Syksyn hedelmättömyyshoidoista plussanneet

Onnea Lutuliini.
Mullakin on uutisia sitten viime kerran. Kopsaan kirjotukseni tuolta tupla mammoista kun en jaksa uusiks kirjottaa.


Eilen la meni vedet aamulla kello 4. Kävin vessassa ja yritin vielä nukkua, mut ei nukuttanut. Lähdin taksilla ja jätin miehen ja esikon nukkumaan ja aattelin et mies ehtii sit esikon herättyä viedä pojan kaverille hoitoon ja tulla perässä. Eka supistus tuli sit taksissa ja sanoin ensitøikseni kätilølle et anestesia lääkäri ja epiduraali valmiiksi, mut ei uskonut kun olin vasta 5 cm auki. Kello 6 oli sit molemmat tytøt maailmassa 6 min. välein tulivat. Epiduraalia ei siis ehditty antaa eikä henkiløkuntaakaan ollt muita kuin kätilø, just herätetty lääkäri ja lastenhoitaja, joka just ja just ehti paikalle. Tytøt olivat kuin yø ja päivä (tosin kivuliaan synnytyksen jälkeen en halunnut niitä edes vatsan päälle vaan pyysin viemään pois ) toinen tumma ja toinen vaalea. A 2.3 ja B 1.9 kg ja pituutta molemmilla 43 cm, eli pikkuisia, mutta tosi virkeitä molemmat. Pian synnytyksen jälkeen alkoivat sitten todelliset kivut, johon auttoi vain suonensisäinen morffiini. Hematoosiksi (jonkinlainen kudoksen sisäinen veren pakkauma) lääkäri sen diagnotisoi lopulta. Eilinen päivä meni vuoroin huutaessa ja morffiinihøyryissä, mutta illasta alkoi elämä voittaa ja nyt tuntuu jo tosi hyvältä. Isompi A on vierihoidossa ja B:täkin käytetään täällä rinnalla ahkerasti. B on ahnas imijä, mutta A ei oikein viitsis imeä.

T: Kattinka
 
Onnittelut kaikille nyytin/nyytit kainaloon saaneille! =) :flower:
Täällä vielä mennään viikolla 36+3. Verenpaine on ollut viimeaikoina vähän kohollaan, johtuneeko siitä, että vilkas esikoinen on ollut neuvolakäynneillä mukana... Joudunkin nyt käymään viikolla kontrollissa. "Mukava" turvotus on kanssa nyt tullut riesaksi ja aina aika ajoin supistelee, mutta ei vielä onneksi pahemmin. Pikkuinen painaa jo tuota ala-osastoa ihan kiitettävästi, joten liikkuminen ei ole aina kivaa. Etenkin yöllä vessaan noustessa vihlasee. Rentoutusvalmennuksessa kävin tuossa perjantaina ja koin oikein a-haa-elämyksen. Nimittäin olin justiin edellisellä kerralla toiminut niin kun ei pitäisi, eli kiljuin kuin pistetty possu ja jännitin ihan hulluna kaikkia lihaksia... No, eihän semmoinen avautumista ainakaan auta... Tuossa valmennuksessa oli synnytyslauluosio, jossa korostettiin juuri leuka-niska-kohtulinjan yhteyttä. Eli leuka pitäisi koittaa pitää rentona, niin se auttaa rentouttamaan ja avaamaan sitä alaosastoakin, kuulema. No, meinaan ainakin yrittää. :) Eipä olisi enää montaa viikkoa jäljellä. Saa nähdä meneekö tämäkin ylitte vai ehkä jopa ali...

T:Nala78 ja pikkuinen
 
Sipsuli 39 v. 3. IVF: n PAS esikoinen 10.6.
Tintti74 33 v. 1. IVF:n 2. PAS, esikoinen, 13.6.
hanka 26 v. 2.IVF esikoiskaksoset 16.6.
Saara 41 v. 1. IVF:n 2. PAS esikoinen 24.6.
maleha 28v. 1.IVF 26.6.
Nala78 30 v. 1. IVF, 2. lapsi, 7.7.
Frida74 33 v. 2. IVF, esikoinen 9.7.
Anjamarita, 39 v., 3. ICSI, esikoinen 24.7.
Bee 24v, 3.ovulaation induktio 26.7.
Ines, ovulaation induktio, 27.7.
Tiina80 28 v., 1.IVF:n 1. PAS, 2. lapsi 2.8.
Nefeli, 2.IVF:n 1. PAS, elokuun alku
Kaneliomena 31 v. 2. ICSI esikoinen 5.8.
Miina-76 3.IVF 28.8.
Habanero 25.9.


Helly74, 1. IVF, keskenmeno
Tirpiainen, 1. inssi, esikoinen

:flower: :flower: SYNNYTTÄNEET :flower: :flower:

Juuliallekin 38 v. (la 25.5);16.4.2008, tyttö ja poika
Kuunlilja (la 11.5); 10.5.2008, tyttö
Rose79 (la 25.5); 14.5.2008, tyttö
Sesty (la 25.5); 22.5.2008, tyttö
Lutuliini 49 v. (la 16.6); 1.6.2008, poika
Kattinka 35 v (la 19.6); 7.6.2008, tyttö ja tyttö
 
:flower: :flower: :flower: :flower:
Hienoa että Tuupe ja tytöt ovat tulleet maailmaan. Kattinkalla kuulostaa kyllä kivuliaalle tuo synnytyksen jälkeinen hematoosi! Ikävä sikälikin, että ei saa heti hyvää kontaktia vauvoihin. Kaikkea hyvää teille kummallekin!

Minulla verenpaineet yrittävät hilautua ylöspäin, vaikka mitä tekisin. Huomenna sisätautilääkäri ja äitiyspolikontrolli. Saa nähdä mitä siellä päätetään. Muuten olo ihan hyvä ja puuhastelen vauvanvaatteiden parissa. Inkku potkii tosissaan.

Nala78 kerrotko lisää siitä synnytyslauluvalmennuksesta. En ehtinyt siihen mukaan vaikka mieli teki. Miten se homma toimii?

Saara ja Inkku, 38 + 0 eli lähestyy se laskettu aika, apuaaaa!
 
Profiilissa kuva tytøistä. Maanantaina lähdetään kaikki 3 kotiin. Oma maito riittää jo. B:tä imetän osittain, mutta A on nii laiska imemään, että ajan säästämiseksi pumppaan hänelle kaiken maidon. Oma olo ei vielä ihan ok. Hematooma kivut jatkuvat ajoittain lievempinä ajoittain kovempina.

:hug: kaikille

T: Kattinka+ tytøt 5 pv
 
Kattinka: Söpöt pikkuiset tytöt sinulla on!

Minulla lisättiin verenpainelääkitystä, mutta toksemiaoireita ei ole, joten seuraava kontrolli on vasta juhannuksen jälkeen! Jos ei siihen mennessä ole syntynyt, todennäköisesti käynnistetään synnytys. Inkku on jo 3.5 kg eli ihan keskikokoinen tytteli tulossa! Potkiskelee ahkerasti ja terävästi, ei ole vieläkään laskeutunut ja kohdunsuu on vieläkin melko napakka joten antaa ilmeisesti odottaa itseään. Täytyy juhannuksen jälkeen että saataisiin synnytys käyntiin luomuna yrittää noita kaikkia S kirjaimia, mitä niitä nyt oli... :)

Alkaa olla vaikeuksia ajatella muuta kuin vauvaa ja edessä olevaa synnytystä. Onneksi on vielä noita vauvanvaatteiden huoltoa ja huushollipuuhaa joka pitää vähän harhauttaa ajatuksia. Kavereitakin yritän nyt tapailla mahdollisimman paljon, nyt kun voi vielä mennä. Eilen oli kylässä ystävätär jolla 3,5 kk vauveli, ihana nähdä miten käytännössä arki sujuu pikkuisen kanssa, esikoinen hänelläkin, jotenkin tuntuu siltä että kyllä mekin selviämme tavalla tai toisella.

Tsemppiä kaikille jo vauvan kanssa puuhaileville tai odottaville!

Saara ja Inkku, 38 + 3
 
Löysin Tintti74:n terveiset toisesta pinosta. Varmaankaan hän ei pahastu jos kopioin ne teille tähän:

Onnellisena ilmoitan minäkin, että meille syntyi viikko sitten 4.6. aamuyöstä (rv 38+5) pieni prinsessa, mitat 49 cm ja 3032 g! Kaikki meni hurjan hienosti siihen saakka, kun hän oli parin tunnin ikäinen. Sitten hänen vointinsa huononi äkillisesti (tällä hetkellä arvellaan, että kyse oli synnytyksen aikana saadusta infektiosta) ja hänet vietiin tehohoitoon. Siellä hän vietti 5 päivää, ja nyt hän on Jorvin sairaalan lastenosastolla (koska sekä Kättäri että Nkl ovat täynnä, josta toivottavasti pääsee kotiin ihan lähipäivinä. Äidin ja isän huoli on ollut ihan valtava, mutta onneksi nyt kaikki näyttää jo oikein hyvältä. Kotiinpääsyn ehtona on, että hän oppii syömään itse - neiti kun on nyt tottunut siihen, että masu täyttyy nenä-mahaletkun kautta ilman sen suurempia ponnisteluja Imetysharjoitukset jatkuvat tänään, toivotaan parasta... Onneksi maitoa tulee kuin paremmankin sortin lypsylehmästä

Joka tapauksessa tyttö on aivan ihana pieni söpöliini, joka jaksaa jo virkeästi tarkkailla ympäristöään. Miehen kanssa pohdimme, että tämän koettelemuksen jälkeen ei varmaan koliikki tms. enää kyllä tunnu missään... Uskoo ken tahtoo, muistuttakaa sitten tästä kun marisen asiasta parin viikon päästä

Pitkää pinnaa ja voimia jakautumista vielä odottaville, ja kaikille ihanaa kesäpäivää!!
Tintti
 
Sipsuli 39 v. 3. IVF: n PAS esikoinen 10.6.
hanka 26 v. 2.IVF esikoiskaksoset 16.6.
Saara 41 v. 1. IVF:n 2. PAS esikoinen 24.6.
maleha 28v. 1.IVF 26.6.
Nala78 30 v. 1. IVF, 2. lapsi, 7.7.
Frida74 33 v. 2. IVF, esikoinen 9.7.
Anjamarita, 39 v., 3. ICSI, esikoinen 24.7.
Bee 24v, 3.ovulaation induktio 26.7.
Ines, ovulaation induktio, 27.7.
Tiina80 28 v., 1.IVF:n 1. PAS, 2. lapsi 2.8.
Nefeli, 2.IVF:n 1. PAS, elokuun alku
Kaneliomena 31 v. 2. ICSI esikoinen 5.8.
Miina-76 3.IVF 28.8.
Habanero 25.9.


Helly74, 1. IVF, keskenmeno
Tirpiainen, 1. inssi, esikoinen

:flower: :flower: SYNNYTTÄNEET :flower: :flower:

Juuliallekin 38 v. (la 25.5);16.4.2008, poika A ja tyttö B
Kuunlilja (la 11.5); 10.5.2008, tyttö
Rose79 (la 25.5); 14.5.2008, tyttö (49cm/3580g)
Sesty (la 25.5); 22.5.2008, tyttö
Lutuliini 49 v. (la 16.6); 1.6.2008, poika (50cm/3375g)
Kattinka 35 v (la 19.6); 7.6.2008, tyttö A (43cm/2300g) ja tyttö B (43cm/1900g)
Tintti74 33 v. (la 13.6); 4.6.2008, tyttö (49cm/3032g)



Päivittelen tätä listaa kun näin lomalla ei ole mukamas muutakaan tekemistä :LOL:
Muutkin saavat sitä tehdä minun puolestani.

anjamarita ja Sara 34+3

Onnea kaikille jo synnyttäneille
:flower:
 
Pikatervehdys!

Onnea uusille äideillle ja vauvoille! Täällä vielä yhdessä kasassa ollaan ja ihmetellään koska alkaa tapahtua. Olisi kiva kun vauva tulisi ennen juhannusta ;) Supistelua on päivittäin, muttei kivuliasta.

Sipsuli 40+3
 

Tänne ei mitään ihmeempää kuulu. Verenpainetta tässä olen mittaillut kotosalla ja kaipa se ihan kohtalaisessa kuosissa on... 128/88 oli tänään. (Tosin mulla lähtöpaineet tooosi alhaiset 106/77 tai jotain) Harmikseni olen nyt huomannut, että kimpaannun tosi helposti nykyään ja pojan kanssa tulee väännettyä ihan turhasta. Pitäisi yrittää olla se turvallinen äiti. mutta karjunkin kuin villipeto... :( Muutenkin tuntuu, että tuo tuleva isoveli jännittää ihan hirveästi ja on ihan sekaisin kaikki perushommat. Reppana... Tietysti kun nyt on tuotu vauvan sänkyä ja vaunua yms. tänne esille jo valmiiksi. Alkaa tietysti tuntua jo todelliselta. Ja hän kun on odottanutkin jo pitkään pikkusisarusta. Pitää varmaan koittaa vaan pitää häntä nyt extrahyvänä. :heart: Toivottavasti tämä nyt kuitenkin vielä malttaisi olla juhannuksen yli ja mielellään laskettuun päivään asti tai edes sille viikolle, niin saisi ehkä tuon esikoisen hoitojärjestelyt menemään mukavasti... :) Jännittävät ajat edessä...

T. Nala78 ja Mörrimöykky 37+0 (isoveljen keksimä nimi, muuten... :D )
 
Ai niin, se synnytyslaulu... Eli siinä oli ideana se, että rentoutetaan leuan ja niskan aluetta, joka on kuulema yhteydessä kohtuun. Tuo äänen käyttämisen pitäisi auttaa siinä. Eli jos esim. kuvittelee, että on kova supistus päällä, niin hyvin vaistomaisestihan sitä vetää kädet nyrkkiin ja kiljuu kuin pistetty sika (mie ainakin tein niin viimeksi... :LOL: ) niin samalla jännittää leukaa, niskaa ja kohtukin jännittyy. Eli ei sitten avaudu... Mutta, kun pitää kämmenet auki, leuka rentona, matala aaaaa, lähtee rinnasta sivelemään kohti vatsaa, niin kohdun pitäisi rentoutua hieman ja avautmisen helpottua. Kokeiltiin siis eri tekniikoita, myös tuota kiljumista, niin kyllä sen eron huomasi. Mie koin tosiaan a-haa-elämyksen ja hoksasin että olin kyllä viimeksi toiminut ihan hooposti. Jos tuosta nyt olisi sitten apua tähän kertaan... :D Vähän vaikeata sitä on selittää, mutta esim. kirjastosta löytyy kirja kun haet nimellä synnytyslaulu. Se on siis sen valmennuksen vetäjän kirjoittama. Siinä voisi olla varmaan paremmin selitettynä nuo tekniikat yms. Oletko sinä SaraX menossa myös Haikaranpesään synnyttämään? Tuo valmennushan oli Haikaranpesän valmennus. Rentoutusosioon muuten piti sama kätilö joka oli osan ainakin meidän edellisestä synnytyksestä mukana. Hän puhkasi multa kalvot ja päästi lapsivedet. :D Hyvin riuskaotteinen täti. Tykkäsin kyllä silloin Haikaranpesästä ja miusta on hyvä, että siellä on reippaita kätilöitä jotka osaa kokematonta neuvoa. En kait muuten sinne uusintakierrokselle hinkuaisikaan. nyt olisi vaan kiva viettää se lapsivuodeaikakin sillä osastolla. Hups! Nyt meni ihan sitten asian viereen... :whistle: Eli päätän täältä tähän... :D

T:Nala78
 
Nala78: Kiitos synnytyslaulukuvauksesta. Olen menossa synnyttämään Naikkarille, riskitapaus kun olen. Laulun harrastajana vain minua kiinnosti tuo Kättärin synnytyslaulukurssi, mutta kaikkialle en ole ehtinyt. Ihan ymmärrettävää että kropan rentoutuminen tavalla tai toisella auttaa kohtulihasten työskentelyssä kun niille riittää enemmän happea ja energiaa. Täytyypä yrittää rentoutua ja laulella jos pystyy!! Täytyy toivoa että löytyy kokenut ja määrätietoinen kätilö myös minulle. Ensisynnyttäjänä ei voi muuta kuin luottaa kätilöiden ammattitaitoon...

Jännittävät ajat edessä myös meillä. Verenpaineet sitkeästi ylhäällä, alapaine yli 90, lisäsin taas lääkitystä. Eilen kokeilin saunomista. Verenpaineet laskivat, alapaine 60!! Puuhastelu ja fyysinen aktiivisuus näyttää sopivan minun verenpaineilleni, höh! Inkku potkiskeli saunan jälkeen niin innokkaasti että nukahtamisesta ei meinannut tulla yhtään mitään. Nyt vielä viimeiseen vauvanvaatesilitysurakan kimppuun.

Saara ja Inkku 38 + 6
 
äitipoli kuulumisia pikaisesti vauva kiinnittynyt melkein päälaki tuntui kun kokeili paikat oli alkanut aukeamaan tämän hetken paino arvio oli n.2200g. ei saatu lupaa lähteä reissuun koska synnytys voi käynnistyä ihan milloin vain

Tiina ja Venla 33+3
 
Täällä ei nyt sitten mene oikein hyvin... Ne verenpaineet on edelleen koholla ja nyt oli vielä proteiinia virtsassa... :( Tuo verenpaine olisi vielä selittynyt sillä, että otettiin vaihteeksi esikoisenkanssa matsia. Hän vissiin niin kovasti stressaantunut tämän vauvan odotuksen kanssa ja jännitää, niin käytös on sitten ihan älytöntä. Huomiota hakee ja negatiivisin keinoinhan sitä varmimmin saa... :attn: Mutta tosiaan nuo proteiinit... :headwall: Nyt sitten pitää kyttäillä tuota verenpainetta, omaa oloa ja vauvan liikeitä. Harmi kun en älynnyt pyytää niitä testitikkuja kotiin, niin oisin voinut sitäkin kattoa vähän. Ei mulla kyllä ole edes huono olo ollut. Ihan ok muuten. Mie niin toivon, ettei tarviis lähteä sairaalaan makaamaan. Mihin myö tuo poikakin sitten laitetaan, kun ei ti etenkään ole ketään kuka hoitaisi... :( Mieskään ei oikein voisi ottaa palkatonta, kun se isyyslomakin sitten on palkaton, eli tosi pitkä aika tulisi rahatta. Samperi, että pitää mennä vaikeaksi... :( Menispä seuraavat 2 viikkoa tosi nopeasti...
Niin joo... Haikaranpesän saapi ilmeisesti nyt sitten unohtaa ihan kokonaan, kun ei ne sinne ota,jos on verenpaineen kanssa ollut ongelmia tms. Että näin. :(

T. Nala78 ja Mörrimöykky 37+6
 
Nala78: Ikävä kuulla noista proteiineista. Tsemppiä ja pidän peukkuja että voisit olla vielä kotona.

Minulla nyt vihdoin lääkitys riittävä ja alapaineet alle 90. Tikutin eilen virtsaa ja ihan hyvältä näytti noi proteiinitkin. Inkku piti viime yönä hereillä semmoisilla potkusarjoilla että ihan olin kovilla. Laulaminen ja mahan taputtelu auttaa, potkut hiljenevät siksi aikaa, mutta nuku siinä sitten! Neiti ei näköjään halua tulla kaksoseksi vaan rapuisuus kiinnostaa... Saa nähdä joudutaanko käynnistykseen. Toivon mukaan ei. Toistaiseksi ei muita kuin harjoitussuppareita. Ei merkkiä laskeutumisesta tai muusta. Tänään eka kerta kun lirahti virtsaa tahtomattaan... nolottaa :ashamed:

Saara ja Inkku 39 + 4
 
No niin nyt on sitten se hetki jolloin pitäisi jotain tapahtua mutta eipäs taida tapahtuakaan. Huomenna kontrolli äitiyspolilla ja saa nähdä mitä tehdään... Harjoitussuppareita on ja välillä vatsa on kuin rantapallo ja kuvittelen että minulla on sellainen olo kuin ennen kuukautisia. Näytän pitkää nenää sille pahanilmanlintulääkärille joka sanoi että minulle varmasti tulee raskausmyrkytys ja joudutaan käynnistämään ennen aikojaan, eipäs tullutkaan, hähää... Verenpaineet nyt kurissa lääkityksen avuin. Miten teillä muilla menee? Onko lisää vauvoja tullut tai tuloillaan?

Saara ja Inkku
 
Onnea vaan kaikille vauvan saaneille ja muille tsemppiä odotukseen! Nyt vasta saan aikaiseksi kirjoittelua tänne kun olen ollut niin kipeä synnytyksen jäljiltä..
Tosiaan jouduin osastolle jo 8.5 kun minulla todettiin raskausmyrkytys ja maksa-arvot pamahtivat arvaamatta korkealle..Siellä sitten viikko odoteltiin ja tarkkailtiin minua ja vauvaa kunnes viimein 13.5 aloitettiin käynnistellä ja tyttö syntyi sitten 14.5..Tytön sydänäänet heikkenivä ponnistuvaiheessa joten jouduttiin käyttämään imukuppia ja samalla tuli pahoja repeämiä ja runsas verenhukka..Eikä siinä kaikki tuli vielä hoitovirhe ja jouduin seuraavana päivänä käymään kirurgin käsittelyssä kun tikkejä meni vähän väärin..Siitä sitten antibioottia suoraan suoneen ja olo oli tosi hatara..
Nyt kuitenkin kaikesta selvitty kunnialla ja oma olo jo kohentunut, enkä muistele ollenkaan pahalla tuota sairaalareissua,tulihan sieltä niin ihan pikku prinsessa!
Mites muuten aijotteko käydä näyttämässä vauvojanne lapsettomuusklinikoilla.Meidät jo tunnetaan niin hyvin (3 vuotta) Väestöliiton asiakkaina, että menemme tässä syksymällä näyttämään lasta sinne.
Nyt prinsessa jo kutsuu äitiä, joten palaillaan! Aurinkoisia kesäpäiviä kaikille!
 
Moi!
KIrjoittelenpa minäkin tänne pitkästä aikaa. Ensinnäkin onnea hurjasti kaikille vauvan saaneille :flower:
Itsellä on aika rauhallista, vaikka tyyppi ei oo yhtään rauhallinen, heiluu lähes koko ajan.. Ei oo ollut mitään suurempia ongelmia olossa tms. Nyt on kyllä aika levoton olo, ei oikein keksi että mikä olis hyvästä, mitään ei viittis kuitenkaan tehdä kun laiskottaa niin... Jos parin päivän päästä sais nukkua hyvin ku alkaa loma niin jospa se helpottais. Väsyttää kyllä ihan koko ajan, ei edes ajatus kulje. Mutta jännittävää silti on tämä kaikki! :D

Miina rv 30+5
 
Hei!
Meidän pikkuneiti päättikin tulla maailmaan Juhannuspäivänä 21.6. Yöllä heräilin kivuliaisiin, joskin epäsäännöllisiin supisteluihin. Lauantaina sitten pitkin päivää alkoi supistukset olla kovempia ja säännöllisempiä. 15.30 lähtien supistukset alkoivat olla alle 10 minuuttia ja klo. 17 soittelin kättärille ja saimme luvan lähteä näytille. Poika vietiin hoitoon ja ajeltiin opistolle. Neljä supistuskertaa tuli sillä välillä (ajaminen kesti noin 15-20 min.). Haikaranpesään emme päässeet synnyttämään, koska oli sitä verenpainetta ja proteiinia. Ensin lääkäri teki tutkimukset ja ultrasi, eli arvioi vauvan kokoa ja tarjontaa yms. Totesi että olin jo 6 cm auki ja että vauva syntyisi alateitse. Painoa veikkasi vauvalle 2600g. Epiduraalin sain (ja kiitollisena vastaanotin) heti. Tosin varsinaisessa laskeutumisvaiheessa oli kyllä taas hurjat kivut. Onneksi ei tarvinnut maata sängyssä vaan pääsin liikkumaan ja kokeilin erilaisia asentoja. Synnytys tapahtui kuitenkin perinteisessä puoli-istuvassa asennossa sängyllä. Loppurutistus oli aika nopea. Muutama supistuskerta ja kullakin kolme ponnistusta ja pää oli ulkona. Sain siinä välissä myös tunnustella vauvan päälakea ja tukkaa. Kyllä oli hurja tunne, kun tyttö vetäistiin esille... :heart: Alkuun häntä piti vähän hieroa ja virvoitella ja sitten kuului semmoinen kiljahdus, että oikein kylmät väreet meni. :heart: :'( =) Neiti sai ensin 8 pistettä ja 5 minuutin päästä täydet 10. Osastolla olimme tytön kanssa kahdestaan. Tänään tiistaina pääsimme vihdoin kotiin. Tytöllä on kyllä kontrollikäynti kättärille, kun istukan suuruuden takia virtsan proteiineja seurataan. Pitää sulkea joku harvinainen munuais-sairaus pois. Pikkuisen oli myös keltaisuutta ja painoa pitää nyt tarkkailla, että lähtisi kunnolla nousemaan. Toivottavasti kaikki olisi sitten hyvin, eikä tarvitsisi enää misään ravata. Minulla itselläni on muuten kaikki ok, mutta pissaaminen on ihan älyttömän vaikeata. Ei vaan jostain syystä meinaa millään onnistua se homma. Joutuu ihan "päkistelemään" mokomaa... :( No, toivottavasti se tässä otona ollessa alkaisi sujumaan. Tulehdusnäytteet otettiin minulta myös ja niistä kuulen sitten samalla kun tyttöä käytetään labrassa.
Vauva-arkeen koitetaan nyt päästä kiini ja tuota isoa veljeä pitäisi koittaa rauhoittaa. On ollut ihan täpinöissään ja hurjemmaksi tuntuu vaan menevän...

T. Nala78, "nuppu" ja muu perhe :heart:

P.S. Unohtui laittaa neidin strategiset mitat, eli pituutta 46 cm ja painoa oli 3035g joka tosin tippui sen 7,5 %. Lähtöpäivän paino oli 2875g. :)
 
Sipsuli 39 v. 3. IVF: n PAS esikoinen 10.6.
hanka 26 v. 2.IVF esikoiskaksoset 16.6.
SaaraX 41 v. 1. IVF:n 2. PAS esikoinen 24.6.
maleha 28v. 1.IVF 26.6.
Frida74 33 v. 2. IVF, esikoinen 9.7.
Anjamarita, 39 v., 3. ICSI, esikoinen 22.7.
Bee 24v, 3.ovulaation induktio 26.7.
Ines, ovulaation induktio, 27.7.
Tiina80 28 v., 1.IVF:n 1. PAS, 2. lapsi 2.8.
Nefeli, 2.IVF:n 1. PAS, elokuun alku
Kaneliomena 31 v. 2. ICSI esikoinen 5.8.
Miina-76 3.IVF 28.8.
Habanero 25.9.


Helly74, 1. IVF, keskenmeno
Tirpiainen, 1. inssi, esikoinen

:flower: :flower: SYNNYTTÄNEET :flower: :flower:

Juuliallekin 38 v. (la 25.5);16.4.2008, poika A ja tyttö B
Kuunlilja (la 11.5); 10.5.2008, tyttö
Rose79 (la 25.5); 14.5.2008, tyttö (49cm/3580g)
Sesty (la 25.5); 22.5.2008, tyttö
Lutuliini 49 v. (la 16.6); 1.6.2008, poika (50cm/3375g)
Tintti74 33 v. (la 13.6); 4.6.2008, tyttö (49cm/3032g)
Kattinka 35 v (la 19.6); 7.6.2008, tyttö A (43cm/2300g) ja tyttö B (43cm/1900g)
Nala78 30 v. (la 7.7); 21.6.2008, tyttö

Onnea Vauvan saaneille :flower:
Toivottavasti SaaraX pääsee listan jatkoksi pian, minulla vielä kuukausi la:an ei jaksais enää yhtään odottaa.

anjamarita ja Sara 36+0
 
Bee
Onnea Nala + muut vauvautuneet!! :flower: :flower:

Täällä samat tunnelmat kuin anjamaritalla, ei malttais yhtään odottaa!! Muuten raskaus sujuu leppoisasti. Supistelee reilummin kuin ennen ja sukkapuikkomaista kipua kohdunsuulla on ollut useasti. Varmaan siellä paikat kypsyy h-hetkeä varten. :) Ens viikon torstaina viimeinen lääkäri ja synnytystapa-arvio.

Jaksamista meille odottelijoille ja ihanaa vauvantuoksuista arkea muille!
Mitä muuten kuuluu Inekselle???

Bee 35+4
 
Moi!

Täältäkin sitten vauvauutinen.
Meille syntyi ihana pieni tyttö 19.6,viikoilla 41+2, paino 2904g ja pituus 50 cm.

Tyttö tuli rytinällä eli hätäsektioon jouduttiin menemään, koska vauva syke laski supistusten aikana niin alas. Syynä tähän oli napanuora kaulan ympärillä.
Kokemus oli kertakaikkisen pelottava ja karmea, mutta lopputos onneksi mahtava.
Pari päivää oltu kotona ja totutellaan uuteen pikkuihmiseen.

Onnea Nalalle ja tsemppiä vielä odottaville.

Sipsuli + pikkuinen (6 päivää)
 
hanka 26 v. 2.IVF esikoiskaksoset 16.6.
SaaraX 41 v. 1. IVF:n 2. PAS esikoinen 24.6.
maleha 28v. 1.IVF 26.6.
Frida74 33 v. 2. IVF, esikoinen 9.7.
Anjamarita, 39 v., 3. ICSI, esikoinen 22.7.
Bee 24v, 3.ovulaation induktio 26.7.
Ines, ovulaation induktio, 27.7.
Tiina80 28 v., 1.IVF:n 1. PAS, 2. lapsi 2.8.
Nefeli, 2.IVF:n 1. PAS, elokuun alku
Kaneliomena 31 v. 2. ICSI esikoinen 5.8.
Miina-76 3.IVF 28.8.
Habanero 25.9.


Helly74, 1. IVF, keskenmeno
Tirpiainen, 1. inssi, esikoinen

:flower: :flower: SYNNYTTÄNEET :flower: :flower:

Juuliallekin 38 v. (la 25.5);16.4.2008, poika A ja tyttö B
Kuunlilja (la 11.5); 10.5.2008, tyttö
Rose79 (la 25.5); 14.5.2008, tyttö (49cm/3580g)
Sesty (la 25.5); 22.5.2008, tyttö
Lutuliini 49 v. (la 16.6); 1.6.2008, poika (50cm/3375g)
Tintti74 33 v. (la 13.6); 4.6.2008, tyttö (49cm/3032g)
Kattinka 35 v (la 19.6); 7.6.2008, tyttö A (43cm/2300g) ja tyttö B (43cm/1900g)
Sipsuli 39 v. (la 10.6); 19.6.2008, tyttö (50cm/2904g)
Nala78 30 v. (la 7.7); 21.6.2008, tyttö


Onnea Sipsulillekin :flower:

Huomenna mennään parin työkamun kanssa päiväksi Tallinnaan risteilylle, kun luultavasti reissut on reissattu kohtapuoliin, ainakin vähäksi aikaa :) . Toivottavasti huomenna ei satais kaatamalla.

Sitten olisi perjantai aamuna neuvola (jonka piti olla alunperin jo ti), Silloin neuvolan täti laittaa lähetteen äitiyspolille kääntö yritystä varten. Se kun tuo Sara tyttönen näkyy olevan sitä mieltä ettei pääalaspäin ole yhtään kivaa elikkä perätilassa tönöttää edelleen.

Aikas tyttö voittoista on ollut ja taitaa jatkua, ainakin olen ymmärtänyt saarax:llä on tyttö kuten myös tiina80 ja tietty minulla.

Kävin tänään katselemassa alennusmyynneissä, pari paitaa tarttui mukaan. Niin ja kannellinen ja tiivis roskis. No pitänee lähteä miettimään huomisia vaatteita, mitä sitä laittais päälleen.

anjamarita ja Sara 36+1
 
Hei!

Täällä sitä vielä ollaan. Neiti päätti eilen mennä perätilaan!! Ollut kiltisti oikein päin koko raskauden mutta kun mennä viuhtoo ja potkii niin kovasti niin eiköhän käännähtänyt ei-toivottuun asentoon. Nyt sitten ma suunniteltu keisarileikkaus tai hätäsektio ja ambulanssikyyti jos alkaa syntymään ennen maanantaita. Vielä ma aamuna tarkistetaan josko neiti olisi pyörähtänyt takaisin oikein päin ja silloin leikkaus peruuntuu ja synnytys käynnistetään muuten. Eli oletusarvo on että maanantaina alkaa tapahtua, viimeistään.

Eilinen päivä meni toipuessa tästä tempauksesta ja henkisesti valmistautuessa leikkauksen riskeihin ja anestesialääkäritapaamisissa ja muissa.

Onnea kaikille uusille vauvallisille... toivoa on että perässä tullaan. Pitäkää peukkuja että kaikki menee hyvin ja että Inkku malttaa nyt sitten odotella sinne maanantaihin.

t. Saara ja Inkku 40 + 2
 

Yhteistyössä