Syksyn yritteliäät :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Empukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuhannesti ONNEA Laurie!!! :) Ihanaa,ootte te aika hedelmällistä sakkia ;D laskettuaika menee vissiin kesäkuulle?Onko mitään tuntemuksia,oireita?

Tervetuloa Miisa80 jutustelemaan!Kiva kun tulee lisää porukkaa,ettei tämä ketju ihan kuihtuisi :)

Nyt tyttö heräsi,jatkan myöhemmin!Onnea vielä Laurie!! :)

Oi kiitos Empukka! Olen kyllä tosi onnellinen tällä hetkellä (ja muutenkin). :)

Tuntemuksia on kyllä jo paljon. Mulla on tosiaan astma pahentunut kovasti, pahoinvointia on aamuisin, aamupäivällä uudelleen, alkuiltapäivästä ja sitten taas myöhään illalla ennen nukkumaan menoa ja öisin. (Pahoinvointi menee ainakin nyt ihan samalla tavalla kuin tyttären odotuksessa.) Iltapäivä ja alkuilta on hyvää aikaa. Vielä ei ole tarvinnut oksentaa. Lisäksi heikottaa. Alavatsakipuja on paljon etenkin aamuisin ja aamupäivisin. Myös astma kiusaa yleensä aamuisin, joten aamut ja aamupäivät on kaiken kaikkiaan aika kamalia. Päivä kerrallaan, ja aamuisin ei nyt sitten tyttären kanssa ulkoilla kuin muskariaamuna. Leikitään ja luetaan yms. sisällä.

Voin vaan kuvitella miten hyvältä ja onnelliselta tuntuu!! :)
Meidän esikoinen syntyi 5.6, menee siis sun laskettuaika ihan likelle.Se on kivaa aikaa saada vauva :) Pääsee heti ulkoilemaan!Itellä meni kyllä se kesä vähän ohi,kun piti valvoa niin paljon yöllä.Onneks ei ollut näin kuuma kesä kun tänä vuonna!

Sulla on kyllä aikasin heti alkanut pahoinvointi :/ Se on kurjaa,toivottavasti ei mene pahaksi ja ei kestä hirmusen pitkään!Mulla oli kans esikoisesta paljon noita mahakipuja...välillä ihan tosi koviakin,pelkäsin kauheesti että menee kesken...onneksi pysyi pikkuinen matkassa.Kyllähän ne vatsakivut kuuluu asiaan,olin vaan ihan hermona.

Mulla ovis tekee tuloaan...musta nyt kyllä tuntuu,että jos vaan vähän yrittäs :DD Eihän tuo esikoinenkaan tärpännyt ihan heti.Vähän jännitystä elämään,ei millään jaksais oottaa vielä kk,että pääsee yrittämään...joten jos jo nyt vähän kokeilis ;)

Parempaa vointia sulle!!

Kiitos Empukka! :-)

Mun parilla ystävällä on kakkonen tärpännyt tosi helposti, vaikka esikoista oli pitänyt yrittää pidempään. Mutta olisiko se niin paha, jos jo tärppäis? ;)

Uskon, että alkukesä on ihanaa aikaa vauvan kanssa. Olen itse syntynyt toukokuussa. Esikoisemme on syntynyt tammikuun kovilla pakkasilla. Tosin olin synnytyksen jälkeen niin paalissa, etten olisikaan päässyt työntelemään rattaita aiemmin kuin muutaman viikon päästä kilometrin lenkkiä.

Tänään on ollut pahoinvointia vähemmän. Varmaan kun olen nyt nukkunut paremmin. Mutta mitään en oikein saisi syötyä, ja heikottaa. Mutta kyllä se tästä. Taidan kysyn äidiltäni, jos voisimme mennä nyt muutamaksi päiväksi tytön kanssa hänen luokseen. Voitais sitten ulkoillakin rennommin, kun ei tarvitse pelätä pyörtymistä tien poskeen. Tyttäreni alkuraskaudessa pyörryin työpaikalle tietokoneen eteen. Olisiko ollut rv 5. :(

Juu,ei olis kyllä nyt lainkaan paha vaikka tärppäis hetikin!Jotenkin nyt sitä haluaa ihan tosissaan!Tää vauvakuume on nyt ottanut mut täysin valtaansa :D Yleensä tunnen ovulaation aivan selvästi...eilen oli jotain pientä tuntemusta,nyt ei mitään.Meniköhän se jo siinä?Voi ei!Tänään on "pakko" siis touhuta :D Ja kun vielä hetki sitten olin täysin sitä mieltä,että ootetaan vielä yhet menkat,no voihan sitä aina kokeilla ;) Ja nyt kun en tiedä menikö se ovulaatiokin jo ohi.

Tuo heikotus on kyllä inhottavaa :/ Itse olen muutenkin helposti pyörtyvää sorttia alhaisen verenpaineen takia.Töissä oli muutama tilanne,että piti heittää sänkyyn pitkäkseen,ettei olis taju lähtenyt.

Ootko koska aatellut neuvolaan soitella?Kun odottaa toista,niin onkohan eka käynti vasta vähän myöhemmillä viikoilla kun esikoisesta?Riippuu varmaan paikkakunnastakin.

Plussatuulia Empukka! Ihanaa, että päätitte jo aloittaa. :)

En mäkään tunnistanut varmaksi ovista tässä kierrossa. ;-) Ei sitä aina vain tunne.

Neuvolaan pitäisi varmaan soitella, koska meillä huono taloustilanne on heikentänyt neuvolapalveluita, ja ainakin lastenneuvolaan on tosi vaikea saada aikaa. Ne menee pitkälle. Tyttären odotuksessa soitin neuvolaan vasta joskus rv 8 tai 9, kun oli keskenmeno takana. Varhaisultraa mietitään miehen kanssa. Toisaalta musta tuntuu, että sen voisi ehkä jättää väliin. (Yksityisellä.) Toisaalta voisi olla turvallisempi olo, jos kävisi. Esikoisen odotuksessa kävin.

Mulla oli kanssa matala verenpaine viime raskaudessa ja anemia. Huimausta oli koko raskauden. Välillä teki kamalasti salmiakkia mieli. Varmaankin matalan verenpaineen vuoksi.

Odotuspuolelle ei ole vielä tullut kesäkuun ketjua. Toivottavasti tulee.

Eiköhän sinne odotuspuolelle tule pian kesäkuunketju :)

Onhan tää ihan kivaa,kun on pientä jännitystä ilmassa ;) Mun viimeset kierrot on ollut 31 ja 32, jos nytkin ois,niin sitten ehkä olis pieni mahdollisuus raskauteen.Muuten on kyllä mennyt ohi koko ovis.Mutta,ens kuussa sitten uusiks :) Ei tästä nyt mitään paineita kannata ottaa.Nyt taitaa olla kp 19 meneillään.Eli pari viikkoa kun tässä menee,niin ollaan viisaampia kuinka kävi :)

Mites Laurie jakselee?

Mulla kp 25/28-32....ja päässä pyörii vain ajatus ollakko vai ei olla raskaan :D Missä vaiheessa sulla alko tulee tuntemuksia ja aloit epäillä olevas raskaana?Mulla muistaakseni esikoisesta alko menkkamaiset kivut pari pv ennen,kun olis pitäny menkkojen alkaa...

Mites Laurie jakselee?

Mulla kp 25/28-32....ja päässä pyörii vain ajatus ollakko vai ei olla raskaan :D Missä vaiheessa sulla alko tulee tuntemuksia ja aloit epäillä olevas raskaana?Mulla muistaakseni esikoisesta alko menkkamaiset kivut pari pv ennen,kun olis pitäny menkkojen alkaa...

Kiitos Empukka, täällä kammottavan kamala huono olo koko ajan, vuorokauden ympäri. Toisina päivinä on vähän parempi olo, ja aamuisin voidaan puistoilla tytön kanssa ja esim. illalla pystyn jumppaamaan. Emme vielä lähteneetkään äidilleni. Mies on nyt kaksi päivää kotona työskentelemässä etänä. Ensi viikolla voitaisiin mennä äidin luokse. En ole edelleenkään oksentanut, ja esim. kahvin tuoksu ei vielä okseta, joten paljon on vielä pahenemista, mutta 7. viikolle on jo ihan kunnon pahoinvointi menossa. Ens viikolla on jo eka neuvolakin!

Mulla alkas raskausoireet aivan selvästi jo ennen plussaa. Oli kovaa alavatsakipua jo kiinnittymisestä eteenpäin (loppui onneksi!), kiinnittymisvuoto, pahoinvointia ja huimausta. Oli myös metallinmakua suussa ja kämmeniä kutisi sekä rintakehään tuli pieniä finnejä (myös muissa raskauksissa).

Toivotaan, että sulle tulis plussa! Jännään täällä sun puolesta. :)

Viimeksi muokattu:
Laurie hoi!

Mää plussasin eilen!!! :))

Nyt on neljäs pv kun on vähän huono olo.Menkkamaiset kivut ja nivusten vihlonta alkoi viime perjantaina...niitä ollut nyt joka pv.Eilen illalla tein testin ja olin kyllä varma,että olen raskaana.Viiva oli todella haalea.Täytyy tehdä vielä ylihuomenna uusiks,ei tätä muuten usko!Jestas sentään...heti ekasta kierrosta tärppäs ja luulin,että missattiin koko ovulaatio!

Mikäs sulla vointi?Onko odotus puolelle tullut kesäkuun ketju?Mulla menee kesäkuun loppuun laskettuaika.

Onnea, onnea, onnea, tuhannesti onnea! Arvasin, että sullekin tulee plussa. <3

Tervetuloa odotuspuolelle kesäkuisten ketjuun! :-)

p.s. Minäkään en tunnistanut ovista tuossa viime kierrossa. Ei sitä vain aina huomaa.

Yhteistyössä