sylkirauhastulehduksen oireet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulla on se just nyt...eli tässä voi tulla kurkku tosi kipeäksi (mulla on) ja kielen alle tulee sellanen patti ja haava tai no ei kaikille välttin mut mulle ainakin ja se pitäin hoitaa antibiotilla...

mullaki on ollu ju muutamia kertoja kyseinen tauti ja taas näemmä. Korvan edestä turvonnu naama (näkyvästi, toinen puoli "leveemmän" näkönen) ja ihan saatanallinen kipu siellä. Kuumetta tulee juu ja leukojen aukominen voi sattua.
Muistelen kuulleeni et tähän ei enää saa antibiootteja? Tahtosko joku vahvistaa/ kieltää en nimittäin taho turhaa lähteä päiväksi istuun terveyskeskukseen >__<

Mulla todettiin tänään tuo sylkirauhastulehdus. Ollut toinen puoli kaulasta kipee jo muutaman viikon ja tänään kävin lääkärillä. Lekuri paineli kaulaa ja totesi, että se on sylkirauhanen, joka on turvoksissa. Sain viikon Kefexin kuurin ja käskyn mennä vielä röngteniin, jossa poissuljetaan kasvaimet ja jotkut sylkikivet.

mulle kans se todettiin ja annettiin antibootteja , kipu on mul sietämätön ! se on vasemman korvan 'alla' ja nyt kipu suurenee koko aja ja yöllä en pysty nukkumaan . itken vaan ihan paniikissa koska se sattuu nii paljon että tuntuu et pyörtyy. eilen yölläkin piti ottaa monta buranaa että sai ees unta . välillä joku kylmä on vähän helpottanut mutta ei kauaakaan. jepjep kipu on niin kamala.

Kuola valuu nieleminen sattuu kieleen ja samalla vasempaan takaraivoon ja kasvon puoliskoon korvaan sattuu, sietämätön kipu eilen tuuli kovaa ulkona en pitänyt pipoa ja tänään tämä >.< kiitos ihmisen heikko keho

Hei kaikki!
Olen itse 15 vuotias tyttö ja minulla on ollut tämän vuoden aikana 2 kertaa poski turvoksissa samasta kohdasta ja lääkäri todennut sen sylkirauhasen tulehdukseksi. Kipeä on ollut poski ja se on turvonnut ja samalla myös levinnyt kaulan alalle, ja puhuminen ja syöminen on hankalaa.Myös antibiotti kuurin olen aina saanut. Nyt sitten menen ultra ääni tutkimukseen posken ollessa jo normaali. Viimeisin poski turpoaminen oli viikko sitten. Eniten pelottaa että siellä ei ole mitään kasvaimia tai muuta joka tarvitsisi leikkausta tai muuta toimen pidettä. Sylki kiveä minulla on epäilty, mutta sekin poistuu melkein aina itsestään ajan kanssa.

Minulla itsellä kokemuksia kyseisestä tulehduksesta. Eilen illalla tuli kumma tunne kaulaan/poskeen, ku yritin syödä, aamulla kipu oli niin sietämätön, ku yritin syödä, että syömisestä ei tullut mitään.
Kaulalla tosi iso pahkura, ja sanoisin että on tossa leukaluun alapuolella. Menin lääkäriin, niin lääkäri kirjoitti kipulääkkeet ja antibiootin sylkirauhastulehdukseen.

Mulla on kanssa nyt tuo kyseinen tauti. Imusolmukkeet on tuossa korvan alla ja kaulassa turvonnut herneen kokoisiksi ja leukaa, poskea ja takaraivoa särkee kovasti. Tänään kävin lääkärissä niin sain sitten viikon antibiootin. Välillä kipuun auttaa makuu asentoon pääseminen.

Olen nyt 11-vuotias tyttö, mulla oli sylkirauhasen tulehdus viime vuonna ollessani 10-vuotias. Olimme Vaasassa hotellissa ja heräsin yöllä siihen, kun poskeeni sattui aivan kauheasti. Yritin kääntää kylkeä, mutta en pysynyt se sattui niin kovaa. Sinä yönä ei sitten kyllä paljon nukuttu, mutta itkin ainakin. Toinen poskeni turposi ja oli tooosi vaikea syödä ja aukaista suuta. Olin sitten sairaalassa 3 päivää, kunnes sitten pääsin kotiin. Tulehdus arvot oli kuulemma tosi korkeat, mutta kuumetta ei ollut. Nytkin tätä kirjoittaessa tuntuu poski ja korvan alue kipeältä. Koittakaa pysyä sitten terveinä, ei ole kiva tauti tuo sylkirauhastulehdus! :)

hei te joilla on ollut sylkirauhastulehdus kauanko on kestänyt siitä paraneminen? Itse sain eilen antibioottikuurin, mutta ei tunnu vielä kauheasti helpottavan oloani.

Hei. Minulla alkoi kova kipu oikean korvan juuressa leukaluun kohdalla 4 vrk. sitten heti aamulla herätessä. Ihmettelin, mikä oli, kun suuta oli vaikea avata ja kipu paheni päivän mittaan. Otin Buranaa, mutta seuraavana yönä ja aamuna kipu oli niin kova, että menin lääkäriin. Kaksi lääkäriä tutki ja diagnosoi sylkikiviksi ja leukalukoksi. Mitään röntgenkuvia tai ultraääntä ei otettu. Sain reseptin pariin kipulääkkeeseen sekä viikon Kefeksin-antibioottikuurin.Kotona olen ollut tosi sairas nämä neljä päivää. Niinkuin moni on täällä kirjoittanut, kipu on ajoittain sietämätön.Sairaslomaa sain kaksi päivää plus viikonloppu. Naama turposi oikealta puolelta melkein kuin pallokalalla.Kipulääkeohjeessa sanotaan, että 3 x vrk, mutta en pärjännyt, kuin neljä tuntia , kun piti taas ottaa lääkettä. Syödä ei pysty, kuin nesteitä tai sosekeittoa pienellä lusikalla. Kolmena päivänä nousi lämpöä 37,5 - 37,8. Olisi varmaan noussut korkeammallekin, mutta Burana aina sai sen pysymään alhaalla.En ollut ennen kuullutkaan tälläisestä taudista. Aamulla menen uudelleen lääkäriin, koska on vielä lämpöä ja turvotusta, sekä kipua varsinkin jos yhtään yrittää pureskella jotain.
Jos voin jotain vinkkiä antaa muille tähän samaan sairastuneille, niin ottakaa tarpeeksi kipulääkettä.

mulla todettiin tänää sylkirauhastulehdus, mulla on leuan alla vasemmalla puolella pieni patti joka suurenee syödessä ja syöminen on siksi hankalaa kun se alkaa särkemään. myös kielen alla oleva juttu turvonnu ja josta tuntuu tulevan suuhun pahan makusta sylkeä. lääkärin mukaan se on mätää. sain siihen sitten kefexin antibiootti kuurin 7 päivän ajan.

Mulla uusi sylkirauhasentulehdus vuoden sisään 3 kerran.edellisellä kerralla löytyi sylkikivi.tänään kävin lääkärissä,sain antibiootit,kiviä ei nyt löytynyt.äsken huomasin kun suussa maistui pahalle että mätää tulee viiltokohdasta mistä viimeksi poistivat kiven.

Ollakseen vain 11-vee. Tarinassa oli ainoastaan yksi yhdys sana virhe. =) Pilkutkin olivat oikeassa kohdassa! Panadol-reseptin kanssa minä pääsin teekoosta 3:n tunnin odotuksen jälkeen, eivätkä ne edes olleet mitään normia tehokkaampia.

Minä olen 14-vuotias tyttö ja olen kärsinyt jo neljä ja puol vuotta toistuvasta sylkirauhastulehduksesta. Välillä on jaksoja jolloin poskeni on todella kipeä ja välillä on ollut parempia jaksoja. Sillloin kun poskeni on kipeä koko toinen puoli naamaa on turvoksissa. Syöminen on silloin hankalaa, koska suu ei avaudu kunnolla ja purekseminen sattuu. Olen syönyt omasta mielestäni antibioottikuureja jo liikaakin, mutta ne ei tunnu auttavan. Nyt minulla on taas huono jakso meneillään ja kipu on aivan sietämätön. Pari viikkoa sitten söin antibiootti kuurin, joka auttoi pariksi päiväksi, mutta kipu palasi takaisin.

Minä olen keski iän ylittäny äijä. Sylkirauhastulehdus vaivaa ajoittain. Lämpötyyny auttaa, särkylääke,ja rauhaspallukoiden puristelu. Antilooppeja joutuu popsimaan parikin metsästyskautta. Sylkikiven olen poistanut joskus pinsettiä ja hammasharjaa apuna käyttäen. Suurin aiheuttaja lienee liian vähäinen juominen. Tsemppiä siskot

Minulla kanssa todettiin se sylkirauhasentulehdus mutta syön lähinnä kipulääkettä ja hieron rauhasta ja käytän kuumavesipulloa 2 kertaa päivässä! Antibiootti reseptin sain varmuuden vuoksi jos alkaa mätää tulemaan et muuten ei tarvitse kuulemma syyä... pientä lämpöilyä mutta ei sen pahempaa että kipuja on ja poski näyttää siltä kun olisin jemmannu viikon eväät sinne:D

Itsellä on sylkikivi ilmeisesti ihan rauhasen sisällä. Onko kokemuksia miten hyvin sylkikivi saadaan pois tähystys toimenpiteessä (sialendoskopialla) ? Voiko sitä edes saada pois muuten ku ottamalla koko rauhanen pois vai onko muillakin ollut kivi semmosessa paikassa ettei sitä ole silmällä näkynyt tai kädellä voinut tuntea suun kautta?

Itsellä on sylkikivi ilmeisesti ihan rauhasen sisällä. Onko kokemuksia miten hyvin sylkikivi saadaan pois tähystys toimenpiteessä (sialendoskopialla) ? Voiko sitä edes saada pois muuten ku ottamalla koko rauhanen pois vai onko muillakin ollut kivi semmosessa paikassa ettei sitä ole silmällä näkynyt tai kädellä voinut tuntea suun kautta?

Minulta on poistettu koko sylkirauhanen oikealta leuan alta jo kaksikymmentä vuotta sitten. Siellä oli n. sentin halkaisijaltaan oleva sylkikivi. Leikkaushaava on kaulan poimussa, ei juuri erota. Tehty diis normileikkauksella ei tähystyksellä. Eikä kukaan huomaa ellen kerro asiasta. Sen jälkeen ei ole ollut yhtään sylkirauhasen tulehdusta.

Yhteistyössä