syksyn 2008 yrittelijäät

  • Viestiketjun aloittaja Hansu77
  • Ensimmäinen viesti
Kinuski5
hei, täällä myös yksi uusi "yrittäjä". Pillerit jätetty pois kesälomalla ja yhdet luomukuukautiset takana. Kierron pituus on hieman arvoitus (13v pillereiden syöntiä takana), mutta toivottavasti se siitä tasaantuu... Nuo äskeiset kuukautiset olivat aika kummalliset, kestivät vain pari päivää, mutta kaikenlaisia kipuja ja oireita oli vaikka muille jakaa lähes viikon ajan. No, nyt vain sitten odottelemaan seuraavia, josko olisivat normaalimmat. :)
 
kisu_mirri
Hei! Vieläkö ketjuun mahtuisi mukaan yksi nyt syksyllä yritystä aloitteleva? Päätettiin, että aloitellaan yritystä "tulee, jos on tullakseen" tyylillä. Tänään kyselen aikaa kierukan poistolle. ;) Meillä on siis ennestään vähän vajaa kaksivuotias poika.

Edellisen raskauden alkuun saaminen kesti hieman vajaan kaksivuotta, joten odotamme nyttankin pitkää yritystä, siksi yritän olla nyt alussa liikoja stressaamatta tästä. Onko kenelläkään kokemuksia kierukan poisottamisesta, millainen toimenpide? Tarkastuksessa kävin alkukesästä ja unohdin tuota kysyä silloin..
 
hansu77
Tervetuloa kinuski ja kisumirri!

Kisumirrille sen verran, että minulta kierukka poistettiin niin ikään juuri viikko sitten. Helppo toimenpide, ei juuri sattunut, pieni nipistys. Laittokaan ei minulla sattunut juurikaan. Oliko sinulla esim. hormoneita apuna raskautumisessa viimeksi?
 
Suvipilvipäivikki
Heippa,
Täällä olisi vielä yksi uusi yrittäjä. Mä kirjoitin pari viestiä tonne kesäketjuunkin, mutta mielelläni liittyisin teidän seuraan kun tuosta kesäketjun porukasta olen kuitenkin kovasti jäljessä. Olen tänään ottanut viimeisen pillerin, ja nyt siis vauva olisi enemmän kuin tervetullut. Luonnollisen kierron pituudesta mulla ei ole ihan tarkkaa käsitystä, pillereitä olen syönyt nyt noin kolme vuotta. Ehkä se kierto tästä selviää, kai se oli siinä 30 päivän kieppeillä. Viimeksi kun lopetin pillerit niin kuukautiset palasivat vasta usean kuukauden odottelun jälkeen ja nyt toivoisin tietty vähän nopeampaa toimintaa. Katsotaan. Hyvää viikonloppua ja kovasti onnea kaikille matkaan!
 
tipu84
Jahas, täti kurvas paikalle, kp2 siis tänään. Harmittaa niin per...leesti. Mut kuten joku sanoi, kolmas yk se toden sanoo, sovin itseni kanssa juuri äsken näin.

Mites, pitäskö jonkun touhuujan kirjoittaa meistä semmonen lista, et näkis millon on jännäystä?? Ihan semmonen yksinkertanen, ei mitään turhia, muissa ketjuissa on ollu mun mielestä turhan paljon asiaa kiireisen silmille :D

Justiin äsken sain tytön yöpuulle (minulla siis 1v2kk tytär), ja tuntuu et ei jaksais oikein kirjuutella. Onko muut lapsekkaat huomanneet iltahommien rasittavuuden?? :D

Alotan listan, jokainen lisätköön kuhan jaksaa..

Lista:
Tipu84, yk3, kp2/28-33
 
hansu77
Ihan hyvä idea tipu, vaan ei vielä onnistu ainakaan minulla. Eli ei hajuakaan kierrosta, odottelen edelleen ekoja menkkoja. Jonkinnäköinen tyhjennysvuotohan tuli kierukan poistamisen jälkeen, mutta ei ole mitään käsitystä, kuinka pitkä kierto esim. on. GRRRRR!! (ÄRSYTTÄÄÄÄÄÄÄ)

Laittakaanhan muut jotka tiedätte, että nähdään ketä milloinkin jännäillään!

Niin ja tipulle pahoittelut koopee 2:sta, kyllä se on sitten tämä uusi kierto tärppikierto=) Juu ja iltarumba on melkoista toimintaa, ihan puhki itse aina, kun saa lapset nukkumaan/nukutettua!

Ihanaa viikonloppua kaikille yrittelijäille haaveilijoille! (Ja pitäisi yrittää muistaa sekstatakin, jotta tulisi tähän touhuub jotain oikeaa jännättävää joskus=)
 
Inya
Tipu84, mä taidan olla jotakuinkin samassa kierrossa ku sä (päätin laskea menkkojen alkupäivän ekan kunnon vuotopäivän kohdalta, mulla tuhrustaa ennen sitä monta päivää), ja kiertokin jotain 30 päivän tienoilla.

Listan syntaksi meni multa kyllä ohi vaikka insinörtti olenkin... yk3? yrityskierto3? Kiertoja yritystä takana? Jos, niin sitten mä varmaan oisin tuota..äh. Oisko helpompi kirjoittaa päivämäärä, milloin olisi seuraavat menkat tai, mikä parempaa, plussa? :)

Tervetuloa uusille odotuksen odottajille.
 
Kata-82
Hyvää huomenta kaikille ja uusille tervetuloa mukaan!

Laitoin tuon listan ihan omaksi osiokseen, mikäli sopii?
Ajattelin, että olisiko pitänyt listaan laittaa myös oma/miehen ikä ja yritetäänkö esikoista, kakkosta, jne...? ja kenties tarviiko yk:ta ollenkaan, vaan riittäisikö pelkkä kp?

Kuten kp:stä näkyy, täällä alkaa oleen oviksen ajankohta piakkoin. ;)
 
kisu_mirri
Nyt on kierukan poistoaika varattuna kahdenviikon päähän, aikaisemminkaan ei aikoja ollut tarjolla :( Olisin niin mielellään luopunut siitä jo tällä viikolla. Niin vähän arvelinkin, että ei se poistotoimenpide voi sen pahempaa olla kuin laittokaan. Minulla se laittaminenkin tosin tunnui hyvinkin epämiellyttävältä.

hansu77 kyseli, että oliko hormoneja apuna raskautumisessa. No tavallaan oli. Söin teroluteja olemattoman kierron aikaan saamiseksi kuusi kiertoa ja sen jälkeen, kun ei tulosta alkanut tulla, loppui into koko raskautumistouhuun! Muutama kuukausi meni ja päätin viimeisenä oljen kortenani juoda yhdessä kierrossa greippimehua (olin jo todella epätoivoinen), jolloin sitten tärppäsikin! Aion kyllä nytkin turvautua siihen, jos ei ala tulosta vuoden sisään tulla ;)
 
Kinuski5
Lista:
Tipu84, yk3, kp2/28-33
Kata-82, yk1, kp15/32-35
Kinuski-74, yk1, kp11/n.30

Mukavaa uuden viikon alkua toivottelen kaikille.

H-hetki taitaa meillä olla tällä viikolla, harmi vain että mies loppuviikosta matkoilla...Mutta täytyypä yrittää ehtiä vietellä avokkia juuri ennen lähtöä ja heti palattua...;) Toisaalta, kierron pituudestakaan ei ole vielä varsinaisesti tietoa (vasta yhden kummalliset kuukautiset takana). Eikä hajuakaan siitä ovuloinko ylipäänsäkään, ehkä parin kuukauden päästä kokeilen testata kunhan vähän saa tätä kuukautiskiertoa ensin selville.
 
Amalia79
Pääseekö mukaan yksi vielä. Mulla todettiin eilen keskenmeno (rv 9):( Vähän lohduttaa tieto, kun lääkäri sanoi, että koska tulin helposti viimeksi raskaaksi (toisesta kierrosta pillereiden jälkeen), saatan mahdollisesti tulla nytkin helposti raskaaksi. Toivottavasti. Suru on kova. Yö meni miehen kanssa itkiessä ja tanään pitäisi kertoa vanhemmille ja isovanhemmille, jotka oli jo niin kovasi innoissaan jälkikasvusta. Pakko lähtee töihin, niin saa muuta ajateltavaa.

Amalia
 
Kinuski5
Voi Amalia miten surullista... Otan osaa, en ole itse kokenut tuota mutta uskon että on todella raskaat hetket teillä. Pidän peukkuja että seuraava raskaus alkaa jo pian.
 
Lehmus28
Ihan ensiksi Amalialle iso halaus, tosi kurja juttu. Suru on varmasti suuri, en osaa kuvitella miltä se mahtaa tuntua.

Täällä 28-vuotias rouva, joka myös kuumeilee kovasti. Itse olen kuumeilun aloittanut varovasti jo keväällä ja nyt sitten kesän aikana kuume on vain kasvanut. Miehen kanssa ollaan asiasta keskusteltu, ja päätettiin, että aletaan heti seuraavien menkkojen jälkeen jätetään ehkäisy pois ja aletaan yrittämään oikeesti omaa pienokaista. Nyt siis odottelen menkkoja alkavaksi, ja niiden jälkeen sitten alkaa varsinainen yritys. Hassua, että nyt kun kerrankin odotan menkkoja alkavaksi niin niitä ei vaan kuulu, piti oikeestaan alkaa jo pe, mutta ei vaan kuulu. Raskaana en kuitenkaan voi millään olla koska ollaan käytetty ehkäisyä tähän saakka. Mutta, vatsaa on juilinut jo muutaman päivän, joten eiköhän ne kohta yllätä. Toivottavasti ovatkin sitten viimeiset tänä vuonna ! :) Toivotaan kaikille paljon plussatuulia tähän syksyyn ! :)
 
tipu84
Voi amalia, miten harmi tapaus sulla, kamalasti halauksia!!! Ja onnea uuten yritykseen..

Tuumasin, ettei toi lista oikein ehken toimi, pitäs koko ajan kp:itä muutella? Vaihettasko se jännäyspäivään vaikka?

Minulla siis kp6/28-33. Jokohan sitä pitäs ruveta miestä kumoomaan sänkyyn, eihän sitä koskaan tiedä.. ;) MIten muut, otatteko vauvayritykset niin vakavasti, että koko seksielämä painottuu siihen? Meinaan ettei sitä harrasteta ennenkuin silloin ja silloin? Itse teimme niin yhden kuukauden ajan, ja psrisuhde meinas kariutua.. :D

Tipu84
 
Kata-82
Amalialle pahoittelut ja haleja oikein paljon...Eräällä tuttavallani meni myös kesken ja hän tuli heti uudestaan raskaaksi (ei kerennyt edes menkat tulla välissä)...

Vois olla ihan hyvä idea vaihtaa toi kp jp:ksi (vai miten jännäyspäivän lyhentäis?). Meillä on kyl touhuttu milloin vain...toki koittaa hieman tiheämpää tiettyjen päivien tiennoilla... ;)

Jotenkin on niiiin väsynyt olo ollut pari päivää...töissä on aika rankkaa ku olin taas tänään uudessa työpisteessä perehtymässä...olen perehtynyt nyt toukokuusta tähän päivään saakka 4:ään uuteen paikkaan...syyskuusta alkaen pitäisi osata työskennellä missä tahansa niistä tarvittaessa...2 päivää viikosta on kiinteä paikka ja 3 päivää on missä sattuu...
 
Inya
Mä olen kans sitä mieltä, että laitetaan mieluummin se jännäyspäivä (+?). Tässä listan alku, täydentäkää omalle kohdallenne:

Lista:
Inya ('81), yk1, (+?) 15.9.
Tipu84, yk3, kp2/28-33
Kata-82, yk1, kp15/32-35
Kinuski-74, yk2, kp11/n.30

Menkat loppui jotakuinkin nyt, ja nyt alkaa sitten yritys "puhtaalta pöydältä". Kuukauden vaihteessa on tarkoitus pupuilla ahkerasti ;P. Edellisellä raskausyrityksellä tohistiin lähes joka päivä kuukauden ajan ja silloin kyllä tärppäsikin saman tien, joten varmaan samoilla linjoilla ollaan nytkin. Eka pettymys tulee olemaan suuri, jos ei tärppääkään... Mutta lasi on vielä ainakin puoliksi täysi :D.

Amalia, otan osaa :(. Jokainen kokee keskenmenon omalla tavallaan, mutta itse en olisi edes kyennyt menemään töihin, olin niin rikki. Kaiken muun tuskan lisäksi hormonit vielä sekoittaa lisää ja kaipuu saada vauva oli mulle suorastaan fyysinen. Mulla helpotti pahin reilun kuukauden päästä. Vaikka raskaana olevien näkeminen tuntui (ja tuntuu yhä välillä) kipeältä ja epäreilulta, mua auttaa kun ajattelee, että niin kovin moni niistä tulevista äideistä on kokenut sen saman menetyksen tuskan - mutta on silti onnistuneet pysymään raskaana, joten muillakin on toivoa. Mutta kaikilla on omat selviytymistapansa, toivottavasti löydät omasi. Tsemppiä.
 
Amalia79
Kyllä tämä tästä pikkuhiljaa vielä helpottaa. Raskaus onnistui silloin niin yllättäen, ettei ollut vielä varautunut tai pahemmin kuumeillut. Pahalta tuntuu edelleen, mutta ehkä mahdollisesta seuraavasta raskaudesta nauttiin vielä paljon enemmän.
Kiitos paljon kaikille lohdutuksesta.

Lista:
Inya ('81), yk1, (+?) 15.9.
Tipu84, yk3, kp2/28-33
Kata-82, yk1, (+?) 4.9.
Kinuski-74, yk2, kp11/n.30
Amalia79 ???
 
Amalia79
Inya: Olen hyvin pahoillani keskenmenosi vuoksi. Anteeksi jos kaivelen vanhoja haavoja, mutta jouduttiinko sinulle tekemään kaavinta. Mulla on kontrolliaika ensi viikoksi ja silloin katsotaan onko kohtu tyhjentynyt kokonaan. Kauanko sulla meni menkkojen alkuun?

Mä olen melko vahva ihminen, niinpä selviydyn tästä kyllä. Ainakin uskon niin. Olen itse vielä terveyden alalla, niin tiedostaa kyllä kaikki riskit. Ja helpottaa tieto, että onneksi kävi nyt näin, eikä esim. vasta loppuraskaudessa kun kerta alkiossa oli jotain vikaa.

Laitatteko vielä listaan lapsien iän, siis ne kellä niitä jo on.

Hyvää keskiviikkoa!
-Amalia-
 
Suvipilvipäivikki
Pahoittelut Amalialle, todella kurjaa, että näin on käynyt. Toivottavasti kuitenkin kohta tärppää uudestaan. Paras ystäväni tuli keskenmenon jälkeen raskaaksi toisesta kierrosta ja nyt kaikki on sujunut paremmin kuin hyvin.

Täällä on meneillään kp 3, tosin tuleva kierto voi olla miten pitkä tahansa. Söin viimeisen e-pillerin siis viime viikolla. Joskus ennen pillereitä kierto oli noin 30 päivää, vähän heitti välillä molempiin suuntiin. Ehkäpä mä jännäillen kuitenkin syyskuun puolivälin jälkeen.

Inya ('81), yk1, (+?) 15.9.
Tipu84, yk3, kp2/28-33
Kata-82, yk1, (+?) 4.9.
Kinuski-74, yk2, kp11/n.30
Amalia79 ???
Suvipilvipäivikki, yk 1, 19.9.
 
Inya
Amalia, mulla oli keskeytynyt keskenmeno (n.vko 10-11) joka käynnistettiin lääkkeillä. Kävin jälkitarkastuksessa yksityisellä, jossa ultrattiin ja katsottiin, että kaikki on kunnossa. En siis tarvinnut kaavintaa. Tuolta Kermit-palstalta kannattaa lukea muiden keskenmenokokemuksia - mutta minusta täällä on iloisemmat tunnelmat jännätä uutta :). Menkat alkoi mulla noin 30 päivän päästä käynnistyksestä ja kierto oli toistenkin menkkojen aikaan suurinpiirtein samanpituinen. Aika sama juttu teillä muutenkin, meilläkin eka raskaus tärppäsi ennen kuin ehdin oikein kuumeilla. Toivotaan että nyt on kroppakin valmistautunut paremmin raskauteen niin henkisesti kuin fyysisestikin bd bd.

Mä järkkäsin listan aikajärjestykseen niiden osalta jotka laittoivat jo jännäyspäivän, niin että ylin kirjoittaja on aina seuraava plussaaja (ainakin toivon mukaan :D).

Kata-82, yk1, (+?) 4.9.
Inya ('81), yk1, (+?) 15.9.
Suvipilvipäivikki, yk 1, 19.9.
Tipu84, yk3, kp2/28-33
Kinuski-74, yk2, kp11/n.30
Amalia79 ???

Mies muuten lähtee työmatkalle just kuun vaihteessa, kun mulla ois ovulaatio.. Yäääähh. Täytynee luottaa siihen, että riittää, jos me sitten ennen matkaa ollaan ahkeria... Harmittaa kyllä, kun on monta kuukautta jo odotellut edes _mahdollisuutta_ yrittää raskautua uudelleen. Kata, mulla on muuten kans uusien töiden opettelu alkanut tällä viikolla, toivon vain ettei stressi sotke hormoneja.
 
Lotta*80
Mahtuisiko vielä mukaan?

Meillä on jo kauan puhuttu lapsista, mutta kaikki on ollut niin kesken, opiskelut ja työt ja asumiskuviot, että ei oikein ole ollut "sopivaa" aikaa. Nyt päätettiin sitten yhteistuumin luopua kumeista ja esikoinen olisi enemmän kuin toivottu. Ihan vielä ei tosin "tarvitsisi" tärpätä, koska mun pitäisi saada koulun päättötyö pois alta ja sen kanssa menee kevääseen. Tai sitten laitetaan vauhtia päättötyön tekoon. :) Mutta jos tässä tämän syksyn aikana saataisiin jotain alulle. Toivottavasti.
 
Amalia79
Tervetuloa joukkoon Lotta! Joo Inya, meillä taitaa olla vastaavanlainen tilanne. Harmi, että miehesi lähtee reissuun just otolliseen aikaan! Teidän täytyy vain olla ahkeria ennen ja jälkeen;) Onko muut naimisissa? Itselle tuli 2 vuotta kesällä täyteen, joten vauva alkaa kyllä olla pikkuhiljaa tervetullut. Täytyy painua pehkuihin, että jaksaa aamulla raahautua töihin.
 

Yhteistyössä