syksyllä -07 hoidot aloittavat

Hei!

Pääsin taas lukemaan tätä palstaa täältä väliaikaisesta asunnosta kun saatiin internetyhteys. Koralli 73, mulle sanottiin noista ennen ensimmäistä käyntiä otettavista verikokeista, ettei tuloksia anneta kuin vasta tosiaan ensimmäisellä tutkimusten suunnittelu-käynnillä. Tuloksissa menee aikaa kauan, koska ainakin täälläpäin ne analysoidaan Naistenklinikalla. Eli voi olla, että sun kohdalla sama juttu, eikä tuloksia tahallaan pimitetä:)

Mulla menossa kp 5/23-56 ja olo on alkukierron mukainen:( onneks enää 9 päivää ensimmäiseen käyntiin ja siihen, että jotain konkreettista alkaa tapahtua. Eipä näitä monen viikon menkkoja jaksaiskaan pidempään katsella. Täytyy vaan toivoa, että tutkimukset saadaan nopeasti käyntiin ja ovulaatio tapahtumaan.

Tsemppiä kaikille tutkimuksiin tai niiden odotteluun!

 
Jeps, miehelle tehty testi, ja hänellä kaikki ok. Mies tutkittiin yksityisellä puolella, jonne siis pääsee milloin vain periaatteessa ja ymmärtääkseni ilman lähetettä. Testi oli tehty valmiiksi ennen ekaa käyntiä julkisella. Kokemus sen takia huono, että ensinnäkin meidän aika siirtyi ja siirtyi muiden asiakkaiden takia, odottelua yhteensä reilut 1,5 h ennen kuin päästiin sisään. Sisälle päästiin sitten niin myöhään, että paikan piti olla virallisesti jo kiinni.. ja arvaa vaan näkyikö tämä henkilökunnan "kiireenä". Vastaanottava lääkäri oli varmaan just valmistunu nuori tyttö, joka puristi kättä niin, että sormukset meni melkein soikeeksi... ja sit hirveellä vauhdilla kyseli eri sairauksia ym. ja merkkasi samalla omaan paperiinsa. Sit vaan tokaisi et nyt tehdään tutkimus ja oli niin kovakourainen että teki mieli sanoa pari valittua sanaa.. tämän jälkeen vaan tokaisi, että vaikuttaa pco:lta. Ei sit tienny siitä oikein mitään, ja yritti etsiä tietoa jostain opaskirjastaan.. lääkäri pyysi hoitajaltakin tietoa, et mitä se nyt sit tarkoittaa, mut ei se kertonu mitään kummempaa.. sanoi vaan et yleensä käytetään sit clomifeniä. No sit lääkäri tokaisi et hoitaja antaa teille ajat ja lähetteet labraan. Annetut ajat ei sopineet, joten ei muuta kuin niitä muuttamaan.. hoitaja ei varmasti ollut herännyt sinä aamuna parhaimpaan päiväänsä... oli aika tympeän oloinen koko ajan ja arvaa vaan miten "iloisesti" otti tiedon siitä, että annettu aika ei sovi kalenteriin.. No siis kokonaisuudessaan käynnistä jäi hyvin sekava kuva. Olin saanut aivan uuden diagnoosin, jota ei koskaan ennen oltu minulla edes epäilty - päinvastoin kesällä yksi lääkäri kirjoitti lausuntoon, että ei ole pco tyyppistä.. että tieto tuli siis kuin salama kirkkaalta taivaalta.. muutenkin tuli sellanen tunne, että kaikilla oli kauhea kiire ja oltiin vaan liukuhihnalla viimeiset yksilöt. Toivottavasti ensi kerralla olisi edes vähän rauhallisempi tahti tuossa "suunnittelussa". Ai niin itselläni ei ollut etukäteen mitään kuvaa, mitä odotti, mutta vast.ottohoitaja vakuutti etukäteen, että vaikka olette viimeiset, niin kyllä teille on hyvin varattu aikaa KESKUSTELLA rauhassa. Meillä ei sitten ollut keskustelua lainkaan, ainakaan siinä merkityksessä missä minä sen sanan ymmärrän. Lääkärin yksipuolinen lomakkeen täyttö ja meiltä ei/kyllä vastaukset.. että huh huh.. mutta saa nähdä, miten ensi kerralla. Ainakin on eri lääkäri, kun kyseessä on sitten enemmän lapsettomuuspuoli.
Tulipas nyt kirjoitettua..
Tiina
 
heipä hei taas! :wave:
lääkäris tuli käytyä ja paska fiilis jäi.. :( ekaks se alko seputtaa että hoitoja ei aloteta ennen kun on 10kg tippunu... juu ei siinä vielä mitään.. yksityisellä sanottiin inssiä hoitomuodoksi.. täällä ne tunkee meidät heti ivf:ään!! en nyt oikein pysynyt mukana siinä jutussa kun olin niin puulla päähän lyöty! ja sitäkin se selitteli et teillä on vielä monta vuotta aikaa kun olette noinkin nuoria vielä! no sitten se kuitenkin antoi miehelle clomit ja sano et yritetään noilla nyt pari kuukautta ja jos ei tuota tulosta ni sit suoraan ivf.ään... no kai tää tästä sitten taas selkeentyy kun saa aikaa miettiä näitä asioita...
tuntuu vaan et elämä potkii koko ajan päähän! mutta nyt täytyy vaan alkaa miettiä positiivisesti et kyllä se meilläkin voi vielä luomusti tärpätä! =)
ainiin nyt menossa kp27/32 no toivottavasti joku sai ny selvää mun seputuksistani taas!! ja jaksamista!!
 
No tulihan ne menkat sieltä yöllä. En nyt tiedä mikä kiertopäivä mulle laitetaan kun ne alkoi siinä klo 23-24 välissä? Et oisko nyt tänään sit kp1?
Joo no noitten menkkojen takia meni se aika klinikalle uusiksi. Mulla ois siis tänää ollu sinne aika. Koko yö meni kivuissa kärvistellessä, enkä mä nyt pääse täältä vieläkään mihkään. Soitin klinikalle ja siellä aika töykeä nainen tuhahteli mun kivuille, mut onneks sain vielä ajan perjantaille, niin ei mene tämä kierto hukkaan, vaan kerkee aloittaa vielä ne pistokset.
Mulla siis kp 1/33-53
 
kyllä se siitä iloksi muuttu...vaikka kyllähän se pahalta tuntuu :hug: . me ollaan myös ivf hoito jonossa, ja kuulemma paras mahdollinen hoito tulla raskaaksi, että siinä mielessä.. ihan kiva homma että pääsette siihen jonoon :hug: . saanko udella.... kun me oltiin ´naikkarilla (missä ollaan hoidossa) niin mulle ei sanottu mitää, vaikka mulla 10kg ylimäärästä.... mikä oli tämä lääkärin mukaan 10kg ylimäärästä? missä olette hoidossa?
 
Tervehdys kaikille, pitkästä aikaa!

En ole kirjoitellut hetkeen, kun ei tällä hetkellä ole mainittavasti kerrottavaa. Teidän muiden kuulumisia olen käynyt säännöllisesti kurkkimassa. Meidän tilanne on sellainen, että saamme lähetteen Tays:in vasta, kun mieheni kontrollinäyte on tutkittu eikä hän työmatkansa takia pääse sitä jättämään vasta kun muutaman viikon päästä. Siihen saakka tilanne ei etene mihinkään. Eikä varmaankaan senkään jälkeen kovin vauhdikkaasti? Kaikkein inhottavinta on tämä odottaminen; kun tietää, että ihme täytyisi tapahtua, että ilman hoitoja tärppäisi. Vauvankaipuu on välillä niin valtava, että sydäntä särkee...

Toisilla näyttää koittavan jännittävät ajat, kun asiat etenevät :) Toivotaan pikaisia tuloksia!

Tnkososella oli ollut melko ikävä lääkärikäynti. :hug: Tiedän tunteen... Meidänkin visiitillä lääkärillä tuntui olevan melko kiire ja kysymyksiin tuli jotenkin tosi ylimalkaisia vastauksia. Töksäyttipä jopa, että "et sä näillä siittiöillä raskaaksi tule!". Meillä siis miehellä hitaat siimahännät. Tuli vähän sellainen olo, että me ollaan typeriä kun ylipäätään kuvitellaan saavamme joskus lapsen :'( Toivotaan, että nämä huonot kokemukset oli meidän ensimmäiset ja viimeiset, eikös niin?

Annuli kyseli kokemuksia aukiolotutkimuksesta. Mulla se oli suht kivulias kokemus, mutta kyllä sen kesti. Mulla sattui lääkärikäynnillä olemaan kierto sopivassa vaiheessa ja tutkimus tehtiin "suunnittelematta". En siis ollut napannut särkylääkettä alle, joten se saattoi vaikuttaa asiaan. Tsemppiä!

Voimia ja onnea kaikille tutkimuksiin ja hoitoihin! Siirryn takaisin takavasemmalle ja palaan taas kertomaan, kunhan meidän tilanne liikahtaa eteenpäin.

t. Sitrus

Ps. Tuohon listaan: kp 29/28-30. Täytyi käydä tarkistamassa oikeat päivät vauvakuumepuolen listasta ;) Muuten olen autuaan tietämätön kierrostani.
 
demi siis tarkoitin et bm raja on 32 ja mulla bm on 35 joka tarkottaa et 10kg pois ni sit se ois siin 32 kohdalla.. tyksissä ollaan hoidossa. niin olen kuullut kans et ivf on paras hoitokeino mutta hiukan kyllä vähän pelottaa siihen vielä ryhtyä. mutta aika parantaa paljojn!! kiitos sinulle!! :flower: :heart:
 
Teillä onkin ollut huonoja kokemuksia käynneistä, tosi kurjaa! Ihan, kun muuten ei olisi riittävän vaikeaa mennä tutkimuksiin, sitten vielä "ilkeillään". Voi olla, etteivät pahalla ole tarkoittaneet, mutta siellä on vähän herkkänä ja ottaa itseensä ihan kaiken, mitä on vähänkään nurjasti tulkittavissa. Onneksi ensimmäinen käynti on se vaikein, kun ei tiedä, mitä on tulossa ja kaikki jännittää ja pelottaa.

Luin lehdestä, että yksityiset lääkäriasemat tulevat jäämään lakon ulkopuolelle, sillä niillä on oma työehtosopimus, eli voi vaikuttaa hoitoihin julkisella, mutta ei yksityisellä ja aikaisintaan marraskuussa alkaa lakko.

kuunkulta: kyllä se taitaa tänään olla kp1, kun jostain luin lääkärin sanoneen, että kp kertyy, jos kunnon vuoto olkaa ennen klo 20 illalla, sen jälkeen kyseessä on seuraavan päivän kp. Mene ja tiedä sitten, miten se "kuuluu" laskea.

Näin viimeyönä vauvaunta: oltiin meidän pojan ristiäisissä, pojasta tuli Santeri (en ole ikinä moista nimeä edes ajatellut -nähtävästi jossain alitajunnassa olen- ja aina, kun ajatten lasta, joka meille ehkä tulee, "näen" Ronja-nimisen tytön. Vaikka tietenkään sukupuolella ei ole mitään väliä, on vain semmoinen"tyttöolo". Vastaavasti mies kuulemma ei osaa ajatella lasta vielä ollenkaan, eli on jonkinmoinen sukupuoleton juttu, ei edes lapsi vielä)
 
Onpa teillä monilla tosiaan ikäviä kokemuksia lääkärissä käynnistä. Mietin, että vastavalmistunut lääkäri (ilmeisesti ei gynekologi) ole välttämättä kovinkaan pätevä diagnosoimaan tosta vaan PCO.ta... Mun tietääkseni se vielä varmistetaan verikokeillakin?? Mullakin lääkäri katsoi, että munasarjat ovat jotenkin helmirihmamaisesti, muttei PCO.ta ilman verikokeita alkanut diagnosoimaan, tosin sieltä kyllä näkyi myös että olin ovuloinut.

Tuosta BMI.stä tuli mieleen, että olen lihonut tässä aika lyhyen ajan sisällä 10kg... Vielä olen normaalimitoissa, mutta nyt pitää alkaa pitää huoli ettei paino enää nouse. Aiemmin sain syödä melkein mitä vaan lihomatta, valitettavasti nykyisin paino nousee aika helpostikin. Tsemppiä Sorsa painonpudotukseen, tiedän miten vaikeeta on saada edes kiloa tippumaan!

Ai niin , mussu, olen kohta 26v. ja eka tosiaan toiveissa. Kiertopäivä on muuten tänään jo kolmas =)

Rentouttavaa tiistai-iltaa kaikille :wave:
 
Iltaa kaikille :wave: Nyt on tuon putkitukoksen alkujärkytys laantunu ja miehen kanssa keskusteltu perin juurin ja olo on nyt parempi..toki itkin koko torstain ja mietin kurjaa kohtaloani mutta elämä jatkuu :) Ollaan nyt sitte päätetty tähän ivf hoitoon lähteä ja kun ollaan julkisella niin jonot on pitkät mutta saapahan aikaa tottua ajatukseen. Jotenki haluaisin vaan vielä toisen lääkärin mielipiteen ja tietää mikä tukoksen on aiheuttanut kun tuo lääkäri ei oikeen juuta eikä jaata sanonut. Eikö tuota endometrioosia voi jotenki hoitaa? Ja onko se nyt sitten oikeasti niin että luomulapsia ei tule? Kaikkia kysymyksiä pyörii mielessä..
Tähtisilmä79:Kyllä se sattu ja aika paljon varsinki jälkeenpäin mutta kuten täällä on todettu se on aika yksilöllistä..ja uskon että meille kaikille se onni vielä hoitojen avulla suodaan..joskus vaan täytyy mennä vaikeimman kautta..
Kuunkulta: Miten sulla päädyttiin laparoskopiaan? Entä mitä tuo putkien huuhtelu käytännössä tarkottaa? Minä itse olen esimieheni kanssa (joka on nainen) jutellut näistä asioista ja osan kertonukki ja helpotti kummasti..otti asian tosi hyvin. Älä turhia murehdi nauti työstäsi!
On kyllä tosi kiva kun täällä voi ajatuksiansa purkaa ja tietää että on paljon muitakin jotka painivat saman asian kanssa. Toisiltamme saamme voimaa ja tämä vaikea asia muuttuu vähän siedettävämmäksi :heart:
 
katjuska-80 Mulla päädyttiin laparoskopiaan sentakia kun epäiltiin endometrioosia kovien kuukautiskipujen ja kroonistuneiden alavatsakipujen takia. Me oltiin kahdenvaiheilla, että lähdetäänkö ensin tutkimuksiin vai tuohon laparoskopiaan. Haluttiin ensin laparoskopiaan selvittämään kipujen syy, koska mulla on kaikki endometrioosin oireet. Tuossa laparokopiassa ei sitten löytynytkään endoa( mulle tehtiin myös virtarakontähystys ja suolentähystys, koska sitä endoa voi tosiaan olla missä vaan) Laparoskopiassa tehtiin myös kohduntähystys ja "huuhdeltiin putket" eli siis tuo aukiolotutkimus(ruiskutetaan sinistä nestettä, jossa nähtiin, että kaikki oli hyvin auki. Koska tuo endometrioosi juuri saattaa aiheuttaa noita tukkeutumia.
Joskus siis jo pelkästään tuo toimenpide kun sitä nestettä ruiskutetaan munanjohtimiin, saattaa poistaa pieniä esteitä eli huuhtoa eli silloin on "paikat puhtaat" ja luomuplussa mahdollinen. Mulla siis löydettiin kohdusta se ongelma eli todennäköisesti adenomyoosi ja polyyppejakin siellä oli. Kaavinta tehtiin. Tuota endometrioosia voidaan hoitaa moninkin keinoin ja laparoskopiassa jos sitä löydetään niin yleensä poistetaan, tuota adenomyoosia ei voi valitettavasti poistaa :( Ikävä sairaus, joka vaikeuttaa elämää monin tavoin. Endometrioosiyhdistyksen sivuilla on kattavaa tietoa endometrioosista. Kannattaa lukaista sieltä. Nuo endon oireet on niin monenlaisia, joillakin on kamalat kivut joillakin ei yhtään. Joskus pelkkä oire on lapsettomuus. Se vaan et jos noi putket on tukossa, niin niitä ei oikein pysty leikkelemään, et silloin auttaa koeputkihedelmöitys. Yleensäkin jos on endo, niin ne lähtee koeputkihedelmöityksestä, koska se endo estää sitä raskautta sellaisilla tavoilla, joita ei oikein vielä edes tunneta.
Mut mulla kokeillaan nyt ensin noita hormoneja, vaikka sellainen mutu mulla on, että meilläkin voi olla vielä koeputket edessä.
Mut kannattaa lukaista tietoa endosta, ja jos itsellä sitä epäilee, niin mainita lääkärille. Tuo endometrioosin ainut mahdollinen diagnosointimenetelmä on muuten laparoskopia ja siinä näkeekin sitten koko tilanteen. Ja jos kovasti kipuja on niin kannattaa vaatia laparoskopiaa. Itelläkin on sitten helpompi olo, kun tietää mikä tilanne siellä sisuskaluissa oikein on :)

Annuli81 ja tnkosonen Mulla sama juttu. Munasarjoissa on helminauharakkuloita eli pco maiset.
Verikoe on jo pariin kertaan otettu. Ensimmäisen verikokeen mukaan mulla on pco, mutta silloin ei taas ultrassa näkyny rakkuloita. Toisen kerran sairaalassa ultassa näkyi rakkulat, mutta verikoe ok. Eli ota tuosta nyt selvää. Jotain häikkää niissä munasarjoissa kuitenkin on, kun kierto on mitä sattuu ja en ovuloi. Mitään pco-diagnoosia en ole vielä saanut.
Mutta taitaa sekin vielä tähän näiden muiden ongelmien päälle rapsahtaa :(

Näyttää siltä että mussa on "vika", mutta silti varmuuden vuoksi täytyy miehen simppanäytekin jossain vaiheessa viedä. Toivottavasti edes se olisi kunnossa :ashamed:
On tää lapsettomuus rankka asia. :'(
Mutta onneksi on tämä palsta, missä tapaa muita saman ongelman kanssa kamppailevia :hug:
 
Huomenta!
Tämä palsta on tosiaan pelastus, kun näistä asioista ei oikein voi muille puhua. Tai voi, mutta mä en ole ainakaan tässä vaiheessa halunnut, äidilleni olen kyllä maininnut.
Kuunkulta, mullekin gyne mainitsi, että munatorvien huuhtelun jälkeen voi helpommin raskautua. Toivotaan että näin kävisi... Tsemppiä meille kaikille, pitää vaan uskoa että jonain päivänä pienet nyytit saadaan syliimme :heart:
 
Listaa voitte muokata ja kp:t päivittää (kerran päivässä kaikkien kp:t +1 kerralla) itsekin, koipiokaa tämän viestin alta lainaa-painikkeella ja saatte omaan viestiin muokattua omat tiedot ja seuraava voi kopioida taas siitä uusimmasta viestistä ja muokata tietonsa mieleisekseen.


Mukana menossa: :hug:

(kp:t ilmoittaneet mustattu ja listan alussa, muutkin voivat kp:nsä lisäillä/ilmoittaa, niin lisään ne)

JaneG, 27v ..... Yritystä: vajaa vuosi ...... 1. toiveissa ...... eka käynti: 10/07 ......... kp 83/27(teroilla)-88 (yk 5 pitkällä kierrolla)
Sitrus79, 28v .... Yritystä: 1v .... 1. toiveissa .... eka käynti: tulossa .... kp: 30/28-30
nanna81, 26v ....... 1. toiveissa .............. Yritystä: 1v .......... kp 30/29-36 ...... luomukierto, seuraavaan clomit ...... eka käynti 08/07
Sorsa, 22v .... yritystä 3-4v .... toiveissa 1. .... eka käynti:10/07 .... kp:28/32
mussu, 29v ..... yritystä: 5v ...... 2. (eka yhteinen) toiveissa ...... kp 26/28 ......... hormonit käytössä 09/07 alkaen
Miuku79, 28v .... Yritystä: vajaa 1v .... 1. Toiveissa .... eka käynti: (?) .... kp:5/23-56
tähtisilmä79, 28v .... yritystä: 1v .... toiveissa: 1 .... eka käynti: 09/07 .... kp:4/22
Annuli81 26v .... Yritystä: n.1v .... 1. toiveissa (?) ..... eka käynti: 09/07, perustutkimukset menossa .... kp 4/28-35
Koralli73,34v ...... Yritystä: 1 v, Toiveissa: 2 ...... kp: 3/25-30 ...... terot kokeilussa 09/07
Kuunkulta, 25v .... yritystä: 1v .... Toiveissa: 1. .... eka käynti 09/07, lähete tulossa .... kp: 2/33-53

Hilma71, 36v, yritystä: vuosia, 2. toiveissa, eka käynti: 08/07
Dreamer88,19v, yritystä: vajaa vuosi, 1. toiveissa, eka käynti: 08/07
Flikka, 28v, yritystä: 1v, 1. toiveissa, eka käynti: 08/07
Nati, 25v, Yritystä: 14kk, 1. toiveissa, eka käynti 08/07
demi, 34v , Yritystä 13v , 2. toiveissa, eka käynti: 09/07
Taivaansilpoja , 26v, Yritystä: 6v, 1. toiveissa, eka käynti: 10/07
tnkosonen, 25v, yritystä 1v, 1. toiveissa, eka käynti:11/07
Tinttu , 19v. Yritystä: vajaa vuosi, 1. toiveissa, eka käynti: tulossa
katjuska-80, 26v., Yritystä: reilu vuosi, 3./1. yhteinen toiveissa, eka käynti: 09/07
Lapseton82, 24v, Yritystä: 1,5v, 1. toiveissa, eka käynti:
Lizard, 32v. Yritystä: 4v, 1. toiveissa, eka käynti:09/07
J3N3, 22v. Yritystä 9kk 1. toiveissa, eka käynti 09/07

Plussanneet: :flower:
 
Olen seurannut aiemmin taka-alalla..ja liittyisin mieluusti mukaan joukkoon mikäli mahdollista. Hoidot alkaneet yksityisellä naistenklinikan remontin ja ruuhkan takia 08/07. Eka ivf takana, josta nega ja pakkasessa odottelee pari alkiota seuraavaa yritystä.
 
Täällä kans yksi joka seuraillut taustalla jo pidempään. Olen 28 ja mies 30, ensimmäistämme ollaan yritetty 4/06 asti. Ollaan julkisella aloitettu tutkimukset 8/07. Miehen simppatesti oli hyvä ja mä menen ensi kierrossa sitten ssg:hen.
 
Mukana menossa =) :

(kp:t ilmoittaneet mustattu ja listan alussa, muutkin voivat kp:nsä lisäillä/ilmoittaa, niin lisään ne)

JaneG, 27v ..... Yritystä: vajaa vuosi ...... 1. toiveissa ...... eka käynti: 10/07 ......... kp 84/27(teroilla)-88 (yk 5 pitkällä kierrolla)
Sitrus79, 28v .... Yritystä: 1v .... 1. toiveissa .... eka käynti: tulossa .... kp: 31/28-30
nanna81, 26v ....... 1. toiveissa .............. Yritystä: 1v .......... kp 31/29-36 ...... luomukierto, seuraavaan clomit ...... eka käynti 08/07
Sorsa, 22v .... yritystä 3-4v .... toiveissa 1. .... eka käynti:10/07 .... kp:29/32
mussu, 29v ..... yritystä: 5v ...... 2. (eka yhteinen) toiveissa ...... kp 27/28 ......... hormonit käytössä 09/07 alkaen
Miuku79, 28v .... Yritystä: vajaa 1v .... 1. Toiveissa .... eka käynti: (?) .... kp:6/23-56
tähtisilmä79, 28v .... yritystä: 1v .... toiveissa: 1 .... eka käynti: 09/07 .... kp:5/22
Annuli81 26v .... Yritystä: n.1v .... 1. toiveissa (?) ..... eka käynti: 09/07, perustutkimukset menossa .... kp 5/28-35
Koralli73,34v ...... Yritystä: 1 v, Toiveissa: 2 ...... kp: 4/25-30 ...... terot kokeilussa 09/07
Kuunkulta, 25v .... yritystä: 1v .... Toiveissa: 1. .... eka käynti 09/07, lähete tulossa .... kp: 3/33-53

Hilma71, 36v, yritystä: vuosia, 2. toiveissa, eka käynti: 08/07
Dreamer88,19v, yritystä: vajaa vuosi, 1. toiveissa, eka käynti: 08/07
Flikka, 28v, yritystä: 1v, 1. toiveissa, eka käynti: 08/07
Nati, 25v, Yritystä: 14kk, 1. toiveissa, eka käynti 08/07
demi, 34v , Yritystä 13v , 2. toiveissa, eka käynti: 09/07
Taivaansilpoja , 26v, Yritystä: 6v, 1. toiveissa, eka käynti: 10/07
tnkosonen, 25v, yritystä 1v, 1. toiveissa, eka käynti:11/07
Tinttu , 19v. Yritystä: vajaa vuosi, 1. toiveissa, eka käynti: tulossa
katjuska-80, 26v., Yritystä: reilu vuosi, 3./1. yhteinen toiveissa, eka käynti: 09/07
Lapseton82, 24v, Yritystä: 1,5v, 1. toiveissa, eka käynti:
Lizard, 32v. Yritystä: 4v, 1. toiveissa, eka käynti:09/07
J3N3, 22v. Yritystä 9kk 1. toiveissa, eka käynti 09/07
Kriss,?v, Yritystä?, ?. toiveissa, eka käynti 08/07
gisla, 28v, yritystä 04/06 asti, 1? toiveissa, eka käynti 08/07

Plussanneet: :flower:


 
Tervetuloa Kris ja Gisla!
Annuli kyseli aukiolotutkimuksesta. Olinkin jo aiemmin kertonut, jotta minun kokemus oli lähes tyystin kivuton. Olin ottanut buranan ennen tutkimusta ja torvet oli auki.
Minulla alkoi tiputtelu ja pientä menkkakivun tyyppistä vellomista. Kunnon vuotoa ei ole näkyvissä. Olikos täällä ketään, joka on käyttänyt Teroluteja? Tohtor silloin määräsi minulle 12pvn kuurin, jotta saadaan menkat alkamaan. Nyt sitten rupesin miettimään, jotta lopetanko Terojen popsimisen menkkojen alettua? Koska nehän ovat silloin tehtävänsä tehneet. Vai? Tällainen asia ei tullut puheeksi silloin. Nyt olen siis popsinut noita kuuden päivän ajan ja menkat ehkä on alullaan. Terojen sivuoireisiin tosin kuuluu tiputtelua... Hö.
Mitenkäs sitten sellainen, jotta jos olet syönyt Teroja, onko naama kukkinut? Mulla ei ole elinaikana ollut näin paljon finnejä ja muita näppylöitä! Aivan on myöhäispuberteetti iskenyt ja mietinkin, jotta tuleeko kyseisistä nappuloista, vai liittyykö kohdun ulkoisen jälkeisiin hormoniheittelyihin yleisesti ottaen.

Nyt tarttee tarttua imurin varteen. Alivuokralainen elikkäns hämähäkki on tehnyt kodin rappusiin. Ei sovi mulle se. Saa tyyppi lähteä etsimään uutta kotipaikkaa!
 
Tervetuloa Kris ja gisla :wave:
Tänään pitää taas mennä otattamaan lisää kalliita verikokeita. Ja mies vie simppanäytteensä labraan. Joutuu ressukka hoitelemaan homman töissä, ja siitä sitten äkkiä viemään näyte klinikalle...Helpompi olis viedä näyte aamulla ennen töihin menoa, mutta ei oikein ehdi millään.
Ei oo miehenkään osa helppo, mä en sentään joudu masturboimaan töissä tutkimusten takia :LOL:
 
Annuli81, totta, ei ole miehen osa helppo; meillä mies olisi kyllä voinut liukuvan työajan turvin antaa näytteen kotonakin, mutta asumme niin kaukana polista, että ei olisi näyte kerennyt ajoissa perille, joten joutui antamaan näytteen polilla, eikä varmaan ole kivaa - vois itseltä jäädä "tulematta", jos pitäisi yrittää jossain pienessä kopissa, tuntien että kaikki tietää, mitä kopissa tapahtuu.

Mulla oli eilen nettikriisi, enkä päässyt töistä koneelle lainkaan, vaikka olin ajatellut yövuorossa tulevani kirjoittamaan - oli pitkä yö, kun ei ollut nettiä |O |O |O

kp28/28 on hiljalleen muuttumassa kp1/28:ksi, aika neutraalit tunteet asian suhteen, jotenkin olen vissiin saanut itseni uskomaan, että odottamisen odottamisen voin aloittaa vasta vuoden vaihteessa - sitten jos kk tulee, tulee varmasti iso pettymys. Parin viikon päästä mies käy antamassa verinäytteen ja lokakuun lopussa on soittoaika, jolloin lääkäri kertoo, onko lääke purrut, kuten kuuluu, jos on, niin joulukuussa uusi simppatesti, jonka lääkäri kuulemma odottaisi olevan normaali jos verinäyte on nyt normaali, joten vuodenvaihteessa alkaa jännitys kohoamaan :D

Meitä alkaa olla aikaliuta jo! Kivaa, kun saa täällä puhua asioista sellaisten kanssa, jotka samassa tilanteessa ovat - nyt rupeaa vissiin suurimmalla osalla olemaan eka käynti takana tai ihan pian tulossa ja saadaan ruveta varmaan pian jännittämään ekojen puolesta.
 
Heips kaikille!
Voisin liittyä seuraanne! Oon 22v, avopuoliso 25v. Vauvaa on toivottu vuoden verran tulevaksi. Tulin raskaaksi alkuvuodesta, mutta sain keskenmenon rv 5+6. Sen jälkeen ollut jos minkälaista vaivaa ja nyt sit on tutkittu minulta hormonipitoisuudet yms. Minulla todettiin pco ja endometrioosiin viitttaava möykky tuolla taiaa olla. Mieheltä tutkittiin simpat ja niissäkin on pikkasen häikkää. Nyt sitten kokeillaan seuraavasta kierrosta alkaen josko clomeista olisi hyötyä. Kesän ajan kerkesin teroluttejakin syömään, mutta ne piti lopettaa.
Kp 25/26-38 nyt meneillään.
 
Moi!Jospa minäkin liittyisin tänne.Ei tosin vielä tietoo hoitojen ajankohdasta,mutta luulisin niiden koht.sillään alkavan.

Minä siis 23, mies 24,yritystä 03/03 lähtien,esikoinen siis.Eka käynti meillä oli 03/06 ja viime toukokuusta paussia.Piti vähän ottaa etäisyyttä tähän asiaan..
Minut on tutkittu tuolloin ennen paussia,ei vikaa. Mies nyt vuorossa ja nyt vaan pitää toivoo että saadaan jatkaa siitä mihin jäätiin.Ensi viikolla olen sitten viisaampi miten homma jatkuu. Lääkäri ainakin sanoi,että samantien hoitoihin jos siltä näyttää,turha enää ootella..
Onkos teistä kukaan Kuopiossa KYS:ssä hoidoissa?

Kp:t on vielä 25/16-29,mutta tuhruttaa jo,eli eiköhän viim. sunnuntaina vaihdu.
 
Multa vois poistaa tuon kysymysmerkin, ensimmäistä siis toivotaan tulevaksi... Ja se kp on 15/22-27.

Tinttara84: Me ei olla KYS:ssä varsinaisesti hoidoissa mutta ilmeisesti jos ivf tulee joskus ajankohtaiseksi, se tullaan toteuttamaan siellä. Ollaan siis nyt julkisella täällä vähän kauempana hoidoissa, eikä täällä kaikkea tehdä.
 

Yhteistyössä