Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Kiitos kaikille onnitteluista! :) Hienoa Amelie, että molemmat selvisi sulatuksesesta, nyt pidetään peukkuja, että pysyisivät kyydissä loppuun asti. Muillekkin piinapäiväläisille pitkää pinnaa ja plussatuulia. Käyn täällä aina vakoilemassa teidän kuulumisia.
 
No niin! TAYSin reissu takana ja vihdoista viimein selvyyttä asioihin. Eli pitkällä kaavalla mennään. 4.9. alkaa sumuttelut ja viikolla 40 siirto; jos siis kaikki menee suunnitelmien mukaan. Kysta oli onneksi puhjennut itsestään (kipujen loputtua olin tämän jo itse päätellyt), eli ei ole sekään nyt esteenä.
Nyt lääkäri tosin löysi polyyppeja virtsarakosta (mulla pissatulehdus n. 5 kertaa/vuosi) ja pisti lähetteen urologille. Ei nämä vastoinkäymiset vain ota loppuakseen. Onneksi se ei vaikuta hoitojen alkamiseen, koska urologille niin himuiset jonot. Kerrankin olen tyytyväinen, että hoitoonpääsy kestää... ;)
Se minusta.

Taikapapu Mahtavaa!!! :flower:

Hirveästi jaksuja piinapäiväläisille! Toivottavasti tarraavat kiinni JA LUJASTI! =)
 
Hei kaikille! Mäkin ajattelin kirjoittaa, kun tätä pinoa olen jo käynyt vakoilemassa :) Mä olen menossa ekaan IVF:ään seuraavassa kierrossa, suunnittelukäynti käytiin jo ennen lomia kun halusin jotain lohtua näihin pettymyksiin. Esikoinen (josta olen haaveillut jo parikymmentä vuotta) on siis vihdoin yrityksessä. Kaikki muuten ok, mutta ikää mulla on jo 42. Takana 5 inssiä, ei tärppejä. Ja hirveesti pelottaa tuo IVF, siis sekä hormonien vaikutukset, punktio, että se mahdollinen tuomio ettei mitään tulosta tule... Kiitos kovasti Nalle kun kerroit yksityiskohtaisesti tuon lyhyen kaavan kulun! Meilläkin siis lyhyt tulossa. Ellei siis sitä ihmettä tapahdu nyt tässä kierrossa... Elokuun 28. päivä odotan tätiä saapuvaksi, siitä se sitten alkaa, jollen jänistä...
 
Heippa kaikille!

Jee ensimmäinen plussa tullut tähän pinoon ja vielä luomuplussa onnea Taikapupu. :flower:

ON: Tänään aloitin sumuttelun 4 x vrk kumpaankin sieraimeen. Pientä outoa makua suussa suihkeen jälkeen tuntuu mut muuten ihan ok vielä, oireita odotellaan. Toivottavasti pääsisin vähillä oireilla.

Mukava kun suurinpiirtein samassa vaiheessa hoitoja on aika moni täällä. Tulkaahan kertomaan kuulumisia ja oireita ja kokemuksia sumuttelusta.

 
Pavuissa on taikaa! :D Onnea Taikapapu!:flower: :flower:

Inia, tervetuloa pinoon! Olen myös tuolla 35+ -pinossa, jossa muutama muukin vahän vanhempi lapseton kertoo kokemuksistaan ja tunnoistaan. Tervetuloa joukkoon tummaan sinnekin, jos haluat!

Mulla sumuttelut siirsivät menkkoja n. viikon, mutta alkoivat vihdoin. Olinkin (ja olen yhä ) kuin poksahtava pallo. Viikon päästä ultrataan ja katsotaan, kuinka oma hormonitoiminta on saatu sammumaan. Sannuli, kun lääkettä ottaa nenään, sitä tulee jonkin ajan kuluttua nieluun, siitä se paha (outo) maku.
 
Täällä kans synarelat jo käytössä, kolmas päivä vasta. Pitkän kaavan mukaan on tarkoitus tehdä ivf, ja se on toinen kerta meillä. Ekassa ei tärpänny ja kaikki alkiot kuolivat sulatuksessa, vaikka ne oli hyvälaatuisia ja niitä oli 6 oljessa. Mut, tämä on niin tuuri peliä koko homma, toivotaan että nyt olisi onni enemmän kohdallaan =)
 
Heippa kaikille! Olen pidellyt hiljaiseloa kun tuntuu että haluaisi koko asian unohtaa, mikä tosin on töysi mahdottomuus.
Viime vkonloppuna oltiin reissussa jonne piti raahata Puregonit kylmälaukussa (6 tunnin ajomatkalle) mukaan kun menkkojen alkamisajankohta niin epävarmaa. olin varma että menkat on reilusti myöhässä stressin ja jännittämisen takia mutta yllättäen alko päivää odotettua aikaisemmin. Nyt siis Puregonia pistellään 5. päivää ja tänään oli eka ultra. Vain 7 munasolua kehittymässä ja aika hitaassa tahdissa. Orgalutran piti aloittaa tänään mutta siirrettiin huomiselle jotta saatas lisää aikaa. Seuraava ultra pe aamusta ja puntio ens vkolla 18. tai 19.8. Piikittely on ollut yllättävän helppoa myös tämmöiselle piikkikammoiselle, tosin en mä niitä itse pystyis pistämään =) Olo on herkkä ja hillittömän väsynyt koko ajan. Huomenna 30v synttärit :) joita pitäs juhlia la...katotaan mikä fiilis kun kaverit tulee.

Amelie80
Mulla lähes kaikki kaverit raskaana tai saanut juuri lapsen, on todella raskasta hymyillä ja onnitella tuoreita vanhempia kun itsellä mieli maassa. Mullakin on yhteys muutamaan erittäin hyvään ystävään hiipunut kun en millään jaksa keskustella lapsiasioista ja heillä ei oikein muuta keskusteltavaa ole. En siis ole kertonut heille lapsettomuudestamme ja hoidoista. Olen onnellinen heidän puolestaan mutta tuntuu että tarvitsee hieman suojella itseään.

Nalle76
Kiitos kun kerroit omasta hoidostasi ja kokemuksistasi. Siitä sai jotain kuvaa mitä tulemassa on. Tietenkin hieman huolestuin että toipuminen punktiosta oli sinulla pitkä...alko hieman jännittää. Mutta vaikka välillä tekee mieli lopettaa niin hyvä asia saa jaksamaan. Katsotaan onko mieli sama punktion jälkeen =)

:hug: kaikille!
 
Electra, Niin olen lukenutkin että sumuttelu voi siirtää vähän tai vähän enemmänkin menkkoja. Toivotaan et mulla alkais suht ajallaan. Ja kaikilla muillakin sumuttelijoilla.

pohjitar, aika samoissa mennään sumuttelujen kanssa. Sä taidat olla mua vain kaks päivää edellä. Vähän samanlainen tarina teillä kun meilläkin, mut meillä jo 3.ivf ja eka kertaa kokeillaan pitkääkaavaa. Edelliset hoidot mennyt aina hyvin kivuttomasti.
Meillä kans alkiot eivät tykänneet ekakerralla pakastuksesta, kuusi alkiota kuoli sulatuksessa ja toisessa ivf:ssä pakkaseen ei päässyt mitään ku oli monitumaisia kuus..selittämätön lapsettomuus meillä. No jospa tämä kolmas kerta toden sanoo.

Tsemppiä kaikille! :hug:
 
Inia, tervetuloa mukaan. Oli aivan kuin olisin lukenut omaa tekstiäni kun luin viestisi, sillä minuakin pelotti kaikki nuo mainitsemasi asiat. Siksi se meillä onkin siirtynyt muutaman kerran jo, mutta jälkeenpäin olen kyllä ollut tyytyväinen että uskalsin lähteä tähän. Eli kyllä sinäkin uskallat! Tosin on ihailtavaa kuinka moni tämän jälkeen reippaana lähtevät toiseen IVF/ICSI hoitoon. Itse ajattelin kyllä ottaa kuukausien tauon ennen kuin lähden uudemman kerran tähän; antaa myös keholle aikaa palautua. Minuakin on jännittänyt hormonien vaikutus, etenkin jos muuttuisin joksikin "hirviöksi" töissä, mutta onneksi niin ei käynyt ;).

Minni79, kun näitä palstoja lukee, huomaa että eri henkilöillä on hyvin erilaiset kokemukset. Itse olen sellainen että haluan puuhastella koko ajan, käydä jumpissa, tehdä pihatöitä, ja siksi ehkä tämä "vaan oleminen" on ärsyttänyt, kun ei ole päässyt rutiinien pariin niin nopeasti kuin itse olisi toivonut. Hieman jännittää matkustaminenkin nyt, kun vatsa vielä temppuilee, ja tulee aika ajoin todella kipeäksi. Katsotaan miten käy... Voi olla että sinä toivut punktiosta päivässä (toivotaan näin). Oikein hauskaa syntymäpäivää sinulle :flower:.
 
Mulla oli eilen 0-ultra ja munasarjoissa näyttää siltä kuin kuuluukin sumuttelujen aikaan. Tänään aloitan Puregonit 150 IU annoksella. Vasen munasarja on aina ollut hankala nähdä ultratessa ja nyt lekuri sanoikin, että punktio jouduttaneen tekemään nukutuksessa! Hui kun säikähdin, mutta kyseessä onkin vain sellainen kevyt parin minuutin humautus. Rupesin kyllä ihan toivomaan sitä, koska lääkäri sanoi, että voi olla aika kivuliasta muuten kun joutuu painamaan niin kovasti, että sais munasarjan putoamaan alemmas. Toinen vaihtoehto vois olla viedä piikki kohdun läpi, mutta siihen ei ruveta kun siellä on niin paljon verisuonia ja kohtua ei nyt tieten tahtoen vahingoiteta. Ensi viikolla vielä 2 käyntiä ja punktio sitten alkuviikolla vko 35. Oikealla näkyi kysta, joka ei kuulemma haittaa kun sekin imetään sitten punktiossa pois. Sairaslomatodistukseen voi kuulemma laittaa, että kystan poisto (ei ole edes valehtelua), kun en täällä töissä halua edes esimiehelle tästä kertoa. Tietääkö kukaan, että onko sairaslomatodistus pakko antaa esimiehelle vai voiko sen toimittaa suoraan palkanlaskijalle? Meillä on vain se käytäntö muodostunut, että esimies toimittaa sen, mut onko se pakollista. Ajattelin vaan, että "vahingossa" toimittaisin sen jo palkanlaskijalle... Entäs onko siinä todistuksessa pakko olla sen hoitavan yksikön leima? Kun siitähän se paikka selviää.
Paljon onnea plussasta Taikapapulle ja tsemppiä muille hoitolaisille!
 
wattu Hienoa kun kaikki menee kivasti. Ja nukutushan voi olla ihan hyvä kokemus, ei tarvitse ainakaan siina tilanteessa kärsiä kipuja ja ei jää kurjaa mielikuvaa sitten punktiosta. :) Ja saat samalla sen kystankin pois. Lääkärintodistuksesta sen verran, että sain TAYS:sta sellaisen todistuksen missä ei mainittu muuta kuin, että olen ollut TAYS:ssa hoidettavana, ja siinä ei näkynyt edes hoitavaa yksikköä. (Voit puhua asiasta klinikalla ja ne kyllä ymmärtää asian) Leimassa luki Tampereen yliopistollinen sairaala. Herättäähän sekin jo huomiota, koska en normaalisti kuulu TAYS:n asiakkaisiin, mutta sanoin esimiehelle ennen punktiota, että mulle tehdään sellainen vaaraton operaatio ja joudun olemaan pari päivää sairaslomalla. Ja todistuksen toimitin hänelle (meillä on myös sellainen käytäntö ) ja kyllä hän sitä tutki, mutta ei kysynyt mitään. En todellakaan ole minäkään kertonut töissä mitään, ja eihän tämä asia kuulukaan kenelleen muulle. On vaan ikävä keksiä aina jotain tekosyitä, koska poissaolojahan tämä hoito teettää. Mutta toivotaan, että me onnistutaan ja saadaan plussa. Voidan sitten muutaman kuukauden päästä hehkuttaa, että mepäs jäädäänkin Äippälomalle. :LOL:

).( Hirveän flunssan kourissa. Toivottavasti tää ei vaikuta mitenkään alkioihin ja kiinnittymiseen. Lääkkeitä en uskalla edes ajatella. :D Vielä ei ole mitään oireita, mutta PP vasta 2 ;)

Hirmusesti tsemppiä kaikille ja uusille kovasti tervetulo-toivotuksia! Paljon plussatuulia ja voimahaleja meille KAIKILLE! Vastoinkäymisistä huolimatta me onnitutaan KAIKKI :hug:
 
Mukana menossa 13.8.2009



shenda81 : 1.IVF:n 1. PAS, siirto 3.8, PP 10

Nalle76 : 1.ICSI, punktio 31.7., siirto 3.8, lyhyt kaava, PP 10

Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto 11.8., PP 2

Tirlittan1968 : 2. IVF, punktio 11.8, siirto 14.8, pitkä kaava, PP-

Isis : 2. IVF:n 2.PAS, vko 34, PP-

viksi : 1 IVF, vko 34, lyhyt kaava, PP-

wattu : 1. ICSI, vkO 35, pitkä kaava, PP-

Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS, VKO 35, PP-

minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS, vk 34, PP-

eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS, vko 34, PP-

Eena : 1IVF, vko 35, lyhyt kaava, PP-

Peppiina78 : 1. IVF, vko 36, pitkä kaava, PP-

Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI, vko 32, pitkä kaava, PP-

Electra : 4. ICSI, vko 36, pitkä kaava, PP-

Nele : 1. IVF, vko 36, pitkä kaava, PP-

Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-

Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-

dream09 : 3.IVF, vko 35, PP-

dreamer78 : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto vko 34/35, PP-

Minni79 : 1. IVF, punktio 18/19.8, lyhyt kaava, PP-

Pikku-Tintti : 2.ICSI, vko 36, lyhyt kaava PP-

Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS, elo-syyskuu, PP-

onnenkukka : 2. ICSI, elo-syyskyy, PP-

JäsenJ :1. ICSI, elo-syyskuu, PP-

astrid : 1. IVF, elo-syyskuu, PP-

Miimi78 4. ICSI, vko 37-38, pitkä kaava, PP-

Tytti82 : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

Rosetta : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

aurin-ko : 1. IVF:n 3. PAS, syyskuu, PP-

sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

anna1979 : 1. IVF, syyskuu, PP-

Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

Sannuli-81 : 3. IVF, syyskuu, pitkä kaava, PP-

Sharlin : 1. ICSI, syys-lokakuu, PP-

idaliina : 2. ICSI, syys-lokakuu, PP-

Inia : 1. IVF, syyskuu-lokakuu, PP-

pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, lokakuu, PP-

Äititär : 1. IVF, marraskuu, PP-

Kristiina76 : 4. IVF:n 1. PAS, syksy, PP-

aitiliini83 : 1. ICSI, syksy, PP-

Linnia : 1. IVF, syksy, PP-

Tao74 : 3. IVF, syksy, PP-

hemu80 : 1. IVF, vko 43, pitkä kaava PP-

Elenia : 1. IVF, VKO 40, PP-

Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

Pohtijatar : 2. IVF, syyskyy, pitkä kaava, PP-

annamaria83 : 2ICSI, syksy, PP-

Piiuli-74 : 1. IVF, marraskuu, lyhyt kaava, PP-


Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:

Myöhemmin onnistuvat :hug:

sade83 1.IVF
 
Kiitti Amelie vastauksesta! Sulla onkin piinikset menossa, peukkuja paljon! Mä olen vaan yksityisellä hoidossa ja se paikan leima/ nimi tulee siihen todistukseen varmaankin väkisin. Jos olisin julkisella niin siihen tulis vaan tuo yliopistollinen sairaala. No pitää tässä funtsia miten tekee. En joka tapauksessa halua asiasta kertoa esimiehelle, joka on perhetuttu muutenkin. Ajattelin pitäytyä tässä tarinassa, et multa poistetaan kysta (sisäelimestä jos tarkentaa) ja tarvitsen muutaman päivän saikun.
 
heippa kaikille,
täälläkin aletaan päästä tositoimiin, täti tuli ja tänään kp2. pistelyt alkaa sitten huomenna ja eka ultra ens viikon tiistaina ja toinen perjantaina.

vähän jo pelottaakin, koska olen ajatellut että yhden kerran tämän katson ja sitten pitää taas miettiä tulevaisuutta uudelleen jos ei onnistu. ristiriitaiset tuntemukset, koska toisaalta haluan saada kaiken sen tiedon jota ivf tuottaa (ja toivon mukaan sen lapsen), mutta toisaalta pelottaa että ei onnistu ja päätökset jotka sen jälkeen joutuu tekemään.

tänään pitäis käydä puregonit hakemassa. olen pohdiskellut mihin aikaan päivästä aloittaisin pistämään, kumpi olisi helpompi aamu vai ilta? miten te olette ajoittaneet pistot? onko tullut jotain tuntemuksia/sivuoireita, jotka on pahempia pistoksen jälkeen (muuta kuin itse pistämisestä johtuvat kutinat, lämmöt tms.), minkä perusteella olisi parempi pistää yötä vasten?

meidän työpaikalla on käytäntö, että lääkärintodistukset nimenomaan lähetetään suoraan henkilöstoasioita hoitavaan yksikköön eikä lähiesimiehelle ollenkaan. tosin jos tästä tulee vain maksimissaan 3 saikkupäivää, ei kai todistusta tarvittaisi ollenkaan.. jos olisi käytäntö että annetaan pomolle, sanoisin ihan suoraan että asia on sen verran henkilökohtainen että haluan toimittaa paperin suoraan palkanlaskentaan. tuskin siitä tulisi ongelmia suurimassa osassa työpaikkoja. tietysti kovin pienessä firmassa voi olla vaikeaa..

en ole vielä itse sanonut mitään toimenpiteestä ja sairaslomasta, odotan ekaan ultraan että tiedän varmemmin päivän ja toivon että pystyn kertomaan ilman että syntyy suurempia epäilyksiä (pokka on melko huono). harmi kyllä meillä on juuri yksi juhlatilaisuus jota olen järjestellyt ja itsekin olisi pitänyt osallistua, mutta taitaa punktio juuri pärähtää samaan päivään. sen takia saattavat töissä tivata mikä on homman nimi ja miksi lekuri pitää ottaa juuri sille päivälle.. no kaipa siitä selvitään.

punktiota en ole osannut vielä kovin paljon jännittää, vaikka yksin joudunkin menemään (mies ei uskalla tulla mukaan :eek:) eikä minulle ole koskaa tehty mitään leikkauksia tms. aikaisemmin. jos olisi nukutus, pelkäisin varmasti enemmän. olen kyllä varautunut että kipua joutuu tuntemaan, mutta ei voi olla niin paha kuin synnytys :p.
 
Eena Mulle ainakin sanottu että Puregon pitää pistää illalla, oliko nyt että sai valita 20-22 välillä. Mulle ei ainakaan ole tullut mitään tuntemuksia Puregon pistosten jälkeen.

Täällä kyllä pitkän kaavan menijät sumuttelee... Olenkohan minä joku koekaniini kun mulle määrätty tuo Procren pistos...?! Minä siis sumuttelun sijaaan pistän vain yhden pistoksen ja se pitäis tehdä saman tempun kun tuo sumuttelu.. :eek:
 
No jo on kulunut aikaa kun viimeksi tänne kirjoittelin, en edes alkuun meinannut muistaa tunnuksiani :LOL:
Eli heissan kaikille pitkästi aikaa. Täällä on huisisti väkeä :wave:
Toivottavasti onnea on meillä kaikilla tavallista enemmän :)
Päivitän hieman omia tietojani eli Synarelaa olen suihkutellut 29.7 alkaen. Punktio on viikolla 36 jos kaikki menee ok. Ensi viikolla on eka ultra jossa katsatetaan tilanne ja varmaan pistot alkaa tuolloin. Itse olen tyytyväinen sumutteluun, pistosten sijaan vaikka suihkeen jälkeen onkin usein paha ja kitkerä maku suussa.

 
Toi sairauslomalapun vieminen on kyllä inhottavaa jos täytyy omalle esimiehelle antaa. Viime hoidossa jouduin ottamaan pari päivää ihan vaan henkisen puolen kestämisenkin takia enkä pyytänyt niitä hoitavalta lääkäriltä vaan kävin työterveydessä. Silloin ei lapustakaan nähnyt minkä vuoksi saikkua hain.

(.) Huomenna on punktio... =) Yhtään ei jännitä, oikeastaan vaan toivoo että olis jo huomisaamu! Viimeksi en ollut oikeastaan kovinkaan kipeä ja siitä sai luottoa tähän toiseenkin hoitoon. Saas nähdä miten käy.
 
wattu Aivan kuin ois omia asioita lukenut; eli mulla kanssa vasen puoli jossain piilossa ja oikealla kysta (joka nyt puhjennut, mutta aina se sinne palaa...)! Mulle ei mistään nukuttamisen mahdollisuudesta puhuttu, ainakaan vielä. Hyvä tietää, niin osaa kysästä. Olenki miettiny, että kuinka se punktio onnistuu vasemmalta jos ne jo ultratessakin joutuu kaiveleen ja paineleen...
Lääkärintodistukseen ei kuulu merkitä, muuta kuin koodein, miksi joku on pois. Työnantajalla ei ole oikeutta tietää ja lääkärillä ei oikeutta kertoa! Eli saat pitää salaisuuden! ;)
 
Onnea Taikapapu :wave:

Miimi78: Et ole (ainakaan yksin) koekaniinina! Minäkin laittelin Procrenin viime viikolla ja toistaiseksi en ole oireita sen johdosta huomannut. Tosin palattiin vasta viime yönä matkalta ja siellä oli tosi hellettä eli voi olla että jotain on senkin vuoksi voinut jäädä huomaamatta.. Mulle ainakin Procren sen vuoksi, että hoitelisi endometrioosia pois häiritsemästä.

Tsemppiä piinailijoille!!! Loppusuora toisilla jo häämöttää =)
 
Hei vaan! Peukut pystyssä täälläkin Amelie80!

Olen aikas pihalla nyt ketjun asioista, mutta alan nyt varmasti käymään enemmän täällä, koska oma hoitoni alkaa huomenissa. Suunnittelukäynti siis oli ja koska mulla sattui nyt alkamaan menkat juuri tänään niin hoito aikaistettiin jo elokuulle. Alunperin oli suunniteltu syyskuulle. J. Mulle saa päivittää 1. IVF/ICSI vko 35. Kiitos! =)
 
Hei vaan kaikille taas ja tervetuloa uudet!


Täällä on kp2 eli mulla ei ainakaan Synarela pidentänyt kiertoa, vaikka vähän niin pelkäsin, kun en siitä ovulaatiostakaan saanut tällä kertaa tolkkua. Onko muuten normaali käytäntö, että 0-ultra on vasta kp6 ja pistely alkaa varmaan kp7 tai siis sen ultran jälkeen? Tosin tänään vasta viikko sumutteluja takana, niin tuskin vielä levossa on "alakerran väki" :/

Noi sairaslomajutut on kyllä inhottavia ja varsinkin jos on sellainen utelias pomo tai muuten vaan törppö...Itsellä onneksi sellainen työ, että ei ole läsnäolovelvollisuutta käytännössä lainkaan. Olen siis yliopisto-opettaja ja tutkija ja meillä periaatteessa ainoastaan omilla luennoilla pitää olla läsnä - ellei laita opiskelijoita tekemään ryhmätöitä just sillä kertaa :D
 
Hei, syksy hoitoineen on näköjään alkanut, täällä on niin vilkasta! Täytyy vain ihailla teitä rohkeita naisia! Kiitos tervetuloista, ja kiitos rohkaisusta Nalle! Kai se pitää ainakin kerran uskaltaa... Ja Electra, kiitos kutsusta, vilkuilen kyllä joskus teidänkin pinoa, mutta vakituisemmin tuolla 40+ pinossa luuraan :)

Oikein paljon onnea kaikille jo piinailemaan päässeille!

Onko muillekin sanottu että Puregon pitäisi pistää illalla? Mulla ohjeessa lukee aamulla. Meidän pitäisi vielä mennä piikitysoppiin, pitää siellä vielä varmistaa. Alustavasti punktio on siis viikolla 37. Mä kyllä toivon että mullekin tehtäis se nukutuksessa! Se ehkä pelottaa eniten. Ja sitten se, ettei vielä ole oikein mitään plan B:tä, jos IVF:kään ei auta. Adoptiokaan ei enää tule kysymykseen iän takia.

Mäkin noita sairaslomalappuja olen miettinyt, sillä koodinkinhan voi nykyään helposti selvittää netistä :( Mutta toivon selviäväni kolmella päivällä, jolloin meillä ei tarvita todistusta. Ja jatko ehkä sitten työterveydestä?

Todella kiva on lukea teidän kokemuksia hoidoista, vaikken itse vielä ole aloittanutkaan. Kyllä tää kuitenkin on sellaista henkistä valmistautumista. Kiitos teille kaikille!
 
Hei kaikille!

Täällä on myös syksy vihdoin käynnistynyt ja haluankin liittyä tähän keskusteluun mukaan. Pidetään sitten toinen toisillemme peukkuja ja toivotaan mahdollisimman paljon onnistumisia syksyn hoitoihin.

Keväällä tehtiin 1. ICSI joka ei tuottajut toivottavaa tulosta, mutta pakkaseen saatiin viisi olkea. Yksi on nyt sulatettu onnistuneesti ja tiistaina oli elämäni eka PAS. Nyt vaan pidellään peukkuja ja yritetään keksiä kaikkea tekemistä ettei ajatukset kokoajan pyörisi tulevassa raskaustestissä johon on vielä niin monta päivää aikaa.

Ihana ketju. Niin mukavaa kun on joku paikka minne voi vuodatta tunteitaan ja tietää että tekstit menee ymmärtäville korville.

Nyt vaan pidetään kaikki sormaet ja varpaat ristissä ja toivotaan plussia kaikille.
 

Yhteistyössä