Syksyn 2009 yrittelijäät

  • Viestiketjun aloittaja Manna78
  • Ensimmäinen viesti
Catriina
MamaLii, ei voi olla totta! Olin jo ihan varma sun huomisesta plussasta. Sun oireet ois niin sopineet todellisiksi raskausoireiksi.

Katriina_, mulla on ihan samat fiilikset. Itse en tiedä onko edes ovis vielä mennyt ja raskausoireita jo kehittelen. Tällä hetkellä kyllä tosiaan juilii tuota alamasua ihan kuin menkat alkais, mutta niiden ei pitäis alkaa kun vasta reilun viikon päästä.
Väsy vaivaa myös ja koko päivän on ollut maksinälkä. :)))

Galluppiin vielä vastaus: Mä asustelen myös Pohjanmaalla suuressa cityssä. Olen asustanut ulkomailla usean vuoden ja sopivan tilaisuuden tullen jonnekin ulkomaille voitaisiin muuttaa. Mies kyllä tykkää Suomesta ja sopeutunut tänne kiitettävästi, mutta vuosi, pari muualla ois meille ihan yes.

Catriina kp 16
 
räpylä
mitä yk ja muut lyhenteet tarkoittaa? Olen uusi vauvakuumeinen näillä sivustoilla. Jospa joku viitsisi neuvoa uutta... Kiitän kovasti etukäteen.
Olemme haaveilleet lapsesta vuoden verran ja vuoden verran ollaan oltu ilman ehkäisyä ja vielä ei oo tärpänny. Yritys on aika lailla laantunu kesän aikana. Ei vaan jaksa enää tähdätä ja tähdätä oviksia, onko muilla samoja kokemuksia?. Syksyllä kai pitää päättää aletaanko hoitoihin vai ei. Ollaan jo kolmekymppisiä...
 
Catriina
Tervetuloa mukaan räpylä! Yhdessä on mukava jännäillä ja puhallella plussatuulia.

Tässä lainaus MamaLiin selityksestä:

"yk tarkoittaa yrityskierrosta, eli sulla siis 1, suluissa oleva numero meinaa monesko lapsi haaveissa, ja tuo päivämäärä viimeisenä on arvioitu jännäyspäivä, eli milloin pitäisi menkkojen alkaa jos ovat alkaakseen. Ja kkm on tietty keskenmeno, joita tässäkin ketjussa on harmillisesti jouduttu kokemaan."

Catriina yhä kp 16


 
räpylä
Eli yk tarkoittaa montako kk on yrittäny vai? mikä sit on kp? Tämä netin ihmeellinen maailma on tällä sivustolla ihan uutta. Tuntuu ihan pöljältä kun ei ymmärrä mitään...
 
Catriina
Yk on siis kuinka monta kiertoa (kuukautisten alusta seuraavien kuukautisten alkuun) on vauva ollut haaveissa. Kp on kiertopäivä eli kuukautisten alkamispäivä on kp 1.
 
Boogie74
Terppa kaikille Hesan suunnalta!

Laitanpa minäkin tänne listalle kuulumiseni ja historiani mukaan.

Vuoden yrittämisen jälkeen julkisen gynelle tänään, joka määräsi seuraavat labratestit: verenkuva, klamydia-,kilpirauhas ja prolaktiini-pitoisuus; menen testeihin huomenna. Verenkuvasta näkee esim ettei ole anemiaa, klamydia ei hyväksi muutenkaan :))) kilpirauhasen taso vaikuttaa hormoonitoimintaan, prolaktiini säätelee joitain hormooneja. Ei kirjoittanut lähetettä hedelmällisyystutkimuksiin, kun olen sekundäärinen tapaus - toistaiseksi. Pyydettiin marssimaan paikalle uudestaan alkuvuodesta. Tilastoi vielä, että vuoden sisällä 80% pariskunnista tulee raskaaksi vaikkei ole edes ns. esteitä hedelmällisyydessä; tosin kun nyt katoin netistä, sieltä sai käsityksen että pikemmin 90% kuin 80%. Joopa joo, jäähän siihen sitten se 10-20% Tosin ikä syö toisesta päästä, joten hyvä ettei tällä listalla näy muita 35 vuotiaita:)
Mutta miten hemmetissä sitä olis voinut aiemmin aloittaa, kun Mr Right ei ollut vielä tavattuna ja kosinu.
Ainokainen ihanuutemme, tyttö 1v4kk. Yritettiin vuosi, ensin kaksi keskenmenoa ennen kuin tärppäs. Silloin tulin nopsaan raskaaksi, kaikilla kolmella kerralla noin kolmessa kuukaudessa tärpäs. MIetin vaan, että kait sitä pitää vielä jaksaa tammikuulle saakka, ja marssia sitten vasta uudestaan julkiselle kinuamaan lähetettä tutkimuksiin. Kättärillä varmaan kuiteskin ensisijaisesti ottavat primääriset tutkimuksiin, joten ehkäpä sitten yksityisiin tutkismuksiin, jollei ala kuulua.
Kandee ponnistaa synnytyksessä myös istukka alateitse, eikä "pelkkää" vauvaa, sekin auttaa hedelmällisyyteen. Mun poltot kesti 3 pv 4 yötä, ja se istukka ei sitten enää tullut omillaan, vaan otettiin alateitse pikkunyrkeillä:) Onneksi epiä lisätiiin.

Asiasta vielä kymppiin, tänänpäiväinen gyne väitti ettei OVU-testit ole luotettavia.
Juupa, ja paketin kyljessä juuri mainostettaan että 99,9% luotettavuus... Tekis mieli tehä ilmoitus kuluttajasuojaviranomaisille. Olen käyttänyt niitä muutaman kuukauden ja joka toinen kerta ne näyttäis "vilkuttavan joitain valoja" ja joka toinen kerta ei. Eli ehkäpä nyt sitten säästän nekin pennoset parsakaaliin ja liikuntalippuihin:)

Plussapuhuriin megana yhtyen.XXXXHGESKEGSEKL%&V/(D)SHJ -Töööth!
Boogie74
- kkm 10/06 & 01/07 yk 12 (2), 9.9.2009






 
Annulee
Heippa
On meitä kyllä valitettavasti muitakin "vähän vanhempia" täällä,eli mulla jo ikää 36 v. Ja taitaa kyllä vaikuttaa...tuntuun ett yrityskertoja on tuhat jamitään ei tapahdu. Esikoisemme on 4 vuotta ja ois ehkä pitänyt sitä toista sitten alkaa yrittämään jo pikkasen aiemmin, nyt noin vuoden verran koitettu. Clomitkin jo käytössä ollut yhdessä kierrossa.

Terv. Annulee yk_monta...(2)...kp 3...17.9.??
 
Katriina _
Alkuperäinen kirjoittaja Boogie74:
Asiasta vielä kymppiin, tänänpäiväinen gyne väitti ettei OVU-testit ole luotettavia.
Juupa, ja paketin kyljessä juuri mainostettaan että 99,9% luotettavuus... Tekis mieli tehä ilmoitus kuluttajasuojaviranomaisille. Olen käyttänyt niitä muutaman kuukauden ja joka toinen kerta ne näyttäis "vilkuttavan joitain valoja" ja joka toinen kerta ei. Eli ehkäpä nyt sitten säästän nekin pennoset parsakaaliin ja liikuntalippuihin:)
Myös mulle sanottiin gynellä, että ovulaatiotestejä on parempi olla käyttämättä kuin käyttää, siis mielenrauhan vuoksi. Ovat niin epävarmoja ja vain suuntaa antavia, ja stressihän siitä tulee, jos plussaa ei tule. Ovulaatio voi silti tapahtua. (Siitäkin huolimatta käytän niin, koska mun kierrot nyt on mitä on, jos on...)

 
Rapsu-81
Listan päivitys, uudet nimet lisätty:

Unelmoija78, kkm 01/09, yk14 (1) 06/10/09
MamaLii, yk2, (2), 20.8.
Kauris55 yk1
Manna78, yk9, (1), 22.8.
Pieni-suuri toivomus, yk 7, (1), 24.8.
Katriina_, yk9(?), (2), (km 05/09, km 07/09), 25.8.
Elina77, yk8, (1), 26.8(?)
Rapsu-81, yk3, (1), 26.8.
Catriina, yk3, (2), 2.9.
Nelli79, yk13 3.9.
Kisu_mirri, yk9 (2), 7.9.
Dazeer83, yk1 (1), 7.9
Boogie74, yk 12 (2), kkm 10/06 & 01/07, 9.9.2009
Annulee yk_monta, (2), 17.9.??
Homegirl80, yk11, (1), (kkm 02/09)
Sari_80, yk5, (1), (kkm 11/08 ja skm 4/09)

+++ Plussanneet:
Inya ('81), +13.9. (yk1)
Elli83, + 10.10. (yk3)
Lotta*80, +11.10. (yk1)
Amalia79 +10.11. (yk3)
Minttu +16.11. (yk3)
Muppelo, +30.11. (yk5)
Aurora81, +6.12. (yk2)
Maruzen, +8.12. (yk5)
Lehmus28, +10.12 (yk3)
Siina76, + 21.12. (yk3)
Elviira 82, +24.12 (yk3)
Suvipilvipäivikki, +1.1.2009 (yk4)
Kata-82, +6.1.2009 (yk4)
Lilli-81, +8.2.2009 (yk8)
Pilvi82, +1.3.2009 (yk7)
Chili28 +9.3.2009 (yk5) (Km 02/09)
Sofia-79 +17.3 (yk2)
Veera81 +9.4.2009 (yk1)
Sida82 +10.4.2009 (1.iui)
Milan +14.5.2009 (yk9)
 
Rapsu-81
MamaLii, pahoittelut tädistä! :( Kuinka se aina jaksaakin tunkea kylään ilman lupaa... Toivottavasti et pahoittanut mieltäsi, kun minäkin jo ehdin hehkuttaa junan liikahtamista. Mutta kyllä me se vielä liikkeelle saadaan!

Boogielle tervetuloa joukkoon jännäilemään! Noista ovistikuista, kyllä munkin vähän tekis mieli laittaa viestiä myyjälle, että aivan turhia testejä myyvät... Mutta ehkä olen liian kiltti laittaakseni, jospa ne toisilla toimivat.

Me ollaan molemmat miehen kanssa aina asuttu täällä suunnalla. Eli lapsuudenperheet täällä, koulut käyty ja nyt molemmilla vakityö ja rivarinpätkä ostettuna. Ei olla edes harkittu muuttavamme, sen verran hyvin tullut viihdyttyä :) Eikä tosiaan enää oikein voisikaan niin vaan muuttaa kun on tänne "sitouduttu".

Täällä ei kait mitään uutta, paitsi hirveä pelko persiissä että menkat alkaa taas liian aikaisin. Se tuntuu melkein pahemmalta kuin etten olisikaan raskaana. Tahtoo, että kierto on normaali! Eilen iltapäivästä iltaan asti naama hehkui ja posket punoitti jostain syystä. Ja alapäässä vähän semmoinen kummallinen olo, kunhan ei vaan mitään tulehdusta pukkaa päälle (tai niitä menkkoja!) Muuten sama meininki kuin eilen(kin).

Tulee muuten paljon mietittyä, että jos hedelmöittyminen tapahtui, niin missä munasolu tällä hetkellä sijaitsee, koska mahdollisesti kiinnittyy ja milloin olisi mahdollista tuntea ensimmäisiä OIKEITA oireita. Mietittekö te ollenkaan tämmöisiä vai oonko mä vaan vähän pimahtanut? ;)

Nyt töiden ääreen!

-Rapsu kp19, dpo7
 
MamaLii
Joo kyllä tää on ihan itse tätiä, mulla ei koskaan tuhruta vaan suoraan hana auki. Kivaa olla aina varuillaan. No ei tässä tosiaan mitään, osasin odottaa. Eteenpäin vaan.

Eli kierto jäi 27 päivään. Seuraava jännäpäivä on siis 14.9. paikkeilla. Toisaalta ihan ok, ettei tärpänny nyt. Mulla on seuraavat kaks viikkoa aika hulinaa töissä, olis olla kamalaa olla pahoinvoivana. Ei sen puoleen mulla on kyllä syyskuun lopulle samanlaiset kaks hulina-viikkoa tiedossa, että ei se sen hauskempaa ole silloinkaan. Mutta en sen takia välttele raskautumista, saa tulla vaikka heti, kyllä mä selviän. Niin mä vedän duunissa pari koulutusta tässä tämän syksyn aikana, siitä nämä hulinat johtuu.

Galluppiin: Pk-seudulla asustan, ihan reunalla kylläkin, melkein "maalla".

Uutuuksille tervetuloa ketjuun!
 
listan päivitys by MamaLii
Unelmoija78, kkm 01/09, yk14 (1) 06/10/09
Kauris55 yk1
Manna78, yk9, (1), 22.8.
Pieni-suuri toivomus, yk 7, (1), 24.8.
Katriina_, yk9(?), (2), (km 05/09, km 07/09), 25.8.
Elina77, yk8, (1), 26.8(?)
Rapsu-81, yk3, (1), 26.8.
Catriina, yk3, (2), 2.9.
Nelli79, yk13 3.9.
Kisu_mirri, yk9 (2), 7.9.
Dazeer83, yk1 (1), 7.9
Boogie74, yk 12 (2), kkm 10/06 & 01/07, 9.9.2009
MamaLii, yk3, (2), 14.9.
Annulee yk_monta, (2), 17.9.??
Homegirl80, yk11, (1), (kkm 02/09)
Sari_80, yk5, (1), (kkm 11/08 ja skm 4/09)

+++ Plussanneet:
Inya ('81), +13.9. (yk1)
Elli83, + 10.10. (yk3)
Lotta*80, +11.10. (yk1)
Amalia79 +10.11. (yk3)
Minttu +16.11. (yk3)
Muppelo, +30.11. (yk5)
Aurora81, +6.12. (yk2)
Maruzen, +8.12. (yk5)
Lehmus28, +10.12 (yk3)
Siina76, + 21.12. (yk3)
Elviira 82, +24.12 (yk3)
Suvipilvipäivikki, +1.1.2009 (yk4)
Kata-82, +6.1.2009 (yk4)
Lilli-81, +8.2.2009 (yk8)
Pilvi82, +1.3.2009 (yk7)
Chili28 +9.3.2009 (yk5) (Km 02/09)
Sofia-79 +17.3 (yk2)
Veera81 +9.4.2009 (yk1)
Sida82 +10.4.2009 (1.iui)
Milan +14.5.2009 (yk9)
 
Manna78 (ei kirj)
Uusille tervetuloa, kiva saada ihan erilaisissa tilanteissa olevia ketjuun!

Rapsu mä mietin myös usein että missä se munasolu matkaa, ei siis ihan hullua tuo touhu;) tuo tuntemusten analysointi on osa sitä stressiä josta haluaisin päästä eroon. Mietin esim. dpo5-8 paikkeilla että onkohan tämä kiinnittymistuntemusta...

Kiva kuulla Boogien kokemuksista klinikalla (tai _ei_kiva_ että jouduitte klinikalle, ymmärrät varmaan mitä tarkoitan). Aloitteko te lähes heti ekan syntymän jälkeen yrittämään toista?

).( musta tuntuu ihan siltä että täti sieltä kurvaa paikalle, olisi pari päivää etuajassa, samperi sentään. Tänään on vasta kp 24. Mulla on ennen menkkojen alkamista aina selkeät oireet: tissikipu häviää, alkaa turvottaa, vatsa on vähän sekaisin, tuntuu ihan fyysisesti siltä että kohdun limakalvo haurastuu ja alkaa "valumaan" tai pehmenemään. Hassua, samalla masentavaa. Nyt mulla on vasta dpo 10 tai 11. Onkohan tuo aika oviksesta menkkoihin ihan liian lyhyt...? Mitä teillä on se keskimäärin kun sen pitäisi kai olla 14 pv mutta 12 pv on ilmeisesti ihan normaali vielä.
 
Catriina
Tervetuloa kovasti uusille haaveilijoille!

Mulla tosiaan alkoi eilen illalla koneella istuessani sellainen menkkajomotus, joka sitten kesti koko yön. Yöllä jo välillä tuntui, että pitää ottaa särkylääkettä, mutta onneksi nukahdin ja nyt aamulla ei enää niin kovasti jomota. Tuntuu lantionluissa, alaselässä ja -vatsassa. En tiiä mistä tämä nyt vois johtua. Menkat pitäs alkaa lyhyimmän kierron mukaan vasta viikon päästä.

Manna78, mä en oikein tiedä mikä on tarpeeksi pitkä oviksen ja menkkojen väli. Mullakin on suht lyhyt kierto normaalisti. Siis lyhyin kierto on ollut nyt synnytyksen jälkeen (joulukuu -07) 24 päivää. Pisin taas 30 päivää. Kaipa tuo 12 päivää on ihan ok. Tuo mun seuraava jännäyspäivä on laskettu tuon 30 päivän mukaan.

Plussatsempitykset kaikille ja sopivasti positiivisia ajatuksia!

Catriina kp 17
 
Katriina _
Alkuperäinen kirjoittaja Manna78 (ei kirj):
Uusille tervetuloa, kiva saada ihan erilaisissa tilanteissa olevia ketjuun!

Nyt mulla on vasta dpo 10 tai 11. Onkohan tuo aika oviksesta menkkoihin ihan liian lyhyt...? Mitä teillä on se keskimäärin kun sen pitäisi kai olla 14 pv mutta 12 pv on ilmeisesti ihan normaali vielä.
Mun mielestä (jostain lukeneena) riittävä luteaalivaihe on n. 10 päivää.

 
Unelmoija78
Tervehdys'
Tannehan on tullut juttua oikein mukavasti :) Tervetuloa kaikki uudet joukkoon!!Ja Mamalii iso voimahalaus sinulle ja koitahan jaksaa tadin vierailu!!
Rapsu kiitos muuten tuosta piinapaivan korjauksesta, juu olen jo hypannyt nakojaan lokakuun puolelle. Korjaan listaa tuonne loppuun.
Tanaan oli sitten laakarin kanssa juttelu ja kuten ajattelinkin neuvoksi tuli etta jatkaa viela yritysta ja tulla takaisin Joulukuun alussa testeja varten kuten, simppa testi, veri testi ja nuo muut mista joku taisikiin jo kirjoitella. Sanoi etta eivat laheta tutkimuksiin kun keskenmenosta ei ole vasta kuin 7kk vaikka yritysta onkin jo yli 18kk. No mutta mennaan nyt tassa sitten omin voimin viela nama kuukaudet ja josko sitten ensivuoden puolella apujen kanssa ollaan raskaana. Laakari oli kylla mukava ja sanoi etta toivottavasti en sinua enaan nae ennen kuin on ilosempia asioita mista keskustella. Joten sinansa ihan positiivinen fiilis visiitista. Joku kyseli etta missas pain oleskellaan. Elikka me asustelemme mieheni kanssa etela englannissa.
Manna toivottavasti se tati ei nyt sinne jalleen tyrkkaa visiitille!!Se luteelivaihe on muistaakseni vahintaan oltava 10paivaa ja mieluummin vissiin enemmankin,mutta ei tieda kuinka faktaa tama tieto on :)
Tsemppia kaikille piinassa oleville!! Itse edelleen odottelen ovulaatiota ehka nailla nakymilla perjantaille. Katotaan kuin kay.
Unelmoija kp15
 
Unelmoija78
Unelmoija78, kkm 01/09, yk14 (1) 06/09/09
Kauris55 yk1
Manna78, yk9, (1), 22.8.
Pieni-suuri toivomus, yk 7, (1), 24.8.
Katriina_, yk9(?), (2), (km 05/09, km 07/09), 25.8.
Elina77, yk8, (1), 26.8(?)
Rapsu-81, yk3, (1), 26.8.
Catriina, yk3, (2), 2.9.
Nelli79, yk13 3.9.
Kisu_mirri, yk9 (2), 7.9.
Dazeer83, yk1 (1), 7.9
Boogie74, yk 12 (2), kkm 10/06 & 01/07, 9.9.2009
MamaLii, yk3, (2), 14.9.
Annulee yk_monta, (2), 17.9.??
Homegirl80, yk11, (1), (kkm 02/09)
Sari_80, yk5, (1), (kkm 11/08 ja skm 4/09)

+++ Plussanneet:
Inya ('81), +13.9. (yk1)
Elli83, + 10.10. (yk3)
Lotta*80, +11.10. (yk1)
Amalia79 +10.11. (yk3)
Minttu +16.11. (yk3)
Muppelo, +30.11. (yk5)
Aurora81, +6.12. (yk2)
Maruzen, +8.12. (yk5)
Lehmus28, +10.12 (yk3)
Siina76, + 21.12. (yk3)
Elviira 82, +24.12 (yk3)
Suvipilvipäivikki, +1.1.2009 (yk4)
Kata-82, +6.1.2009 (yk4)
Lilli-81, +8.2.2009 (yk8)
Pilvi82, +1.3.2009 (yk7)
Chili28 +9.3.2009 (yk5) (Km 02/09)
Sofia-79 +17.3 (yk2)
Veera81 +9.4.2009 (yk1)
Sida82 +10.4.2009 (1.iui)
Milan +14.5.2009 (yk9)
 
Manna78 (ei kirj)
Kiitos kaikille luteaalivaihekommenteista! Ei täti vielä kurvannutkaan paikalle vaikka eilen väänsi vatsaa ihan niinkuin niinä aamuina kun siihen saa varautua... Nyt on dpo 11 tai 12 eli kaipa se luteaalivaihe tarpeeksi pitkä sitten on.
Pieni toiveikkuus nosti aamulla päätään kun täti ei ollut löytänyt perille kivuista huolimatta. Toisaalta huomenna tai lauantaina olisi se oikea vierailupäivä. Tunnustelen koko ajan että joko se vuoto on alkanut ja ravaan vessassa tarkistamassa asiaa. Pessimisti ei pety niin en uskalla toivoa liikoja!

Unelmoija kiva kuulla että lääkärikäynti oli hyvä, ymmärrän kuitenkin turhautumisesti yrittämiseen ja olisi kiva saada niitä perustutkimuksia jo alkuun.
Onneksi tässä ei ole kun vähän päälle 3 kuukautta joulukuuhun aikaa. Vauva 2010 on kuitenkin tavoitteena vaikka hoidot menisivät ensi vuodelle! Pidetään peukkuja tämän kierron ovikselle ja sille että se nyt perjantaina olisi.

Tsempitykset muille jännäilijöille ja plussapuhuria!

Manna kp25
 
ovistesteistä..
kyllä ovistestit toimivat. Miksi niiden avulla määritettäisiin muuten esim inssin tai pas:n aika? Itselläni säännöllinen kierto, ovulaation tunnistan muutenkin, ja testit kyllä näyttävät oikein. Ultrassa on varmistunut testien toimivuus..
 
Rapsu-81
Toisilla ovistestit toimii, toisilla ei, testistäkin riippuen. Mulla ultrassa varmistui testin toimimattomuus.

Manna, no hyvä etten ole ainut kahjo :D Ja kiva, että tätiä ei näy, toivottavasti ei tule näkymäänkään. Sä pääset kohta piinasta kun jännäpäivä on jo ihan lähellä. Ja kuulostaa tutulta toi vessassa ramppaaminen :D Pidän sulle ekstrapeukkuja ja puhallan plussatuulia!

Manna vielä: Sanoit, että tiedät menkkojen lähestyvän, kun tissikipu lakkaa. Tuleeko sulle rinnat kipeeksi heti oviksen jälkeen? Mulla ei ole koskaan aiemmin ollut tissit näin kipeät kuin nyt, yleensä ei itse asiassa ole missään vaiheessa kiertoa kipeät. Nyt alkoi heti oviksen jälkeen, eikä yhtään vielä helpota. Jouduin töissä nojailemaan yhteen laitteeseen ja auts auts. Joudunko nyt jännäämään, että jos kipu loppuu, niin menkat alkamassa...?

Unelmoija, hienoa että lääkärireissu meni hyvin ja jäi positiivinen fiilis. Harmi vaan, ettet heti päässyt testeihin, mutta toivottavasti niitä ei tarvittaisikaan. On se kyllä kumma, että noi aikarajat on niin tiukat ja ihmisiä "odotutetaan", kun pienillä testeillä saattaisi päästä jo isoja askeleita eteenpäin. No nopeasti aika onneksi kuluu, että pääset testeihin, jos tarvis!

Joo'o, täällä porskutetaan eteenpäin piinan keskellä ja odotetaan päivien kuluvan. Ei uusia "oireita". Se on jo puoli voittoa, jos tämän viikon selviäisi ilman mitään vilahdusta tädistä. Tuhrut meinaan tulee aina sen pari päivää ennen tätiä. Mutta jos ei tuhruja, ei tätiäkään...?

-Rapsu kp20, dpo8
 
Manna78 (ei kirj)
Rapsulle vastaus siitä tissikivusta:
Mulla on usein oviksen aikaan kipeet rinnat ja sitten ne alkaa turpoamaankin oviksen jälkeen. Kipu hieman hellittää mutta turvotus kestää aina siihen aamuun asti kun menkat alkaa, sillon ne kuihtuu. Tässäkin kierrossa oli oviksen aikaan ja sen jälkeen kipeät tissit, varsinkin nännit. Nyt taitaa olla vielä turvotusta (kurkistaa paidan sisään) mutta eipä sitä kipuilua niinkään!

Toivotaan että sun tissikipu on hyvä merkki;)
 
Rapsu-81
Okei Manna, kiitti vastauksesta! En mä edes viitsi uskotella, että tää mikään raskausoire olisi, kun heti oviksesta lähtien on kipuillut, mutta erilainen oire kuitenkin. Ehkäpä mulla oli nyt oikein mehevä munarakkula, joka puskee nyt tavallista enemmän keltarauhashormonia elimistöön, aiheuttaa tissikipua ja toki edesauttaa raskauden alkamista... ;)
 
Unelmoija78
Hoh hoijaa johan oli v...mainen paiva toissa ja ei kylla kotiin tullessa juurikaan parantunut. Mies on kipeena joten taitaa sitten menna tamakin ovulaatio hukkaan jalleen. Ei sita kuitenkaan toista viitti "pakottaa" touhuihin, mutta ottaa se paahan joka tapauksessa. Ei ole viela kuitenkaan tullut sita peak fertilitya joten ehka viela toivoa jos tuo mies saa jonkin sortin ihme parantumisen. Mika ihme on kun potkii nain kovin vastaan?????
 
Manna78
Haleja Unelmoijalle! Sairastuminen on kyllä vihoviimeisin asia mitä oviksen aikaan toivoo, itsekään en henno pakottaa miestä kipeenä petipuuhiin. Mutta toivotaan että miehesi tervehtyisi viikonlopuksi jo peak fertility tuleekin vähän myöhemmin.

Mulla ei ole täti vieläkään kurvannut paikalle ja nyt tosissaan karttelen häntä. Vatsassa on ollut sellaisia outoja kipuja, ihan kun joku kiskoisi välillä munasarjoista ja välillä taas kohdun molemmilta puolilta. Toisinaan myös pistokipuja :eek:
Olen aika ymmälläni koska tällaista mulla ei ennen menkkoja ole koskaan ollut.
Kaiken lisäksi heräsin tänä yönä viiden jälkeen, samoin eilen, enkä saanut enää unta. Siksi siis nuokun nyt täällä työpöydän ääressä ja toivon salaa että tämä olisikin sitä parasta eli raskausoireita... pakko varman testata viikonloppuna jos ei mitään uutta ole kuulunut.

Manna kp26/26
 

Yhteistyössä