@taatelinen Toivotaan että kaikki hyvin, tosiaan varhaisultrassa kätilö totesi että koska syke näkyi, sikiö oli viikkoja vastaava ja ruskuaispussi oli nätti (ja kuulemma kohtukin oli nätti, mitä ikinä se tarkoittaakaan
) niin keskenmeno prosentti laskisi vain muutamaan prosenttiin. Mä luulin että kuulin väärin mutta mieheni sanoi että kyllä näin hän sanoi. Lähdin sitten etsimään tutkimusta asiasta ja löysin jenkkiläisen tutkimuksen:
https://sites.google.com/site/miscarriageresearch/miscarriage-general
Tässä lukee näin: Kun syke on todettu ultrassa, keskenmeno riski on 9,4% 6 vko, 4,2% 7 vko, 1,5% 8 vko ja 0,5% 9 vko. Tämän mukaan olin viikolla 8 (7+4) kun kävin ultrassa eli puolitoista prosenttia tutkimuksessa mukana olleiden raskaudet päättyivät tuon jälkeen jos näkyi syke. Pieni prosentti mutta niin pelottava
Jo kyllä olen ihan samaa mieltä tuosta mun km:stä. Oli ihanaa pitää se suru ja tieto itsellään ja toki siitä voi puhua miehen kanssa, mutta en halunnut että muut säälivät minua. Ehkä se tekee minusta itsekkään mutta näin olen aina elänyt, kun oli opiskeluaikana rahaongelmia niin en pyytänyt äidiltä rahaa vaikka hän varmasti olisi antanut. Mä kärsin itse mokistani ja kasvoin kokemuksien kautta vastuullisemmaksi.
Kertominen muille: JOO ON VAIKEETA! mä kerroin kaverilleni 2 vko sitten kun oltiin risteilyllä, en voinut olla kertomatta. Toiselle kerroin ennen sitä jo, mutta me ei nähdä niin se tuntui kivalta. Muuten vain foorumit ja chat-kaverit tietävät. Ja toki ihana mieheni ja neuvola. Aika hassua sinänsä että julkishallinto tietää ennen perhettä mutta... mun perheessä on äiti joka juoruilee kaikille heti. Mun siskot jotka ovat jo äitejä ja eivät varmaan hekään osaisivat olla hiljaa neuvoineen. Ja sitten isäni ja veljeni, no he ovat miehiä eivätkä sillai kiinnittäisi huomiota asioihin, paitsi että vatsa olisi jossain vaiheessa kasvanut
Mieheni vanhemmat tulevat olemaan innoissaan tosiaan, koska se olisi vasta toinen lapsenlapsi heille. Heille ajateltiin että kerrottaisiin poikapuolen kautta "Ukki, Mummi, musta tulee isoveli!"
SORI NYT TULI PITKÄ TEKSTI!