♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Nyt on kp 29/28 ja dpo 13, ja ainakaan toistaiseksi ei menkkoja näy. Teen huomenna digin ja siirryn sitten plussanneisiin. :barefoot: Tuntuu että tässä alkuraskaudessa olen oireettomampi kuin viimeksi. Toivottavasti se on kuitenkin normaalia. Tärppionnea kaikille❤
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
@Apustaja onnea kihlautumisesta ja plussasta! Pienelle tiukkoja tarrasukkia ja sulle onnellista odotusta. :love:

Esimies tuli multa eilen kysymään, että olenko jo päättänyt aionko jatkaa kesälle saakka heillä. Nyt on siis yksi stressiaihe vähemmän elämässä. (y) Nyytin huone on lattiaa ja ovea vaille valmis ja alkaa näyttää ihan realistiselta se, että voisin saada paperit ulos koulusta tämän kuun viimeisenä päivänä. Sanon itseni irti tästä yrittämisestä, jos nyyttiä ei ala pian kuulua, vaikka "kaikki on valmista". Miettikää jos hän onkin päättänyt vaikka odottaa avioliittoon saamari. :eek: Kyllä mä olen taas miettinyt, kun some on täyttynyt raskausuutisista, että mitä mulle on jätetty kertomatta? Miten niitä vauvoja tehdään?
 
@Hipposka Joskus niitä lapsia ei vain tehdä, kohtalo sen päättää siunataanko sinua sellaisella ihmeellä kai? Musta on epäreilua että jotkut tulevat raskaaksi yrittämättä, mutta näin se luonto vain menee. Jos geenit sopivat yhteen niin se on kai helpompaa.

Mä kävin tosiaan eilen varhaiultrassa, mies sanoi että nyt mennään koska mä olin kokoajan stressaantunut asiasta ja spekuloin että mitä jos siellä ei ole mitään. No siellähän köllötteli sellainen rv 7+1 mittainen pikkuinen nyytti jonka sydän pamppaili kovaa vauhtia. Piti oikein tuojottaa sitä että tajusi asian. Kaikki näytti hyvältä ja munasarjojen perusteella tämä olisi tullut oikealta puolelta, mikä sopii mun oireisiin kyllä. ♥ Tunne tällä hetkellä on helpottunut ja onnellinen!
 
Tänne myös voisin päivittää uuden nimimerkin. Eli aikaisemmin Ehka2020. Ahdistuin tuosta nimimerkistä, niin sen tilalle voi vaihtaa listaan taatelinen. Ja samalla muuten voi päivittää yk4.

Kovasti onnea kaikille plussanneille! (y)Toivoisin itsekin vielä plussaa, mutta nyt on vahvasti päällä sellainen tunne, että en tule sellaista saamaan. Yritän nyt keskittyä enemmän muihin juttuihin ja vähemmän lapsihaaveisiin. Käyn kuitenkin täällä seurailemassa ja osallistun keskusteluun jaksamisen mukaan.
 
@StellaMom kiitos kysymästä, täällä elellään rv 40+1 ja pikkuinen ei osoita merkkejä saapumisestaan ainakaan toistaiseksi. Raskaus on sujunut suuremmitta mutkitta ja nyt vaan jännäillään, koska saadaan nähdä esikoisemme :barefoot: Aika on hurahatanut kliseisesti tosi nopeasti sitten ekan kolmanneksen ja tuntuu absurdilta, että pian meillä on vauva. Superpaljon onnea sinulle, ihanaa raskausaikaa! :love: Onnea myös @Apustaja :love: Kaikkea hyvää myös muille ❤
Tiedän tuon tunteen, aika menee nopeasti kyllä jossain vaiheessa ja sitten se pysähtyy taas hetkeksi kun jotain odotetaan. Kuten tuo teidän synnytys :)
Mieheni istui eilen ja googlaili kaikenlaista, hänellä on siis kokemusta raskaudesta exänsä kanssa ja hän tietää mitä kaikkea tarvitaan koska se exä jätti heidät ku lapsi oli alle vuoden ikäinen. Luotan siis siihen että mies osaa ajatella asioita. Meillä on vaunut kotona jo, ostin siskolta Briot ku halusivat eroon niistä, turvakaukalo sain samalla. Miehellä on säästettynä manduka, tuttipullo sterilisaattori ja ties mitä. Vaatteitakin löytyy jotain tuolla kaapissa jo. Tuntuu silti utopistiseltä ajatukselta että ensi keväänä meillä olisi vauva sylissä jo! Hyvä puoli siinä on kai se ettei talvi tule heti synnytyksen jälkeen niin kaikki haalarihankinnat yms jää sitten syksymmälle vasta (jos on kylmä kevät niin äitiyspakkauksessa löytyy aina jotain!). Ja kun miehen esikoinen lähtee ensi vuonna kouluun niin tämähän on erinomainen aika siihenkin, pääsen auttamaan poikaa kouluteille ja tukemaan häntä siinä :)
 
@Apustaja Mikä on tilanne siellä? Kaikki hyvin?

Meillä menossa 8+6 tänään. Mies löysi eilen dopplerin ja istui varmaan se 15-20min ja yritti etsiä sydäntä, ei tosiaan löytynyt vatsapeitteiden kautta. Jossain kohtaa kuultiin mun syke, voisi olla istukka ehkä? En stressannut koska pakkauksessa luki ettei löydy yleensä ennen vko 12-14, ja viikko 10 olisi vasta alkamassa. Mutta hauskaa sinänsä että mies jaksoi yrittää ja on innoissaan :) En ole nähnyt häntä niin innoissaan jotain asiasta, jos ei lasketa jalkapalloa :D
Pieni pelko on toki vielä ettei siellä olisikaan kaikki hyvin, ja että seuraavassa ultrassa ei sitten löydetäkään enää sykettä, mutta nykyisten tuntemusten perusteella ihmettelisin kyllä mitä mä sitten tunnen jos en kasvua. Säännöllisesti tuo vatsa jomottaa juuri iltaisin, pikku nyytti kaivautuu ja kasvaa juuri silloin kun pitäisi lähteä unille. EI ihme etten saa heti unta silloin.
 
Mitä tänne kuuluu? Pääseekö kukaan esikoisen kuumeilija testailemaan lähiaikoina? :)

On: Täällä on aktiivinen yritys tauolla, joten ovis jäi tässä kierrossa tikuttamatta. Nyt kp 18, joten todennäköisesti oli viikonloppuna. Parhaina päivinä jäi kyllä talletukset väliin (n) Mutta toisaalta tulin jo kerran raskaaksi "vahingossa", joten eihän sitä tiedä :whistle:
 
Mitä tänne kuuluu? Pääseekö kukaan esikoisen kuumeilija testailemaan lähiaikoina? :)

On: Täällä on aktiivinen yritys tauolla, joten ovis jäi tässä kierrossa tikuttamatta. Nyt kp 18, joten todennäköisesti oli viikonloppuna. Parhaina päivinä jäi kyllä talletukset väliin (n) Mutta toisaalta tulin jo kerran raskaaksi "vahingossa", joten eihän sitä tiedä :whistle:
Täällä odotellaan NT ultraa noin 3 viikon päästä. Eli mun testailut ovat tällä erää ohi, katsotaan tuleeko tämä nyytti syliin asti. Jännitellään tosiaan sitä että saadaanko ensimmäisen kolmanneksen jälkeen vihreetä valoa, sitten päästään kertomaan eteenpäin asiasta. Muualla kuin täällä anonyymina. Mullakin jäi plussakierrossa ovisplussa saamatta kiinni että välillä kai se rentous voi olla hyväkin asia. :)
 
@StellaMom Toivottavasti teillä on kaikki seuraavassakin ultrassa hyvin ja pikkuinen pysyy matkassa loppuun asti (y) Onko sinulle ollut vaikeaa olla kertomatta raskaudesta? Minulla oli km päättyneessä raskaudessa ristiriitaiset tunteet kertomisesta, toisaalta olisi halunnut kertoa kaikille ja toisaalta oli ihanaa, kun oli oma suuri salaisuus :rolleyes:
 
Täällä alkoi yk 9 ja odotellaan polille aikaa. Sieltä hoitaja lupaili aikaa jo tälle syksyä katotaan. Mietin myös et pitäiskö palata terolutien kanssa siihen ekaan lääkärin ohjeistukseen kp30-> kun söin tuon edellisen kierron kp 25-> ja stressaan että annoinko ovulaatiolle ja luteaalivaiheelle tarpeeksi mahdollisuuksia (n)
 
Mitä tänne kuuluu? Pääseekö kukaan esikoisen kuumeilija testailemaan lähiaikoina? :)

On: Täällä on aktiivinen yritys tauolla, joten ovis jäi tässä kierrossa tikuttamatta. Nyt kp 18, joten todennäköisesti oli viikonloppuna. Parhaina päivinä jäi kyllä talletukset väliin (n) Mutta toisaalta tulin jo kerran raskaaksi "vahingossa", joten eihän sitä tiedä :whistle:
Täällä kp 24 ja menkkojen pitäis alkaa lauantaina. Jos eivät ala, niin ensi viikon alussa testailemaan. Kahtia jakautuneet fiilikset tästä kierrosta. Toisaalta (taas) tuntuu, että ehkä nyt tärppää. Toisaalta ajattelee, ettei takuulla vieläkään. Jos ei nappaa niin siirrytään yk6:een...
 
@taatelinen Toivotaan että kaikki hyvin, tosiaan varhaisultrassa kätilö totesi että koska syke näkyi, sikiö oli viikkoja vastaava ja ruskuaispussi oli nätti (ja kuulemma kohtukin oli nätti, mitä ikinä se tarkoittaakaan :LOL:) niin keskenmeno prosentti laskisi vain muutamaan prosenttiin. Mä luulin että kuulin väärin mutta mieheni sanoi että kyllä näin hän sanoi. Lähdin sitten etsimään tutkimusta asiasta ja löysin jenkkiläisen tutkimuksen: https://sites.google.com/site/miscarriageresearch/miscarriage-general
Tässä lukee näin: Kun syke on todettu ultrassa, keskenmeno riski on 9,4% 6 vko, 4,2% 7 vko, 1,5% 8 vko ja 0,5% 9 vko. Tämän mukaan olin viikolla 8 (7+4) kun kävin ultrassa eli puolitoista prosenttia tutkimuksessa mukana olleiden raskaudet päättyivät tuon jälkeen jos näkyi syke. Pieni prosentti mutta niin pelottava :ninja:

Jo kyllä olen ihan samaa mieltä tuosta mun km:stä. Oli ihanaa pitää se suru ja tieto itsellään ja toki siitä voi puhua miehen kanssa, mutta en halunnut että muut säälivät minua. Ehkä se tekee minusta itsekkään mutta näin olen aina elänyt, kun oli opiskeluaikana rahaongelmia niin en pyytänyt äidiltä rahaa vaikka hän varmasti olisi antanut. Mä kärsin itse mokistani ja kasvoin kokemuksien kautta vastuullisemmaksi.

Kertominen muille: JOO ON VAIKEETA! mä kerroin kaverilleni 2 vko sitten kun oltiin risteilyllä, en voinut olla kertomatta. Toiselle kerroin ennen sitä jo, mutta me ei nähdä niin se tuntui kivalta. Muuten vain foorumit ja chat-kaverit tietävät. Ja toki ihana mieheni ja neuvola. Aika hassua sinänsä että julkishallinto tietää ennen perhettä mutta... mun perheessä on äiti joka juoruilee kaikille heti. Mun siskot jotka ovat jo äitejä ja eivät varmaan hekään osaisivat olla hiljaa neuvoineen. Ja sitten isäni ja veljeni, no he ovat miehiä eivätkä sillai kiinnittäisi huomiota asioihin, paitsi että vatsa olisi jossain vaiheessa kasvanut :D Mieheni vanhemmat tulevat olemaan innoissaan tosiaan, koska se olisi vasta toinen lapsenlapsi heille. Heille ajateltiin että kerrottaisiin poikapuolen kautta "Ukki, Mummi, musta tulee isoveli!":barefoot:

SORI NYT TULI PITKÄ TEKSTI!:ROFLMAO:
 
@Töppönen. Toivottavasti tulis menkaton lauantai ja pääset testaamaan (y)

@StellaMom Noi prosentit näyttää kyllä hyvältä! :) Itsekin pidin km omana tietonani silloin kun se tapahtui. Pelkäsin niin paljon sääliä ja en siksi puhunut kuin miehelle ja yhdelle kaverille. Miehen pari tuttua tiesi ja sanoin, että minulle ei saa puhua aiheesta mitään. Minusta on tärkeää, että saa itse päättää kenen kanssa puhuu elämän kipeimmistä asioista. Ei itsensä suojeleminen ole itsekästä. :) Minulla on muuten myös juoruileva äiti ja olen enemmän kuin onnellinen, että en ollut kertonut hänelle :cautious:
 
@Töppönen. Toivottavasti tulis menkaton lauantai ja pääset testaamaan (y)

@StellaMom Noi prosentit näyttää kyllä hyvältä! :) Itsekin pidin km omana tietonani silloin kun se tapahtui. Pelkäsin niin paljon sääliä ja en siksi puhunut kuin miehelle ja yhdelle kaverille. Miehen pari tuttua tiesi ja sanoin, että minulle ei saa puhua aiheesta mitään. Minusta on tärkeää, että saa itse päättää kenen kanssa puhuu elämän kipeimmistä asioista. Ei itsensä suojeleminen ole itsekästä. :) Minulla on muuten myös juoruileva äiti ja olen enemmän kuin onnellinen, että en ollut kertonut hänelle :cautious:
Joo hyvältä näyttää, kai se on tämä oireettomuus joka vähän mietityttää aina. Kun odottaa että oksentaa heti plussasta ja ei sellaista tapahdu niin miettii vain että kuvittelenko asioita vain? Km:stä en puhunut kellekään, paitsi miehelle. Ei ehditty kauan ilota asiaa mutta km tapahtui aamulla ennen kuin lähdettiin sukujuhliin, en halunnut jäädä kotiin kun tiesin että sitten vasta alkaa kyselyt. En muista mitään koko päivästä tuon aamun jälkeen. Se on tottakai tärkeätä saada puolisoa ymmärtämään että hän saa keskustella ystävien kanssa mutta sinä et halua kuulla osaan ottoja hänen kavereiltaan, nehän eivät kuitenkaan ole sellaisia joiden kanssa puhuisit näistä asioista ensisijaisesti! alle kuukausi pitäisi pitää nämä asiat vielä pienessä porukassa :)
 
Hei,minäkin liityn tänne. Esikoinen haaveissa ja ikää 29 vuotta (loppuvuonna 30), yritystä nyt kohta 11kk takana (yritys aloitettu 10/18).
Tervetuloa esikoisryhmään! Onko teillä ollut apuja yrittämisen aikana vai menneet ihan luomuna? Yli 30 vuotiaat pääsevät vuoden yrittämisen jälkeen lisätutkimuksiin :)
 
Tervetuloa esikoisryhmään! Onko teillä ollut apuja yrittämisen aikana vai menneet ihan luomuna? Yli 30 vuotiaat pääsevät vuoden yrittämisen jälkeen lisätutkimuksiin :)
Ei ole toistaiseksi ollut muuta kuin ovulaation tikuttamista aika kehnoin tuloksin, mulla ollut kierto ihan sekaisin e-pillerien lopetuksen jälkeen :( Kuukauden päähän on varattu lääkäri kunnalliselle, josta lähettää sitten varmaan erikoissairaanhoitoon. En vaan tiedä millainen jono siellä on, voi olla että haetaan tuo lähete ja mennään odotellessa jo yksityiselle.
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Ei ole toistaiseksi ollut muuta kuin ovulaation tikuttamista aika kehnoin tuloksin, mulla ollut kierto ihan sekaisin e-pillerien lopetuksen jälkeen :( Kuukauden päähän on varattu lääkäri kunnalliselle, josta lähettää sitten varmaan erikoissairaanhoitoon. En vaan tiedä millainen jono siellä on, voi olla että haetaan tuo lähete ja mennään odotellessa jo yksityiselle.
Me ollaan melki samassa vaiheessa. Tässä kuussa tuli vuosi täyteen ja lähete on mennyt perille. Pitäs päästä ensikäynnille tänä syksynä jo, vaikka hoitotakuu on 3kk. Me mennään näillä eväillä se aika kun yksityinen on niin törkeän kallis (n)
 
@Bumbani ja @KukkaSosuli Toivottavasti pääsette nopeasti selvittelemään missä mättää. Mäkin olisin ollut samassa tilanteessa, 33v tuli täyteen tänä vuonna ja elokuussa tuli vuosi täyteen aloittamisesta, mutta samalla sitten tuli plussa testiin, ehkä vähän yllättäen koska ovista en saanut kiinni. Mietin tuossa alkuvuonna että olisin vuoden loppuun asti mennyt luomuna kokeillen mutta kyl mä luulen että pari negaa olisi saanut minua soittamaan arvauskeskukseen jo. Yksityisellä varmasti maksaa, mutta mieheni sanoi jossain vaiheessa että kyllä me sille puolelle sitten mennään jos ei tule tarpeeksi nopeat ajat julkisella. Hän on erittäin innoissaan ja omistautunut tähän koitokseen!
 
@Bumbani @StellaMom
Juu, meillä jo tiedetään että en ovuloi PCOn takia. Miehen siemenneste vielä analysoidaan ja sit pitäs tulla aika. Eipä noita yk oo ollu ku 9 toki. Mut jos polilta sais toimivat lääkkeet avittamana kehoa. Yksityisellä maksais kontrollit, kun niissä pitäis käydä useaan otteeseen kun letrot aloittaa. Toivon et saan lopettaa nämä metut pian, kun niiistä tulee niin paljon oireita :unsure:

Onnea @StellaMom alkuraskauteen :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Ei ole toistaiseksi ollut muuta kuin ovulaation tikuttamista aika kehnoin tuloksin, mulla ollut kierto ihan sekaisin e-pillerien lopetuksen jälkeen :( Kuukauden päähän on varattu lääkäri kunnalliselle, josta lähettää sitten varmaan erikoissairaanhoitoon. En vaan tiedä millainen jono siellä on, voi olla että haetaan tuo lähete ja mennään odotellessa jo yksityiselle.
Onko sun kierto siis sekaisin vielä vuoden jälkeen e-pillereiden lopettamisesta? Millä lailla? Mulla oli kierto sen 33pv muutaman kuukauden ja sit kierto oliki yli 60 päivää.

Eipäs ollut muutamaa kuukautta 33pv vaan tasan yhden kierron :notworthy: myöhemmin kyllä oli metujen aloittamisen jälkeen joku kierto vähän lyhyempi. Muuten onkin sit päätetty kierto terolut-kuurilla
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä