syksyllä -07 hoidot aloittavat

KESKIVIIKKO 28.11.2007

mukana menossa:

Miuku79, 28v .... Yritystä: vajaa 1v .... 1. Toiveissa .... eka käynti:10/07 .... kp:62/23-56
Tinttara84, 23v .... Yritystä:03/03 alkaen ... 1. toiveissa .... kp: 28/16-29
Annuli81, 26v .... Yritystä: n.1v .... 1. toiveissa ..... eka käynti: 09/07, ICSI hoidot alkamassa lähiaikoina .... kp 29/28-32

Kuunkulta, 25v .... yritystä: 1,5v .... Toiveissa: 1. .... eka käynti 09/07 .... 2. Gonal F +Choragon .... kp: 28/31-53
mussu, 29v .... yritystä: 5v ..... 2.(eka yhteinen)toiveissa .... hormonit käytössä 09/07 alkaen .... kp: 27/28
Tiinuli81, 26 v .... yritystä: kauan .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07 .... clomit käytössä .... kp: 26/28-33
Lapseton82,24v .... Yritystä: 1,5v .... 1. toiveissa .... eka käynti: 11/07 .... kp: 24/25-28
tähtisilmä79, 28v .... yritystä: 1v .... toiveissa: 1 .... eka käynti: 09/07 .... kp: 24/33
Dreamer88,19v .... yritystä: 12kk .... 1.toiveissa .... eka käynti:08/07.... 2.clomit.... kp: 23/26-86
Pillipiipari................Yritystä: 2,5v.......1.toiveissa.....eka käynti: 5/06.....2.inssi takana.....kp:22/27-36
gisla, 28v .... yritystä 04/06 asti .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07 .... kp: 20/22-27
katjuska-80, 26v .... Yritystä: reilu vuosi .... 3./1. yhteinen toiveissa .... eka käynti: 09/07 .... Kp: 20/28
Äityli-84, 23 v...yritystä: pari vuotta .... 2.toiveissa ..... eka käynti 10/07 .... kp: 18/31-40
Sitrus79, 28v .... Yritystä: 1v .... 1. toiveissa .... eka käynti: tulossa .... kp: 14/29-36
Lizard, 32v .... Yritystä: 4v .... 1. toiveissa .... eka käynti:09/07, Menopur ja Pregnyl käytössä .... kp 9/19-32
nanna81, 26v .... 1. toiveissa .... Yritystä: 08/06 .... 3.clomit .... eka käynti 08/07 .... kp 2/26-33
JaneG, 27v ..... Yritystä: 12/06...... 1. toiveissa ...... eka käynti: 10/07,ISCI hoidot vuoden 2008 alussa ......... kp 2/14-90
Koralli73,34v .... Yritystä: 1,5 v .... Toiveissa: 2 ...eka käynti 09/07... kp: 2/25-30

Kirma,29v, yritystä reilu vuosi,.......2.toiveissa.......
Viipsu,24v .... yritystä 1,5vuotta .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07
Hilma71, 36v, yritystä: vuosia, 2. toiveissa, eka käynti: 08/07
Nati, 25v, Yritystä: 14kk, 1. toiveissa, eka käynti 08/07
demi, 34v , Yritystä 13v , 2. toiveissa, eka käynti: 09/07
Taivaansilpoja , 26v, Yritystä: 6v, 1. toiveissa, eka käynti: 10/07
tnkosonen, 25v, yritystä 1v, 1. toiveissa, eka käynti:11/07
Tinttu , 19v. Yritystä: vajaa vuosi, 1. toiveissa, eka käynti: tulossa
J3N3, 22v. Yritystä 02/07,1. toiveissa, hoidot alkaneet 09/07, clomifen, terolut ja metformin käytössä
Kris,34v, Yritystä 2-3v, 1. toiveissa, eka käynti 08/07 ja eka ivf takana
Miikkis, 25v, yritystä 2,5v, 1. toiveissa, clomit kokeiltu, IVF edessä.

plussanneet:

Flikka: 1.clomit......... 8.10
tuutikki: 1.clomit........ 15.10
mmm: 2.inssi ............ 5.11
Sorsa: clomit ............ 17.11

Heippa!!

Hieman vielä taustailen täällä, odottelen että saadaan kunnon lähtö ivf:ään. 3.12 eli ens ma on cystakontrolli ja jos on edelleen siellä niin sitten tyhjennetään/puhkaistaan se. Samalla kertaa on hoitokartan laatiminen ja pistosopettelu. Onko täällä muita pistelijöitä???

Sorry kun en vielä ole tutustunut teihin paremmin, yritän vkonloppuna hoitaa "kotiläksyni" :LOL:

mussulle kovasti ++++++++++++++ :whistle: puhaltelen täältä tulemaan

ja voima :hug: kaikille meille!!

mussulla ja gislalla onkin jännät paikat!
:whistle: ++++++++++++++++++++++++++ puhkun täältä

Mullakin alkaa olemaan tuota yritystä 1,5 vuotta takana, että sen vois täältä päivittää.

Taivaansilpojalle
voima :hug: Pidän kaikki peukut ja varpaat pystyssä, että saisitte hyviä uutisia.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti! Ja tädin uhreille :hug:

Mussuun iski malttamattomuus ja tein juuri mammaksin herkällä liuskatestillä erittäin haalean haamun :D :| :xmas: En malttanut odottaa aamuun, kun posti tänään toi 3 liuskaa. Nyt pitäisi malttaa töihin mennä pian.... Vielä en suostu siirtymään plussanneisiin - luulen, että tuo haamukin on vain mun silmissä, kun niin kauan ja tarkkaan testiä tuijotin

Gislalle myös onnea jännilyyn :whistle: +++++++ ;)

taivaansilopjalle :hug:

Täältäkin varovaiset onnittelut mussulle!!!!! :flower: Mä en kyllä uskalla tehdä sitä testiä kuin vasta perjantaina... Teen heti aamulla ennen töihin menoa. Hui kun jännittää...

Taivaansilpojalle voimia kovasti. Ja kaikille muillekin. :hug:

Mussulle varovaiset onnittelut!!! Gislalle tärppionnea!

Minä sain sen soiton lääkäriltä ja hän totesi, että kokeillaan 4 kiertoa clomeja ja lugeja, josko niistä olisi apua. Hyvä niin, tuli hyvä mieli ja vähän ees toiveet kasvoi, että voisi tärppi tullakin. Ja ehdin ne aloittaa jo tähän kiertoon :) Eli se joka päivittää listaa, niin voisi lisätä sinne minulle 1. clomit, kiitos!

Plussaonnea kaikille!

Mussulle täältäkin päin varovaiset onnittelut!! Toivottavasti viiva vahvistuu :heart:
Korallille :hug: tädin tulon johdosta!

JaneG, milloin teillä oli hoidot alkamassa? Meillä siis eka ICSI tammikuussa, mutte ens kierrossa (joka alkaa varmaan ihan pian) alkaa jo omien hormonien alasajo sumutteilla.
Miikkis, mulla siis alkaa pian pistämään opettelu myös... Itseään voikin olla yllättävän vaikea pistellä, saa sitten nähdä miten tulee onnistumaan, voi olla että mies joutuu kauhukseen hommiin :D

Jaksamista ja tsemppiä kaikille :hug:

Haamu taisi sittenkin olla tosiaan mun silmissäni vain, tänään ei edes haamua aamusta ja nyt täti jo tekee tuloaan. Olikin se mahdollinen plussaus tässä vaiheessa (paljon aiemmin, kuin, mitä lääkäri arveli olevan mahdollista), liian hyvää ollakseen totta. Ihme kyllä, mä en ole edes hirmuisen pettynyt - uudella innolla uuteen kiertoon, kyllä se oikea plussa vielä tulee ;) Enää en testaa ennen, kuin aikaisintaan mennkapäivänä (arvatkaapa vaan, maltanko odottaa, vaikka nyt näin sanon)

TORSTAI 29.11.2007

mukana menossa:

Miuku79, 28v .... Yritystä: vajaa 1v .... 1. Toiveissa .... eka käynti:10/07 .... kp:63/23-56
Tinttara84, 23v .... Yritystä:03/03 alkaen ... 1. toiveissa .... kp: 29/16-29
Annuli81, 26v .... Yritystä: n.1v .... 1. toiveissa ..... eka käynti: 09/07, ICSI hoidot alkamassa lähiaikoina .... kp 30/28-32

Kuunkulta, 25v .... yritystä: 1,5v .... Toiveissa: 1. .... eka käynti 09/07 .... 2. Gonal F +Choragon .... kp: 29/31-53
mussu, 29v .... yritystä: 5v ..... 2.(eka yhteinen)toiveissa .... hormonit käytössä 09/07 alkaen .... kp: 28/28
Tiinuli81, 26 v .... yritystä: kauan .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07 .... clomit käytössä .... kp: 27/28-33
Lapseton82,24v .... Yritystä: 1,5v .... 1. toiveissa .... eka käynti: 11/07 .... kp: 25/25-28
tähtisilmä79, 28v .... yritystä: 1v .... toiveissa: 1 .... eka käynti: 09/07 .... kp: 25/33
Dreamer88,19v .... yritystä: 12kk .... 1.toiveissa .... eka käynti:08/07.... 2.clomit.... kp: 24/26-86
Pillipiipari................Yritystä: 2,5v.......1.toiveissa.....eka käynti: 5/06.....2.inssi takana.....kp:23/27-36
gisla, 28v .... yritystä 04/06 asti .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07 .... kp: 21/22-27
katjuska-80, 26v .... Yritystä: reilu vuosi .... 3./1. yhteinen toiveissa .... eka käynti: 09/07 .... Kp: 21/28
Äityli-84, 23 v...yritystä: pari vuotta .... 2.toiveissa ..... eka käynti 10/07 .... kp: 19/31-40
Sitrus79, 28v .... Yritystä: 1v .... 1. toiveissa .... eka käynti: tulossa .... kp: 15/29-36
Lizard, 32v .... Yritystä: 4v .... 1. toiveissa .... eka käynti:09/07, Menopur ja Pregnyl käytössä .... kp 10/19-32
nanna81, 26v .... 1. toiveissa .... Yritystä: 08/06 .... 3.clomit .... eka käynti 08/07 .... kp 3/26-33
JaneG, 27v ..... Yritystä: 12/06...... 1. toiveissa ...... eka käynti: 10/07,ISCI hoidot vuoden 2008 alussa ......... kp 3/14-90
Koralli73,34v .... Yritystä: 1,5 v .... Toiveissa: 2 ...eka käynti 09/07... kp: 3/25-30

Kirma,29v, yritystä reilu vuosi,.......2.toiveissa.......
Viipsu,24v .... yritystä 1,5vuotta .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07
Hilma71, 36v, yritystä: vuosia, 2. toiveissa, eka käynti: 08/07
Nati, 25v, Yritystä: 14kk, 1. toiveissa, eka käynti 08/07
demi, 34v , Yritystä 13v , 2. toiveissa, eka käynti: 09/07
Taivaansilpoja , 26v, Yritystä: 6v, 1. toiveissa, eka käynti: 10/07
tnkosonen, 25v, yritystä 1v, 1. toiveissa, eka käynti:11/07
Tinttu , 19v. Yritystä: vajaa vuosi, 1. toiveissa, eka käynti: tulossa
J3N3, 22v. Yritystä 02/07,1. toiveissa, hoidot alkaneet 09/07, clomifen, terolut ja metformin käytössä
Kris,34v, Yritystä 2-3v, 1. toiveissa, eka käynti 08/07 ja eka ivf takana
Miikkis, 25v, yritystä 2,5v, 1. toiveissa, clomit kokeiltu, IVF edessä.

plussanneet:

Flikka: 1.clomit......... 8.10
tuutikki: 1.clomit........ 15.10
mmm: 2.inssi ............ 5.11
Sorsa: clomit ............ 17.11

No höh, mussu. Toivottavasti kuitenki olis se haamu pitäny paikkansa. Teitkö saman merkkisellä testillä uusinnan? Tänään alkoi kolmas clomi kierto. Jännittää jo maanantain tutkimukset.
Diagnosoin itselle toissapäivänä endometrioosinki. Eikös siinä ollut, että saattaa aiheuttaa kiinnikkeitä sisuksiin?? Minulla on nimittäin yhden leikkauksen yhteydessä kolmisen vuotta sitte irroteltu kiinnikkeitä vatsasta, enkä oikeen ikinä saanut siihen selvitystä, että miten ne oli sinne tullu kun aiemmin ei oltu leikattu tai mitään. Nyt vain mietityttää, että miten sais asian esitettyä gynelle ilman, että se nauraa minut huoneesta ulos näin kotidiagnostikkona =) . Viimeksi se ei oikein näyttäny tykkäävän kun kyselin matalien verenpaineiden ja korkean hb:n vaikutuksesta... Pitääki mennä kaikkea lukemaan, varmaan kohta on keripukkikin kun vain tarpeeksi löytää oireista tietoa :D .

Noh, tulinkin jo takaisin :LOL: Eli sunnuntaina päätettiin lopettaa hoidot, mutta maanantaina tarkastuksessa löytyi 11mm folli-mölli :) Pistin sitten vielä menopuria ma-ke ja tänään tarkastus, folli oli jo 19mm :) Huomenna on inssi ja kahden viikon päästä toivottavasti plussa :) Tiedän, että onnistumis mahdollisuudet ovat n.1/5, mutta silti uskon, että meille elovauva tulee :) *en myönnä, että kävin tänään ostamassa TAAS vauvojen vaatteita ja jopa äitiyspaidan..=vauvakuumeen tappokeino mulle :ashamed: *

mussuhmmm....jopas on kummallista. Kyllä siellä varmaan on kuitenkin ollut alkio kiinnittymässä, kun sitä raskaushormonia kuitenkin on testissä näkynyt. Monien testien pakkausselosteessakin jo lukee, että testi on positiivinen huolimatta viivan värin vahvuudesta, että tuollainen hailakkakin viiva on positiivinen tulos. Joko se on ollut ns. kemiallinen raskaus :| tai sitten siellä joku vielä möllöttelee, mutta raskaushormonia erittyy vaan jotenkin hitaammanpuoleisesti :heart: Toivottavasti tuo viimeinen vaihtoehto.

nannaKannattaa tosiaan mainita gynelle kaikki mahdollinen. Mutta jos gyne ei ota huoliasi tosissaan, niin sitten on parempi vaihtaa parempaan gyneen. Tuo endometrioosikin on niin kinkkinen juttu ja vaikeasti diagnosoitava. Se tosiaan voi aiheuttaa noita kiinnikkeitä sisuksiin tai joku muu tulehdus sisuksissa saattaa niitä kiinnikkeitä aiheuttaa. Endometrioosikin voidaan varmasti todeta vasta laparoskopiassa ja siellä nähdään muutenkin sisuskalujen tilanne. Kannattaa selittää tuo asia gynelle juuri niin, että kerrot, että sinut on 3 vuotta sitten leikattu jne. näyttöä on että sieltä kiinnikkeitä löytyi. Voit myös sanoa, että olet kuullut endometrioosista ja sulla on niitä ja niitä oireita ja haluat että se tilanne selvitetään. Jos haluat tuohon laparoskopiaan, joka on siis ainut varma keino selvittää se, niin sun on vaatimalla vaadittava sitä. Näin minäkin tein ja homma lähti eteenpäin. Ja pääsin laparoskopiaan.

Dreamer Hyvä, että tulit näin pian takaisin :LOL: Tässä sitä näkee miten vaikeaa tän lapsettomuuden kanssa on . Sitä on yhtenä hetkenä heittämässä toivon jo menemään ja toisena taas toivo viriää uudestaan.
Onnea inssiin!
Ehkä siis saat sen vauvan 8.8.08 ;)

Ihanaa Dreamer, että mieli taas parempi ja välillä hyviä uutisia!
Mussulle peukkuja jännittävään tilanteeseen!

Kyselisin teiltä vieläkin noita alkeellisia kysymyksiä ovulaatiosta...eli voiko ovuloimattomuuden varmaksi todeta muuten kuin ultrassa?
Entä voiko menkat olla suht säännölliset vaikkei ovulaatiota tapahtuisikaan?

Minä olen mittaillut lämpöjä, helposti stressaavana en ole kokeillut ovulaatiotestejä. Arvelen, että testaamiset nostais liikaa paineita ja yhtään uutta hermoilunaihetta en enää tähän halua.

kirma: Joo ultassa näkee onko follit kasvaneet ja minkä kokoisia, siitä voi sitten päätellä tapahtuuko ovulaatio.
Mulla todettiin ovuloimattomuus hormoniverikokeilla. Eli loppukierrossa progesteronin arvosta näkee onko ovuloinut. Ja sitten gyne sanoi, että mun ylipitkissä kierrossa kp yli 40 ja 50 ovulaatiota ei tapahdu ollenkaan.
Eli juuri nuo epäsäännölliset kierrot kertoo ovuloimattomuudesta. Sitä en tiedä voiko menkat silti olla säännölliset vaikka ovista ei tapahtuisikaan.
Minäkin olen kokeillut mittailla noita lämpöjä, mutta jätin sen homman siihen, kun en näistä kierroistani saanut mitään selkoa, kun venyivät vaan.

Aamulla tosiaan oli semmonien olo, että menkat alkaa ja vähän tuli ruskeaa limaa (yleensä heti joko punaista verta tai tummaa verta, mutta ei limaa), eli ilmeisesti jotain on tai on ollut. Vatsassa on ihan tutun menkka tunteet, mutta mitään selkeää vuotoa ei ole vielä tullut, vaikka WC:ssä tulee käytyä jo ihan senkin takia, että kurkkaa, joko on alkanut. Voi olla tietty, että toiveet tekee tepposet sekä silmille, että mankkojen alulle. Jotenkin on semmoinen ei-raskaana oleva olo nyt, joskin aika lailla oireeton olo on ollut koko ajan, kohdunnipukkaa olen tänäänkin kokeillut ja se on aika ylhäällä ja kiinni, mielestäni edelleen aika kovakin... Ja mua nukuttaa paljon :/ :/ :/

Tervetuloa takaisin dreamer! Sinut pidettiin listoilla kokoajan ja kovin varmasti kaikki toivottiin, että pääset taas jaloillesi ja kiva, kun pääsit. Tämä on rankkaa aikaa tämä lapsettomuus, kun tulee takapakkeja ja huonoja uutisia, kivaa, että teille tuli vaihteeksi hyviäkin :D

Nanna, tein testin samalla mammaksin herkällä liuska testillä - ensi kerralla ostan kyllä jotain muita ihan kokeilumielessä. Mainitse tosiaan gynelle arvelusi, ei niistä haittaakaan ole ja jostainhan ne kiinnikkeet sinne on tullut, hyvä on gynenkin tietää - kyllä se sitten kertoo, jos se ei ole tietämisen arvoista ;) , eikä se naura, kyllä varmasti kaikki lääkärit on tottunut ties mihin koti-diagnooseihin ja tämmöisessä aiheessa sitä monesti on itse paras asiantuntija, jos ei ole tiedossa, mikä vaivaa.

Olen vallan unohtanut kertoa, että kelalta tuli varmistus, että saadaan 100% korvattavuus näihin lääkkeisiin, eli joudutaan maksamaan vain 3?/ostokerta, eli tietty kannattaa ostaa 3kk annos kerralla :D Siippa jo soitti apteekkiin ja varasti 8 pakettia, kun apteekeissa tuntuu olevan normaalisti varastossa vain 1-2 pakettia ja niistäkin on saatettu myydä annos (irroituspiikeiksi myydään 1 annos kerrallaan).

Kiitos sinulle Kuunkulta, valaisit asiaa paljon. Tuosta verikokeesta en tiennytkään!

Itse olen itseäni diagnosoinut ja arvelen putkien olevan tukossa tai ainakin ahtaat. Sehän selittäisi kohdunulkoisenikin.
Minulla lämpöjen mittaus kertoi tosi tarkasti milloin raskaushormoni väheni verestä, lämmöt laskivat hujauksessa 37:stä 36.4:ään. Että ei tuo mittailu ihan tuulesta temmattua ole! ;)

Mussu, eikö ole ihanaa, että jotakin on kuitenkin tapahtunut!! Hoidot siis toimii! :hug:

Mua kiinnostaa tietää, miten kirma ja muut on lämpötilaa seurannut? Millaisella kuumemittarilla? Ja ihan kainalostako? Mua epäilyttää, onko ne mittarit niin luotettavia, sen takia en ole siten uskaltanut testailla...

Mussu, kummallista on... Älä vielä heitä hanskoja tiskiin, voihan vielä olla toivoa. Monillahan raskauden alkuaikoina on menkkamaisia kipuja.

Mulla itselläni on huomen aamuna se testin vuoro... Jännittää kovasti! Mutta ajattelin kyllä, et jos ei tuu plussaa niin sit on joku muu pahasti vialla. Kun on kamalan huono olo välillä ja jonkin verran kipuja tuolla alavatsassa, mutta tosi erilaisia kuin menkkojen aikana.

Voi dääm kun mun kirjotus katos!! :kieh:

Mä alotin mun lämmönmittailun kainalosta (ja ihan normi, elektroninen mittari), mutta siihen vaikuttaa tosi herkästi missä asennossa mittari on ja jos vaikka kesken mittauksen tulee peiton alla hiki. Nyt mittaan kielen alta ja tulokset ei heittele yhtään.
Sillähän ei oikeastaan ole tässä merkitystä miten luotettava mittari on vaan että mittaa aina samalla mittarilla, samasta paikasta ja että 'mittausolosuhteet' on aina samat. Tarkotuksenahan on vaan saada selville se 0.2-0.5 asteen nousu normaalilämpöön.
Minulle gyne suositteli tätä menetelmää, kun kieltäydyin ovistesteistä. Sinullekin gisla voisi toimia kun kiertosi aika säännöllinen. Peukkuja toivotan huomisaamun testaukseen, jospa aukiolotutkimus olisi tehnyt tehtävänsä!! (..voikun minäkin pääsisin siihen..)

Kyllä se kai on uskottava että nega sieltä tuli. :ashamed: Mä kun olin ihan 100% varma, että sieltä tulee plussa vihdoin. Mitähän mä oikein kuvittelin...

No, mutta jotain positiivista, kirmalle kiitos selityksestä, tuo lämmönmittailu kuulostaa hyvältä, sitä mä kyllä alan tulevassa kierrossa harrastamaan. Mä kun en ole oikein niissä ovistikuissa saanut plussaa, vaikka sit verikokeiden mukaan on ovis tapahtunut.

Yhteistyössä