Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Heipa kaikille.

Negan saaneille :hug:

kirma , kyselitkin tuossa joku päivä sitten minun vointia. Vointi ihan ok. Pientä masu kipua on ja aivan pientä tuhru vuotoa. Pelottaa.. Ja tänään aamulla testiin piirtyi kaksi selvää viivaa. Mutta en usko vieläkään vaan huomenna haluan mennä verikokeeseen ja varmistaa tuloksen, koska tätä pientä vuotoa on. Mut elämäni ensimmäinen kunnon punainen viiva =) siitäkin pitää olla jo tyytyväinen. Sinullakin testi päivä lähenee. Onnea ja tsemppiä viimeisellä piinapäiville. Minkälainen vointi?

 
En päässyt eilen enää kirjautumaan tänne, mikä olikin varmasti ihan hyvä.. säästyitte katerilta tilityksiltäni. Eilinen meni kyllä ihan totaalisesti pohjamudissa rämpien. Nyt olo on jo parempi ja niin kuin fifirs sanoit, jotenkin sitä aina kuitenkin saa itsensä nousemaan, kerta toisensa jälkeen. :wave:

Mismina, olen itsekin useasti miettinyt että pitäiskö tehdä testi heti pregnylin jälkeen. Sanoin viimeksi lääkärillekin, että jospa testaisin nyt niin sais kerrankin kaksi viivaa. :LOL:

Isis, minäkään en usko että tämä kärsimys voi jalostaa tai tuoda mitään ihmeellistä tullessaan.. tuntuu ainakin että itsestä on tullut enemmän tai vähemmän ahdistunut ja tympeä, ainakin piinapäivien aikaan. Eikä oma luonne aina pääse kukoistamaan senkään jälkeen. Toivotaan että pettymyksesi jälkeen testisi olisikin kuitenkin positiivinen testauspäivänä. Enkä usko että tämä homma on siitä kiinni ettei täällä oltaisi äideiksi soveltuvia, ollaan vaan saatu paskat kortit käteemme, ja niillä pitäis yrittää pärjätä tässä elämässä.

Onnittelut sannuli, toivotaan että saat oikein hyvät tulokset verikokeesta!!
 
Heni mulla on viimeinen ultra juuri tuollon 2.10 ja seuraavalla viiikolla sitten puktio, päivästä ei vielä mitään tietoa.

Joppu meitähän on jo aikamoinen joukko joilla punktio viikolla 41, tervetuloa jännäämään.

Sade meillä ultra nyt maanantaina joten mennään lähes samoissa, siellä varmaan saan vähän vihiä mikä päivä punktio sitten olis. Mulla eka kerta tää IVF ja punktio vähän hirvittää..

On: nyt jo pientä tuntemusta munasarjoissa (jos en vaan kuvittele). Sain juuri kuulla hyvän ystäväni raskaus uutiset. Hän on ollut mulle paljon tukena näissä hoidoissa, soitellut ja kuunnellut huolet ja kivistykset. Onneksi en osaa olla katkera niin hyvälle ystävälle. Salaa vain hieman kateellinen ja surullinen omaan tilanteeseeni...

No jospa sitä onnistuisi itsekkin.
 
Sade83
Inkku Mulla oli punktio ekan kerran elokuussa (kokeiltiin IVF). Punktio jännitti,mutta kaikki meni ok, kipulääkkeitä sai lisää kun tuntui siltä ja humautuksesta johtuen olin ihan muissa maailmoissa. Kyllä se hyvin menee, toivotaan että muniksia on lähtenyt kasvamaan! :)

Kiva että meitä on oikein kunnon joukko odottamassa viikon 41 punktiota! =)
 
On se hienoa, että plussia tulee. Mä en enää tiedä ketä olen onnitellut ja ketä en. Onnea tasapuolisesti! :heart:

Se olis siten huomenna totuuden paikka miten tämän ivf:n käy. Toisaalta olo on luottavainen, toisaalta taas varma että piloille tämäkin menee. Tuntemuksia on vatsassa enemmän kuin tarpeeksi, molempia puolia jomottaa/ särkee ja kipu säteilee reisiin, vatsa sekaisin, pääkipua, turvotusta ja ylävatsakipua. Muutaman päivän ollut pientä menkkamaista paineen tunnetta alavatsalla. Tänään juoksevaa valkovuotoa on tullut valtavasti, tulehduksen merkkejä ei ole. Ajattelin tämän johtuvan lähestyvästä ovulaatiosta. Eniten häiritsee menkkamainen olo. Huomenna tietenkin kaikki selviää, mutta pistää ajattelemaan... :ashamed:
 
Peppiina78: Kiitos tervetulotoivotuksesta ja mukaanottamisesta "kirjanpitoon"! =) Hienoa, että päivität pitkää listaa.

fifiris: Toi on joo rankka paikka, kun monta kaveria plussaa samaan aikaan ympärillä.

Mulla on tällä hetkellä pieni eristäytymisvaihe vauvallisista kavereistani. Jotenkin en vaan nyt jaksa niitä. Aluksi tuntui tosi pahalta ja "syylliseltä" olla omissa oloissaan ja niukemmalla yhteydenpidolla, mutta nyt olen antanut itselleni siihen luvan ja minusta tämä tuntuu ihan luonnolliselta ja oikeutetulta. Tosin, on se ironista, miten elämä järjestää kaikenmaailman kissanristiäisiä nyt, kun ei itse jaksaisi osallistua: kotona vauvaa ja muita lapsiaan hoitavat kaverit kutsuu yökylään (ikinä ei muutenkaan olla niillä oltu yökylässä!!!) tai muuten jaarittaa kotiinsa kylään ja lasten nimipäiville ynnä muuta ynnä muuta... Nyt viikonloppuna "hoidettiin pois alta" yks pitkän aikaa sitten sovittu tapaaminen ystäväperheen luona. Tein itseni kanssa töitä koko viikonlopun, että pysyin nahoissani. Oli kyllä sellasta vauvalle lässyttämistä ja suoranaista esittämistä ("Äiti sitä, äiti tätä.. Voisko iskä sitä, iskä tätä.."), että ihan tuntui, että voi kun ois ite voinu piiloutua johonkin sohvan taakse ja häipyä kotiin vähin äänin!!! :'( Kaiken kukkuraksi vierailu oli pitkän matkan reissu eli yökeikka, joten oman osansa ahdistavaan tunnelmaan toi hormonipistoksen pistäminen vessassa lukkojen takana. Onneksi saatiin homma hoidettua mieheni kanssa yhdessä, eikä kukaan kysellyt siitä mitään.
Ihanaa, kun nyt saa rentoutua illan omassa kodissa!

Ja tämä ei nyt taas tarkoita sitä, etten olisi iloinen ystävieni puolesta. Nielen oman kateuteni ja suruni ja puran ne itsekseni, esimerkiksi juuri nyt tänne teille. Kiitos palstalaiset, että ette tuomitse ajatuksiani. :/

Joppu: Ollaan ilmeisesti samassa "aikataulussa"; mulla on tänään kolmas pistospäivä. Punktio suunnitelmissa viikolla 41 myös. Terveisiä vaan kaikille muillekin viikon 41 punktiota odottaville! :)

Voimia kaikille uutta viikkoa kohti!!!
 
"Peppiina78"]Mukana menossa sunnuntaina 27.9.2009




anna1979 : 1. IVF, siirto 14.9., PP13

Isis : 2. IVF:n 3.PAS , siirto 15.9 PP12

sebu08 : 2.IVF:n 3 PAS, siirto 16.9, (2) PP11

Ripe72 : 1. IVF, siirto 16.9., PP11

kirma : 2.IVF, siirto 17.9. (2) PP10

Miimi78 4. ICSI, siirto 18.9., pitkä kaava,(2) PP9

nippe81 : 1.IVF:n 2 PAS, siirto 25.9., PP2

tvvo : 1.IVF, punktio vko 40, PP-

annamaria83 : 2.ICSI, punktio 25.9.,siirto 28.9. PP-

Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-

Heni : 1.IVF, punktio 2.10, siirto 5.10, PP-

sade83 1.ICSI, punktio 6.tai 7.10, PP-

Elenia : 1. IVF, VKO 41, PP-

verve : 1. IVF, vko 41, PP-

Inkku83 : 1.IVF, punktio vko 41, PP-

Sharlin : 1. ICSI, punktio/siirto vko 41, PP-

Silja-Leena : IVF:n PAS, vko 41, PP-

Joppu : 1.IVF, vko 41, lyhyt kaava, PP-

idaliina : 2. ICSI, vko 42, PP-

hemu80 : 1. IVF, vko 42, pitkä kaava PP-

kolmisin: 2. ICSI, vk 42, pitkä kaava pp-

Rosetta : 1. IVF/ICSI, punktio vko 42, PP-

Tytti82 : 1. IVF/ICSI, vko 42, PP-

Kristiina76: 3.IVF, punktio vko 44-45, pitkä kaava, PP-

Paiju :1 IVF, vko 45, pitkä kaava, PP-

Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 46, PP-

Minska : 2.ICSI, punktio vko 48-49, PP-

fifiris : 1.IVF:n 1.PAS, lokakuu, PP-

Nele : 1. IVF:n PAS lokakuu, PP-

Sunflower79 : 1.ICSI, lokakuu, PP-

Uskallanko : 2.IVF, lokakuu, PP-

pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, marraskuu, PP-

turilainen : 2.IVF, marraskuu PP-

SaaraX : 2. IVF:n PAS, marraskuu, PP-

Äititär : 1. IVF, vko 46, PP-

dreamer78 : 2. ICSI, marraskuu, PP-

Linnia : 1. IVF, syksy, PP-

Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-

Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-

vaana : 1. IVF, syyskuu, PP-

sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-





Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:

viksi : 1. IVF :heart:

aitiliini83 : 1. ICSI :heart:

Minni79 : 1. IVF :heart:

Eena : 1. IVF :heart: :heart:

wattu : 1. ICSI :heart:

tiki-71 : 3. IVF :heart: :heart:

aurin-ko 1. IVF:n 2. PAS :heart: :heart:

Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI :heart: :heart:

Electra : 4. ICSI :heart: :heart:

Pohtijatar : 2. IVF :heart: :heart:

minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS :heart: :heart:

Sannuli-81 : 3. IVF :heart: :heart:



Myöhemmin onnistuvat :hug:

Nalle76 1.ICSI

shenda81 1.IVF:n 1. PAS

Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS

Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS

Pikku-Tintti : 2.ICSI

paa-pu : 1. ICSI

astrid : 1. ICSI

Duffy: 1. ICSI

Piiuli-74 : 1. IVF

JäsenJ :1. ICSI

puskatäti 1.IVF

StellaR : 1. IVF

onnenkukka : 2. ICSI

Inia : 1. IVF

kipsu : 4.IVF:n PAS

eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS

plastex : 1.IVF

Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS

Peppiina78 : 1. IVF

Sarma : 1. IVF 2. PAS

 
Mukana menossa maanantaina 28.9.2009




anna1979 : 1. IVF, siirto 14.9., PP14

Isis : 2. IVF:n 3.PAS , siirto 15.9 PP13

sebu08 : 2.IVF:n 3 PAS, siirto 16.9, (2) PP12

Ripe72 : 1. IVF, siirto 16.9., PP12

kirma : 2.IVF, siirto 17.9. (2) PP11

Miimi78 4. ICSI, siirto 18.9., pitkä kaava,(2) PP10

syystuuli75 : 1.IVF, siirto 23.9., PP5

nippe81 : 1.IVF:n 2 PAS, siirto 25.9., PP3

tvvo : 1.IVF, punktio vko 40, PP-

Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-

Heni : 1.IVF, punktio 2.10, siirto 5.10, PP-

sade83 1.ICSI, punktio 6.tai 7.10, PP-

Elenia : 1. IVF, VKO 41, PP-

verve : 1. IVF, vko 41, PP-

Inkku83 : 1.IVF, punktio vko 41, PP-

Sharlin : 1. ICSI, punktio/siirto vko 41, PP-

Joppu : 1.IVF, vko 41, lyhyt kaava, PP-

Silja-Leena : 1.ICSI:n 2.PAS, vko 42, PP-

idaliina : 2. ICSI, vko 42, PP-

hemu80 : 1. IVF, vko 42, pitkä kaava PP-

kolmisin: 2. ICSI, vk 42, pitkä kaava pp-

Rosetta : 1. IVF/ICSI, punktio vko 42, PP-

Tytti82 : 1. IVF/ICSI, vko 42, PP-

Kristiina76: 3.IVF, punktio vko 44-45, pitkä kaava, PP-

Paiju :1 IVF, vko 45, pitkä kaava, PP-

Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 44, PP-

Minska : 2.ICSI, punktio vko 48-49, PP-

fifiris : 1.IVF:n 1.PAS, lokakuu, PP-

Nele : 1. IVF:n PAS lokakuu, PP-

Sunflower79 : 1.ICSI, lokakuu, PP-

Uskallanko : 2.IVF, lokakuu, PP-

pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, marraskuu, PP-

turilainen : 2.IVF, marraskuu PP-

SaaraX : 2. IVF:n PAS, marraskuu, PP-

Äititär : 1. IVF, vko 46, PP-

dreamer78 : 2. ICSI, punktio vko 45/46, PP-

Linnia : 1. IVF, syksy, PP-

Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-

Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-

vaana : 1. IVF, syyskuu, PP-

sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-





Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:

viksi : 1. IVF :heart:

aitiliini83 : 1. ICSI :heart:

Minni79 : 1. IVF :heart:

Eena : 1. IVF :heart: :heart:

wattu : 1. ICSI :heart:

tiki-71 : 3. IVF :heart: :heart:

aurin-ko 1. IVF:n 2. PAS :heart: :heart:

Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI :heart: :heart:

Electra : 4. ICSI :heart: :heart:

Pohtijatar : 2. IVF :heart: :heart:

minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS :heart: :heart:

Sannuli-81 : 3. IVF :heart: :heart:



Myöhemmin onnistuvat :hug:

Nalle76 1.ICSI

shenda81 1.IVF:n 1. PAS

Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS

Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS

Pikku-Tintti : 2.ICSI

paa-pu : 1. ICSI

astrid : 1. ICSI

Duffy: 1. ICSI

Piiuli-74 : 1. IVF

JäsenJ :1. ICSI

puskatäti 1.IVF

StellaR : 1. IVF

onnenkukka : 2. ICSI

Inia : 1. IVF

kipsu : 4.IVF:n PAS

eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS

plastex : 1.IVF

Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS

Peppiina78 : 1. IVF

Sarma : 1. IVF 2. PAS

annamaria83 : 2.ICSI
 
Koska tää lista on niin pitkä niin kirjoitelkaa vaan teksteihinne mitä haluatte päivitettäväksi, niin mahtuu yhdelle sivulle enemmän asiaa listojen sijaan, jookosta..? =)
Päivittelen sitten sitä mukaa listalle.. tai tietysti, jos joku muu haluaa ottaa päivitysvastuun niin ilmoittautua saa kyllä, en paa pahakseni :wave:

*muoks* Maanantai on hyvä päivä!!!! JEE!!!! Tuli soitto polilta, sai peruutusajan ja PAS:n suunnittelu jo keskiviikkona siis ylihuomenna! Olis ollu huomennakin, mutta mulla hammaslääkäri just siihen aikaan.. :wave:
 
Täällä odotellaan kuumeisesti, että menkat alkaisi, että pääsee pistämään. Outoa, koska pistäminen samalla myös pelottaa kamalasti. Mutta se tarkoittaa sitä, että päästään ainakin eteenpäin hoidoissa.

Plussanneiden perässä on joko kaksi tai yksi sydäntä. Tarkoittaako tuo sitä, kuinka monta alkiota on siirretty? Jos on niin, niin tosi monella plussanneella on siirretty kaksi alkiota, jopa ensikertalaisilla. Haluaisin heti kaksi kyytiläistä (jos sinne asti edes päästään), mutta lääkäri ei suostu siirtämään kuin yhden. Millä perusteella teillä on siirretty kaksi?
 
Hei tytti. Edellisessä ICSI:ssä minulle siirrettiin 2 alkiota, vaikka ensi kertalainen. Syy siihen oli minun ikä 36 ja se, että vain nämä 2 onnistuivat jakautumaan. Ei olisi ollut järkeä laittaa sitä yhtä pakkaseen, kun ei olisi varmaan selviytynyt sulatuksesta. Lääkäri toivoi, että edes jompi kumpi kiinnittyisi, vaan eipä niin tapahtunut sillä kertaa. Saas nähdä miten tällä kertaa käy.
 
annamaria83 Voimia kovasti sinulle, en osaa kuvitellakaan miltä sinusta tuntuu! :hug:

(.) Tänään ultrattu ja tuli sekä hyviä että huonoja uutisia.
Hyviä: Munasoluja tulossa 10kp, punktio perjantaina. Yksi jättä folli oli 23.7mm, muut tasaisia 13mm kokoisia. Tämä iso menetetään eli 13mm mukaan mennään.
Huonoja: Hyperi on jo nyt pukkaamassa, vaikka follimäärä ei ole tuon suurempi!
Jatkoa ajatellen, mulle pitäisi tehdä IVF pitkän kaavan mukaan, mutta nyt jo Zumenon pinenellä annoksella ja 5 päivän ajan ajoi hormonitoiminnan niin alas, että nyt pistospäiviä tulee huikeat 16. Eli lyhyt kaava olisi mun juttu, mutta silloin tulee se johtofolli.
Mies sanoikin lääkärille, että ei tule yllätyksenä et mun munasarjat on yhtä kovapäisiä kuin minäkin. Mies on joskus sanonut, että hänen siittiöt ei jaksa kuunnella minun munasolun nalkutusta ja uivat siksi toiseen suuntaan tai hakkaavat päätänsä kohdunseinään. En ole sitten lääkäriltä kysynyt diagnoosin oikeellisuutta :LOL:
 
tvvo, 10 kpl kuulostaa erittäin hyvälle! Toivotaan, että kaikissa olisi solut ja jaksaisivat aloittaa mallikkaasti taipaleensa vauva-aluiksi :heart:
Pitkä viikko sinulla vielä edessä alkavan hyperin takia, jaksamista sinne! Ja tuo miehesi arvio on loistava :LOL:

sannuli-81, odottelen labrakuulumisiasi sormet ristissä!
Omasta olosta kohta..

annamaria83 :hug:
Tämä ei sinua lohduta, mutta itsellä on molemmilla kerroilla ollut käydä samoin, 9:stä solusta ekalla kerralla hyviä 3, toisella 2. Passeja ei meille tule.
Saitteko mitään selitystä tuohon katoon, menikö edellisellä kerrallakin samallalailla?

sebu08 :hug: , perässä tullaan kaveri :/

isis, kuin kävi..muuttuiko pp9:n nega? :hug:

anna1979, mites siellä? Tuliko onnellista loppua?

).( Täällä myös aikainen testaaja :ashamed: pp9 pyöritin tikkua pissikupissa ja ylläripylläri tyhjäksi jäi. No sain sentään aikaiseksi viivanpaikan -sitäkään en ole kolmeen vuoteen ennen nähnyt, että tulipahan edes se. Mutta kaikkihan täällä varmasti tietävät, ettei siihen hcg:tä tarvita.

Itkua ja parkua on ollut koko viikonloppu. Tiputus oli tosi kova. En usko, että tulos tuosta mihinkään muuttuu, aamupississä pitäis olla raskaushormonia pp9 jo sen verran, että kyllä se tikussa jonkinlaisena haamuna näkyisi, korjatkoon joku jolla henkilökohtaista kokemusta :attn:
Ja kun kaikki viitta siihen, ettei tuolla mitään kasva: ei tunnu mitään, ei nippaa eikä jomota. Ei pissitä. Luget valuu klöntteinä pihalle, kun tuntuu, ettei ne edes mahdu tuonne sisuksiin...paikat roikkuu niin tosi matalalla. Olis edes menkkakipuja (huomenna pitäis luomukierrossa menkat alkaa, mutta mulla luget pitää ne pois) mutta mulla ei normaalistikaan ole edes niitä. Vuoto vaan alkaa ilman mitään varoitteluja. Tissikipukin alkaa hellittää, vähän vaan ovat enää arat. Ainut, mikä on poikkeavaa, on ettei kuumia aaltoja juurikaan ole, mutta se on pelkästään hyvä juttu, ovat kyllä niin viheliäinen riesa! Myös munasarjavihlonta on ollut vähäisempää kuin luomukierroissakaan.

Mies oli tosi vihainen kun tein testin la-aamuna, sen järkeen ei käy, että miks pitää testailla niin aikaisin, kun klinikalta määräsivät vasta pp16. Mutta miks pitää hullua jännityksessä jos tuloksen tietää varmasti jo etukäteen? Että ripe72, meillä myös mies ei tajua :headwall:

Huomenna testaan vielä viimeisen kerran, pp12. Sitten lopetan luget ja soittelen klinikalle loppuviikosta. Näin tein viimeksikin, ei vuotoa tarvii sitten kovin kauaa odotella. Ja alan keräämään voimia marraskuulle, toivottavasti hoito nro3 aloitetaan silloin.
Käyn vielä jossakin vaiheessa ilmoittamassa negatulokseni.

kirma & tyhjä kohtu
 
Isis, joko olet testannut uudemman kerran?

Tytti82, vaikka plussaamiseni näyttää erittäin epätodennäköiseltä niin vastaan silti kahden alkion siirtokysymykseen.. Meillä lääkäri oli alkuun yhden alkion kannalla, ja niin tehtiinkin ensimmäiset kolme kertaa. Syy oli riskiraskaus, jonka kaksoisraskaus tuo mukanaan. Nyt viimeiset kaksi kertaa on kuitenkin siirretty kaksi alkiota. Tosin huonolla menestyksellä nekin..

Annamaria83, voima:hug: sinulle!!!

Kirma, testasit sinäkin sitten jo noin aikaisin ja fiilikset ilmeisesti aika samanlaiset kun täälläkin. Testasin tänäänkin, nyt pp12 ja tulos edelleen niin nega kun ikinä voi olla. Onneksi mentiin vielä samoilla pettymyksillä kuin viikonloppuna ja ajatuksissa jo seuraava koitos.. Miten sinulla määrättiin testipäiväksi vasta pp16, minulle määrättiin pp14?? En kyllä usko omalla kohdalla että tulos kahdessa päivässä muuttuu miksikään, mutta toivon edelleen teille plussatuulia. Tekisi mieli jo lopettaa proget, mutta noudatan ohjeita loppuun asti ja ilmoittelen virallisen tuloksen klinikalle keskiviikkona. Miten teidän jatko, oletteko julkisella vai yksityisellä. Mietin vaan että piinaillaanko yhdessä vielä kerran syksyn aikana?
 
kirma Mä olen esikoisesta testannut pp12 puhtaan negan aamupissasta. Toki raskaus oli inssialkuinen, mutta kuitenkin. Haalea viiva tuli pp14 aamupissasta, eikä viiva tummunut lainkaan. Verenvuotoa oli rv15 asti joka alkoi rv5+3. Ultrassa juostiin useasti!! Kaikki oli kuitenkin mallikkaasti ja nyt tämä haalea viiva on pian 3 vuotias energiapakkaus. rv9 tuli kunnon hyytymiä ja runsaasti verta, päivystyksen tuomio km. Seuraavana päivänä polilla arvioitiin kaavinnan tarve. Kaavinta kuitenkin jäi koska löytyikin yhä edelleen syke. Kerron tämän nyt teillekin joilla alkuraskauden vuotoja on. 1/3 raskaana olevalla on vuotoa raskauden aikana.
tytti82 Mulle ei tulla koskaan siirtämään kahta alkiota. kaksoisraskaus on aina riskiraskaus. Mulla esikoinen on syntynyt keskosena tilan puutteen takia (lapsi oli siis 2kg, mutta mä olen tosi pienen kokoinen itse), en siis voisi koskaan kahta kantaa turvallisille viikoille, en siis edes rv30 asti. Nyt kuitenkin, jos jotain pakastettavaa jää niin alkiot pakastetaan yksitellen, paitsi heikommat yksilöt pakastetaan 2kpl yhteen. Jos molemmat selviäisi sulatuksesta niin en sitten tiedä siirrettäisiinkö molemmat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytti82:
Haluaisin heti kaksi kyytiläistä (jos sinne asti edes päästään), mutta lääkäri ei suostu siirtämään kuin yhden. Millä perusteella teillä on siirretty kaksi?
MInäkin toivoin alusta alkaen että kaks jos vaan mahdollista.. lääkäri puhui kuitenkin vaan yhdestä ennen punktioo. Kun sitten alkioiden surkea laatu selvisi niin siirtoon mennessä sanottiin että tosiaan 2 siirretään.
Käsittääkseni eniten riippuu juuri alkioiden laadusta ja naisen iästä. Ehkä myös siirtojen määrästä, jos jo paljon epäonnistuneita.

Kaikille tsemppiä tasapuolisesti tänne ketjuun!!

kirma :hug: me kaks "vanhaa" ollaan jo aivan liian kauan jumitettu tällä puolen... toivotaan nyt kuitenkin vielä... :heart:
 
Hei! Pikakuulumiset, kun päivät ovat noin pitkällä: tänään kävin verikokeessa, tuloksen saa soittaa huomenna kahden jälkeen. Kotitestiin saan kaksi viivaa, testiviiva ei kuitenkaan ole yhtä vahva kuin kontrolliviiva, joten pelkään ettei hyvin käy (yksi km heikoilla testiviivoilla takana) :/

:hug: kaikille tarvitseville!
 
Hei kaikille! Olen hiukan hitaasti oivaltanut, että täältä netistä voisi saada kaipaamaani vertaistukea näihin lapsettomuustuskiin - kaverit on jaksaneet kohtuullisesti kuunnella, mutta kokemukseni on, että ainoastaan näitten samanlaisten tuskien kanssa painivat ymmärtävät.

Me olemme siis selittämättömästi lapseton pariskunta, minä 34v ja mies 35v. Takana reilut pari vuotta yritystä ja hoidossa ollaan OYKsissa.

Nyt syyskuussa tehty 1. ivf, nyt menossa pp5.

Punktio meni koht sujuvasti ja alkioita saatiin 13, joista 7 hedelmöittyi. Nyt siirrettiin 1 (top) ja pakastimeen meni 3 satsia (3 x 1 top ja 1 x 1+1 "heikompia yksilöitä").

Olen vielä tämän viikon opiskeluvapaalla, mutta opiskeluun keskittymisestähän tässä ei oikein mitään meinaa tulla... :) Tuntemuksen vaihtelee kyllä aikaslailla laidasta laitaan - välillä uskaltaa toivoa, välillä tuntuu, että on parempi olla pessimisti jotta ei pettyisi.. Siitä pessimismistä meinaa sitten kuitenkin puskea syyllisyyttä, jotta jos tässä nyt vaikka sitten stressaan turhia ja sen takia ei onnistu.. Ja "ei sitä kannata turhia ajatella" on sitten kavereitten kommentit, jotka vastaavien asioitten kanssa eivät ole painineet - siksi siis minäkin nyt tänne tunkemassa, kun teidän teidän kaikkien ehkä jotain samankaltaisia tuntemuksiakin tuntevat. Ja aivan mahtavaa oli lukea sitä piiiitkää listaa plussanneista - onnea teille kaikille tuhannesti :hug:
 

Yhteistyössä