Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Siirto meni oikein hyvin.Kumpikin alkio selvisi sulatuksesta hengissä ja nyt masussa köllöttelee 2 vauva-alkiota jotka toivottavasti tajuais tarrautua kiinni.

Mua pelottaa olla ekana tuolla listassa...jos tuleekin nega :|

Mä olen vetänyt tuota valion greippimehua 2 lasia päivässä,mulla se saa ainkin himoja aikaan ja limoja valumaan.
 
Shenda81 Ihanat onnittelut! Hienoa, että kummatkin selvis sulatuksesta, onnea tosi tosi paljon. Toivottavasti mullakin säilyis kummatkin. Monisoluisina sun alkiot oli pakastettu? Nyt vaan yrität ottaa mahdollisimman rennosti ja elelet normaalisti. Ihan kun se oliskin niin helppoa. :saint: Mutta kyllä me onnistutaan, muistatko mitä meille sanottiin? :p
 
Mukana menossa 5.8.2009



shenda81 : 1.IVF:n 1. PAS, siirto 3.8, PP 2

Nalle76 : 1.ICSI, punktio 31.7., siirto 3.8, lyhyt kaava, PP 2

Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI, vko 32, pitkä kaava, PP-

Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto 11.8., PP-

sade83 : 1.IVF, punktio 7.8, lyhyt kaava, PP-

Tirlittan1968 : 2. IVF, vko 33, pitkä kaava, PP-

wattu : 1. ICSI, vk 34, pitkä kaava, PP-

minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS, vk 34, PP-

eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS, vko 34, PP-

Eena : 1IVF, vko 35, lyhyt kaava, PP-

Peppiina78 : 1. IVF, vko 36, pitkä kaava, PP-

Electra : 4. ICSI, vko 36, pitkä kaava, PP-

Nele : 1. IVF, vko 36, pitkä kaava, PP-

Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-

Janski71 : 3.IVF, vko 35, PP-

Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-

dream09 : 3.IVF, vko 35, PP-

Minni : 1. IVF, elokuu, lyhyt kaava, PP-

Pikku-Tintti : 1.ICSI, elokuu, PP-

Taikapapu : 1. IVF/ICSI, VKO 39, lyhyt kaava, PP-

Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS, elo-syyskuu, PP-

onnenkukka : 2. ICSI, elo-syyskyy, PP-

JäsenJ :1. ICSI, elo-syyskuu, PP-

astrid : 1. IVF, elo-syyskuu, PP-

Tytti82 : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

Rosetta : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

aurin-ko : 1. IVF:n 3. PAS, syyskuu, PP-

sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

anna1979 : 1. IVF, syyskuu, PP-

Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

Sannuli-81 : 3. IVF, syyskuu, pitkä kaava, PP-

Sharlin : 1. ICSI, syys-lokakuu, PP-

idaliina : 2. ICSI, syys-lokakuu, PP-

pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, lokakuu, PP-

Äititär : 1. IVF, marraskuu, PP-

Kristiina76 : 4. IVF:n 1. PAS, syksy, PP-

aitiliini83 : 1. ICSI, syksy, PP-

Linnia : 1. IVF, syksy, PP-

Tao74 : 3. IVF, syksy, PP-

dreamer78 : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

hemu80 : 1. IVF, syksy, PP-

Nipsu74 : 1.PAS, syksy, PP-

Elenia : 1. IVF, syksy, PP-

Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

Pohtijatar : 2. IVF, syyskyy, pitkä kaava, PP-

annamaria83 : 2IVF, syksy, PP-


Plussanneet

 
Heippa pitkästä aikaa!

Täällä onkin jo moni päässyt tositoimiin. Pitkää pinnaa tässä vaiheessa erityisesti Shendalle!

Meillä on ensi viikolla suunnittelukäynti Tampereen väestöliitolla. Mua on alkanut pelottaa, että mitä jos ne sanoo että meille ei vielä tehdä syyskuussa ivf:ää??? Voiko ne sanoa niin, jos me itse halutaan (inssejä siis on jo kokeiltu)? Lähinnä ajattelen sitä, että jos siellä on nyt kauhea ruuhka yms. näin kun varmaan moni taas syksyllä aloittelee hoitoja. Tää stressaa mua ihan hirveästi, kun oon jotenkin jaksanut elää sen varjolla, että syyskuussa päästään edes aloittamaan tätäkin taivalta. Mukaan pitäisi ainakin ehtiä syyskuuhuun, tehtiin hoito sitten lyhyenä tai pitkänä.

Nyt on siis taas kauhea ahdistus päällä ja miestä on alkanut nyppimään kun mä olen koko ajan surullinen. En ihmettele sitä yhtään, koska onhan se mennyt naimisiin ihan eri ihmisen kanssa, normaalisti olen tosi sosiaalinen ja nautin elämästä, mutta nyt on kyllä taas hetken ollut pelkkää alakuloisuutta ilmassa. Silti jotenkin toivoisin häneltä enemmän ymmärrystä. Tosin hän itse sanoi, että jos olen surullinen hänelle tulee olo, että se on kaikki hänen syytään, kun meillä lapsettomuus johtuu miehen huonoista siittiöistä. Harmittaa, että nyt tämä lapsettomuus on ensimmäistä kertaa alkanut vaikuttamaan meidän parisuhteeseen. Onneksi kuitenkin meillä on paljon rakkautta ja ymmärrystäkin molemmin puolin, välillä vaan on niin vaikeaa.

Parempaa päivää muille ja tsemppiä erityisesti niille, joilla punktio on lähellä. Itse jännitän sitä kauheasti!

 
Tirlittan1968
Ihanan paljon meitä tässä pinossa, onneksi on tuo lista josta näkee missä vaiheessa kukakin on. Shendalle toivon plussatuulia kovasti. Itsellä ensiviikolla punktio, piikit ei tunnu vielä missään mikä on minusta vähän outoa koska ekalla hoitokerralla oli todella raskas ja täysi olo. Silloin käytin gonalin kynää ja nyt on menopur. Perjantaina on sitten ultra ja nähdään onko mitään tapahtunut.
 
Shenda81, liityn kanssasi joukkoon, sillä siirto oli meilläkin maanantaina 3.8. Amelie80 myös tiedoksi, jos/kun päivität listaa (kiitos :flower: ).

Amelielle myös kysymys, viitaten viestiisi Shendalle: Mitä merkitystä on kuinka monisoluisina alkiot on pakastettu (ja siten, mikä on ns. hyvä/huono)? Muut voivat toki myös vastata, jotka tietävät.

Viikonloppuna jännitti kovasti, kun saimme vain neljä munasolua punktiossa viime perjantaina, mutta onni oli matkassa, sillä kaikki hedelmöityi ja jokainen niistä jakautui, joten pakkaseen meni kolme alkiota.

Ensikertalaisena on pakko sanoa että on tämä vaan uskomatonta, mitä nykylääketiede mahdollistaa. Oli se liikuttavaa nähdä se pienen pieni alkio ultran kautta, siirron jälkeen. Näin pitkälle emme ole luomusti päässeet (ainkaan meidän tietäen), joten vaikka ei tärppäisi, niin on tämäkin ollut loppujen lopuksi hieno kokemus.

Tavallaan tuntuu myös ettei tätä vielä oikeastaan ole sisäistänyt, että jos kaikki nyt menisi hyvin, niin sitä on raskaana. Olisihan se hienoa vuosien yritysten jälkeen; mutta realistisena ihmisenä, en halua mennä asioiden edelle, ja varaudun aina pahimpaan ;).

Tänään on ihana hellepäivä. Nauttikaa auringosta ja lämmöstä!
 
Ilmoittautuisin IVF-ensikertalaisena mukaan pinoonne =) Olen luekellut palstaa jonkin aikaa, mutta nyt oman hoidon alkaessa uskaltauduin mukaan.

Taustaa sen verran, että aktiivista yritystä ollut 06/07 lähtien ilman plussan häivää ja diagnoosina selittämätön lapsettomuus. Keväällä tehty 3XIUI, joissa apuna ollut Puregon+Pregnyl+Lugesteron. Ikää minulla 34 ja miehellä 32.

Nyt siirrytään sitten IVF:ään pitkällä kaavalla ja sumut alkavat ylihuomenna. Punktio on vkolla 36.

Vielä ei hoito yhtään jännitä, vaan on pikemminkin pitkän kesätauon jälkeen mukavaa päästä tositoimiin. Jospa meidän lapsettomuuden syykin selviäisi...
 
Nalle76 Hienoa kun sait kyytiläisen mukaan. Nyt hurjasti vaan tarrasukkia ja kaikkea mahdollista "liimaa" matkaan mukaan, jotta pikkuinen jaksaa pysyä mukana ja kiinnittyä. Päivitin myös tietosi listaan. :) Mä ehkä hain sillä solujen määrällä sitä, että elinvoimaisimmat alkiot vois olla jo jakautunut useampi soluisiksi kuin muut ja ne myös jatkaisivat sitä kehitystä sulatuksesta selvittyäänkin. Mutta se ehkä olis selvinnyt vasta jos niille olis tehty ns. pitkä viljely. Mulle kun ei annettu tietoa tuosta asiasta, eli en tiedä monisoluisina kaks pikkuista on pakastettu, mutta arvoltaan ovat kuulemma 2 tai 2,5 (maksimi 3,5). Joo, mutta ei niitä olis sitten pakatettukaan jos ne olis huonoja ollut.

Tosi paljon tsemppiä kaikille!
 
Kiitos Amelie80 tarkennuksesta, ja kivasta preppauksesta. En tiedä meidän alkioiden luokkaa; olivat lääkärin sanojen mukaan hyviä (ei siis huippuluokkaa, mutta ei huonojakaan), ja ne olivat 8-, 9- ja 11-soluisia.

Tervetuloa Nele mukaan meidän "porukkaan". Täältä löytyy erinoimaista vertaistukea!
 
Rutkasti tarrasukkia Shenda81:lle ja Nalle76:lle!!!!

Amelie, kun päivittelet listaa niin mulle voisi korjata, että 2. ICSI ja lyhyellä kaavalla, punktio vko 33. Kiitos!!

Tytti: Se on kyllä kurjaa että tämä tilanne vaikuttaa parisuhteeseen ja omaan persoonaankin. Koitan itsekin välillä oikein tsempata kun viime aikoina mies on sanonut että tuntuu kuin mulla olisi aina kaikki huonosti. Vaikkei tietenkään ole, mutta on tämä niin vaikea asia että ei ihmekään että se saa alakuloiseksi. Täytyy varmaankin vain luottaa siihen että asiat järjestyvät ja itsekin palaa "ennalleen"...
 
Mukana menossa 6.8.2009



shenda81 : 1.IVF:n 1. PAS, siirto 3.8, PP 3

Nalle76 : 1.ICSI, punktio 31.7., siirto 3.8, lyhyt kaava, PP 3

Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto 11.8., PP-

sade83 : 1.IVF, punktio 7.8, lyhyt kaava, PP-

Tirlittan1968 : 2. IVF, punktio 11.8, siirto 14.8, pitkä kaava, PP-

Isis : 2. IVF:n 2.PAS, vko 34, PP-

wattu : 1. ICSI, vk 35, pitkä kaava, PP-

minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS, vk 34, PP-

eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS, vko 34, PP-

Eena : 1IVF, vko 35, lyhyt kaava, PP-

Peppiina78 : 1. IVF, vko 36, pitkä kaava, PP-

Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI, vko 32, pitkä kaava, PP-

Electra : 4. ICSI, vko 36, pitkä kaava, PP-

Nele : 1. IVF, vko 36, pitkä kaava, PP-

Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-

Janski71 : 3.IVF, vko 35, PP-

Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-

dream09 : 3.IVF, vko 35, PP-

Minni : 1. IVF, elokuu, lyhyt kaava, PP-

Pikku-Tintti : 2.ICSI, vko 36, lyhyt kaava PP-

Taikapapu : 1. IVF/ICSI, VKO 39, lyhyt kaava, PP-

Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS, elo-syyskuu, PP-

onnenkukka : 2. ICSI, elo-syyskyy, PP-

JäsenJ :1. ICSI, elo-syyskuu, PP-

astrid : 1. IVF, elo-syyskuu, PP-

Tytti82 : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

Rosetta : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

aurin-ko : 1. IVF:n 3. PAS, syyskuu, PP-

sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

anna1979 : 1. IVF, syyskuu, PP-

Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

Sannuli-81 : 3. IVF, syyskuu, pitkä kaava, PP-

Sharlin : 1. ICSI, syys-lokakuu, PP-

idaliina : 2. ICSI, syys-lokakuu, PP-

pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, lokakuu, PP-

Äititär : 1. IVF, marraskuu, PP-

Kristiina76 : 4. IVF:n 1. PAS, syksy, PP-

aitiliini83 : 1. ICSI, syksy, PP-

Linnia : 1. IVF, syksy, PP-

Tao74 : 3. IVF, syksy, PP-

dreamer78 : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

hemu80 : 1. IVF, syksy, PP-

Nipsu74 : 1.PAS, syksy, PP-

Elenia : 1. IVF, syksy, PP-

Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

Pohtijatar : 2. IVF, syyskyy, pitkä kaava, PP-

annamaria83 : 2ICSI, syksy, PP-


Plussanneet

 
Aloitin tänään Synarelan eli 2 kertaa päivässä molempiin sieraimiin pitäisi sumutella. Nyt jäi kuitenkin epäselväksi se, että miten nuo sumut pitää ajoittaa. Eli aloitin tänään klo 7 ekat sumut eli onko seuraavat sumut siis illalla klo 19? :/
 
Heippa,

Käyn välillä tätäkin pinoa lukemassa. Itse kirjoittelen tuolla Kesän Ivf pinossa. Eka ivf menossa ja ens viikolla punktio.. jännittää!

Vadelmaunelma mulle sanottiin että joka päivä suunnilleen samaan aikaan. Eli mä oon sumutellut aamulla 09.30 ja illalla 21.30. Ei sitten tartte niin aikasin nousta viikonloppuna =)

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!!!
 
Voi hitsi, mä olen sumutellut miten sattuu. Siis toki aamuin illoin, mut kun arkena herään klo 6 ja sumutan heti herättyä. Viikonloppuna saattaa sumuttelut mennä 10 asti... Toivottavasti ei haittaa!
Mulle voi korjata listaan, että punktio siirtyi viikolle 35. Tällä viikolla keskiviikkona piti olla 0-ultra käynti, mutta menkat ei oo alkaneet vieläkään! Siis nyt on jo kp 36 ja kierto on normaalisti olut pisimmillään 33.
Tietääkö kukaan, että pidentääkö Synarela kiertoa? Ihmettelen et mitä tämä on. Klinikalle soitin maanantaina ja he sanoivat, että kyllä ne alkaa tai sitten olet raskaana. Alkais nyt hitto vieköön, en kai minä nyt raskaana voi olla kun en ole tähänkään asti ollut (tai no olihan se 1,5 vuotta sitten joka meni kesken). Sanoivat että tee testi perjantaina, siis huomenna. No kyllähän minä sen teen. Mietityttää vaan nyt jo se, et mitä jos tämä hoito menee piloille tuon menkkojen puuttumisen takia. Voi olla tietty turhan aikaista vielä sitä surra...
 
Sumutteluajat eivät lääkärini mukaan ole minuutin (tai tunnin) päälle. Itse sumuttelen Suprecuria 3xvrk, mutta yritän silti olla aika täsmällinen. Minulla sumuttelut ovat siirtäneet menkkoja muutamia päiviä. Se lienee tavallista, kun omaa hormonitoimintaa sammutetaan.
 
Tirlittan1968
Aika jännä mitä eroja on noiden sumuttelujen suhteen lääkärit sanoneet. Mulla ekassa hoidossa oli Suprecur ja lääkäri nimenomaan painotti että on tärkeää että lääke otetaan täsmälleen samaan aikaan eli 6h välein joka päivä.
Nyt mulla on Synarela ja sen kanssa 12h välein tarkasti koko hoidon ajan.
 
No on kyllä aika vaihtelevia ohjeita. Tietenkin järjellä ajatellen pitäisi pyrkiä siihen, et ottais aina säännöllisin väliajoin, mutta ei se näin lomalla onnistu millään =)
Mua ärsyttää tämä menkkojen myöhästyminen ihan hirveesti! Miksi pitää vielä tämmöisellä kiduttaa! Kun nyt vielä viimeiset 3 kiertoa ovat olleen säännöllisesti 28pv ja 33 se on ollut tämän vuoden tammikuussa. Eli tuon 28 päivän mukaan ovat myöhässä jo 8 päivää. Hittolainen! Ja ärsyttää tehdä sitä testiä kun se yhden viivan näkeminen on niin tympeää, mutta klinikalta ohjeistivat tekemään testin huomenna. Valivali! Mut saahan täällä valittaakin =)
 
Täällä sitä taas ollaan. Heilutukset tutuiksi tulleille ja uusille ystävällinen tervehdys.
Meitä on mukavasti liikkeellä, joten vertaistukea on saatavilla. Meillä 2.IVF:n 2.PAS viikolla 34. Hippusille lähettelen helliä sulatussäteitä ja tätiä kestitessä mietin jo miten sisustaa hippusten pesäkoloa viihtyisäksi..luomukierto, joten kai se on se greippimehu :)

Onneksi sää suosii ainakin tasapuolisesti meitä kaikkia. Mitenkäs se Madonna sai sandaalit pyörimään?
 
Mukana menossa 7.8.2009



shenda81 : 1.IVF:n 1. PAS, siirto 3.8, PP 4

Nalle76 : 1.ICSI, punktio 31.7., siirto 3.8, lyhyt kaava, PP 4

sade83 : 1.IVF, punktio 7.8, siirto 10.8, lyhyt kaava, PP-

Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto 11.8., PP-

Isis : 2. IVF:n 2.PAS, vko 34, PP-

Tirlittan1968 : 2. IVF, punktio 11.8, siirto 14.8, pitkä kaava, PP-

wattu : 1. ICSI, vk 35, pitkä kaava, PP-

minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS, vk 34, PP-

eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS, vko 34, PP-

Eena : 1IVF, vko 35, lyhyt kaava, PP-

Peppiina78 : 1. IVF, vko 36, pitkä kaava, PP-

Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI, vko 32, pitkä kaava, PP-

Electra : 4. ICSI, vko 36, pitkä kaava, PP-

Nele : 1. IVF, vko 36, pitkä kaava, PP-

Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-

Janski71 : 3.IVF, vko 35, PP-

Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-

dream09 : 3.IVF, vko 35, PP-

Minni : 1. IVF, elokuu, lyhyt kaava, PP-

Pikku-Tintti : 2.ICSI, vko 36, lyhyt kaava PP-

Taikapapu : 1. IVF/ICSI, VKO 39, lyhyt kaava, PP-

Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS, elo-syyskuu, PP-

onnenkukka : 2. ICSI, elo-syyskyy, PP-

JäsenJ :1. ICSI, elo-syyskuu, PP-

astrid : 1. IVF, elo-syyskuu, PP-

Tytti82 : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

Rosetta : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

aurin-ko : 1. IVF:n 3. PAS, syyskuu, PP-

sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

anna1979 : 1. IVF, syyskuu, PP-

Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

Sannuli-81 : 3. IVF, syyskuu, pitkä kaava, PP-

Sharlin : 1. ICSI, syys-lokakuu, PP-

idaliina : 2. ICSI, syys-lokakuu, PP-

pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, lokakuu, PP-

Äititär : 1. IVF, marraskuu, PP-

Kristiina76 : 4. IVF:n 1. PAS, syksy, PP-

aitiliini83 : 1. ICSI, syksy, PP-

Linnia : 1. IVF, syksy, PP-

Tao74 : 3. IVF, syksy, PP-

dreamer78 : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

hemu80 : 1. IVF, syksy, PP-

Nipsu74 : 1.PAS, syksy, PP-

Elenia : 1. IVF, syksy, PP-

Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

Pohtijatar : 2. IVF, syyskyy, pitkä kaava, PP-

annamaria83 : 2ICSI, syksy, PP-


Plussanneet

 

Yhteistyössä