Syksyn yritteliäät :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Empukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Empukka

Vieras
Heips!

Oliskos täälä jo olemassa ketju sellaisille vauvakuumeisille,joilla yritys alkaa nyt syksyn mittaan?vai aloitetaanko tästä uusi ketju?Olis kiva turista ja jakaa kokemuksia...ja haaveilla pienestä nyytistä :)

Itsellä esikoinen nyt 1 v 3 kk ja vauvakuume sen kun nostaa enemmän ja enemmän päätään :) Ikää minulla on 27 v.

Empukka

Täällä ilmoittautuu 30-vuotias yhden lapsen äiti. Meidän tyttömme on nyt 1 v 8 kk. Tässä kuussa on kondomit jätetty pois. Menkat alkoi 1.9. Tänään voisi siis tehdä taas rakkauden töitä... ;) Minä en kyllä varsinaisesti usko yrittämiseen, vaan annetaan vauvan tulla, jos on tullakseen. Ja saisipa toden totta tulla pikkusisarus tuolle touhutaaperolle. Kivaa vaihtaa ajatuksia asian tiimoilta. :)

Moikka Laurie!

Kiva saada juttuseuraa, meillä kans esikoinen on tyttö :)
Meillä olis tarkotus jättää ehkäsy pois kenties ens kuussa.Tuo tyttösemme on siis syntynyt kesäkuun alussa -09.
Oliko teille ehkäsy kauan pois,ennenkö tulit raskaaks?Meillä 3 kk.Saa nähä kuinka seuraavan kans käy,sitä kun ei koskaan tiedä!

-E-

Empukka, tyttäremme tärppäsi ekasta kierrosta. Isäni oli juuri kuollut, ja seksiä oli vain pari kertaa koko kuussa. Ihme, että raskauduin, ja raskaus jatkui vaikeasta elämäntilanteesta huolimatta. Myös mun eka raskaus alkoi ekasta yrityskierrosta, mutta meni jo 7. rv:lla kesken. Saa nähdä miten nyt menee. Toivottavasti tärppää jossain vaiheessa, raskaus jatkuu ja kaikki menee hyvin. Ei kai sitä muuta voi toivoa.

Miten Empukka koet, haaveiletko pääasiassa sisaruksesta tyttärellenne vai uudesta vauvasta syliisi? Minä sekä että, mutta suurin innostaja on kuitenkin ajatus sisaruksesta tytölle. Hän on tavallaan vielä mun vauvani, kun on kotihoidossa ja juo maitonsa vielä sylissäni ja on sellainen sylikissa, vaikka muuten vilkas ja liikunnallisesti hyvin kehittynyt onkin.

Kiitti Ruusunmarja vinkistä,täytyy tulla siihen ketjuun kirjottelemaan jos tähän ei saada väkeä tarpeeksi :)

Laurie: Haaveilen vauvasta omaan syliin,väliin ihan rinnassa tuntuu kaipuu :) Mutta myöskin sisarusta esikoiselle.En haluaisi hirveän pitkää ikäeroa,jotta sisaruksista tulisi läheisiä ja heillä olisi yhteiset leikit yms.Sekä-että siis :) Minusta omalle lapselle ei parempaa lahjaa voi antaa kuin sisaruksen.
Mää oon kans hoitovapaalla,ainakin tämän vuoden loppuun.Katsotaan sitten mikä on tilanne...meillä on tässä nyt niin monta rautaa tulessa,että voi olla että alkuvuodesta on töihin mentävä.Mutta toivon,että silloin olisin jo raskaana ja tietäisin,että saan jäädä taas kohta kotiin.

Ihana sylikissa teidän tyttö :) Mää imetin reilun 11 kk.Tyttö ei ikinä suostunut juomaan pullosta.Nyt juo ihan tavallisesta lasista itse maitonsa :D Imetys oli kyllä ihanaa,vieläkin tulee hetkiä,et tekis mieli imettää,mutta eihän noista tisseistä enää mitään tule,eikä muutankaan :D

Teillä on kyllä tärpännyt tosi hyvin!Millonkas testaat seuraavaks?? :)

Kiitos Ruusunmarja kutsusta! :)

Empukka, mies jo kiusasikin milloin aion ostaa testejä. Olen siis aikamoinen testailija. :D Se testaaminen on vain niin kivaa (ja ei, jos tulee nega). Mulla oli viime kierto 32 vrk, joten ei olla vielä edes oviksessa. Kaipa sitä voi sitten joskus kolmen viikon päästä testata, jos menkkoja ei kuuluisi. Mulla on hieman epäsäännöllinen ja pitkähkö kierto.

Voi kun toivoisin, että mullakin voisi imetys vielä onnistua. Tytön kanssa se meni ikävä kyllä aika tavalla päin mäntyä. Pari kuukautta tyttö sai vain rintamaitoa, ja siitäkin toisen kuukauden pullosta. Pumpulle oli käyttöä. Nyt siis juo nokkiksesta maitonsa ja vieläkin lämmitettynä. :) Lasista on kyllä juonut jo yli puoli vuotta vetensä. Ei kuulemma välitä kylmästä maidosta. Hmmm.. mahtaa lopettaa maidon juomisen kokonaan sitten, kun sylittelymaidot jätetään jossain välissä pois. Raasu.

Minäkin ajattelen, että sisarus on paras lahja minkä voi antaa lapselleen. Itselläni on pitkät ikäerot sisaruksiini (5 ja 7 vuotta), joten toivoisin, että meille tulisi lyhyempi ikäero.

Mites muuten, haluaisitko vielä useampia lapsia? Minä toisaalta haluaisin, mutta todennäköisesti ja realistisesti ajateltuna tämä toinen olisi varmaan viimeinen.

Laurie: Juu,tuo testaaminen on kyllä jännää ja kivaa (etenkin jos plussa tulee :)).Mää vauvakuumeissani ostin jo raskausvitamiineja täs pari kk sitten :D Alan niitä kohta popsii,kun muut vitskut loppuu.Kerran meinasin jo kaupasta ostaa r.testejä,mutta tulin järkiini,että mitä niillä tekee jos ei edes vielä ole yritys alkanut :D

Mulla alkaa menkat tällä viikolla,laskin että jos tulisin siitä kierrosta raskaaksi olisi laskettuaika taas kesäkuussa.Niin kuin esikoisesta.Siksi odotamme ainakin ens kuuhun,että tulisi edes himpun verran yli 2 vuotta ikäeroa.Me haluaisemme 3 lasta ja toivottavasti saadaankin :)

Toivottavasti seuraavan kanssa sulla imetys onnistuisi paremmin!Meillä tuo tyttö oli semmonen tissitakiainen,että oksat pois!Pelkäsin jo kauhulla,että en saa sitä koskaan vierotettua,mutta se menikin tosi hyvin!

Ootko ajatellu olla kotona vielä kuinka pitkään?Vai meetkö tässä välillä töihin?

Katselen töitä, mutta jos mitään järkevää ei löydy, jatkan varmaan opintojani vuoden alussa. Mahdollisuutena on tietysti olla ihan vain kotonakin kotihoidontuella. Mielelläni menisin nyt hetkeksi töihin, jos löytyisi kiva paikka. Niitä vain tuntuu olevan juuri nyt aika naftisti. Jotain töitähän tietysti aina on tarjolla.

Olisi ihanaa, jos imetys onnistuisi kunnolla seuraavalla kerralla. Toisaalta oman kokemukseni perusteella en ota asiasta etukäteispaineita. Väkisin sitä ei onnistumaan saa, vaikka sitä haluaisi eniten koko maailmassa, ja onneksi nykyaikana on muitenkin hyviä vaihtoehtoja.

Vielä noista syntymäkuukausista: Meidän tyttö on syntynyt tammikuun paukkupakkasilla. Olisi ihanaa saada kesävauva tällä kertaa. Mutta tuo menee jo toiveissa liian pitkälle. ;)

Empukka, jos vielä luet tätä, niin arvaa mitä... Täällä nippailee kolmatta päivää vatsaa oikein kunnolla. Huimaa välillä, silmissä sumenee, lämmöt korkealla ja perjantaina tuli vaaleaa vuotoa. Nämä kaikki voivat johtua tietysti monestakin syystä, mutta toiveeni ovat korkealla, että olisin raskaana.

Laurie!

No jestas sentään!Olispa aika hienoa,että olis tärpännyt heti! :) Missä vaiheessa sun kierto nyt on??Koska pitäs menkkojen alkaa?Toivotaan ettei ala!Voi vitsit,kyl on nyt jännää!Koska meinaat tehä testin?

Mulla alko eilen menkat,vielä yhdet ois tarkotus oottaa ja sitten alkaa yritys :) Mua jännittää jo etukäteen,että tärppääkö ja kuinka kauan siihen menee...se siinä onkin,kun sitä ei voi tietää...

Ootko muuten ennen kirjotellut täälä elleissä?Mää kirjottelin esikoista oottaessa ja meillä oli tosi kiva porukka.Ei liian iso,jotta pysy kärryillä.Esim kaksplussan palstoilla tuntuu noi keskusteluryhmät olevan kauheen isoja.Olis kiva jos oltas saatu tästä ketjusta vähän isompi,kun me kaks :D Että jos joku vauvakuumeinen lukee tätä,niin tervetuloa vaan jutustelemaan!Vai onko tää palsta vaan hiljentynyt...?Itse kun en täälä ole oikeestaan sen jälkeen juurikaan käynyt kun esikoinen synty...

Mutta kirjottelehan mikä tilanne! :)

Empukka, kiva kun vastasit vielä! :)

Olis kyllä kiva jatkaa kirjoittelemista ja saada tänne vielä lisääkin vauvakuumeilijoita kirjoittelemaan. Tälle palstalle en kirjoitellut ennen esikoisen syntymää, mutta odotuspalstalla kirjoittelin koko odotusajan. Tuntuu kyllä hiljaiselle tämä palsta.

Mulla on menossa nyt kp 20. Jos olisi tärppi käynyt, niin mulla olisi sitten täytynyt olla ovis jo aika varhaisessa vaiheessa tässä kuussa. Mun kierrot on viimeisen puolen vuoden aikana vaihdelleet 26-32 päivän välillä, joten oviskin tosiaan voi heittää. Nyt mulla on hiivatulehdus (yök!), ja mietin voisivatko oireet vain johtua siitä. Toivottavasti ei. Olisi kyllä ihanaa, jos olis tärpännyt! <3 Ihan hullua, miten tämä vauvakuume on tässä päivä päivältä yltynyt. Mieskin on aika innoissaan, mikä tuntuu tosi kivalta.

Tilasin eilen Kotitestiltä testejä. Teen sitten, kun ne saapuvat. Olisko ke tai to, kun tulevat postissa. Iikks!

Jäämme siis odottelemaan jännityksellä mitä testit näyttävät,iiks...Jännää!Ootan hirveesti,että itse pääsis tuohon vaiheeseen!Mutta pitää odottaa vielä yhden menkat ja sitten täys touhu päälle :D

Mää kans kirjottelin tuola odotus palstalla koko raskauden ajan ja meillä oli niin hyvä porukka,että olen heistä monen kanssa tekemisissä edelleen!On niin mukava vaihtaa kuulumisia kun on ihan saman ikäiset lapset :)

Mutta kirjottele sitten kun on lisää kerrottavaa! :)

Testi näyttää edelleen vain negaa. Kuitenkin nyt on vasta kp 26, joten välttis testissä ei mitään vielä näykään. Testailen uudelleen vasta ensi viikon loppupuolella, jos menkat ei ole sitä ennen alkaneet. :)

Moikka! Onko tää ketju vielä voimassa? Jos ei, niin täytyy tulla sinne isompaan ryhmään. Täällä on yritys myös päällä. Meillä on 9kk esikoinen ja ollaan nyt n. 5 kiertoa oltu ilman ehkäsyä (siis imetystä!). Noh, nyt sitten menkat jo kohta 2vk myöhässä, mutta jo 4 testiä on antanut negan! En luovu toivosta, ennen kuin menkat tulevat =)

Tervetuloa mukaan Hapu! :) Tosi kivaa, että saadaan mukaan sinut! :)

Jos menkkoja ei ala kuulua, ja r-testi näyttää edelleen negaa, niin mites sitten r-testi verestä? Ainahan raskaus ei kai näy pissatestistä. Ottavat kyllä varmaan terveyskeskuksessa, mutta ainakin yksityisellä.

Minä tosiaan testailen vasta loppuviikosta. Nyt kp 27. Miten voi nämä päivät kulua näin hitaasti?!

Laurie,aika menee kyllä niiiin hitaasti kun odottaa ja laskee päiviä.Ei tuo sun negas vielä mitään voikkaan tarkoittaa,kun teit testin senverta aikasin.Joten pidän peukkuja ja toivotaan parasta ja että loppuvk tulis pian ja pääset testaamaan!!

Hapu: olet oikein tervetullut mukaan keskusteluun :) Kuten ehkä jo huomasitkin,että ollaan Laurien kanssa täälä pidetty tämmöistä kahden naisen ajatusten vaihtoa,kun ei olla saatu oikeen väkeä mukaan :D Mutta jos nyt saatais vähän äksöniä tähän ketjuun enemmän.Muillekkin edelleen tervetuloa joukkoon mukaan!
Ompa jännä tilanne sulla...menkat noin paljon myöhässä ja negaa näyttää.Onko sulla ollut jo monet menkat synnytyksen jälkeen?Onko kierto ollut tasainen?Mulla alko menkat vasta sitten kun lopetin imetyksen.Tyttö oli silloin vähän alle vuoden.Kierto on ollut aika tasainen sen jälkeen...27-32.

Mulla kp 9.VASTA. Ja siis pitäis oottaa vielä seuraavat menkat ja sitten aletaan todenteolla touhuamaan :D

Voi Empukka, sulla piisaa vielä odottamista! Hyviä hermoja!

Mä kyllä luulen, että plussa vielä pärähtää loppuviikosta, sillä täällä on sellainen metallinmaku suussa, että huh! Astma on pahentunut, ja olen joutunut tuplaamaan lääkityksen. Lisäksi eilen alkoi ötköttävä olo. Tänä aamuna en meinannut saada muroja syötyä ja söin äsken vielä välipalaksi kaksi ruisleipää, joiden jälkeen nosin esikoista ja meinasin oksentaa. Huh, jos pahoinvointi alkais jo nyt!!

Kuulostaa pirun hyvältä Laurie!Oireet on lupaavat :) Oliko sulla esikoisesta pahoinvointia?Mulla alko rv 6 ja kesti melki puoleenväliin..SE OLI JÄRKKYÄ.Mut niin aika kultaa muistot :D

Heippa.

Mahtuisiko tänne mukaan? Meillä on 10kk ikäinen poika ja toinen olisi haaveissa. Ilman ehkäisyä ollaan menty nyt muutaman viikon, mutta mulla on imetyksen takia kierrot vielä ihan mitä sattuu, joten tuskin ihan heti on tänne plussaa tulossa.

Esikoinen tärppäsi aikanaan viidennestä kierrosta ja sitä ennen mulla oli yksi 6+ viikolla sattunut keskenmeno.

Yhteistyössä