Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Sade83
Iines :hug:

Hemu Voimia, toivotaan että ovat sitkeitä kavereita!

Joppu Tsemppiä!

ON: Tein kuitenkin jo tänään sen raskaustestin ja Clearbluen testiin tuli RASKAANA 1-2!! En voi uskoa tätä todeksi, olo aikalailla oireeton, nippailuja mahassa tosin.

Hirveästi plussatuulia!

Sade83 + :heart:

Heippa heippa :wave:

Mun fiilarit on sellaiset jo, että huomista testiä tuskin muistan tehdä. Menkat ovat alkaneet KUNNOLLA ja ovat pahemmat kuin koskaan ennen. Kauhee määrä vuotoa ja todella kovat menkkakivut :'(
Huomisen testin tuloksen kyllä jo tiedän, ei ole mitään epäilystäkään!

Ei ole kyllä mitään järkeä kytätä niitä roskishaamuja :p mutta kun niistä saa niin paljon toivoa että jaksaa taas eteenpäin!!Kuitenkaan ei uskalla toivoa..onpas tämä monimutkaista.

Surullinen en kuitenkaan enää ole. Olihan tämä vasta meidän ensimmäinen hoito! Toisella kerralla toivottasti tärppää TAI saatais edes pakkaseen niitä alkioita. Harmittaa alkaa taas pistelemään..

Onnea Sateelle plussasta! Täällä on tosiaan oikea plussa-aalto menossa!
Fifiris - Voimia huomiseen aamuun! Toivotaan että SITTEN KUITENKIN sulla tärppää.. kun ei vuotokaan ole alkanut. Mullahan alko se tuhru lugen läpi ja lopetuksen jälkeen ihan kunnolla.. missään vaiheessa se ei vähentynyt. Päinvastoin.

Iines - :hug:

Hemu - Älä nyt herranjestas menetä toivoasi vielä! Ne kaksikin voi olla top-luokkaa ja voit tulla niistä raskaaksi! Meilläkin hedelmöittyi vain 3 mutta iloitsin niistä kolmestakin. Yksi menikin sitten roskiin vaikka oli ihan hyvää laatua. Selviytymisprosentti pakastuksesta olisi ollu niin pieni.

heips.

onnittelut Sade! :heart:

mulla täällä punaista näkyvissä. se nyt oli hikipuuskien takia jo tiedossa. sunnuntai-maanantaiyöllä alkoivat.
en oo nyt testiä enää tehnyt. maanantaina sitten kuitenkin menen siihen HCG-mittaukseen, jotta sit varmasti tiedetään että se juttu on ohi.

on tää silti aika ihmeellistä, että mulle on voinut käydä niin. mä kun olin sata varma ettei meille voi plussaa tulla luomusti. mutta jostain se on tullut; ei sitä HCG:tä muuten tulis!
no, nyt kävi näin. toisaalta harmittaa, että just nyt kun oli uusi hoito aloitettu ja Procren siis pistetty. voihan se olla että se oli liian tujua kamaa ja siksi raskaus ei jatkunut. tai sit oli vain sattumaa... oon kyllä pyrkinyt aina ajattelemaan ettei sattumaa ole, vaan kaikella on tarkoitus ja kaiken pitää just tapahtua niin kuin tapahtuu. joskus ei vaan haluais aatella niin.

no, en sviikolla sit kasvattelemaan jos tilanne on oikea. Toivottavasti on!

Mulle voi laittaa vko 46.

Heips taas pitkästä aikaa!
Olen luuraillut taustalla ja pitänyt itseni kiireisenä, sillä odottaminen on käynyt hermoille. Fiilikset heittelee ja välillä ahdistaa rankasti. En ole uskaltanut antaa toivolle valtaa hitustakaan.
Vuoto ei ole alkanut eli tämä on nyt meidän pisimmälle päästy hoitotaival. Olen iloinen jo tästä.
Huomenna on testipäivä; teen aamulla lääkärin antaman testin.
Siitä onkin jo aikaa, kun olen viimeksi puljaillut testien kanssa. Aamulla varmaan vilmät ristissä kusen sormille... Äsken katsoin valmiiksi tarvittavan kupposen ja testipaketin, jotta saan homman hoidettua pois mielestä ennen töihinlähtöä. Vähän vatsassa kivistelee välillä. Hermoilen yhä sitä, että näinköhän aamulla herään verilätäkköön..

Kaikille teille hurjasti voimia tilanteisiinne!!! Luin kaikki kirjoituksenne läpi.

Myötätuntoa niille, joilla homma on mennyt puihin. Elämän epäreiluus räpsii kasvoille välillä niin rankasti, ettei sitä ihminen osaa ymmärtää.

Paljon onnea plussanneille; on ollut ilo lukea onnistumisistanne. Jotenkin tässä on elänyt mukana noissa teidän tilanteissa täällä ruudun toisella puolella. Lopulta melkein huokasee, kun jollain onnistaa.

Ei oikeastaan enää jännitä. Tuomio tulee aamulla ja se on sitten hyväksyttävä.
Tulen huomenna illemmalla taas mukaan keskusteluihin.
:)

Sade, onnea plussasta :flower:

Joppu, ei hätää hcg- arvosi on ihan rajoissa, joten usko pois kyllä se on totta.

Rosetta vau mikä saalis, yksi top kyydissä ja kuusi pakkasessa, siitähän riittää vaikka mihin mutta peukutukset täältä, ettei niitä vähään aikaan tarvita.

Paiju, en itse tiedä paljoakaan alkionkuoren avauksesta mutta ystäväpariskunnalle tehtiin tämä useamman epäonnistuneen yrityksen jälkeen ja heti tärppäs, pluusatuulia sinne :whistle:

Uskallanko, tiedän tuon tunteen kun yrittää keksiä itselleen kaikkea, ettei vaan tarvitsisi koko hoidon tulosta miettiä. Onnea ja pekutukset huomiseen testiin. Toivottavasti saat jotakin purkkiin, ettei kaikki mene sormille. Tulehan kertomaan meille muille jännittäjille miten kävi.

Huomenna onkin jännä päivä, onnea fifiriksellekin testiin.

Hemulle myös peukutukset, että saat huomenna kaksi kyytiläistä matkaan ja toivottavasti tarraavat lujasiti kiinni.

Voi ei mikä tilanne dreamer, luomuplussahan olis aivan mahtava.

Sunflower ja Iines voimia teille molemmille ja lohtu :hug:

Minäkin saan ensimmäisen tuomion huomenna kun iltapäivällä saan kuulla miten hedelmöittyminen on onnistunut, toivottavasti päästään perjantaina siirtoon.

Dreamer sulla olikin jännät paikat, hienoa että pääsette jatkamaan hoitoa!

Joppu
ja Sade83 Onnea!! :flower:

Iines lohtua :hug: Oikein hyvää reissua!

Tervehdys tyhmäblondi :wave:

Kipinä: Aika hurjaa, jos olisikin tuplat :)

Rosetta ja Paiju: Onnea kyytiläisistä!

Hemu :hug: Toivotaan että kaksi ovat superselviytyjiä!

Sunflower79
:hug: Voimia!

Uskallanko
: tsemppiä huomiseen!

ON: Edelleen hyperioireita. Maha näyttää ihan kuin olisin pitkällä raskaana. Rinnatkin ovat olleet kipeet jo varmaan 2 viikkoa, ohhoh, Lääkäri käski tänään vaan edelleen pääasiassa lepäillä kun kyselin onko tää normaalia. No, viikonloppuna olen reissussa, jospa sitä sais unohdettua tämän hetkeksi.

Mukana menossa torstaina 22.10.2009

Silja-Leena : 1.ICSI:n 2.PAS, siirto 13.10, PP9
tyhmäblondi73 : PAS, siirto 13.10, (2) PP9
leppäkerttu-77 : 1.IVF:n PAS, siirto 14.10, PP8
kolmisin: 2. ICSI, siirto 14.10 PP8
Tytti82 : 1. IVF/ICSI, siirto 14.10, PP8
verve : 1. IVF, siirto 16.10 (2) PP6
Vanilla79 : IVF,siirto 19.10, PP3
Paiju :1 IVF, siirto 20.10, pitkä kaava, PP2
Rosetta : 1. ICSI, siirto 21.10, PP1
hemu80 : 1. IVF, siirto 22.10, PP0
idaliina : 2. ICSI, punktio 20.10, siirto 23.10, PP-
dreamer78 : 2. ICSI, punktio vko 46, PP-
Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-
Kristiina76: 3.IVF, punktio vko 44-45, pitkä kaava, PP-
Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 44, PP-
Minska : 2.ICSI, punktio vko 48-49, PP-
Nele : 1. IVF:n PAS lokakuu, PP-
Heni : 2.IVF, punktio 2.11, PP-
Peppiina78 : 1. IVF:n 1.PAS, marraskuu, PP-
pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, marraskuu, PP-
turilainen : 2.IVF, marraskuu PP-
SaaraX : 2. IVF:n PAS, marraskuu, PP-
Äititär : 1. IVF, vko 46, PP-
Linnia : 1. IVF, syksy, PP-
Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-
Unikeiju-79 : 1.IVF:n PAS, PP-

Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:
viksi : 1. IVF :heart:
aitiliini83 : 1. ICSI :heart:
Minni79 : 1. IVF :heart:
Eena : 1. IVF :heart: :heart:
wattu : 1. ICSI :heart:
tiki-71 : 3. IVF :heart: :heart:
aurin-ko 1. IVF:n 2. PAS :heart: :heart:
Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI :heart: :heart:
Electra : 4. ICSI :heart: :heart:
Pohtijatar : 2. IVF :heart: :heart:
minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS :heart: :heart:
Sannuli-81 : 3. IVF :heart: :heart:
anna1979 : 1. IVF :heart:
Ripe72 : 1. IVF :heart:
syystuuli75 : 1.IVF :heart:
Kipinä1: 2. ICSI :heart: :heart:
tvvo : 1.IVF :heart:
Joppu : 1.IVF :heart:
Inkku83 : 1.IVF :heart:
sade83 1.ICSI :heart:
Uskallanko : 2.IVF :heart:

Myöhemmin onnistuvat :hug:

Nalle76 1.ICSI
shenda81 1.IVF:n 1. PAS
Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS
Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS
Pikku-Tintti : 2.ICSI
paa-pu : 1. ICSI
astrid : 1. ICSI
Duffy: 1. ICSI
Piiuli-74 : 1. IVF
JäsenJ :1. ICSI
puskatäti 1.IVF
StellaR : 1. IVF
onnenkukka : 2. ICSI
Inia : 1. IVF
kipsu : 4.IVF:n PAS
eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS
plastex : 1.IVF
Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS
Sarma : 1. IVF 2. PAS
annamaria83 : 2.ICSI
Miimi78 4. ICSI
Isis : 2. IVF:n 3.PAS
kirma : 2.IVF
sebu08 : 3.IVF
Sharlin : 1. ICSI
nippe81 : 1.IVF:n 2 PAS
Elenia : 1. IVF
Sunflower79 : ICSI/IVF
fifiris : 1.IVF:n 1.PAS
Iines-74 : 1.IVF:n 1.PAS

Positive : 1.IVF:n PAS ?

Sunflower, mulla oli viime kierrossa sama juttu ja se oli kemiallinen. :(
Kyllähän monet tosin sanoo, että voi tulla jopa menkat raskaana, eli pidän sulle vielä peukkuja!!

Mulla pysy edelleen se nega, joten ei auta kun nyt vaan unohtaa tää hoitokerta ja alkaa suunnitella tulevaa..

Uskallanko, tsemppiä, toivotaan parasta!!

Muillekkin vilkutuksia ja jaksmista!!

Heh, näin viimeyönä unta että tatuoin "lapseton" tatuoinnin selkään.. weird... ehkä alitajunta halus kertoa että paras vaan hyväksyy tää tila, se on ja pysyy.

Kiitos kaikille jälleen kerran tsempeistä =)
Nyt taas yön yli nukkuneena hieman parempi fiilis..

Toivotaan ettei tässä parin tunnin sisällä tule soittoa että ei olisi lähtenyt jakautumaan..

Yhdeksi siis menossa siirtoon..

fifiris Se se onkin kamalinta tässä kun koko ajan takaraivossa olo että vastoinkäymiset tarkoittaa sitä että pitäisi jo tajuta luovuttaa koko lapsi haaveesta..

Nyt vasta sitä ymmärtää miksi lasta sanotaan pieneksi ihmeeksi..
Ei ennen näitä hoitoja edes tajunnut kuinka moni asia sitä yrittäessä voi mennä pieleen..

Toivon suuresti että jokainen meistä täällä vielä saisi sen haaveen toteutettua..
Suru ja ikävä muuttuisi suureksi iloksi ja onneksi..

Sunflower iso :hug:

Tsemppiä ja :hug: myös muille!

Joo kai tää on tosiaan se kemiallinen.. tai ihan jokin muu mutta ei normaali, terve raskaus :'(

No nyt on hcg mittaukset otettu joten asia on loppuunkäsitelty parin päivän päästä. Tai en tiedä miten kauan siihen menee että sen tuloksen saa?!?!

Sunflover: :hug: kovasti voimia

Hemu: Toivottavasti ne kaksi alkiota on lähteneet hienosti jakautumaan =) . Tsemppiä siirtoon.

Täälläkin maha pömpöttää vielä jonkun verran, farkut ei vielä jalkaan mene tai menee jos jättää vetoketjun ja napin auki :D .

Miehen kanssa kun eilen keskusteltiin tästä hoidosta ja alkioista niin mies kysyi että onko siinä alkiossa nyt se siittiökin :LOL:, arvatkaa meinasinko revetä. Pein sille sitten vielä pienen biologian oppitunnin hedelmöittymisestä ja alkion kehityksestä jälleen kerran. Se oiskin aika hyvä saavutus jos munasolusta tulisi ilman siittiötä alkio :LOL:

Aika uskomastommalta tuntuu että vihdoinkin on pp1 menossa, kun tätä hoitoa niin kovasti odotettu :D

Sade Oikein paljon onnea plussasta!

Rosetalle myös onnittelut top alkioista! WAU! :flower:

hemu tulehan kertomaan, jännittää sun puolestakin miten kävi?

verve onko sinun hyperi oireet pysyneet samana koko ajan, vai laskeneet/nousseet? Itsellä tuntuu kuin olisin vähän yksin tämän hyperin kanssa.. mulla on pieni turvotus pysynyt samana (omasta mielestäni). Varsinaisesti kipeä tai tuskallinen olo ei ole, joten en ole lähtenyt sen kummemmin sitä tutkimaan minnekään.

sunflower :hug:

Jaksamista kaikille. :heart:

Sade varovasti onnea..

Fifiris onko uutisia? Ja kiitos kannustuksesta, Idaliinalle samaten. Toivotaan että reiitys ois meidän juttu..

Hemu peukut on pystyssä!! ja Sunflower tsemppiä kaikkiin sun mutkiin matkassa. Kaikenlaista..

Olo on kyllä aika punkea, mahaa juilii kaikin tavoin, vaikkei punktio tai siirto ollut mitenkään hankalia. Meidän klinikka pistää ottaman lugejen lisäksi estrogeeniäkin, joten se selittänee tämän ei niin nautittavan olon.

Vanilla tuntemukset jatkuu samanlaisina kuin sulla punktion jalkeenkin, väsyttää ja sitten se suklaa. Eilen testasin Cafe Latte-lakuja :$

Rosetta sulla kuulostaa todella hyvältä!!

Heissan!

Onni onnettomuudessa.. Nyt kyydissä yksi 5-soluinen.. Toinen ei ollut lähtenyt jakautumaan..

Yhtään ei siis saatu pakkaseen, mutta ollaan tyytyväisiä tästäkin.. Kolme oli kuulemma alunperinkin kypsiä ja lääkäri sanoi että se vaikutti koska munasolut eivät lähteneet tarpeeksi ajoissa kasvamaan..

Ja jos nyt käy huonosti ettei tästä mitään tule niin hoidot alkaa siis alusta ja vasta tammi-helmikuussa on aikaa.. :(

Kuinkamoni soluisia teillä muilla on siirretyt olleet?

Mutta summa summarum, en olisi uskonut että pääsemme piinaamiseen asti.. =)

Sade ihanaa!! Onnea!!!

sunflower :hug:
Sade83 onnea! :flower:
Vanilla79 Mulla tuntuu, että maha on ihan yhtä pallona ellei enemmänkin kuin punktiosta seuraavana päivänä, kun jouduin sairaalaan. Mutta muuten mun olo on kyllä selvästi kohentunut. Enää ei ole kylki/olka pistoksia ja särkyä.
hemu80 Onnea kyytiläisestä :) Mulla olivat 4 soluisa molemmat siirrettävät.

ON: Eli maha pullollaan edelleen :D Tänään on välillä vihlonut alavatsaa ja närästää koko ajan, mutta mä luulen että kaikki nyt johtuu tästä turvotuksesta. En ole osannut mitään muita varsinaisia oireita huomata.

Hyvää viikonloppua kaikille :heart:

Kiitokset tsempityksistä!
Aamulla tein testin ja illansuussa toisen, kun tulin kotiin.
Molemmat näyttävät positiivista tulosta. Olen edelleen jalat maassa -meiningillä, vaikka toki iloinen siitä, ettei vuoto ole vieläkään alkanut ja kai noi testit jotain osviittaa antaa. Täytyy varata aika veritestiin, jotta hommaan tulee kunnon selvyys. Sitten sen jälkeen taas miettii, että uskooko vai toivooko vai miten päin oikein onkaan. En oikein luota mihinkään enkä halua elätellä liikoja toiveita. Tää on niin alussa kuitenkin. Toki olen helpottunut, että hedelmöityshoito on kohdallani vihdoin tepsinyt - ainakin tähän saakka.
Pään pidän kylmänä vielä jonkin aikaa.

ONNEA plussanneille, ihanaa et se pino on kasvanu näin roimasti :heart:

Ryhmä :hug: meille muille =)

ON: tänään suunnittelussa käyty ja hoidot aloitetaan heti tähän kiertoon uudestaan ja näillä näkymin punktio 2.11 eli takas piinailijoitten pinoon mahdollisimman pian =)

Uskallanko - varovainen onnittelu sinulle!! :hug:

Heni - Onnea uuteen yritykseen!! Toivottavasti tällä kertaa onnistaa!!

Ja (.) - Draamaa taas kerrakseen..aivan liikaa!! Meillä piti olla uuden kierroksen suunnittelukäynti huomenna mutta se lykkääntyi viikolla. Soitin Väestöliitolle plussastani ja siellä sanottiin että vuoto ei välttämättä ole vaarallista vaan raskaus on voinut silti jatkua. Tottakai ymmärrän, että uutta hoitoa ei voi suunnitella ennenkuin saan hcg arvot jne. Viikon aikana sen nyt sitten näkee kun ne arvot laskevat ja testin viiva haalenee entisestään.

Tein äsken uuden testin ja siihen piirtyi haaleampi mutta selvästi punainen toinen viiva. Nyt toivon että aamuinen testi olisi ollu negatiivinen. Tämä olisi paljon helpompaa! Toivo kun elää edelleen enkä pidä siitä ollenkaan:(

Iltapäivällä kun tulin apteekista ulos, meinasin kävellä päin pariskuntaa. Olin niin ajatuksissani. Miten minun tuurillani meinaan kävellä päin pariskuntaa jotka kantavat kaksospoikaa ja -tyttöä!! Sydämeen riipaisi ja menin autooni itkemään. Koska tämä painajainen mahtaa olla ohi ja saan aloittaa (tai jatkaa) sitä normaalia, erittäin hyvää elämääni?!?!? Ehkä sitten kun vain hyväksyn, että ei tästä mitään tule.

Mukana menossa perjantaina 23.10.2009

tyhmäblondi73 : PAS, siirto 13.10, (2) PP10
leppäkerttu-77 : 1.IVF:n PAS, siirto 14.10, PP9
kolmisin: 2. ICSI, siirto 14.10 PP9
Tytti82 : 1. IVF/ICSI, siirto 14.10, PP9
verve : 1. IVF, siirto 16.10 (2) PP7
Vanilla79 : IVF,siirto 19.10, PP4
Paiju :1 IVF, siirto 20.10, pitkä kaava, PP3
Rosetta : 1. ICSI, siirto 21.10, PP2
hemu80 : 1. IVF, siirto 22.10, PP1
idaliina : 2. ICSI, siirto 23.10, (2) PP0
dreamer78 : 2. ICSI, punktio vko 46, PP-
Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-
Kristiina76: 3.IVF, punktio vko 44-45, pitkä kaava, PP-
Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 44, PP-
Silja-Leena : 1.ICSI:n 3.PAS, vko 46
Minska : 2.ICSI, punktio vko 48-49, PP-
Nele : 1. IVF:n PAS lokakuu, PP-
Heni : 2.IVF, punktio 2.11, PP-
Peppiina78 : 1. IVF:n 1.PAS, marraskuu, PP-
pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, marraskuu, PP-
turilainen : 2.IVF, marraskuu PP-
SaaraX : 2. IVF:n PAS, marraskuu, PP-
Äititär : 1. IVF, vko 46, PP-
Linnia : 1. IVF, syksy, PP-
Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-
Unikeiju-79 : 1.IVF:n PAS, PP-

Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:
viksi : 1. IVF :heart:
aitiliini83 : 1. ICSI :heart:
Minni79 : 1. IVF :heart:
Eena : 1. IVF :heart: :heart:
wattu : 1. ICSI :heart:
tiki-71 : 3. IVF :heart: :heart:
aurin-ko 1. IVF:n 2. PAS :heart: :heart:
Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI :heart: :heart:
Electra : 4. ICSI :heart: :heart:
Pohtijatar : 2. IVF :heart: :heart:
minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS :heart: :heart:
Sannuli-81 : 3. IVF :heart: :heart:
anna1979 : 1. IVF :heart:
Ripe72 : 1. IVF :heart:
syystuuli75 : 1.IVF :heart:
Kipinä1: 2. ICSI :heart: :heart:
tvvo : 1.IVF :heart:
Joppu : 1.IVF :heart:
sade83 1.ICSI :heart:
Uskallanko : 2.IVF :heart:

Myöhemmin onnistuvat :hug:

Nalle76 1.ICSI
shenda81 1.IVF:n 1. PAS
Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS
Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS
Pikku-Tintti : 2.ICSI
paa-pu : 1. ICSI
astrid : 1. ICSI
Duffy: 1. ICSI
Piiuli-74 : 1. IVF
JäsenJ :1. ICSI
puskatäti 1.IVF
StellaR : 1. IVF
onnenkukka : 2. ICSI
Inia : 1. IVF
kipsu : 4.IVF:n PAS
eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS
plastex : 1.IVF
Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS
Sarma : 1. IVF 2. PAS
annamaria83 : 2.ICSI
Miimi78 4. ICSI
Isis : 2. IVF:n 3.PAS
kirma : 2.IVF
sebu08 : 3.IVF
Sharlin : 1. ICSI
nippe81 : 1.IVF:n 2 PAS
Elenia : 1. IVF
Sunflower79 : ICSI/IVF
fifiris : 1.IVF:n 1.PAS
Iines-74 : 1.IVF:n 1.PAS
Inkku83 : 1.IVF

Positive : 1.IVF:n PAS ?

oli pakko tehä eilen testi. pp8 ja nega. ei siis ees kemiallista.... :snotty: pikkusen vajosin masikseen. eilinen ilta tulikin porattua silmät punaseksi. :headwall: helvetti mä oon oottanut jo 8 vuotta että edes tulis plussa, mutta eihän se voi olla mahollista. koita ny tehä töitä kun ajatukset vaan on yhessä asiassa....että tekis mieli vetää pää täyteen ja kun oon vielä lopettanut tupakin polton 1,5kk sitte. sekin ahistaa. :ashamed:

Joo täällä kanssa testailtu ja negahan sieltä tuli. Eli mut saa tiputtaa listalta taas vähän alaspäin ja meillä olisi sitten 3. PAS viikolla 46. Siihen tähdätään. Jos nyt menkat alkais ajallaan eikä luget sotke mun kiertoa. Joo tiedän ettei mulla ole vielä se ihan virallinen testipäivä mutta viimeksi kemiallinen näkyi ja tässä vaiheessa ja aikaisemminkin.

Yhteistyössä