Syksyn hedelmättömyyshoidoista plussanneet

Heip! Minä se vierailin tänäänkin kätilöopiston päivystyksessä... Alkoi päivän mittaan vuotamaan taas vähän enemmän ja punaisempaa verta, niin siskon yllyttämänä painelin päivystykseen ja sanoin vaan, että runsasta vuotoa on ollut. :whistle: Nyt lääkäri teki sisätutkimuksen ihan kunnolla ja katsoi vielä ultrallakin. Kaikki oli edelleen ok. Sikiökin oli suorastaan vilkkaalla tuulella. =) Syytä veren vuotamiselle ei näkynyt. ei tullut ainakaan kohdun sisältä, koska siellä ei kuulema verta ollut. Kohdunkaula ja -napukkakin olivat ihan ok, kiinteitä ja kiinni. Arveli, että joku limakalvoperäinen vuoto olisi kyseessä ja totesi sitten, että kun ei syytä löydy, on se tässä tilanteessa hyvä merkki. Tuommoinen vuotelu on kuulema tavallista näin alkuraskaudessa ja se saattaa kestää yllättävän pitkäänkin. Käski tulla uudestaan jos alkaa olla kipuja ja/tai hyytymiä vuodossa. Huh! Mutta mielenrauhan nyt sain ja loppuviikon sairaslomaa... :D
 
Kaikille onnekasta vuotta 2008, toivottavasti meillä kaikilla menee hyvin. Tsemppiä teille joilla on ollut verenvuotoa, näyttää perin tavalliselta ja muiltakin äideiltä olen kuullut että verenvuodot ovat tuikitavallisia ja onneksi yleensä vaarattomia. Ultrassa käyminen helpottaa ja rauhoittaa mieltä. Meillä oli vuotoa viikolla 6 eli ihan alussa.

Meillä Inkku duunaa varmaan reisiluitaan tai jotain kun minulla oli tänään maidon himo. Vedin 1.5 l rasvatonta maitoa yhdeltä istumalta!! Hihii! Muita himoja (siis ruokasellaisia) ei ole ollutkaan, mitä nyt omenat maistuvat epätavallisen hyviltä. Jouluna olin tyytyväinen kun paino ei noussut kuin 400 g. Vähän pelkäsin kun herkuttelimme kinkuilla ja laatikoilla ja vähän suklaallakin. Muuten on ollut pientä lämpöilyä, normaalisti minulla on lämpötila 36.4 mutta nyt on ollut viikon verran lämpötila 37.4. Onneksi kävin tänään verikokeissa että saan selville onko tulehdusta vaiko ei. Kätilö arveli että voisi olla ihan raskaudesta johtuvaa lämmön nousua. Hassua kun kuitenkin on vähän höntti ja väsynyt olo.

Kerroin joulunpyhinä ilouutisen lähiperheelle ja -sukulaisille! Ihana nähdä miten positiivisesti he ottivat uutisen vastaan. Näin vanhana kun tulee raskaaksi ensimmäistä kertaa niin se on sellainen jymypaukku. Veljenikin ällistyi niin että hänen piti ensin mennä vähän metsään asiaa miettimään ennenkuin tajusi mitä olin sanonut :) Uskaltauduimme myös jo vauvanvaateostoksille alennusmyynteihin. Valkoinen ja vihreä olivat hyvät neutraalit värit tässä vaiheessa. Ihanaa oli ostella, miehenikin oli ihan täpinässä. Lääkäri meitä kehotti hoitamaan nämä asiat hyvissä ajoin, kun voi olla että joudun raskauden loppuvaiheessa sairaalaan.

Semmoista meille... pistäkäähän aina pieniä tai suuria kuulumisia... kiva lukea mitä itsekullekin kuuluu!

Saara ja Inkku 15 + 1
 
Hei kaikille ja hyvää uutta vuotta!
Palailimme juuri joululoman vietosta Lapista ja nyt pitäisi taas arjen alkaa. Olimme eilen rakenneultrassa ja kaikki oli niin kuin piti, vauva oli kasvanut hyvin ja tiukkoihin potkuihinkin löytyi syy kaverin pitkistä jaloista... :) Asukki liikkui vilkkaasti ja saimme tietää myös sukupuolen, tuntui ihanalta katsella kaverin menoa. Kätilö oli taas erittäin ystävällinen ja jaksoi vastailla kysymyksiimme, me suorastaa liiideltiin mieheni kanssa kotiin sairaalalta. Ensi viikolla on neuvola ja hieman rupeaa jännittämään tuo punnitus, tähän asti on voinut olla rennosti kun pahoinvointi oli niin vietävän kamalaa ettei kiloja voinut tulla. Nyt on jouluna tankattu! :LOL:
Ihanaa tammikuuta kaikille ja hyviä vointeja!
Kuunlilja
 
Hei kaikille ja hyvää uutta vuotta!
Palailimme juuri joululoman vietosta Lapista ja nyt pitäisi taas arjen alkaa. Olimme eilen rakenneultrassa ja kaikki oli niin kuin piti, vauva oli kasvanut hyvin ja tiukkoihin potkuihinkin löytyi syy kaverin pitkistä jaloista... :) Asukki liikkui vilkkaasti ja saimme tietää myös sukupuolen, tuntui ihanalta katsella kaverin menoa. Kätilö oli taas erittäin ystävällinen ja jaksoi vastailla kysymyksiimme, me suorastaa liiideltiin mieheni kanssa kotiin sairaalalta. Ensi viikolla on neuvola ja hieman rupeaa jännittämään tuo punnitus, tähän asti on voinut olla rennosti kun pahoinvointi oli niin vietävän kamalaa ettei kiloja voinut tulla. Nyt on jouluna tankattu! :LOL:
Ihanaa tammikuuta kaikille ja hyviä vointeja!
Kuunlilja ja Iita :heart:
 
Huhhuijaa... Töihin kun soittelin, niin varajohtaja joutui esittämään sen pelkäämäni kysymyksen sairauden syystä. Sanoi kyllä että hän on vaitiolovelvollinen, eli ei ala levittää uutista. Kerroin sitten, että olen raskaana, niin hän onnitteli ja totesi jo eilen vähän katselleen, että onkohan... :D Eikä muuten ollut ainoa. Yritin kyllä kovasti vetää vatsaa sisään... :LOL: Sanoin, että meinasin muutenkin kertoa johtajalle kun lomalta tulee. Eli maanantaina sitten sen pakeille. Älytöntö vaan kun miun raskaus on suunnilleen yhtä pitkällä kuin tää miun uraputki... No mutta sellasta sattuu. :whistle: IVF:stä en kyllä ajatellut mainita. Mitäpä se kellekkään kuuluu.
Nyt ollaan poitsun (siis tämä prototyyppi 3-v ja risat) kanssa hissuteltu kotona. Aamun katteli dvd-tä ja syötiin ja nukuttiin päikkärit. Kuhan heräilee niin mennään sitten välipalan jälkeen vähän ulkoilemaan. Tuhrua on tullut tänään. Aamulla oli vähän semmoisia limaklönttejä, mutta ajattelin, että voi olla tiivistynyttä vanhaa verta kun eilen tehtiin se tutkimuskin, eikä yöllä vuotanut ollenkaan. Täytyy nyt vaan toivoa parasta, kun ei muutakaan voi.
Nala78 ja kaveri 13+6
 
Nala78: Tuota uraputkea älä murehdi. Itselläni on vastaava tilanne sikäli että olen saanut johtotehtävissä "urani huipulta" paikan pari vuotta sitten ja olen saamassa juuri homman käyntiin ja nyt sitten jään äitiyslomalle. Lisäksi vielä kyseinen työ on miesvaltainen ja olen porukan nuorin. Siitä tulee varmasti vielä kuulemista. Silti olen sitä mieltä että jos ministeritkin voi jäädä äitiyslomalle kenenkään moralisoimatta niin silloin kuka tahansa. Jos on hyvästä työihmisestä kysymys ja hyvästä esimiehestä silloin pitäisi ymmärtää arvon sille että on muutakin elämässä kuin työ. Tuolloin työntekijä voi hyvin kokonaisvaltaisesti. Itselläni on ollut sekä miehiä että naisia alaisina ja milloinkaan en ole poikkipuolista sanaa sanonut kun he ovat ilmoittaneet ilouutisiaan tai vanhempain- tai hoitovapaistaan.

Ymmärrän hyvin että esimiehelle kertominen jännittää. Niin jännittää minuakin! Ensi viikolla pitää ottaa härkää sarvista ja katsoa mitä tuleman pitää!

t. Saara
 
Kyllä tämä on kummallista!! Välillä tuntuu tai oikeastaan näyttää, että on vuoto loppunut ja sitten jollakin vessakäynnillä paperiin jää hennon vaaleanpunaista... :headwall: :headwall: Mulla kyllä menee vielä hermo. Ravaan muutenkin tosi tiuhaan vessassa ja varmasti tuo vuoto siihenkin on syynä. Oon ihan neuroottinen. Ei mulla miotään kipuja edelleenkään ole ja vuoto ei ole sen keskiviikkosen jälkeen ollut tosiaan kuin verestävän valkovuodon oloista. Hemmetti! Loppus jo niin saisi nauttiakkin tästä raskaudesta... :(
 
Surullisin ja raskain mielin poistun seurastanne. Uusi vuosi alkoi pahimmalla mahdollisella tavalla. Tiistaina kävin kivun ja vuodon takia lääkärissä ja silloin vielä sain katsoa vauvani liikkeitä, 16. viikko menossa.
Torstaina todettiin että vauva on kuollut ja illalla jouduin synnyttämään hänet. Nyt tuntuu että kaikki ilo on pois.
Toivon teille kaikkea hyvää ja kiitos seurastanne.
 
Oon tuolta lapsettomuus-puolelta käynyt välillä kurkkimassa ketjuanne ja oli pakko kommentoida...
helly74, iso :hug: , ihan kauheeta ku pääsit noin pitkälle ja sit käykin noin.. :'( |O Ei kenellekään toivoisi tollaista, varsinkin kun on joutunut kulkemaan pitkän tien plussaan.. Ei voi kuin toivottaa paljon jaksamista ja voimia!! :heart:
t.toinen seiskanelonen, jolla 1.ICSI helmikuussa
 
Missä on tilaa sille
joka nyt kesken jää?
Arkoja unelmia
missä voi säilyttää?

Minne ne suunnitelmat
rauenneet heitetään?
Missä on toiveiden hauta?
Minne ne peitetään?

Minnekä suru tämä
mahtuisi milloinkaan
se tulvii esteiden yli
mykistää voimallaan.

Elän raunioilla soperran:
Jumala pidäthän kauneimmat muistot luonasi tallella.

(Anna-Mari Kaskinen)
 
Voi Helly74! :'( Nyt alkoi kyllä minuakin pelottaa... Tänään ei kyllä ole erityistä vuotoa näkynyt (koputan sitä puuta nyt), mutta kun se epävarmuus vaivaa... Ja huomenna tosiaan on pakko kertoa töissä. *huoh* :(
 
Kävin yksityisellä ultrassa tänään. Vauvelilla pituutta on jo noin 6 cm. Niskaturvotus 1.3 mm ja kuulemma nenäluu näkyi. Kova oli vauhti ja kaikki on kuulemma normaalia. Vaikka niskaturvotus on normaali menen lapsivesipunktioon raskausviikolla 16. Mieskin oli mukana ja näki nyt omin silmin että siellä jotakin on, ei ole uskonut että olen raskaana. Minulla kun ei ole ollut pahoinvointia ollenkaan, eikä muitakaan mainittavia oireita.

anjamarita 11+6
 
Hei!

Päivitin uusia tietoja, tulokkaita ja nuo Helly74 surulliset uutiset listaan.

Anjamarita, 39 v., 3. ICSI, esikoinen 24.7.
Bee 3.ovulaation induktio
Frida74 33 v. 2. IVF, esikoinen 9.7.
hanka 26 v. 2.IVF esikoiskaksoset 16.6.
Helly74, 1. IVF, keskenmeno
Ines, ovulaation induktio,
Juuliallekin 38 v. 1. IVF/ICSI:n 1. PAS, kaksoset
Kaneliomena 31 v. 2. ICSI esikoinen
Kattinka 1. IVF 2. lapsi, kaksoset
Kuunlilja 1. IVF:n 1. PAS 11.5.
Lutuliini 48 v. 1. ICSI, ms luovutus 2. lapsi 16.6.
Nala78 30 v. 1. IVF, 2. lapsi, 7.7.
Nefeli, 2.IVF:n 1. PAS, elokuun alku
Saara 41 v. 1. IVF:n 2. PAS esikoinen 24.6.
Sesty 1. IVF/ICSI:n 1. PAS
Sipsuli 39 v. 3. IVF: n PAS esikoinen
Tiina80 27 v., 1.IVF:n 1. PAS, 2. lapsi 3.8.
Tintti74 33 v. 1. IVF:n 2. PAS, esikoinen, 13.6.
Tirpiainen, 1. inssi, esikoinen
 
Nala 78: oletko jo kertonut raskaudestasi töissä? Minä kerroin kahdelle työkaverilleni ja kumpikin olivat iloisia vaikka minun poistumiseni töitä heille aiheuttaakin. Esimies on seuraavana vuorossa, apuaaa....

Tsemppiä,

Saara ja Inkku 15 + 6 vaikkakin tänään Naistenklinikka väitti 15+4??
 
Ehtiikö vielä mukaan?
Nyt vasta huomasin tämän ketjun.

Tässä hiukan taustoja:
Olen 28 v. Lapsettomuutta takana viisi vuotta. Yksi inssi ja yksi ivf, oys. Nyt viikkoja 15+4 eli La 26.6.

Maha kasvaa kivaa vauhtia ja pahoinvointi alkaa hellittämään. En ole oksentanut kuin muutaman kerran mutta äklötys oli lähes 24 h läsnä viikkoon 14 asti. Jouduin syömään koko ajan jotta olo olisi siedettävä ja niinpä kilojakin on kertynyt sen mukaan. Nyt tullut jo viisi kiloa!! :( Painoindeksi nyt 22, ei siis hätää mutta silti harmittaa nuo kilot....
Paljonko teillä muilla on kiloja kertynyt?

Neuvola ollut vkolla 10 ja 12. Ei kuulunut sydänääniä joten molemmilla kerroilla ultrattiin. Kaikki oli ok. En halunnut np ultraa, koska ajattelin sen turhaksi mutta nyt harmittaa ku en käynyt. Seuraava neuvola vasta 24.1 ja koko ajan huoli että onko kaikki hyvin. Ei juurikaan mitään oireita enää, paitsi hillitön väsymys!!
 
Heippa kaikille!

Aivan ensiksi osanottoni Helly74! Aivan sydäntä kylmäsi kun luin viestisi. Yrittäkää jaksaa :hug:

Tervetuloa mukaan maleha! Kävin juuri vaa'alla tarkastamassa tilanteen, ja näyttäisi että kiloja on tähän mennessä kertynyt noin 3. Joulun aikaan olin viikon verran mahataudissa, joten se varmaan on vienyt osansa. Mulla oli nimittäin alussa sama ongelma kuin sulla, piti nakertaa koko ajan jotain niin sai pidettyä huonon olon aisoissa.

Edellisestä neuvolakäynnistä tuntuu olevan jo aivan ikuisuus (n. kuukausi), ja vähän muakin huolestuttaa onko kaikki ok. Onneksi torstaina taas pääsee tsekkaamaan tilanteen! :) Olen viime viikkoina kovasti yrittänyt kuulostella vauvan liikkeitä ja mielestäni nyt parina viime päivänä jotain on tuntunut säännöllisesti. En tiedä uskoako tätä vai ei, jos siellä kuitenkin vaan suolet kurisee ja kuplii :ashamed:

Kivaa tiistaipäivää toivottavat
Tintti ja pikkuinen 17+4
 
SaaraX: Kerroin pomolle maanantaina ja suhtautui tosi ihanasti. Olin ihan yllättynyt! Tänään julkistin tiedon muillekkin ja kukaan ei kattelut kieroon. :D

Ajattelin nyt muuten pitää vähän taukoa palstailussa, koska mulla menee aikaa neuroottiseksi tämä itsen kyttäily... :( Nuo vuotopäivät teki miulle hirveen trauman ja kyttään nyt koko ajan kaikenmaailman oireita. Jopa keskenmenopalstalla olen muitten vastaavista lueskellut... Järkevää..?! No way! Eli poistun omasta tahdosta takavasemmalle ja yritän alkaa nauttimaan tästä raskaudesta.

Nala78 ja kaveri 14+4
 
Hienoa Nala78, että pomosi suhtautui hyvin. Niin suhtautui yllättäen minunkin erittäin hienosti varsinkin kun kerroin että olen jo alkanut etsimään sijaista itselleni. Tuli vielä hetken kuluttua näyttämään minulle peukkuja kun kerroin että vielä teemme lapsivesipunktion (torstaina muuten) ja että niitä tuloksia vielä jännätään. Nyt on sitten se pahin ohi! Yksi työkavereistani (jonka eniten pelkäsin paheksuvan) sanoi että hyvä että tulee Suomeen hänenkin eläkkeen maksajia... Pidä paussia jos siltä tuntuu ja tule sitten vilkaisemaan kuulumisia kun taas jaksat. Tsemppiä ja kaikkea hyvää!

Tervetuloa maleha! Meillä onkin varsin lähellä toistaan laskettu aika. 24.6. olen laskenut itse mutta naistenklinikka laski 26.6.?? eli samoissa mennään. Täytyy tarkistaa tuo laskettu aika kun käyn neuvolassa, kun en tiedä mitä uskoa. Minulla paino on laskenut noin parin kilon verran PAS hoidosta ja lääkärin mukaan saa vielä kyllä laskeakin kun ei haittaa sikiötäkään yhtään ja minussa kyllä on varaa!! Painon putoaminen on enimmäkseen tapahtunut aineenvaihdunnan kiihtymisen vuoksi. Syön terveellisemmin, pienempiä määriä ja yritän syödä useammin.

Saara ja Inkku 16 + 0
 
Voi helly :hug: Olen niin surullinen sun puolestasi :'( Kyyneleet vaan virtasivat, kun tekstiäsi luin... Mitään en osaa sanoa, mikä tässä tilanteessa toisi yhtään lohtua - toivon sinulle ja miehellesi oikein paljon voimia ja jaksamista jatkaa eteenpäin :hug:

Mulla on jatkunut ruskea vuotelu jo kuudetta päivää ja piti tänään käydä AVAssa tarkastuttamassa tilanne. Kaikki näytti olevan ok - lääkäri epäili kohdunsuun päällä osittain olevaa istukkaa vuodon aiheuttajaksi.
Pelko on silti kova, kun mahassa on välillä aika koviakin kipuja. Sain vielä viikon sairaslomaa, jos lepo vaikka auttaisi...

Tiina80: Kun melkein samoilla päivillä mennään, niin mikä teidän vauvelin pää-perämitta on tällä hetkellä? Mietiskelin, että onkohan meidän Elmeri liian pieni, kun tänään 10+1 ja mitta oli 3,8 cm.

Tervetuloa mukaan maleha :wave:

kaneliomppu ja Elmeri 10+1
 
Eipä tehtykään lapsivesipunktiota vielä kun oli istukka pahassa paikassa. Mahdollisesti ensi viikolla... Ultrassa näkyi terhakka Inkku. Heilutti taas kättään ja on kasvanut kovasti ja kaikki on ihan kunnossa.

Saara ja Inkku 16 + 2
 
Moi!
Ehkäpä uskallan siirtyä tänne puolelle.. Taustoista sen verran että menneen vuoden aikana mulle on tehty 4inssiä,kaks ivf:ää ja kaks pas:ia, kolmannesta ivf:stä plussasin 23.12.!!! Eilen kävin ultrassa ja tyyppi sykki meille oikein hienosti, viikkoja nyt 7+3, eli aika alussa mutta hienoa että ollaan päästy jo näinkin pitkälle. Mulla on ollut pahoinvointia jo kahden viikon ajan myös aamusta iltaan, en oo kuitenkaan vielä oksentanut... Tänään on ollut eka päivä ettei ole tehnyt juuri lainkaan pahaa. Tuli vaan mieleen että onkohan kaikki sittenkään hyvin.. :eek: Jospa kuitenkin olisi.
Laskettuaika näillä näkymin olisi 28.8., hui!
 
... kiitos koskettavista viesteistänne. Olen käynyt niitä täällä lukemassa aina uudestaan, koska on niin suuri tarve saada lohdutusta kaikkialta, mistä sitä voi vain saada..
Sydämestäni toivon teille muille onnea matkaan. Ja kun kuulostaa, että useammallakin on ollut vuotoa, niin haluaisin lohduttaa, että se ei tosiaankaan välttämättä ole pahasta. Näin minulle vakuuttivat kaikki lääkärit, myös km jälkeen. Ja siihen uskon itsekin. Minulla alkoivat selvät supistelut ja lapsivesi meni. Syy selviää (tai ei) jälkitarkastuksessa.
Kuulumisiin vielä! Toivottavasti saan taas joskus olla mukana jossakin plussaketjussa ihmettelemässä ja ihastelemassa toisten yhtä mukavien ihmisten kanssa kuin te olette.
t. helly74
 

Yhteistyössä