synnytksen käynnistämisen kotikeinot

mammammaa
Peesaan edellistä, mutta jos viikot on täynnä, nii voithan kokeilla akupainantaa, hae kirjastosta opaskirja ja käsittele pisteet, joita ei saa käsitellä raskauden aikana (siksi, että saattavat käynnistää, jätä muut rauhaan)
 
Lapsi tulee kun on aika, ja jos ei, jätä käynnistys ammattilaisille. Kotikonstit on siivous, sauna ja seksi, jotka voivat luonnollisella tavalla edistää synnytyksen käynnistymistä, siemennesteessä kun on samoja prostaglandiineja mitä sairaalassakin käynnistykseen käytetään. Akupisteitä en lähtisi painelemaan, niillä kun voi olla muitakin vaikutuksia.
 
mammammaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2006 klo 21:29 pötkö kirjoitti:
Akupisteitä en lähtisi painelemaan, niillä kun voi olla muitakin vaikutuksia.
Mulla itsellä on Adriana Germainin kirjoittama akupainantakirja, jossa kyllä joka pisteen kohdalla kerrotaan ihan kaikki mahdolliset vaikutukset.

Akupisteitä ärsyttämällä aktivoidaan kehon oma luonnollinen paranemismekanismi, verenkierto vilkastuu ja akupunktioradoilla kulkeva energiavirta lähtee liikkeelle. Kiinalaisen teorian mukaan sairaus syntyy silloin, kun tasapaino 'jang'- ja 'jin' -energian välillä häiriintyy.

Kolmasosa ihmisistä ei kuitenkaan reagoi akuhoitoon, ja loput saattavat yleensä tarvita yli kolme hoitokertaa. Oma pääkoppa avuksi siihen, mitä uskaltaa / haluaa kokeilla. Omasta mielestäni kehon luonnolliseen tilaan palauttavat hoitomuodot ovat kuitenkin satoja kertoja turvallisempia kuin esim. risiiniöljy, joka siis on EHDOTON EI.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2006 klo 22:23 mammammaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2006 klo 21:29 pötkö kirjoitti:
Akupisteitä en lähtisi painelemaan, niillä kun voi olla muitakin vaikutuksia.
Mulla itsellä on Adriana Germainin kirjoittama akupainantakirja, jossa kyllä joka pisteen kohdalla kerrotaan ihan kaikki mahdolliset vaikutukset.

Akupisteitä ärsyttämällä aktivoidaan kehon oma luonnollinen paranemismekanismi, verenkierto vilkastuu ja akupunktioradoilla kulkeva energiavirta lähtee liikkeelle. Kiinalaisen teorian mukaan sairaus syntyy silloin, kun tasapaino 'jang'- ja 'jin' -energian välillä häiriintyy.

Kolmasosa ihmisistä ei kuitenkaan reagoi akuhoitoon, ja loput saattavat yleensä tarvita yli kolme hoitokertaa. Oma pääkoppa avuksi siihen, mitä uskaltaa / haluaa kokeilla. Omasta mielestäni kehon luonnolliseen tilaan palauttavat hoitomuodot ovat kuitenkin satoja kertoja turvallisempia kuin esim. risiiniöljy, joka siis on EHDOTON EI.
Kun kehoitin jättämään käynnistyksen ammattilaisille, tarkoitin sillä myös aku- ja vyöhyketerapeutteja. Uskon todella niiden voimaan, ja siksi olen sitä mieltä että pitää olla ehdottoman varma siitä mitä tekee. Ei ammattilaiset turhaan ole opiskelleet, ja yhden kirjan lukemalla tuskin oppii samaa. Kun kyse on niinkin suuresta ja herkästä asiasta kuin lapsen syntymä, minä en USKALTAISI lähteä itse "puoskaroimaan". Jokainen tietysti tekee niinkuin haluaa... Itselleni lapsen turvallisuus on tärkeintä.
 
Mä luovun kotikonsteista ym.yrityksistä...
En jaxa enää,voimat on loppu!
Eilen rasitin itseni ihan piippuun ja tänään olen ollut täysin voimaton..
Ei siis mitään synnytyksen alkamisen oireita niinku toivoin! :(
Jatkan ainoastaan perinteistä ässä menetelmää eli,siivous,sauna,seksi ja/tai shoppailu...Siivous nyt kuuluu muutenkin päivärutiiniin! :D
Tosiaan mä luovutan muun suhteen kun ennen saan sydärin ylimääräisestä rasituksesta kuin että vauva päättää syntyä! :eek: :LOL: :kieh:
Siltä nyt tuntuu,vauva tuntuu viihtyvän masussa joten tulkoon kun on tullakseen,toivottavasti pian,mutta nyt otan muuten rauhallisemmin!
En tiedä ehkä kotikonstit auttaa joitakin vasta kun on mennyt lasketun ajan yli tai just lasketun ajan paikkeilla,mä taisin yrittää liian aikaisin..Nyt rv tasan 38! :heart:
Siskoni teki kotonaan tunnin mittaisen kävelymarssin kotonaan ja synnytys käynnistyi,en tiedä alkoko synnytys sen ansiosta vai oisko muutenkin alkanut mutta ei siitä ainakaan haittaa ollut!
Kantsii kokeilla!
Mä koitan ehkä uudestaan käynnistämistä jos menee yli la:n!
Better not baby! :eek: :kieh:
:D :LOL:
Mutta jaxamisia kaikille odottaville,voimia tarvitaan tässä loppu odotuksessa ja kärsivällisyyttä mitä mulla ei kamalasti enää ole! :snotty:
:hug:
 
mammammaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2006 klo 22:45 pötkö kirjoitti:
Kun kehoitin jättämään käynnistyksen ammattilaisille, tarkoitin sillä myös aku- ja vyöhyketerapeutteja. Uskon todella niiden voimaan, ja siksi olen sitä mieltä että pitää olla ehdottoman varma siitä mitä tekee. Ei ammattilaiset turhaan ole opiskelleet, ja yhden kirjan lukemalla tuskin oppii samaa. Kun kyse on niinkin suuresta ja herkästä asiasta kuin lapsen syntymä, minä en USKALTAISI lähteä itse "puoskaroimaan". Jokainen tietysti tekee niinkuin haluaa... Itselleni lapsen turvallisuus on tärkeintä.
Mielipiteet mielipiteinä, myös minun. Olen kuitenkin nykyisen raskauteni aikana em. kirjan oppien avulla hoitanut mm. flunssaoireita ja ummetusta eikä siitä mitään haittaa ole ollut. Näidenkin ohjeiden takana kirjassa mainittiin erikseen, mitä pisteitä ei saa raskaana ollessa painella (molempien hoitoon käytetään useita pisteitä). Nenä on auennut ja peräpää toiminut. Kirjassa myös oastetaan hyvin seikkaperäisesti, miten oikean pisteen löytää (oikean painelukohdan)
Toiseksi, opin yhdeltä taiji-taitajalta ns. kiinalaisen aamujumpan, josta pari liikettä oli ehdottoman kiellettyjä (hierovat akupisteitä, jotka saattavat käynnistää), kun viikot eivät vielä olleet lähellekään täynnä. No, kerran piti kuitenkin kokeilla, ja siinäpä huomasin, että homma toimii (ei tuntunut hyvältä, mutta "tositilannetta" ei tullut). Eli minulla on ihan positiiviset kokemukset omatoimisestakin akupistehoidosta. Neulat jätän kuitenkin suosiolla ammattilaisille. Ja kuten mainitsin, sitten vasta kun viikot täynnä. Itsekin pidän, tottakait, lapsen turvallisuutta tärkeänä, enkä perinteisen "3S":n lisäksi muuta kotikonstia uskaltaisikaan kokeilla kuin akupainantaa.

Ihan kuriositeettinä, Tammisaaressa näytetään käytettävän akupunktiota kivunlievitykseen, pahoinvointiin ja oksenteleuun, istukan irrottamiseen, synnytyksen jälkeisten peräpukamien ja jälkisupistusten hoitoon.
http://www.lapsiperhe.net/aktiivinensynnytys/artikkelit.php3?artikkelinr=25

Akupunktiohoito raskauden aikaisissa lantiokivuissa
http://www.helistin.fi/?page=6293554&id=2128734
 

Yhteistyössä