[QUOTE="...";28808869]Uskoisin että geenit vaikuttaa ainakin 95% raskausarpien syntyyn. Loput 5% tulee itsestä, miten liikkuu ja vahtii ettei paino nouse. Mihinkään arpivoiteisiin en usko tippaakaan.
Itse olen synnyttänyt kaksi neliklloista vauvaa, molemmat viikoilla 42+. Yhtäkään arpea ei mun kropassa ole koskaan ollut. Ei edes rinnoissa, jotka teini-iässä kasvoivat hetkessä e-kuppiin. Mutta eipä ole mun äidillä tai isoäidilläkään.[/QUOTE]
Olen samaa mieltä. Esikoisesta en saanut yhtään arpia enkä rasvaillut ollenkaan, mutta toisesta lapsesta sitten tuli muutama arpi ja vatsakin oli paljon isompi ja vauva oli noin 4,5kg! Yritin kyllä loppuajasta rasvaillakin, mutta ehkä aloitinkin liian myöhään mutta toisaalta en usko noihin voiteluihin yhtään.
Sitä edelliset raskausarpeni sain teini-iässä rintojen kasvusta, mutta muutoin ei olekaan arpia tullut, ei reisiin tai muualle. Siskollani ja äidilläni ei ole koskaan tullut raskausarpia mistään... Se on tiettyjen tekijöiden summa, mutta rasvojen en usko vaikuttavan suuntaan tai toiseen.