. Kun käynistyi niin heti mentiin eli ei ollut ollut supistuksia aikaisemmin.
 
Minun synnytysten kestot on ollut helppo laskea. Kaikki viisi synnytystä ovat alkaneet joko lapsiveden menolla ja samalla/heti perään alkanut säännölliset supistukset, tai suoraan säännöllisillä supistuksilla... Kestot 2h10m, 1h2min, 3h58min, 24min ja 50min. Ponnistusvaiheet 0-3min. <br><br>
 
vaappuvarvas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.06.2006 klo 00:50 Hensku-80 kirjoitti:
Minun synnytysten kestot on ollut helppo laskea. Kaikki viisi synnytystä ovat alkaneet joko lapsiveden menolla ja samalla/heti perään alkanut säännölliset supistukset, tai suoraan säännöllisillä supistuksilla... Kestot 2h10m, 1h2min, 3h58min, 24min ja 50min. Ponnistusvaiheet 0-3min.
Super synnyttäjä. :D
 
Mulla kysyttiin synnärillä mihin aikaan mielestäni supistukset olivat alkaneet olemaan säännöllisiä ja siitä piti muka kesto laskea, mutta jälkeenpäin äitiyskortista huomasin, että eivät sitä olleet kyllä lähellekkään laskeneet tuosta, vaan ilmeisesti siitä kun kohdunsuu ollut tietyn verran auki... tiedä sitten.
11h45min olivat saaneet kestoksi, mutta oikeampi aika ois kyllä (säänn. supistuksista) n.20h. :whistle: Mutta eipä tuolla merkitystä.
 
Mulla synnytys laskettiin ekasta supistuksesta siihen kun istukka irtosi, ja sehän ei meinannu irrota, irtosi vasta reilu puoltoista tuntia synnytyksen jälkeen eli tää laskettiin siihen synnytyksen kokonaiskestoon mukaan joka oli 5h 30 min. EKa synnytys laskettiin ekasta supistuksesta lapsen syntymään 6h 50 min ja toinen samalla lailla muistaaksein 4 tuntia...
tuo ekana mainittu oli siis jo kolmas lapsemme B)
 
mulla eka meni sillai et illalla kymeneltä sairaalaan ja synty 00.42 ja tokan kanssa seittemältä illalla sairaalaan ja synty 21.42.tosi nopeita molemmat.jotain alle 5h kestivät laskujen mukaan.sanoivat et jos kolmas tulee pitää lähteä heti sairaalaan ku supistaa.mulla ei supistanu ku synnytyspäivänä ekan kerran.mut hyvä näin.
 
nakkis
Minulla on jokaisen kesto laskettu kalvojen puhkaisusta (ovat menneet yliajalle...), ensimmäinen 1h59min (josta ponnistus 19min), toinen 1h32min (ponnistus 7min) ja kolmas 1h3min (tuo 3min on se ponnistus). Kiinnostaa nähä, joko mahd. seuraava muksu tulee alle puolen tunnin...
 

Yhteistyössä