Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Ripe tervetuloa minunkin puolesta :wave:

Minni79 kiitos tietoiskusta! Montako pistospäivää sulle kertyi kaiken kaikkiaan?
Mulla menossa nyt 4:s päivä tota Gonalia ja alkaa vatsassa tuntua juilintoja... Jotain siellä tapahtuu. Keskiviikkona on ultra. Saapi nähdä, alankohan sitten pistää tuota orgalutrania lisänä jo, kun kerran ensi viikolla ois punktio suunniteltu..

Kuulostaa aika hassulta muuten tuo, että gonalissa on kiinanhamsterin munasarjoissa kehitettyä ainetta... :D

Kaikille oikein mukavaa viikon alkua!
 
dream09 Nyt vaan kovasti tsemppiä viimeisiin päiviin ja uskotaan, että lisää munasoluja tulee. Ja jos ei tule, niin näistä neljästä kehittyy huippuluokan alkioita :) Voimahaleja :hug:

eevi-antero Kurja tilanne. Aina vaan odotellaan ja odotellaan... Mutta hyvä kun seuraavan kiertoon saatte mahdollisuuden. Se tuntuu aina vaan niin kaukaiselta ajatukselta. Ja aina pahemmalta tuntuu nähdä raskaana olevia kavereita ja vastasyntyneitä, kun itse ei pääse des yrittään. Mutta nyt vaan tsemppiä odotteluun. Ja keräät itselles sellaset plussatuulet ympärilles, että mikään ei mene pieleen ;)

Vadelmaunelma Sinä päivänä kun pistokset alkaa, niin Synarela puolittuu, eli aamulla jo vaan yksi suihke. Tsemppiä myös sulle pistoksiin. :)

Nipsu Se ultra on kyllä ihan hyvä välietappi odotteluun :) Sitten alat tosiaan jännittään sitä sulatusta ja sitten piinailua.. Mä en nukkunut moneen yöhön ennen kuin kuulin, että meidän pikkualkiot selvisi sulatuksesta. Mutta mun mielestä tää menee jo paljon nopeammin kuin viimeksi tuoresiirrosta. Tai sitten vaan luulen niin. :LOL:

Pikku-Tintti Miten sun siirto meni? :) Saitko monta kyytiläistä mukaan? Ja paljon tarraliimaa...

Nalle Onkos meillä jo hyviä uutisia? =)
 
Ja Ripe tervetuloa mukaan Täällä saa "jauhaa" niin paljon kun haluaa, Me kyllä autetaan ja ollaan hengessä mukana. Ja se on vähän niin kuin Peppiina78 kertoi, että kun hoitoja odottaa ja kun ne on käynnissä, niin ei muuta maailmaa edes huomaa tai ei edes halua huomata. Se on se oma napa ja toive siitä omasta vauvasta/vauvoista. Ja parhaiten ehkä me täällä tiedetään miltä tuntuu ja mitä on kokea pettymys. Mutta me tehdäänkin tästä plussapino, eiks vaan? Tois paljon tsemppiä ja jaksamista. :)
 
Heissan! :wave:

Joskos minäkin pinoutuisin kun jonkun aikaa täällä nyt selaillut, eiköhän mukaan vielä sovi =)

Pikkuista toivottu vuoden päivät, yks inssi tehtynä mut eipä siitä tulosta tullut, miehen simpoissa kun on vasta-aineita. Joten ensimmäinen icsi meneillään, kp 7 ja puregon ja orgalutran menossa. Pikkuisen meinaa olla huono olo ja huimata aina illalla, johtunee varmaan noista lääkkeistä..?

Tänään oli ultra, ei ihan toivottua tulosta puregon tuonu joten annosta nostettu. Ja lääkäri ihmetteli nestettä, puhui kystan puhkeamisesta. Mutta en sitten siinä paikassa hoksannut kysyä että liekö vaarallista. Jollain kokemusta? Torstaina uus ultra, ja varmaan maanantaina punktio, joka hiukan jo jännittää.. Viikonloppuna ei sitten varmaan öitä nukutakaan :D

Hienoahan se olisi jos tästä plussapino tulisi =)
 
Huomenna kystan tarkistukseen. Toivottavasti se 6cm kaveri olisi poksahtanu ja menny menojaan, kun haluaisin hoidot aloittaa ja uuden yrityksen esikoiselle, jota oon odottanu sydämessäni jo kauan.
Plussapuhureita toivon meille kaikille ja onnellista odottamisen aikaa.
Hyvää yötä
 
Mukana menossa 18.8.2009




Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto 11.8., PP 7

Silja-Leena : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto 11.8., PP 7

Tirlittan1968 : 2. IVF, punktio 11.8, siirto 14.8, pitkä kaava, PP 4

Pikku-Tintti : 2.ICSI, punktio 14.8, siirto 17.8., lyhyt kaava PP 1

Isis : 2. IVF:n 2.PAS, vko 34, PP-

viksi : 1 IVF, punktio 18.8., siirtolyhyt kaava, PP-

paa-pu : 1. ICSI, punktio 24.8., siirto , lyhyt kaava, PP-

wattu : 1. ICSI, vko 35, pitkä kaava, PP-

Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS, VKO 35, PP-

minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS, vk 34, PP-

eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS, vko 36-37?, PP-

Eena : 1IVF, vko 35, lyhyt kaava, PP-

Peppiina78 : 1. IVF, vko 36, pitkä kaava, PP-

Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI, vko 32, pitkä kaava, PP-

Electra : 4. ICSI, vko 36, pitkä kaava, PP-

Nele : 1. IVF, vko 36, pitkä kaava, PP-

Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-

Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-

dream09 : 3.IVF, vko 35, PP-

dreamer78 : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto vko 34/35, PP-

Minni79 : 1. IVF, punktio 18/19.8, lyhyt kaava, PP-

Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS, elo-syyskuu, PP-

onnenkukka : 2. ICSI, elo-syyskyy, PP-

JäsenJ :1. ICSI, elo-syyskuu, PP-

astrid : 1. IVF, elo-syyskuu, PP-

Miimi78 4. ICSI, vko 37-38, pitkä kaava, PP-

vaana : 1. IVF, syyskyy, PP-

Tytti82 : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

Rosetta : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

aurin-ko : 1. IVF:n 3. PAS, syyskuu, PP-

sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

anna1979 : 1. IVF, syyskuu, PP-

Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

Sannuli-81 : 3. IVF, syyskuu, pitkä kaava, PP-

Ripe72 : 1. IVF, syksy, PP-

Sharlin : 1. ICSI, syys-lokakuu, PP-

idaliina : 2. ICSI, syys-lokakuu, PP-

Inia : 1. IVF, syyskuu-lokakuu, PP-

pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, lokakuu, PP-

Äititär : 1. IVF, marraskuu, PP-

Kristiina76 : 4. IVF:n 1. PAS, syksy, PP-

aitiliini83 : 1. ICSI, syksy, PP-

Linnia : 1. IVF, syksy, PP-

Tao74 : 3. IVF, syksy, PP-

hemu80 : 1. IVF, vko 43, pitkä kaava PP-

Elenia : 1. IVF, VKO 40, PP-

Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

Pohtijatar : 2. IVF, syyskyy, pitkä kaava, PP-

annamaria83 : 2ICSI, syksy, PP-

Piiuli-74 : 1. IVF, marraskuu, lyhyt kaava, PP-


Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:

Myöhemmin onnistuvat :hug:

sade83 1.IVF

shenda81 1.IVF:n 1. PAS

Nalle76 1.ICSI
 
Miimi: hassua että lääkkeissä on eri vaikuttavat aineet, vaikka ovat "samoja". Meillä ei ole ollut koko aikana puhettakaan muusta kuin gonalista. Ihan mielenkiintoista infoa, vähän tuo kiinanhamsteri jäi kummittelemaan mieleen, saas nähdä tuleeko sitä tässä piinapäivien aikana nähtyä unia pienistä hamsterivauvoista, mulla kun tuppaa asiat aina menemään suoraan uniin... :p

Linnia ja eevi-antero: En ole naikkarilla hoidossa, mutta julkisella kuitenkin. Mulla kanssa lääkärit on vaihtuneet tiuhaan, tosin taitaa ne 4 lääkäriä tulla vuoronperään. Mutta mulla ei ole tullut sellaista liukuhihnafiilistä. Kohdalle sattuu melkein joka kerta sama hoitaja, joka on tosi ystävällinen ja aina juttelee jotain ylimääräistä, kyselee vointia ja kuulumisia. Varmaankin sitten sen hoitajan vuoksi on ollut mukava käydä. Tosin pitkä jonotus raastaa hermoja.

Annamaria: Peukut pystyyn tän päivän kontrolliin, että kysta on puhjennut!!!

Amelie: kiitos tarraliimasta!! Siirto meni hyvin ja sain mukaan yhden kyytiläisen! Muutenkin oli ICSI onnistunut paremmin kuin viimeksi ja alkiot oli tosi hyvin lähteneet jakautumaan, saatiin pakkaseenkin jokunen. Muuten punktio oli viime pe 14.8. Nyt ei ehdi paljon jännittämään kun työt alkoi eilen ja siirronkin jälkeen sain keskittyä loppupäivän niihin. Onneksi!

Tsemppiä kaikille muillekin piinailijoille, sumuttelijoille, pistelijöille ja hoitoa odottaville!
 
Mulla oli punktio eilen ja tänään tiistaina saan tietää moniko hedelmöittyi

Punktion salis oli vain 6 munasolua, mikä harmittaa, koska aiemmassa IVF:ssä saatin 9, ja niistä vain 5 selvisi siirtoon asti.

Nyt siis samantyypisellä kadolla olisi odotettavissa 3 alkiota jotka sekä hedelmöittyvät että lähtevät hyvin jakautumaan. Ei paljoa hymyilytä. Varsinkin koska rahat ovat todella vähissä: minä olen kotihoidontuella kotona vielä loppuvuoden ja puoliso free-hommissa ja juuri nyt pari kk:ta työttömänä ansiosidonnaisilla. Säästöt alkaa olla käytetty, eikä uusiin hoitoihin ole varaa, ei lainkaan.

No, klo 14 saan soittaa klinikalle.
 
Mulla on nyt tosi tyhmä kysymys tosi malttamattomalta ihmiseltä :ashamed: Mutta mutta.. Kun kerran mulle tehtiin pakastetun alkion siirto ja mun hormoonitoimintaa ei ajettu alas, niin mun kp on torstaina 28/28, eli eikös sillon pitäis menkkojen alkaa, mikäli raskaus ei ole alkanut. Luget ei viimenkään pitänyt mun vuotoa pois, mutta onko Zumeilla vaikutusta asiaan? Eli yritän tässä saada itselleni syitä testailla ennen kuin esim. PP12 :whistle: Kun tässä on tuntemuksia ollut, ja rinnat on arentunut (viimeksi ei sitä tapahtunut, mutta ei alkanut raskauskaan ), kuvotusta ja muita ehkä kuvitteellisia oireita olen havainnut :LOL:
 
Lomamatkalta on nyt palattu, ja valitettavasti meillä ei onnistunut tällä kertaa. Minulla alkoi viime torstaina (KP24) oudot vuodot, ja kyselin asiaa klinikalta. He sanoivat että on todennäköisesti punktion yhteydessä kertynyttä verta, joka nyt vasta tuli ulos, vuodon ollessa niin tummaa ja limaista. Mahdollisuus raskauteen vielä oli, joten en malttanut odottaa, ja tein samana päivänä vielä raskaustestin, sekä myös perjantai-aamuna (KP25), jotka molemmat näyttivät heikkoa plussaa. Voitte arvata tuliko tästä toiveikas olo! Illemmalla tosin kuukautiset alkoivat, ja viikonlopun aikana vuodot ovat olleet runsaimmat mitä ikinä olen kokenut (jotka jatkuvat siis edelleen). Eilen tein silti klinikan ohjeiden mukaisesti myös raskaustestin, joka oli tietty nega. Ilmoitin tästä klinikalle, ja kyselin samalla noista kahdesta heikosta plussasta. Kiintyminen oli todennäköisesti tapahtunut, sillä hCG-hormonia erittyy vain istukasta, mutta alkio on jossain vaiheessa lopettanut jakautumisen, joten näin kävi tällä kertaa.

Vaikka näitä pettymyksiä on ollut jo kymmeniä kertoja vuosien mittaan luomusti yritellessä, ja vaikka oli asennoitunut siihen että näihin hoitoihin varmaan useammankin kerran joudutaan, niin oli sitä (vaikka ei halunnut myöntää ) toiveekkaampi tällä kertaa, ja siten pettymyskin suuri. Olimme ehtineet lomareissulla kaupoissakin katsella hieman vauvan vaatteita, että jos reissun aikana tulee plussa, ostaisimme ehkä jonkun vaatteen tai jonkun vauva-jutun, mutta...

Amelie80, voit siis siirtää minut sinne myöhemmin onnistuvien listalle. Taidamme ottaa pari kuukautta taukoa, ja yritetään pakastealkion siirtoa lokakuussa. Seuraan kuitenkin teidän keskusteluja ja jännitän puolestanne. Oikein paljon tsemppiä ja onnistumisia teille, joilla tämä on vasta edessä!
 
Tirlittan1968
Nalle :hug: voimia kovasti. Mulla oli ekan epäonnistuneen IVF:n jälkeen myös järkyttävän runsas vuoto. Piti pitää yöllä paksua käsipyyhettä ja vaihtaa sekin keskellä yötä.
Vaana tervetuloa suureen joukkoomme.
T.PP4
 
Nallelle myös multa :hug: ! :'( Kyllähän se niin on että enempi toivoo näistä hoidoista... Tsemppiä seuraavaan yritykseen!

Mä luultavasti vajaan parin viikon päästä aloitan piikittelyt. Kyllä se vaan on uskallettava kokeilla tämäkin tie!
 
Tirlittan1968, juuri näin kävi minullakin. Vuodot oli yhtenä yönä niin runsaat, että pyyhkeetkin tuli tarpeen hotellilla. Tämä on siis teille muillekin hyvä tietää, sillä kyllä ihmetytti kun heräsi kesken yötä, vielä ulkomailla ollessa, että onkohan tämä nyt varmasti "ok" kun vuotaa niin paljon.

Paljon onnea ja tsemppiä sinulle Inia hoitoihin.

Olette molemmat ajatuksissani! Toivottavasti sinulla Tirlittan1968 on pian meille hyviä uutisia.
 
Linnia Meillä oli Naikkarilla suunnittelukäynti kesäkuussa, jolloin neuvottiin säätämään e-pillereillä menkat elokuun puoleen väliin ja ilmoittautumaan hoitoon sitten. No, siellä olikin niin ruuhkaa nyt, että kysyivät voimmeko siirtyä Väestöliittoon ostopalveluna. Suostuimme ja olen odottanut sieltä luvattua yhteydenottoa, mutta eipä ole vielä kuulunut, ilmeisesti ruuhkaa sielläkin.. Sunnuntaina olisi pitänyt alkuperäisen suunnitelman mukaan aloittaa sumuttelut, joten taitaapi hoitoa siirtyä..
 
Soitin klinikalle ja 6:sta saadusta munasolusta 4 oli hedelmöittynyt.

Onhan 4 parempi kuin 0, muta silti on pettynyt olo, noista 4:stähän ei kuitenkaan kaikki ala jakautua.

Voi. En jaksaisi enää yhtään IVF-hoitoa. Maatessani punktiossa, joka tällä kertaa sattui ihan vietävästi niin että aloin jopa itkeä, mikä on aika harvinaista minulle noissa yhteyksissä, niin ajattelin että tämä on viimeinen kerta kun tähän rääkkiin alan. En vaan enää halua että minua ronkitaan, satutetaan ja että kaikki rahamme menevät näihin hoitoihin. :(
 
viksi Niin tutut tuntemukset!!Ite ajattelin ihan samoin edellisen punktion jälkeen kun oli niin kivulias...On tämä vaan rankkaa!!Mut ei auta ku taas uutta kohti. Meilläkin viimeksi saatiin 9 ja nyt eka ultrassa ei ollu ku 4 kasvamassa...jännityksellä perjantaita ootellessa et miten käy..
Mutta eläs nyt kuitenkaan vielä lannistu!Ei oo vielä sanottua vaikka kaikki jakaantuisikin!Onnea ja enkeleitä sinulle matkaan!!
:heart:

Nalle76 :hug: Voimia!!!

 
Nalle76 ISO :hug: .Voi harmi. Ei sitä vaan ymmärrä miksi näin käy.
viksi Onnea kuitenkin! Itse olisin niin tyytyväinen, jos saisin edes yhden siirrettävän, kun viime ivf:ssä en saanut yhtään niistä 19.. Ei se määrä vaan se laatu.
anna1979 Me ollaan kans ostopalveluna Väestöliitossa ja olin alkuun pettynyt, koska meillä kävi niin, että hoito siirtyi. Mutta olen ollut palveluun tyytyväinen, että ehdottomasti suosittelen!
amelie Mä en osaa sanoa tuohon mitään, mutta eikö yleensä testata 14pv siirrosta? Nyt varmaan vielä liian aikaista. Toivon kovasti, että sitten se plussa pamahtaa, kuulostaahan tuo lupaavalta! Se on mukavaa, kun oot aina niin positiivinen ja tsemppaava.
 
anna1979, Pikku-Tintti, napsuneiti ja eevi-antero: Kiitos kaikille kun vastasitte mun kysymykseen :) Eli niin se taitaa mennä että kun meidät toukokuussa laitettiin siihen puolen vuoden jonoon niin ehkäpä marraskuussa sitten vasta päästään itse hoitoihin. Mulla siis takana naikkarilla viisi inssiä, taitavat siellä siis olla kovin innokkaita tekemään noita inssejä. Meillä taisi joka kerta inssissä olla eri lääkäri. Aika moneen lääkäriin siellä olen kyllä törmännyt enkä kyllä sen takia muista niiden nimiäkään ku aina vaihtuu. Osa lääkäreistä on ihan mukavia toiset ei niinkään. Hoitajista täytyy sanoa että siellä on kyllä muutama todella mukava hoitaja, he ovat jaksaneet tsempata ja lohduttaa kun ei ne lääkärit mun mielestä paljoa turhia juttele. Ultrat siellä on olleet mun mielestä aika liukuhihnahommaa, ainakin aina ennen inssiä kun ovat seuranneet tilannetta. Joskus tuntuu että olisko pitänyt housutkin ottaa pois jo käytävässä ettei vaan mee turhaan aikaa siihen kun ne riisuu :LOL: :headwall:

Vaana: Tervetuloa!
 
Tirlittan1968
Mulla ekalla kerralla kerättiin kaikki mutta nyt viimeksi pienimmät jätettiin sinne koska eivät olisi kuitenkaan jaksaneet ja olivat niin pahoissa paikoissa ja ne olivat n. 10mm kokoisia. Pyritään siis keräämään kaikki.
 
Nalle76 Voi kurjuuden kurjuus! Tosi ikävä kuulla huonoja uutisia. :hug: Mä niin uskoin sun onnistumiseen. Sitä on todella vaikea uskoa, miksi ei anneta onnistua. Sitä ei vaan pysty uskomaan todeksi. Nyt tosi paljon isoja, lämpimiä jaksamisen halauksia Sinulle. Jostain se toivonkipinä vielä nostaa päätään, vaikka nyt tuntuu ylitsepääsemättömän pahalta. Ja voimia löytyy taas uuteen taistoon. Kummasti ihmisen mieli jaksaa koota itsensä näin kovan pettymyksen jälkeen. Kovasti onnea huurunenille, sitten kun jaksat asiaa ajatella :hug:

viksi Sun pikkuiset siellä nyt sinnittelee ja päättää kaikki jakaantua :) Saatte sitten muutaman huurnenänkin sitten jatkoa varten, jos nyt ei jostain syystä onnistu. Mutta siihen uskotaan ja luotetaan, että tällä hoidolla teillekin saadaan vauva/vauvat! Ymmärrän kyllä sun itkun ja pettymyksen. Kivisen ja kuoppasen tien olet kulkenut, ja kuitenkin punktiosta "vaan" neljä solua. Mutta ei se määrä vaan laatu. :) Ja ajattele, että kaiken tämän kokemuksen jälkeen olet vielä tervejärkinen ja pystyt ajattelemaan järkevästi. Se on positiivisuutta jo se! Kyllä luonto sen valinnan sitten tekee ja tietää meidän sietokyvyn. Toiset jaksaa yrittää kauemmin ja toiset ei. Ei kenenkään tarvii kestää liikaa. Aika sekavaa sepustusta, enkä oikein osannut kirjoittaa mitä ajattelen kun ajatus kulkee nopeammin kuin sormet näppäimillä. :LOL: Mutta joka tapauksessa hirmusesti voimia ja nyt tsemppi päälle. Peliä ei ole menetetty, joten nyt vaan kovasti ONNENHIUKKASIA pikkuisille soluille, jotta jaksavat jakaantua.

Sharlin Kiitos Sinulle tsempistä. Toivotaan, että plussa tulis... Kai mä sitten jaksan odotella ainakin perjantaihin tai vaikka lauantaihin. =) Sulle kans tsemppiä uuteen yritykseen. :)
 
Eka seurantaultra takana tänään ja työn alla on 1 15 mm ja 4 10-12 mm + pienempiä oikealla ja 3 10-12 mm + pienempiä vasemmalla. Kai niistä jotain tulee kun vielä tämän viikon pistelen. Puregonin annos pidetään samana 150:nä ja ekan jarrun sain heti klinikalta nahkaani. Ehkä odottelin enemmän jo kun tuntemukset on olleet olemassa jo 3. pistospäivästä alkaen, mutta alussahan tässä kasvattelussa vasta ollaan, että kai tuohon pitää olla tyytyväinen. Toivottavasti useampi sisältäisi munasolunkin, saati sitten hedelmöittyisi ja jakaantuisi..

Ainakin minulle hoitaja sanoi, että kaikki pitäisi punkteerata koosta riippumatta kun kyselen työkykyisyydestä seuraavana päivänä. Jos siis on paljon tyhjennetty, saattaapi olla kipeämpi, oli tulkintani vastauksesta. Joudun siis vielä jännittämään osuuko punktiopäivä työn kannalta pahimpaan eli tiistaihin. Perjantaina vasta 2-ultrassa päivä päätetään joten myöhäiseen menee pomolle juttujen sepittäminen miksi en pääsekään duunin juhlatilaisuuteen. Hoitaja sanoi vain, että ilmotat vaan itteks sairaaks ja lääkärintodistuksen saa käsinkirjotettuna alavatsakipu -diagnoosilla, mutta tuntuu et olis reilumpaa sanoa toimenpiteestä jotain ympäripyöreetä. Enpä tiedä miten tekisin, pelkään että alkaa tivaamaan tai "suuttuu" poisjäännistä (juuri viime viikolla sanoi että ei halua että en osallistuisi tilaisuuteen). Ärsyttävää kun sattui just samalle viikolle kun yleensä töissä ei ole mitään pakollista, tää onkin ainoa asia joka mua on tähän asti stressannut tässä hoidossa..

Kiitokset ohjeistuksistanne pistämisen ajankohdan osalta. Olen nyt pistänyt puren iltaisin, mutta nyt orgalutranista lääkäri sanoi että pistä se aamuisin. Katotaan millaista tökkimistä sen kanssa sitten huomenna tulee kun hoitajakin varoitteli että on tylsäneulanen ja vaatii voimaa männän liikkeelle saamiseksi ja täälläkin jengi on sanonut ikävämmäksi pistettäväksi. Noh pääsinpä tänpäivän pistämiseltä kun hoitaja tuikkas sen.

Jaksamista kaikille ja erityisesti huonoja uutisia saaneille. Usko on kova itsellä näihin "kovan luokan hoitoihin" mutta prosentteja kun ajattelee niin tietysti huonoja uutisia tulee enemmän kuin hyviä, valitettavasti. Minä olen sillä mielellä että vain yhden kerran tätä kokeilen, joten paras onnistua nyt sitten vaan heti!

Ja teretulemast Vaanalle inssiketjusta, jossa jo yhdessä oltiinkin. Harmi ettei sullakaan inssit auttaneet, mut nyt me hoidetaan homma kotiin! :D
 
Paa-pu kiittää vastauksista ja kyselee lisää :D

Oon nimittäin ihan pyörällä nyt. Toisella palstalla oli joku kommentoinut orgalutranista että sitä ilmakuplaa ei saa poistaa kokonaan ruiskusta, vaan että se pistetään. Olenko nyt ihan ymmärtänyt tän asian väärin, kun tajusin että se ilma nimenomaan poistetaan kokonaan? :/ Ja jos sitä ei saakaan poistaa, niin onko tapahtunut jotain peruuttamatonta?
 
Astrid Pistospäiviä kertyi kaikenkaikkiaan 10, eilen siis niistä viimeinen eli irrotuspistos. Tänään on töissä ollut jo tosi kamala olo kun alkaa vihloa kunnolla alavatsaa. Toisaalta kiva kun huomenna saa munasolut pois, toisaalta jännitän niin että on jo valmiiksi paha olo
:'( tyhmää...

paa-pu Mun tietämyksen mukaan ilmakuplat pitää aina poistaa neuloista, on kyseessä mikä vaan lääke. Näin meidät ohjeistettu klinikalla.
 

Yhteistyössä