Syksyn passaajat:)

Olo on käsittämätön, ei pystytä miehen kanssa uskomaan että tämä on neljän vuoden jälkeen totta... Hcg tänään 307, eli raskaana ollaan! Suunnaton onni vaihtelee paniikintunteiden kanssa, pelottaa ihan mielettömästi miten meidän käy. Nyt en pysty enempään, pahoittelen omanapaisuutta!
 
Hurrrjasti onnea Hammy, hyvä on tuo lukema. Itsellä oli kuta kuinkin sama arvo kun aloin kaksosia odottaa 3. tuoresiirron jälkeen, testi oli pp16. Ja muistan niin elävästi kun ne ihan ekat hcg-arvot esikoisestamme kuulin ekan tuoresiirron jälkeen puhelimitse labrasta. Itku tuli onnesta ja puhelin piti ojentaa miehelle joka sanoi labran tädille heipat. :D Nyt nauttikaa ja menkää päivä kerrallaan. Menköön odotusaika ihanasti ja ilman huolenaiheita. Olette onnenne ansainneet, 4 vuotta on todella pitkä aika!
 
Heippa! Onpas kovin hiljaista tässä ketjussa... Huhuu, mitä piinailijoille kuuluu, mm. jadekivi ja Anni-78? Tehän kävitte siirrossa muutama päivä mun jälkeen, mikäs on vointi ja tuntemukset? Itse olen niin taikauskoinen etten edes viitsi raportoida omia tuntemuksiani. Te muutkin varmaan vaan odottelette testipäivää kun eihän noista tuntemuksista ota selvää suuntaan tai toiseen kun luget käytössä? Tämä ainakin oma fiilis ja tottahan se on. En vaan yhtään muista minkälaiset tuntemukset olivat silloin, kun 2,5 v. sitten alkion siirron jälkeen hcg ei noussut yhtään - tai ainakaan kotitesti ei antanut edes haamun haamua. Voi olla että samanlaista oli silloinkin joten koitanpa pysyä kaukana liiallisesta toiveikkuudesta. Sen vaan sanon, että aivan erikoista alaselkäkipua on eilen ja tänään ollut. Joo, tuli mopattua ja 1 v. kaksosia tietysti kanniskeltua mutta tuntuu erilaiselle tämä kolotus. Ihan levossakin, etenkin tuolta oikealta puolelta alaselästä ja pakaran yläosasta. Eikä tunnu menkkamaiselle, joten arvaatteko oonko jo vähän liiankin toiveikas? Juuri nyt juiliminen on poissa, äkkiä nukkumaan ennen kuin se tulee takasin! Tänään siis pp9 ja joku rohkeampi jo testaisi. Mutta en minä. Niin kauan saa elää toivossa kunnes tietää totuuden. Torstaina sitten heti aamusta testiin toivoen, että ovat ripeitä labrassa ja tuloksen saa vielä samana iltapäivänä. Onneksi päivät tuntuvat hujahtavan äkkiä kun lapset pitävät niin kiireisenä ja kotitöitä on jonoksi asti. Tsemppiä ja onnea kaikille, tulkaahan kertoilemaan mietteitä. Hulluksihan tässä alkaa tulla vaikka muka niin viileenä piti tällä kertaa pysyä...
 
Lion33: se piti vielä lisätä, että kovasti pahoittelut tuon vuodon takia. Onko muutosta tilanteeseen tullut? Onko kipuja? Oletko jo testannut vai jaksatko sinne keskiviikkoon sinnitellä? Toivotaan, että tämä vielä hyväksi muuttuisi, kyllähän joillakin on pitkin raskautta kaikenlaisia vuotoja. Mutta toki tiedän, ettei se vuoto mikään rohkaiseva merkki ole mutta testiin asti on toivoa. Voimia!
 
Mulla ihan p***at fiilikset. Pientä vuotoa alkoi joskus viikolla ja muutamana kertana tullut pyyhkiessä vähän enemmänkin. Pahaa oloa on edelleen välillä, mut luulen niiden johtuvan Lugeista. Tänään pp 11 tein testin, joka selvä nega. Huoh, tässäkö tää sit oli???
 
Meillä ei mennä verikokeeseen vaan tehdä vaan testi kotona. Mulla ollu nyt noita netin tikkuja. Meinaan kyl apteekista hekee testin keskiviikoksi. Vuotoa mulla oli mun ainoossa raskaudessakin, mut muistelin se alkaneen vasta testauksen edeltäneenä iltana. Ja silloin olin kans jo ihan maani myynyt. Ja vuotoa jatkui jonkun aikaa eli voi olla ihan normaalia. Mut noi testit, kun ihan selkeitä negoja ja melle laitettiin 5 päivän alkio niin kait jo olis pitäny näkyä...
 
Tänään pp14 testattu taas nega Eli tää oli sit meidän osalta tässä. Alustavasti oli päätetty, ettei uusiin hoitoihin lähdetä. Nyt tuntuu kuitenkin tosi haikeelta... Eli kova mietintä päällä. Esikoinen täytti just 2-v. eli ainakin kevääseen täytyy lykätä hoitoa (heti ei siis hoitoon ole mahdollista päästä...), koska alkuvuodesta palaan töihin ja täytyy keretä oleen sit vuosi töissä tai äitiyspäiväraha lasketaan kodinhoidontuesta... Mut onneks meillä on jo ihana poika olemassa

Tsemppiä kaikille muille!
 
Lion33: suuret pahoittelut negan vuoksi. Raskaitahan nämä hoidot on, etenkin teidän tilanteessa jos ette enää lähde uusiin hoitoihin ja joudutte unohtamaan sisarustoiveet. Jospa kuitenkin ajan myötä uudet hoidot mahdollistuisivat? Toivottavasti kaikki menee lopulta niin, että olet sinut päätöksenne kanssa. Ja kuten sanoit, aivan ihanaa että teillä on jo se yksi lapsi jota hoivata ja helliä.

Itsellä testaus huomenna, tulos voi todellakin olla kumpi vaan. Muutaman kerran on ollut ihan pientä etovaa oloa kun syönnistä pitkä aika mutta ihan hyvin voi olla toiveiden tai lugen aikaansaamaa. Tänäiltana tai huomenna alkaisi vuoto normaalisti tässä kierrossa mutta ilman lääkityksen lopettamista ei todennäköisesti ala, ei koskaan ennenkään ole. Aika oireeton olo, ei juuri mitään alavatsa tai alaselkätuntemuksia, tosin tissit vähän arkoina mutta taas kerran saa vetää lääkkeiden piikkiin. Oireettomuus vetää vähän mietteliääksi, olen NIIN USEIN lukenut miten plussanneilla on koko ajan tuntunut menkkojen alkavan. Viime viikolla tuntui selvästikin "jotain tapahtuvan" kohdun tienoilla kun nippaili selkeästi. Nyt sekin hävinnyt... No, vuorokauden päästä olen toivottavasti visaampi, jännittää varmaan ihan sikana se klinikalle soitto iltapäivällä, vaikka aika konkari olenkin. Eikä e tulos tietysti välttämättä ehdi saman päivän aikana mutta toivotaan parasta. Lisäksi toivon, että tulos olisi joko selkeä nega (jos kerran ei onnistunut) tai hyvä hcg-arvo. Pari vuotta sitten, meidän ekassa PAS:issa, oli kohdunulkoinen ja ilmeisesti tuulimuna, jonka takia piti rampata monta kertaa verikokeissa kun lähtöarvo pp16 oli vain n. 30. Ei ollut kivaa odotella vuotoa ja niitä kramppeja, viimein joskus seiskaviikolla meni kunnolla kesken.

Onko ketään muita pian testaavia kuulolla? Kovin on hiljaista... Plussaonnea kuitenkin kaikille!
 
Hei vaan kaikille:) Täällä kans 1 piinailija. Toisesta siis haaveillaan, tai yritystä on ollu jo reilu pari vuotta. Esikoinen meillä on 2,5v. Pas tehty 31.10 eli viime maanantaina. Alaselkää juilii ja on semmonen menkkatunne, mutta vuotoa ei ole alkanut. Varmaan johtuu tuosta Lugesteronista. Aikaisemmassa Pas siirrossa alko tulla haaleaa verta 11 päivää siirrosta eli huomenna alkaa jos menee samanlailla. Tänä aamuna testattu hätäisenä clearbluella nega. oikeastaan oireita ei ole suuntaan eikä toiseen, ainoana erona tuohon viime pas siin on valkovuoto, jota tulee ihan reilusti. Tulee siis tuon lugesteron mönjän lisäksi. Miten muilla piinailijoilla? kyllä nämä pari viikkoa on aina niin raastavia. Meillä siis pakkasessa enää yhteen siirtoon jos selviävät pakastuksesta. 3 ivf hoitoa on jo takana, joista mistään ei oikein rakkuloita ole tullut kun tuoresiirtoon ja yhteen pas siirtoon. Viimesimmästä sitte tuoresiirtoa ei voitu tehdä ja nyt sitte siirrettiin 2 alkiota mitkä selvis sulatuksesta. pakkasessa oli 4 mutta ne kaks ei sitte selvinny. Toivottelen kaikille plussatuulia :)
 
Moi ja tervetuloa nannah86 piinailemaan viimeisiä päiviä. Toivottavasti teillä tärppää!

Meille ei tämä PAS sitten tuonut toivomaamme perheenlisäystä, ilmeisesti täysin nolla oli tuo arvo. :( Harmittaa vietävästi vaikka voimmekin siirtyä heti seuraavaan hoitokertaan nyt tulevassa kierrossa. JOS vaan selviävät sulatuksesta, viisihän siellä onneksi pakkasessa on. Mutta koskaan ei tiedä. Epäilyttää vaan tämä luonnolliseen kiertoon siirtäminen kun noin hieno 5. päivän alkio ei kiinnittynyt. Ehkä siinä oli sitten jotain vikaa itsessään. Niin tai näin, niin nyt pitää kärsiä toivottavasti pian alkavat menkat ja siirtää toiveet uuteen yritykseen. Ja halia ja hellia meidän pienokaisia, sekä tervehtyä tästä ikävästä flunssasta mikä iski pari päivää sitten koko perheeseen. Plussaonnea kovasti muille!
 
Täällä eilisestä selvitty ilman vuotoa. nyt siis ainakaan vuoto ei alkanut samaan aikaan kuin viime passissa. kuvittelen itelle jo kaikennäköstä oiretta ja välillä tuntuu että oireettomuuski ois oire :D päänsärkyä ollu jo monena päivänä vaikka minä en siitä vaivasta kärsi ku flunssan aikana ja aluksi luulinki että flunssa ois tulossa. Menkkakivut hävinny, ehkä välillä saattaa alaselässä jotain tuntua. Yleensä jo monta päivää ennen menkkoja mulla on niitä repäisykipuja ja nyt niitä ei ole ollu ollenkaa. Tästä kaikesta huolimatta oon ihan varma että ei olla onnistuttu ja se pp 9 negatesti kans on tuolla mielessä vielä. tiiän että ei välttämättä ees kuuluiskaa sillon vielä näkyä mitään mutta ku tuntuu että niin moni on saanu jo edes haamun näkymään niihin aikoihin. No siihen asti kai on toivoa ennen ku vuoto alkaa :) Neljäs_haaveissa pahoitteluni negasta, onneksi teillä on vielä alkioita pakkasessa :) josko siellä ois se neljäs pienokaisenne <3
 
Juu minäkin täällä taustailen....
Ekassa IVF:ssä epäonni syyskuussa, mutta 2 alkiota jäi pakkaseen ja tammikuussa eka PAS hoito tulossa.
Sitä odotellessa jännäilen teidän muitten touhuja, hyvässä ja pahassa. :)
 
Juu, eipä onnistanut meitäkään. Huomenna on testipäivä, mutta menkat jo ilmoittelevat itsestään. Perjantaina testasin negan. Minkäänlaisia oireita ei ole ollut, paitsi ehkä sellaista pientä tuntoa vatsassa, kuten yleensäkin ennen menkkoja. Ryhdyn nuolemaan haavojani ja kokoan itseni uuteen nousuun. Seuraava siirto osuu varmaankin marras-joulukuun vaihteeseen.

Haaveissa_neljäs, pahoittelut negan johdosta! Tällä hetkellä tiedän, miltä tuntuu... Tsemppiä uuteen siirtoon. Joulun allahan olisi hyvä aika testata plussa. Eiköhän tehdä niin!!

Nannah86, vieläkö olet onnistunut pitämään menkat loitolla? Toivon kovasti, että sinulla ja muillakin piinailijoilla onnistaisi!
 
Kyllä oon vielä onnistunut pitämään vuodon pois, mutta silti tunne epäonnistumisesta koko ajan mielessä :( huomenna pitäis aamulla tehä testi ku kaks viikkoa on siirrosta. tuntuu että ei millään uskaltais ku tietää jo valmiiksi että se on nega. nyt voi vielä hetken elätellä toiveita :) tuun sitte huomenna kertomaan mikä oli testin tulos :)
 
Minäkin testasin lauantaina negan, ja tänään menen sen vielä varmistamaan veritestiin. Katsotaan nyt, mitä mieltä mies on, että siirretäänkö viimeinen alkio pakkasesta vielä tän vuoden puolella vai pidetäänkö pitkähkö tauko.
 
En millään ehtinyt eilen tänne kirjoittelemaan. Eli en siis edes tehnyt testiä ku sunnuntai-maanantai välisenä yönä alko hirveät menkkakivut ja maanantai aamuna sit tuliki jo ihan verta. Kyllä niin taas ottaa koville :( itseni taas koottuna sain eilen soitettua meidät taas Ivf jonoon. Kuulemma puoli vuotta on jono. Meillä on VL:ssä pakkasessa 2 olkea, joissa toisessa kaks alkiota ja toisessa 1. Se missä on 1 alkio on pakastettu myöhemmin ku ei oikein ollut varmuutta voiko sitä pakastaa vai ei. En siis usko että selviää sulatuksesta ollenkaan. Ens keskiviikkona ois sitte pas ultra. joulukuulle menee siirto jos on siirrettävää. Jotenki vaan tuntuu että ku ollu jo 5 alkion siirtoa, joista kaks kertaa siirretty kaks eikä millonkaa mitään onnistumisyritystäkään että missä ihmeessä on vika. Täytynee kysyä jo lääkäriltä, että josko ois jotakin mitä vois kokeilla erillälailla. Onko teillä muilla ollu miten pas siirron jälkeen lääkkeet? Mulla ollu 200mg Lugesteronia aamulla ja illalla. Välillä niin tuntuu että ei jaksais enää näitä hoitoja ja piinailuja, mutta ku ei vaan luonne anna periksi lopettaa. Kumminki sitä sitte aina miettis, että josko ois jatkanu että oisko jossai vaiheessa onnistunu. Täytyy tuolla jossain siis pieni toivo vielä elää onnistumisesta :) jadekivi oliko veritestin tulos mikä?
 
En millään ehtinyt eilen tänne kirjoittelemaan. Eli en siis edes tehnyt testiä ku sunnuntai-maanantai välisenä yönä alko hirveät menkkakivut ja maanantai aamuna sit tuliki jo ihan verta. Kyllä niin taas ottaa koville :( itseni taas koottuna sain eilen soitettua meidät taas Ivf jonoon. Kuulemma puoli vuotta on jono. Meillä on VL:ssä pakkasessa 2 olkea, joissa toisessa kaks alkiota ja toisessa 1. Se missä on 1 alkio on pakastettu myöhemmin ku ei oikein ollut varmuutta voiko sitä pakastaa vai ei. En siis usko että selviää sulatuksesta ollenkaan. Ens keskiviikkona ois sitte pas ultra. joulukuulle menee siirto jos on siirrettävää. Jotenki vaan tuntuu että ku ollu jo 5 alkion siirtoa, joista kaks kertaa siirretty kaks eikä millonkaa mitään onnistumisyritystäkään että missä ihmeessä on vika. Täytynee kysyä jo lääkäriltä, että josko ois jotakin mitä vois kokeilla erillälailla. Onko teillä muilla ollu miten pas siirron jälkeen lääkkeet? Mulla ollu 200mg Lugesteronia aamulla ja illalla. Välillä niin tuntuu että ei jaksais enää näitä hoitoja ja piinailuja, mutta ku ei vaan luonne anna periksi lopettaa. Kumminki sitä sitte aina miettis, että josko ois jatkanu että oisko jossai vaiheessa onnistunu. Täytyy tuolla jossain siis pieni toivo vielä elää onnistumisesta :) jadekivi oliko veritestin tulos mikä?
Olet ilmeisesti julkisella puolella hoidoissa kun on puolen vuoden jonot?
Meillä yksi syy vaihtamiseen yksityiselle oli juuri tuo pitkä jonotusaika, mutta myös se että yksityisellä puolella hoito on yksilöllistä.
Julkisella puolella tehdään hoidot kaikille samalla kaavalla ja käyttäen samoja lääkkeitä.
Meillähän tärppäsi yksityisellä heti ekasta hoidosta, kylläkin tuulimuna, mutta lääkitys oli todellakin ihan eri ku julkisella. Julkisella puolella ei edes suostuta kokeilemaan kaikkia mahdollisia konsteja, joita yksityisellä kokeillaan.

Kyllähän joku voi julkisen puolen hoidoissakin onnistua, jos vain sattuu lääkitys sopimaan, eikä lapsettomuuden syytä ole kovin vaikea hoitaa.

Meidän tilanteemme on niin huono, että kaikki mahdolliset konstit pitää ottaa käyttöön ja näitä konsteja ei todellakaan käytetä julkisella puolella. Siellä katsotaan kieroon, jos ehdottaa jotain sellaista minkä on todennut jollekin muulle auttavan... näin se vaan on...
 
Sintu74 joo ollaan oltu sekä julkisella että väestöliitossa. yksi IVF hoito ja kaksi inseminaatiota on tehty väestöliitossa ja siellä on tosiaanki aivan ihana henkilökunta ja kohtelu verrattuna julkiseen puoleen. Niin haluaisin käydä vaan väestöliitossa hoidoissa mutta ku nuo ivf hoidot on kumminki aika kalliita :( Nyt seuraava pas on sitte siellä väestöliitossa ja josko ne keksis jotain millä saatais onnistumaan ja ei tarviskaa mennä sinne neljänteen ivf hoitoon :) Viimesimmässä ivf hoidossa punktiossa kaikki ei menny ihan oppikirjan mukaan ja mulle tuli sit sisäinen vernevuoto ja jouduin laparoskopiaan siitä suoraan ja siellä selvisi että pikkulantio on täysin kiinnikkeinen ja munasarjoissaki oli jotain häikkää :( kuulemma pitäis ivf hoidoilla kumminkin onnistua, mutta huonolta kyllä näyttää. Sintu74 oot voinu aikasemmin kirjoittaakki, mutta menny vaan ohi niin mikä teillä on sitten lapsettomuuden syynä?
 
Sintu74 joo ollaan oltu sekä julkisella että väestöliitossa. yksi IVF hoito ja kaksi inseminaatiota on tehty väestöliitossa ja siellä on tosiaanki aivan ihana henkilökunta ja kohtelu verrattuna julkiseen puoleen. Niin haluaisin käydä vaan väestöliitossa hoidoissa mutta ku nuo ivf hoidot on kumminki aika kalliita :( Nyt seuraava pas on sitte siellä väestöliitossa ja josko ne keksis jotain millä saatais onnistumaan ja ei tarviskaa mennä sinne neljänteen ivf hoitoon :) Viimesimmässä ivf hoidossa punktiossa kaikki ei menny ihan oppikirjan mukaan ja mulle tuli sit sisäinen vernevuoto ja jouduin laparoskopiaan siitä suoraan ja siellä selvisi että pikkulantio on täysin kiinnikkeinen ja munasarjoissaki oli jotain häikkää :( kuulemma pitäis ivf hoidoilla kumminkin onnistua, mutta huonolta kyllä näyttää. Sintu74 oot voinu aikasemmin kirjoittaakki, mutta menny vaan ohi niin mikä teillä on sitten lapsettomuuden syynä?
Meillä lapsettomuuden syynä on minulla todettu paha endometrioosi. Vasen munasarja on poistettu kokonaan ja oikeatakin operoitu. Myöskin molemmat munatorvet on poistettu eli raskautuminen luomusti on täysin mahdotonta.
Ja kun tuo endometrioosi tekee koko ajan tuhojaan jäljellä olevassa munasarjassa, niin aika käy vähiin.
Voi olla että nyt seuraava, joulukuussa tehtävä IVF-hoito, voi jäädä viimeiseksemme juurikin endon vuoksi...

Jos/kun onnistumme/epäonnistumme saamaan lapsen, niin joka tapauksessa edessä on suuri leikkaus... endo on tehnyt kiinnikkeitä pitkin alalantiota esim. kohtu on kiinni ohutsuolessa. Leikkauksessa poistetaan kohtu ja siinä samalla osa ohutsuoltakin leikataan pois, sekä jäljellä oleva munasarja...

Seuraavaan IVF-hoitoon otetaan siirron jälkeen mukaan tukihoitona myös Pregnyl, auttamaan kiinnittymisessä. Lääkäri sanoikin, että nyt otetaan käyttöön koko lääkearsenaali mitä vaan mahdollista.
Itselläni on siitä hyvä tuo jäljellä oleva munasarjani, että vaikka Menopur menee täysillä annoksilla, ei ole pelkoa hyperistä... sentään jotain hyvääkin. =)

Toivon teille todellakin onnistumista, sinä olet vielä kuitenkin suht nuori verrattuna minun ikääni. =)
35v:n ikävuoden jälkeen raskaaksi tulemisen mahdollisuus heikkenee huomattavasti ja munasolujen laatu varsinkin vaikuttaa siinä. Itselläni tuo rajapyykki on jo ylittynyt kahdella vuodella, joten ei hyvältä näytä, mutta siitä huolimatta en ole vielä menettänyt toivoani. =)
 
Hei!

Täällä ilmoittautuu yksi syksyn passaaja mukaan. :wave:

Taustasta sen verran, että minulle on tehty 3 (tuloksetonta) inseminaatiota ja nyt hiljakkoin ensimmäinen ivf. Koska syitä lapsettomuuteen ovuloimattomuuteni lisäksi miehen huonosti liikkuvissa siittiöissä, lääkäri suositteli munasolujen poiminnan yhteydessä myös icsiä. Ja hyvä niin, sillä minulta poimittiin yli 20 munasolua, joista 7 hedelmöitettiin icsillä ja loput ivf:llä; näistä 6 hedelmöittyi icsillä ja vain yksi ivf:llä, eli aikamoinen kato kävi ivf:n puolella... Näistä kahdenpäivän viljelyn jälkeen selvisi pakkaseen palelemaan vain neljä. Suuren hyperi vaaran vuoksi siirtoa ei kuitenkaan uskallettu tehdä heti, vaan odotettiin yksi kierto välissä jotta tilanne munasarjoissa rauhoittuu. Viikko sitten tehtiin pas, lääkityksenä luget ja zumenon. Pakkaseen jäi kaksi, sillä ensimmäinen pikku reppana huurunenä ei selvinnyt sulatuksesta.
Nyt siis pp7 eikä sitten tuon taivaallista tietoa oireista... :( Ei rintojen turvotusta/kipuja, ei viiltelyä vatsassa (paitsi ainoastaan kun tehnyt äkkinäisiä kierreliikkeitä), ei turvotusta, ei mitään.... Ainoastaan kurkkukipu ja yskä pukkasi, mutta siihen taitaa olla muita syitä kuin mahdollinen raskaus =) Kohdunsuun napukka tuntuu ainoastaan "kadonneen" tässä muutamien päivien aikan lugeja laittaessa... tai sitten asento on vaan ollut erilainen tai kuvittelen vain koko jutun :D
Aikamoinen epätoivoinen fiilis tässä kyllä asian suhteen on, olen ihan varma että nega sieltä taas kerran napsahtaa... :|

Plussatuulia kaikille puhalteleepi Lupu!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä