Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Mua edelleenkin ahistaa olla ekana tossa listassa ja jos nega tulee niin mä saan olla eka joka tippuu.

Miksi mulla ei mahassa tunnu mitään????Pitäiskö olla huolissaan?????Viimeksi kun alkiot oli masussa niin melkein heti rupes tuntumaan menkkajuilintaa ja nyt ei tunnu mitään.
Toivotaan ettei enteile huonoa.

Lämmöt ainakin on ihan hyvin kohonnut,illalla on 36,6 ja mulla oma lämpö on noin 35.

Mulle ei kyll kukaan kertonut siel klinikalla että miten nuo alkiot voi,ne kait oli pakastettu 2-tai 3-soluisina.Olisin silloin halunnut pitkän viljelyn mutta aikataulullisesti se ei olis ollut mahdollista.

Ja lugeja mä laitan vaan 2tabua päivässä.
 
Mulle lääkäri sanoi lugeista suunnittelukäynnillä, että niitä laitetaan vaan plussaan asti. Mulla ehkä jatketaan ekaan ultraan eli viikolle 7 asti, kun on ollut kemiallisia. Mut sanoi, että ennen käytettiin viikolle 12, mutta ei enää nykyään. Tutkimusten mukaan siitä ei ole mitään hyötyä käyttää niin pitkään (ei kai toki haittaakaan). Jännä kuitenkin, kun monille edelleen määrätään viikolle 10-12 asti.
 
Sade83
Tämä tyttö tuli juuri punktiosta, ja on aika kipee! :/ Punktiosta on siis saaliina 6 munasolua. Huomenna aamulla saadaan tieto miten hedelmöittymisen kanssa kävi. Maanantaina mahdollinen siirto. Saas nähdä miten käy! :)
 
Tirlittan1968
Mulla oli ultra tänään ja molemmilla puolilla kasvaa 4 kpl. Punktio onkin jo tiistaina ja muutettiin pitkäviljely lyhyeen ja siirto on sitten ensiviikon perjantaina eli 15.8. Sovittiin että jos kaksi alkiota lähtee hedelmöittymään ja jakautumaan niin 2kpl olisi tarkoitus siirtää.
Ihan hyvällä mielellä, huomena viimeinen Menopur ja sunnuntaina Pregnyl irrotuspiikki.
 
Mäkin päivitän vähän omia juttujani eli mulla tänään kp1, Zumenonit alotettu ja PASin ultraan menen 20.8... alkion siirtäminen sit joskus...ööö...en tiiä millon enkä viitti asiaa niin pitkälle ajatellakaan, kun tuskin tuo meidän ainokainen ruppana edes elossa säilyy sulatuksesta :/ On siis huonolaatuinen ja tosi ihme, että ees pakkaseen selvis hengissä. Mut tuntus hassulta heittää se roskiinkaan, yks pas sinne tänne nyt on piece of nakki itte ivf-hoitoon verrattuna :D

Mä en taaskaan muistanut puhelimessa kysyä, että voidaanko me saada julkisella vielä kolmas ivf... meillähän siis takana yksityisen 2xivf, joista toisesta lapsi 06 ja sit tuolla Taysissa nää kaks hoitoa... eikö mun pitäis saada se kolmas yritys vielä julkisella?
 
Sumut voi kyllä myöhästyttää kuukautisia. Mun mielestä Taysissakin on lugeista se ohje että laitetaan reippaasti yli plussan.

Madonnalla oli hieno keikka!! Vähän arvelutti pistää gonalia siellä mutta ei muukaan auttanut. Vain yksi ihminen taisi huomata mitä tein eikä ollut moksiskaan, reseptitkin varasin mukaan jos olis portilla sitä kynää ihmetelty...

(.) Tänään oli ultra ja hyvin on molemmilla puolilla lähteneet munarakkulat kasvuun. Punktio on tällä tietoa ensi viikon perjantaina 15.8. Hui.
 
Auringon paisteita meille kaikille urheille yrittäjille!
Tirlittan Onko teillä aiemminkin hoidot olleet Menopurilla? Entä muut? Onko kokemuksia? Mulla ilmeisesti nyt vaihdetaan siihen tässä hoidossa.
Toivotaan, että tähän listaan tulisi joku luomuyllättäjäkin! Olisi niin siistiä..
 
Tirlittan1968
Sharlin mulla oli ekassa hoidossa Gonal ja vaihdettiin Menopuriin jotta folleja saatais vähemmän mut että olisivat kypsempiä. Menopur mennyt hyvin- folleja saatiin vähemmän ja mulla on ollut ihan kevyt ja normaali olo. Gonalin kanssa olin tosi turvonnut ja folleja tuli 14 josta vaan yksi selvisi siirtoon.
 
heippa heippa. täällähän käy kuhina - oon joskus käyny kurkkaamas mut lukenut vaan pari viimistä viestiä. nyt varmaan seurailen tarkemmin.
(.) oon ollut hiljaa, ku ei oo ollu mitään häppeninkii täällä suunnalla. paljonko mietä täällä oikein on??! en huomannut katsoa, kun se on tuolla toisella sivulla.
meikällä olis nyt kp3 ja ZUMET 2mgx3/pv. ultra olis 18.8. ja siitä sit katsotaan että koska siirto olis. jännäääääää.

TSEMPPIÄ KAIKILLE ja toivotaan PAAAALJON PLUSSIA ja sitten vauvoja ensi vuonna syntyväksi.
 
Mukana menossa 8.8.2009



shenda81 : 1.IVF:n 1. PAS, siirto 3.8, PP 5

Nalle76 : 1.ICSI, punktio 31.7., siirto 3.8, lyhyt kaava, PP 5

sade83 : 1.IVF, punktio 7.8, siirto 10.8, lyhyt kaava, PP-

Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto 11.8., PP-

Isis : 2. IVF:n 2.PAS, vko 34, PP-

Tirlittan1968 : 2. IVF, punktio 11.8, siirto 14.8, pitkä kaava, PP-

wattu : 1. ICSI, vk 35, pitkä kaava, PP-

minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS, vk 34, PP-

eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS, vko 34, PP-

Eena : 1IVF, vko 35, lyhyt kaava, PP-

Peppiina78 : 1. IVF, vko 36, pitkä kaava, PP-

Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI, vko 32, pitkä kaava, PP-

Electra : 4. ICSI, vko 36, pitkä kaava, PP-

Nele : 1. IVF, vko 36, pitkä kaava, PP-

Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-

Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-

dream09 : 3.IVF, vko 35, PP-

dreamer78 : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto vko 34/35, PP-

Minni : 1. IVF, elokuu, lyhyt kaava, PP-

Pikku-Tintti : 2.ICSI, vko 36, lyhyt kaava PP-

Taikapapu : 1. IVF/ICSI, VKO 39, lyhyt kaava, PP-

Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS, elo-syyskuu, PP-

onnenkukka : 2. ICSI, elo-syyskyy, PP-

JäsenJ :1. ICSI, elo-syyskuu, PP-

astrid : 1. IVF, elo-syyskuu, PP-

Tytti82 : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

Rosetta : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

aurin-ko : 1. IVF:n 3. PAS, syyskuu, PP-

sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

anna1979 : 1. IVF, syyskuu, PP-

Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

Sannuli-81 : 3. IVF, syyskuu, pitkä kaava, PP-

Sharlin : 1. ICSI, syys-lokakuu, PP-

idaliina : 2. ICSI, syys-lokakuu, PP-

pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, lokakuu, PP-

Äititär : 1. IVF, marraskuu, PP-

Kristiina76 : 4. IVF:n 1. PAS, syksy, PP-

aitiliini83 : 1. ICSI, syksy, PP-

Linnia : 1. IVF, syksy, PP-

Tao74 : 3. IVF, syksy, PP-

hemu80 : 1. IVF, syksy, PP-

Nipsu74 : 1.PAS, syksy, PP-

Elenia : 1. IVF, syksy, PP-

Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

Pohtijatar : 2. IVF, syyskyy, pitkä kaava, PP-

annamaria83 : 2ICSI, syksy, PP-


Plussanneet



 
Hei vaan kaikille :wave:

Tervetuloa uusille ja tsemppiä hoitoihin jokaikiselle tasapuolisesti. :heart:

Minä hyppään nyt pois kelkasta, kun siirrämme seuraavan ja viimeisen hoidon keväälle. Lämpimät halit vielä kaikille ja pidän peukkuja, että tästä pinosta tulee kaikkien aikojen plussapino. d:)b

 
Olipa täällä paljon jänniä uutisia! Paljon paljon plussaonnea kaikille!!!

).( Suunnittelukäynti tiistaina tiedossa. Hienosti (taas kerran) joudun luikkimaan Taysiin suoraan yövuorosta. Inssissä naureskelivat viimeki kun haukottelin pöydällä! ;) Eipä jaksa jänskättää!
Tulenpa sitten päivittään kuulumiset!

Aurinkoisia päiviä!

 
Sade83
Nalle76 Täällä ei käynyt kovinkaan hyvin, yksikään munasolu ei hedelmöittynyt. :'( Kaikki 6 munista olivat kuitenkin kypsiä.Labrahoitajan sanoi että ainut mahdollisuus on icsi. Eli sitä sitten seuraavaksi varmaankin, lääkäri soittelee maanantaina jatkosta. Tämä on kurjaa, koska olin aivan varma että saataisiin ainakin yksi, joka voitaisiin siirtää. Mutta nyt ainakin tiedetään iso syy, miksi ei raskaus onnistu. Kyllä on ollut rankka päivä.
Oliko muuten niin että olitte selittämättömiä, mutta sinulle tehdään suoraan icsi? Pyysitkö icsiä erikseen? Minulle sanottiin että koska siittiöitä saatiin niin hyvin, niin tehdään perinteinen ivf.
Laitan tulemaan paljon vauvaliimaa sinulle! =)

Tietääkö kukaan voiko lyhyen kaavan icsin tehdä jo heti seuraavaan kiertoon tällaisessa tapauksessa, jos ei ole mitään siirrettävää?
Varmaan riippuu lääkäristäkin ja maanantainahan se selviää, mutta jos jollakulla olisi kokemusta.
Kyllä koetellaan, kaverit tekevät lapsia kertalaakista. Kyllä voi olla epäreilua! :(

Mutta täältä vielä noustaan!
 
Sade83 Voi kurjuus :'( Tosi paljon halauksia. Tuntuu ihan hirmusen pahalta. Kaiken kokemasi jälkeen ei tulosta tullut. Mutta oikealla asenteella olet ja sinnikyyttä riittää. Paljon voimia Sulle uuteen taistoon. En osaa sanoa uudesta hoidosta. Voi olla, että yhdet kuukautiset tarvii olla, jotta elimistö palautuisi hoidosta.
 
Hei,

Meillä on v 2006 syntyneet ivf hoidoilla alkuun saadut kaksoset. Tuolloin olimme 4 inseminaatiossa ja sen jälkeen IVF-hoidossa, jonka viimeisestä passista tärppäsi meidän tuplat

Nyt olemme uskaltautuneet pikkukolmosen hankintaan..

Olen kai ns. lyhyella kaavalla toteutettavassa ivf:ssä.

Nyt pistelen Puregonia aamuisin ja lisänä otan Femaria 5 mg päivässä. Femar on kai epätyypillinen lääke tässä yhetydessä, yleensä sitä käytetään rintasyöpäpotilailla uusiutumisen ehkäisemiseen (!) Mutta koska minulla on endometrioosikasvaimia, ja ne kuulemma uuden tiedon mukaan kohottavat kohdun limakalvon estrogeenipitoisuutta liikaa raskautumista ajatellen, ja on todettu että Femar taas laskee tuota pitoisuutta, niin endon yhteydessä Femaria on alettu käyttää lapsettomuushoidoissakin.

Femar saa minulle kamalan päänsäryn ja pahoinvointia, ei ole kiva asia. Onneksi se kuitenkin lopetetaan kai parin viikon kuluttua.

Punktio on viikon 34 alussa, sitten seuraa pitkä, 5 pv:n viljely, koska emme enää voi ottaa riskiä kaksosuuteen ja haluamme siis vain siirtää yhden alkion. Pitkä viljely kuulemma karsii heikommat pois ja siitä selvinneet alkiot tarttuvat todennäköisemmin kiinni, toveissa siis raskautua vaikka siirretään vain yksi.
 
Mukana menossa 10.8.2009



shenda81 : 1.IVF:n 1. PAS, siirto 3.8, PP 7

Nalle76 : 1.ICSI, punktio 31.7., siirto 3.8, lyhyt kaava, PP 7

Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto 11.8., PP-

Tirlittan1968 : 2. IVF, punktio 11.8, siirto 14.8, pitkä kaava, PP-

Isis : 2. IVF:n 2.PAS, vko 34, PP-

viksi : 1 IVF, vko 34, lyhyt kaava, PP-

wattu : 1. ICSI, vkO 35, pitkä kaava, PP-

Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS, VKO 35, PP-

minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS, vk 34, PP-

eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS, vko 34, PP-

Eena : 1IVF, vko 35, lyhyt kaava, PP-

Peppiina78 : 1. IVF, vko 36, pitkä kaava, PP-

Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI, vko 32, pitkä kaava, PP-

Electra : 4. ICSI, vko 36, pitkä kaava, PP-

Nele : 1. IVF, vko 36, pitkä kaava, PP-

Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-

Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-

dream09 : 3.IVF, vko 35, PP-

dreamer78 : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto vko 34/35, PP-

Minni : 1. IVF, elokuu, lyhyt kaava, PP-

Pikku-Tintti : 2.ICSI, vko 36, lyhyt kaava PP-

Taikapapu : 1. IVF/ICSI, VKO 39, lyhyt kaava, PP-

Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS, elo-syyskuu, PP-

onnenkukka : 2. ICSI, elo-syyskyy, PP-

JäsenJ :1. ICSI, elo-syyskuu, PP-

astrid : 1. IVF, elo-syyskuu, PP-

Tytti82 : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

Rosetta : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

aurin-ko : 1. IVF:n 3. PAS, syyskuu, PP-

sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

anna1979 : 1. IVF, syyskuu, PP-

Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

Sannuli-81 : 3. IVF, syyskuu, pitkä kaava, PP-

Sharlin : 1. ICSI, syys-lokakuu, PP-

idaliina : 2. ICSI, syys-lokakuu, PP-

pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, lokakuu, PP-

Äititär : 1. IVF, marraskuu, PP-

Kristiina76 : 4. IVF:n 1. PAS, syksy, PP-

aitiliini83 : 1. ICSI, syksy, PP-

Linnia : 1. IVF, syksy, PP-

Tao74 : 3. IVF, syksy, PP-

hemu80 : 1. IVF, syksy, PP-

Elenia : 1. IVF, syksy, PP-

Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

Pohtijatar : 2. IVF, syyskyy, pitkä kaava, PP-

annamaria83 : 2ICSI, syksy, PP-

Piiuli-74 : 1. IVF, marraskuu, lyhyt kaava, PP-


Plussanneet


Myöhemmin onnistuvat :hug:

sade83 1.IVF
 
Voi miten kurja tilanne sulla Sade83 :hug: Meillä nyt menossa IVF/ICSI pitkän kaavan mukaan ja meillä varmuuden vuoksi tehdään siis puolille munasoluista perinteinen IVF ja puolet icsataan. Ja näin on siis siitäki huolimatta, että miehen tavara on oikein priimaa, mutta haluavat varmistua, että edes näin saadaan jotain alulle. Niin ja mulla siis endoa vielä....


Viksi: tervetuloa! En tiennytkään, että Femaria voidaan käyttää endoon...?!? Mulla endon vuoksi pitkä kaava ja Synarela. Nyt menossa jo 4. sumuttelupäivä, mutta ei mitään kummempia oireita. Vähän on kuuma, mutta kun on muutenkin helle, niin en tiedä mistä johtuu. Lisäksi alavatsaa juilii hiukan, mutta se voi olla tulevat menkatkin. No, eilen kyllä oli oikein kunnon migreeni ja makasin puolipäivää pimeässä ja viielässä kylppärissä. Myös tänään on päätä särkenyt. Nuo taitaa kyllä olla sen Synarelan tepposia.

Sumuttajat: mistä tietää, että se Synarela varmasti imeytyy, kun ei ole oikein oireita? Epäilen, että meneekö sitä suihketta riittävästi vai ei. Tai ehkä huoli johtuu siitä, että mulla sekä Menopur että Clomhexal aiheuttivat silloin jo kunnon mummotautioireet ja nyt ei oikein mitään vaikka varta vasten ollaan mummotautia tässä hankkimassa :LOL:
 
sade83, :hug: Kurjaa. Tsemppiä!

Tervetulo kaikile uusille. pitkäpino meitä on, tehdään tästä plussa pino.

ON: Keskiviikkona aloitan sumuttelemaan Synarela Viikolla 37 punktio + siirto. Päivä tarkentuu myöhemmin. Vähän jänskättää itseänuo sumut et mitä oireita niistä tulee ja et muistaa aina ne sumutella. Alussa kun on aika tiheästi, 4 krt. vrk. kumpaankin sieraimeen.

Mukavaa alkavaa viikkoa!
 
Sade83: Onpa kamala tilanne. :hug: Voimia uuteen koitokseen.

Sumuttelusta: Samaa pohdin itsekin viime hoidossa, mutta hyvin oli toiminut. Eipä se suihke juuri missään tunnu, mutta taitaa kuitenkin aika tehokkaasti limakalvoihin imeytyä. Mulla oli ainoat oireet pari "tuskanhikeä" aivan hoidon lopussa. Ei muuta koko aikana.
 
En millään jaksanu lukea kaikkia sivuja hirmusen tarkkaan :ashamed:
Ilmottaudun kuitenkin uutena tähän pinoon.
Vähän niitä taustoja/tietoja elikkäs ollaan mieheni kans oltu yhdessä n.5vuotta josta yritystä nelisen vuotta. Ongelmaa on molemmissa. Mulla PCO ja miehellä vähänlaisesti hyvin liikkuvia simppoja. Oma kierto mulla ei toimi ollenkaan. Kerran äpauttirallaa viidessä vuodessa tulee menkat ilman lääkitystä |O Käytännössä olen siis ikäni syöny teroja jos laskuista jätetään ne vuoden mittasit v***tus paussit :LOL: Terojen lisäks on mukana ollu pariinki otteeseen clomit tuloksetta.
Nyt vihdoin ja viimein viime marraskuussa meidät laitettiin julkisella puolella IVF jonoon. Ja eikös tottakai meidän tuurilla lääkäri lähteny toiseen kaupunkiin lisäämään oppejaan ja käy täällä vaan muutaman kerran vuoteen pari viikkoo :| Nyt sit kokeillaan primoluteilla siirtää menkat lääkärin käynteihin sopiviksi. Lyhyen kaavan mukaan lähdetään menemään ja siirtoa on suunniteltu tuonne marraskuun alkupuolelle... kassotaan kuinka meirän käy :)
 
Sharlin, mulla edellisessä ja tässä Menopur. Edellisessä hoidossa 7 munista, joista 2 selvisi sirtoon asti. Sitä edeltävässä oli Gonal ja 7-8 munista, mutta siirtoon asti ei saatu alkioita.

Vadelmaunelma, kyllä se imeytyy, jos et heti niistä lääkettä pois :D Mulla Suprecurista alkuoireena iso itkuherkkyys, mutta olo tasaantuu pian ja on ainakin tällä hetkellä ihan ok. Synarelaa joskus aikaisemmin sumutellessani olen ollut enempi "poissa tolaltani", mutta sitä nyt ei aina tiedä, mikä johtuu lääkkeistä ja mikä jostain muusta, jännityksestä tai pelosta tms. Tsemppiä sulle sumuihin!
 
No niin, alkoihan ne menkat sitten eilen viimein. Tai lauantaina jo tuhrutteli. Hitsi kun mies-parka oli jo kerennyt vähän toivoa, että olis vielä tärpännyt ja niin totta puhuen itselläkin kävi mielessä, et mahdollistahan se on jos ei elä selibaatissa... Noh, nyt sitten 0-ultra ylihuomenna (ke) ja siitä sitten kohti viikon 35 punktiota. Mulle saa laittaa kyllä jonkun nuija-nukutuksen kun lähden siitä petiltä kiitämään karkuun!
Kuulin taas yhden raskausuutisen. Tutut oloivat aloittaneet tjottailun ja sehän tärppäs sitten heti välittömästi! On se NIIN helppoo joillain. Huokaus.
 
Tirlittan1968 Tosi tosi paljon tsemppiä punktioon! :heart: Jaksahan reippaasti :hug:

Shenda Onko ollu tuntemuksia? Mua jännittää ihan hirveästi huominen. Mun pitäis soittaa klo 11 klinikalle ja kysyä miten ovat pikkuiset sulaneet. Pelkään jo pahinta :(
 

Yhteistyössä