Syksyn 2009 yrittelijäät

  • Viestiketjun aloittaja Manna78
  • Ensimmäinen viesti
Catriina
Mäkin toivon, että Unelmoijan mies paranisi pian ja pääsisitte hyödyntämään oviksen.

Rapsun oireet kuulostaa jännittäviltä. Jatkuuko sulla vielä nuo rintatuntemukset? Mulla on kipuilua rinnoissa reilu viikko sitten. Oiskohan se sitten ollut se ovis. Nyt ei juuri kipuja sillä suunnalla ole.

Manna78, sun oireet kuulostaa myös todella mielenkiintoisilta. Voitko kuvailla tarkemmin noita vatsatuntemuksiasi? Ne voi tosiaan olla kohdunkasvukipuja.

Mulla on toissaillasta asti ollut myös tuolla alavatsassa ihmeellisia tuntemuksia. Kun kumarrun ja nousen äkkiä ylös tai teen vaikka äkkiliikkeen sängyllä niin alavatsassa muljahtaa joku. Ihan selvästi se muljahdus tuntuu alavatsassa arviolta munasarjojen keskellä (oisko kohtu?), vaikka aluksi epäilin ruuansulatusjuttuja. Käy kipeääkin eli nyt pitää tarkesti kattoa miten liikkuu.

Lisäksi koko ajan juilii alamatsaa pikkuisen. Ei niin pahasti kuin ennen menkkoja, mutta tunnen selvästi sen kuitenkin. Myös nivusissa pistelee ja tänään vielä sängyssä maatessani häpyluussa oli sellainen tikutuskipu eli muutaman sekunnin välein tuntui kipuilia. OIsko tuo kipuilu kestänyt muutaman minuutin.

Valkkaria tulee paljon ja se on nyt pari päivää ollut vähän kellertavaa. Ja illalla vatsa turpoaa palloksi.

Mulla on kyllä nyt toiveet korkealla raskauden suhteen. Ensi viikolla asian pitäis selvitä. Jos tämä ei ole raskaudesta johtuvaa, niin sitten pitää varata gynelle aika ja tehdä kunnon tutkimus. En muista koskaan tälläistä aikaisemmin kokeneeni.

Mikä on PST:n ja Katriinan tilanne?

Manna78, uutisiasi kovasti odottelen.

Catriina kp 19
 
Rapsu-81
Voi Manna kuinka jännittävää! Kyllä on hyväntuntuista oiretta sulla... ja mitä parasta, täti on tajunnut pysyä pois. Nyt kyllä niin peukut pystyssä! Aiotko testailla jo huomenna vai vasta sunnuntaina?

Mä aloin tuossa jo miettiin, että jos onni suo ja tätiä ei alkuviikosta näy, niin koska sitä uskaltaa testata... toisaalta haluis tietää heti (vaikka nyt-heti ;), mutta negan pelko on mahtava... jos vaan pystyis odottamaan niin odottaisin että menkat on kunnolla myöhässä, eihän se plussa sieltä odottamalla katoa. Mutta tuskin pystyn odottamaan!

Catriinalle myös ihan hirveästi plussaonnea! Sullakin kyllä noi masutuntemukset ja muut oireet vaikuttaa lupaavalta. Toivottavasti oireiden kirjo vielä kasvaa ;) Vielä joudut jonkun aikaa piinailemaan... Periaatteessahan jollain herkällä testillä plussa voisi näkyä jo 10 päivää oviksen jälkeen, mutta hui, en kyllä itse uskalla testata niin ajoissa.

Täällä tissit (onneksi :D) vielä kipeät. Tänä aamuna meinasin jo myydä tonttini kun tuntui, että tissien aristus oli melkein kadonnut, mutta kyllä ne yhtä kipeät on vieläkin kun aamutokkurasta selvisi ;) Tänään on ollut myös vähän voimakkaampia menkkamuilintoja. Mullakin on myös tota mahan nippailua: nivusia vihloo aina välillä ja myös alavatsaa. Eilen illalla oli karsea närästys ja maha aivan turvoksissa. Ihan vähän kipeä olo myös, ei muuten mutta lämmöt varmaankin ylhäällä, en ole kylläkään mitannut. Eli semmoinen ihan-vähän-kuumeinen-olo. Valkkaria ei tule mitenkään erityisen paljon, ja ihan valkoista väriltään. Yritän nyt kyllä pysyä maan tasalla kun viimeksi mulla oli vaikka mitä oireita, myös noita maha- ja nivusvihluja, ja silti en ollut raskaana.

Mutta silti, mulla on kyllä toiveet kanssa korkeahkot, pelkään sitä rysähdystä... Nyt tuntuu, että jos ei tärppää niin en tiedä miten jaksan tsempata itseni uuteen kiertoon. Vaikka kyllähän mä jaksan, pakkohan se on. Tahtois niin paljon sen vauvan...

Tuskaista piinailua tää on.

-Rapsu kp21, dpo9
 
Catriina
Rapsu, mulla ei testit näyttäis varmaan vielä yhtään mitään suuntaan taikka toiseen tässä vaiheessa. Jos menkkoja ala niin yritän sinnitellä ainakin ensi perjantaihin saakka, jolloin olisi kp 26. Tai tietysti mieluummin sunnuntaihin.

Oon jo viittä vaille tilannu netistä raskaustestejä, mutta aina viime tingassa peruuttanut tilauksen, koska tiiän että kun saan ne kotiin meen heti testailemaan. Pitää sitten vasta testipäivänä käydä apteekissa tai ensi viikon puolivälin tienoilla tehdä se nettitilaus. :)))

Catriina kp 19
 
Rapsu-81
Catriina, hätäily ei ole kyllä kuin rahanmenoa :) Ja mitä vähemmän negatestejä, sen parempi hermoillekin. Toivottavasti saat ajan kulumaan suhteellisen nopeasti ja tädittömästi ensi viikon loppuun asti.

Mulla kaapissa polttelee kaksi mammaksin herkkää raskaustestiä... En ole niitä aiemmin kokeillut. Lisäksi mulla on vielä pari kierukkatutkimuksessa saatua raskaustestiä, ihan tavis herkkyydellä. Niitä jouduin tekemään joka kuukausi kolmen vuoden tutkimuksen ajan. Oi mikä tunne olisi saada niihin kaksi viivaa, kun on kolme vuotta + raskaustoiveiden ajan niihin saanut aina vaan sitä hemmetin yhtä sinistä viivaa! Mutta säästelläänpä nyt vaan rauhallisesti niitä testejä ensi viikkoon...

Rapsu kp21
 
Pieni-suuri toivomus
Catriinalla, Rapsulla ja Mannalla kaikilla niin mahtavia oireita!!!! Aivan huippua, toivotaan erittäin kovasti että ne nyt olis sitten sitä oikeaa oiretta :)!!!

Itse mietin, että ehkä testaankin vasta 26.8. eli ensi viikon ke.. jos maltan. Tosin aika vahvasti tuntuu, että menkat alkaa. Nimittäin hyvin vähäisen valkovuodon seassa oli tänään vessassa pyyhkiessäni hieman vaal.ruskeaa.. eli enteilee menkkoja. :(

Toivotaan toivotaan silti..

PST kp 40
 
Manna78
Onpa täällä paljon hyvänkuuloisia oirehtijoita!

Catriinalla ja Rapsulla ne vatsanjuilinnat ja rinnat voisi olla raskausoireita:) mulla on tissikipu kyllä hävinnyt, vähän turvonneet ne on vielä. Tosta testaamisesta niin kaipa niillä herkillä testeillä voi näkyä jo ennen kun menkat on myöhässä mutta ihan varmaahan se ei ole. Itsellä polttelee kaapissa herkkä liuskatesti. En kuitenkaan uskaltais ennen kun huomenna testata, jolloin on dpo 13 tai 14. Pelottaa sekin että sieltä saa haamun joka ei vahvistukaan. Eli ei sunkaan Rapsu varmaan yli 5 päivää tarvitse odottaa testailun kanssa?

Mulla vatsaa juilii edelleen lupaavasti, lähinnä pistelee jommalta kummalta puolelta. Pistot tuntuu siltä että sukkapuikolla tökkisi munasarjoihin tai sitten siltä että joku vetäisi narusta joka kiristää kohtua toiselta laidalta. Ei siis ollenkaan tavallisia menkkakipuiluja...

Rapsullakin on hyvät testivarastot kotona. Hassu tilanne sulla kun olet joutunut niitä negatestejä tekemään tutkimuksen takia;) Se päivä kun plussan saa on kyllä melkoinen onnenpäivä kun tätä on niin pitkään jo pakertanut.
Mitä testejä Catriina tilaisit netistä tai mitä olet käyttänyt aikaisemmin?

Plussapuhuria kaikille, myös PST:n suuntaan!
 
Catriina
Manna78, sun oireet kuulostaa kyllä lupaavilta! Mä oon käyttänyt aikaisemmin Clear Bluen normaaleja (en digitaalisia) testejä. Sain niillä plussan kun aloitin tytärtämme odottamaan ja siitä lähtien oon testannut niillä ihan paria poikkeusta lukuunottamatta. Jos haen testin apteekista, ostan siis varmaan CB:n tai sitten ehkä tilaan niitä puikkoja jostain nettikaupasta. Olikohan se halpa.testi.fi jota kattelin jo.

Koko tämän päivän on nyt jomottanut alavatsaa ja vessaan saa lähteä heti kun jotain vähäsen juo. Nyt valkkari on taas vaaleampaa kuin eilen.

PST, pidän kovasti peukkuja, että täti pysyy pois teidän nurkilta.

Catriina kp 19
 
Nelli79
Voi kun jännää lukea muiden lupaavia oireita täällä :) Manna, Catriina ja Rapsu toivottavasti starttaatte nyt sen plussajunan niin tulee ainakin henkisesti toivoa meille muillekin.

Itsellä on viikko oviksesta eli kp 20 ja mulla on rinnat myös nyt kipeytyneet mutta mulla on sama juttu kuin Mannalla että n. viikkoa ennen menkkojen alkua tulee rinnat kipeeksi ja sitten about päivä ennen kipu ja turvotus loppuu. Eli aika varma että menkat sieltä on taas tulossa :(

Veimme tänään miehen spermanäytteen analyysiin ja maanantaina menen itse verikokeisiin että ei sitten muuta kun tuloksia ja jatkoa odotellen :)
Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Unelmoija78
Plussajunan tuntua ilmassa :) hui nyt aivan jannittaa teidan piinailijoiden puolesta. Voi kun nyt tulisi niita plussia aivan ropisemalla. Ja ihana kuulla etta Nelli olet paassyt hieman eteenpain tutkimuksissa. Toivottavasti saatte hyvia uutisia ja paasette asiassa eteenpain.
Tama on nyt vain pikainen viesti tyo kaaoksen keskelta. TAitaa tamakin paiva venya taalla iltaan asti. Blaah, no onpahan toita ei voi valittaa :) Miehella taisi olla vain jonkin sortin ruokamyrkytys kun oli poikien kanssa kaynyt pubi lounaalla joten toivotaan etta pian paranee. Kamala vain katsella kun toinen raukka karsii.
Hyvaa perjantaita ja alkavaa viikonloppua. KOittakaas jaksaa piinailijat ja toivottavasti jaksatte olla testaamatta ja jos testailette niin ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Jep nyt pitaa jatkaa jos taalta vaikka joskus paasis viikonlopun viettoon ja miesta passaamaan
Unelmoija kp17
 
Rapsu-81
Nelli ja PST:kin mukana jännittämässä! Johan meille viikon sisään plussia rytisee ;) Älä PST vielä heitä kirvestä kaivoon, sitten vasta (hetkellisesti) kun täti oikeasti rytisee paikalle.

Manna, kyllä mäkin ajattelin odotella ainakin tuonne dpo13-14 paikkeille, eli ti-ke. Tai jos kykenen niin pidemmällekin... Torstainahan menkkojen pitäisi vasta alkaa, jos kierto olisi sen 26 päivää. Tuhrut pitäisi kyllä alkaa jo sitä ennen, joten jos niitä ei näy, niin saatan uskaltautua testailemaan aiemmin...

Nelli, kiva että olette päässeet prosessissa eteenpäin ja toivottavasti tuloksista ei löydy mitään maata kaatavaa. Parastahan olisi joku pikkuvika, joka olisi helppo korjata. Silloin löytyisi selitys ja raskautuminen onnistuisi :)

Johan meni työpäivä ihan vauvoista haaveiluksi... nyt viikonlopun viettoon, jipii!

-Rapsu

 
Manna78
Kiva Nelli kun kävit raportoimassa! Ihan kun Rapsu sanoi niin hyvähän se toisaalta olisi jos joku pieni korjattava vika löytyy ja sillä saadaan vauva alulle. Niin pöllöltä kun se kuulostaakin niin jos vikaa ei löydy niin sitten varmaan on entistä toivottomampi olo. Samat mietteet olen itsekin käynyt läpi. Toivotaan kuitenkin että teillä tärppää luomuna vielä tämän vuoden puolella!

Piti vaan tulla raportoimaan että ei mitään uutta (ainakaan positiivista), tein illalla jännityksissäni negatestin jollain halpaliuskatestillä. Ei viivan viivaa mutta toisaalta ei ole tätikään vielä tullut kylään. Tuntemukset vatsassa on tänään erilaiset, ei nipistelyä kuten eilen, mutta toivon että tämä ei enteilisi niitä menkkojakaan...

Pitää jatkaa auringosta nauttimista, ihanaa viikonloppua ja +++++++++++++++++++ kaikille!

Manna kp 27
 
Unelmoija78
Manna harmi negasta, mutta niin kauan kun tati ei tule kylaan niin toivoa riittaa :) En muista koska oisin viimeksi ite testaillut. Ei onneksi ole testia tuolla kaapissa kummittelemassa voisi muuten alkaa poltteleen siihen malliin etta pitasi se sitten kayttaa. Manna koska muuten viimestaan olettaisit etta tati tulis jos on tullakseen? Ja muuten talla kertaa saa kylla luvan olla tulematta!!!
Toivottavasti nuo PST:n vaaleat vuodot ei enteilekaan menkkoja vain jotain ihan muuta. Olen niin toiveikas talla hetkella kaikkien puolesta jotka jannailevat. Aivan tosiaan itteakin jo melkein jannittaa teidan puolesta!
Taalla ei ole sen kummempaa raportoitavaa. Tanaan aamuna tuli jalleen se peak fertility ja tosi vahva viiva tulikin siihen testitikkuun ja monitori naytti tuota huippu hetkea. Miehella alkaa oleen hieman paremi olo, vaikka kuulemma melko heikko on edelleen. Joskos saisin sen tuossa illemmalla suostuteltua hieman peittoja heilutteleen ;) tieda vaikka helpottaisi oloa. On se janna miten nama tunteet menee kuin vuoristo rata taman kierron mukana. Talla hetkella on niin positiivinen fiilis kun taas kierron alussa sitten tuntuu etta ei mikaan nappaa eika mistaan tule mitaan.
Catriina, koskas sinulla on mahollinen testauspaiva edessa? Toivotaan etta nuo pissa oireet on sita itteaan. Rapsulla taitaa kans olla melkoisen lupaavat oireet. Miten se onkaan tuo viimeinen viikko niiiiiiiiiin piinaavaa eika tunnu aika menevan millaan etiapain.
Jep mutta hyvaa viikonlopun jatkoa. Josko se kauan kaivattu plussa juna viimein lahtisi ensi viikolla liikenteeseen.
Unelmoija kp18
 
Rapsu-81
Mä luovutan :(( Tänä aamuna alkoi vaaleanruskea vuoto ja tissikipu on hieman hellittänyt. Voi v-ttu prkl. Lämpöinen olo vieläkin, lämmöt yli 37, kaippa sitten jotain flunssaa kehittelee (ilman nuhaa). Täti tulee luultavasti kunnolla paikalle maanantaina, pari päivää etuajassa... Masentaa, pienet itkut sai tirauttaa miehen kainalossa :(

Mannalle ja muille hurjasti plussaonnea, toivottavasti teidän käy paremmin kuin minun. Toivottavasti Mannan nega vielä vaihtuu plussaksi, ei olisi mitenkään harvinaista. Kunhan vaan täti pysyy poissa. Ja Unelmoijalle mukavia oviksen hyödyntämishetkiä, sano sille miehelles että nuha lähtee n*ssimalla ;)

Jatketaan harjoituksia...

Rapsu kp22, dpo10, kohta taas nollataan...
 
PST
Harmitus Manna negasta :( toivon edelleen, että plussaksi vaihtuisi!!!

Unelmoija, nyt vaan viettelet miehen, leikit vaikka sellaista nuha-hoitsua ja jaat lemmenrohtoja hänelle.. ;) tsempitykset sinne!

Rapsu, olen niin pahoillani!!! Uuteen kiertoon sit vaan taas täysi tsemppi päälle!

Itsellä samat fiilikset kuin Rapsulla, eli kyllä tänään on kp 1. Eilen illalla olin jo täysin varma, että huomenna on sitten taas uusi kierto edessä. Tänään aamulla mittasin lämmön, joka oli laskenu normaaliin 36.4 ja vessaan mennessäni huomasin, että joo, tätihän se siellä. Eli uutta kiertoa taas aloitellaan..

AINUT hyvä puoli tässä on, että mun kierto näyttäis todellakin nyt vakiintuneen tuohon 40 päivään, eli jotain säännöllisyyttä on ilmassa. Viimeistä edellinen kierto kun oli myös 40 päivää, kuten siis tämä eilen päättynytkin. Eli jotain positiivista. Pitkähän tuo mun kierto on, mutta sillehän ei mitn voi. Seuraavat kovat "nussimisajat" menee siis syyskuun puoleen väliin. :) Nyt vaan pitää ladata greippimehua, multivitaa ja hyvää mieltä rutkasti!!!! En anna periksi, en varmasti!

Tsemppiä muille myös <3 pysytäänhän vahvoina!!!!

Rakkaudella PST, kp 1 (yrityskerroista olen ihan ulkona. Fakta on kuitenkin se, että tasan vuosi sitten jätin pillerit pois. Eli tällä mennään..)
 
Catriina
Voi ei, voi ei ja vielä kerran ei! Miten se täti ei malttanut pysyä pois PST:n luota. Rapsu, uskon, että sulla on vielä toivoa. Monestihan raskauden alussa on sellaista tuhruvuotoa. Toivon niin kovasti, että sun tapauksessa olisi kyse siitä.

Manna, testaa vielä uudelleen vaikka parin päivän kuluttua. Joillakin testit näyttää vasta myöhemmin totuuden. Älä siis vielä lannistu.

Unelmoija, tuo PST:n ehdottama hoitsu-leikki nyt kuviohin. Eiköhän miehen pahat olot sen tiimellyksessä unhoitu.

Jos menkat ei ala, niin tarkoitus ois testailla ensi perjantaina tai sitten lauantaina (ko 26 ja kp 27). Meillä on pikkuneiti flunssassa, joten itsellänikin on lämmöt varmaan sen takia korkealla. Tänään on ollut selliasta pistelyä tuossa navan ja nivusten keskellä alavatsassa ja pientä menkkamaista jomotusta. Rintoja nippailee kerran kahdesti silloin tällöin. Rinnat ei ole mitenkään arat kuitenkaan. Koko ajan on jotenkin sellainen "sumuinen olo" eli oon nyt skarpista kaukana.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Catriina kp 20
 
Manna78
Voi kanssayrittelijät, haleja! Miten ihmeessä täti on eksymässä tähän ketjuun nyt. PST, sulla on kyllä tosi hyvä tsemppi uuteen kiertoon, aivan ihailtavaa;) pumppaatte vaan sitä greippimehu ja muita troppeja ensi kiertoa varten, samalla pysyy syysflunssat poissa. Hyvä jos kierto tasaantuu niin oviksen ennustaminen on ainakin helpompaa!

Rapsu, ei vielä heitetä kirvestä kaivoon. Mulla oli ihan samat fiilikset keskiviikkona mutta tätiä ei vielä näy. Ehkä ne tuhrut voi olla kiinnittymistä tai sitten vaan tuhrua. Niinkuin Catriinakin sanoi niin sitä voi tulla vaikka kuinka olis raskaana. Ja sun lämmöt on vielä hyvät;)

Catriinalla oireet kuulostaa edelleen kovin lupaavalta, tsemppaan täällä sinua plussajunaan bd bd bd bd!

Unelmoijalle hirveän suuret ovisaikapeukutukset. VInkkejä sairaan miehen hoitoonhan täältä jo on tullut;) hyvä että masiina toimii, toivottavasti ajoitukset menee nyt nappiin.

Oletteko te muuten kannustaneet miehiänne mitenkään huolehtimaan itsestään näissä vauvantekohommissa, esim. nappailemaan vitamiineja tms? Itse yritin mutta mies ei innostunut, koki sen liian stressaavaksi. Ja kun ei ongelmia ole vielä todettu niin luovuin yrityksestä tuputtaa sinkkiä jne.

Ja kiitokset kaikille tsempityksestä tähän asti, te luotte uskoa tähän hommaan ihanat naiset! Toivotaan että mulla vaan olis kiinnittyminen ollut myöhemmin ja eilinen testi muuttuisi plussaksi. Viime 1/2 vuotta kierto on aina ollut 25-26pv, alkuvuodesta oli pari kiertoa jopa 27pv. Sen mukaan tänään (kp27) tai viimeistään huomenna pitäisi olla tädin vierailu tai sitten kierto on jotenkin ihan sekaisin. Testaan vasta maanantaina jos on vielä testattavaa.
 
Rapsu-81
Ootte kyllä aivan ihania <3 Tuli heti parempi mieli kun huomasin miten jaksatte tsempata ja luoda toivoa. Kiitos!!

PST, olen niin pahoillani kp1:stäsi :( Mutta tosiaan, sulla on kyllä aivan loistava asenne tulevaan, yritän ottaa oppia susta! Ja upeaa että kierto alkaa tasoittua!

Catriinalle edelleen superpaljon peukkuja! Toivottavasti et sairastu ja tyttösikin parantuu pian!

Manna, odota ihmeessä maanantaihin jos pystyt. Tätihän vihjaili tulevansa maanantaina tänne, joten ei se sinne nyt ehdi! Mun työkaveri muuten sai negan kun menkat oli hieman myöhässä, testasi sitten vasta parin viikon päästä uudestaan, plussan tietty, ja nyt ihana 1-vuotias tyttö kotona :)

"Miehen huollattamisesta": Tänään itse asiassa itkun tirauttamisen jälkeen otin asian puheeksi. Tai no ensin mies sanoi, että pitäisikö hänen mennä tutkituttamaan itsensä kun ei ole vielä onnistunut. Sanoin, ettei se kyllä vielä ole tarpeellista, mutta vitamiineja voisi kyllä syödä. Ensin mies oli sitä mieltä, ettei hänen tarvitse kun on niin terve ja elinvoimainen, mutta vähän ajan kuluttua totesi, että no voisihan sitä vitamiineja syödä. Kävin tänään sitten masennusostoksilla kaupungissa ja ostin samalla itselleni lisää raskausvitamiineja ja miehelle tavallisia :)

).( Tuhrua tuli vielä päivällä, sitten se lakkasi, kunnes äsken taas tuli ihan vähän pyyhkiessä. Menkkasärkyä ilmassa, rinnat vielä jonkun verran arat ja viiltelyä alamahassa ja välillä tisseissä. Kipeä olo jatkuu, mutta miehellä on myös vähän kipeä olo, joten kai tässä joku virus on iskemässä. Haluaisin niin vielä uskoa ettei kaikki toivo ole menetetty (ja pikkupiru olalla kuiskutteleekin niin), mutta kun silti olen 99% varma, että täti sieltä tulee, niin en jaksaisi taas tipahtaa pilvistä :( Parempi siis vaan toivottaa täti pitkin hampain tervetulleeksi...

Noh, jatkan raportointia huomenna. Pahoittelen jo valmiiksi, jos olen taas pahalla tuulella ;)

-Rapsu
 
Unelmoija78
Voi halaus PST!!!Jalleen kovasti koetellaan :( Mutta onneksi olet tosiaan sen hyvankin puolen tuosta loytanyt etta on tosiaan se etta se sinun kierto on tasaantunut. Ainakin hieman helpottaa sen oikean?! ajan loytamista ja sen seksin ajottamista. Nyt toivotaan etta se greippimehu ja vitamiini paukut hyvan mielen seurana tuottavat tulosta!
Catriinalle hyvan mielen toivotukset taalta etta jaksat piinailla ensiviikkoon asti ja sielta se toivottu tulos tulee :) Ja pikaista paranemista teidan pikkuselle.
Ja Rapsulle voimia!Yhdyn Mannan sanoihin etta alas viela heita kirvesta kaivoon!!Niin kauan kuin ole tai kunnolla kylassa niin on toivoa. Jospa se tuhruttelu olisi sita itteaan. Mutta tiedan tuon fiiliksen kun se tuhru alkaa niin itkuhan siina pillahtaa. Onneksi miehesi on tukena ja taalla tosiaan niin paljon kuin haluat voit purkaa pahaa tuulta. Ja lammot on tosiaan viela ylhaalla mika on hyva merkki!
Manna jannat paikat edessa. Voi kun niin kovasti toivon etta tulet tanne tanaan kirjoittelemaan etta tatia ei ole edelleenkaan nakynyt. Miehen kuntoon saamisesta sen verran etta vitamiineja yrittanyt miehen saamaan syomaan, siis moni vitamiinia ja sinkkia, mutta ne aina valilla? sitten unohtuu ja tosiaan ei ole sen kummempaa sitten elamassa muutettu kans meinaa etta stressaavaa ja sanoi etta on jo valilla sen verrran painetta tuolla makkarin puolella etta sanoin etta ei valia, katotaan sitten jos tutkimuksiin joudutaan ja siella on simppa testissa on jotain niin sitten aletaan kunnon vitamiini kuuri and then some! Mutta nyt mennaan nailla evailla sinne joulukuun alkuun asti.
Taalla paastiin ovista hyodyntaan eilen, eika tarvinnut edes otta jareita aseita kayttoon ;) sain saastaa ne myohempaan, joskos tana iltana sitten kayttoon jos ei muuten "onnistu". Jos viela sais tosiaan taman paivan ja mieluummin viela huomisenkin hyodynnettya niin hyva ois ja sitten ensi viikolla voisi jatkaa jtp taktiikalla varmuuden vuoksi. Huh mita suunnittelua. Eipa tullut alkuun mieleen etta joku paiva sita miettii etta miten vietella miehensa sankyyn tiettyna paivana kuukaudesta :) sen piti olla niin helppoa, mutta toisin kavi.
Sain vihdoin aitini kanssa edellispaivana jutella veljeni tilanteesta ja tulevasta perheen lisayksesta. Ei ole heillakaan helppoa taytyy myontaa ja alan pikkuhiljaa olemaan sinut heidan vauva uutisten kanssa. Sanoin kylla miehelleni eilen etta taitaa olla different story kahen viikon paasta JOS (paatan ajatella positiivisemmin) tati ovelle kolkuttaa. Kiitos teille ihanat naiset kun jaksatte tukea!!!Nyt tsempataan toisemme sinne plussa junaan vaikka valilla tuntuu etta sita tanne ketjuun ei oikein ole eksynytkaan.
Unelmoija kp19
 
Rapsu-81
Loistavaa Unelmoija, sait miehesi kaadettua! Turhaan siis harmittelit, nyt vaan lisää puita pesään ;) Sinä kyllä niin ansaitsisit plussan mahdollisimman pian! Puhuitko äitisi kanssa myös teidän tilanteesta vai vain veljesi?

On kyllä vähän hassua "taktikoida" noiden sänkyhommien ja viettelyn kanssa... Meillä on monesti vähän hiljaisempaa arkipäivinä, kun työ ja arki väsyttää. Tärppipäivinä ei vaan auta ruikuttaa vaan painiskella vaikka vähän stressaiskin ;) Olen niin tyytyväinen, että mieheni on tajunnut tilanteen ja jopa itse tekee aloitteen, kunhan vaan olen vihjannut, että nyt olisi ne lapsentekohetket meneillään :) Eilen mies oli niin ihana kun itkustelin alkavia menkkoja: sanoin, että en halua menkkojen alkavan, niin mies vastasi että "en minäkään..." <3

Onkos toi sinkki semmoinen, mitä kannattaisi vielä erikseen miehelle syöttää? Mitkä sen edut ovat?

MANNAAAA, mikä tilanne?! :)

Täällä pikkutuhrut jatkuu, lämpöä 37.3 kainalosta mitattuna. En mä ole noita lämpöjä siis kierron aikana mittaillut, mutta kyllähän sen tuntee kun on vähän kuumeinen olo. Olo on kyllä jatkunut oviksesta lähtien, nyt vasta olen kokeillut mittarilla. Tisut edelleen vähän arat. Kyllä silti edelleen luulen, että täti tunkee kylään huomenna :/

Plussa-aaltoja joka ikiselle!

-Rapsu kp23, dpo11
 
Manna78
Voi rakkaat, joudun tuottamaan pettymyksen, täti tuli... kp1 ja paska olo. Pidän kuitenkin tädistä kiinni täällä ettei tule teille.

Mieskin oli vähän pettynyt, vei minut brunssille lohdutukseksi mutta eiköhän siellä ollut suloisia vauvoja. Sain sitten itkua nieleskellen syödyksi :( on ihan toivoton olo ja yk10, palaan huomenna uudella puhdilla.
 
Unelmoija78
Voi ei, Manna aivan tuli minullakin itku silmaan sinun puolesta. Iso halaus ja voimia sinulle ja miehellesi. Onneksi sinulla on tosiaan miehesi tukena ja ihana kun vei sinut lohdutus brunssille vaikka se sitten ei niin hyvin paatynytkaan :( Kunpa jotenkin saisin sinne suuntaan lahetettya positiivisia ja rauhallisia fiiliksia etta jaksat nousta sielta pian uuteen yritykseen vaikka tiedan miten kamalaa se on tuo ensimmainen paiva ja se epatoivon tunne. Eipa kait sita sanoilla voi miksikaan muuttaa, mutta taalla me olemme sinun tukenasi!! Hugs
 
Rapsu-81
Voi ei Manna, paljon rutistuksia :(( Täti osaa olla kyllä niin v-ttumainen ja kiero ämmä, herättelee turhia toiveita ja talloo haisevan jalkansa alle :/ Voimia, yritä saada taas tsemppi päälle seuraavaan kiertoon, peli ei ole vielä menetetty!
 
Catriina
Manna78, sulla oli niin lupaavia oireita ja siitä huolimatta täti kurvasi paikalle. Parin päivän takaisten juttujen perusteella olin tosiaan jo suht varma, että sä plussaat kyllä tässä kierrossa. No, ensi kiertoon sitten uudella tarmolla kunhan ymmärtää häipyä tiehensä. Onko sulla kunnon vuotoa vaiko tuhruttaako?

Rapsu, meillä on myös mies pitkien työpäivien jälkeen usein todella väsynyt. Sitten pitää laittaa neiti vielä paapimaan, ja tosiaan joskus hän nukahtaa vasta puolenyön maissa, joten sen jälkeen jo väsy painaa, mutta todella kiitettävästi mies on ollut yrityksessä mukana.

Rapsu, jos vuoto ei muutu kovemmaksi niin sullakin on vielä toivoa.

Mulla oli koko aamupäivän tosi kovia menkkajuilintoja ja hirvitti tosissaan jos se täti nyt tulee. Koko alavatsa kipuile nivusiin asti. Käytiin sitten koko perheen voimin päiväkävelyllä ja kivutkin rauhoittu. Tänään on aamusta asti ollut myös tosi turvonnut olo, vatsa on kylkiluihin asti kuin pallo. Ja tuntuu kun pikkuisen syö niin vatsa on ihan täynnä, mutta taas hetken päästä haluaa syödä jotain. Lisäksi hikoilen tosi paljon. Toivottavasti ensi viikolla pääsisi testailemaan ja tulos olisi se toivottu selvä plussa.

Jos tosiaan menkat alkaa, pitää mennä perusteellisiin tutkimuksiin. Tälläistä olotilaa ei viime hailakka plussa-km kierrossa ollut. Vatsa kipuili silloin, mutta ei ollut näin kovia kipuja ja tätä turvotusta.

Luin just hetki sitten ihan ohimennen yhden naisen kertomuksen. Heillä ei millään onnistunut raskautuminen ei edes useamman hedelmöityshoidon jälkeen, mutta sitten hän meni antioksidanttikiinikalla kokeisiin. Siellä huomattiin, että omasta mielestään terveellisistä elintavoista huolimatta pienoisravintotekijöissä vitamiineissa ja antioksidanteissa oli puutteita. Samoin hänen amalgaamipaikkansa uusittiin. Antioksidanttihoidon aloittamisesta puolen vuoden ja amalgaamipaikkojen uusimisesta kolmen kuukauden kuluttua raskaustestiin tuli plussa ja lapsi syntyi.

Nyt uuteen viikkoon positiivisin ajatuksin!

Catriina kp 21

 
Rapsu-81
Huomenta vaan, uusi viikko jälleen edessä. Piti olla mun jännäviikko, hmph :/

Onko Mannalla yhtään parempi fiilis eilisen järkytyksen jälkeen? *hali*

Meidän seuraavat plussatoiveet ovat sitten ainakin Catriina, Unelmoija ja Nelli. Laittaisko joku teistä (tai mielellään kaikki) jo sen plussajunan liikenteeseen kun se on aivan ruosteessa? Catriinalla on sikäli mukava tilanne, että kotona on jo yksi lapsukainen, niin sulla on referenssiä noihin raskausoireisiin. Ja oireet kyllä kuulostavat hyvältä! Itse vielä lapsettomana ei tiedä oman kropan reaktioista, niin kaikki pienetkin oireet voi kuvitella alkaneesta raskaudesta johtuvaksi. Jospa ne oikeat oireet saisi vielä joskus kokea...

Odottelin tätiä yöllä kylään, mutta se taisi jäädä juorulle johonkin. Tuhrut siis jatkuu. On kyllä niin menkkamainen olo, että "odottelen" vaan ensimmäistä kramppia ja hanojen avautumista. Voisi kyllä jo tulla jos kerran on tullakseen, en tarvitse nyt mitään pitkittyneitä tuhruja lisäkiusaksi :/

Voimia tädin kourissa tuskaileville ja onnea kaikille jännäilijöille!

-Rapsu kp24, dpo12. Eiköhän tänään vielä kierto vaihdu uuteen...
 
Catriina
Mannalle vielä täältäkin tsemppihalit! Rapsu, älä luovu vielä toivosta. :)

Silloin kuin aloin odottamaan meidän pikkuneitiä en testannut kuin vasta kun menkat oli yli viikon myöhässä ja vahva plussa pärähti heti testin. Tuolloin edellisestä kierrosta mulla oli omasta mielestäni tosi vahvat raskausoireet ja testasin negoja lähemmäs kymmenen. Niinpä todelliseen plussakiertoon lähdin sillä mielellä, että ei enää samanlaista piinaa. Oireita oikeassa plussakierrossa oli vain pieni rintojen arkuus menkkojen poisjäännin lisäksi. Raskauspahoinvointia , jolloin suht mitään ei saanyt syötyä, mulla oli varsinaisesti vain viikon verran. Oisko ollut rv 9. Muuten oli sellainen öllötysolo monta viikkoa. Ei tarvinnut kertaakaan oksentaa.

Mulla on tänään ollut vain pikkaisen menkkajuilintoja. Jännittää ja pelottaa, jospa se täti kuitenkin tänne tulee lähipäivinä. Valkkaria tulee reilusti vielä. Äsken kaupassa kattelin jo niitä marketin testejä, mutta en vielä ostanut kun nyt on vasta kp 22. Ylihuomenna testit kyllä jo tosiaan polttelee, jos menkat ei vielä ole alkaneet.

Mikä on Katriinan tilanne?

Catriina kp 22
 

Yhteistyössä