Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Silja-Leena Täällä on kans samoja oireita. Eilen sattui vatsaan aika kovastikin. Kipu voi olla ihan mitä tahansa kipua, mutta tietysti toivon, että se olis kiinnittymiskipua. Eikös kiinnittyminen tapahdu viikonlopun aikana mikäli on tapahtuakseen. Mun solut oli kolmepäiväisiä, joten eiköhän sit pitäis jo jotain tapahtua :) Meille siis siirrettiin kaksi hyvänlaatuista alkiota, joten otin tietoisesti riskin kaksosraskaudesta. Aika näyttää miten mun alkioiden käy, ja jos raskaus alkaa, niin en voi alkaa murehtimaan riskeistä. Mutta ymmärrän hyvin pelon asiaa kohtaan. :)
 
Listan mukaan sulla on PAS Amelie? Ymmärrän hyvin että halusit siirtää kaksi, mäkin ehkä PAS:ssa varmaan aion pyytää kahta siirrettäväksi, jos kaksi sattuu selviämään sulatuksesta. Vaikka kuinka pelkäisi kaksosraskautta niin olisihan se hassua jos sulautuksesta selviäisi kaksi niin laittaa toinen roskiin, koska uudelleenhan niitä ei voi pakastaa.

Kovasti onnea, nippailut on varmasti sitä itseänsä!! =) Luomukierron PAS:n jälkeen muuten varmaan noi nippailut helpommin onkin sitä itseänsä =), nippailuja on täälläkin mutta nyt näin punktion jälkeen on vähän vaikea sanoa että mikä paikka siellä oikein kipuilee ja miksi...
 
Joo niin se olikin ettei orgalutran ole kokonaan korvattava....siis mulle tuli vaan suurena yllätyksenä se 133e kun oletin että maksukaton ylittäneenä ei tarvi maksaa ku se 1,50e..

Huomenna ekaan ultraan...saas nähdä onko jotain alkanu tapahtuu...toivottavasti..

Täällä moni piinailemassa...Plussapuhureita teille :whistle: ...ja kaikille muillekki :)
 
Heippa kaikille!

Olen käynyt täältä lukemassa kirjoituksia ja kokemuksia, mutta itse en ole aikaisemmin uskaltautunut kirjoittamaan. Nyt sain aikaiseksi rekisteröityä, mutta enpä minä tiedä mihin täällä kuuluisin ja miten pitäisi toimia. Mutta toivottavasti tähän ryhmään tämän syksyn kuluessa ainakin!

Noh tässä kertomusta meidän tilanteesta. Yritystä keväästä 2008 asti, minä syntynyt 72 ja mies 70. Päästiin kunnalliseen perustutkimuksiin, josta saatiin n.kk sitten lähete ivf:ään naistenklinikalle. Sieltä tuli kutsu ensimmäiseen käyntii joulukuulle. Ja siitähän sitten menee taasen oma aikansa ennenkuin mitään tapahtuu, käsittääkseni se hoitotakuu on puoli vuotta ja alkaa vasta tuosta ekasta käynnistä. En enää millään jaksa odottaa montaa kuukautta tai yli puolta vuotta ennenkuin pääsisi hoitoihin joten nyt ollaan menossa yksityiselle puolelle ainakin kuulemaan näkemys, mitkä on mahdollisuudet jne. ens keskiviikkona!
Meil tilanne se, että miehellä siittiöitä on mutta vähän huonosti liikkuvia. Olin jo ihan valmistautunut että mennään ensin IUI:hin ja että sillä homma selviää. Mutta sitten munanjohtimien aukiolotutkimuksessa lääkäri olikin sitä mieltä, että toisesta ei näkynyt virtausta ollenkaan ja toisesta vähän. Jotenkin se lääkäri tuntui epävarmalta, enkä oikein meinaa uskoa että näin olisi! Toisaalta tuntuu "hyvältä" että meis molemmis on "vikaa" ja varmaan molemmista. Ei tarvii toisen vaan syyttää itseään, jos sellaiseen on taipumuksia.
Mies ottaa asiat kyl hyvin lunkisti ja päivä kerrallaan. Siksi kai osaltaan olen käynyt täällä lukemassa juttuja, kun ne on kuitenkin mielessä ja mies ei halua asiasta koko aikaa kuulla/puhua. Ja en ole kertonut ystäville kauheesti, on se vaan jotenki niin henk.koht asia että en halua siitä kaikille puhua. Ja jotenkin tuntuu, että jos kertoo niin sitten pitäis olla kertomassa koko ajan että missä mennään ja mitä tapahtuu. Mutta välillä olis vaan tarve jollekin tilittää, missä mennään ja mitä päässä liikkuu.

Täältä olen lueskellut lyhyestä ja pitkästä kaavasta tuohon ivf:ään, missähän tapauksissa niitä käytetään? Varmaan nämä asiat selkenee ens keskiviikkona myös, mutta alkoi kiinnostamaan.

Kiitokset hyvistä kirjoituksista ja kaikille tsemppiä!!

T.Ripe uusi täällä!
 
Tirlittan1968
Ripe72 tervetuloa mukaan- ihan oot oikeassa paikassa:) Meillä on miehellä myös todella vähän liikkuvia siittiöitä ja olemme Väestöliitossa hoidossa. Meille lääkäri ehdotti heti ensitapaamisella IVF-hoitoa siinä tosin hedelmöityksessä joudumme turvautumaan mikroinjektioon. On julkisella pitkät hoitoajat jos joulukuulle joutuu ensikäyntiä odottamaan.
 
Ripe72, tervetulo suureen joukkoomme!

Täällä alkaa tapahtumaan ihan kivasti nyt seuraavilla viikoilla. Tulkaahan kertoilemaan kuulumisia.

ON: Minä olen nyt 5 päivää sumutellut, mitään oireita ei oikeastaan ole. Paitsi pahamaku suussa hetkenpäästä sumuttelusta. Menis vain aika nopeasti ja pääsis siihen ensimmäiseen uä. Vielä pitäs malttaa odottaa yli viikko. Ja tietenkin ens viikolla pitäs alkaa mulla menkatkin, toivottavasti nämä sumut ei niitä siirrä hirveästi. Aina ollu menkat niin säännölliset.

Mukavaa alkavaa viikkoa.
 
Kiitokset! Kiva jos otatte mut tänne vastaan!
Me ollaan menossa siis Väestöliittoon helsinkiin keskiviikkona.
Mies sanoi, että käydään nyt ainakin juttelemassa, katsotaan sitten mitä tehdään.
Kai sitä yksityisten hinnat kauhistuttaa. Muuutta katsotaan nyt, onhan meillä se lähete naistenklinikalle kuitekin. Yllätyin kyllä itsekin, että vasta joulukuulle eka aika!
Onneksi on nyt pari viikkoa lomaa ja yritän rentoutua. Aloitin nimittäin työt uudessa paikassa silloin viime keväänä samaan aikaan kun tämä yritys alkoi! Ollut melko rankkaa, mutta tiedän, että ei tämä vielä mitään ole, pahempaa varmasti tiedossa, mutta toivottavasti lopputuloksena hyvääkin!
Hyvää viikkoa ja aurinkoisia ajatuksia kaikille!
:wave:
 
Tirlittan1968
Me olemme juuri Helsingin Väestöliitossa hoidossa ja ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa. Meillä on ollut 2 eri lääkäriä ja molemmat ovat olleet ihania :heart: . Suosittelen todellakin ainakin käymään siellä.
Itsellä PP 2 punktion jäljet tuntuvat vielä hieman mutta pahin jo takana. Nyt olen päässyt jo tekemään kunnon kävelyjä koiran kanssa. Ensiviikosta tulee varmasti pitkä ja pitää yrittää keksiä tekemistä. Voimia kovasti kaikille!
 
Mukavaa, kun keskustelu etenee =)

).( Omat fiilikset on pyörähtäneet ihan omituiselle mallille, onkohan joku muu kokenut vastaavaa.. Osa syynä voi olla lomakin jota takana nyt kolme viikkoa tai eniten epäilen kyllä hoitojen alkamista todenteolla. Mun maailma on tasan mun itseni ja just ja just miehen kokoinen. Suurimman osan ajasta olen vain kotona lueskelen kirjoja ja touhua jotain pientä. Ei kiinnosta suunnitella kummempia, ei juurikaan nähdä ketään tai käydä missään. Viikon kuluttua pitää taas rsempata itsensä työrooliin ja esittää iloista ja jo nyt mietityttää mitä siitä tulee.. Onneksi parisuhde on hitsautunut viime aikoina tiiviisti yhteen vaikeiden aikojen jälkeen ja suunnitellaan kovasti isomman asunnon ostamista, siinä ne kiinnostuksen kohteet sitten ovatkin.. :/
 
Tervetuloa Ripe72
Aloin tuossa miettimään, että missä vaiheessa kiertoa siirto tehdään? Kun minun lyhyehkö kierto koitetaan nyt venyttää pidemäks (28pv) ja puoliväli sattuu just viikonlopulle. Vai voiko siirron venyttää maanantaille kun keräys kuitenkin ilmeisesti keretään sit tehdä perjantaina. Nämä vaan ajatuksia/oletuksia mikäli kierto alkaa toimia niinkun lääkäri laskeskeli. olikohan jotenki vaikeesti selitetty

Kyllä pieneen päähän mahtuu paljon mietteitä ja ajatuksia samasta asiasta. Mies saa varmaan kohta hepulin kun en osaa mistään muusta puhuakaan kun lääkkeistä ja jos menee niiin tai jos tapahtuu näin tai jos ja jos js jos :LOL:
 
Jannaliina, Amelie... Meillä ei oikeastaan julkisella ole kysytty ollenkaan montako alkiota halutaan siirrettäväksi. Passissa piti siirtää kaksi, ilmeisesti oli vähän huonompilaatuisia ja nyt tuoresiirtona kuulemma siirretään yksi, ellei ole taas huonolaatuisia. Kai se on vähän eri käytäntö eri paikoissa ja varmaan meillekin voitaisiin siirtää kaksi jos pyytäisin. Viime keväänä näin päiväunia kaksosvauvoista...:ashamed: mutta siihen siirtoon ei sitten päästy.

(.) Punktio meni hyvin ja tosi kivuttomasti! Saalis oli hyvä viime kertaiseen nähden, mutta epäkypsiä(?) saattaisi kai jokunen olla. Huomenna onkin sitten siirto. Rinnat on tulleet nyt viikonloppuna kipeiksi ja luget on siinä varmaan asialla.
 
Ripe: Tervetuloa! Toivottavasti asiat selkiintyy. Kuulostaa kyllä pitkältä tuo Naikkarin jono! Kysyit pitkästä kaavasta: käsittääkseni ns. lyhyt kaava on se tavallisin muoto, mutta ainakin meillä endometrioosista kärsivillä sitä käytetään lamaannuttamaan myös itse endoa. Itsellä siis meneillään tuo pitkä kaava.

Sannuli: Mä myös pelkäsin, että Synarela pidentäisi kiertoa, mutta mulla näin ei onneksi käynyt. Mulakaan ei ole kamalasti oireita ollut, nyt tosin viikonloppuna lisääntynyt hikoilu ja kuumat aaallot. Ja sama homma mullakin: Synarela kirvelee nenässä. Itse mietin tota Synarelan annostusta, että kun mulla oli reseptiin laitettu vaan yksi pullo, jossa 60 annosta, niin mahtaako tuo riittää koko hoitojakson ajaksi, kun kerran jatketaan vielä piikkien ohessa?!?

Mulla on tänään 0-ultra ja vähän jänskättää, että onko se Synarela nyt oikeasti toiminut! Tulen sitten kertoilemaan, että kuinkas kävikään.

Mukavaa viikonalkua kaikille!
 
Mukana menossa 17.8.2009



Nalle76 : 1.ICSI, punktio 31.7., siirto 3.8, lyhyt kaava, PP 14

Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto 11.8., PP 6

Silja-Leena : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto 11.8., PP 6

Tirlittan1968 : 2. IVF, punktio 11.8, siirto 14.8, pitkä kaava, PP 3

Pikku-Tintti : 2.ICSI, punktio?, siirto 17.8., lyhyt kaava PP-

Isis : 2. IVF:n 2.PAS, vko 34, PP-

viksi : 1 IVF, punktio 18.8., lyhyt kaava, PP-

wattu : 1. ICSI, vkO 35, pitkä kaava, PP-

Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS, VKO 35, PP-

minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS, vk 34, PP-

eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS, vko 36-37?, PP-

Eena : 1IVF, vko 35, lyhyt kaava, PP-

Peppiina78 : 1. IVF, vko 36, pitkä kaava, PP-

Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI, vko 32, pitkä kaava, PP-

Electra : 4. ICSI, vko 36, pitkä kaava, PP-

Nele : 1. IVF, vko 36, pitkä kaava, PP-

Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-

Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-

dream09 : 3.IVF, vko 35, PP-

dreamer78 : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto vko 34/35, PP-

Minni79 : 1. IVF, punktio 18/19.8, lyhyt kaava, PP-

Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS, elo-syyskuu, PP-

onnenkukka : 2. ICSI, elo-syyskyy, PP-

JäsenJ :1. ICSI, elo-syyskuu, PP-

astrid : 1. IVF, elo-syyskuu, PP-

Miimi78 4. ICSI, vko 37-38, pitkä kaava, PP-

Tytti82 : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

Rosetta : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

aurin-ko : 1. IVF:n 3. PAS, syyskuu, PP-

sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

anna1979 : 1. IVF, syyskuu, PP-

Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

Sannuli-81 : 3. IVF, syyskuu, pitkä kaava, PP-

Ripe72 : 1. IVF, syksy, PP-

Sharlin : 1. ICSI, syys-lokakuu, PP-

idaliina : 2. ICSI, syys-lokakuu, PP-

Inia : 1. IVF, syyskuu-lokakuu, PP-

pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, lokakuu, PP-

Äititär : 1. IVF, marraskuu, PP-

Kristiina76 : 4. IVF:n 1. PAS, syksy, PP-

aitiliini83 : 1. ICSI, syksy, PP-

Linnia : 1. IVF, syksy, PP-

Tao74 : 3. IVF, syksy, PP-

hemu80 : 1. IVF, vko 43, pitkä kaava PP-

Elenia : 1. IVF, VKO 40, PP-

Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

Pohtijatar : 2. IVF, syyskyy, pitkä kaava, PP-

annamaria83 : 2ICSI, syksy, PP-

Piiuli-74 : 1. IVF, marraskuu, lyhyt kaava, PP-


Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:

Myöhemmin onnistuvat :hug:

sade83 1.IVF

shenda81 1.IVF:n 1. PAS
 
Shendalle :hug:

En ole mitään tänne kirjoitellut, kun tuntuu ettei mitään ole tapahtunut. Sumuttelut menossa ja menkat alkoivat lähes ajallaan lauantaina. Torstaina nollaultra ja pistosten aloitus. Eli homma etenee :)

Mukava lukea, että Pikku-Tintin punktio mene hyvin. Sitä jo välillä vähän jännitän, kun on uutta ja ihmeellistä

Tsemppiä kaikille piinailijoille!
 
Peppiina78 Mulla on kans jo tuntunu noita vihlaisuja alavatsassa, muita oireita ei vielä... mutta mulla vasta neljäs päivä Procrenin jälkeen menossa joten ehkä niitä muitakin oireita vielä ehtii tulla :eek: Onko sulla muuten alkanu kuukautiset vielä? Klinikalla sanoivat että sellanen viikko Procrenin jälkeen pitäis kuukautiset tulla.

Noista eri lääkkeistä oli puhetta... mulle lääkäri sanoi kans että Puregon, Menopur, GonalF ovat samaa lääkettä vain eri merkkejä. Mulla ollu Puregon näissä kolmessa ensimmäisessä hoidoissa ja nyt halusin vaihtaa Menopuriin ja lääkärikin sitten tykkäs että vaihdetaan. Olen lukenut aika paljon näistä lääkkeistä koska olemme saaneet niin huonoja tuloksia Puregonilla ja ensinnäkään en voi ymmärtää miten lääkärit voivat sanoa että ovat ihan samaa lääkettä (saavatkohan provikkaa? )! Jos katsoo lääkeinfoa sen jo huomaa että sisältö on eri (esim Puregon ei sisällä LH:ta, mutta Menopur sisältää ). Tämä ei tarkoita etteikö Puregon olisi hyvä, mutta se ei välttämättä sovi kaikille. Olen lukenut monta tapausta jossa Puregonilla ei olla saatu toivottua tulosta ja sitten vaihdettu esim. Menopuriin ja tämä hoito sitten onnistunut..

Mitä Puregon sisältää:
. Vaikuttava aine on follitropiini beeta, follikkelia stimuloiva hormoni (FSH). Sen määrä yhdessä sylinteriampullissa on 833 IU/1,0 ml vesiliuosta.

Mitä Menopur sisältää:
- Vaikuttava aine on pitkälle puhdistettu menotropiini (ihmisen menopausaalinen gonadotropiini HMG), vastaten 75 IU:ta follikkelia stimuloivaa hormonia (FSH) ja 75 IU:ta luteinisoivaa hormonia (LH).

Mitä GONAL-f sisältää:
Vaikuttava aine on follitropiini alfa. Follitropiini alfa on rekombinantti ihmisen follikkelia stimuloiva hormoni (FSH), joka on tuotettu yhdistelmä-DNA-tekniikalla kiinanhamsterin munasarjasoluissa (CHO). Millilitrassa on 600 IU:ta (vastaa 44 mikrogrammaa) follitropiini alfaa. Jokaisesta sylinteriampullista tulee 450 IU:ta (vastaa 44 mikrogrammaa) 0,75 ml:ssa.
 
Miimi78 Ei oo vielä alkanut ja kovasti niitä tässä odottelen. Mulle ei puhuttu mistään aikarajoista sen enempää, mutta toiveena olis et alkaisivat ennen keskiviikkoista ultraa niin pääsisi sitten GonalF:n kimppuun.

Mites Nalle76 testin kanssa? Saadaanko plussille jatkoa.. :heart:
 
Astrid
Mä olen pistänyt aluksi Puregonia ja sitten sekä Puregonia että Orgalutrania, eilen viimeiset pistokset molemmilla ja tänään irrotuspistos mutta en muista nimeä (mulla menee nämä lääkkeiden nimet aina sekaisin). Orgalutran myös on piikitettävä lääke ja ehkä hieman epämiellyttävämpi kuin Puregon joka ei tuntunut miltään, mutta täysin siedettävää silti.
Ylihuomenna punktio ja nyt alkaa jo yöunet olla menetettyä...epäilen että turhaan mutta kun ei tiedä miä tulevan on niin ei osaa ottaa rauhallisesti :)
 
Heippa kaikille!
Näyttää siltä, että pikkuhiljaa on hoidot lähteneet etenemään muillakin, tsemppia kaikille ja plussatuulia!!

).( Huomenna olis sitten se ultrapäivä, jännittää, vaikka en kyllä tiedä edes miksi :ashamed:
Eihän sitä huomenna tehdä muuta kuin katsotaan ultralla miltä munasarjoissa näyttää, tulevaa PASsia ajatellen.. Höpsö mikä höpsö :LOL:
Jos nyt jo jännittää näin, niin mitenkähän mahtaa sitten olla, kun jännätään selviääkö huurunenä sulatuksesta.. siirron jälkeisistä päivistä puhumattakaan :whistle:

Aurinkoisia elokuun päiviä (kun nyt tästä vesisateesta päästään) toivotellen,
-n-
 
Tervetuloa kaikille uusille minun puolesta! :flower:

).( Mulle ei kuulu mitään uutta, kesän aikana ei tapahtunut luomu ihmettä :( En ole jaksanut mitään tänne kirjoitellakkaan kun mitään ei ole tapahtunut eikä hoidot ole vielä alkaneet... IVF-suunnitteluaikaankin naikkarille on vielä kuukausi, millään ei malttaisi odottaa että pääsisi jo asioissa eteenpäin.
Te jotka ootte käyneet Helsingin naistenklinikalla hoidoissa niin haluaisin tietää kuinka kauan kestää että sen suunnittelukäynnin jälkeen alkaa oikeasti tapahtumaan...?!?!

Hyvää viikonalkua kaikille!

 
Voi että - mulla on hyviä kuulumisia ultrasta! Eli Synarela on vähäisistä oireista huolimatta toiminut ja pistokset saan aloittaa keskiviikkona! Olihan muuten niin,että kun keskviikkona aloitan illalla pistämään Puregonia, niin silti aamulla jo puolitan Synarela -annoksen eli vain 1 suihke toiseen sieraimeen? Unohtuu kaikki kohta....Mua myös ohjeistettiin pistämään Puregon nimenomaan illalla. Maanantaina sitten seuraav ultra ja punktio toivottavasti elo-syyskuun taitteessa.
 
vadelmaunelma, Kiva kuulla et Synarela oli toiminut vähäisistä oireita huolimatta. Tuosta Synarela puolituksesta en osaa sanoa tarkalleen miten se menee kun itse olenvasta sumutellut 6 päivää ja se vaihe on vasta edessä. Pistoksien aikana sumuttelu vähenee puoleen. Minullakaan ei mitään oireita ole tullut sumuttelusta. menkkoja odottelen et ne alkois täs lähi päivinä =) Ens viikolla minulla eka uä.
 
Linnia, loikin vastailemaan sulle tuolta kesän ivf pinosta. Me kun ollaan hoidoissa Naikkarilla. Meillä oli niin että jonoon menitiin joulukuun 11 2008 ja suunnitteluaika saatiin huhtikuulle ja sitten kesäkuussa alkavista menkoista voitiin aloittaa hoito. Se puol vuotta menee siis jonoon pääsystä hoidon aloitukseen. Ja mulla kävi vielä niin että menkat alko vasta jussin jälkeen, joten saatiin odotella vähän pidempääkin sit.

Mut ite oon kokenut Naikkarin ihan hyvänä hoitopaikkana, en ole kokoenut olevani mitenkään liukuhihnapotilas. Mulla on melkein joka kerta ollut sama lääkäri, paitsi kun oli kesälomalla, ja oon hänestä tykännyt.

Tsemppiä kovasti hoitoon!!!! Toivottavasti tuottaa enemmän kun toivotun tuloksen!
 
Peppiina, huomasin ittelläni ihan samanlaisia "oireita" keväisen IVF-piikitysrumban keskellä, mulla ei kertakaikkiaan riittänyt kiinnostus ja energia pitää yhteyttä keneenkään, norkosin vaan kotona sohvalla ja kattoin töllöä ja huusin ukolle kuin palosireeni. Kesän aikana helpotti ihan hirveästi ja huomasin itsekin että olin ollut kavereita (ja miestä :D ) kohtaan aika nuiva :/ Toivottavasti heillä vielä pinna riittää jatkossakin :heart: :hug:

Linnia, me ollaan naikkarilla ja siellä on kyllä ongelmana suuret potilasmäärät. Me jouduttiin muistaakseni jättämään yksi kierto "väliin" kun ei ollut vapaita aikoja, eli välttämättä ihan heti ei sen suunnittelukäynnin jälkeen hommat etene - mutta suht pian kuitenkin. Ei sitä puolta vuotta tarvitse enää toista kertaa jonottaa. (muoks. - toisin kuin napsuneiti, mä koen naikkarilla olevani nimenomaan liukuhihnalla - mulla on ollut varmaan kaikki lääkärit mitä sieltä lapsettomuusklinikalta löytyy. Viimeksi lääkäri itsekin totesi, että joo ollaan me vissiin kerran aiemmin nähty, viime syksynä... :LOL: :headwall: )

).( Täällä ei mittään, seuraavia menkkoja odotellaan. Mulla tosiaan toi PAS siirtyi seuraavaan kiertoon, vois päivitellä tuonne listaankin (kun itse en osaa) että siirto olis toivottavasti sitten ens kierrossa joskus viikolla 36-37? Toisaalta potuttaa ihan suunnattomasti odotella taas kuukausi (vaikka mitä se nyt yks kuukausi enää sinne tänne kun 3½ vuotta on jo painettu), mutta toisaalta ihanaa, että siirto tehdään luomukiertoon eikä mun tarvi kärsiä noista lääkkeistä.
 
Nyt nolottaa :ashamed: Mä olin aivan varma et muistin oikein...siis et maksukatto olis ollu ylittyneenä viimeksi kun ostin orgalutrania....ei ollukkaan...siis jos maksukatto ylittyny niin se maksaa ainoastaan sen 1,50e...Anteeksi väärä informaatio :ashamed:

Kävin tänään ultrassa ja ainoastaan 4 rakkulaa siellä näky...toivon et vielä tän viikon aikana tulis ees muutama lisää...viime hoidossa tässä vaiheessa oli jo 8 rakkulaa..saas nähdä kuinka käy..

Virkistäviä sadepäiviä kaikille ;) Ja jos ei sada niin ilma on ainakin jo syksyn raikas :)
 

Yhteistyössä