Syksyn hedelmättömyyshoidoista plussanneet

Taidanpa nostella ketjua:)
Kyllä nyt tuntuu aika jotenkin matelevan ja laskettuun aikaan tuntuu olevan ihan hirveän pitkä aika...
Kuulimme sydänäänet neuvolassa viikolla, ja kyllä helpotti taas hetkeksi.
Onneksi on näitä joulupuuhia, niin ajatukset menee välillä muuallekin.
En usko Saarax, että puoli lasillisesta viinistä on haittaa. Olen mieltänyt, että 12 viikon jälkeen voisi joskus jonkin lasin ottaakin. Itse en kyllä aio, koska ei ole tarvetta. Kyllä sitä taas ehtii noitakin aineita nauttimaan...

Sipsuli 14+4
 
Huomenta kaikille! Aika hiljakseen tulee kirjoiteltua, koska kuten Sipsuli totesikin niin odottavan aika todellakin on pitkä :)

Tuossa pari viikkoa sitten säikähdin jo, että kaikki ei ole niin kuin pitää kun yhtäkkiä mahan turvotus laski ja muutenkin olo normaalistui. Tämä tosiaan tapahtui suunnilleen yhdessä yössä. Kävin hädissäni kuunteluttamassa sydänäänetkin neuvolassa ja hyvin nuo onneksi kuuluivat. Nähtävästi tämä liittyy raskaushormonien tason laskuun noin viikolla 12. Olisi kiinnostava kuulla, onko kellään muulla kokemusta tällaisesta? Oli sellainen olo, kuin olisin ilmapallo josta oli laskettu ilmat pois :eek:

Sitten viininjuonnista. Itse en ole nauttinut alkoholia tässä alkuvaiheessa lainkaan, mitä nyt kastanut kieltä lasissa. Tulin kuitenkin jutelleeksi asiasta ystäväni äidin kanssa. Hän kertoi, ettei hänen odottaessaan 60-70-luvuilla ollut mitään alkoholirajoituksia, ja niinpä hän liikenaisena joi raskaana ollessaan aivan kuten normaalisti! Huh! Kuitenkin neljä tervettä ja fiksua lasta on tästä tuloksena, eikä kellään mitään FASiin viittaavaakaan. Toki tämä on vain yksi tapaus, mutta tämän perusteella minäkin arvelisin, että tuskinpa tuosta SaaraX:n puolesta lasillisesta viiniä oli minkäänlaista haittaa :)

Ja Nefelille tervetuloa mukaan! Nikkisi kuulostaa tutulta, joten ollaan varmaan jossain piinailupinoissa oltu yhtä aikaa? Ihanaa että pääsit liittymään seuraamme!

Mukavaa lauantaipäivää kaikille!
Tintti 14+1
 
Tintti 74 kirjoituksessa oli niin paljon tuttuja asioita, että halusin tulla kommentoimaan. Minulla nyt 13+1 ja noin viikon verran ollut normaalimpi olotila. Pahoinvointi vähentynyt ja kipuja ja muita mahatuntemuksia vähemmän. Samoin taas mahtuvat housut jalkaan, jotka IVF-hoitojen aikana eivät sopineet. Samoin etuvarustus tuntunut normaalimmalta (kopelotuntumalta, hih). No tietenkin sitä hätäilee, että onko kaikki kunnossa. To oli neuvola ja sydänäänet kuunneltu. Ma seuraava ultra (np) ja jos siellä kaikki ok, uskoisin että pahin huolivaihe jää taakse.
Ruoka maistuu paremmin ja joulunodotus tuntuu kivalta! Kuulumisiin!
 
Tirpiainen
esittäydyn. 2,3v yritystä takana, selittämätön lapsettomuus. ensimmäinen hormoniton inssi toi tuloksen. toivottavasti pysyy kyydissä. ma tulis 5vk täyteen. ekaa ootellaan tulevaksi varovaisen toiveikkaina.
 
Yhdyn Tintti74 ja helly74 tuntemuksiin. Minulla aivan samoin olo normalisoitui tuossa pari viikkoa sitten. Tunsin itsen pirteämmmäksikin. Ja rinnatkin pieneni. Kun ei ole kokemusta aikaisemmista raskauksista niin kyllä sitä hermostuu. Nyt taas olo tuntuu aika turvonneelta ja rinnat pingoittuneilta ja raskailta. Väsymys on myös alkanut uudelleen vaivata, joten aloin syömään rautaa, koska minulla veriarvot ovat jonkin verran laskeneet.
On tämä kaikki niin uutta ja ihmeellistä! Rakenneultraan on niin pitkä aika, että ajattelimme käydä ennen joulua katsomassa kaveria yksityisellä...

Olen kuullut, että ulkomailla ihmettelevät suomalaisten odottavien äitien täydellistä alkoholista kieltäytymistä;)

 
tiputtelu on loppunu mutta aloin tuossa miettimään kun silloin ultrassa 6+2 viikolla ei näkyny syke että kait se on ihan utraajastakin kiinni se vaan mittas vauvan ja sanoi että vastaa noin 6+1 eli kaikki oli hyvin luin vain tuolta toisesta tekstistä että joillakin on jo syke näkynyt noilla viikoilla toisaalta onhan se yksilöllistä sitä vaan miettii kaikkea kun on yks keskenmeno takana mutta uskon kuitenkin että kaikki on hyvin ainakin pahoinvoinnista päätellen nyt on 7+1
 
viime viikon ti olin ultrassa, Siellä se oli 6 mm kokoinen möykky jolla kuulemma sydänkin sykki. la ajaksi arvioitiin 24.7.08. Tulevana tiistaina eka neuvola. Olen ollut tässä pari viikkoa netti pimennossa kun muutettiin ja uuteen kotiin ei yhteys avautunut heti. Oireista, minulla ei ole ollut minkäänlaisia oireita tähän mennessä. Jotain vihlomista lukuunottamatta esimerkiksi jos aivastaa.

anjamarita rv 8+3
 
Himskatti kun yöunet on menneet katkonaisiksi. Alkuyön ravaan vessassa, tuntuu että rakko täyttyy nopeammin tai maha tulee kipeäksi, ja on pakko mennä. aamuyön on sitten hiki tai jano tai nälkä tai jotain... mutta jokatapauksessa aika kökköä.
tänään meillä on se np-ultra ja toivon, että siellä otetaan jotain kantaa laskettuun aikaan, kun sitä ei ole vielä määritelty. jossakin juhannuksen jälkeen se kuitenkin on.
hyvää joulunalusviikkoa kaikille!
 
Tervehdys!

Niskapoimu-ultra on käyty ja turvotusta ei ollut nimeksikään (1.4 mm) mutta tuo ikä ei hyvää lupaa riskien näkökulmasta. Nyt sitten odotellaan joulun yli veriseulatuloksia, jotka sitten antavat lopullisen riskilukeman... Ihanaa nähdä kun Inkku heilutti käsiään jä pikkusormen alut näkyivät. Kaikki oli normaalia, pää, mahalaukku, rakko, sääriluut ja strategiset mitat. Todennäköisesti menemme joka tapauksessa lapsivesitutkimukseen.

Kiitos noista rauhoitteluista alkoholin käytön suhteen, nyt jo järki sanoo että ei siitä ole ollut mitään haittaa. Vieläkin nolottaa tuo hömelyys että ajatuksissaan nappaa lasin käteen...

Tuo levoton uni on minullakin ollut viime aikoina ongelma, vaikkakin luulisin että se on osittain myös tätä joulunalusstressiä. Töissä pitää saada asioita tehdyksi ennen joulua ja sitten on vielä nämä lahjojen ostot. Nukahtamisessa ei ole mitään ongelmia. Pari minuuttia siitä kun pää iskeytyy tyynyyn olen yleensä untenmailla...

Saara ja Inkku 13 + 0
 
Iltaa kanssakulkijat!
tästä raskaudestani on tullut nyt aikamoinen henkistä kanttia vaativa extreme-laji... olen jo toisen kerran 3 viikon sisällä sairaslomalla ja dg on uhkaava keskenmeno. kuulostaa tosi pahalta ja riski siihen toki on, mutta kaikki voi mennä myös hyvin päin. eilen np-ultran ja sen hyvien uutisten jälkeen alkoi raju vuoto ja olin aivan varma, että pahin tapahtuu. tänään kävin lääkärillä ja pikkuruisella kaikki toistaiseksi hyvin. oma mieli on ihan myllerryksessä, mutta mitään ei voi kuulema tehdä, luonto ratkaisee asian parhaaksi katsomallaan tavalla. mulla on ilmeisesti tällä hetkellä istukka täysin kohdunsuun päällä ja vuoto johtuu siitä.
onko teillä muilla vastaavanlaisia kokemuksia?
... ja taas pötkölleen...
 
aika hiljaista tässä pinossa mutta laitan omia kuulumisia
eilen kävin kaatumisen takia ultrassa ja kaikki oli hyvin siellä näkyi ja kuului sykekkin tänään oli neuvola painoa oli tullut 2 viikossa 800g mutta neuvolan täti meinas että vois johtua turvotuksesta ja samoin kun esikoisen odotuksessa sokerit oli jo noussu 1 plussalle jostain syystä mun kroppa päästää sokeria pissaan vaikka ei sokerin kans ongelmaa muuten ole ollu no jossain vaiheessa käyn sokeri rasituksen ja mittailen kotona veren sokeria mutta pääasia on että vauva on mukana ja voi hyvin
 
Voikaahan kaikki paksusti! Jouluruoka ainakin auttaa energian saannissa... huh huh!

Me saimme jo veriseulatulokset ja se oli negatiivinen eli ei ole iästä huolimatta huomattavaa Down-riskiä, nyt päätimme kertoa sukulaisille iloisia uutisia joululahjaksi! Vielä on rakenneultra ja mahdollisesti tuo lapsivesipunktio, mutta päätös siitä tehdään vasta sitten helmikuussa. Neuvolassa ei sydänääniä saatu kuuluviin ja siksi tehtiin ylimääräinen ultra, Inkku veti kroolia ja liikkui väkkäränä ja sydän pompotti ihan normaalisti.

Rauhallisia joulunpyhiä!

Saara ja Inkku 13 + 3
 
Kiitos Saaralle hyvän joulun toivotuksista! Ja hyvää joulua täältäkin kaikille!
Huomasin, että Saaran kanssa mennään samaan tahtiin, meillä on vissiin samana päivänä la? 27.6. Sinulta olen monesti halunnut kysyä, mistä sinulle tulee varmuus, että odotat tyttövauvaa?
minulla tyttö- ja poikatunnelmat vaihtelee melkein päivittäin... onko teillä muilla etiäisiä tästä?
toivottavasti kuulostellaan vielä joulunpyhien aikaan, mukavaa on aina teidän kuulumisia lueskella!
 
Hvyää joulua minunkin puolestani! Mulla on nyt eka neuvola käyty, vaan ei siellä tehty muuta kuin täyteltiin paperit ja otettiin ne veri- ja sokesitestit. Ei se ruvennut sydänääniä ees ettimään, vaan sanoi, etä ei ne yleensä ees kuulu tässä vaiheessa vielä... Olin pikkusen pettynyt. Ultrasta soitin sitten Kättärille ja siellä sanoivat, että heillä tulee eka ultra kutsuna kotio. Mutta, koska mie olen kuitenkin jo silleen pitkällä tän raskauden kanssa ja ne ultrausviikot alkaa jo olla käsillä, niin se täti varasi mulle jo ajan, vaikka ei edes ollut miun tiedot sinne vielä ehtineet. 31.12 sain ajan ja meillä onkin sillon vapaapäivä, että sikäli sattui huipputuuri kerrankin. Muuten nää neuvola-ajat yms. on ihan syvältä, kun ei mitenkään saa aikoja sattumaan työaikojen kanssa. Eli pakko on vissiin tuon ultran jälkeen pomolle kertoa tilanne... Et nyt tulee vaan niitä miinuksia sitten ja pitkä kesäloma... :whistle: Se varmaan ilahtuu ikihyviksi...
Semmosta. Nyt on ollut pari päivä alavatsa turvoksissa. Ei mahu enää kaikki housutkaan jalkaan! :eek: Ekat mammahousutkin ostin jo viimeviikonloppuna. Kohta ei kärsi muita pitääkkään... Netistä kattelin huvikseen mammavaatteita ja aika kivoja on kyllä. Ehkä sitten jotain tilaankin, kun ei oikein kaupoista löydy kohtuuhinnalla muuta kuin farkkuja. Mulla kun on vielä se persjalka-ongelma, eli lahkeet menee aina uusiksi. Jep. Mutta eipä sitten muuta tällä kertaa. Huomenna ostamaan hallista tuoretta graavilohta ja kinkkua ja muita jouluherkkuja. täytyy silti olla varovainen niitten kanssa. Lanttulaatikko kun närästää jo muutenkin... Rauhallista joulua vielä kerran!

T. Nala78 viikolla 12
 
Heissan kaikille ja oikein hyvää joulua!

Torstaina käytiin varhaisraskauden ultrassa ja yksi raskaussäkki köllötteli kohdussa. Lääkäri oli näkevinään hieman sikiökaikua, muttei mitään varmaa vielä. Sanoi, että päiviä on vielä liian vähän (tuolloin 5+5) ja että parin viikon päästä varmasti jotain näkyy. Vähän jäi mietityttämään josko kaikki on kunnossa, mutta ainakin lääkäri oli kovin tyytyväisen oloinen näkemäänsä. Tietenkin pelottaa josko tuo alkio onkin tuulimuna. Taustalla on kolmen vuoden lapsettomuus ja parin vuoden hoidot, joten tuntuu että näitä pelkoja riittäisi nyt naapurillekin asti...

Pahoinvointi on nyt viimein saavuttanut minutkin. En ole oksennellut, mutta jatkuvasti on hieman ällöttävä olo ja kaikki voimakkaat hajut tuntuvat aivan kestämättömiltä. Ja olo on jotenkin levoton jatkuvasti.

Nyt menen luomaan itselleni joulumieltä ja asettaudun sohvalle kuuntelemaan joululauluja. On ollut niin kiire, etten vielä ole päässyt joulukelkkaan mukaan. :xmas:

Nefeli ja Tiku 6+0
 
Hei!

Helly74: Etiäisistä en tiedä mutta alusta asti on tuntunut, että meille on tulossa tyttövauva. Tiesin myös että edellinen hoito ei onnistu. Tätä "intuitiota" on mulla ollut ennenkin ja näen ja kuulen kaikenlaista mitä normaalisti ihmiset ei ehkä kehtaa sanoa... Isälläni on tapana ennustaa lapsen sukupuoli metalliesineellä roikuttamalla sitä mahan yläpuolella. Kokeilin itsekin ja tyttöä tuokin näytti eli kihlasormus langan päässä pyöri ympyrää... Näihin voi uskoa jos haluaa. Viihdyttää ainakin! Ei silti voinhan olla ihan väärässäkin mutta tosi vahva tämä intuitio on!

Sesty: Meillä riskilukema 1:500 eli tosi hyvältä näyttää. Iän perusteella pelkästään riskilukema olisi 1:80. Mietitään tosi silti sitä lapsivesipunktiota.

Nyt joulujärjestelyiden pariin. Piparintuoksuista Joulua!

t. Saara ja Inkku 13 + 5
 
Tiistaina (rv9+0) oli eka neuvola, täyteltiin paperit ja otettiin verikokeet. seuraava aika neuvolaan ja samalla on myös lääkäri annettiin viiden viikon päähän tammikuun viimeiselle täydelle viikolle. Tilasin lapsivesipunktioon ajan se on sitten seuraavalla viikolla kuin se lääkäri eli rv 15, silloin myös ultra ennen punktiota. mitenkähän sinne asti jaksaa odotella jotta tietää että kaikki ok? aika paljon jännittää kun olen käynyt siellä ultrassa rv 7+0 jolloin näkyi se 6mm "möykky" ja seuraava kerta vasta rv 15. No odottavan aika on pitkä. jouluja =)

anjamarita 9+4
 
Mulle on nyt iskenyt joku epäilyksen vaihe... Jotenkin on alkanut tuntumaan, että ei siellä mahassa taida muuta olla kuin ilmaa (ja sitä kyllä riittämiin... :ashamed: ). Onneksi on se ultra-aika maanantaille, niin pääsee selvyyteen. Neuvolassa kun ei viimeks muuta tehty kun täyteltiin papereita.
Miten teillä muilla muuten on vatsan seutu alkanut kasvaa, vai näkyykö vielä mitään ulospäin? Miulla kun on tuota laardia , niin ei hirveesti mitään näy. Alavatsa on vaan pikkuisen turvoksissa (ei mahu kaikki housut jalkaan). Selällään kun on niin tuntuu semmoinen ehkä greipin kokoinen kova kohta. Juu ja viikkojahan miulla on nyt 12+5.
Nyt on vielä siksikin höntti olo, kun mies lähti pojan kanssa mummolaan 200 km:n päähän. Miulla on huomenna ja perjantaina töitä, niin en voinut lähteä mukaan, vaan menen sitten perässä junalla. Mitähän hiittä sitä nyt oikein tekisi... :/
 
hiljaista on täällä =)
tilasin yksityiselle ultranrv 12 kun en jaksa odottaa lapsivesipunktioon asti joka on rv15+3.
Joulu meni työn merkeissä kuten menee myös uusivuosi, aattona iltavuoro ja uudenvuodenpv aamuvuoro.

Kaikille hyvää vuotta 2008!

anjamarita 10+4
 
No nyt on kerrottavaa... Tänä aamuna heräsin siinä 4.30 käymään vessassa ja järkytyin, kun tuli noin 5 sekunttia jotakin ihan muuta kuin piti... Helakan punaista verta valui hetken ja sitten vaan lopahti. Ultra-aika oli kymmeneltä ja en kyllä enää unta saanut. Siinä enne ultraa vessassa käydessäni näytti tulevan pyyhkäistessä rusehtavaa vuotoa. Menin sitten ultraan sillä asenteella, että sielä ei mitään elävää ole. Katoin sitä ruutua, että joo, joku möykkyhän tuossa näkyy, mutta ei se vauvalta näytä... No, se möykky oli sen aivot... ja kätilö kertoi, että tuossa on pää ja tässä vatsa ja kädet ja jalat ja sydämen sykekin näkyy. Arvatkaa olinko ihan :heart: :'( ? Niskaturvotus oli normaali ja kaikki näytti olevan kunnossa. Verenvuodolle ei ultran perusteella syytä löytynyt. Miulta otettiin sitten vielä infektionäytteet. Lääkäri sanoi, että kohdunkaula tuntuu olevan herkkä vuotamaan, mutta en kyllä ymmärrä miten se olisi ittestään alkanut yhenäkin vuotaa... Ei nimittäin olla oltu "silleenkään" varmaan pariin viikkoon... :whistle: :ashamed: Elikkä nyt vaan seuraillaan ja otetaan iisisti. Että tämmöstä jännittävää tänne.
 
pahoinvointia on ympäri vuorokauden mutta siitä tietää että siellä se huuru hipsu on ultrassa näkyi sykekkin viimeksi luotan että kaikki on hyvin seuraava ultra on np ultra 16.1 joku kysyi että näkyykö masu niin laitoin tuonne profiiliin kuvan muutamapäivä sitten otettu nyt on jo 9+2 äkkiä aika menee
 
joo, siis nuo veriset vuodot näyttää riivaavan muitakin kuin minua. on välillä tosi ahdistavaa ja usko meinaa loppua kesken. mulla tarkistusultra ens ma ja pelottaa kovasti, kun nyt sekalaista vuotoa ollut jo 3 viikkoa putkeen... tuntuu, että voiko se pikkunen olla enää hengissä mukana :(
pidetään kovasti toisillemme peukkuja, että kaikki menisi lopulta hyvin ja että ensi vuosi olisi onnekas vauvavuosi!!!
hyvää uutta vuotta siis kaikille!
t. helly74
 

Yhteistyössä