Syksyn hedelmättömyyshoidoista plussanneet

Onnea ja tervetuloa kaikki uudet tulokkaat... päivitän tuota listaa jahka ehdin. :flower:

Pahoinvointi löi petiin eilen, lisäksi sain aikamoisen ripulin jostain käsittämättömästä syystä? Onko jollain muulla kokemuksia siitä että ripuli saattaa iskeä? Minulla on nyt parin viikon aikana ollut muutama ripulipäivä, se katoaa yhtä selittämättömästi kuin tulee. Keltainen jaffa oli pelastus ja olokin parani kun sain vähän sokeria vereen.

Aamupahoinvointi alkaa nyt helpottaa, taidan lähteä töihin... onneksi tänä aamuna pystyin joustamaan työhön menon suhteen.

Tsemppiä teille kaikille!

Saara ja Inkku 6 + 6
 
Tässä taas lista!

Frida74 33 esikoinen 9.7.
Juuliallekin 1. IVF/ICSI:n 1. PAS, kaksoset
Kattinka 1. IVF 2. lapsi, kaksoset
Kuunlilja 1. IVF:n 1. PAS 11.5.
Lutuliini 48 1. ICSI, ms luovutus 2. lapsi 16.6.
Nala78 30 1. IVF, 2. lapsi, 7.7.
Saara 40 1. IVF:n 2. PAS esikoinen 24.6.
Sesty 1. IVF/ICSI:n 1. PAS
Sipsuli 39 3. IVF: n PAS esikoinen
Tintti74 33 1. IVF:n 2. PAS

Kiitos lutuliini, niin epäilinkin että tähän juttuun tuo ripulointikin liittyy... :ashamed:
 
Lutuliini, minulla ainakin olo helpottui kun sain jättää lääkkeet (luget ja zumenonit) jotenkin olo vain paheni mitä lähemmäksi 10+6 vk pääsi. Tsemppiä pahoinvointiin! Kohta alkaa se paras vaihe, toinen kolmannes jolloin pahoinvointi hellittää ja maha ei ole vielä liian suuri...näin ainakin minulle sanottiin... :)
Kuunlilja
 
Kiitos päivityksestä Saarax. Tämä oli tällä erää tosiaan ensimmäinen ivf poikani syntymän jälkeen, mutta kaikenkaikkiaan 4.

Lutuniinille Voiko 8 viikkosen raajat tosiaan jo näkyä ultrassa? Meillä näkyi kyllä vain sydämmen sykkeet.

Sitten utelisin, että kaytetäänkø suomessa aina tukilääkitystä noin kauan? Itse asun Norjassa ja täällä tukilääkitys jätetään testauspäivänä. Tiesittekø muuten, että Suomi on Tanskan lisäksi euroopan johtava maa koeputkihedelmøitys hoidoissa ja täältäkin käyvät säännøllisesti koulutuksessa siellä (Hyvä Suomi).

Mulla on valtava væsymys ja kotityøt jää täälläkin tekemättä. Mies on paljon alakerrassa remonttoimassa asuntoa meidän Suomalaiselle lapsen hoitajalle ja ajoittain on huono äiti fiilis kun ei vaan jaksa eikä aina kehtaa hoitajaa pyytää apuihin kun on kuitenkin päivätyønsä tehnyt. No eikøhän tämä tästa ja sunnuntaina lähdetään viikon lomalle.

Voikaahan paksusti! :wave:

Kattinka+ Tiku ja Taku 7+6
 
SaaraX: kiitos päivitetystä listasta! Kiva seurata sitä sitten tässä syksyn ja talven mittaa. Meillä tämä 1. plussa tuli siis 2. IVF:n tuoresiirrosta. Pakkaseen ei jäänytkään yhtään alkiota eli olimme todella onnekkaita!! Mies totesi, että vaikka kesken menisi, niin silti saadaan olla onnellisia että ylipäätään plussattiin (meillä siis selittämätön lapsettomuus taustalla).
kiva kuulla, että muillakin on armoton väsymys, ei jaksais kauheesti mitään tehdä.. myös vatsa tuntuu jotenkin pinkeältä. onneksi sentään en ole ripuloinut (vielä).
2 viikkoa vielä ensimmäiseen ultraan, jänskää!

F. & A. rv 5
 
Kattinka: Kysyit tukilääkityksestä. Minulla oli lääkkeellinen PAS jonka vuoksi tukilääkitystä (progesteroni, Lugesteron ja estrogeeni: Progynova) minulla jatketaan ilmeisesti jopa viikolle 12 asti, on kuulemma tapauksia joissa tukilääkitystä jatketaan vieläkin pitempään jos äidin oma hormoonitoiminta ei ole riittävää. Kiva kuulla että suomalaista hedelmättömyyshoitoa pidetään hyvänä! Itsekin olen yksityisellä käyneellä ehdottomasti tyytyväinen! Niinkuin varmaankin kaikki tässä pinossa olevat!

Eiliset murheelliset tapahtumat Jokelassa vetivät mielen matalaksi sekä minulla että miehelläni. Tekstarin kannustamana sytytimme kynttilän ikkunalle. Huomaan että tässä tilassa on erityisen herkkä kaikelle surulliselle tai liikuttavalle. Huomaan hölmöydessäni itkeskeleväni ykkösen illan englantilaiselle 60-lukua kuvaavalle sarjalle, vaikka normaalisti en edes suostu saippuaoopperoita katsomaan. Vointi on hyvä, pahoinvointi tulee joskus yllättäen keskelläkin päivää. Joskus ruoan jälkeen, joskus nälkäisenä. Ripuli on nyt pysynyt viikolla onneksi poissa. Viikon päästä on seuraava ultra, jännää! Paino on nyt mennyt plussaamisesta alas 2 kiloa, mutta tuo ei haitanne. Minussa on kyllä varaa...

Frida74: Sama tilanne meillä, ei myöskään mitään enää pakkasessa joten toivon mukaan päästään loppuun asti!

Tsemppiä kaikille siskoille, taistellaan pahoinvointia ja väsymystä vastaan! Onhan niihin oireisiin ihana syy!

Saara ja Inkku 7 + 2
 
Haamuraja häämöttää. Sunnuntaina tulee 12 viikkoa täyteen.
Koko aika on mennyt epätietoisessa sumussa päiviä laskien. En tiedä teistä muista, mutta itse olen kulkenut siteet mukana koko ajan keskenmenoa peläten.
Ei se sitten tainnut tullakaan ja saamme jatkaa odotusta hieman luottavaisemmin mielin.

Ultran jälkeen ajattelin kertoa töissä, jos kaikki on hyvin. Mites te muut? Koska ajattelitte työnantajalle kertoa?


juulia

:wave:
 
Kattinka; lääkkeiden käyttö riippuu siitä onko tehty tuoresiirto vai pakastealkion siirto. Tuoresiirrossa lääkkeet jätetään nopeammin ja pakastesiirrossa niitä syödään/käytetään vk 11+6 ainakin Tays:n mukaan. En tiedä mutta muistan kuulleeni, että jos siirto tehdään luonnolliseen kiertoon lääkkeitä ei tarvita testin jälkeen.. meillä käytettiin lääkkeitä runsaasti, saapas nähdä mikä hormoonihiiri sieltä syntyy...
Hyvää isäinpäivää viettoa kaikille...
Kuunlilja 14+1
 
Hyvää isänpäivän iltaa tänne pinoon!

Ilmoittelenpa minäkin itsestäni vaihteeksi... Täällä on kaikki mennyt oikein kivasti tähän asti, mitä nyt hiukan huonovointisuutta on ilmassa. Ruoka-asioista olen vaan jotenkin alkanut panikoimaan, onko teillä muilla tällaisia ongelmia? Ahdistaa, kun tuntuu ettei mitenkään voi muistaa kaikkea mahdollista vältettävää :ashamed: Eilen esim. söin katkarapuleivän, enkä tullut edes ajatelleeksi että niissä katkaravuissa voikin olla listeriaa! Pelottaa, että ajattelemattomuuksissani aiheutan pikkuiselle jotain vahinkoa...

Juuliallekin: Isot onnittelut 12 viikon täyttymisestä :heart: Itsekin odotan tuota hetkeä kuin kuuta nousevaa... Varmaan sen jälkeen uskaltaa jo yleisemmin alkaa kertoa. Tällä hetkellä asiasta tietää meidän perheet ja pari läheisintä ystävää. Työnantajalle ajattelin kertoa ehkä joulun tienoilla... Hommalla ei ole kovin kiire, koska olen vuorotteluvapaalla periaatteessa ensi syyskuuhun saakka :)

Kattinka: Minulle tehtiin PAS luonnolliseen kiertoon ja aivan kuten Kuunlilja arveli, siinä saa jättää lugesteronit pois testin jälkeen. Tuntuu uskomattomalta kyllä, että se riittää, mutta näköjään elimistö tällaisessa tapauksessa hoitaa homman siitä eteenpäin.

SaaraX: Jos päivittelet jossain vaiheessa taas tuota listaa, niin meille tämä lapsi on esikoinen, ja laskettu aika on tällä hetkellä 13.6. Meillekään ei jäänyt mitään pakkaseen, eli samassa tilanteessa ollaan.

Mainiota alkavaa viikkoa kaikille ja hyviä vointeja!
Tintti 9+4
 
Huomenta kaikille!

Itse olin töissä viikonloppuna, ja eihän siitä mitään meinannut tulla, kun oksetus iski aina vähän väliä. Kun kollega vielä suihkautti 'ihanaa' hajuvettää, niin siinä sitä oltiinkin. Silti en uskaltanut kertoa vielä mitään...
Tintti74: minä myös olen ollut ihan hermona niiden ruokarajoitusten kanssa, kun ei millään meinaa kaikkia niitä muistaa. Itsekin söin tässä menneellä viikolla hyvällä ruokahalulla kalaa ja jonkin verran maksaa (laatikkoa ja makkaraa), kun äkkiä muistin, että nekin ovat kiellettyjen listalla. :headwall:
toisaalta jotkut ovat sitä mieltä, että ei pidä hössöttää turhaan, vaan kaikkea voi syödä kohtuudella.
Mutta samaa minäkin ajattelen kuten sinäkin, että en halua aiheuttaa mitään pahaa pikkuiselle omalla tyhmällä toiminnallani.

Hyvää alkanutta viikkoa!
 
Hei kaikille!
Kattinkalle: Lapsettomuusklinikoilla on vähän eri menettelyitä tukilääkityksen suhteen. Väestöliitossa ei ainakaan ole jatkettu Lugesteronia kummankaan eli tuore- eikä pakkassiiron jälkeen kun raskaustesti on tehty. Fertinovassa taas olisi jatkettu. Muista klinikoista en tiedä, kun ei ole kokemusta...
Minäkin kuulun siihen porukkaan, että pakkasesta ei löydy enää avuja, joten senkin vuoksi oli ihana jos kaikki menisi hyvin.
Tänään oltiin ultrassa ja kyllä oli mahtava nähdä kun pikkukaverilla liikkui jo kädet ja jalat, vielä 2 viikkoa sitten ei näkynyt. Koko oli 3,2cm.
Täällä ei ole pahoinvointia, mutta väsymystä riittää ja rinnat on aika mukavasti kasvaneet;) Vatsan kanssa on taas ongelmia kun ilmaa kertyy ja toiminta hidastunut:(
Terkuin, Sipsuli 10+0, la 11.6
 
Minulla loppuivat lääkkeet pari viikkoa siiten. Väestöliiton ohjeilla menin.

Meillä oli np-ultra tänään ja kaksosilla menee todella hyvin. Niskapoimut oikein hienot ja kapeat (1 ja 1,3). Nyt helpottaa ja naurattaa ja itkettää yhtäaikaa - onnesta!

Voimia kaikille!

juulia :wave:
 
Tänään oli sitten ensimmäinen ultra ja löytyihän sieltä sitten pikkuriikkinen sydämensyke ja 8,4 millinen sikiö (sikiöksi lääkäri jo kutsui, ja oli kuulema päästä peppuun-mitta... :D ). Hiljaseksi veti kun sitä kattelin. Viikkoja on nyt 6+6, eli aikasta alussa vielä kumminkin. Nyt pitää vaan toivoa, että kyytiläinen olisi sitkeää laatua ja säilyisi matkassa. Ja tietysti tuo tehyn tilanne jännittää, että m itenkä sitten vaikuttaa tuleviin ultriin yms. Np ultra pitäisi tehdä siinä joulun tienoilla... Eli semmoista tänne meille.
 
Moikka!

Innostuin valtavasti kun löysin tällaisen hieman pienemmän palstan, jossa vieläpä on muitakin kaksosten odottajia =)

Meillä siis tärppäsi 2. ivf:n tuoresiirrosta, kaksi siirrettiin ja kaksi on ainakin vielä mukana. Lapsettomuuden syynä endometrioosi ja yritystä on ollut 3,5 vuotta. Eilen oltiin ekassa neuvolassa ja saatiin kuulla molempien sydänäänet, joten toistaiseksi ovat ainakin vielä matkassa. Tällä hetkellä ollaan menossa 9+3 viikoilla.

Noista lugeista vielä, mulle Taysissa annettiin ohjeeksi lopettaa tällä viikolla asteittain, mutta jos olisin ollut yksösodottaja, olisin ilmeisesti saanut lopettaa ne jo aikaisemmin.


Kopsasin tuon listan ja lisäsin itseni siihen perään

Frida74 33 esikoinen 9.7.
Juuliallekin 1. IVF/ICSI:n 1. PAS, kaksoset
Kattinka 1. IVF 2. lapsi, kaksoset
Kuunlilja 1. IVF:n 1. PAS 11.5.
Lutuliini 48 1. ICSI, ms luovutus 2. lapsi 16.6.
Nala78 30 1. IVF, 2. lapsi, 7.7.
Saara 40 1. IVF:n 2. PAS esikoinen 24.6.
Sesty 1. IVF/ICSI:n 1. PAS
Sipsuli 39 3. IVF: n PAS esikoinen
Tintti74 33 1. IVF:n 2. PAS
hanka 26 2.IVF esikoiskaksoset 16.6.


Terkuin

hanka
 
Hei kaikki!

Nyt on vähän uutisia minullakin: kävin ultrassa ja Inkku voi hyvin ja kasvaa: strateginen pääpeppumitta 18 mm ja sydän tykytti vinhasti. Joulun jälkeen siirryn Naikkarille tarkkailtavaksi riskien vuoksi (jos työtaistelu sallii...). Joulukuussa on vielä NP ultra ja Down seula, joista tulee tulokset ennen joulua. Kiva antaa joululahjaksi iloinen tieto sukulaisille! Ensimmäinen neuvolakäynti on viikolla 10.

Tervetuloa Hanka pinoon!

Minulla tukilääkitys lopetetaan viikolla 11 asteittain.

Pahoinvointi ei ole hellittänyt, päinvastoin. Onneksi ei ole tarvinnut oksennella mutta ripulia on ollut. Täytyy käydä tsekkaamassa ettei ole mitään suolistoinfektiota.

Tsemppiä kaikille!

Saara ja Inkku 8 + 3
 
Moikka taas!

lutuliini katos vaan, samoissa päivissä mennään! Luulen että mun pahoinvointi ei oo ollut kovin pahaa, vaikka kaksosia odotankin. Rv 6 meni aika ankeissa tunnelmissa, silloin kyllä laatta lensi ja olo oli ihan kamala. Siitä olo kuitenkin jo parantui siedetäväksi kuvotukseksi, kunnes taas eilen illalla alkoi uusi kärsimys. Tästä syytän kyllä hesburgeria, koska menin sortumaan hampurilaisateriaan ja aikaisemminkin olo paheni rasvaisen ruoan jälkeen. En kyllä taatusti tule tekemään tätä virhettä enää tämän raskauden aikana, sen verran inhottava olo on tällä hetkellä :D

Jostain syystä mun olo pahenee aina illan myötä ja pahin olo on aamuyöstä,että se siitä aamupahoinvoinnista! Muista raskausoireista mulla on oikeastaan ollut vaan väsymystä, iltakuuden jälkeen oon ihan poissa pelistä.

Nyt pitäis lähteä vanhempien luoksi viikonlopuksi, mutta kumma kyllä tässä olotilassa junassa istuminen ei juurikaan houkuttele ;)

Viikonloppuja!

hanka
rv 9+4
 
Hei kaikille! Mukavaa kuinka paljon meitä onnekkaita on. Meillä masu kasvaa ja pahoinvointi on todellakin alkanut hellittää. Huh! Koettakaa kestää kanssasisaret!
Nyt odottelen koska liikkeet alkavat tuntumaan, viime viikolla tunsin ensimmäisen muljahduksen, uskomattomaton tunne! Masu on pyöristynyt aikalailla parin viimeisen viikon aikana.
Onnellista odotusta kaikille! Kuunlilja ja Eemeli
 
Iltaa kaikille.
Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen. Np ultra takana ja niskapoimuturvotusta ei näkynyt mutta ottaen huomioon verikokeiden tulokset ja ikäni niin olisin päässyt lapsivesitutkimukseen mutta mietimme asiaa mieheni kanssa ja päädyimme siihen että en mene siihen. Onko kukaan ollut siinä lapsivesitutkimuksessa tai menossa siihen?
T: Sesty 12+6
 
Sesty: me olemme päättäneet mennä lapsivesitutkimukseen, koska meidän iässä on riskinsä. Lääkäri suositteli meille viikoilla 16-17 tehtävää lapsivesipunktiota, koska siinä on pienimmät keskenmenoriskit.

Tsemppiä lutuliini, toivottavasti pahoinvointi helpottaa... Mulla on mennyt koko viikonloppu penkin alle, tai oikeammin sohvan päälle. Uni on maistunut, olen nukkunut 10 tuntia öisin ja päivisin vielä 5 tuntia... että jaksaa väsyttää!

Saara ja Inkku 8 + 5
 
Hei! Uskaltaudun mukaan.. Takana syys-lokakuussa 1. IVF-hoito ja tuoresiirrosta plussa. Viikkoja nyt 8+3, ensimmäisen ultran mukaan.
Olen melko lailla "höyrähtänyt" tähän ensimmäiseen raskauteeni ja samalla kamalan peloissani, että raskaus ei etene hyvin. Minulla on ollut näin alussa paljon kipuja (endo?) ja vuotoja, ja hätäännyksissäni varasin yksityiselle ylimääräisen ultra-ajan huomiselle. Jospa se hieman rauhoittaisi mieltä.
Np-ultra on varattu joulukuulle. Kuulin tänään, että veriseulaa ei suositella, koska se tod.näk. antaa väärän positiivisen tuloksen, kun taustalla on hormonihoito. Olisiko teillä muilla lisää tietoa tästä?
T. Helly
 
:'( :'( :'( :'(

Minä poistun takavasemmalle tältä osastolta. Tämän aamuinen ultra toi surullisen uutisen, eikä me päästy sitten tämän pidemmälle. Elämää ei löytynyt minun kohdusta, mutta kroppa ei sitä suostu vielä toteamaan. En tiedä miten 'möykky' otetaan ulos...
Pahinta, että en osaa oikein itkeä, vaan olen aivan shokissa.

Hyvää ja onnellista odotusta teille muille!
F
 
Oli pakko tulla vierailulle ja luomaan toivoa itseensä. Tuolta lapsettomuuspuolelta siis tänne kapsahdin. Ensimmäinen ivf takana ja pahasti tuntuu siltä, ettei plussaa tule. Mahassa menkkakivut ja vihlomiset ollut jo pp3 asti.

No mutta siis. Hienoa lukea, että täällä on näin paljon onnistuneita!! Onnen :hug: kaikille ja tietysti enkeleitä pikkuisille.
Jäi ihmetyttämään, että onko vain sattumaa vai mistä johtuu, että todella moni teistä on plussannut PAS:ssista?? Oliko ketään, kuka olisi plussannut suoraan ivf/icsi:in jälkeen tuoresiirrosta?

Toivottelen kaikille onnellisia odotuspäiviä. Toivotaan, että monimeistä pääsisi tänne ketjun jatkoksi. :heart:
 
Fridalle iso halaus ja voimia jatkoon!!!Jos oikein muistan sinäkin olet jo aika kauan yrittänyt vauvaa. Minulla myös keskenmeno takana ja vieläkin nousee kylmät väreet kun muistelen sitä.
Lämpimin ajatuksin, sipsuli.
 
Aivan uskomatonta meillä tämä "ollako raskaana vai eikö olla"- rumba.
Jo neljättä päivää ehdin surra sitä, että ei meille pienokaista nyt sitten suotu, niin aamulla sairaalasta soitettiin, että heti pitää lähteä sinne uusiin tutkimuksiin. Olin jo ehtinyt lukea surullisia ja tuskallisia kertomuksia siitä, miten tuulimuna- ja kohdun ulkopuoliset raskaudet keskeytetään ja mielessäni tietenkin pelkäsin pahinta tuomiota.

Lääkäri totesi ensitöikseen, että pitää mennä uusinta-ultraan, sillä raskaushormoniarvoni olivat sen verran koholla. Eihän siitä NKL:n vanhasta rakkineesta näkynyt mitään edelleenkään eli eikun vaatteet niskaan ja etsimään parempaa ultraäänilaitetta.
Löytyihän se vihdoin ja niin löytyi myös meidän pikkuisen syke ja pienen pieni alkio :heart: :heart: !!
Kyllä siinä itku pääsi ja edellinen 'shokkitila' vaihtui toiseen.
Uskomatonta, miten asiat heittelehtii laidasta laintaan..

Ehkä tämän kokemuksen tarkoitus oli saattaa meidät maanpinnalle ja pistää jäitä hattuun.
Olen kuitenkin onnellinen, että asia kääntyi parhain päin :D

Tosin pari lasia punaviiniä ehdin jo suuruuni nauttia :whistle:
nyt saa onneksi palata taas ruotuun ONNELLISENA!

Mukavaa kun on palsta minne purkaa tuntoja, me emme nimittäin ole vielä kertoneet raskaudesta kenellekään ja onneksi ei olla, sillä olisi tässäkin show:ssa ollut selittelemistä!

Kiitos mukanaelämisestä
SaaraX ja sipsuli!

Auringon säteitä tähän vedenlotkotuksen lomaan lähettelee,

Frida ja Ainu rv 6??ja jotain (en oikein pysynyt enää tässä kohti kärryillä)
 

Yhteistyössä