synnytyksen kesto 3. lapsen kohdalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elisa77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elisa77

Vieras
Olen raskaana ja tuleva synnytys pelottaa...mutta vain synnytyksen keston vuoksi.

Ensimmäinen synnytys kesti 3,5 h, toinen vain 40 minuuttia, joten pelottaa ehdinkö ollenkaan sairaalaan asti!!!
Yleensähän sanotaan että synnytykset nopeutuu ja minulla aiemmin käynyt juuri niin.

Onko kenelläkään kestot pidentyneet?

Semmoisenkin sanonnan olen kuullut, että kolmannen synnytys olisi kaikista hitain (ja rankin), muutamalla tutulla tuo on pitänyt paikkaansakin. Itsellänikin on kolmas vauva masussa ja synnytys pikkuisen hirvittää, koska kakkonen tuli aika nopeasti. Tosin ei kyllä pitkä synnytyskään kovin houkuta... :)

Mulla ensimmäinen kesti 13 tuntia, seuraava tuli 1,7 v päästä 5,5 tunnissa. Kolmonen syntyi sitten vasta kuuden vuoden päästä ja kesti 6,5 tuntia. Eli mulla varmaankin tuo pitkä väli vähän hidastutti kolmosen tuloa?? Mitä lyhyempi väli niin sitä paremmin kroppa muistaa mitä piti tehdä, näin olen jostain ymmärtänyt...

alkuperäinen vielä lisää että itselläni ekan ja toisen välissä reilut 4 v. joten ajalla tuskin tässä tapauksessa merkitystä.
"hienoa" kuitenkin kuulla, ettei se aina mene niin että seuraava syntyy nopeammin kuin edellinen!

Mulla on synnytykset nopeutuneet joka kerta. Eka oli n. 6h, toinen 1h 54min ja kolmas 1h41min. Mäkin pelkäsin että kerkeänkö kolmannen kohdalla edes sairaalaan...mutta luonto järjesti asian...vettä alkoi tihkuttamaan pikkuhiljaa ja supparit alkoivat vasta tunti ekan veden tulon jälkeen...hyvin kerettiin sairaalaan. Keskimmäisen kohdalla se oli juuri ja juuri...=)

Eka 5 h 45 min, toinen reilu 2 h ja kolmas melkein 4h. Jännäsin kanssa tuota sairaalaan ehtimistä, koska kaksi ekaa synnytystä alkaneet ilman ennakkomerkkejä, kakkosen kanssa oltiin sairaalassa puoli tuntia ja nyt oli jännäämistä lastenvahtiasian kanssakin. Koska lähdin sairaalaan suurin piirtein heti, ehdin olla siellä loppujen lopuksi pidempään kuin kahdessa ekassa yhteensä eli melkein 3 h. Kumpikin synnytysten väli ollut vajaat 3 vuotta.

Yhteistyössä