syksyllä -07 hoidot aloittavat

mä en oo ainakaan unohtanu :) Kauheeta odottelua kuuluu tänne kun on pp8 menossa...En ois ikinä uskonu että oon näin malttamaton!!kattelin tota listaa ja onki vähän mun osalta vajaa. 24 vuotta ja kp 21/27-28.

Hyvää perjantaita kaikille! Ovis oli mitä ilmeisimmin eilen ja nyt sitten eletään ja jännitetään pari viikkoa! Clomeista oli ainaski sen verran hyötyä että ovis oli jo näin aikaste. Normaalisti on tullu tuossa kp16-18, jos on tullu, eli kierto lyhenee. Vähemmän odotettavaa :D .

Tosiaan missäs Tuutikki on?? Jokos me saatais toinen plussa tuonne listaan?
Tänään aion kyllä ottaa rennosti ja jopa ehkä lähteä vierailemaan kaupungissa! Ihanaa koko vkl vapaata!

Tänään tuli postissa vihdoin ja viimein ilmoitus että ensimmäinen käynti on 21.11. Jee!!!! =) Sitä ilmoitusta tässä on odoteltukkin jo kovasti.
Mullekkin voi siis nyt lisätä listaan kysymysmerkin tilalle eka käynti: 11/07 :)
Kuunkulta: En mä ainakaan ole unohtanut... kovasti joka päivä käyn lueskelemassa muiden kuulumisia. :)

Mitäs tänne? En ole unohtanu on vaan ollu töissä niin hektistä että on ollu iltasin todella poikki.
mmm: toivottavasti teillä nyt onnistuu :heart:
Tinttara-84:Kyllä lizard on ihan oikeassa joten täältäki muks! pyllylle! Kyllä se tuntuu vaikealta ottaa se ensi askel koska silloinhan sitä tavallaan joutuu itselleen myöntämään jotta laps ei tuu ilman pieniä apukeinoja. Mutta toivottavasti te tarviitte vaan pienen tuuppauksen ja luonto hoitaa loput :heart: Kyllä se siitä.
Sitten omaan napaan: Menkathan ne taas tuli ja meni.. En kyllä enään elättelekkään luomulapsesta toiveita kun kerran ne putket tukossa on.. Ajatukset vaihtelee laidasta laitaan. Välillä olo tosi positiivinen koska hoitokeino on olemassa. Välillä taas itken ja rajusti tätä surkeaa kohtaloa..Tuntuu siltä että kun kerran olen perheen perustanut, kaksi ihanaa lasta saanut ja sitte eronnut niin luoja ei suo mulle toista tilaisuutta. Olen ollut niin onnellinen kun löysin uuden ihanan ihmisen elämääni. Sain aloittaa alusta ja kaikki exän kanssa koettu paska on mennyttä. Tottakai sitä luonnollisesti ajatteli että me tehdään yhteisiä rakkauten hetelmiä..mutta..mutta..Joskus ajattelee onko tämä rangaistus pahoista teoista. Tottakai tiiän että näin voi käydä kelle vaan ja monilla on pahempikin tilanne mutta mulle tää on melko lailla elämän pahimpia juttuja. Kyllä tuo ivf tuntuu niin kliiniseltä ratkaisulta ja en oikeen tiiä miten sitä pitäis odottaa. Sitten pelottaa tuo hoitajien irtisanoutumisjuttu.. kuinkahan paljon hoidot myöhästyy jos se toteutuu?? No niin, tulipa taas purettua hiukka mieltä.. Mulla ei ole hirveän paljon ihmisiä jolle tätä purkaisin joten tämä helpottaa todella paljon kun saa tänne kirjoitella. Niin ja oli mulla positiivistaki. Miehen simppatesti oli nyt parempi ko ennen joten siltä osin asia kunnossa :) Joo mutta hyvää viikonloppua kaikille :wave:
Kp: 7/28

Niin, korjaus tuohon listaan jos joku viitsii tehdä, mulla siis se kp 2 tänään, ei kp 3.

Lapseton82, hieno juttu, että se kutsu tuli vihdoin. Saatte asiaa eteenpäin.

Mäkin olen kauheesti miettinyt tuota hoitajien lakkoa jne... Mutta kait se pitää ajatella siinäkin positiivisesti, että onneksi ei ole nyt kohta synnyttämässä, kyl mua ainakin pelottas ;)

Mukana menossa

(kp:t ilmoittaneet mustattu ja listan alussa, muutkin voivat kp:nsä lisäillä/ilmoittaa, niin lisään ne)

katjuska-80, 26v .... Yritystä: reilu vuosi .... 3./1. yhteinen toiveissa .... eka käynti: 09/07 .... kp: 32/28
gisla, 28v .... yritystä 04/06 asti .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07 .... kp: 27/22-27
tuutikki, 22v .... yritystä: 1v .... 1. toiveissa ..... clomeja kokeillaan nyt .... Kp 38/26-38
Miuku79, 28v .... Yritystä: vajaa 1v .... 1. Toiveissa .... eka käynti:10/07 .... kp:23/23-56
Viipsu,24v .... yritystä 1,5vuotta .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07 .... kp: 21/27-28
tähtisilmä79, 28v .... yritystä: 1v .... toiveissa: 1 .... eka käynti: 09/07 .... kp:19/22
Annuli81, 26v .... Yritystä: n.1v .... 1. toiveissa (?) ..... eka käynti: 09/07, perustutkimukset menossa .... kp 19/28-35
Koralli73,34v ...... Yritystä: 1 v, Toiveissa: 2 ...... kp: 18/25-30 ...... terot kokeilussa 09/07
Kuunkulta, 25v .... yritystä: 1v .... Toiveissa: 1. .... eka käynti 09/07, Gonal F kokeilussa.... kp: 17/33-53
mmm,37 v ..... yritystä: pari vuotta .... 2.toiveissa ..... 09/07 inssi, kp: 12/25-29
nanna81, 26v ....... 1. toiveissa .............. Yritystä: 1v ...... clomit mukana ...... eka käynti 08/07 .... kp 14/29-36
mussu, 29v ..... yritystä: 5v .... 2. (eka yhteinen) toiveissa .... hormonit käytössä 09/07 alkaen .... kp 14/28
Lizard, 32v .... Yritystä: 4v .... 1. toiveissa .... eka käynti:09/07, .... kp13/28-32
Tinttara84, 23v .... Yritystä:03/03 alkaen ... 1. toiveissa .... kp: 13/16-29
Äityli-84, 23 v...yritystä: pari vuotta .... 2.toiveissa ..... kp: 12/31-40
Lapseton82,24v .... Yritystä: 1,5v .... 1. toiveissa .... eka käynti: 11/07 .... kp: 10/25-28
JaneG, 27v ..... Yritystä: 12/06...... 1. toiveissa ...... eka käynti: 10/07 ......... kp 8/27-90
Sorsa, 22v .... yritystä 3-4v .... toiveissa 1. .... eka käynti:10/07 .... kp:7/32
Sitrus79, 28v .... Yritystä: 1v .... 1. toiveissa .... eka käynti: tulossa .... kp: 5/29-36 [/b]

Hilma71, 36v, yritystä: vuosia, 2. toiveissa, eka käynti: 08/07
Dreamer88,19v, yritystä: vajaa vuosi, 1. toiveissa, eka käynti: 08/07
Nati, 25v, Yritystä: 14kk, 1. toiveissa, eka käynti 08/07
demi, 34v , Yritystä 13v , 2. toiveissa, eka käynti: 09/07
Taivaansilpoja , 26v, Yritystä: 6v, 1. toiveissa, eka käynti: 10/07
tnkosonen, 25v, yritystä 1v, 1. toiveissa, eka käynti:11/07
Tinttu , 19v. Yritystä: vajaa vuosi, 1. toiveissa, eka käynti: tulossa
J3N3, 22v. Yritystä 9kk 1. toiveissa, eka käynti 09/07
Kris,34v, Yritystä 2-3v, 1. toiveissa, eka käynti 08/07 ja eka ivf takana

Plussanneet: :flower:

Flikka: 1.clomit .... 8.10.07

Täällä ollaan :wave: , joka päivä käyn kuulumiset lukemassa, mutta jotenkin nyt on jäänyt kirjoittamatta :ashamed:

Nanna: Onnittelut ovisbongauksesta ja nyt pidetään peeukkuja kovasti!

Lapseton82, teillä onkin käynti jo aika pian (vaikka susta se tietty tuntuu ikuisuudelta ) , kuukausi enää :)

Tinttara
, joko sait soitettua, vai jatketaanko me takapuoleen muksauttelua ;)

Katjuska: En kyllä ite usko, että tässä asiassa juuri on luojan suomisilla mitään tekemistä, miksi luoja muuten soisi niitä lapsia myös niihin ihan oikeasti vääriin perheisiin (pedofiilit yms.)? Kyllä tässä on kyse jostain muusta. Huonosta tuurista? Itellä kanssa on takana vähemmän hyvä suhde, nyt on hyvä mies ja hyvä suhde, mutta lasta ei kuulu. Onneksi tuo mies pitää poikaa kuin omanaan kaikessa ja pojallekin hän on mies isän paikalla isän ollessa kykenemätön poikaansa tapaamaan. Ilmeisesti poika pitää miestään ns. isänä (vert. normaali biol. isän asema).

Omaa napaa sen verran, että kuten arvelinkin, oli ovis tänään. Oikealta puolelta tänään kaksi "tuntemusta", vähän kuin painon tunnetta (tarkoittaako se sitten kahta irronnutt munasolua?) mutta tänään olen siis yön töissä. Eilen piti vähän "pöllytellä", mutta mies oli niin väsynyt, että viime pöllyttely oli edellispäivänä. En oikein jaksa tähänkään kiertoon vielä uskoa. Mies kävi eilen siellä verikokeessa ja 31.10 kuullaan vastaukset. Jännittää jo nyt. Selvästi hormoneista on tullut vaikutusta (mm. hien haju on muuttunut) toivottavasti vaikutukset ulottuu siittiöihin asti.

Kaipa sitä pitäisi päivittää kuulumiset.. Eli tänään alkoi kp 35/26-86, yritystä takana 10kk.. Ovulaatioo testailin (oli siis clomit kp 5-9) lääkärin kehoituksesta ja kp 17-20 tuli hailakoita plussia, negoja ja yksi kunnon plussa, jonka mukaan eilen olisi pitänyt menkkojen alkaa.. Kävin kp 16 ultrassa, jossa näkyi yksi 18mm follikkeli (en tiedä onko hyvä vai huono?) ja limakalvo oli erinomainen.. "Raskausoireita" oli viikko sitten, mutta nyt menkkaoireet vaivanneet jo monta päivää.. Eli tätiä odotellaan :/ Maha on ihan turvonnut, kuten aina ennen menkkoja ja kn joko todella pehmeä, tai sitten en yletä siihen.. :( Ainut mikä enteilisi vauvaa masussa on kuukauden jatkunut "varma tunne", että tässä kierrossa plussataan.. plaah.. taidan vain kiusata itseäni..

Niin, noh.. joo, on rinnat kasvanut.. Mies kysyi, olenko ottanut silikoonit ;) :LOL: Juu, en ole.. ilmeisesti rintaliivit huijaa niin paljon (vaikka ei ole edes push-up..) :) Noh, tässä odotellaan tätiä, ellei huomenna tule, niin sitten teen varmuuden vuoksi testin, etten turhaa pähkäile.. Vaan sitten taas primolutilla menkat tulemaan, muuten kierto taas venyy :( (viime kierto lopetettiin primolutilla kp 45)..

Sellaista tähän yöhön..

Mukana menossa: :hug:

(kp:t ilmoittaneet mustattu ja listan alussa, muutkin voivat kp:nsä lisäillä/ilmoittaa, niin lisään ne)

Dreamer88,19v .... yritystä: 10kk .... 1. toiveissa .... eka käynti: 08/07 .... kp: 35/26-86
tuutikki, 22v .... yritystä: 1v .... 1. toiveissa ..... clomeja kokeillaan nyt .... Kp 29/26-38
Miuku79, 28v .... Yritystä: vajaa 1v .... 1. Toiveissa .... eka käynti:10/07 .... kp:24/23-56
Viipsu,24v .... yritystä 1,5vuotta .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07 .... kp: 22/27-28
tähtisilmä79, 28v .... yritystä: 1v .... toiveissa: 1 .... eka käynti: 09/07 .... kp:20/22
Annuli81, 26v .... Yritystä: n.1v .... 1. toiveissa (?) ..... eka käynti: 09/07, perustutkimukset menossa .... kp 20/28-35
Koralli73,34v ...... Yritystä: 1 v, Toiveissa: 2 ...... kp: 19/25-30 ...... terot kokeilussa 09/07
Kuunkulta, 25v .... yritystä: 1v .... Toiveissa: 1. .... eka käynti 09/07, Gonal F kokeilussa.... kp: 18/33-53
nanna81, 26v ....... 1. toiveissa .............. Yritystä: 1v ...... clomit mukana ...... eka käynti 08/07 .... kp 15/29-36
mussu, 29v ..... yritystä: 5v .... 2. (eka yhteinen) toiveissa .... hormonit käytössä 09/07 alkaen .... kp 15/28
Lizard, 32v .... Yritystä: 4v .... 1. toiveissa .... eka käynti:09/07, .... kp14/28-32
Tinttara84, 23v .... Yritystä:03/03 alkaen ... 1. toiveissa .... kp: 14/16-29
mmm,37 v ..... yritystä: pari vuotta .... 2.toiveissa ..... 09/07 inssi, kp: 14/25-29
Äityli-84, 23 v...yritystä: pari vuotta .... 2.toiveissa ..... kp: 13/31-40
Lapseton82,24v .... Yritystä: 1,5v .... 1. toiveissa .... eka käynti: 11/07 .... kp: 11/25-28
JaneG, 27v ..... Yritystä: 12/06...... 1. toiveissa ...... eka käynti: 10/07 ......... kp 9/27-90
Sorsa, 22v .... yritystä 3-4v .... toiveissa 1. .... eka käynti:10/07 .... kp:8/32
katjuska-80, 26v .... Yritystä: reilu vuosi .... 3./1. yhteinen toiveissa .... eka käynti: 09/07 .... kp:Kp: 7/28
Sitrus79, 28v .... Yritystä: 1v .... 1. toiveissa .... eka käynti: tulossa .... kp: 6/29-36
gisla, 28v .... yritystä 04/06 asti .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07 .... kp: kp3/22-27

Hilma71, 36v, yritystä: vuosia, 2. toiveissa, eka käynti: 08/07
Nati, 25v, Yritystä: 14kk, 1. toiveissa, eka käynti 08/07
demi, 34v , Yritystä 13v , 2. toiveissa, eka käynti: 09/07
Taivaansilpoja , 26v, Yritystä: 6v, 1. toiveissa, eka käynti: 10/07
tnkosonen, 25v, yritystä 1v, 1. toiveissa, eka käynti:11/07
Tinttu , 19v. Yritystä: vajaa vuosi, 1. toiveissa, eka käynti: tulossa
J3N3, 22v. Yritystä 9kk 1. toiveissa, eka käynti 09/07
Kris,34v, Yritystä 2-3v, 1. toiveissa, eka käynti 08/07 ja eka ivf takana

Plussanneet: :flower:

Flikka: 1.clomit .... 8.10.07

*muoks* gislan kp:t oikein

Kurjaa, kun tekee tätioloa. Höh, sais pysyä poissa edelleen sekin täti-kurjake.

Täällä valvoo toinen yökyöpeli, onneksi tunnin päästä jo pääsee kotiin ja sitten on jäljellä vain yksi yö valvoskelua tällä erää. Onkohan musta tullut vanha, kun ennen tykkäsin yövuoroista, mutta nyt nää kypsii tosi rankasti. Mummot nukkuu onneksi melko hyvin täällä ja sen takia mulla on tylsää (kai se menee niin, että kun yököllä on tylsää, kaikki on niin kuin kuuluu?)

Onko Gislalla ja Tuutikilla uutisia? KP:t rupeaa olemaan jo hyvällä mallilla...? Miukullakin on jo kp:t pitkällä.
:eek: :whistle: +++++++++

Mussu: Minä olen lasten osastolla ja ainakin tämän yön vierihoitajana yhdessä huoneessa.. Saa nähdä soittavatko ensi yöksi töihin, toisaalta ei jaksaisi, viikon univelat niskassa, mutta jostain sitä rahaa pitää saada :( Kotiin pääsyä innolla odotan :) Puolen tunnin päästä viimeistään.. *hallelujah.. en ole nukkunut 25 tuntiin :p *

Mun uutiset on siinä, että on nyt kp3/22-27. Taisin siitä jo mainitakin, mut ei listalle vielä ehtinyt... En mä kyllä usko enää että luomuna mitään tulee. No, ens viikolla aukiolotutkimukseen ja jos tässä sitten pikkuhiljaa eteenpäin pääsis. Viimeeks lääkäri puhu clomeista, josko se niitä sitten aukiolotutkimuksen yhteydessä määräis.

Tinttara, ehkä se on hyvä asiaa vielä miettiä, kerkeää sinne hoitoon sitten, kun on ihan varma, että sitä haluaa. Ei se ole lainkaan paha myöntää, että tarvii vielä aikaa miettiä, mitä haluaa. Meillä oli eka aika polille varattuna 01/06, mutta pari viikkoa enne aikaa meni pupu pöksyyn ja päätettiin miettiä vielä, jos kuitenkin halutaan olla kolmisin tai kokeilla adoptiota - se oli meillä todella vahva vaihtoehto välillä, luettiin jo pela:n alkupakettia ja mietittiin maita (Filippiinit olis ollut meille todennäköisin, tai Thaimaa), mutta sitten loppukeväästä 07 päätettiin, että sittenkin haluttan katsoa tämän hoitojuttukin, ettei tarvi vanhana katua. Täytyy myöntää, että edelleen mulla on välillä semmoinen olo, etttä olisko adoptio kuitenkin ollut se oikea juttu, mutta tiedän, että kaduttanut olis, jos ei hoitoja oltais kokeiltu. Nyt olen hoidoista tyynenrauhallisen innostunut (ei paniikkia), mieskin on mukana, vaikka ei ehkä ihan yhtä suurella innolla, kuin minä :whistle:

Iltaa vaan kaikille!

Meille tippui kauan odotettu poli aika perjantaina postiluukusta. Aika sitten 26.11..

Onko kellään ollut paljon puhuttua ovulaatiovuotoa? Mulla tuli eilen ja toissapäivänä sellaista verensekaista limaa pieniä määriä pyyhkiessä, eilen sellainen klöntti limaa, joka siis hieman punaista. Se o nyt sitten sitä ovista, tai sitten johtuu antibiottikuurista jonka lopetin tiistaina (silloin siis viimeinen puikko). Pakkausselosteessa sanottiin että saattaa aihettaa välivutoa, mutta luulisi sen alkavan kun aloittaa ne puikot eikä vasta kuurin loputtua.. Tiedä häntä... Simpat lähetetty matkaan varmuuden vuoksi, toivossa on hyvä elää.... =)

Lapseton 82 ja Äityli 84Hyvä, että ajat on nyt varattuna. Siitä se homma lähtee eteenpäin. Onnea!

Oottekos palstalaiset muuten käyneet lukemassa lapsettomuusblogeja?
Niitähän on aika paljon netissä. Käyn itse aina lukemassa noita blogeja ja saan niistä paljon lohtua. Toisaalta hyvä, että on niin paljon ihmisiä, jotka kamppailee saman asian kanssa. Tuollaisesta vertaistuesta saa paljon voimaa jatkaa eteenpäin. Musta on tullutkin nyt tän lapsettomuuden takia ihan nettiaddikti, joka päivä käyn täälläkin kurkkimassa mitä teille kuuluu :heart:
Mullakaan ei ole paljon ketään, jolle voisin tästä asiasta puhua. Ja mun ystävyyssuhteet on muutenkin kärsiny. Kaikki siis ihan kaikki mun ystävät on joko raskaana (kumma juttu, että just samaan aikaan, kun mä kärsin lapsettomuudesta) tai niillä on jo lapsia. Suurin osa kyllä tietää tästä lapsettomuudesta. Voin vaan sanoa, että tässä karsiutuu jyvät akanoista.
Tosi ystävät pysyy tukena vaikeinakin aikoina, ja olen siinä mielessä onnellinen, että mulla on yksi tosi ystävä joka jaksaa ymmärtää ja olemme nyt jopa parempi ystäviä kuin ennen. Jaamme huolemme puolin sun toisin. Enkä tunne minkäänlaista katkeruutta hänen pienestä vauvastaan. Toinen ystävyyssuhde taas kariutui siihen, että tämä ihminen(lapsivihaaja) joka sanoi ettei ikinä halua lapsia, pamahti paksuksi kertalaakista. Ei viitsinyt mulle edes kertoa, että on raskaana, sain viimisenä kuulla siitä. Minä tyhmä luotin häneen ja kerroin lapsettomuudesta. Hän meni heti kaikille siitä juoruilemaan selkäni takana ja nyt sen tietää kaikki. Ymmärrystä lapsettomuuteen ei löydy, hehkutellaan vaan sitä omaa raskautta, jossa ei tietenkään ole mitään vaivoja, ei edes kertaakaan ole oksennettu, olo on kerrassaan hehkeä. Ja minun lapsettomuuden syy on hänen mielestään siinä, että stressaan ja yritän liikaa, että kun se kroppa on valmis raskauteen niin silloin se tapahtuu ihan niinkuin itsestään ....just joo. Helppohan hänen on puhua kun ei tarvinnut ajatella, kun tuli "vahingossa" raskaaksi.(Miten joku voi muuten ylipäätään tulla vahingossa raskaaksi)
yritin todellakin iloita hänen puolestaan, mutta jos hän ei osoita pienintäkään ymmärrystä minulle, niin miksi minun pitäisi kuunnella hänen hehkutustaan enää hetkeäkään.
Vaikeita asioita..
Tsemppiä kaikille!

Sunnuntaita minunkin puolestani!
Kuunkulta, kylläpä sinulla on ollut ikävä "ystävä". Voin uskoa, että on tuntunut aivan kamalalta hänen raskaaksi tulonsa saati sitten huomio ettei häneen voi edes luottaa. Pistää vihaksi tuollaiset ihmiset...
Lapsettomuus on kyllä niin vaikea asia, ettei sitä voi ymmärtää täysin ennekuin joutuu itse kamppailemaan asian kanssa.Jotenkin muuten melkein hävettää puhua kohdallani lapsettomuudesta, kun joillakin raskautta on oikeasti yritetty useita vuosia.Meillähän tuota "yrittämällä yrittämistä" on loppujenlopuksi aika vähän aikaa takana.

Mutta kuitenkin, tekee niin kipeää, ettei tähän asiaan voi itse millään tavalla vaikuttaa. Olen huomannut välillä olevani todella katkera esim. narkkareille tai muille ihmisille, jotka eivät pysty lapsista huolehtimaan, mutta jostain syystä sikiävät kuin puput! Kyllä maailma on välillä niin epäreilu :headwall:

Välillä olen myös tuntenut kateuden pistoksia ystävien vauvoista, onneksi en kovin usein. Olen kyllä miettinyt, että oma kateudentunne on parempi hyväksyä kuin yrittää haudata jonnekin, ehkäpä se siten aiheuttaisi vähiten harmia...

Huomenna meillä selviää tarkemmin miehen simppanäytteen tulokset, kun saadaan meidän hoitava lääkäri kiinni. Jännittää kamalasti, mutta olen yrittänyt ajatella positiivisesti, että ainakin siellä on niitä eläviä simppoja, joten ainakin hoidoilla pitäisi olla mahdollisuus raskautua.

Oikein rentouttavaa sunnuntaita kaikille :heart:

Äityli84: En ole varma, onko itselläni ollut oviksesta johtuvaa vuotoa, vai johtuiko kystasta. Eli reilu vuosi sitten sain oviksen aikaan tosi kovan vatsakrampin ja tiputtelin pieniä määriä verta. Kun vatsa myllerrys vaan jatkui, menin tohtorille, joka totesi minulla munasarjassa kystan ja epäili sen aiheuttaneen kivut ja tiputtelun. Ei kuitenkaan ollut varma. Kysta kuivui itsestään pois. Kiinnittymisvuotoa (ihan pientä tippaa) on ollut pari kertaa. Se on tullut sitten muutamia päiviä oletetun oviksen jälkeen.

Kuunkulta: ElishiaK:n blogin löysin joitakin kuukausia sitten ihan sattumalta ja hyvän kirjoitustyylin vuoksi jäin sitä seurailemaan. Pari viikkoa sitten hoksasin linkittää muitakin blogeja ja oikeassa olet: niiden lukemisesta saa tukea.
Ikävää, että olet saanut kärsiä moista "ystävän" käytöstä! Onhan vähän vastaavaa omallekin kohdalle toki sattunut. Kaikki meistä (ketkä asiasta on ulkopuolisille puhunut) varmaan on saanut kuulla kommenttia liiasta yrittämisestä ja asian ajattelemisesta. Itselle tulee kaksi tökeröä kommenttia mieleen. Toinen kommentti tuli tilanteessa, jossa ystäväni halusi tietää kuinka voin ja ajattelin sitten oikein avautua. Kerroin mietteitäni oikein juurta jaksain ja lopetin puheenvuoroni siihen, että olen kuitekin nyt päässyt pahimman yli ja että olen huomannut kaiken sen hyvän, mitä minulla on ja että tämä lapsi-asia on vain yksi osa tätä monimuotoista elämää ja että elämässä on kuitenkin niin paljon muutakin. Ystävän kannustava kommentti tähän oli, että "niin...mutta onhan se niinkin, ettei omaa lasta korvaa mikään!" Ja perään alkoi kertomaan, mitä kaikkea ihanaa hänen kullanmurunsa oli tehnyt ja kuinka ei voisi elää ilman häntä. Hänen sanomansa lause on täyttä totta ja hän saa iloita omasta lapsestaan, mutta että oliko se pakko sanoa juuri tuossa kohden, kun minä purin ajatuksiani lapsettomuudesta ja kerroin kuinka olen jo pikkaisen sinut asian kanssa...? Minua se ainakin sillä hetkellä loukkasi ja päätin jättää tämän keskusteluaiheen hänen kanssaan.
Toinen töksäytys tuli hitusen vieraammalta ihmiseltä. Oltiin synttärijuhlissa ja nautittiin alkomahoolia. Paikalla oli pariskuntia, joilla oli lapsia sekä raskaana olevia naisia. Puheet oli luonnollisesti koko ajan lapsissa tai raskaudessa. Siinä pikkuhiprakassa sitten toimin normaalista poikkeavasti ja kerroin meidän tilanteesta. Olisikohan siinä vaiheessa ollut pari vuotta vauva-haaveita ja neljä keskenmenoa takana. Tähän yksi naisista totesi, että "niin joo, mutta minulla on kuitenkin kaveripiirissä ihan oikeasti lapsettomia". Selvensi asiaa siten, että oikeasti lapsettomat ovat niitä, jotka käyvät hoidoissa ja joilta on löytynyt jokin vika. Menin vallan hiljaiseksi. Hän ikään kuin nollasi minun surut ja epätoivot sillä lauseella. Näiden kahden kommentin jälkeen olen ollut hyvin harvasanainen ulkopuolisille asiasta. Tai sitten olen valmis laukasemaan jotain takaisin.

Minulla on näköjään taipumus kirjoitella oikein romaaneja sitten kun alan kirjoittamaan... Lopetan nyt tällä erää. Oikein mukavaa sunnuntai-illan jatkoa sekä alkavaa viikkoa kaikille!!!

Lizard: Ikäviä kommentteja sattunut sullekin. On se sellaista. Ihan kuin ei olisi jo tarpeeksi surua itsekseen ja sitten saa kuunnella vielä tuollaisia loukkaavia kommentteja. Lapsettomana sitä sattuu jo sellaiset ihan hyväntahtoisetkin kyselyt:"että koskas aiotte hankkia vauvan". Monet vanhemmat ihmiset tuppaa tuollaisia kysellä. Joskus kun minäkin haluaisin vaan unohtaa tämän tuskan sydämessä, niin sitten muistutellaan tuollaisilla kommenteilla/kyselyillä. Mä olen vastannut sitten noihin kyselyihin ihan mielentilan mukaan. Jos ihminen hyväntahtoisuuttaan kyselee, vastaan ystävällisesti, että jotain siihen tapaan et "kyllähän me lapsia halutaan joskus". Kerran kun olin huonolla päällä ja mut yllätettiin tuolla kysymällä "koska me hankitaan vauva" niin tiuskaisin takaisin: " Että ei, me ei hankita lapsia"
Noi kaikenmaailman neuvot ja arvostelemiset sattuu kyllä kaikkein eniten.
Juuri tuollaiset kuin sulla, että väheksytään toisen henkilökohtaista surua.
Törkeä kommentti siltä naiselta! Kaikenlaista sitä kuuleekin.
Ei kukaan ihminen voi määrittää toisen surun ja epätoivon astetta ja vertailla sitä toisiin.

Annuli 81 : Ei sun tarvitse hävetä. Lääketieteellinen termi lapsettomuudelle kun on: jos vuoden ajan on ollut säännöllistä yhdyntää, eikä raskautta siitä huolimatta tule. Lapsettomuustutkimuksiin kehoitetaan joissakin tapauksissa menemään jopa puolen vuoden jälkeen. Minullekin näin sanottiin, että olisi pitänyt tulla jo puoli vuotta aikaisemmin.
Ja kyllä mun mielestä lapseton on silloin kun on lapseton, kun siltä tuntuu.
Ei se mistään aikarajoista niin ole kiinni.

Mukavaa sunnuntai-illtaa kaikille ja tsemppiä uuteen viikkoon!

Tervehdys pitkästä aikaa!

Olen pitänyt hiljaiseloa nyt näiden kirjoittelujen suhteen, mutta lukemassa olen kyllä käynyt ahkerasti.

Hienoa että monella on asiat edennyt...

Omasta tilanteesta kertoakseni niin tänään kävin antaan lisää verta tutkittavaksi ja nyt on sitten se osa tehty...eli nyt vain ootellaan kuukautisia että pääsen siihen aukiolotutkimukseen tai tottakai toivon että eivät tulisi vaan raskautusin näin viime metreillä ennen pelottavaa tutkimusta...

Omalla kohalla uskon että tämä tutkimuksiin ja hoitoihin meno on laittanut elimistöni totaalisen sevon...nyt kun olen ollut ilman pillereitä noin vuoden verran niin kiertoni on ollut 33pv joka kuukausi...paitsi heti kun tutkimuksiin lähdin ja asian olen nostanut "pöydälle" niin kierto oli heti toissa kerralla 37 ja viime kierros 47...eli samantien rupes kierto piteneen...jotenki en keksi moiseen muuta syytä kun tämän...

Olen kyllä ollut ajoittain tosi masentunut, peloissani ja jännittänyt tulevaa, joten ei kumma jos elimistöki reagoisi nuin...

No toivottavasti/onneksi kohta yksi elämän kauheimmista piinoista saa päätöksen ja pääsen aukiolotutkimukseen ja kuulemaan verikokeiden etc. tulokset...tai eihän se piina missään nimessä siihen jää mutta saa selvyyden tälle epätietoisuudelle...inhottava tunne kun ei tiedä missä vika ja saa koko ajan miettiä kaikkia eri mahdollisuuksia, sitten kun selvyys tulee niin tietää ainakin minkä asian kanssa tässä eletään...

Joten täällä mennään sekavissa mielentiloissa eteenpäin...

Ja toivotan meille kaikille oikein paljon tsemppiä ja positiivisia ajatuksia tulevaan!!! :heart:

Hyvää vkonalkua kaikille!

Meillä nyt selvisi miehen tilanne hieman tarkemmin. Eli siittiöiden määrä olikin ilmeisesti hyvä 48milj./ml, mutta vain 4% niistä on "normaaleja". Liikkuvuus oli huonoa, vasta-aineita kuulema reippaasti ja iso osa oli ilmeisesti jotenkin epämuodostuneita. Lääkäri sanoi, että meidän kohdalla ei luomusti raskautuminen ole kovin todennäköistä, mutta hoidoilla kuulema tullaan saamaan hyviä tuloksia aikaan... No toivottavasti! Ensi viikolla meillä on suunnitteluaika, hoidot alkaa joko ens tai seuraavassa kuussa luultavasti. Eli siis joko IVF tai ICSI on edessä, inseminaatiota ei kuulema kannata meidän tapauksessa yrittää.

Ihmeellistä, että olen aika rauhallinen näistä uutisista. Ehdin viime viikolla surra kun kuultiin ettei kaikki ole kunnossa, silloin tuli heti fiilis että hoitoihin tässä päädytään. Ja onhan tässä jo ehditty monet itkutkin tirauttaa, mutta nyt pitää uskoa vakaasti siihen että kyllä se vaavi sieltä vielä tulee :heart:

Toivottavasti saat Tähtisilmä pian kokeiden tulokset, ja toivon että kaikki olisi kunnossa. Olet oikeassa että epävarmuudessa eläminen on kaikkein pahinta...

:'( Kävimme lääkärillä ja spermankoepesusta löytyi VAIN 2 siittiötä ja nekin liikkumattomia. Turhan kova tuomio :(
Lääkäri antoi kuitenkin yhden pienen toivon jyväsen, kertomalla miehen hormonien olevan kunnossa. Saattaa löytyä TESAlla siittiöitä kiveksistä.
Tämän jälkeen itsellä ja miehelläni vain ei oikein meinaa usko riittää. Seuraavaksi mennään urologille selvittämään, löytyykö kiveksistä vikaa. Siitä sitten TESA:an jos mahdollisuuksia.

Ei tunnu yhtään hyvältä. Onko kenenlläkään onnistunut raskautuminen näinkin huonoilla mahdollisuuksilla? Olisi lohduttavaa kuulla jos joku on onnistunut "tällaisella tuomiollakin".

:/

Voi ei Taivaansilpoja kyllä on turhan kova tuomio,mutta toivotaan,että niitä simoja löytyy! :hug: Mäkin vähän just tätä pelkään siis miehen puolesta.Se kun nyt jo itteesä niin vähättelee ja sit jos tulee ihan tappotuomio analyysistä (kunhan joskus siihen asti päästään) niin sehän masentuu ihan tosissaan.Miehellä kun masennus muutenkin,jota lääkkei hoidetaan..Oon kyllä kyselly,että mitäs sit ja kovin on reippaana,mutta entäs sitten kun tulos aikanaan tulee?

Ei tätä elämää voi kyllä käsittää,ei sitten millään!!Ei tää oo enää reilua ketään kohtaan! |O :'( :headwall:

Voi että Taivaansilpoja, suuri :hug: sinne! Oliko teille aiemmin tehty sperma-analyysiä? Olen jostain lukenut, että IVF on onnistunut henkilöillä, jossa miehellä ei ole siemennesteestä siittiöitä löytynyt. Niitä on siis löytynyt kiveksistä. Toivon teille mitä suurinta onnea asian kanssa! Yritä jaksaa, itsekin huonoja uutisia tänään kuulleena voin ainakin hieman kuvitella miltä sinusta tuntuu :hug:

On tämä maailma välillä niin epäreilu :'( :kieh:

Olipas Annulilla ja etenkin Taivaansilpojalla huonoja uutisia! :hug: Vaikutat Annuli kuitenkin valmiilta hoitoihin ja positiivista asennetta löytyy! Hyvä, hyvä! Toivottavasti Taivaansilpoja teillä on vielä mahdollisuuksia! Mitä tuo TESA tarkoittaa? Olen luultavasti aiheesta joskus kuullut, mutten ole sisäistänyt, kun se ei ole itseä koskenut.

Tähtisilmä: vallan hyvin voi olla vaikutusta kierron pitenemiseen stressaamisella ja muulla! Minulla ainakin helposti tapahtuu niin, vaikka yleisesti ottaen suht säännölliset menkat onkin. Onko sinunkin hormonikartoitukset nyt siinä pisteessä, että loppukierrosta otetaan enää vain progesterooni? Itse olen menossa sen näytteen antamaan perjantaina. Minulle ei tällä kertaa aukiolotutkimusta tehdä, kun se tehtiin kaksi vuotta sitten ja torvet oli auki. Vaikka voihan ne mennä siinäkin ajassa syystä tai toisesta tukkoon. Tai siis se. Yksihän minulla enää on.

Tinttara: vaikutat tällä hetkellä melkoisen ahdistuneelta tämän asian kanssa. Toivottavasti pystytte miehen kanssa puhumaan ajatuksista ja tunteista asian tiimoilta ja toivottavasti sinulla löytyy joku ystävä, kenelle voit avautua. Tai toivottavasti saat tukea edes meiltä, virtuaalitovereilta! :hug:

Nyt arjen askareisiin! Kuuluu taasen!

Yhteistyössä