syksyn 2008 yrittelijäät

  • Viestiketjun aloittaja Hansu77
  • Ensimmäinen viesti
Elli83
Mulla on syksyn projektina alkaa vähän korjaamaan ruokavaliota, makeita ja lisäaineita sis. tuotteita vähemmälle ainakin. Ja ne vitamiinit olis varmaan kans hyvä taas aloittaa. Jos vaikka samalla kävis vahinko ja pari kiloa tippuis painoa ;) ei sekään haittais...

Ovistikut on kokonaan uusi juttu mulle, en oo käyttänyt moisia mutta eihän sitä tiedä vaikka joutuis niihinkin tutustumaan myöhemmin :/ Aika kalliita sinänsä ovat kun vilkuilin hintoja kaupassa...

Mullakin töiden takia hankaloituu miehen "hyväksikäyttö" kun matkaa arkisin meidän välillä on 250km. Vasta loppuvuodesta pääsen kotoa käsin käymään töissä. Sellasta, harjoitukset jatkuu! :)
 
Amalia79
Hei Tytsyt!
Mä olen koko ajan syönyt vitamiineja, mihin lisätty foolihappoa. Jostain olin lukevinani, että raskauspahoinvointi on helpompaa kun ottaa foolihappoa. Mulla ei ainakaan ollut sen kummempaa pahoinvointia niinä viikkoina kun ehdin olemaan raskaana. Vähän jänskättää kun pian päästää varmastikkin niihin pupuilu hommiin. Siis jännittää oma ja miehen asenne kun on nyt ollut tämä suruaika tässä, että osaakohan sitä seksistä nauttia kuten ennen. Mulla kanssa kaveri kertoi, että niillä alkaa pikkuhiljaa yritys. Olisihan se ihanaa odottaa yhtäaikaa hyvän ystävän kanssa ja vaihdella kuulumisia äippälomalla.
Täytyy painella töihin!
Hauskaa yritystä kaikille ;)
 
Lehmus28
Onpa tämä ketju mukavan aktiivinen ! :) Itsellä nyt menossa kp 7, edellinen kierto oli vähän ylipitkä kun oli 37 pvää...olen netin laskureilla saanut ovispäiväksi 8.9 ja 9.9.

Mitä tulee noihin vitamiineihin, niin itse aloitin viime viikolla monivitamiinivalmisteen syömisen jo ennen raskautta, jotta olisi sitten elimistössä valmiina noita tarvittavia aineita, ja jospa tuo vitamiinien syöminen vaikka helpottaisi tulevaa raskautumistakin. :) Ja ruokavalion muutoksen olen tehnyt parisen viikkoa sitten, eli jätin sokeriset mehut ja limsat sun muut pois, ja olen juonut sitten pelkkää vettä, ja hieman maitoa päivittäin. Samaten jätin pois karkit, keksit, roskaruoat ym. ja nyt vaaka näyttää n. 3 kg vähemmän kuin mitä tämän ruokavalion aloittaessa oli. :)
 
Tipu84
Hohhoo, saatiin vihdoinkin remppa loppuun ja asunto myyntiin..Asutaan tosiaan pienellä paikkakunnalla ja isompaan kaupunkiin ois sadan kilsan päähän tarkoitus muuttaa. Ai kamala, miten asuntojen hinnat voivatkin olla sadan kilsan säteellä niin erillaiset, että.. Kaksinkertanen hinta joudutaan maksamaan.

Meillä menossa kp14, ukko muksautettu petiin pariin otteeseen muutaman päivän sisällä. Nyt on pakko tormistautua viikoks, se vauva on saatava!!! Eilenkin ihan väen vakisin piti touhuilla, toinen raukka ihan silmät ristissä :/

Tuosta ruokavalion muutoksesta. Minä olen niiiiin huono jättämään herkkuja kokonaan pois, joten olen joutunut joskus vähentämään kunnon ruuan syömistä jos on tullu herkusteltua (tiedän, väärä taktiikka).. Oon kuitenkin saanu puotettua 28kg raskauden jälkeen vuodessa, ihan jees..

Mitä mitä, jännääkö kukaan näinä päivinä? Laitankin tohon listan taasen näkyville.. Hyvät päiväjatkot!!

 
Tipu84
Kata-82, yk1, 4.9.
Tipu84, yk3, 13.9.
Inya ('81), yk1, 15.9.
Suvipilvipäivikki, yk 1, 19.9.
Kinuski-74, yk2, 7.9.
Amalia79 ???
kisu_mirri ???
Lotta*80 ???


Kata!!!Onko oireita ????(en jaksa lukea taaksepäin josko oisit jotain kertonu!!)
 
Amalia79
Mustakin kivaa, että on näin aktiivinen ketju. Koitetaan nyt tsempata toinen toista, niin saadaan oma ketju tonne odottajien puolelle :) Niin, Kata, onko oireita?! Mulla silloin kun tulin raskaaksi, niin ovulaation aikainen nännikipu vaan jatkui ja jatkui, siis keskenmenoon asti. Teillä Tipu tosiaan otolliset päivät, et ole kuitenkaan ovistestillä tikutellut? Onko ovisoireita?
 
Tipu84
Semmonen oire on, että pupuillessa sattuu ihan sikana vasemmalle puolelle nivuseen, semmonen painontunne. Nyt kun rupesin miettimään ni näin ollu aikasemminkin, en vain ole sen kummemmin ajatellu, koska nyt vasta tosissaan yritetään. En mä alkanu tikutteleen, ei oo mun juttu (ainakaan vielä)..
 
Kata-82
On kyl tosi kiva kun on näin aktiivinen ketju. :)

Eipä ole juuri oireita...rintojen arkuus vain on jatkunut oviksesta saakka...
Edellisestä raskaudesta ei myöskään ollut oireita vasta kuin noin 3 vp ennen menkkojen alkamista...nimittäin herkistyminen aivan mitättömille asioille ja makea sekä rasvainen ruoka ei maistunut...siis MINULLE, joka ollut aina sellainen herkkusuu... Lihan syönti jäi melkeinpä kokonaan koko raskauden ajaksi ja liharuokia en pystynyt laisinkaan laittamaan...

Mulla ei ole tullut ostettua mitään lisävitamiineja...vaik toi foolihappo vois kyllä olla ihan hyvä juttu, jos se tosiaan vaikuttaisi raskasuajan pahoinvointiin...Oli sen verran rankka pahoinvointi viimeksi, että huh huh...

On pitänyt täälläkin tosiaan tehdä hieman ruokaremonttia, tullut herkuteltua taas koko kesä...Olen lisännyt kasviksia huomattavasti ruokavalioon ja vettä yrittänyt juoda reilummin...se vedenjuonti tuppaa välillä unohtua.

Tipu84: On noissa asuntojen hinnoissa tosiaan paljon eroa. Mun tuttu (asuu Pohjois-Karjalassa) osti vajaa vuosi sitten omakotitalon, joka oli huomattavasti halvempi kuin meidän kerrostaloasunto...täältä jos meinais ostaa samantyyppisen talon, sais maksaa vajaa satatonnia enemmän...
 
hansu77
Terve!

Mukavan vilkasta keskustelua täällä.. Itse kävin gynellä tänään, kierrosta ei osannut sanoa mitään, mutta kohdun limakalvo oli kuulemma "liian paksu".

Saapi nähdä, kauanko saa oikein odottaa. Katallahan on selviä raskausoireita=)!! Voi kun pääsisi itse edes jännäilemään..

Jaahas, pitää lähteä erotuomariksi lasten tappeluun..
 
Elli83
Kata-82, yk1, 4.9.
Tipu84, yk3, 13.9.
Inya ('81), yk1, 15.9.
Suvipilvipäivikki, yk 1, 19.9.
Kinuski-74, yk2, 7.9.
Amalia79 ???
kisu_mirri ???
Lotta*80 ???
Elli83 , yk2, 12.9

Lisäsin itseni tuohon listaan.

Flunssa iski, kotiin peiton alle piti kaivautua kesken työpäivän. Lisäksi alavatsaa jotenkin juilii, jo melkein viikon ollut oudon tuntuinen. Toivottavasti ei mitään kummempaa olis.

Tuntuuko teistä, että tarkkailette itseänne jotenkin enemmän tämän projektin myötä? Itsellä joka nipsaus meinaa huolestuttaa... :/

 
Lotta*80
Oon miettinyt noita vitamiineja kanssa. Juon joka päivä Beroccaa ja siinä sisällön mukaan on vitamiinien lisäksi foolihappoa. Itseäni on mietityttänyt nuo Möllerin Tupla omega-3:set mitä oon syönyt jo pitkän aikaa ja kovasti olen tykännyt. Jostain lueskelin, että niitä olis jotain "raskausversioitakin". Täytyy katsoa, kun menen ostamaan uusia. Vanhassa purkissa onkin jo pohja sopivasti näkyvissä. :)

Ruokavaliota en oo sen enempää ajatellut muuttaa, kun syön muutenkin kovin vähän mitään ylimääräisiä. Joskus tietysti vähän herkkuja. :) Mutta nyt tällä viikolla aloin käymään töissä ruokalassa syömässä. Olen koko kesän ollut omilla eväillä liikenteessä ja kun en ole kovin kummoinen kokki, niin ruuat ovat olleet aika yksipuolisia. Kai sitä silti välillä vois eväitäkin ottaa, mut jos olis hieman monipuolisempa tarjontaa ammattilaisilla. Ainakin nyt nämä kolme päivää on ollut erinomaista ruokaa. Tosin paljon kalliimpaakin. :)

Mun tilaamat ovistikut tuli eilen. Aika nopeasti, kun sunnuntaina tilasin. Ensi kuussa pääsevät työntouhuun. :) Millään ei jaksaisi odottaa ajan kulumista. Noh, onneksi täällä netissä saa illat kulumaan nopeasti. :)
 
Inya
Niistä foolihapoista vielä... Mulle sanoi neuvolantäti, että foolihapot kai edesauttais raskautumista, mutta kun raskaus oli jo alkanut, ei niistä kuulemma ois enää hyötyä. En sitten tiedä, jostain toisesta lähteestä muistan kuulleeni toista. Mutta ei kai se pahaa tee söi missä kierrossa tahansa, vesiliukoinen vitamiini se muistaakseni on.

Lotta, mä kans kauhistelen työpaikkaruokailun hintoja. En ole jaksanu paljoa eväitä tehdä ja olen vielä valinnut niitä kalliimpia annoksiakin - mut nyt on tarkoitus alkaa tehdä jonkin sortin jokaviikkoista toistuvaa kotiruokalistaa, sit ei kaupassa menis miettimisaikaa mitä ostaa ja jäis ehkä ruokaa evääksikin.

Rukkasin listan aikajärjestykseen, kun meitä alkaa olla jo aika monta :).

Kata-82, yk1, 4.9.
Kinuski-74, yk2, 7.9.
Lehmus28, yk?, 8.-9.9
Elli83 , yk2, 12.9
Tipu84, yk3, 13.9.
Inya ('81), yk1, 15.9.
Suvipilvipäivikki, yk 1, 19.9.
Amalia79 ???
kisu_mirri ???
Lotta*80 ???
hansu77, yk?, ??
 
Pioni76
Moikka!
On mukavaa lukea, kun on asialleen paneutuvaa porukkaa. Ruokaremontti ei kai ole koskaan pahitteeksi.
Olen myös huomannut vähän samoja juttuja kuin Elli83, eilen nipisteli alavatsaa, ja heti luulin, että nytkö ne kuukautiset alkaisivat. Tai jos kuitenkin olisin raskaana. Todennäköisyys on kuitenkin pieni, mutta melkein teki mieli tehdä raskaustesti aamulla.
Tsemppiä Hansu77, odotellaan yhdessä kierron alkamista. Ajattelin mennä gynelle kohta, lääkärikin sanoi, että limakalvoa ei saisi päästää liian paksuksi, alkavat pian jotkut pöpöt kasvaa siinä.

 
Muppelo
Mahtuisiko tänne vielä mukaan? Toinen kierto yritystä menossa ja jännäysajat ens viikolla. Tosin työkiireiden takia tää "yritys" on melko hataralla pohjalla, mutta kun ei sitä vauvelia saa kuitenkaan "tehtyä", niin josko sitten onnistaisi hyvällä tuurilla. ;)

Me ollaan pidetty matalaa profiilia koko projektin suhteen. Ainoastaan pari mun ystävää tietää asiasta ja niiden neuvot ja tuki onkin tuntunut tosi hyvältä. Itse olen ajatellut, että jos jouluun saakka menis ihan fiilispohjalta ja jos ei siihen mennessä tärppää, niin sitten otetaan kaikki tikut, hapot ja mehut käyttöön!

Nuo teidän ruokaremonttipuheet kyllä aiheuttaa mulle syyllisyyden tunteita... Ennemmin olen itse mennyt sillä linjalla, että mitä nyt tarttis syödä pika-pikaa makuvarastoon, jos ei sitten 9 kuukauteen saa ollenkaan. Viime viikollakin oli ihan pakko saada maksalaatikkoa. ;) Hmmm, joo ja makeaakin on mennyt ihan kivasti... Buranat oon kyllä vaihtanu Panadoliin ja pitäny tarkempaa huolta kasvisten syömisestä sekä niiden pesusta. Silti hirvittää, että miten sitä sitten muistaa kaikki nou-nout, jos ja kun tässä raskautuu. (Erityisesti homejuusto on sydäntä lähellä.)

 
Kinuski5
Tervetuloa mukaan Muppelo.
Meilläkin kakkoskierros meneillään... Itsekin ajattelin alunperin että vuodenvaihteeseen asti ihan vaan "tulee jos on tullakseen"-metodilla, mutta kummasti tässä on käynyt niin että kun raskaaksi tulo vihdoin monen vuoden odottelun jälkeen olisi nyt mahdollista, se on mielessä ihan koko ajan, ja jatkuvasti mietin että pitäisikö tässä jotain ovulaatioita yrittää alkaa metsästämään, tai muita poppakonsteja kuitenkin ottaa käyttöön... Muutoin ei olisi kiire, mutta olen kuitenkin jo aika vanha ensilapsen yrittäjäksi, joten ehkä tässä ei ole aikaa hukattavaksi "tjot"tailuun. Mies ei tunnu olevan huolissaan ajankulusta, mutta hänpä ei olekaan lukenut kymmeniä tutkimuksia siitä miten hedelmällisyys laskee vuosi vuodelta ja miten yli 35-vuotiaista vain puolet enää onnistuu saamaan lapsia "luomusti", ilman mitään hoitoja...
Minullakin vain muutama ystävistä tietää meidän vauvaprojektista, ja heidän kanssaan onkin ollut ihana jutskailla. Yksi yrittää ensimmäistään (tai on yrittänyt jo yli vuoden), toinen yrittää toista lasta ja yksi on raskaana, odottaa kolmattaan. Muut eivät tiedä että meillä on jätetty ehkäisy pois, en ole halunnut siitä mitään suurta numeroa tehdä. Toisaalta en nyt halua mitään isoja asioita hyviltä ystäviltä pimittääkään...kai sitä jossain vaiheessa tulee vähitelleen kaikille kerrottua, eihän se mikään salaisuus ole.
 
Muppelo
Joo, meillä tuli isännälle suurena yllätyksenä se, ettei raskautuminen oo ylipäätään mahdollista kuin muutamana päivänä kuukaudesta. ;) Oon kyllä yrittäny selittää, ettei tää projekti välttämättä ihan käden käänteessä onnistu, mutta on raukka ollut niin superluottavainen meidän kykyihin tällä saralla.
Kyllä se ajankulu alkaa arvelluttamaan (itselläni mittarissa tosin "vasta" 31v.), kun lukee juttuja siitä, miten kolmenkympin jälkeen alkaa mahiksen hupenemaan. No toisaalta, onhan niitä ensisynnyttäjiä yli nelikymppisiäkin, joten ei pidä meidän vielä kirvestä kaivoon nakata, vaikka ei heti onnistaisikaan. ;)
 
Pioni76
Jostakin kuulin sellaistakin, että menee keskimäärin se yhdeksän kuukautta ennen kuin tärppää ja sitten tietenkin vielä toiset yhdeksän... Joten maltti on kai valttia näissäkin puuhissa. Kyllä kai se sieltä tulee, jos ei ole mitään vikaa kummassakaan.
 
Suvipilvipäivikki
Moi,
Mä olen ollut viime päivinä aika hiljaa, mutta olen kyllä koittanut lueskella kuulumisia. Töissä ihme hässäkkää, onneksi viikonloppu on ihan just. Täällä kyseltiin ja kerrottiin taustatietoja, kiva lukea että mitä te puuhaatte ja vähän että missä. Nyt vähän päivitystä mun elämiseen.

Me ei olla naimisissa, tosin siitäkin on puhuttu. Mennään kun ehditään. Mekään ei haluta mitään prinsessahäitä, ilmapalloja tai rusetteja, leikkejä jne, mutta haluamme kuitenkin pitää isohkot, hauskat juhlat. Meidän hääjärjestelyjä rajoittaa myös se, että suuri osa sukulaisista ja ystävistä ei asu Suomessa, joten ajakohta pitäisi ajoittaa jonkun pitkän viikonlopun yhteyteen tai kesälomalle. Niin ja mies ei ole vielä tajunnut/halunnut kosia. Mekin asustamme pääkaupunkiseudulla. Olen töissä isossa kansainvälisessä konsernissa, teen kaikenlaista lobbausta ja pr-työtä.

Täällä ovis lähestyy tai ainakin toivon niin. Eka luonnollinen kierto pitkään aikaan meneillään, joten hankala on arvioida mitään merkkejä tai niiden puutetta. Enkä edes ole niihin erityisemmin perehtynyt. No, kai tää tästä selviää. Nyt on kuitenkin kp 12. Makkarin puolella meillä on aika aktiivista, täytyy pysyä samoilla linjoilla. Hyvää ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!
 
Amalia79
Tervetuloa joukkoon Muppelo, kiva kun tulee lisää jännääjiä joukkoon! Nyt alkoi meilläkin siis yritys, kohtu oli tyhjä tarkastuksessa ja kaikki kuulemma kunnossa :) Eilen tein piruuttain ovistestin, kun niitä on kaappi täynnä. Ja plussaahan se näytti!! Nyt oon ihan sekaisin, eihän se voi olla plussa näin pian km jälkeen vai voiko?! Luultavasti vaan istukkahormonia vielä jäljellä ja sen takia ovistestikin positiivinen. Jos joku tietää paremmin, niin kerro ihmeessä!! Laitan itseni tonne listaan yrityksen aloittaneeksi, vaikka ei tästä kierrosta nyt ota selvää.

Oikein rattoisaa viikonloppua! -Amalia


Kata-82, yk1, 4.9.
Kinuski-74, yk2, 7.9.
Lehmus28, yk?, 8.-9.9
Elli83 , yk2, 12.9
Tipu84, yk3, 13.9.
Inya ('81), yk1, 15.9.
Suvipilvipäivikki, yk 1, 19.9.
Amalia79 yk1 ??
kisu_mirri ???
Lotta*80 ???
hansu77, yk?, ??
 
Inya
No nyt se mies sitten karkasi sinne työmatkalle. Niin monta päivää touhuttiin putkeen, että alkoi jo mennä iho rikki ;D.

Aika jännät fiilikset, eka yritys sitten keskenmenon. 3 päivää sitten epäilin ovulaation jo menneen (laskennallisesti ois tänään), toissapäivänä olin siitä varma ja eilen epäilin, josko mulla ois kuitenkin hiivatulehdus ja ovulaatio ois kuitenkin vasta edessä ja se menis nyt sitten sivu suun. Ei voi tietää - vielä.Ihan kamalaa joutua pari viikkoa jännäämään. Puhumattakaan, jos tätä samaa jatkuu vielä kuukausitolkulla... :)

Mun ruokaremonttia tuskin voi sanoa miksikään isoksi remontiksi... Olen normaalipainon ylärajoilla, ja vaikka toivoisin olevani vähän hoikempi, en halua laihduttaa tai tehdä mitään epätavallista, etten vain sekoittaisi ovulaatiota/kuukautiskiertoa. Mä pyrin nyt lähinnä jättämään arki-iltojen lisäainekarkkinapostelut väliin ja ostamaan (luomu)hedelmiä tavallista useammin.

Kata, joko alkaa olla oireita suuntaan tai toiseen?
 
Tipu84
Mä kansjo jännään tota katan tilannetta.. Alappas tulla kertoon!!!

Itellä nyt kp18, vielä pitäs tänään puputella, ja ehkä huomenna varmuuden vuoksi :D Nyt mä kuitenkin ajattelin, josko ens kierrostaa koklaisin niitä ovistikkuja, ku enhä mä oikein osaa ovista bongailla :( Mahaan sattuu välillä viikonkin ajan, ku ei tiedä..

Oon samoilla linjoilla inyan kans, etten halua laihuttaa tms, ettei vaan vaikuta mihkään. Paitti et mulla on kyl hieman enemmän painoa kuin norm pitäs olla, et tietty vaikuttaahan sekin negatiivisesti raskautumiseen. Ehkä oon vaan niin laiska.. :D
 
Muppelo
Huomenta arvon daamit! Hienoa, että Amalia 79 ja Inya pääsevät jälleen meidän kanssa tänne tositoimiin! :)

Lisäänpä itseni tuohon listaan, vaiks en oo ollenkaan varma kierron pituudesta (edellinen oli 25 päivän luokkaa). Joten voi olla, että heittää viikolla tai kahdella.. Kunnon menkkatuntemuksia on ollu kyllä koko viikonlopun, joten jospa ne sieltä nyt alkaisivat, niin pääsisi sitten jälleen yrityksen makuun. Nyt työn ääreen!

Kata-82, yk1, 4.9.
Muppelo, yk2, 3.9.
Kinuski-74, yk2, 7.9.
Lehmus28, yk?, 8.-9.9
Elli83 , yk2, 12.9
Tipu84, yk3, 13.9.
Inya ('81), yk1, 15.9.
Suvipilvipäivikki, yk 1, 19.9.
Amalia79 yk1 ??
kisu_mirri ???
Lotta*80 ???
hansu77, yk?, ??
 
Kata-82
Muppelo, yk2, 3.9.
Kata-82, yk1, 4.9.
Kinuski-74, yk2, 7.9.
Lehmus28, yk?, 8.-9.9
Elli83 , yk2, 12.9
Tipu84, yk3, 13.9.
Inya ('81), yk1, 15.9.
Suvipilvipäivikki, yk 1, 19.9.
Amalia79 yk1 ??
kisu_mirri ???
Lotta*80 ???
hansu77, yk?, ??

Hyvää viikonalkua naiset!

Miepä päivitin Muppelon kärkeen, niin onpahan ajantasalla. :)

Täällä ei vielä oireita oikeastaan suuntaan tai toiseen...saapa nähdä mitä viikko tuo tullessaan...

Oli ihana viikonloppu, kun oltiin tyttären kans mökillä...lähettiin perjantaina sinne, ku miehellä oli koko viikonloppu töitä niin ei jaksettu kaupungissa oleskella. Tytär kävi ekan kerran elämässään mustikassa...olihan se innoissaan, vaik liikkuminen oli hieman hankalaa piti kädestä kiinni ja välillä piti nostella mättäiden yli...mut reippaasti se vain kanniskeli pientä sankkoa, johon saatiin kerättyä pari desiä (vähänväliä pyysi: pikkuiten muttikkaa maittaa) :)

Jaahas, taidanpa lähteä viettään ruokataukoa...
 

Yhteistyössä