Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Pohtijatar ja minttu1 :heart: :heart: Voi onnea ja toivotaan että molemmat kyytiläiset pysyy 9kk matkassa! Ihanaa lukea että tuo plussapino sen kun kasvaa. Jaksaa uskoa noihin omiinkin hoitoihin paljon paremmin.

).( Täällä kuumeisesti vaan odotellaan että kuukautiset alkais pian ja pääsis sitten sitä ovista tikuttaan. Eksata ICSI:stä satiin pakkaseen viideksi kerraksi. Yksi PAS on jo yritetty ja se jo hetken kerkesi näyttämään hyvältä. Plussaa näytti kotitesti mutta klinikalla sanoivat veritestin jälkeen että hcg arvo on niin matala että kesken menee ja menihän se. Nyt olen pari kuukautta pitänyt hermolepoa. Nyt pään rauhoitustauon jälkeen taas uutta intoa ja uskoa täynnä kohti seuraavaa passia. Neljä oljenkortta jäljellä...

Nyt mietityttää että mitä alkioille tapahtuu pakkasessa? Vanheneeko ne siellä? Mitä pidempään ne on jässä niin huononeeko niiden laatu siellä? Mä kun olen näköjäänvähän liian tempperamenttinen ja epäonnistumisen jälkeen heitin kirveen kaivoon ja luovutin kokonaan hetkeksi. Kärsiikö niiden laatu siellä kylmässä jos pidän hermolomaa enkä käytä niitä mahdollisimman nopeasti?

 
minttu: Täytyy varmaan tänään poiketa apteekin kautta, josko sen testin tekis sitten huomenna aamulla. Varmaan siks en oo sortunutkaan vielä kun testejä ei ole kotona lojumassa ja apteekkiinkin pitää oikein varta vasten mennä. :whistle:
 
pohjitar + minttu Onnea sylintäydeltä!

kirma Kyselit jossakin välissä minun kuulumisia. =) Mitäpäs tänne odotellaan perjantaita jos ei ennen sitä ole alkanut menkat. Vähän kyl on sellanen olo et menkat sieltä tulee.

peppiina78 , Täällä tosiaan odotellaan perjantaita, tai voi menkat kyllä pyyhältää jo ennen sitä paikalle. Toivotaan ettei. Ihmeen nopeasti kuitenkin mennyt aika, eipä ole paljon jaksanut miettiä asiaa.. tulos aina sama...Mitäs sinulle kuuluu?
 
Sannuli hyvää kuuluu. Suurin kipu rinnoissa on onneksi helpottanut ja vatsa kipuilee jo harvemmin kuin aiemmin, tosin ne hetket kun sattuu niin kramppaa aika lujaa.. Outo ja samalla jotenkin pelonsekainen fiilis.. Pelkään todella, et putoo korkeelta ja kovaa :/ Täältä, kun lueskelee niin tuntemuksiin ei paljoa ole luottamista, niitä on enemmän tai vähemmän saman tyyppisiä sekä plussanneilla että neganneilla.. Tällä hetkellä luulen, et odottelen veritestin tulosta, mutta ajatukset vaihtelee kokoajan.. Koska ajattelit testata vai odotatko perjantaihin?

Onnea pohtijatar & minttu1 :flower:

*muoks* Veritesti mulla perjantaina.
 
Peppiina78 , Mä ajattelin vasta perjantain oikeana testipäivänä testa jos on tarvetta. Täälläkin vähän pelonsekaisin fiiliksin mennään tämä viikko...ku nyt aina vertaa niihin edellisiin hoitoihin vaikka jokainen hoito on aina vähän erilainen ja oireita ei kannattais miettiä mitä oli viimeks..Joo oireita on ihan turha funtsia kun voi plussata vaikka ei olisi oireen oiretta tai negata jos on oireita. Siis odotella vain oikeaa päivää.
Milloin sinulla veritesti?
 
Meille kävi taas niin, että alkiot olivat tosi huonoja. Molemmat huonointa luokkaa 5 ja paljon fragmentaatiota. Lisäksi toinen oli monitumainen. Molemmat siirrettiin, mutta mahdollisuudet raskauteen huonot.

Lääkäri meinasi että munasoluissa on vikaa, joten hoitoja omilla soluilla ei ehkä kannata jatkaa. :'( Lääkäri ehdotti seuraavaksi lahjoitettuja munasoluja koska kohtuni kuulemma suorastaan huutaa raskautta, eli asiat siellä tosi hyvin... munasolujen laatu on vaan niin huono. Aikaisemmin olen ajatellut etten halua lahjoitettuja munasoluja koska se ei tuntuisi oikealta... mutta nyt kun tosiaan joutuu siihen tilanteeseen ettei omista saa tulosta niin ajatukset laukkaavat villisti joka päivä lahjoitettujen munasolujen, adoption ja elämän ilman lasta välillä. Elämä tuntuu niin epäoikeudenmukaiselta.... jopa katkeruus muita raskaana olevia kohtaan on tullut mukaan kuvaan vaikka ennen en ole tätä tuntenut.

No, katsotaan tämä nyt loppuun ja mietitään asioita sitten kun sen aika on. Nämä on niin isoja asioita että ne vaativat aikaa sulatella... Onko täällä muuten kukaan joka on käyttänyt lahjoitettuja munasoluja? Mitä tunteita ja ajatuksia olette käyneet läpi?
 
pohtijatar ja minttu ISOSTI onnenrutistuksia! Olipa taas mukava tulla katteleen kuulumiset kun plussajono oli kasvanu! :flower: :heart:

Omaa; piikitykset hyvällä alulla. Huomenna aamusta ensimmäinen ultra ja nyt sitten katsotaan, kuinka on lähteny kypsymään ja saadaan kuulla punktio- ja siirtopäivä... jos nyt kaikki on niinkuin pitää. Jännittää!!!

Miimi :hug: Kaikki sympatiat sun puolella. Itse olen miettinyt tämän asian jo valmiiksi, koska epäilen suuresti omien munasolujeni toimivuutta ja on se kyllä aikamoista mielenmyllerrystä! Jaksamista ja voimia!
 
onnea pohtijatar ja minttu! :heart: :heart:

tämänaamuinen punktioreissu tehty. ketuiksi meni. särkylääkkeiden ansiosta kivuton, mutta muuta kehumista ei olekaan. viime viikolla näkyi 3-4 follia. nyt kaksi follia ja kokonaista yksi munasolu. YK-SI. Y-K-S-I. jepjep. ihan reilun määrän tämä kroppani mun väkersi kasaan. prkl.

huomenna tulee soittoa sairaalasta ja torstaina siirretään tämä YKSI jos hän suostuu tässä välillä yhteistyöhön.

lääkäri meinasi, että procren on ollut liian voimakas ja lamaannuttanut munasarjoja liikaa. jotta ensi kerralla lyhyt kaava olisi toimivampi. tämän keskussairaalan puolesta voisi tulla uuteen ivf:ään jo yhden kierron jälkeen marraskuulla. toivottavasti lähettävä ks on samaa mieltä.

 
Liityn minäkin nyt seuraan.

Meillä kaksi vuotta yritystä takana joista vuosi ilman hoitoja ja toinen hoitojen kera.
Eilen soitin yksityiselle ja sain heti tälle päivälle suunnitteluajan, jossa päädyttiin aloittamaan ivf hoito. Kaikki tuli niin rysäyksellä päin naamaa ja nyt olen hieman pyörällä päästä, että mitä oiken tapahtuu. Kaikenlisäksi mulla sattui olemaan tänään kp2 joten pistoksetkin aloitettiin heti tänään. Alle vuorokaudessa olen ivf hoidossa..huoh.

Kannustavaa lukea, että näin monella hoidot tuottanu tulosta.

Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä sitä odottaville =)
 
kiitos kaikille onnitteluista. Toivon todella, että veritestin tulos, jonka kuulen huomenna, on ok. Yhtä huolehtimistahan tämä on edelleen, pelko keskenmenosta, kohdun ulkoisesta ja kaikesta muusta mikä voi mennä pieleen. Yritän kuitenkin ajatella positiivisesti, että tässä nyt on näin pitkälle päästy.Pää on täynnä asioita, että mitäs nyt, kun on niin monta vuotta vaan ravannut hoidosta toiseen, eikä sitten näitä asioita ajatellut ollenkaan.
Noh, hyvä näin, uskoa teille muille ja sitä sitkeyttä ravata hoidoissa. Se sitkeys palkitaan.
 
plastex, hei toivoa on viel!!mä niiiin pidän peukkuja pystys et tää valio munis nyt lähtee jakautumaan. Ei heitetä viel kirvestä kaivoon (vai miten sit sanotaan).
mut jos käy niin et munis ei kehkeydy niin kuin pitäisi niin sitten me molemmat teemme marraskuussa ennätys määrän laatu luokan folleja, eiks vaan? :)

heni, vauhtia on piisannut aloituksessa =) tervetuloa remmiin :flower:
 
turilainen, kiitos tsemppauksesta. välillä tuntuu toiveikkaalta...ja sitten taas pohjamutiin. miten voisi olla, että juuri tämä yksi hedelmöittyisi, jakautuisi ja vielä jatkaisi matkaa hyvinkin pitkään? hieman epätodennäköistä. en juuri ole vielä varaillut junalippuja torstaille....

mikäli tässä yrityksessä ei päästä siirtoon asti, niin onneksi meillä on edelleen kolme hoitoa julkisella. eli tätä ei laskettaisi. eli siinä tapauksessa toivottavasti puserretaan molemmat marraskuulla läjäpäin laatufolleja!!!! :D
 
plastex, ilmoittaako ne sieltä huomenna miten on lähtenyt homma käyntiin?mäkin jännitän tääl jo teidän puolesta niin et voi tavatonta..mä luotan tähän teidän pikku veitikkaan et se ponnistaa maailman kartalle :)

on: edelleen pilvis uudesta marraskuun mahdollisuudesta...
 
Oikein palion onnea plussanneile! Kiitettävän palion teitä tästä pinosta löytyy :)

Meilä on siirto periantaina (kuhan vain alakiot seleviää sulatuksesta) ja huomena alakas taas se lugejen kans palloileminen.. Ei voi sanoa, että innola oottasin asiaa, mutta kait tuo häätyy. Ensimmäistä kertaa olen tosi turhautunu näihin hoitoihin ja koen, että täsä ei ole mittään järkiä. En tiä onko tämä vain väliaikanen tuntemus vai alakaako tämä kulunu kuus vuotta jo tehä tehtävänsä asian suhteen.. Aika kait tuon näyttää. Ehkä täsä jotaki kiinnostusta asian suhteen kuitenki tullee viimistään ku on viikko testaukseen. Tämän turhautumisen takia en ole näiläkkään sivuila kovin vieraillu ja kommentoinnit muitten asioihin on olemattomia. Tsemppiä kuiten kaikile oikein palion!
 
Pikainen kysymys... millä testeillä olette testanneet ennen virallista testipäivää? Tähän asti olen aina jaksanut odottaa pp 14:ta asti mutta nyt ajattelin aloittaa testauksen aikaisemmin. Toivon että en tipu niin korkealta, jos osaan odottaaa jo mahdollista negatiivista tulosta ennen virallista testipäivää.

 
Täällähän onkin taas tapahtunut paljon. En ole pariin päivään ehtinyt lueskella.

turilainen: mahtavaa, että saitte hyviä uutisia

neganneille isot halaukset :hug:

pohtijatar ja minttu1 onnea!! :flower: Ihanaa, että plussia tulee koko ajan lisää. Teidän onni tuo hyvää mieltä itsellekin! vadelmaunelmalle nyt tarrasukkiamukaan!!!

Voimia Miimi78 :hug: Täälläkin on mietitty adoptiota jo vaihtoehtona, isoja juttuja pohdittavaksi. onneksi on tämä palstan tuki olemassa :heart:

Tervehdys heni :wave:

on: menkkoja odotellessa. Synarela on saanu mussa esiin oikein varsinaisen teini-ikäisen tuittupäätytön. Onneks mun mies jaksaa nauraa mun hölmöilylle :ashamed:
 
Mukana menossa keskiviikkona 23.9.2009




Sannuli-81 : 3. IVF, siirto 11.9., pitkä kaava,(2) PP12

Peppiina78 : 1. IVF, siirto 11.9., pitkä kaava, PP12

Sarma : 1. IVF 2. PAS, siirto 11.9., PP12

anna1979 : 1. IVF, siirto 14.9., PP9

Isis : 2. IVF:n 3.PAS , siirto 15.9 PP8

sebu08 : 2.IVF:n 3 PAS, siirto 16.9, (2) PP7

Ripe72 : 1. IVF, siirto 16.9., PP7

kirma : 2.IVF, siirto 17.9. (2) PP6

Miimi78 4. ICSI, siirto 18.9., pitkä kaava,(2) PP5

nippe81 : 1.IVF:n 2 PAS, siirto 25.9., PP-

tvvo : 1.IVF, punktio vko 39, PP-

Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-

Elenia : 1. IVF, VKO 41, PP-

verve : 1. IVF, vko 41, PP-

sade83 1.ICSI, punktio vko 41, PP-

Inkku83 : 1.IVF, punktio vko 41, PP-

Sharlin : 1. ICSI, punktio/siirto vko 41, PP-

Silja-Leena : IVF:n PAS, vko 41, PP-

Heni : 1.IVF, punktio 2.10, siirto 5.10, PP-

idaliina : 2. ICSI, vko 42, PP-

hemu80 : 1. IVF, vko 42, pitkä kaava PP-

kolmisin: 2. ICSI, vk 42, pitkä kaava pp-

Rosetta : 1. IVF/ICSI, punktio vko 42, PP-

Tytti82 : 1. IVF/ICSI, vko 42, PP-

Kristiina76: 3.IVF, punktio vko 44-45, pitkä kaava, PP-

Paiju :1 IVF, vko 45, pitkä kaava, PP-

Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 46, PP-

Minska : 2.ICSI, punktio vko 48-49, PP-

fifiris : 1.IVF:n 1.PAS, lokakuu, PP-

Nele : 1. IVF:n PAS lokakuu, PP-

Sunflower79 : 1.ICSI, lokakuu, PP-

Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-

Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-

vaana : 1. IVF, syyskuu, PP-

sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

turilainen : IVF, marraskuu PP-

SaaraX : 2. IVF:n PAS, marraskuu, PP-

pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, lokakuu, PP-

Äititär : 1. IVF, marraskuu, PP-

dreamer78 : 2. ICSI, marraskuu, PP-

Linnia : 1. IVF, syksy, PP-

Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

annamaria83 : 2ICSI, syksy, PP-



Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:

viksi : 1. IVF :heart:

aitiliini83 : 1. ICSI :heart:

Minni79 : 1. IVF :heart:

Eena : 1. IVF :heart: :heart:

wattu : 1. ICSI :heart:

tiki-71 : 3. IVF :heart: :heart:

aurin-ko 1. IVF:n 2. PAS :heart: :heart:

Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI :heart: :heart:

Electra : 4. ICSI :heart: :heart:

Pohtijatar : 2. IVF :heart: :heart:

minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS :heart: :heart:



Myöhemmin onnistuvat :hug:

shenda81 1.IVF:n 1. PAS

Nalle76 1.ICSI

Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS

Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS

Pikku-Tintti : 2.ICSI

paa-pu : 1. ICSI

astrid : 1. ICSI

Duffy: 1. ICSI

Piiuli-74 : 1. IVF

JäsenJ :1. ICSI

puskatäti 1.IVF

StellaR : 1. IVF

onnenkukka : 2. ICSI

Inia : 1. IVF

kipsu : 4.IVF:n PAS

eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS

plastex : 1.IVF

Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS
 
mut voi tuolta listalta pudottaa alimmaiseksi, negaa paukahti niin että laastitkin ropisi seiniltä. siirryn jossain vaiheessa taas tuonne loppuvuoden / konkareiden ketjuun kirjoittelemaan.
tsempitykset viimeisiä piinapäiviään laskeville :heart:
 
Sain tänä aamuna tietää sen veriarvon, se oli pp13 171, eli kuulema hyvä. Varhaisultra on kolmen viikon päästä, tuntuu, että siihen on ikuisuus.
Eevi-Antero, tuollaiset tunteet on tuoreessa muistissa täälläkin. Muista että tämä on sitkeyslaji, siis todellakin. Kun vaan jaksaa ravata hoidoissa, kyllä sieltä tulostakin tulee, aivan varmasti.
 
Plussanneille onnea :heart:

Miedän punktio siirtyy viikolla eteenpäin eli viikolle 42. Eilen ultrassa limakalvo oli liian paksu eli menkkoja odotellessa taas :p. Luulin että vuoto jota tuli viikonloppuna oli menkat mutta ei sitten ilmeisesti ollutkaan vaan ilmeisesti synarelan sivuoireita tai sitten primolutit sai aikaan niukkaa vuotoa. Kystankin olin onnistunut kehittämään :/ . Ens tiistaina taas ultraan ja ennen sitä ilmeisesti pitäs oikeiden menkkojen alkaa, joka tapuksesa meen siihen ultraan vaikka ei menkkoja kuuluiskaan. Mulla on luomuna pitkät epäsäännölliset kierrot sen takia varmaan heittää nyttenkin .
 

Yhteistyössä