Syksyn hedelmättömyyshoidoista plussanneet

Ehdin taas pitkästä aikaa vilkuilemaan, mitä tänne kuuluu ja ensin huomasin Fridan suruviestin... Mutta mitä uskomattomia käänteitä!! Onnea aivan mielettömästi :heart: Onneksi kaikki kääntyi taas parhain päin.

Helly74, tervetuloa mukaan! Oliko ultrassa kaikki hienosti?

Sitten vähän omaa napaa: kävin eilen ekalla neuvola-lääkärillä ja sainkin siellä yllätysultrauksen. Uskomaton tunne, kun pikkuinen jo kovasti heilutteli käsiään ja jalkojaan ja kääntyili sinne sun tänne =) Nyt vaan jänskätään np-ultraa, joka on varmaan lähiviikkoina.

Kivaa viikonloppua kaikille!
Tintti 11+0
 
Tietenkin kaikki aina toivovat "tervettä" lasta, mutta itselläni on vanhin lapsi Down-poika ja voin sanoa, että hän on ollut ja on edelleenkin suuri rikkaus ja rakkaus koko meidän perheellemme!!!! :heart:
Ei elämä ole vaikeaa ja surkeaa Down-lapsen kanssa, se on ihan siitä kiinni, että voiko itse olla onnellinen lapsestaan juuri sellaisena kuin hänet meille annetaan.
Elämänarvot vain kohdalleen ja miettikääpäs, mitä elämä olisi ilman sitä kauan kaivattua pientä nyytiä? :/
Ei omanlaistaan lasta tarvitse hävetä, vaan hänestä voi olla ylpeä niin kuin kenestä muusta tahansa lapsesta olisi! Ympäristöön voi omilla asenteillaan luoda hyväksyvää ja positiivista ilmapiiriä, silloin muutkin huomaavat että jokainen ihminen on ihan yhtä rakastettava ja persoonallinen! ;)
Olen itsekin aikoinaan käynyt lapsivesipunktiossa ja istukkatutkimuksissa, mutta vain sen takia, että tiedän mitä odotetaan. Kolmessa mussa raskaudessa en enää vaivautunut tutkimuksiin, vaan minä ja mieheni olemme olleet sitä mieltä, että tuleva lapsi on meidän ja juuri meille tarkoitettu juuri sellaisena kuin hän syntyy. Mutta turhaa on vaarantaa raskauttaan moisten tutkimusten takia, jokainen elämähän on kuitenkin yhtä arvokas! :heart:
En moralisoi ketään ja jokaisella meistä on oikeus tehdä omat ratkaisunsa niin kuin parhaaksi näkee, sillä vain itsehän sitä tietää oman elämäntilanteensa ja voimavaransa parhaiten.
Kirjoitin tämän siksi, että jokainen miettisi tarkemmin ja syvällisemmin mihin ryhtyy, vai ryhtyykö? :|

ONNEA ODOTUKSIINNE JA VOIKAA HYVIN! =)
 
Täällä olisi vielä yksi jonon jatkoksi. Minulla ikää 39 v (PCO), miehellä 31 v (Siitiötä tosi vähän ja huonolaatuisia). Kummallakaan ei lapsia. Nyt 3. ICSI takana aikaisemmista ei tulosta (pakastetut alkiot 3 kpl menehtyivät keväällä sulatukseen). Nyt plussaa 13.11. laskettu aika hedelmöityksestä 22.7. Ensimmäinen ultra 4.12. Jännittää kun ei ole vielä minkäänlaisia oireita, Paitsi plussa verikokeessa, onkohan siellä masussa ketään. Ei kyllä mitään vuotojakaan ole ollut. Vielä jännitetään puolitoista viikkoa ultraa, kaipa se sitten selviää.

anjamarita 5+3
 
Minäkin vaihteeksi ilmoittelen itsestäni... :) Jotenkin ei vielä ehkä uskalla "höyrähtää" kun tämä raskaus on niin alussa ja neuvolakin vasta joulun alla. Soittelin tänään muissa asioissa neuvolaan ja samalla kysäisin, että mitenkäs se synnytys-sairaalaan ilmoittautuminen nyt menikään. Edellisestä kerrasta kun on nelisen vuotta... Kuulema joku lomakkeen täyttäminen neuvolassa riittää. Ja np-ultraan voi mennä rv 12-14, eli senkin sitten ehtii. Nykyään vissiin tulee täällä pk-seudulla yleiseksi käytännöksi, että otetaan se verikoe, jossa nähdään mahdolliset kromosomipoikkeamat. Sitten voi halutessaan mennä siihen lapsivesitutkimukseen. Eihän ne ihan sataprosenttisen varmoja edes ole. Itse ehkä haluaisin tietää, mitä odotan, enkä todellakaan voisi edes harkita keskeytystä jos lapsella esim. down. Varsinkin kun häntä on kuitenkin odotettu ja tekemällä tehty... Tietysti sitä aina toivoo päällisin puolin tervettä lasta, sehän on kait ihan normaalia... Mutta se tieto ja valmistautuminen tulevaisuuteen tuntuu itselle tärkeältä kuitenkin. Eli jos niissä verikokeissa jotain on, niin harkitaan vakavasti lisätutkimuksia.

Frida74: Ihanaa, että teidän pikkuinen sitten lopulta löytyi! Onneksi näinkin voi käydä! =) :flower: Ei meilläkään ensimmäinen ultrauslaite löytänyt pientä, mutta paikanvaihdoksen ja tarkemman laitteen avulla sitten pieni syke löytyi.

Juu, ja joku kyseli, että monennestako hoitokerrasta (Ivf, Pas) tärppäsi... Meillä tärppäsi ensimmäisestä Ivf:stä ja tuoresiirrosta. Ilmeisen hyvä tuuri. Mietin nimittäin hoidon aikana, että eihän se VOI tärpätä ekasta.

Semmoista. =)

T.Nala78 ja papu 8+0
 
Onpa mahtavaa Frida kun asia kääntyikin noin positiiviseen suuntaan. Onnea kovasti!!! Millä viikolla nyt oletkaan?

Kiva kun ketjuun tulee uusia kirjoittelijoita, täällä on todella kiva vaihtaa kokemuksia.

Minulla oli istukkatutkimus eilen ja vaikka täältä netistä olen lukenut kovin positiivisia kokemuksia, niin itse en pitänyt tilanteesta lainkaan. Lääkäri oli tyly ja alkoi vielä hoitopöydäällä ollessani tentata tiukkaan sävyyn, että miskei meille se verikoe+niskaturvotuksen mittaaminen riitä. Vaikka olen 39-v ja kaikki muut lääkärit ovat sanoneet, että kannattaa ehdottomasti mennä. Homma myös kesti paljon kauemmin mitä sanottiin ja tuntui melkoisen ikävältä. Minulla on myös ollut vielä tänäänkin kipua.
No, täytyy toivoa, että vauveli ei pahastunut ronkkimisesta ja kaikki menee hyvin. Ultrassa ennnen tutkimusta, kaikki näytti hyvältä ja koko oli 4,7cm.

Mukavaa viikonloppua, Sipsuli 11+2
 
Moikka! Onko teille tehty aikaisin ultraa lapsettomuus taustan takia? Mulla on pco ja käytössä oli metut, terot ja clomit. Sain haamuja 2 viime vkolla ja maanantaina selvän plussan! =) Soitin lääkärilleni ja hän haluaa ultrata jo ensi viikolla. :eek: Laskujeni mukaan sillon rv 5+4. Mitä se gyne voi sillon jo siellä muka nähdä??
 
Ihanaa Frida74 että pikkuinen löytyi sykkeineen!!! Ajattelin sinua monta kertaa tänään. Upea juttu, että oli vain säikähdys tämä. Mutta aika huonot ultralaitteet sitten olivat...

Ines: minulle tehtiin ultra viikolla 6 kun minulla oli vuotoa. Yleensä ei tehdä niin aikaisin, koska aina ei tuolloin sydäntykytys näy.

Anjamarita: Tervetuloa mukaan, meitä on aika monta liki nelikymppistä tässä listassa, itse olen nyt 41 vuotta ja meillekin on esikoinen tulossa.

Tänään oli pahoinvointipäivä, mutta iltapäivällä kierreltiin hääpukukaupoissa. Empiremallinen on ainut vaihtoehto morsiamelle 5. raskauskuulla. Olen ihan intona häiden järjestämisestä.

Saara ja Inkku 9 + 3
 
Onnea Iines plussasta!! Nyt näen tässä et olet samoja lääkkeitä syöny niinkun minäkin nyt. Kysäsenpä vaan että kuin kauan niitä söit? ja millä annoksilla? Oliko sulla epäsäännölliset kuukautiset?
 
Onnea kaikille plussanneille!!! Mukavaa kun näinkin monella hoidot ovat tuottaneet tulosta. Onko ketään jolle on tehty pas luonnolliseen kiertoon niin kun minulla ?
maanantaina olisi meno sokerinrasituskokeeseen kun viime raskaudessa jokin arvo oli hieman koholla. Onko muita sokerinrasituskokeeseen meniöitä?
SaaraX kiitos seulonta vastauksesta.
 
Iltaa kaikille!
Hieman kuulumisia täältä meiltä.. Kävin ylimääräisessä ultrassa, kun oli kaikenlaisia hankaluuksia (kipuja ja vuotoja). Kaikki oli kuitenkin hyvin, pikkuinen kasvanut ja vastasi viikkoja. Nyt jatkossa yritän pitää pään kylmänä (miten lie onnistuu), kun mies tuumasi, että tulee vauvelille kallis kilohinta, jos täytyy jatkuvasti ultrassa kulkea. On oikeasti ihan innossaan ja haluais jo kertoa kaikille, minä jarrutan vielä.
Jaksamista teille kaikille ja kuulumisiin!
T. Helly74
 
Hei taas kaikille! Ja kiitos myötäelämisestä. Olen ollut sen verran epäuskoinen koko meidän keissiin, että pitää vähän väliä käydä tarkistamassa "valokuvasta" sitä pientä toukkaa. Pää-peppumitaksi siis saatiin tuolloin perjantaina huikeat ja 7,8mm ja lääkäri totesi sen olevan normaalin rajoissa. Mitä lie tarkoittanut...

Sipsuli kysyitkin niistä meidän viikoista. Täytyy sanoa, että olen hieman pihalla, sillä viime tiistain ultra-aika oli varattu NKL:n toimesta rv 7+0 ja nyt lääkäri totesi perjantaina, että rv taitaa olla 6 ja jotain. Mies oli kuulevinaan rv 6+3, mikä pitäisi siirtopäivästä lukien kyllä paikkansa. Eli oltaisiinkin sitten viikkoa jäljessä 'alkuperäisestä', en tiedä....
Tekay:n sivuilta kyllä löysin taulukon, jossa tuo 7,8mm riittää nipin napin alimmaksi mittaustulokseksi rv 7 kohdalla. Eli senkin puoleen vielä ollaan "kuivilla". Nyt on vain krampannut alavatsassa koko vkonlopun ja ollut sellaisia menkkamaisia kipuja, joten en tiedä sitten mistä tämä taas johtuu. Liekö stressiä vai jotain muuta??
SaaraX: Ihanaa kuulla, että teillä on kaiken tämän onnen keskellä vielä häät tulossa. Ihanaa aikaa, saa suunnitella kaikkea kivaa, kunhan muistaa pitää järjen mukana ;) Ihanaa häiden suunnittelua teille!
Kysyisin kuitenkin vielä, että minkälaisen pää-peppumitan saitte silloin varhaisultrassa, oliko rv 6+jotain ? Teillähän taisi käydä niin, että olitkin raskaudessa pidemmällä kuin mitä alunperin oletitte?

Vielä piti jo edellisellä kerralla toivottaa uudet lämpimästi tervetuloa ja onnea uusille plussanneille!

Mukavaa sunnuntaita kaikille!
 
mikäli tämä pysyy niin varmaan saan aloittaa uuden pinon en taida sitten enää kuulua syksyn plussanneisiin pas siirto oli 13.11 testi näytti plussan 22.11 tiputti perjantaina vähän mutta nyt ei enää mutta ajattelin piipahtaa kuitenkin täällä pinossa kun on monia jotka piinaillu yhtä aikaa noissa lapsettomuus pinoissa että perässä tullaan mikäli tämä nyt pysyy mukana mutta olen onnellinen jo pelkästä plussastakin
 
Frida74: Tsekkasin tuolta ensimmäiseltä sivulta että meillä rv 6 + 1 ultrassa pääpeppumitta oli 4 mm ja se oli normaali.

Ensi viikolla meillä on neuvola ja sen yhteydessä todennäköisesti myös ultra jälleen. Tänään on ollut vähän nipistelyitä ja kipuja... todennäköisesti Inkku siellä tekee lisää tilaa itselleen ja kohtu kasvaa. Etominen jatkuu, onneksi ei ole kertaakaan tarvinnut oksentaa. Nyt on alkanut tulla omituisia mielitekoja. Tänään kurkun haju sai aikaan minulle kurkkuhimon! Näkkileivän päällä kurkku katosi :) Mites teillä, onko omituisia mielihaluja tai inhon kohteita? Minua etoo leipä, siis valkea leipä. Ruisleipä ja näkkäri menee alas.

Saara ja Inkku 9 + 5
 
Tässä taas lista, olkaapa hyvät!

Anjamarita, 39 v., 3. ICSI, esikoinen 22.7.
Frida74 33 v. 2. IVF, esikoinen 9.7.
hanka 26 v. 2.IVF esikoiskaksoset 16.6.
Helly74, 1. IVF,
Ines, ovulaation induktio,
Juuliallekin 1. IVF/ICSI:n 1. PAS, kaksoset
Kattinka 1. IVF 2. lapsi, kaksoset
Kuunlilja 1. IVF:n 1. PAS 11.5.
Lutuliini 48 v. 1. ICSI, ms luovutus 2. lapsi 16.6.
Nala78 30 v. 1. IVF, 2. lapsi, 7.7.
Saara 41 v. 1. IVF:n 2. PAS esikoinen 24.6.
Sesty 1. IVF/ICSI:n 1. PAS
Sipsuli 39 v. 3. IVF: n PAS esikoinen
Tiina80, PAS
Tintti74 33 v. 1. IVF:n 2. PAS, esikoinen, 13.6.

Tiina80, olet tervetullut, kyllä minun puolestani marraskuu vielä syksyä on!
 
Olen elänyt aika hiljaiseloa, kun ei ole ollut oikein mitään ihmeellistä.
Täällä listalla ei sen sijaan ole ollut ihan hiljaista. Vauhtia ja ihmeellisiä käänteitä. Onnea kaikille kovasti :flower:

Kaksoset kasvavat käyrillä ja koska np-ultrassa kaikki näytti olevan enemmän kuin hyvin, olemme ryhtyneet uskaltamaan ajatella keväisiä kaksosiamme oikeasti tuleviksi.
Me emme mene lapsivesitutkimukseen. Ultrannut kätilö ei nähnyt mitään syytä moiseen, vaikka olenkin jo 38-v.

Vatsa on jo selvästi kasvanut ja perjantaina ostin äitiyshousut. Löysin hyvät, joissa ei ole sitä järkkyä resoria vatsan kohdalla. Kohtu natisee liitoksistaan ja erityisesti illalla makaamaan asettuessa tulle liitoskipuja aikamoisesti.

Olo on muutenkin helpottanut ja kaikenlainen pidättäytyminen hirveyksien googlettamisesta suositeltavaa.

Paljon jaksamista kaikille!

juulia rv14 :wave:
 
kiitos saarax hyvin varovaisena vielä olen tällä puolella edellis kerralla tuli kesken 5+ viikolla ja nyt on noin 4 viikko laskettu aika on sitten elokuun ekalla viikolla noita muita tietoja mitä muillakin on niin olen 27v tämä oli ekan ivf:n eka pas ja yksi lapsi on ennestään jolle nyt leikkikaveria päivittelen sitten tietoja kun saan niitä me mennään huomenna sopimaan mahdollisesta neuvolan vaihdosta niin en viiti vanhaan neuvolaan ilmoittautua siksi menee vähän aikaa kun saan lasketunajan
 
Paljon onnea Ines plussasta. Kyllä se on mahtava hetki nähdä viiva testissä, kun yritystä on takana enemmän. Minulla on se käsitys, ettei vielä tuossa vaiheessa välttämättä näe sydämen sykettä, siksi kai se eka ultra yleensä laitetaan 7 vkon tietämille. Mutta tulethan kertoilemaan kuulumiset ultran jälkeen.
Frida: meillä oli alkion koko viikolla 6+6 8,4 mm ja meille ainakin sanottiin, että koko vastasi viikkoja. Mutta lääkäri sanoi, että pakkasalkio voi olla pienempi, kun ei kuitenkaan tiedetä aivan tarkkaa kiinnittymishetkeä. En nyt muista mikä hoito teillä olikaan?

Helly74:Meillä on varhaisultra alkuviikosta ja minustakin tuntuu, että tässä on nyt ollut ultria perä perään. Kun kuitenkin oli istukkatutkimuskin viime viikolla ja yksi omavalintainenkin käynti yksityisellä. No, tämän jälkeen ei pitäisi sitten olla ultraa pariin kuukauteen;) Olen miettinyt, että pitäisikö ostaa doppler kotiin, että voisi kuunnella sydänääniä aina joskus. Onko teillä muilla ollut samoja mietteitä? Kai se on ymmärrettävää, että kun on epäonnistumista takana, niin on pelkoakin mukana hieman enemmän...

Sipsuli 11+4
 
Anjamarita, 39 v., 3. ICSI, esikoinen 22.7.
Frida74 33 v. 2. IVF, esikoinen 9.7.
hanka 26 v. 2.IVF esikoiskaksoset 16.6.
Helly74, 1. IVF,
Ines, ovulaation induktio,
Juuliallekin 1. IVF/ICSI:n 1. PAS, kaksoset
Kattinka 1. IVF 2. lapsi, kaksoset
Kuunlilja 1. IVF:n 1. PAS 11.5.
Lutuliini 48 v. 1. ICSI, ms luovutus 2. lapsi 16.6.
Nala78 30 v. 1. IVF, 2. lapsi, 7.7.
Saara 41 v. 1. IVF:n 2. PAS esikoinen 24.6.
Sesty 1. IVF/ICSI:n 1. PAS
Sipsuli 39 v. 3. IVF: n PAS esikoinen
Tiina80 27v. 1 IVF:n pas PAS, 2 lapsi,
Tintti74 33 v. 1. IVF:n 2. PAS, esikoinen, 13.6.

kokeilin päivittää listaa omalta osalta
 
Paljon onnea uusille plussanneille ja erityishalaus Fridalle!!! :hug:
Meillä masu kasvaa ja pahoinvointi on todellakin loppunut. Tähän asti painoni on laskenut(mikä on hyvä asia.. :) ) mutta nyt se sitten alkaa nousemaan kun tuo ruokakin maistuu taas. Viime viikolla oltiin neuvolassa ja tädin kuunnellessa doplerilla vauvan sydänääniä, pikkuinen äityi potkimaan oikein tosissaan dopleria. :LOL: Neuvolatäti totesi, että todellakin pieni Eemeli taitaa olla tulossa! :)
Muuten olo on loistava, odotan innolla tuntevani itsekin jo kohta potkuja, liian aikaista ehkä...
Hyviä vointeja kaikille! Kuunlilja ja Eemeli 16+2
 
Kiitos onnitteluista! :hug: Enpä mä vieläkään oikeen usko että raskaana olen ja la oli pakko tehä varmistus testi (apteekin oma).. =) Ja nyt se testi viiva oli tummempi kuin kontrolli! :heart:

J3N3:Keväällä alotin metut (1tabl aamuin illoin) ja terot (2tabl kp 15-24)
Clomeja söin 1tabl kp 3-7 huhti,touko ja kesäkuussa tuloksena 2 kystaa -> taukoa clomeista! Nyt tauon jälk. eka clomikierto.. täs kierros myös alotin terot vasta oviksen jälk. eli kp19. Ja pakko oli greippimehua juoda alkukierrosta ja punaviiniä loppukierrosta. :D
Niin ja ilman teroja kierrot veteli lähemmäs sataa...
 
Bee
Heips!

Taidanpa minäkin tunkea itseäni tänne.. Jos vaan sopii! =)

Plussa tuli siis testiin heti Ineksen jälkeen, 15.11 reilusti yli vuoden odottelun jälkeen. Hoitona 3. ovulaation induktio Puregon+Pregnyl yhdistelmällä. Lapsettomuuden syynä meillä mun ovuloimattomuus ja PCO. Miehuudella kaikki kunnossa.

Kovasti jännittää pysyykö pieni mukana, alkuraskauden ultra viikon päästä keskiviikkona.. :)

Bee onnesta soikeana & pikkuinen 5+2
 
nyt se on vahvistettu että olen raskaana hcg arvo oli 221 joka on kuulemma erittäin hyvä raskaus aikaan verrattuna miten muille on laskettu laskettu aika jos on alkion siirto kun laskin suunnilleen hedelmöittymis päivän mukaan niin laskettu aika ois 3.8 (eli siirtopäivä + kaks päivää =hedelmöittymispäivä )
 
Voi hyvät hyssykät minkälainen raskas päivä tänään oli. Sitä sanotaan että pahoinvointi on pahimmillaan 9-11. viikot. Voi pojat eikun tytöt miten tänään on etonut ja väsyttänyt. Töihin en päässyt kuin iltapäiväksi ja illan puuhailut ja siivoaminen ei kyllä onnistunut. Eilen oli hyvä päivä ja tänään sitten kyllä kärsin roppakaupalla. Se lohduttaa että taitaa Inkulla olla kaikki hyvin kun minä olen vihreänä... Torstaina neuvolaan...

Saara ja Inkku 10+0
 
Hei kaikille ja terveisiä sairaslomalaiselta. Jouduin taas käymään lääkärissä vuodon takia. Tälläkertaa todella säikähdin ja pelkäsin aivan pahinta. Mutta pikkuinen killistelee edelleen mukana, kuulema hyvin kasvanut ja liikkui reippaasti. Hieman tuli jo olo, että seuraavaksi varmaan psykiatrille... (luulosairas-meininki) mutta lääkäri kyllä sanoi, että tarkistus oli paikallaan.
Kotona nyt köllöttelen ja hieman puuhailen, sitten vähän päikkäreitä ja köllöttelyä :)
Onko teillä muilla kipuja mahan/selän alueella? minut on kyllä yllättänyt se kuinka paljon kipuja on, ja enemmän kivuliasta kuin kivutonta aikaa. ja epäilenpä ettei se tästä ainakaan helpommaksi muutu...
Hyvää vointia kaikille!
Helly 9+6
 
Moikka!
Tänään oli nyt sitten se ultra! Ja kaikki oli normaalisti.. Sikiöpussi, ruskuaispussi ja 4mm oli meijän pikkunen. Sydämen sykekin näkyi ja kuului! :heart: 109x/min pumputtaa.. =) Eikä ollut nyt sitten kuin 1 vauva vaikka 2 follia olikin.. Voi että toivottavasti kaikki menee hienosti jatkossakin!

Jaksuja kaikille!

Ines rv5+4
 

Yhteistyössä