Synnytyksen käynnistykseen vinkkejä ja kokemuksia kohdunsuun tilanteesta!

  • Viestiketjun aloittaja rv36+1
  • Ensimmäinen viesti
rv36+1
Tulipas pitkä otsikko :D

Mutta olisin halunnut kuulla kokemuksia ja vinkkejä saada synnytyksen alkuun vipinää sekä kuulla kokemuksia kohdunsuun tilanteesta..

Eli ä-polilta juuri kotiuduttu, vauva on tosi alhaalla jo hyvin kuulemma tuntui pää, kahdelle sormelle oli kohdunsuu auki ja pehmeä, mutta n.1,5cm kanavaa jäljellä.

2 viikon päästä uusi aika ja sitten katsellaan käynnistämistä jos ei vauva ole sitä ennen päätöstä tehnyt.

Joten kovasti kiinnostaisi miten saisin vauhditettua tilannetta, lääkäri totesi että voi olla että tulee huomenna tai sitten menee ilman avustamista LA asti...
 
36+1
[QUOTE="noh";24994158]Kyllä se nyt vaan on niin että kännistymiseen ei mitään poppaskonsteja ole. Saanko kysyä että miksi jo noilla viikoilla haluat lapsesi syntyvän?[/QUOTE]

Vauva on nyt jo melkein 3,5kg ja lääkäri antoi luvan että saa heidän puolestaan vaikka huomenna tulla jo, ihan on valmis paketti siis jo :)

Mulla on insuliinihoitoinen diabetes joten siksi myös käynnistys aiemmin jos ei tajua itse tulla... Supistuksia ja menkkajuilimisia on oikeastaan joka päivä ja olo on tukalahko.. Mieluummin saisi käynnistyä omatoimisesti, mua hieman tuo käynnistäminen jännittää, joten siksi voisin vinkkejä kokeilla nyt muutaman viikon.
 
Minulla auttoi
Ruoka-aineista lakritsi ja vadelmatee..
Kaikki aina sanovat että vadelman lehtitee on se oikea, että sitä on käytetty käynnistämiseen. No kyllä se kaupan perus vadelmateekin auttoi!
Itsellä oli siis samanlainen tukala olo ja vielä viikolla yli lasketun ajan.
 
"jjj"
seksi (sperma), nännihieronta, kyykkyyn ja heijaat siinä itseäs sivulta toiselle, ja jotain pisteitä oli nilkoissa mistä pitää hieroa. Kuukkelista varmaan löytyis ne ohjeet... :)
 
36+1
Kiitos ehdotuksista, eipä tässä nyt tulipalo kiire ole, mutta voisihan sitä vähän jotain kokeilla, mistä sitä tietää vaikka auttaisikin asiassa :)

Muutama ehdotus löytyi listasta mistä mieskin innostui kovasti ;)
 
"Krista"
Voi olla ettei poppakonstit ei auta jos ei oikeasti ole valmis tulemaan. Tässä muutamia:

-Seksi, saunominen, kävely, jumppa, ikkunoiden pesu /siivous.
- Peräruiske saattaa käynnistää tai hieman vaudittaa synnytystä mikäli alkamaisillaan.
- Risiiniöljy ( itse neuvolasta juuri kyselin ja sitä voi ottaa ojeiden mukaisesti.Kuulemma aika varma käynnistäjä mutta jotkut pitävät vaarallisena. Käytetään saksassa yleisenä käynnistäjänä. )
- Akupuktio tai vyöhyketerapia. Tarvitsee useamman käynnin.
-Nännien hieronta ( monta tuntia päivässä. Itselläni ei mitään auttanut.)
-Rentoutuminen ja fyysinen rasitus yhdessä.

Onnea synnytykseen kun sen aika koittaa!! :)
 
Ciira
Onko muuten ensimmäinen vai onko lapsia jo ennestään? Jos olet uudelleen synnyttäjä niin kohdunkaula ja kohdunsuu voivat aueta samaan aikaan, eli kohdunkaula ei välttämä kerro mitään.
Ensisynnyttäjältä taas kaula katoaa ensin kun synnytys käynnistyy. Mutta kaikki voi tapahtua nopeastikkin kuten lääkäri jo sanoi tai sitten meni laskettuun aikaan. :)
 
oikeesti
Vauva on nyt jo melkein 3,5kg ja lääkäri antoi luvan että saa heidän puolestaan vaikka huomenna tulla jo, ihan on valmis paketti siis jo :)

Mulla on insuliinihoitoinen diabetes joten siksi myös käynnistys aiemmin jos ei tajua itse tulla... Supistuksia ja menkkajuilimisia on oikeastaan joka päivä ja olo on tukalahko.. Mieluummin saisi käynnistyä omatoimisesti, mua hieman tuo käynnistäminen jännittää, joten siksi voisin vinkkejä kokeilla nyt muutaman viikon.
Kuka lääkäri sanoo että noilla viikoilla vauva on valmis??? Sehän on vielä viikoista katsottuna keskonen, vaikka painoa olisi tarpeeksi, keuhkot eivät välttämättä ole vielä kypsät...
Mutta, kai se lääkäri sitten tietää...
Ja tuosta painoarviosta... Mulla myös oli insuliinihoitoinen rd ja noilla viikoilla painoarvio oli 3,7kg, no, raskauden annettiin jatkua ihan rauhassa ja mentiinkin viikolle 41+1 - yllätys yllätys, vauva olikin pieni, 3,4 kiloinen...
 
36+1
Onko muuten ensimmäinen vai onko lapsia jo ennestään? Jos olet uudelleen synnyttäjä niin kohdunkaula ja kohdunsuu voivat aueta samaan aikaan, eli kohdunkaula ei välttämä kerro mitään.
Ensisynnyttäjältä taas kaula katoaa ensin kun synnytys käynnistyy. Mutta kaikki voi tapahtua nopeastikkin kuten lääkäri jo sanoi tai sitten meni laskettuun aikaan. :)
On toinen kyllä jo, eli ilmeisesti kohdunkaulan pituus ei merkitse enyt mitään? 1,5cm oli tosiaan jäljellä, mutta sentti lähtenyt nyt 2viikossa..

Ekassa riitti uhkaus käynnityksestä niin lähti tulemaan itsestään edeltävänä yönä :D
 
"Vieras"
Kuka lääkäri sanoo että noilla viikoilla vauva on valmis??? Sehän on vielä viikoista katsottuna keskonen, vaikka painoa olisi tarpeeksi, keuhkot eivät välttämättä ole vielä kypsät...
Mutta, kai se lääkäri sitten tietää...
Ja tuosta painoarviosta... Mulla myös oli insuliinihoitoinen rd ja noilla viikoilla painoarvio oli 3,7kg, no, raskauden annettiin jatkua ihan rauhassa ja mentiinkin viikolle 41+1 - yllätys yllätys, vauva olikin pieni, 3,4 kiloinen...
Tätä samaa minäkin ihmettelin, mutta kait siellä on tutkittu keuhkojen kypsyys.
 

Yhteistyössä