Syksyn hedelmättömyyshoidoista plussanneet

Moi!
Ilmestynpä minäkin tänne pitkästä aikaa tarkkailemaan menoa... Mä plussasin siis 23.12. monien hoitojen jälkeen ja la olisi 28.8...
Hyvin on mennyt kaikin puolin, olen ihan itsekin yllättynyt että miten onkin näin "helpolla" päässyt. Kyllähän se aina helpottaa kuulla ultrassa ja neuvolassa että kaikki on niin kuin pitääkin.. Nyt vaan alkaa vissiin hormonit jylläämään... :D Eilisen illan itkin ihan vallattomana ja yökin meni valvoessa etten uskaltanut edes töihin mennä.. Oli mulla itkuun vähän syytäkin kun mies ei aina kerro mulle kaikkia asioita mut ei siitä enempää..On ihan sellainen tunne kuin tulisi hulluksi. Muutenkin kaikki tulevat asiat huolettaa ja hirvittää että miten sitä selviää.. Onkohan normaalia että valvoo öitä ja vaan itkee???? Oletteko valvomisen takia olleet pois töistä? Mulla on kyllä muutenkin kausia jolloin valvon öitä mut tähän mennessä koko raskausajan oon nukkunut kuin tukki, pelottaa vaan että jos ahdistuu niin paljon että siitä on jo vauvallekin haittaa.. Täytyy vaan yrittää piristyä..

t.Miina rv 24+4
 
Kiitos,Lutuliini tsempeistä. Mulla ei vissiin vielä ihan masennuksen puolella ole mut oisin varmaan otollista maaperää sairastua siihen... ja oikeasti pelottaakin että niin käy. Tähän mennessä oon ajatellut että tää on niin ihanaa mut ei tää aina olekaan. Ja sitten on syyllinen olo kun tähän tilaan pääsy on ollut niin tuskien taival niin onko sitten oikeutta edes ahdistua... Mä nyt vaan toivon ettei tää jatku kovin pitkään ja että mieskin pystyisi ymmärtämään etten halua mitään ylimääräisiä huolen aiheita... '
Musta olis vaan niin kiva päästä jo lomalle.. mut yksin on vähän tylsää olla lomalla. toivottavasti kesällä olisin hyvässä kunnossa niin ei tarttis maata sängyn pohjalla.
Muta hyviä vointeja kaikille!!
 
Neuvolassa taasen käyty,
Painoa tullut edellisestä kerrasta 600g eli yhteensä 6 kg 600g
rr ok, pissa ok
kohdunpohja 29, nyt keskikäyrällä aiemmin yläkäyrällä.
syke 140, liikkeet ++
PT edelleen.

Lapsivakuutuksesta tuli vihdoin päätös alkuviikolla, että olemme saaneet sen =)
ajattelin kyllä kun ikääkin on jo 39, että saadaanko ollenkaan.

Uni on jotenkin rauhatonta ja herään pariin otteeseen yön aikana.

Töissä olen ollut ihan normaalisti (vammaisten autettu asuntola), vielä olisi 4 viikkoa ja pari päivää äitiysloman alkamiseen.

Viikonloppuja kaikille =)

anjamarita ja Sara 30+3
 
Hei!

Nyt on loppurutistuksista ryytynyt äitikokelas ihan väsy mutta onnellinen. Saa nähdä kuinka pitkään tätä lomaa ehtii pitää ennen kuin Inkku päättää muuttaa ahtaasta yksiöstään.

Viime viikolla oli ultra äitiyspolilla ja kaikki on yhä ihan OK ja kohdunkaula vielä napakka eli ilmeisesti tässä ehtii tehdä näitä äitiysvalmisteluitakin ihan kohtalaisesti. Inkku jo 2200 g. Sokerit on OK, proteiinit virtsassa OK, verenpaine vähän koholla mutta vielä alle 90 alapaine eli ihan mainiosti. Painoa on tullut plussauksesta 1 kg 600 g. Tuo käsien särky on ainoa, joka vähän elämää haittaa. Meillä vielä remontti vauvan tuloa ennen kesken, jännää saadaanko valmiiksi. Hoitopöytä on ostamatta ja kaikki vaatteet pesemättä, vaikkakin hankinnat ovat valmiit. Imetysliivit pitäisi vielä jostain hankkia. No, nyt alkaa hidas kiiruhtaminen näiden asioiden suhteen. Kerrankin kun olisi voinut nukkua pitkään niin neiti herätti minut 7 aikaan. Kehveli...

Olen nähnyt parin päivän aikana ensimmäiset unet vauvasta, ihan positiiviset, imetin Inkkua. Aiemmin näin noita muiden mainittuja painajaisia.

Anjamaritalle onnittelut lapsivakuutuksesta. Meillä tuon ikäni (41 v) vuoksi emme saa lapsivakuutusta (emme ole edes hakeneet) ennen kuin vauva täyttää 2 kk. Pitää vain pitää peukkuja että kaikki on OK ensimmäiset kuukaudet.

Saara ja Inkku 34+4
 
Ajattelin pitkästä aikaa kirjoitella kuulumisia. laskettuun aikaan on vielä viikko aikaa vaikka kovasti jo odotan että saisi tulla jo ennemminkin. Välillä supistelee jo ja vatsakin on kipeä.
Sokerit on pysyneet ihan hyvinä ruokavalion ja liikunnan ansiosta. Mielialat vaan tahtoo heittelemään välillä naurattaa ja välillä itkettää pienikin asia, onko muilla vastaavaa?
 
Hei kaikille, meille syntyi 10.5. pieni suloinen tyttö! Synnytys kesti mutta sekä pienokainen että minä voimme hyvin. Arkea ollaan opeteltu nyt kotona viikon ajan. Täydellinen ihme tuo pieni tuoksuva nykerö on, ollaan aivan sekaisin miehen kanssa pikkuisesta. Voimia kaikille loppurutistukseen, sitä tarvitaan mutta mitä ihanaa se tuokaan tullessaan.
Kuunlilja ja pikkuinen
 
:flower: :flower: :flower:

Ensimmäinen vauva tähän pinoon! Hienoa että kaikki meni hyvin! Kauanko teillä synnytys kesti?

Kaikkea hyvää sinulle, vauvalle ja miehellesi!

Oma napa: Eilen neuvolassa, pissa OK, verenpaineet vähän koholla, pitää seurailla. Paino alkanut nousemaan, nyt 800 g noussut viikossa, huhhuh! Toivottavasti ei jatku samaan tahtiin loppuun asti. Turvotusta en ole huomannut muuta kuin noissa ranteissa. Inkku potkii ahkeraan, saa nähdä vauvat ovat kuulemma samanlaisia kuin kohdussa sitten livenä, en tiedä minkälainen tinttahäärä täältä on tulossa!

t. Saara ja Inkku 35 + 1
 
Onneksi olkoon Kuunlilja!!!
Olisi kiva kuulla synnytyksestäsi enemmän...

Täällä sitä ollaan vielä paksuna muutama viikko varmaankin:)
Muuten kaikki ok, mutta yöt sujuvat aika huonosti.
Minulla kohdunkaula jo hieman lyhentynyt ja lääkäri uumoili, ettei paljon yli menisi.
Katsotaan nyt sitten. Supistelua kyllä ollut päivittäin.

Sipsuli 37+2
 
Teillekkin nyt ilokseni ilmoitan, että meille on syntynyt ihana pieni tyttö 14.5 , tytöllä painoa 3580kg ja pituutta 49cm.Itse olen vielä synnytyksen jäljiltä kipeä, päästiin vasta kotiin.Kirjoittelen enemmän kun tästä toivun vähäsen.
Onnea myös sinulle kuunlilja!
 
Sesty 1. IVF:n 1. PAS 25.5.
Sipsuli 39 v. 3. IVF: n PAS esikoinen 10.6.
Tintti74 33 v. 1. IVF:n 2. PAS, esikoinen, 13.6.
hanka 26 v. 2.IVF esikoiskaksoset 16.6.
Lutuliini 49 v. 1. ICSI, ms luovutus 2. lapsi 16.6.
Kattinka 35 v 4. IVF 2. lapsi, kaksoset 19.6.
Saara 41 v. 1. IVF:n 2. PAS esikoinen 24.6.
maleha 28v. 1.IVF 26.6.
Nala78 30 v. 1. IVF, 2. lapsi, 7.7.
Frida74 33 v. 2. IVF, esikoinen 9.7.
Anjamarita, 39 v., 3. ICSI, esikoinen 24.7.
Bee 24v, 3.ovulaation induktio 26.7.
Tiina80 28 v., 1.IVF:n 1. PAS, 2. lapsi 2.8.
Nefeli, 2.IVF:n 1. PAS, elokuun alku
Miina-76 3.IVF 28.8.
Habanero 25.9.


Helly74, 1. IVF, keskenmeno
Ines, ovulaation induktio,
Kaneliomena 31 v. 2. ICSI esikoinen
Tirpiainen, 1. inssi, esikoinen

:flower: :flower: SYNNYTTÄNEET :flower: :flower:

Juuliallekin 38 v. 1. IVF/ICSI:n 1. PAS,16.4.2008, kaksoset tyttö ja poika
Kuunlilja 1. IVF:n 1. PAS; 10.5.2008, tyttö
Rose79 3. IVF; 14.5.2008, tyttö

 
Onnea pikkuisista tytöistä Kuunlilja ja Rose79! :flower: Laittakaa ihmeessä synnytyskertomuksia tulemaan, kun ehditte ja jaksatte. Olisi kiva kuulla, miten kaikki meni!

Tintti 37+1 (täälläkin ollaan jo täysiaikaisia!!)
 
Hienoa että tyttösiä syntyy tähän meidän pinoon! Kertoilehan voinnistasi ja arjesta kun ehdit!

Itse olen vatsataudissa, onneksi ei tarvitse oksentaa. Vetää olon vähän vetämättömäksi, vauveli sen kuin vain potkiskelee ja ihmettelee kun äitykkä vaan makaa.


Saara ja Inkku 36 + 0
 
Taas yksi tyttö tähän pinoon! Kerrohan joskus kun ehdit enemmän synnytyksen kulustasi ja kuulumisistasi!

Minä taidan olla tämän pinon virallinen onnittelija... ovatkohan kaikki muut jo synnärillä kun on niin hiljaista??? Mulla vielä neiti potkiskelee ja voi hyvin.

Terveisin,

Saara ja Inkku 36 + 2
 
Lämpimät onnittelut Juulialle, Sestylle ja Roselle!!!
Meidän neiti täyttää huomenna jo 3 viikkoa, ristiäisiä ollaan suunniteltu ja kotona vauvaperheen arkea harjoiteltu.
Synnytys meni aluksi pitkän kaavan mukaan, lapsivettä lorahti oikein kunnolla to aamuna, meillä oli sovittu neuvola siksi aamuksi jonne mentiinkin ensin. Neuvolatäti käski äitiyspolille, jossa menikin loput lapsivedet joten jouduin jäämään synnärille. Supistukset alkoivat heti mutta loppuivat illalla, yön olin tipassa ja vauvasta ajettiin sydänkäyrää parin tunnin välein. Seuraavana aamuna yrittivät käynnistää synnytystä, mutta neiti viihtyi niin hyvin masussa, ettei suostunut vielä syntymään, toinen käynnistys oli päivällä josta lähtikin jo tapahtumaan. Kipeät supistukset alkoivat viiden aikaan iltapäivällä ja saliin päästiin kymmenen korvissa. Supistukset olivat kipeät, mutta olon teki pahemmaksi se että rupesin oksentamaan kovista supistuksista, oksentaminen jatkui aina synnytykseen asti. Sain saliin päästyä epiduraalin joka olikin taivaan lahja, se vei kivut ja kärsin loppuajan vain huonosta olosta ja oksentamisesta. Neiti syntyi 04.00 ja ponnistusvaihe oli aika nopea vain reilut 20 min. Kaikki särky, kipu ja itku unohtui heti kun neiti nostettiin rintani päälle! Ihana pieni vauvamme!
Olin hyvässä kunnossa synnytyksen jälkeen, väsynyt kyllä mutta muuten kaikki hyvin. Synnytysosastolla oli aivan mielettömän ihana ja osaava henkilökunta. He tiesivät mitä tehdä ja miten auttaa. Mieheni oli mukana alusta loppuun.
Ihaninta oli päästä kotiin tuon nyytin kanssa. Tsemppiä kaikille loppurutistukseen, luottakaa itseenne ja omaan kehoonne, se tietää mitä tekee!!
Kuunlilja ja pieni
 
Onnea Sestylle pienestä tytöstä! :flower: Kuunliljalle myös kiitokset synnytyskertomuksesta!

Ilmoittaudun edelleen yhtenä kappaleena olevaksi, vaikka keho on jo hieman antanut lupaavia merkkejä. Limatulppa siis lähti eilen, ja tänä aamuna oli muutaman tunnin ajan säännöllisiä kivuliaita supistuksia, jotka saivat aikaa hieman verenvuotoa. Nyt vaan on olo normalisoitunut, joten saa nähdä montako viikkoa tässä vielä menee :)

Vieläkös Kattinka olet pitänyt tyttöset masussa? Muistelen, että sinulla oli pitkään ennenaikaisen synnytyksen vaara, ja silti sait tytöt täysiaikaisiksi! Ihmeellistä, miten luonto nämä asiat sitten hoitaa...

Tsemppiä kaikille odottaville ja vauvansa jo saaneille suloista vauva-arkea!
Tintti + pikkuinen 38+3
 
hei ja onnittelut jo vauvan saaneille :flower: kuulumisia nyt rv31+ menossa välillä supistelee pikkuisen mutta sitten vauva taas potkii ja ilmoittaa kaiken olevan hyvin lääkäri meinas viimeksi jo että ei mene ainakaan yli ajan arveli että syntyy n.viikon etu ajassa niin kuin esikoinenkin
 
Kokonaisena täälläkin vielä ollaan. Tiina 80 Mulla tosiaan kohdunkaula lyheni ja hävisi kokonaan viikolle 29 mennessä ja olin sairaalassa ja kotona pakkolevossa 7 viikkoa. Nyt olen ollut pystyssä ja normaali kotitøitä tehnyt jo monta viikoa, mutta edistystä asiaan ei tapahdu.

Liikkeet on hupomattavasti vähentyny ja välillä meinaa huolestus iskeä, mutta koitan keksiä muuta ajateltavaa ja kyllä siel¨lä hentoja liikkeitä välillä tuntuu. Alkaa kai käydä ahtaaksi yksiø tyttøsillä.

Mites muut? Huhuu!
 
Olin Äitiyspolilla eilen myooma kontrollissa, myooma entisellään ja sen takia ei enää käyntejä. Saran paino arvio oli 1890 g (rv32+6) ja siellä vaan istua tönötti niinkuin koko ajan tähän asti. Jos ei kuulemma käänny rv 36 mennessä niin sitten yritetään kääntää. Kohdunsuu ok. Pyysin sairaslomaa ja sain, eipä tarvi lähteä enää töihin. Olikin jo tosi raskasta asukkeja pukea ja puunata. Jalat oli tosi kipeet iltaisin ja nukkuminenkin on nykyään tosi huonoa. virallinen äitiysloma olisi alkanut kahden viikon päästä. Ei minulla voinnissa ole valittamista, väsyttää vaan, mutta jospa tässä nyt lomaillessa sekin helpottaa ennen H-hetkeä. Lopputyötä pitäis jaksaa kirjoitella pikku hiljaa.

Seuraava neuvola viikon päästä ja synnäriin tutustuminen 2 viikon päästä. Siinäpä tapahtumat joita odottaa.

anjamarita ja Sara 33+0
 
Moikka vain kaikille!

Yhdessä kasassa täälläkin ollaan, mutta odotusta h-hetkestä on kovasti. Just kun ei tiedä koska se tulee. Olo ihan ok, vaikka tietenkään monia juttuja ei jaksa enää tehdä.
Vatsa painaa jo aika lailla ja yöt menee huonosti, kääntyminen on kyllä jo hankalaa.
Eilen oli neuvola ja kaikki oli siellä myös ok. Painoa ei ole kuukauteen tullut, mutta johtunee kait siitä kun ei enää niin kovasti tee mieli syödä...

Tsemppiä vain kaikille odottamiseen ja Sestylle onnentoivotukset!

Sipsuli 39+1
 
Tilannetiedotus täältäkin!

Neuvolassa verenpaineet kohtalaiset, niitä kylläkin pitää seurata, rannekanavaoireyhtymä oireilee niin että kädet särkevät etenkin aamuisin. Magnesium auttaa, olen huomannut. Paino oli mennyt vähän alaspäin eli nyt olen tasan 2 kg painavampi kuin plussatessani! Kaikki OK, vauva liikkuu ja sydän jumpsuttaa niin kuin pitää. Vielä Inkku ei ole laskeutunut. Olen pyöräillyt ja muutenkin tehnyt pieniä kävelylenkkejä. Vauvanvaatteiden pesu on vielä vähän kesken, mutta hankinnat on nyt kutakuinkin tehty. Tuntuu ihan kuin ei muka pääsisi kauppaan vauvan synnyttyä, pitää ostaa niin vimpanpäälle kaikki etukäteen.

Yöt menee muuten kohtalaisesti, mutta tämä helle vähän haittaa nukkumista.

Täysaikainen on jo Inkkukin, huolimatta lääkäreitten varoituksista ja synkeistä ennustuksista!

Tsemppiä kaikille!

t. Saara ja Inkku 37 + 3
 
:flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
Paljon onnea vauvoista Juulia, rose79, kuunlilja ja Lutuliini
:flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Ihanaa, kun alkaa putoilla näitä vauvautumisia pinoon :heart: Itselläkin on jo aika malttamaton olo saada Elmeri syliin, vaikka odotusta on virallisestikin jäljellä vielä kahdeksan viikkoa. Onneksi puuhaa vielä piisaa ja KESÄLOMA ALKOI TÄNÄÄN!!!!!!!!!!!!! Vihdoinkin!!!!!!!!!!!!!!!!! Äsken pyykkäsin pikkuruisia vaatteita, joita saatiin serkkutytöltä kassillinen ja raparperipiirakka pitäis vielä saada uuniin laitettua - ihanaa kerrankin puuhastella oikein ajan kanssa :D

Huomenna on neuvola ja päästään kuuntelemaan :heart:äänet. Juniori onkin ollut pari päivää suhteellisen hiljainen, joten välillä on päässyt oikein huoli nousemaan pintaan... Eiköhän se oo kuitenkin ihan normaalia, että joinakin päivinä vauvakin lepuuttaa enemmän.
Menkkajomotuksia on ollut hiukan enemmän - kuumuus (ja mahan koko) aiheuttaa hengenahdistusta, joka taas aiheuttaa suppailuja. Pari viime päivää onkin mennyt illat lepäillessä.

Aurinkoista kesän alkua teille jokaiselle ja tsemppiä vielä näille viimeisille "kärvistelyviikoille" B)

kaneliomena ja Elmeri 31+5
 

Yhteistyössä