Syksyn hedelmättömyyshoidoista plussanneet

Moikka!

Täältähän löytyy paljon tuttuja nimiä =) Sylintäydeltä onnitteluja jokaiselle pinolaiselle - pitkät matkat on tähän pisteeseen kuljettu :heart:

Uskaltaudun varmaan tässä vaiheessa mukaan, kun kolme raskaustestiä on näyttänyt positiivista... Ei sitä vähemmällä usko eikä oikein vielä niilläkään :D
Tällä hetkellä ei tunnu mitään muuta kuin hirmuisia alaselkä- ja välillä mahapuolenkin särkyjä. Ihan kuin menkat alkaisi just kohta. Vieläkin vessareissulla pelottaa mitä tulee ja varmaan pitkään, mutta toivottavasti kaikki lähtee hyvin menemään...

Nyt alan lueskelemaan edellisiä viestejä ja tutustumaan teihin paremmin. Hyviä vointeja kaikille :wave:
 
Hellou! kuulumisia täällä huhuilen.. taidetaan suurin osa olla näillä samoilla viikoilla, jolloin olo tuntuu niiiiiin vetämättömältä ja väsyneeltä. enpä muista milloin viimeksi olisi yöunia nukkunut yli puolen päivän! ja nyt mennyt parina aamuna puoli yhteen. hups. ensi viikolla, kun palaan töihin (jos kaikki menee hyvin) täytyy kiskoa itsensä ylös jo ennen 06.00 ja se ei ole koskaan oikein ollut minun vahvuus. saas nähdä..
mitenkäs teillä muilla jaksamiset?
huhuilee helly 74
 
Onneksi tällä viikolla ei ollut kuin tuo edellä mainitsemani tiistai kun oli todella huono olo ja väsymys. Nyt on vain viikonuurastuksesta uupunut, mutta onneksi ei enää pahasti ole paha olo. Ehkä tämä tästä. Neuvolassa on käyty ja virtsatestit OK. Siirryn julkiselle tarkkailtavaksi vuoden alusta, hyvä niin. Hurjan määrän lukemista saa neuvolasta... ihan pitää ruveta opiskelemaan, vaikkakin monet asiat ovat ihan talonpoikaisjärkeä. Kahden viikon päästä on NP-ultra. Se on seuraava etappi! Jännittää vähän miten tukilääkityksen asteittainen vähentäminen vaikuttaa, pysyykö Inkku kyydissä silti. Lääkäri kyllä vakuutti että kyllä istukka homman hoitaa, mutta silti pelkään että vuotoa voipi tulla. Onko muilla vastaavia pelkoja tukilääkityksestä? Ihanaa tosin päästä eroon noista Luge-möhjöistä.
 
Heips!

Täällä eka ultra 17.12. Tuntuu siltä, että sitten kun näkee kaverin olevan oikealla paikallaan ja kaiken hyvin, niin vasta uskaltaa alkaa hengittää vapaammin. Pikkuisen pelko taustalla vielä koko ajan.

Ihmettelin kovasti sitä, että mulla Luget lopetettiin heti plussaan. Koko ajan ovat hoitojen aikana AVAssa puhuneet, että sitten, kun plussa tulee niin tukilääkitystä jatketaan ainakin muutama viikko. Nyt sitten, kun soitin ja pyysin lisäreseptiä, niin lääkäri olikin päättänyt, ettei mitään tarvita... Onneksi luin täältä, että jollain muullakin oli lopetettu samoin tein ja, että se on joissakin paikoissa ihan käytäntö...

Väsymys on alkanut ottaa pikkuisen jo valtaa. Uneen putoaminen tapahtuu niin nopeasti - ennen oon yleensä aina pyörinyt pitkään sängyssä unta odottamassa :D

Niin, vielä se piti kysyä, että miten LA laskettiinkaan hoidoissa?

Hyvää vointia koko porukalle :wave:
 
Anjamarita, 39 v., 3. ICSI, esikoinen 22.7.
Frida74 33 v. 2. IVF, esikoinen 9.7.
hanka 26 v. 2.IVF esikoiskaksoset 16.6.
Helly74, 1. IVF,
Ines, ovulaation induktio,
Juuliallekin 1. IVF/ICSI:n 1. PAS, kaksoset
Kattinka 1. IVF 2. lapsi, kaksoset
Kuunlilja 1. IVF:n 1. PAS 11.5.
Lutuliini 48 v. 1. ICSI, ms luovutus 2. lapsi 16.6.
Nala78 30 v. 1. IVF, 2. lapsi, 7.7.
Saara 41 v. 1. IVF:n 2. PAS esikoinen 24.6.
Sesty 1. IVF/ICSI:n 1. PAS
Sipsuli 39 v. 3. IVF: n PAS esikoinen
Tiina80, PAS
Tintti74 33 v. 1. IVF:n 2. PAS, esikoinen, 13.6.
Kaneliomena 31 v. 2. ICSI esikoinen
 
Anjamarita, 39 v., 3. ICSI, esikoinen 22.7.
Frida74 33 v. 2. IVF, esikoinen 9.7.
hanka 26 v. 2.IVF esikoiskaksoset 16.6.
Helly74, 1. IVF,
Ines, ovulaation induktio,
Juuliallekin 1. IVF/ICSI:n 1. PAS, kaksoset
Kattinka 1. IVF 2. lapsi, kaksoset
Kuunlilja 1. IVF:n 1. PAS 11.5.
Lutuliini 48 v. 1. ICSI, ms luovutus 2. lapsi 16.6.
Nala78 30 v. 1. IVF, 2. lapsi, 7.7.
Saara 41 v. 1. IVF:n 2. PAS esikoinen 24.6.
Sesty 1. IVF/ICSI:n 1. PAS
Sipsuli 39 v. 3. IVF: n PAS esikoinen
Tiina80 27v. 1. IVF:n PAS toinen
Tintti74 33 v. 1. IVF:n 2. PAS, esikoinen, 13.6.
Kaneliomena 31 v. 2. ICSI esikoinen
 
keskiviikona on sitten eka neuvola missä saan lasketun ajan siihen asti voi vain veikkailla kävin osoitteessa http://www.tekay.fi/raskauskalenteri/kiekko.html laskemassahedelmöitys päivän mukaan eli laskin siirtopäivän ja vähensin siitä kaks päivää kun alkio oli kuitenkin jo sen 2-3 päivää vanha jos sen lasketaan niin niin mun laskettu aika ois 3.8.2008
 
Hei Tiina 80, täällä ollaan. Pahoinvointia ollut monta päivää peräkkäin ja vaikka ei aivan petipotilaaksi vie, niin voimat jotenki poissa. mulla lisäksi semmonenki "outous", että tietokoneen hurina ja näytön kirkkaus tekee tosi huonon olon.
pikaisesti aina olen kyllä kurkkaillut tänne teidän muiden kuulumisia.
kyselen vielä tästä, vaikka oli jo aikaisemminkin puhetta... mitenkäs teillä np-ultra ja oletteko liittäneet siihen veriseulan? meillä np puolentoista viikon päästä, mutta veriseula jätettiin pois, kun meidän IVF-lääkäri sanoi että hcg-arvo on avustetuissa raskauksissa korkeampi ja aiheuttaa vääriä hälytyksiä ja ylimääräistä huolta. tämä silti jäi mietityttämään, onkos teillä tietoa tästä?
 
Heippa vaan kaikille!

Minulla taitaa pahoinvointi alkaa poistua. Syynä voi olla tuon tukilääkityksen vähentäminen. Se loppuu viikonloppuna kokonaan. Nyt on ollut muutama päivä varsin hyvä. Väsyttää kyllä ja raitis ilma on hyvää lääkettä siihenkin.

Tänään alkoi tuo maaginen 12. viikko. Jännää miten käy. Alavatsaa on vähän nippaillut. En tiedä tykkääkö Inkku kyttyrää tukilääkityksen loppumisesta vai muutenko vain duunailee lisää tilaa itselleen kohtuun. Nännipihat ovat suurentuneet ja tummuneet nyt viikon aikana, hassua! Ja kuppikokoa saa entisestään suurentaa... :ashamed:

Ensi viikolla meillä NP-ultra ja veriseula (meillä ei ole ollut hcg-arvo korkea).

Tsemppiä kaikille, joskus no news is good news!

Saara ja Inkku 11+0
 
Neljäs inssi tehtiin (Unkarissa pitää tehdä kuusi ennen eteenpäin menoa) parisen viikko sitten ja tällä viikolla ollaan sitten tuplasti haamuiltu. Lääkäri ottaa verikokeen vasta ensi viikolla. Oireet ovat ihan pieniä ja flunssa ainakin väsyttää. Mun on kyllä vielä vaikea uskoa asiaa todeksi kolmen vuoden jälkeen.
 
Vielä hcg-arvosta... meillä hoidot oli julkisella puolella ja hcg-arvoa ei kertaakaan edes mitattu. silti suositus tosiaan oli ettei veriseulaa kannata ottaa. olen kyllä pähkäillyt itsekseni asiaa puolin ja toisin, ja eihän se tietenkään mihinkään ole ratkennut, hih. mutta nyt mennään näin.
eroja tuntuu olevan hoitopaikkojen ja sairaaloidenkin välillä. esim. sain lopettaa lugesteronit heti kun positiivinen testi oli tehty. siitä ei ollut mitään ongelmia, joten Saaralle lohtuja, että eiköhän se vaavi siellä vain jytää.
 
meillä laskettu aika on 2.8.2008 eli nyt se on virallista kun sain neuvola kortinkin niin nyt rv5+5 vaikka kaikki luulee että vois olla jo kuukausia sen verran iso maha on jo no esikoiselta näkyi kolmannella kuulla tämä jo nyt heh heh neuvolantäti nauroi että ne jotka seuraa sivusta tietämättä laskettua päivää saavat odottaa pitkään että tämä syntyy
 
Hei! Me saatiin istukkatutkimuksen tulos reilussa viikossa ja terveen lapsen kromosomit vauvelilla on. Löytyykö muita istukkatutkimuksessa käyneitä? Nyt odotellaan ensi viikon neuvolakäyntiä, koska varmaan siellä kuunnellaan ekaa kertaa sydänääniä. Ikävä kuulla kun niin monella on ollut pahoinvointia edelleen... Minun piti jo käydä ostamassa äitiyspöksyt kun vatsa turpoaa, vaikka pari kiloa vain tullut, mutta ilmeiseti on turvotusta niin paljon. Mukavaa itsenäisyyspäivää!

Sipsuli 13+1
 
Huhhuh! Luulin että pahoinvointi oli kadonnut, mutta se näköjään iskee kun sitä vähiten odottaa... Tänä aamuna on ollut ällö olo. Paino ei ole vielä noussut eikä ole turvotustakaan. Tänään loppuu tukilääkitys ja täytyy uskoa teitä kaikkia että kaikki menee hyvin, ainakaan lääkityksen vähentäminen ei ole mitään ihmeellistä aiheuttanut, ehkä vähän nippailua alavatsaan, mutta se todennäköisesti tulee tuosta kohdun kasvamisesta.

Kaikkea hyvää teille, voimia ja voikaahan paksusti!

t. Saara ja Inkku 11 + 3
 
pakko kysyä onko kellään kun on lopettanut progesteronin eli lugesteronin niin tullut vaalean beigeä limaa mulla on nyt noin viikko progesteronin lopettamista ja nyt kauppareissun jälkeen huomasin että lima oli vähän normaalia tummempaa pelkään vain kun meillä oli inssin jälkeen keskenmeno ja tämä oli nyt ivf:n pas:ista saanut alkunsa että ei kait meinaa jotain pahaa
 
Hei vaan pitkästä aikaa minunkin puolestani! Hiljaiseloa on ollut, kun ei oikein ole mitä kirjoittaa. Mulla on aika niukanlaisesti ollut oireita. Kuvotuskin on alkanut hellittää ja kertaakaan ei ole edes tarvinnut oksentaa. :) Rintoja aristaa välillä, mutta ei läheskään aina. No, väsynyt olen kyllä ollut. En muista, että esikoisen odotusaikana olisin ollut näin väsy! Eilenkin vetäsin melkein kolmen tunnin päikkärit ihan kevyesti! :D Poikaa jos yritän nukuttaa, niin nukahan takuuvarmasti ite ennemmin ja kaveri kävelee isänsä luokse virnuilemaan, että äiti nukkuu... :LOL:
Tuossa perjantaina tuli semmoista vaaleanpunervaa valkovuotoa ja meinasi jo paniikki iskeä, mutta se loppui nopeasti. Sitten yksi ilta kun istuttiin sohvalla, niin tuntui ihan kuin joku olisi tökännyt sormella mahaan. Säikähin ihan ja huusi auts ja pomppasin pystyyn. Mieheltä tenttasin että tökkäskö, mutta hän kyllä kovasti väitti että ei. En sitten tiiä mikä ihme kramppi oli, kun eihän niitten liikkeitten vielä pitäisi tuntua, vaan vasta joskus paljon myöhemmin.... Muistelen että ekassa tunsin liikkeet vasta joskus 19 viikon paikkeilla.
Meillä olisi se eka neuvola vasta 19 päivä ja sitten kait varailen sitä ultraa. Varmaan tammikuulle menee. Sitten aateltiin kertoa lähimmille vasta kun tiietään että onko kaikki ok. Äiti tosin kovasti tenttailee...
Elikkä semmoista tänne. Odottelua vaan... =)

Nala78 10+2
 
Moikka!

Onko tässä pinossa tapauksia, joilla alkuviikot melkein täysin oireettomia?

Mulla menossa nyt 5+5 ja tuntuu, että mistä tahansa juttuja lueskelee, niin lähes kaikilla on jo tässä vaiheessa vilutusta, pahoinvointia, hirmuista väsymystä, rintojen turpoamista jne. Ja musta tuntuu, ettei oo alavatsakipuja lukuunottamatta yhtään mitään. Ihan ekoina päivinä plussan jälkeen oli kauhea nälkä ja nukuin sikeesti, mutta kaikki tääkin on nyt normalisoitunut.

Se myös askarruttaa, että voiko munasolupunktion jälkijutut tuntua vieläkin? Mulla viiltelee jatkuvasti vasenta munasarjaa - levossa ja liikkeessä. Parina yönä piti ottaa Panadolia, että nukkuminen mahdollistui. Luulin, että kipu aamulla loppui, mutta tänä iltana ne vihlaisut on olleet kovempia ja terävämpiä kuin mitkään edelliset... Kohdunulkoinen kummittelee mielessä :/

Ens viikon maanantaina olis eka ultra. Ja nyt jo hirveä tunne siitä, ettei kaikki ole niin kuin pitäisi :|
 
hei kaneliomena! mullakaan ei alkuvaiheessa ollut kovin paljon oireita, lähinnä kaikenlaisia kipuja. tosiaan munasarjojen alueella, varsinki oikealla oli kovia kipuja, jouduin ottamaan särkylääkettäkin yöksi kun silloin kivut tuntu eniten. muistelen, että meillä lääkäri sanoi että pitää ottaa rauhallisesti kuukauden ajan punktion jälkeen, niin kauan munasarjat toipuu punktiosta.
joten toivotaan että sinulla on myös tästä kipuilussa kyse!
 
Voi pölvästi mitä menin tänään tekemään... join vahingossa puoli lasia viiniä, hajamielisyydessäni menin kokkareitten ruokajonossa ja valikoin kyllä sallitut syötävät ja sitten tuli tuttava puhumaan ja epähuomiossa nappasin viinilasin ja keskustelin ja siemailin lasin puolilleen kunnes tajusin mitä olen tekemässä. Keskustelu loppui lyhyeen!!! Sen jälkeen lähdin juhlista kotiin kun tuli niin huono omatunto. Nyt olen kyllä lohduttautunut näillä sivuilla lukiessani että, jotkut juovat jopa lasillisen viiniä silloin tällöin. Olen ollut tähän asti nollalinjalla, vähän kastanut kieltä kun olen halunnut maistaa jotain hyvää. Voi voi voi kun voi olla tyhmä. No tehty mikä tehty ja tuskin tästä yhdestä kerrasta ja puolesta lasista mitään tulee kun 12 viikkoakin täyttyy huomenna, mutta silti voi että kun potuttaa.

Muuten voin oikein hyvin. Tänään ei ole pahoinvointikaan kiusannut. Vähän väsyttää, mutta se kuuluu jo asiaan.

Saara ja Inkku 11 + 6
 
aamulla meinas olla paha mieli kun tiputteli pääsin sitten ultraan tiputtelun vuoksi syytä tiputteluun ei löytynyt mutta siellä oli kuitenkin meidän huuru hipsu ja lääkäri sanoi että kyllä se siellä pysyy että hyvin on kiinni ja vastaa viikkojakin eli kaikki hyvin sain itselle mielen rauhan 3.1.2008 sain uuden ultra ajan lääkäri ajatteli että haluaisin varmaan nähdä sen pikku sykkeenkin vielä ennen niskapoimu ultraa muuten ois ollu jouluviikolla mutta silloin otetaan vain päivystys tapaukset
Tiina + huuru hipsu 6+2
 
Huomenta vaan kaikille! Vieläkö pinoon mahtuu? Kolmen vuoden yrittämisen ja lapsettomuushoitojen jälkeen tänään tein elämäni ensimmäisen plussatestin!!!
Plussa siis saatiin toisen IVF:n ensimmäisestä ja ainoasta PAS:sta. Uskomaton tunne...piti ihan tarkistaa etten vahingossa ole tehnyt ovulaatiotestiä raskaustestin sijasta. =) Laskeskelin, että laskettu aika menisi tuonne elokuun alkuun, jos kaikki nyt sujuu hyvin. Olo on kyllä täysin pöllästynyt, tältä yritykseltä kun en odottanut mitään, eikä oireitakaan sen kummemmin ollut...
 

Yhteistyössä