Synnyttäneitä/säännöllinen lääkitys

Hei!

Olisi kiva kuulla kokemuksia teiltä, joilla on ollut raskausaikana säännöllinen lääkitys käytössä, että miten synnytys ym. on mennyt.
Minulla itselläni siis paniikkihäiriö ja siihen käytössä opamox, löytyisikö muita, joilla opamox.. tai joku muu ollut käytössä?

Outi

minulla ollut opamox 15mg 1-2 kertaa päivässä raskauden ajan.terve ihana,kiltti pikku poju syntyi 2viikkoa sitten:)ja edelleen lääkitys jatkuu.
luultavasti loppuelämän,paniikkihäiriö minulla myös.voimia!!:)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.06.2006 klo 16:04 outi kirjoitti:
Hei!

Olisi kiva kuulla kokemuksia teiltä, joilla on ollut raskausaikana säännöllinen lääkitys käytössä, että miten synnytys ym. on mennyt.
Minulla itselläni siis paniikkihäiriö ja siihen käytössä opamox, löytyisikö muita, joilla opamox.. tai joku muu ollut käytössä?

Outi
Minulla oli käytössä zoloft tuonne rv30 asti ja nyt meillä on terve viikon vanha poika :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.07.2006 klo 06:13 elina kirjoitti:
minulla ollut opamox 15mg 1-2 kertaa päivässä raskauden ajan.terve ihana,kiltti pikku poju syntyi 2viikkoa sitten:)ja edelleen lääkitys jatkuu.
luultavasti loppuelämän,paniikkihäiriö minulla myös.voimia!!:)
Olitko lopussa kokonaan ilman? Jos olit niin kuinka kauan?

en ollut ilman,ehdotin sitä lääkärille silloin mutta tuli ehdoton ei.olo olisi vain huonontunut ja kyseinen lääke ei tee vahinkoa lapselle niin hyvä pitää oma mieli virkeänä.
Se ihmisen kuvotus joka laitto minulle että vauvani varmasti rauhallinen joo kun saanut rauhoittavia,niin tiedoksi että vauva oli aluksi rauhallinen raskaan synnytyksen jälkeen,napanuora pari kertaa kaulan ympäri,nyt kova poika menemään mutta kiltti edelleen:)
sinunlaisesi ressukka ei tuskin päin naamaa uskaltaisi moisia tulla edes sanomaan.

Minulla kolmas raskaus loppusuoralla, kaikilla olen syönyt opamoxia ja diapamia. Molemmilla oli synnytyksen jälkeen hengitysvaikeuksia, mutta hyvin toipuivat ja ei mitään ole jäänyt. Tämä toinen nyt vuosi ja 5kk ja mikään rauhallinen tapaus ole ollut alusta astikaa.
Minulla myös paniikkihäiriö ja nyt syön sännöllisesti siihen paroksetiinia.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.07.2006 klo 19:46 vieras kirjoitti:
Minulla kolmas raskaus loppusuoralla, kaikilla olen syönyt opamoxia ja diapamia. Molemmilla oli synnytyksen jälkeen hengitysvaikeuksia, mutta hyvin toipuivat ja ei mitään ole jäänyt. Tämä toinen nyt vuosi ja 5kk ja mikään rauhallinen tapaus ole ollut alusta astikaa.
Millasia ne hengitys vaikeudet on?

Piti antaa lisähappea, ei tarvinnut olla hengityskoneessa. En oikein tiedä millä sit antoivat. En ole saanut kumpaakaan rinnan päälle, niinkuin tavallisesti, kun eivät ole hengittäneet, kun syntyivät. Esikosen toivat sit kyllä viereen vähäksi aikaa, en muista oliko puolen tunnin vai tunnin päästä. Seurasivat sitten kolme-neljä päivää, että happiarvot ym. pysyvät kohdallaan. En saanut kuin pitää vieressä kuin syönnin aikana.
Toisella oli vahän vaikeampi, kun syntyi syöksyllä ja vetäsi lapsivettä keuhkoihin aika pahasti syntyessä.
Eivät meinanneet saada ensin virkoamaan mitenkään.
Mutta ei niistä ole kummallekaan jäänyt mitään alkuvaikeuksien jälkeen mitään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.07.2006 klo 19:46 vieras kirjoitti:
Saanko vielä sen verran udella, että kuinka paljon jouduit/joudut syömään opamoxia/diapamia.

En tarkkaan muista, mutta useampana päivänä viikossa sen puolikkaan.
Ekalta otin sairaalassa olessa yhden kokonaisen päivässä ja nyt jälkeenpäin ajatellut, ett se saattoi vaikuttaa lapsen vointiin jonkinverran, 4 vrk iässä oli vielä vähän laiska ja refleksit eivät palanneet kunnolla, 6 vrk iäsää päästiin sitten kotiin.

A-M
Viimeisimmästä synnytyksestä kohta kaksi ja puoli vuotta, mutta söin koko odotusajan beetasalpaajaa rytmihäiriöiden vuoksi ja lääkitys jatkuu edelleen. Synnytys meni "täydellisesti" ja tyttö terve.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2006 klo 19:59 A-M kirjoitti:
Viimeisimmästä synnytyksestä kohta kaksi ja puoli vuotta, mutta söin koko odotusajan beetasalpaajaa rytmihäiriöiden vuoksi ja lääkitys jatkuu edelleen. Synnytys meni "täydellisesti" ja tyttö terve.
Kiitos vastauksesta ja onnea tytöstä :hug:

Yhteistyössä