Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Alkuperäinen kirjoittaja uskossa myös:
Alkuperäinen kirjoittaja sannasa:
Sori, kun jauhan tätä, mutta mistä te tiedätte, ettei kuoleman jälkeen ole mitään? Kuitenkin kaikki uskonnot väittävät muuta. Raamatussa puhutaan taivaasta ja helvetistä. Eikö ole kauheaa, jos on olemassa helvetti ja sitten kun on liian myöhäistä näkee sen?
samaa olen miettiny, jo pitkän aikaa. Nyt lopulta olen tullut uskoon, erään elämäni käännekohdan seurauksena...Luulisi kaikkien miettivän enemmän noita juttuja.
Mun käsityksen mukaan me elämme helvetissä. Elämämme jälkeen joku (Jumalako?) päättää jatkosta, että synnymmekö uudelleen (= mennään helvettiin) vai onko osoitteena jo "taivas". Se, miten elämme, määrää jatkon. Ja ellemme ole "oppineet" tarpeeksi, niin menemme elämään uudelleen ja oppimaan lisää, kunnes olemme tarpeeksi "viisaita" siirtymään lopulliseen paikkaan, olkoon sen nimenä sitten vaikka taivas.
Mutta toisaalta, miksi miettiä, kun vastausta ei kuitenkaan koskaan tässä elämässä saa?
Mihin sun käsityksesi perustuu? Millä perusteella elämme helvetissä? Ei kai kenenkään (tai ehkä jonkun) elämä ole yhtä helvettiä?
Tuo sinun perustelusi kuulostaa ihan hinduismilta. Suosittelen kirjaa "Gurun kuolema". Se kuvaa hyvin erään gurun kääntymystä. Joku sanoi, ettei sotke uskontoa ja kuolemaa keskenään. Mä ajattelen, että kuolema on niin iso ja lopulta meille kaikille tuntematon asia. Kukaan meistä ei ole sitä vielä nähnyt ja kun se meille tapahtuu, emme ole täällä siitä kirjoittelemassa. Kuitenkin se varmasti mietityttää jokaista jossain vaiheessa, tai sitten ihmisen täytyy turruttaa itsensä totaaliseen välinpitämättömyyteen, alkoon tai huumeisiin. JOS on olemassa se mahdollisuus, että kuoleman jälkeen emme vaivukaan ikuiseen uneen, vaan on olemassa JOTAIN, sitä kannattaisi pysähtyä miettimään ennen kuin kuolee. Itselleni usko on antanut rauhan ja se rauha kantaa myös kuoleman yli. Jeesus odottaa siellä toisella puolella ja saan elää tämän elämäni peloista vapaana. Suosittelen pysähtymään ja miettimään, mihin olet matkalla.