Syksyllä lapsettomuustutkimukset/hoidot aloittavat

Jasmina20: Tyksin ivf-hoitajan kiinnisaaminen tuntuu olevan todella onnen kauppaa, itselläni taitaa olla 75 soittoa :confused: ennätys ennenkuin vastattiin. Mutta kyllä sinne on aina ennen pitkää läpi päässyt :)
Mie syön Solgarin Prenatal Nutrients nimistä monivitamiinia, siinä pitäis olla tarvittavat määrät vitamiineja.
Onnea soittamiseen ja onnea yritykselle. (y)
 
Mä käyn tänään tai huomenissa hakemassa piikit apteekista ja aattelin samalla ostaa itelleni ja ukolle vitamiineja... on sitten ne ainakin kohillaan. Simppatestin tuloksia tässä odotellaan yhä, tänään pitäis niistä tulla tieto. Vähän jännittää, että mimmosta settiä sieltä löytyy. Ei tartteis tulla sieltä suunnasta takapakkia kaiken muun lisäksi :unsure:
 
Nempula:tsemppiä tuloksiin!(y)
On: eipä oo tarvinnu soittaa tyksiin tällä viikolla..
Maanantaina tuli tippa verta ja siihen jäi. Tänään kp35 ja ei mitään. Yleensä 2-3pv ennen menkkoja ja menkkojen aikaan pää ja alaselkä särkee. Nyt vain pieniä nippauksia jos oikein kuvittelee alavatsalla. Lämmöt 36,9. Missä menkat?! Olisi kiva aloittaa hoidot, mutta ei voi kun odottaa. Josko huomenna..:rolleyes::cautious:
 
Miulla oli ihan oudot menkat. Oli 1,5 pv semmosia isoja mustia hyytymät ja sitten sen jälkeen 3 päivää semmosta ihan minimaalista ruskeeta tuhrua, et ei oo ees pikkarisuojaa tarvinnu.. Siis että vaan pyyhkiessä jää paperiin. Jatkuvat alavatsakivut ollu nyt niin et koko viimekierron jo oli... En tajua mitä tapahtuu ei oo ollu tällästä ikinä. Ja koska oon saamaton, jäi loppuviikosta polille soittamatta.

Letrot käytössä, niin mietin et voisko johtuu niistä? Tai ettei ois ollu varhanen km? :( hyytymät siis ollu sellasia aika laakeita ja kiinteitä, et ihan tuntu aina kon tuli :/

Nempula, onnittelut priimatavarasta ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Nempula
Heippa, vähän tuli taukoa tääne... oli tunnukset häviksissä muistista :/
Eläinystävä aika ihanaa. Siellä saatte nyt nauttia <3
Mamido useimmiten kipuilen toispuolisesti mut sit joskus se on kyl toisellakin puolella. Välillä oikee jännittää jos tulee jii kovat kivyt. Nyt on ostettuna kauratyyny nii saa sit sitä lämpö helpotusta. On kyl nii uhana keksintö! Mites siellä sujuu?
Nempula toivotaan ihan parasta joululahjaa teille. Mä uskon, että meillä mies ois kans niin täpinöissään...

Mä tosiaan varasin meille nyt ekan yhteisen ajan ihan kunnalliselle. Ollaan menossa tiistaina. En yytään tiedä mitä siellä kysellään tms. Eikä ne aikaa varatessakaan osannu sanoo mitään. Hyvä mieli on, kun ollaan nyt menossa tekemään alotus sille kysymysmerkille..Miksi ei vauvaa? Mut jännittää hirveesti...

Mukavaa sunnuntaita teille :) ps.,ihanaa kun tuli vähän lunta..vaikka se kohta jo sulaakin pois. Pieniä iloja, kun lapset tekee pihalla lumiukkoja jne. Kikä oli lapsena ihanampaa ko ensilumi!
 
Spukka, mites sun teksti ei äsken näkyny mulle... kiten kävi? Alkooo menkat kunnolla? Mullamusein joka kierrossa tulee hyytymii..joskus tosi isoi ja vähän jopa pelottaviikin. Ja sillo oonki sit aika toooosi kipee :/
 
Hei! Mäkin tulisin mukaan kirjottelemaan.

Olen siis 25v ja mies 26v. Yritys alotettiin tän vuoden tammikuussa mutta syksyllä tuli intuitio että kaikki ei voi olla kohdallaan. Käytiin tutkimuksissa ja miehellä todettiin teratozoospermia, eli 97% siittiöistä epämuodostuneita, lääkärin mukaan hedelmällisyys laskenut. Mulle lääkäri epäili munasarjojen monirakkulaoireyhtymää, mutta sitä tutkitaan lisää naistentautien poliklinikalla, jossa paremmat koneet. Diagnoosi tuntuu itsestä vähän hassulta koska mulla on ovulaatio ja tasanen kierto, ja oon normaalipainonen, eikä koskaan ole ollut mitään oireita. :confused:

Nyt vaan sitten odotellaan kutsua naistentautien klinikalle, jonne täällä ilmeisesti 8viikon jonotuso_O

Toi pco taitaa olla aika yleinen ongelma, ja mä käsitin että siitä johtuva lapsettomuus on ettei ovista tuu?
Oliko täällä kellään mitään käsitystä/kokemusta tosta teratozoospermiasta?
 
Spukka, mites sun teksti ei äsken näkyny mulle... kiten kävi? Alkooo menkat kunnolla? Mullamusein joka kierrossa tulee hyytymii..joskus tosi isoi ja vähän jopa pelottaviikin. Ja sillo oonki sit aika toooosi kipee :/
Tuohon se kierto sitten loppu. Todella ihmeelliset menkat kyllä oli.. Soitin tämän viikon alussa vihdoin polille Iho-oireista ja nyt seuraava kierto onkin sit taukokierto Letroista ja selvitetään johtuuko niistä.. Enkä oo tässä kierrossa saanu ovista kiinni (nyt kp 27! ) Miulla lähes poikkeuksetta kivuliasta kuukautiset ollu aina, mut tälläsiä hyytymiä ei oo kyllä ollu.. Enkä ees polipuhelussa muistanu mainita niistä kun v*tutti se iho niin paljon :p
 
Spukka, mä oon kans iha yli kipee js tosiaan niit hyytymii on isompii ja pienempii... nyt ootan et uus kierto alkaa..

Käytiin tosiaan siel lääkäris ja nyt on lähetteet labraan. Vähän hankalaa päästä aamulla niin mulla verikokeet ja virtsanäyte 7.12. Miehelle haetaan näytepurkki et saa antaa simppa näytteen. Eli alkuun ollaan päästy. Jotenki helpottu olo, kun on saatu tää alulle. Sit oon muutamalle kaverille kans kertonu. Sekin jotenki helpottaa omaa oloa... Nyt pakko siirtyä unille. Kahdet pikkujoulut takana tällä viikonlopulla. Nyt ne on ohi, onneks.
 
Oliki jääny pois tosta edellisestä viestistä: venla90lle se että miun tietojen mukaan ovulaatio voi tapahtua pco:sta huolimatta, mutta jos menkat on vaikka epäsäännölliset, nii sit sitä on vaikee saada kiinni. Pco voi olla vaikka kierto ois säännöllinen ja ovis tapahtuis, koska siinä on niitä diagnoosiin tarvittavia asioita muitakin kun vaan epäsäännöllinen kierto. Mut siis lapsettomuuteen... No jos on hirsutismia, niin sit luulis et on enemmän testosteronia kehossa et luulis sen vaikuttavan? Muuten en osaa vastata kysymyksiin :D

Itellä on kerran mainittu että toisessa munasarjassa olis "hieman pcomaisuutta" mut sit ei kuitenkaan muuta. Endometrioosi miulla on, et siitä ainaki johtuu nää kivut ja muut. Kierto ollu jatkuvasti epäsäännöllinen ja toissakierrossa oli meiän yritystaipaleen (Kohta 2v.) ensimmäinen ovulaatio :) Harmi ettei tulosta tullu, mutta luojan kiitos edes se ovulaatio :)

Maimai: Mitä labroja sulta otetaan? Ovatko kertoneet tarkemmin? Tsemppiä alkuun
 
Meillä ois sitte Tyksissä aika to... jänskättää mitä tuleman pitää. Kun kaikki meidän kohdalla pitäis olla selvää. Toivon et sais jotain konkreettista tietoa, suunnitelmaa, aikataulua. Mut pelkään et vaan todetaan mitä on jo 2,5v tiedetty ja sit taas vaan joutuu odottaan... Laittelen tänne kuulumisia sitte.
 
Tulipa pitkä tauko tämän ketjun lueskeluista. Meillä oli marraskuun puolessavälissä ensikäynti Tyksissä ja tuntuu, että yhtä odottelua tämä koko projekti on tästä eteenpäin. Meillä ei oikein lääkärin kanssa henkilökemiat kohdanneet (kaikenkaikkiaan ihan jees, mutta selvästi oikea kiinnostus puuttui ja esitti tosi pinnallisesti kysymyksiä, joihin vastaukset oli papereissakin). Hoitaja oli kyllä superihana!

Mulle tehtiin ultra ja tutkittiin rinnat, ja mies pyydettiin siksi aikaa huoneen ulkopuolelle istumaan. Sitten todettiin, että mulle aukiolotutkimus ja joku verikoe, ja sitten vasta ihmetellään mitä tehdään. Ei mitään suunnitelmia sitä ennen :( Vähän harmitti sekin, että miehen osuus koko hommassa oli se, että ojensi lääkärille paperin, vastasi pariin pieneen kysymykseen ja that's it. Pyysi palkattoman vapaapäivän töistä sitä varten, että tuli tuonne istuskelemaan...

Ehdin jo tässä kierrossa innostua, kun lauantaina menkat alkoi, sitten ne loppui pariksi päiväksi kokonaan (ja kuvittelin miljoona eri oiretta tietty heti) ja tänään ne sitten kuitenkin alkoi kunnolla. Normaalisti kierto tosi säännöllinen, 26-28 päivää, ja nyt sitten venähti hiukan yli ja ehdin tietty elätellä toiveita. Testi negatiivinen. Huokaus.

Ensi tiistaina aukiolotutkimukseen ja nyt perjantaina verikokeisiin tsekkauttamaan prolaktiini (?). Odottelen jo innolla, että saisi tietää miten tämä homma tästä etenee. Vähän malttamaton olen ;)
 
Viimeksi muokattu:
No nyt on meidän ensikäynti Tyksissä hoidettu. Oli mukava lääkäri. Tajusin juuri et oon niin jännittäny etten muista lääkärin nimeä. Meille suositeltiin eka kivesten tese leikkausta mahdollisten siittiöiden löytämiseksi mut oltiin jo valmiiks puhuttu et lähdetään luovutetuilla liilkeelle eikä mieli muuttunut. Eli nyt saatiin lähete psykologille joka esittelee homman juridisen puolen. Tämä aika tod.näk tammikuussa. Sitten varaus spermapankkiin. Kirjoittivat ylös miehen pituuden, painon, silmien ja hiusten värin. Mätsäävät luovuttajan näihin. Psykologin käynnin jälkeen uusi käynti lrille missä lopullinen suunnitelma tehdään. Kysyin jonoista. Inssit päästään meille kuulemma tekeen jo kevään aikana. Näitä tehdään max 2 ettei tuhlata luovutettuja ku niistä pula. Jos inssit ei tärppää ni sitte ivf hoito ois luvassa kesän jälkeen. Niihin nyt kuulemma 6kk jono. Oon tosi tyytyväinen käyntiin ja aikatauluihinkin. Olin ehtinyt maalata piruja seinille kun pelkäsin niihin luovutettuihin olevan jopa vuoden jonot! Nyt tästä alkoi ihan konkreettosesti tää meidän "projekti".
 
Pahoittelen heti alkuun, jos en osannut oikeaan kohtaan kirjoittaa.

Me ollaan reilu 35v pariskunta, lasta on yritetty tuloksetta about yhdeksän vuotta. Lapsettomuutta on tutkittu jo aiemminkin, mutta nyt vasta lopulta päädyimme hoitoihin asti. Meillä on kaks yhteistä lasta.

Syy on miehen simpoissa, nuorempi lapsukainen jo pian 11v. Hän on saanut alkunsa ihan luomuna. Simppojen laatu edeltävästi 4miljoonaa/ml. Hoitojonossa julkiselle puolelle jo oltiin, mutta vetäydyttiin jonosta miehen niin toivoessa ja reilu vuosi siinä meni ku pärähti yllätysplussa.

Haaveilemme kolmannesta lapsesta, yritystä on ollut ja ovulaatiot on osunut kohdalleen, mutta tulosta ei oo tullut.

Marraskuussa hakeuduimme yksityiselle tutkimuksiin ja tulos oli tyrmäävä, simppojen määrä oli entisestään laskenut. Ainoa hoito, jota meille ehdotettiin on tuo ICSI, johon siis ollaan nyt menossa. Lääkitys jo päällä noiden munasolujen kasvattamiseksi ja reilun viikon päästä punktio, mikäli kaikki menee suunnitelmien mukaan.

Miehelle tää on kova pala, onhan syy hänessä.

Itse pelkään todella paljon tuota punktiota ja vihaan itseni piikittämistä, mutta vaihtoehtoja ei ole kun toiveissa on lapsi, lopultakin Iltatähti saisi tulla.
 
Aukiolotutkimuksessa käyty - tosin varsinainen tutkimus jäi tekemättä, kun toisella puolella näytti olevan nestettä (epävarmuuksia tosin oli paljon, oli kuulemma vaikea hahmottaa missä neste oikeasti on). Suosittelivat suoraan hyppäämistä koeputkihoitoihin.

Lääkäri kyseli heti haluanko, että toinen munasarja leikataan pois. Usein leikkauksessa huomataan, että toisessakin on vikaa, niin voi olla että sekin menee siinä sitten. Endometrioosista mulla ei ole diagnoosia, mutta sen piirteitä (ja arvot oli jonkun verran koholla) tässä on. Pitäisi ilmeisesti tässä ivf-hoitoihin odotellessa ja sitten raskauden jälkeen syödä e-pillereitä, ettei oletettu endo pääse etenemään. En kovin mielelläni hormonaaliseen ehkäisyyn palaa ikinä, joten tuo ei todellakaan tunnu hyvältä vaihtoehdolta itselle.

Lääkäri oli tosi ihana, mutta ehkä vähän turhan suorasanainen. Menin suoraan vessaan itkemään ja sitä sitten jatkuikin pitkän aikaa, koko bussimatkankin kotiin. Töissä olin eilen, mutta olo oli niin ahdistunut, että jäin nyt pariksi päiväksi sairaslomalle. Työ on jo pitkään ollut tosi stressaavaa ja hektistä, ja tämä siihen päälle, niin tuntuu että kroppa on ylikierroksilla :( Onneksi pomo oli ymmärtäväinen, vaikka en tietty kertonutkaan mistä tässä tarkemmin kyse.

Tuntuu vaan, ettei tässä 29v. pitäisi tällaisia murheita olla, että joutuu miettimään poistetaanko munasarja(t).. :( Ollut ehkä vähän rankka vuosi takana ja tämä piste i:n päälle. Mielestäni tuo leikkaus kuulostaa vähän turhan radikaalilta, kun lääkäri ei kuitenkaan saanut kuvista selvää missä neste oli ja toisaalta toinen munasarja tietääkseni vielä toimii pienestä kystasta huolimatta ihan ok.

Helmikuussa sitten aika suunnittelukäynnille ja syksyllä ne ivf-hoidot. Siihen on vielä kauhean pitkä aika :/
 
Hei taas kaikille ja Onnea tuleviin hoitoihin.
Minulla alkaa olla piikit kohta pistelty. Tänään vielä illalla viimeinen annos Menopuria ja huomenna illalla irroituspiikkinä Pregnyl ja maanantaina ollaan sit punktiossa.
folliultrassa näkyi tänään 11follia. Maanantaina se sit selviää et mitä on käytettävissä. Pelottaa nii kamalasti.

Nää lääkkeet on aiheuttanut kaikenlaisia oireita, joskaan mielialanvaihteluita ei juurikaan. Pään särky oli viime viikolla suurin ongelma ja särkylääkkeitä joutui syömään päivittäin.

Nyt on sit lähinnä vatsassa ilkeitä nippailuja ja turvotusta, mut siihen nähden vähäiset oireet, mitä etukäteen pelkäsin.

Piikittäminenkin on mennyt ihan hyvin. Pakko mikä pakko.

Onko täällä muita joilla maanantaina tulossa toi punktio?
 
Hei taas!
Vaikuttaa aika hiljaiselta tää keskustelu täällä, mutta kirjoitanpa silti ite tänne jotain, josko jolle kulle ois hyötyä tästäkin.

Mulle siis eilen tehtiin punktio. Tuloksena ainoastaan 6munasolua. Toivottavasti laatu korvaisi määrän. Iltapäivällä saa soittaa klinikalle ja kysyä miten on käynyt, moniko on hedelmöittyny jne.

Punktio oli minulla ainakin kivulias toimenpide, joskin kipu kesti vain hetken aikaa ja siihen sai kipulääkettä. Kipulääkkeenä käytettiin morfiinijohdannaista suoneen annosteltavaa kipulääkettä, joka vaikuttaa heti, joskaan minulla se ei täysin vienyt kipua pois.

Esilääkkeenä annettu diapam 5mg ei juurikaan vaikuttanut, joten ei kyll ollu mitenkään tokkurainen olo missään vaiheessa. Toimenpiteen jälkeen jostain syystä oikealta puolelta munasarjan kohdalta oli voimakasta kipua, johon sain suun kautta otettavaa kipulääkettä ja lämpöpussin joka myös lievensi kipua.

Sinällään toimenpiteestä ei mitään kammoa kuitenkaan jäänyt, että tarvittaessa olen valmis menemään siihen uudestaan, jos tarve niin vaatii.

Huomenna ois alkion siirto ( mikäli alkioita kehittyy siirrettäväksi).

Punktion jäljiltä vatsaa juilii edelleen munasarjojen kohdalta ja lievää turvotusta on, enemmän kuin ennen punktiota oli. Olen yrittänyt juoda paljon, vähintään 3litraa pitäisi päivässä saada juotua.

Joku kyseli vitamiineista. Meillä käytetään foolihappoa 400mikrog multivitaa, jossa mukana foolihappoa 300mikrog ja lisäksi vielä D-vitamiinia 20mikrog. Lisäksi noin joka toinen päivä magnesiumia.

Kenelläkään mitään hyviä vinkkejä miten kuunnittymistä voisi edistää, mikäli nyt siirtoon päästään....
 
Pitkästä aikaa ajattelin miäkin pientä päivitystä omaltaosaltani kirjoitella.
Mulla meinasi kierrot vaan venyä ja venyä eikä ensimäisen kierroksen piikittelyillä saatu kun yksi munasolu kasvamaan ja kierron annettiin "valua hukkaan". Toiseen kierrokseen lähdettiinkin sitten heti isommalla annoksella ja punktioon asti päästiinkin saldona 9munarakkulaa joista kolmessa munasolu jotka kaikki saatiin hedelmöitettyä. Näistä kolmesta yhden kasvu hiipui, yksi saatiin pakkaseen ja se biologin mukaan kaikkein kaunein siirrettiin 30.11 takaisin kyytiin.
Pelkäsin tuota punktiota etukäteen aivan suotta, morfiinijohdannaista annosteltiin koko toimenpiteen ajan kanyylin kautta suoraan suoneen eikä toimenpide ollut juuri papaa kummoisempi. Sairaslomaa tuosta kirjoitettiin kolme päivää mutta olisin pärjännyt ilmankin, yhden panadolin taisin muka varuiksi ottaa.
14.12 oli malttamattomasti odotettu verikoe päivä ja positiivinen tulos saatiin vahvistamaan kotona testaillut hailakat viivat todeksi.. :) <3
7.1 ajellaan vielä klinikalle varhaisultraan jonka jälkeen ehkä hieman jo uskaltaa huokaista helpotuksesta, luin jostain että kromosomipoikkeavat menisivät yleensä kesken ennen 8raskausviikkoa, joka meillä tulee toivottavasti tuolloin täyteen.
Pidän peukut pystyssä kaikille perässä tuleville ja yritän ihan varovasti alkaa uskomaan että ehkä tämä sittenkin onnistui.. <3
 
Tulipa pitkä tauko tämän ketjun lueskeluista. Meillä oli marraskuun puolessavälissä ensikäynti Tyksissä ja tuntuu, että yhtä odottelua tämä koko projekti on tästä eteenpäin. Meillä ei oikein lääkärin kanssa henkilökemiat kohdanneet (kaikenkaikkiaan ihan jees, mutta selvästi oikea kiinnostus puuttui ja esitti tosi pinnallisesti kysymyksiä, joihin vastaukset oli papereissakin). Hoitaja oli kyllä superihana!

Mulle tehtiin ultra ja tutkittiin rinnat, ja mies pyydettiin siksi aikaa huoneen ulkopuolelle istumaan. Sitten todettiin, että mulle aukiolotutkimus ja joku verikoe, ja sitten vasta ihmetellään mitä tehdään. Ei mitään suunnitelmia sitä ennen :( Vähän harmitti sekin, että miehen osuus koko hommassa oli se, että ojensi lääkärille paperin, vastasi pariin pieneen kysymykseen ja that's it. Pyysi palkattoman vapaapäivän töistä sitä varten, että tuli tuonne istuskelemaan...

Ehdin jo tässä kierrossa innostua, kun lauantaina menkat alkoi, sitten ne loppui pariksi päiväksi kokonaan (ja kuvittelin miljoona eri oiretta tietty heti) ja tänään ne sitten kuitenkin alkoi kunnolla. Normaalisti kierto tosi säännöllinen, 26-28 päivää, ja nyt sitten venähti hiukan yli ja ehdin tietty elätellä toiveita. Testi negatiivinen. Huokaus.

Ensi tiistaina aukiolotutkimukseen ja nyt perjantaina verikokeisiin tsekkauttamaan prolaktiini (?). Odottelen jo innolla, että saisi tietää miten tämä homma tästä etenee. Vähän malttamaton olen ;)
Mulla käy aika usein noin että menkat on alkaakseen ja sitte saattaa olla pois päivän kaks ja heti kyl alkaa ajatella että oisko sittenki voinu käydä niin ihanasta, että raskaus ois alkanut... Ja sit tuleeki se pettymys :/

Toivottavastinhomma teilläkin etenee siellä.,itse odottelen, et mies saa toimitettua spermanäytteen ja siitä tulokset nii saadaan lähete tyksiin.
 
Spukka: mulla otettiin peru verikoe, paastosokeri ja kilppariarbot ja sit klamydia ja tippuri. Kaikki kunnossa niinku olentinki. Odotan että ne ottais jotain kantaa siihen mun epäilykseen endosta... varmaan sit vasta siel tyksin puolella.

Tosiaan nyt miehen pitäis viedä spermanäyte. Töiden puolesta hankalaa ja nyt loppu vuoden kuulemma paikka suljettu. Alkuvuodesta sitte, jos vaikka tammikuun lopulla sais tietää milloin ois aika tyksiin. Ja mielenkiinnolla odotan miehen testin tuloksia.

Shelterme: Oi, mukavaa kuulla että teillä lähtenyt homma etenemään. Vaikka tässä kohtaa varmaan tuntuu, että aika kuluu hitaasti. Jospa, jo ensimmäisestä kerrasta tärppäis <3

Maleen: toivottavasti teillä onnistuu ja saatte vielä pikkuisen. Miten siirto sujui? Itselle aika vieraita termejä
vielä ja niin toivoisin niiden vieraaksi jäävänkin.

Kathyde: Voi, tsemppiä loppu vuoteen. Toivottavasti asiat kohdallasi saisivat valoisampaa uutista eikä ainakaan molempia munasarjoja tarvisi poistaa.

Malinga: ihanaa <3 ja onnea! Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Rauhallista loppu vuotta ja toivon meille kaikkille onnea ensi vuoteen! <3
 
Toivottavasti kaikkien joulu sujui hyvin :) täällä välikierron (letrot extrana) ovis bongattu pari pvää sitten. Nyt ootellaan vuodon alkua ja sitten ekat piikit mahaan ja kohti punktiota, jännittää!! Monesko kp teillä on ollu punktiot?
 
Hei taas!

MaiMai83:lle
Punktiossa saatiin lopulta 6 munasolua, joista viisi hedelmöitettiin. Yksi oli liian pieni. Kolme hedelmöittyi. Siirtopäivään selvisi kuitenkin vain yksi. Se oli 2 luokkainen. Siirrettäessä juuri muuttumassa viisisoluiseksi.

Pakkaseen ei siis jäänyt yhtään mitään.
Menkat alkaneet siirron jälkeen tuhrulla.

Seuraava hoito siis jo mielessä. Lääkkeet valmiiksi hankittuna. Nyt joutuu vaan odottamaan vähintään 3kk. Koska miehelle kokeillaan lääkitystä simppojen laadun parantamiseksi.

Huhtikuussa siis edessä uusi punktio.

Näin joulun jälkeen ei siis mikään hyvä fiilis. Pettymys on suuri, vaikka ihmeenä oisin pitänytkin jos ois ekalla onnistunut.

Muille piinailijoille plussatuulia!
 
Piti vielä lisäämäni, että seuraavaan hoitokiertoon tehdään lääkemuutoksia. Sumuttelut aikaisempaan tapaan synarelalla, Menopur vaihtuu nyt Gonal-f:ään. Irroituspiikkinä edelleen Pregnyl. Toivottavasti lääkemuutoksella saadaan enemmän kypsiä munasoluja talteen.
 

Yhteistyössä