syksyllä -07 hoidot aloittavat

mmm
Kävin ultrassa tänään ja kolme follia( vas. 23mm, 18 ja oik. 20mm) saaliina, jos oikein muistan. Niinpä tänään pitää pistää Pregnyl ja ke aamupäivällä inssi :) Sitten taas piinaillaan :headwall: Viimeksi saalis suunnilleen sama ja tulos laiha....joten ei suuria odotuksia, vaikka lääkäri ollut molemmilla kerroilla toiveikkaana.

Tsemppiä kaikille!

t. mmm

mmmSullahan on mahtavat follit! Ja 3 kappaletta! Eiks sulla ois periaatteessa mahdollisuus kolmosiin? :heart: :heart: :heart:
Mitäs ainetta olet pistellyt ja paljonko, että sait noin hyvänkokoisia folleja?
Onnea inssiin!

Mulle on pistelty tuota Conal F ja pienintä annosta näin aluksi, eli se 37,5 yksikköä. Olin kanssa tänään ultassa ja sieltä löytyi kp 14 yksi 16 mm folli, joka oli kuin olikin kasvanut kun kp 10 se oli vaan 9 mm siellä pco rakkuloitten seassa.
En tiedä riittääkö tuo 16 mm kokoinen follikkeli? Lääkäri kuitenkin pisti tänään irrotuspiikin ja huomenna ja ylihuomenna täytyy hommailla.
Ei mullakaan mitään suuria odotuksia tästä kierrosta ole, kunhan nyt kokeillaan tässä kierrossa noitten hormonien toimivuutta, niin tietää millä annostuksilla ensi kierrossa sitten mennään.

Tsemppiä kaikille!

Täällä myös ultra takana tänään. Näytti olevan yksi 17mm follikkeli ja gyne laskeskeli että ovis ois tuossa 2-3 päivän kuluttua.
Suunnitelmat muuttuivat taas, nyt kokeillaanki vielä pari kiertoa clomeja tällä annostuksella ennen lisätutkimuksia. Toivottavasti ei sinne asti tarvi odottaa =) .

Onnea mmm inssiin!
Ja kuunkullalle hommailuihin =) !

Mukana menossa :hug:

(kp:t ilmoittaneet mustattu ja listan alussa, muutkin voivat kp:nsä lisäillä/ilmoittaa, niin lisään ne)

Sitrus79, 28v .... Yritystä: 1v .... 1. toiveissa .... eka käynti: tulossa .... kp: 42/28-30
tuutikki, 22v .... yritystä: 1v .... 1. toiveissa ..... clomeja kokeillaan nyt .... Kp 35/26-38
katjuska-80, 26v .... Yritystä: reilu vuosi .... 3./1. yhteinen toiveissa .... eka käynti: 09/07 .... kp: 29/28
gisla, 28v .... yritystä 04/06 asti .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07 .... kp: 24/22-27
Miuku79, 28v .... Yritystä: vajaa 1v .... 1. Toiveissa .... eka käynti:10/07 .... kp:20/23-56
tähtisilmä79, 28v .... yritystä: 1v .... toiveissa: 1 .... eka käynti: 09/07 .... kp:16/22
Annuli81 26v .... Yritystä: n.1v .... 1. toiveissa (?) ..... eka käynti: 09/07, perustutkimukset menossa .... kp 16/28-35
Koralli73,34v ...... Yritystä: 1 v, Toiveissa: 2 ...... kp: 15/25-30 ...... terot kokeilussa 09/07
Kuunkulta, 25v .... yritystä: 1v .... Toiveissa: 1. .... eka käynti 09/07, Gonal F kokeilussa.... kp: 14/33-53
mmm,37 v ..... yritystä: pari vuotta .... 2.toiveissa ..... 09/07 inssi, kp: 11/25-29
nanna81, 26v ....... 1. toiveissa .............. Yritystä: 1v ...... clomit mukana ...... eka käynti 08/07 .... kp 11/29-36
mussu, 29v ..... yritystä: 5v .... 2. (eka yhteinen) toiveissa .... hormonit käytössä 09/07 alkaen .... kp 10/28
Lizard, 32v .... Yritystä: 4v .... 1. toiveissa .... eka käynti:09/07, .... kp10/28-32
Tinttara84, 23v .... Yritystä:03/03 alkaen ... 1. toiveissa .... kp: 10/16-29
Äityli-84, 23 v...yritystä: pari vuotta .... 2.toiveissa ..... kp: 9/31-40
Lapseton82,24v .... Yritystä: 1,5v .... 1. toiveissa .... eka käynti: ? .... kp: 7/25-28
JaneG, 27v ..... Yritystä: 12/06...... 1. toiveissa ...... eka käynti: 10/07 ......... kp 5/27-90
Sorsa, 22v .... yritystä 3-4v .... toiveissa 1. .... eka käynti:10/07 .... kp:4/32

Hilma71, 36v, yritystä: vuosia, 2. toiveissa, eka käynti: 08/07
Dreamer88,19v, yritystä: vajaa vuosi, 1. toiveissa, eka käynti: 08/07
Nati, 25v, Yritystä: 14kk, 1. toiveissa, eka käynti 08/07
demi, 34v , Yritystä 13v , 2. toiveissa, eka käynti: 09/07
Taivaansilpoja , 26v, Yritystä: 6v, 1. toiveissa, eka käynti: 10/07
tnkosonen, 25v, yritystä 1v, 1. toiveissa, eka käynti:11/07
Tinttu , 19v. Yritystä: vajaa vuosi, 1. toiveissa, eka käynti: tulossa
J3N3, 22v. Yritystä 9kk 1. toiveissa, eka käynti 09/07
Kris,34v, Yritystä 2-3v, 1. toiveissa, eka käynti 08/07 ja eka ivf takana
Viipsu, ?v, yritystä 1,5vuotta, 1?toiveissa, eka käynti 08/07

Plussanneet: :flower:

Flikka: 1.clomit .... 8.10.07 +

mmm
Kuunkulta Niin viimeksi oli sama juttu eli kolme suunnilleen samankokoista follia, mutta tulos nada, ei tärpännyt. Joten mulla ei taida muu kasvaa, ku noi follit :LOL: Periaatteessa kolmoset mahdolliset, mutta tuskinpa tulee. Lääkäri sanoi tänään, että kolme on ja kolmea haluttiinkin? En kyllä tiedä mitä tarkoitti kun en sitten hoksannut kysyä. Mä syön clomeja 2tbl kp 3-7 ja sit pistän puregonia kp8-9 75ky/päivä. Tosin nyt on sattunut niin, että menkat alkaneet kummallakin kerralla pe joten kp 10 ultra on sattunut sunnuntaille. Niinpä olen saanut ohjeeksi pistää puregonia 75 ky vielä sunnuntaina ja sit ma ultra. Eli puregonia pistänyt yhden ylimääräisen kerran. Näin itse polilla neuvoivat. En tiedä vaikuttaako tuo tulokseen. Tsemppiä teille hommailuun :)

nanna 81 onnea teillekkin follien kasvatteluun, hyvällä mallillahan tuo jo on. Toivottavasti teillä tärppäisi jo nyt :)

Täytyy lähteä sähläämään ton pregnylin kanssa, joten hyvää illan jatkoa kaikille :wave:

t.mmm

Iltaa!

Täällähän on ainakin mmm:lla, Kuunkullalla ja nannalla erityisen jännittävät paikat. Pidän peukkuja teille, kuten kaikille muillekin! :heart:

Täällä kp 2/29-36. Muutetaan tuo kierron pituuskin, kun näyttää taas venyvän. :( Kyllähän tässä kaikenlaista jo ehti toivoa ja haaveilla... Täytyy yrittää pitää jalat maassa eikä unelmoida turhia. Kunpa mekin kohta päästäisiin hoidoissa eteenpäin!

Pahoittelen lievää alakuloisuuttani, älkää vain antako sen tarttua. :ashamed: Plussapuhureita!

t. Sitrus

mussu meillä on valitettavasti itseaiheutettu ongelma.. mies nuorena ja tyhmänä on ottanu yhden kuurin testosteronia ja ei ole vieläkään toipunut siitä.. lääkäri totesi ettei uskalla antaa hänelle muita lääkkeitä jos vaikka jää koukkuun niihin..! vaikka kyseisestä tyhmyydestä on jo 4v. aikaa eikä hän ole sen jälkeen koskenut aineisiin...
tänne ei mitään uutta! ajattelin tilata ovis tikkuja kun en ole niitä aikasemmin käyttänyt. jos vaikka tärppäis tässä kierrossa! ovat vaan aika kalliita loppuen lopuks.. mutta mitäpä sitä ei sen pienen eteen tekisi! kävin eilen muuten painonvartiossakin! kaden viikoon saldo oli -2,1kg että jotain hyvää siitäkin on!! mutta plussatuulia kaikille vaan tasapuolisesti!! :wave:

Tänä aamuna katsoin peiliin ja järkytys oli suuri :eek:
Mä en nyt tiedä aiheuttiko toi irrotuspiikki, joka sisältää siis raskaushormoonia Hgg tämmöisen reaktion. Mun naama on turvonnut tosta nenän kohdalta silmien välistä ja poskionteloista ihan luonnottomaksi!Ai kauheeta minkä näköinen olen :LOL: ! Pitäisköhän soittaa tuonne klinikalle ja kysäistä voiko tälläistä tulla tuosta piikistä? Mulla on kyllä ollut jo monta viikkoa flunssan poikasta ja nokka on vuotanut, että oisko nyt joku poskiontelon tulehdus? Kipeä tuo naama ei kuitenkaan ole, vaan turvonnut ja tänä aamuna se tuli. Piikki oli eilen klo 12 siis.

sitrus, höh, kurjaa, että kierto lähti venymään, mutta uusi kierto ja uudet kujeet, eikö?

Sorsa, teillä onkin kurja tilanne, eikä se yhtään auta, vaikka ns. onkin itseaiheutettu. Se on kyllä kumma, että salilta noita hormoneja saa melko helpolla (ja kuulemma halvalla jopa verrattuna siihen, mitä laillisesti ostettuna maksaa - sanoi lääkäri), mutta missään ei mainita, että kerran kokeilu ei vielä lihaksia kasvata, siitä voi jäädä kiinni ja ennen kaikkea, se voi aiheuttaa vuosia kestävän lapsettomuuden, jota ei sitten niin vaan korjatakaan, kun lääketta ei voida määrätä. Tosi v*mäinen tilanne! Meillä onneksi mies on tajunnut pysyä salilla hormoneista erossa, joten nyt ei ollut sen puolesta ongelmaa, vaikka vähän naureskellen lääkärinkin kanssa puhuivat pregnylin toisesta käytöstä, joka lienee miehillä yleisempi käyttö, kuin tämä, mihin meillä sitä käytetään ;).

Mä kanssa meinasin, että tammikuussa alan ovista tikutella, jos mitään ei sitä ennen tapahdu, kalliita se tosiaan on, mutta onhan paketissa aikamonta liuskaa, ja toivottavasti ei tarvii montaa kiertoa niitä ostella, raskaustestejäkin meinaan ostaa vasta, kun menkat on myöhässä - muuten mä ne kyllä käytän jo ennen, kun menkkojen pitäisi alkaa ;)

Kuunkullalla on varmaan aika veikeä ilme nyt, kyllä varmaan kannattaa doittaa joko polille tai tk lääkärille ja varmistaa, voiko tuo johtua piikeistä ja onko aihetta huolestua - tokkopa huoleen on aihetta, mutta varmita silti. Onhan se iso annos hormonia, että voi siitä oireitakin tulla.

Meillä oli hauskaa tilannekomiikkaa viikonloppuna: oltiin kalassa ja meillä oli jo ämpärissä kolme isoa ahventa, kun sanoin, että voitaisiin mennä jo kotiin, mies siihen, että koitetaan nyt vielä yksi saada, että olis jokaiselle yksi. Minä: "niitä on jo tarpeeksi". Mies: "jaa, joko niitä oli neljä?". Minä: "öööö .... kolme niitä on, kuten meitäkin". :LOL: :LOL: Miesparka, on mennyt mun vauvatoiveaivopesut perille - nyt se jo laskee, että meitä olisi neljä :LOL: :LOL:

Mukana menossa :hug:

(kp:t ilmoittaneet mustattu ja listan alussa, muutkin voivat kp:nsä lisäillä/ilmoittaa, niin lisään ne)

katjuska-80, 26v .... Yritystä: reilu vuosi .... 3./1. yhteinen toiveissa .... eka käynti: 09/07 .... kp: 30/28
gisla, 28v .... yritystä 04/06 asti .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07 .... kp: 25/22-27
tuutikki, 22v .... yritystä: 1v .... 1. toiveissa ..... clomeja kokeillaan nyt .... Kp 36/26-38
Miuku79, 28v .... Yritystä: vajaa 1v .... 1. Toiveissa .... eka käynti:10/07 .... kp:21/23-56
tähtisilmä79, 28v .... yritystä: 1v .... toiveissa: 1 .... eka käynti: 09/07 .... kp:17/22
Annuli81 26v .... Yritystä: n.1v .... 1. toiveissa (?) ..... eka käynti: 09/07, perustutkimukset menossa .... kp 17/28-35
Koralli73,34v ...... Yritystä: 1 v, Toiveissa: 2 ...... kp: 16/25-30 ...... terot kokeilussa 09/07
Kuunkulta, 25v .... yritystä: 1v .... Toiveissa: 1. .... eka käynti 09/07, Gonal F kokeilussa.... kp: 15/33-53
mmm,37 v ..... yritystä: pari vuotta .... 2.toiveissa ..... 09/07 inssi, kp: 12/25-29
nanna81, 26v ....... 1. toiveissa .............. Yritystä: 1v ...... clomit mukana ...... eka käynti 08/07 .... kp 12/29-36
mussu, 29v ..... yritystä: 5v .... 2. (eka yhteinen) toiveissa .... hormonit käytössä 09/07 alkaen .... kp 11/28
Lizard, 32v .... Yritystä: 4v .... 1. toiveissa .... eka käynti:09/07, .... kp11/28-32
Tinttara84, 23v .... Yritystä:03/03 alkaen ... 1. toiveissa .... kp: 11/16-29
Äityli-84, 23 v...yritystä: pari vuotta .... 2.toiveissa ..... kp: 10/31-40
Lapseton82,24v .... Yritystä: 1,5v .... 1. toiveissa .... eka käynti: ? .... kp: 8/25-28
JaneG, 27v ..... Yritystä: 12/06...... 1. toiveissa ...... eka käynti: 10/07 ......... kp 6/27-90
Sorsa, 22v .... yritystä 3-4v .... toiveissa 1. .... eka käynti:10/07 .... kp:5/32
Sitrus79, 28v .... Yritystä: 1v .... 1. toiveissa .... eka käynti: tulossa .... kp: 3/29-36

Plussanneet: :flower:

Heipsansaa! Täälläpä ei mitään ihmeellistä. Oviksen pitäisi loppuviikosta kolkutella ovelle ja yritetään käyttää tehokkaasti tämä kierto hyväksi, jos vaikka ihme tapahtuisi ja raskauduttaisiin pysyvästi, nin ei tarvihtis ruveta hormoniloiden kanssa läträämään. Toivossa on hyvä elää!

On ne nämä hormonijutut vaan niin erikoisia ja yksilöllisiä. Sorsan miehellä on pieni määrä aiheuttanut isot vauriot ja tuttavapiirissäni on useampikin todella runsaasti hormoneja käyttävä mies ja lapsia löytyy. Ovatpa vielä saaneet alkunsa rankan kuurin aikana. Moisten mömmöjen kanssa pelleily on tietysti aina naurettavaa ja typerää, mutta toisaalta en lähtisi Sorsan miehenä itteäni syyttelemään. Niin kuin ylempänä kirjoitin, toisilla ei aineet vaikuta suuntaan eikä toiseen ja toisilla se on herkempää. Oma ukkoseni on myös käyttänyt tarpettomia mömsyjä, mutta simppatulosten mukaan ei vakavia vaurioita ole aikaiseksi saanut. Kyllä hänkin on itteään kerinnyt soimaamaan, mikä on tässä meidän tilanteessa tyystin turhaa: onhan hän minut kuusi kertaa jo raskaaksi saattanut! Minussahan se jokin tuntematon vika on, kun ei lapsoset pysy sisällä. Jos nyt kessään mitään vikaa on. Nämä kun on tämmösiä "henkimaaliman" juttuja. Niin ja jos vielä humoristisesti jotain hyvää tuosta miehen taannoisesta typeryydestä (mömmöt) haluaa löytää, nin osaapahan sitten pistää nuo piikit minulle...

mmm, Kuunkulta ja nanna: Peukut on pystyssä jo! Outo reaktio Kuunkullalla! Joko on naamataulun turvotus laskehtinut?

Vielä täytyy omasta olotilasta höpötellä. Lasta on toivottu se neljä vuotta. Tärppejäkin ollut. On tutkittu. On ollut aikoja, kun on yritetty ja on ollut aikoja, kun on jätetty koko homma taka-alalle ja ajateltu, että tulee jos tulee. On puhuttu asiasta. On oltu puhumatta. On juotu greippimehua, syöty vitamiineja, käyty vyöhyketerapiassa, vältetty alkoholia, lopetettu se vähäinenkin sauhuttelu. On suunniteltu elämää siten, että siihen kuuluu lapsia (mm. ostettu iso talo ja farmariauto...) On puhuttu adoptiosta ja lakattu puhumasta adoptiosta. On päädytty siihen, että kaksin on itse asiassa parempi olla, kun voi mennä ja tulla miten lystää ja harjoittaa rakastamaamme matkustelua mielin määrin ja... Kun sitten vihdoin päädyttiin hakeutua uusiin tutkimuksiin ja tarvittaessa hoitoihin, voisi kuvitella, että tässä ollaan nyt täysillä mukana. Mutta mitäs, mitäs. En ole henkisesti lainkaan aloittamassa mitään hormonipiikityksiä tms. Ei ole lainkaan sellainen olotila, että nyt se lapsi meille tulee! On vaan sellanen olo, että tehdään nyt sitten kaikki mahdollinen, niin eipähän sitten tarvii sanoa, ettei kaikkea ole kokeiltu. Välillä ajattelen, että ensi kesänä olenkin sitten äitiyslomalla. Välillä, itse asiassa suurimman osan aikaa, ajattelen, että lapsettomuus on meidän osa. En vain vielä ymmärrä miksi. Tämä hoitojen aloittaminenkin tuntuu vähän turhalta, kun en ole henkisesti täysin mukana. Toisaalta olen itselleni vakuutellut, ettei sillä ole merkitystä. Eihän se itsensä henkinen tsemppaaminen ole tähänkään mennessä auttanut. Eikä tsemppaamattomuuskaan. Yrittää tai on yrittämättä, ajattelee tai on ajattelematta: lopputulos on sama. Välillä on sortunut taikauskoonkin: jos laskettu aika on sattunut jollekin meille merkittävälle päivälle, on ajatellut, jotta tämä varmaankin onnistuu, tämä on jokin merkki. Ja p..kat. Tai kun nyt viimeksi aloin odottamaan vuoden ja kahdeksan kuukauden tauon jälkeen ajattelin, että toiveeni on toteutunut. Toivoin nimittäin silloin kun varhasia keskenmenoja tuli kun tykin suusta, että kunhan nämä vaan loppuu! Olen mieluummin kokonaan tulematta raskaaksi, kuin käyn läpi näitä. Ja että jos tulisi pidempi tauko raskaaksi tulemisessa, voisin ehkä uskoakin seuraavaan raskauteen. Kun näin kävi, ajattelin että nyt onnistuu. Vielä kun viisi ympärillä olevaa ihmistä ilmoitteli raskausuutisia, ajattelin, ettei asioista päättävällä (niin kuka/mikä se on? Onko sellaista?) voi olla niin kieroutunut huumorintaju, että hän antaa tämän meidän raskauden mennä kesken ja muiden ympärillä saada vauvat. Niin vaan kävi. Ensin ajattelin, jotta olenko minä tai ollaanko me miehen kanssa niin huonoja ihmisiä, että meitä on syytä rangaista. Jostain. Mistä? Tai pitäisikö meidän oppia jokin läksy ja niin kuin mikä? Loppuviimein ajattelin kuitenkin että noh, tämä on meidän elämää ja kaikki otetaan vastaan, mitä eteen tulee. Elämä on kuitenkin kaikin puolin muuten erittäin kunnossa ja mieskin on minulle ehdottomasti paras. Eiköhän tässä vaan porskutella ja nautita siitä mitä on!

Sillä lailla. Oli näköjään tarve purkautua. Ja sekavaa tekstiä tietenniinkin, niin kuin ne on ajatuksetkin tämän asian kanssa. Välillä kaik ok ja välillä kaik päin sitä ihteään.

Nyt on tyhjä olo. Ihan kuin olisin paljastanut itseni. Käsitelkää varoen.

:hug:

Se on totta, että elämä ei ole reilua, se ei ole ollut sitä sorsan miehelle, eikä teille. Joskus tuntuu, että ihan väärät ihmiset saa vauvoja ja "oikeat" ei. Vaan eipä sitä kukaan saa päättää - sen kanssa on vain opittava elämään, tulee niitä lapsia sitten nolla tai vaikka kolme kerralla.

Täällä on nimimerkin takana hyvä itsestään paljastaa, joskus tuntuu, että tulee kerrottua paljonkin, mutta samassa veneessähän täällä ollaan, eikä toisiamme siviilissä tunneta, mä en edes haluaisi tietää, jos joku teistä sattuisi olemaan mun työkaveri tms. Tämä on hyvä paikka vähän purkautua ja päästää höyryjä pihalle.

Tiiättekö mitä minä menin tekemään!!! Ostin kirpparilta kaksi kietaisu bodyä (ne on sitten näppärin pienen vauvan vaate mun mielestä), vaikka raskaudesta ei ole tietoakaan - en edes miehelle tohtinut tunnustaa :ashamed: . Muutenkin siellä oli vaikka mitä kivaa vauvakamaa, mutta sain sentään jonkun tolkun pidettyä, mutta jos vain raskaaksi tulen vielä joskus, otan pankkikortin mukaan ja karautan kirpparille ostamaan käytettyjä vaatteita yms pientä kivaa. :xmas:

:hug: Lizard. Teille on kyllä annettu ajan saatossa niin paljo kestämistä etten usko, että itse olisin edes selvityny tuosta tilanteesta. Ja ihan ymmärrettävää on että ajatukset sitte hyppii aikalailla. Sitä se tekee minullaki vaikkei ole "vasta" kuin tää reilu vuosi yritystä takana.

Meille tuli viime heinäkuussa, kun menkat olivat myöhässä muutaman päivän ihan hentonen plussa testiin. Samana iltana alkoi menkat, eli ei sitä voi kai edes km:ksi sanoa. Olisko ollu tämmönen kemiallinen raskaus. Sillon alko epätoivo jo puskemaan tosissaan pintaan ja tuntu että pitää luovuttaa koko homma. Nyt myöhemmin ajateltuna, jos pitää jotain hyviä puolia miettiä niin jos se testi ei olut viallinen niin meillähän täytyy olla mahdollisuus saada se plussa vielä joskus.

lizzard,täällä samoja fiiliksiä välillä...En mä tiedä oonko henkisesti valmis aloittamaan mitään?!Ovis tässä on päällänsä ja koitetaan raskautua luomusti..Mies puhui jo adoptiosta ja lahjasimpoista,mutta tyrmäsin molemmat,haluan hänen lapsen,mutta silti nää asiat mua ahistaa ja henkinenvalmius ei oo vielä kunnossa.Niin juu,tänään ois pitäny soittaa,enpä soittanu..Mun piti jo maanantaina soittaa...mies menettää kohta hermonsa kun mä vaan jahkailen!En tiedä miten h*****ssä se on niin vaikeeta soittaa sinne!?Luulis jo että tässä vaiheessa juoksisin pää kolmantena jalkana polille,kun maaliskuussa -08 tulee 5 vuotta lapsettomuutta..Mutta ei!Sen mä voin myöntää,että mua vähä pelottaa se mitä ne sanoo siellä puhelimen toisessa päässä;taukoo puolitoista vuotta,niin pitää alottaa kaikki alusta..Silloinen elämäntilanne oli huono,ei voinut ajatellakaan lasta silloin,mutta nyt kaikki on paremmin kuin hyvin ja mä vaan jahkailen,enkä halua kuulla sitä,että aloitetaan alusta.... :headwall:

Lizard :hug: Kiitos hyvästä kirjoituksesta. Teillä on kyllä ollut todella rankkaa aikaa. Samanlaisia ajatuksia ja fiiliksiä on mullakin jo kerennyt olemaan, vaikka on yritystä "vasta" vuoden päivät. Sitä kokee niin monenlaista tunneskaalaa laidasta laitaan, ettei mikään juttu tässä maailmassa ole varmaan niin tunnerikasta puuhaa kuin lapsettomuus. Mutta nämä on kaikki ihan normaaleja tuntemuksia kriisin keskellä ja näin pitääkin olla, jotta ihminen selviäis. Tunteiden pitääkin löytää joku purkauskeino, eikä niitä saisi koteloida sisäänsä patoutumaan. Mikäs ois parempi keino, kun tälläinen palsta josta löytyy kohtalontovereita. Jos yrittää löytää pakollakin jotain positiivista lapsettomuudesta, niin se on varmasti se, että lapsettomuus antaa hyvän tilaisuuden kasvaa ihmisenä. Tässä oppii pakostikin sellaisia hyviä ominaisuuksia kuten esim. kärsivällisyys, kestävyys ja empatia.
Entäs miten se sanonta " Se mikä ei tapa se vahvistaa". Eli yleensä kriisistä selvittyään ihminen on vahvempi kuin koskaan.
Siis kamppailkaamme eteenpäin amatsoninaiset!

Onko Lizardilla muuten edennyt noi tutkimukset keskenmenojen syystä? Mä tiedän muuten kanssa yhden parin, joilla oli 9 keskenmenoa. Ne on jo vanhempi pari, enkä tiedä tutkittiinko silloin ennen syytä keskenmenoihin ja saivatko jotain hoitoa, mutta sen tiedän että heillä on nyt 2 jo isompaa lasta.

Omaa napaa: Naama on vieläkin turvonnut, päätä särkee ja pyörryttää. Olo on jotenkin "sumuinen". Soitin klinikalle ja eivät osanneet oikein sanoa mitään. Ihmettelivät vain, että tuollainen reaktio tuli, ei pitäisi tulla mitään.
Toisaalta mietin, että kun tuo on sitä raskaushormonia ja aika isot määrät vielä, ettei toisaalta varmaan mikään ihme jos tuollaista tulee.
Menen nyt vielä kuitenkin lekurilla käymään, ties vaikka ois poskiontelon tulehdus.

Lizard :hug:
Meille selvisi, että miehellä simppoja hieman normaalia vähemmän, muuten kai ovat hyvälaatusia. Olisi pitänyt odotella lääkärinaikaan asti, nyt nämä tulokset selvitti miehellä labrasta joku tyyppi.Toivon, että asiaan vaikuttaisi se että meidän laskuvirheen takia pidättäytymistä ennen näytettä oli vaan 2päivää. 3-5 päivää on suositus, ei mitään tietoa voiko tollainen asia vaikuttaa...

On kyllä aika surkea olo, vaikka asiat voisi olla miljoona kertaa huonomminkin. Lisäksi haluaisin ettei miehellä olisi huono olla, mutta meinasi suuttua kun yritin kysellä hänen tuntojaan. Noh nyt pitää vaan yrittää ottaa rauhallisesti, ja odotella pari viikkoa että lääkäri selittää meille asiaa. Itseasiassa tajusin että voin soittaa lääkärille jo ma.na, hyvä juttu silloin ehkä asioita vähän selviää.
Anteeksi että tulee vaan omaa napaa, en olisi vaan halunnut millään uskoa että meissä OIKEASTI voisi olla jotain "vikaa" :ashamed:

Nanna81: luulenpa vain, että vallan hyvin kestäisit, jos tämän saman joutuisit kokemaan. Sitä kypsyy ajan kanssa. Luulen, että tuo tilanne, mikä sinulla ja parilla muullakin tällä palstalla on eli että vauvahaaveita on noin vuosi takana, on melkein pahempaa aikaa kuin tämä, mitä minä ja ukkoseni eletään. Itse olin ainakin aivan rikki siinä vaiheessa kun reilu vuosi oli kulunut. Jotenkin siihen saakka oli uskonut, että tämä on huonoa tuuria ja sieltä se vauva tulee. Sitten kun pikkuhiljaa alkoi tajuntaan iskea kunnolla se ajatus, että mitä jos vauvaa ei ihan oikeasti tulekaan, alkoi kipuilu. Minä osasin varmaan vasta tuossa kahden vuoden huitteilla edes ruveta "kategorioimaan" itseni lapsettomaksi. Ja vertaistuen tarvekin alkoi nousta pintaan vasta silloin. Miehellä prosessi on ollut vielä hitaampi. Hän jaksoi pidempään uskoa vauvan tuloon ja hänen kipuilunsa alkoi oikeastaan siinä vaiheessa, kun minä olin jo sinut asian kanssa. Hänellä on itseasiassa tällä hetkellä menossa vaihe, jossa toisten vauvauutiset satuttaa ja ihmisten kommentit saa käyrän nousemaan. Tarkoitan kommenteilla niitä ihmisten hyvää tarkoittavia lausahduksia, jotka heikolla hetkellä ottaa itseensä. Tai näitä aivan luonnollisia kysymyksiä, joita sukulaiset ja satunnaiset tuttavat esittää:"eikös se olisi teidänkin jo aika...?" Itse olen jo sen vaiheen ohittanut, että sielu rypistyisi kommenteista ja kysymyksistä. Kykenen jo ymmärtämään, että ihmiset tarkoittavat hyvää, mutta eivät osaa sanoa oikeita sanoja ja että on aivan luonnollista kysyä tämän ikäisiltä ihmeisiltä lapsista.

Sain paljon halauksia teiltä, kiitokset siitä! Tämä purkautuminen kun jatkuu vielä tänäänkin, niin sen haluan sanoa, jotta tässä omassa lapsettomuudessa olen kiitollinen mm. siitä, että yksikään raskaus ei ole edennyt kovin pitkälle. Ihmettelen niiden ihmisten kestävyyttä, jotka joutuvat synnyttämään kuolleen lapsen tai menettävät lapsensa syntymän jälkeen. Se olisi minusta sietämätöntä! Toivottavasti sellaista ei tarvitse kokea koskaan!

Tinttara84: soitat sitten, kun olet valmis! Muistanko nyt oikein, että sinut on tutkittu, mutta miestä ei, vai mitenkä se tilanne olikaan?

Kuunkulta:meillähän tehtiin keskenmenojen vuoksi tutkimukset jo reilu pari vuotta sitten, eikä syytä löydetty. Nyt tutkitaan uudelleen. Tuossa kun oli pidempi tauko, etten raskaaksi tullut ollenkaan, nin tohtori heitti epäilevänsä, etten ovuloi aina. Itse voisin heittää eriävän mielipiteen, ainakin tuntemusten perusteella. Joka kuukausi on ollut selkeät nippailut ja tissien kivistelyt puolessa kierrossa. Paitsi nyt sitten tuo kohdunulkoinenhan sekoitti kropan täysin, joten sen jälkeen tuskin olen ovuloinut. Paitsi ehkä tällä hetkellä. Sen maaliman nippailuja on ollut eilisillasta alkaen.

Annuli81: jos miehellä simppoja vain hieman normaalia vähemmän, on asiat vielä luultavasti vallan hyvin! Ja toki voi vaikuttaa sekin, että pidättäytymistä oli vain kaksi päivää. Meillä miehellä on simppoja tolkuttomasti, mutta vain 10% kunnollisia. Kun vastaus saatiin, siinä luki, että saattaa vaikeuttaa raskaaksi tulemista, mutta kun lääkäri katsoi paperia, hän sanoi, jotta tilanne on oikein hyvä. Kouluarvosanan 8½ antoi ;)
Odotelkaapa siis vaan rauhassa, mitä lääkäri aiheesta sanoo!

mmm
Ihana, et jotkut osaa pukea noin hyvin sanoiksi tunteitaan ja et vielä jakaa ne meidän muiden kaa. Paljon on itelläkin samoja fiiliksiä. Kiitokset Lisard ja muut rohkeat.

Annuli81 meille kävi eka inssissä niin, että ultra oli ma ja siinä todettiin, et ke tehdään inssi. No, minä ollut viikonlopun reissussa ja seksiä miehen kanssa harrastettu edellisenä torstaina. Lääkäri totesi, että "vanha" sperma täytyy kyllä poistaa tavalla tai toisella ja pikimiten :p ja ke aamuna miehen tuoda uusi lasti. No tulos oli 9milj/ml ja 80% hyviä. Pidättäytymisaika siis ma illasta ke aamuun. No seuraavassa inssissä sitten oli pidättäymistä n. 4 päivää ja tulos 70milj/ml. Joten kyllä todennäköisesti hyvinkin vaikuttaa simppojen määrään. Ei kannata siis vielä masentua ;)

Niin ja omaan asiaan eli kävin tänään siinä toisessa inssissä ja nyt sitten piinaillaan. Huomenna ilmeisesti pp1? Täällä meilläpäin ei muuten enää folleja ultrailla vaan tehdään suoraan inssi. Jossakin päin näyttää olevan tapana ultrata myös ennen inssiä. Kysyinkin sitä asiaa, niin vastaus oli, että kun Pregnyl pistetään irrotukseen, niin pystytään aika tarkalleen laskemaan irtoamisaika ja irrottuaan munasolu elelee vielä n. vuorokauden. Näinköhän se sit menee? No, joka tapauksessa taas jännitellään :headwall:

mmm

lizard: Juu ihan oikein muistat;mut on tutkittu,miestä ei. Tuo ukko-kulta kun on nyt ihan innoissaan ja mä vaan vetkuttelen!Mä en oikeesti tiedä miten mä en saa soitettua.Paljon kivempi varmaan nukkua onnensa ohi,kun soittaa polille,en ymmärrä!Noh,huomenna ja perjantaina on vielä mahollista tätä viikkoa silmällä pitäen.Haluaisin soittaa,mut kai vaan pelkää etten jaksa hoito-rumbaa ja pettyä ensin siihen,että tiedä miten pitkään menee enneku ekaa hoitoo ees aletaan suunnitella ja sitten pettyä kun heti ekasta hoidosta ei tärppääkkään ja koitan vaan uskotella,että kyllä se luomuna tulee..Voi jösses sentään tätä elämää... :headwall:

Tinttara84: No jo nyt on. Äsken kirjoittelin, jotta soitat sitten kun olet valmis ja nyt tulikin sellainen olo, että taidat tarvita potkua pyllylle. *muks*. Siinä. Katoppas kun asiahan ei etene, ellei pistä sitä etenemään. Ja mikäli hoitoon pääsyt ym. kestää, nin siinähän sitä on myös aikaa luomuilla. Eikähän teillä välttämättä ole kyse kovin suuresta hoitorumbasta. Ja sitten vielä sekin, jotta kunhan vaikka selvittelette vaan miehen simppatilanteen ja mietitte sitten taasen, miten etenette. Ei ne siellä polilla teitä kieroon katso, vaikka on ollut taukoa ja vaikka nytkin veivaisitte asian kanssa. Nämä on niin isoja juttuja ja ovat varmasti nähneet kaikenmoista ja osaavat suhtautua. Sanon minä.

Mukana menossa

katjuska-80, 26v .... Yritystä: reilu vuosi .... 3./1. yhteinen toiveissa .... eka käynti: 09/07 .... kp: 32/28
gisla, 28v .... yritystä 04/06 asti .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07 .... kp: 27/22-27
tuutikki, 22v .... yritystä: 1v .... 1. toiveissa ..... clomeja kokeillaan nyt .... Kp 38/26-38
Miuku79, 28v .... Yritystä: vajaa 1v .... 1. Toiveissa .... eka käynti:10/07 .... kp:23/23-56
tähtisilmä79, 28v .... yritystä: 1v .... toiveissa: 1 .... eka käynti: 09/07 .... kp:19/22
Annuli81 26v .... Yritystä: n.1v .... 1. toiveissa (?) ..... eka käynti: 09/07, perustutkimukset menossa .... kp 19/28-35
Koralli73,34v ...... Yritystä: 1 v, Toiveissa: 2 ...... kp: 18/25-30 ...... terot kokeilussa 09/07
Kuunkulta, 25v .... yritystä: 1v .... Toiveissa: 1. .... eka käynti 09/07, Gonal F kokeilussa.... kp: 17/33-53
mmm,37 v ..... yritystä: pari vuotta .... 2.toiveissa ..... 09/07 inssi, kp: 12/25-29
nanna81, 26v ....... 1. toiveissa .............. Yritystä: 1v ...... clomit mukana ...... eka käynti 08/07 .... kp 14/29-36
mussu, 29v ..... yritystä: 5v .... 2. (eka yhteinen) toiveissa .... hormonit käytössä 09/07 alkaen .... kp 13/28
Lizard, 32v .... Yritystä: 4v .... 1. toiveissa .... eka käynti:09/07, .... kp13/28-32
Tinttara84, 23v .... Yritystä:03/03 alkaen ... 1. toiveissa .... kp: 13/16-29
Äityli-84, 23 v...yritystä: pari vuotta .... 2.toiveissa ..... kp: 12/31-40
Lapseton82,24v .... Yritystä: 1,5v .... 1. toiveissa .... eka käynti: ? .... kp: 10/25-28
JaneG, 27v ..... Yritystä: 12/06...... 1. toiveissa ...... eka käynti: 10/07 ......... kp 8/27-90
Sorsa, 22v .... yritystä 3-4v .... toiveissa 1. .... eka käynti:10/07 .... kp:7/32
Sitrus79, 28v .... Yritystä: 1v .... 1. toiveissa .... eka käynti: tulossa .... kp: 5/29-36
[/b]

Plussanneet:

Mulla on nyt sitten taas kp 2... Ehdin taas toivoa, että tällä kertaa tärppäisi, mutta eikä mitä. Kai se on uskottava, ettei se sieltä luomuna tule. Soittelin jo tuossa aikaa siihen aukiolotutkimukseen, ja se on ensi viikon torstaina. Saapahan senkin sitten tietää! Mähän jo kerran siellä kävin, mutta sitten se lääkäri ei halunnut tehdä sitä, kun siellä oli niin nätti folli kasvamassa. Nyt kyllä sanon että tekee sen vaikka olis kuinka nättiä! :LOL:

Mukana menossa

katjuska-80, 26v .... Yritystä: reilu vuosi .... 3./1. yhteinen toiveissa .... eka käynti: 09/07 .... kp: 33/28
tuutikki, 22v .... yritystä: 1v .... 1. toiveissa ..... clomeja kokeillaan nyt .... Kp 39/26-38
Miuku79, 28v .... Yritystä: vajaa 1v .... 1. Toiveissa .... eka käynti:10/07 .... kp:24/23-56
Viipsu, 24v, yritystä 1,5vuotta, 1.toiveissa, eka käynti 08/07, kp: 21/27-28
tähtisilmä79, 28v .... yritystä: 1v .... toiveissa: 1 .... eka käynti: 09/07 .... kp:20/22
Annuli81 26v .... Yritystä: n.1v .... 1. toiveissa (?) ..... eka käynti: 09/07, perustutkimukset menossa .... kp 20/28-35
Koralli73,34v ...... Yritystä: 1 v, Toiveissa: 2 ...... kp: 19/25-30 ...... terot kokeilussa 09/07
Kuunkulta, 25v .... yritystä: 1v .... Toiveissa: 1. .... eka käynti 09/07, Gonal F kokeilussa.... kp: 18/33-53
nanna81, 26v ....... 1. toiveissa .............. Yritystä: 1v ...... clomit mukana ...... eka käynti 08/07 .... kp 15/29-36
mussu, 29v ..... yritystä: 5v .... 2. (eka yhteinen) toiveissa .... hormonit käytössä 09/07 alkaen .... kp 14/28
Lizard, 32v .... Yritystä: 4v .... 1. toiveissa .... eka käynti:09/07, .... kp14/28-32
Tinttara84, 23v .... Yritystä:03/03 alkaen ... 1. toiveissa .... kp: 14/16-29
mmm,37 v ..... yritystä: pari vuotta .... 2.toiveissa ..... 09/07 inssi, kp: 13/25-29
Äityli-84, 23 v...yritystä: pari vuotta .... 2.toiveissa ..... kp: 13/31-40
Lapseton82,24v .... Yritystä: 1,5v .... 1. toiveissa .... eka käynti: ? .... kp: 11/25-28
JaneG, 27v ..... Yritystä: 12/06...... 1. toiveissa ...... eka käynti: 10/07 ......... kp 9/27-90
Sorsa, 22v .... yritystä 3-4v .... toiveissa 1. .... eka käynti:10/07 .... kp:8/32
Sitrus79, 28v .... Yritystä: 1v .... 1. toiveissa .... eka käynti: tulossa .... kp: 6/29-36
gisla, 28v .... yritystä 04/06 asti .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07 .... kp: 3/22-27

Plussanneet:
Flikka : 1.clomit .... 8.10.07 +

mmm
Ajattelin päivittää näitä kuulumisia, eli toinen inssi tehtiin keskiviikkona ja nyt pp2 :headwall: no nyt ei vielä juurikaan hermostuta, mut kun lähestytään pp14 niin jopas rupesi aika matelemaan :LOL:

tsemppiä kaikille!

Yhteistyössä