syksyllä -07 hoidot aloittavat vol.2

Maanantai 21.01.2008
mukana menossa: :hug:



Pillipiipari .... Yritystä: 2,5v .... 1.toiveissa .... eka käynti: 5/06 .... IVF/ICSI tammikuussa .... kp:46/27-36
tähtisilmä79, 28v .... yritystä: 1v .... toiveissa: 1 .... eka käynti: 09/07 .... kp:44/33
Koralli73,34v .... Yritystä: 1,5 v .... Toiveissa: 2. .... eka käynti 09/07 .... 2.clomit .... kp:27/25-30
Lapseton82,25v .... Yritystä: 1,5v .... 1. toiveissa .... eka käynti: 11/07 .... kp:26/25-28


mussu, 29v .... yritystä: 5,5v ..... 2.(eka yhteinen)toiveissa .... hormonit käytössä 09/07 alkaen .... kp:23/28-30
onlyer, 21v .... yritystä:2v .... 1.toiveissa .... inssi tulossa tammi/helmikuussa .... kp:23/28-30
Tiinuli81, 26 v .... yritystä: kauan .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07 .... 1. puregon .... kp:21/28-33
Annuli81, 26v .... Yritystä: n.1v .... 1. toiveissa ..... eka käynti: 09/07, 1. ICSI .... kp:19/28-32
Sitrus79, 28v .... Yritystä: 1,5v .... 1. toiveissa .... eka käynti: tulossa .... kp:8/29-36
gisla, 28v .... yritystä 04/06 asti .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07 .... kp:1/22-27



Kuunkulta, 25v .... yritystä: 1,5v .... Toiveissa: 1. .... eka käynti 09/07 .... Taukoa, seuraavaksi IVF/ISCI
Miuku79, 28v .... Yritystä: vajaa 1v .... 1. Toiveissa .... eka käynti:10/07
Dreamer88,19v .... yritystä: 11/06 alkaen .... 1.toiveissa .... eka käynti:08/07
Kirma,29v, yritystä reilu vuosi,.......2.toiveissa.......
Viipsu,24v .... yritystä 1,5vuotta .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07
Hilma71, 36v, yritystä: vuosia, 2. toiveissa, eka käynti: 08/07
Nati, 25v, Yritystä: 14kk, 1. toiveissa, eka käynti 08/07
demi, 34v , Yritystä 13v , 2. toiveissa, eka käynti: 09/07, IVF tulossa maaliskuussa 08
Taivaansilpoja , 27v, Yritystä: 6v, 1. toiveissa, eka käynti: 10/07, tulossa IVF
tnkosonen, 25v, yritystä 1v, 1. toiveissa, eka käynti:11/07
Tinttu , 19v. Yritystä: 1 vuosi, 1. toiveissa, eka käynti 1/08, clomit 12/07
J3N3, 22v. Yritystä 02/07,1. toiveissa, hoidot alkaneet 09/07, clomifen, terolut, metformin, Puregon ja Pregnyl käytössä.
Kris,34v, Yritystä 2-3v, 1. toiveissa, eka käynti 08/07 ja eka ivf takana,
siitä pas.
Miikkis, 25v, yritystä 2,5v, 1. toiveissa, clomit kokeiltu, IVF edessä.
Taiataiga,29v, yritystä 3v, 1.toiveissa, tutkimukset aloitettu syksyllä
Haltia, 23v, yritystä 14kk, 1.toiveissa, tutkimukset alkamassa



plussanneet: :flower:


Flikka: 1.clomit......... 8.10.07
tuutikki: 1.clomit........ 15.10.07
mmm: 2.inssi ............ 5.11.07 (km 01/08?)
Sorsa: clomit ............ 17.11.07
Äityli-84: ...................9.12.07
Lizard:Menopur ja Pregnyl.... 19.01.08



Haamuilijat:

nanna81, 26v .... 1. toiveissa .... Yritystä: 08/06 .... 4.clomit .... eka käynti 08/07 .... kp:26/26-33 .... 21.1.2008


 
Hip hei huraa.....Sydämelliset onnittelut plussasta :heart: Ymmärrän et sua jännittää ja pelottaa, onhan se sinun tilanteessasi aivan luonnollista...kun mä luin sun juttua (19.1) oli se kuin mä oisin kirjottanu...mul kp 33, mä tutkin kans kohdunnapukkani...oli hiukan pehmennyt ja ihan kuin pikkusen aukikin...mieheni oli myös poikien kanssa illan vietossa ja sit kaiken lisäksi mul PMS oireilua...mut mä en usko et mä oisin raskaana, sil takana luomu kuukausi ja lapsettomuutta takana 3 pitkää vuotta ja hoidossa julkisella...niin ja mä oon muuten myös 32v... mä toivon koko sydämestäni,et kaikki menis onnellisesti tästä eteenpäin ja pienokainen olis turvallisesti kiinnittynyt oikeaan paikkaan, *kaikki mitkä voi vaan ristiin laittaa on ristissä*...Nyt uskotaan ja luotetaan siihen, et nyt on teidän onnenne vuoro.... :saint: Kaikille muillekkin tsemppiä ja jaksamista... :heart:

Lizard muistahan käydä kertomassa kuulumiset!!!! =)
 
Lizard, edelleen peukkuja sinulle hermoja raastavaan aikaan! Pidä mielessä, että niin kauan kuin raskaus oli sinulle vielä vain haavetta eikä totta, et mitenkään ole voinut vahingoittaa pikkumurua tekemisilläsi =)

Korallille myös peukutus ja jaksamista menkkoja ootellessa. Toivottavasti eivät odotuta kauan.

Ja Taivaansilpojalla on tänään se kauan odotettu päivä, hurraa :wave:

).( Ovista edelleen odotellessa. Nyt 14/28-30 eli kriittisiä päiviä eletään! Tänä aamuna lämmöt eivät olleet vielä pompanneet, mutta parin päivän sisään uskon sen tapahtuvan. Minä kun en sitä ovistani tunne, lämmöistä vaan huomaan jo menneen.
Olen koittanut kovasti luottaa lääkärin sanaan, luomuraskaus on meillä vaan ajan kysymys. Peittoja ei tartte heilutella kuin joka toinen päivä, siihen on hankalampi uskoa. Mutta tällä periaatteella mennään tämä kiero ja toivotaan parasta.
 
Kirma Toivotaan, että ovis pian tapahtuu ja saatte sen hyödynnettyä. Meillä kanssa lääkärin on sanonut, että jos lääke tehoaa, "luomu"raskaus on ajan kysymyt, muttä kyllä usko siihen välillä horjuu. Sen sijaan se, että peittoja pitää heilutella vain jokatoinen päivä perustuu siihen, että spermanlaatu on parempi, kun välillä on tuo "palautumispäivä", joten yleensä suositellaan tuo joka 2. päivä ovis aikaan.

).( Mitään ihmeempiä oireita ei taas ole, alavatsassa ollut parina päivänä repäisykipuja mm. aivastettaessa, mutta muistaakseni olen niitä kuvitellut ennenkin. Kun en kuitenkaan malta olla testaamatta, ajattelin torstaina uhmata kohtaloa, vaikka taas usko plussaan on vähän koetuksella. Huomenna on simppatestipäivä, toivottavasti tulokset saadaan nopeasti (viimeksi sain vasta, kun menin uudestaan lääkärille, eli parissa viikossa, mitenköhän nyt?)
 
nanna81 Ihanaa!!!!!! Nyt otat ihan rauhallisesti ja ajattelet että käy kuinka käy niin raskaushormonia on kehossasi :heart: Tosi varovaiset onnittelut..... :)

Omia kuulumisia...tänään oli Puregonultra...eipä taaskaan mitään ollut tapahtunut. Samat pco-rakkulat näkyivät ultrassa. Olen pistellyt Puregonia jo 17 päivää putkeen ja jatkan perjantaihin asti. Sitten ultra ja jos ei muutoksia niin annosta nostetaan IU75.....harmittaa ja pelottaa kun munasarjat eivät näytä olevan moksiskaan Puregonista....mikähän mättää????

-Tiinuli-
 
Sinäkin nanna, voi miten ihanaa :heart: Luinkin lupaavista oireistasi toisesta pinosta.
Pinoamme vyöryttää plussa-aalto, piristää omaakin mieltä kummasti ;)

Sanon nyt samat kuin lizardille: koita olla ressaamatta! Tiedän omasta kokemuksesta, helpommin sanottu kuin tehty. Mutta siinä ei nyt ennakkoon murehtimiset auta. Nauti nyt tästä hetkestä ja ajatuksesta pikkumurusta siellä omassa masussa :heart: :D

Mussu, kiitti tsempeistä! Pakko vaan koittaa luottaa miehen siimahäntiin ja lähettää positiivisia ajatuksia omalle munasolulle, siinä kaikki mitä tällä hetkellä voi tehdä ;) Peitot heiluu vielä kovasti tällä viikolla, että kaikki peliin, parin viikon päästä sitten tulos nähdään!
 
:flower: onneksi olkoon kamalasti! Ihanaa, että saadaan sitä plussapinoa vähän edes kasvatettua. Jospa me kaikki jossain vaiheessa sinne päästäisiin...

(.) Mulle voipi laittaa kp 1 tänään... Ei naurata niiku yhtään!
 
Huomenna taas seurantaultraan helsinkiin tarkistaan onko siellä kypsä/kypsiä munia kasvamasssa. Huomenna otetaan se pregnyl injektio ja sit saan toivottavasti vihdoin ja viimein se kauan odotettu OVULAATIO!!!!!!!!!
Jännittää hirveesti... :/
 
Te ootte kyllä aivan huippu-ihania!!! :flower: :heart:
Jaksatte onnitella ja tsempata!

Onnea Nanna!!!! Tästä alkaa oikea plussaputki, eikös vain!??!!

Gisla: :hug:

J3N3: Peukutuksia huomiselle ja siitä etiäpäin!

Tiinuli: :hug: Jo nyt on kumma! Olis jo aika tapahtua jotain!

Puoli-enkeli: Olipas paljon hauskoja yhteensattumia! Toivottavasti teille olisi kuitenkin ihme tapahtunut ja luomu-tärppi käynyt! Vai onko se lainkaan mahdollista? Nimimerkkisi oli vieraan kuuloinen, enkä millään saa päähäni teidän tilannetta eli onko lapsettomuuteen jokin todennettu syy? Kaunis kiitos tsempityksestä!

Soittelin klinikalle tänään ja sain varhaisultran ensi keskiviikolle eli reilun viikon päähän. Syke tuskin näkyy, mutta pääasia olisi nähdä, että alkio on oikeassa paikassa. Hcg:n seurantaa eivät suositelleet, koska se ei välttämättä kerro mitään. Varsinkin kun testi näytti niin selvää plussaa eli luultavasti verikoe näyttäisi reiluja arvoja, oli alkio missä hyvänsä. Kesäisessä KU:ssahan minulla oli arvot ihan samaa luokkaa kuin normaalissa raskaudessa. Mitäs vielä? Lugeja lääkäri ei nähnyt hyödylliseksi, mutta miniaspiriinia kehotti varmuuden maksimoimiseksi nappailemaan. Kun ei niistä haittaakaan ole.

Kirjoittelin nyt pikaisesti omiakin kuulumisia. Yleisesti ottaen yritän jättää teidät rauhaan omilta tuntemuksiltani, koska osalla aivan varmasti lapsettomuus on sellainen tuska tällä hetkellä, ettei jaksa raskautuneen ajatukset kiinnostaa. Haluan kuitenkin käydä teidän tilanteita kurkistelemassa ja jotain välillä huikkaamassa.

Vielä kerran Nannalle hurjasti onnea ja kaikille muille voimia ja tsemppiä kullekin siihen vaiheeseen, missä onkaan!
 
Vastaus; "Nyytti" haaveita takana kolmisen pitkän pitkää vuotta...mulla dg. endo+pco, ilman lääkkeitä en ovuloi lainkaan...mut kuule oikein nautinnollista raskaus aikaa sinulle ja miehellesi...olette sen ansainneet...lähetän täältä hyvän onnen säteitä sinne...käyhän kertomassa "nyytti" kuulumisia kunhan jaksat...minusta +:neet ovat näiden palstojen kunniavieraita, jotka antavat meille muille toivoa... :heart: Kaikkea hyvää sinne... :wave:
 
Tiistai 22.01.2008
mukana menossa: :hug:



Pillipiipari .... Yritystä: 2,5v .... 1.toiveissa .... eka käynti: 5/06 .... IVF/ICSI tammikuussa .... kp:47/27-36
tähtisilmä79, 28v .... yritystä: 1v .... toiveissa: 1 .... eka käynti: 09/07 .... kp:45/33
Koralli73,34v .... Yritystä: 1,5 v .... Toiveissa: 2. .... eka käynti 09/07 .... 2.clomit .... kp:28/25-30
Lapseton82,25v .... Yritystä: 1,5v .... 1. toiveissa .... eka käynti: 11/07 .... kp:27/25-28


mussu, 29v .... yritystä: 5,5v ..... 2.(eka yhteinen)toiveissa .... hormonit käytössä 09/07 alkaen .... kp:24/28-30
onlyer, 21v .... yritystä:2v .... 1.toiveissa .... inssi tulossa tammi/helmikuussa .... kp:24/28-30
Tiinuli81, 26 v .... yritystä: kauan .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07 .... 1. puregon .... kp:22/28-33
Annuli81, 26v .... Yritystä: n.1v .... 1. toiveissa ..... eka käynti: 09/07, 1. ICSI .... kp:20/28-32
Sitrus79, 28v .... Yritystä: 1,5v .... 1. toiveissa .... eka käynti: tulossa .... kp:9/29-36
gisla, 28v .... yritystä 04/06 asti .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07 .... kp:2/22-27



Kuunkulta, 25v .... yritystä: 1,5v .... Toiveissa: 1. .... eka käynti 09/07 .... Taukoa, seuraavaksi IVF/ISCI
Miuku79, 28v .... Yritystä: vajaa 1v .... 1. Toiveissa .... eka käynti:10/07
Dreamer88,19v .... yritystä: 11/06 alkaen .... 1.toiveissa .... eka käynti:08/07
Kirma,29v, yritystä reilu vuosi,.......2.toiveissa.......
Viipsu,24v .... yritystä 1,5vuotta .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07
Hilma71, 36v, yritystä: vuosia, 2. toiveissa, eka käynti: 08/07
Nati, 25v, Yritystä: 14kk, 1. toiveissa, eka käynti 08/07
demi, 34v , Yritystä 13v , 2. toiveissa, eka käynti: 09/07, IVF tulossa maaliskuussa 08
Taivaansilpoja , 27v, Yritystä: 6v, 1. toiveissa, eka käynti: 10/07, tulossa IVF
tnkosonen, 25v, yritystä 1v, 1. toiveissa, eka käynti:11/07
Tinttu , 19v. Yritystä: 1 vuosi, 1. toiveissa, eka käynti 1/08, clomit 12/07
J3N3, 22v. Yritystä 02/07,1. toiveissa, hoidot alkaneet 09/07, clomifen, terolut, metformin, Puregon ja Pregnyl käytössä.
Kris,34v, Yritystä 2-3v, 1. toiveissa, eka käynti 08/07 ja eka ivf takana,
siitä pas.
Miikkis, 25v, yritystä 2,5v, 1. toiveissa, clomit kokeiltu, IVF edessä.
Taiataiga,29v, yritystä 3v, 1.toiveissa, tutkimukset aloitettu syksyllä
Haltia, 23v, yritystä 14kk, 1.toiveissa, tutkimukset alkamassa



plussanneet: :flower:


Flikka: 1.clomit......... 8.10.07
tuutikki: 1.clomit........ 15.10.07
mmm: 2.inssi ............ 5.11.07 (km 01/08?)
Sorsa: clomit ............ 17.11.07
Äityli-84: ...................9.12.07
Lizard:Menopur ja Pregnyl.... 19.01.08



Haamuilijat:

nanna81, 26v .... 1. toiveissa .... Yritystä: 08/06 .... 4.clomit .... eka käynti 08/07 .... kp:27/26-33 .... 21.1.2008

 
Olen samaa mieltä puoli-enkelin kanssa, että tänne vaan uutisia kertomaan kaikki plussanneet, ei se ole meiltä keltään pois, päinvastoin, on kiva kuulla, että jollekin hoidot ovat tehonneet. Siitä tulle semmoinen olo, että meillä on toivoa. Olen vähän kaivannut, että nuo aiemmin plussanneetkin olisivat käyneet välillä "tervehtimässä", yhdessähän tässä on jännitetty ja yhdessä iloittu plussasta.

Mitenkäs puoli-enkeli, lisätäänkö sinut listaan?
 
Onnittelut nanna!!!:flower: :heart:
Nyt näyttää tosiaan hyvältä tämän vuoden alku.
Plussahanat on auki :D Täältä me muutkin perästä tullaan!
:wave: Eiks vaan?

J3N3, onnea ultraan!

gisla, :hug:

Tiinuli, :hug: no johan on! Tuo taitaa tosiaankin olla aivan liian pieni annos puregonia. Kyllä ne munasarjat varmasti reagoivat, kunhan saavat vaan oikean annostuksen. Harvoilla tuo kaikkein pienin annos tuottaa heti tulosta. Tsemppiä!

Joo olisi välillä kiva jos plussanneet kävisivät tervehtimässä ja tsempittämässä meitä muita. Yhdessähän täällä iloitaan ja surraan.

 
:heart: Lämpimät onnittelut nannalle plussauksesta! :heart: Pikaliimaa ja tarrasukkia pikkuiselle! :flower:

Lizardillekin vielä uudelleen onnittelut. Ymmärrän kyllä pelkosi, olettehan te jo liian paljon surua ehtineet kokea tällä vauvarintamalla. Mutta tällä kertaa kaikki menee hyvin! Uskon, että kaikilla tässä pinossa on sormet ja varpaat pystyssä sen toivossa, että te saatte 9 kuukauden päästä oman käärön syliinne. :heart: Jaksuja! :hug:

Hienoa, Taivaansilpoja, että teillä lähti hoidot etenemään noin vauhdilla. Raskaustestejä vain tilaamaan etukäteen! ;) Positiivisesta ajattelusta on varmasti hyötyä, pidä siitä kiinni. :flower:

Koralli, gisla ja Tiinuli :hug:

J3N3: Miltäs ultrassa näytti? Peukutusta sinne. :wave:

Ja kirmalle onnea oviksen metsästykseen! Jos kerran lääkärikin sanoi, että luomuraskautuminen on vain ajankysymys, täytyyhän siihen uskoa. :) ++++ :whistle:

).:) Tunteet vaihtelevat toivosta kiukun kautta epätoivoon. Olimme eilen gynellä suunnittelemassa ekaa inssiä. Hän vain kertoi miten inssi tehdään käytännössä ja sitten lähdimme kotiin. Tuli jälkikäteen mieleeni, että olisikohan ollut paikallaan vaikka ultrata mikä tilanne on tällä hetkellä? Kierto on tosin vasta niin alkuvaiheessa, että en tiedä olisiko siitä ollut mitään hyötyä. Nyt vain alan loppuviikosta tikuttaa ovista ja jos se tulee, soitan lääkärille ja inssi tehdään. Jos en ovuloi, seuraavaksi tehdä hormoniavusteinen inssi. Eli clomit mullakin tulee joka tapauksessa käyttöön. :eek: Mulla ei ole kovin suuret odotukset inssin suhteen sen onnistumisprosenttienkin takia. Ja jotenkin mua epäilyttää se, ettei tämä yksityinen lääkäritalo eikä meitä hoitava lääkäri ole erikoistunut lapsettomuushoitoihin. Täytyy vain uskoa, että hänellä on homma hanskassa. Pahinta vain tällä hetkellä on se, että mä olen menettänyt uskoni siihen, että meille joskus suotaisiin biologinen lapsi. Aikaisemmin olen pystynyt kuvittelemaan elävästi meille kaksi lasta, mutta nykyään unissanikin hoidan vain ystävien ja työkavereiden lapsia. Adoptiostakin olemme jo puhuneet, mutta siihen en ole vielä henkisesti valmis. Lapsettomuuden takia on joutunut käymään niin monenlaisia tunteita läpi, että nyt alkaa jotenkin takki olla tyhjä. Näiden tutkimusten ja hoitojen hidas eteneminenkin on ollut raskasta. Meitä on palloteltu paikasta toiseen ja infoa on saanut itse metsästää. Kerron siitä vaikka joku toinen kerta enemmän. Mutta esimerkiksi tähän inssiin olemme menossa ilman, että tiedämme mitä se maksaa. :headwall: Viikko sitten soittaessani aikaa suunnitteluun kyselin samalla hinnoista. Minut yhdistettiin varmaan viisi kertaa eteenpäin: gynepuolelta labran kautta leikkaussaliin! Mä olen selittänyt varmaan sen paikan siivoojallekin, että me ollaan tulossa sinne inssiin enkä silti tiedä kustannuksia. |O Eilen en lääkäriltä edes jaksanut mitään kysellä, on niin luovuttanut olo. :ashamed: Mutta joka tapauksessahan me ainakin kerran inssiä kokeillaan, maksoi se mitä maksoi.

Anteeksi, että olen näin alavireinen. Tarkoitus ei ole masentaa teitä muitakin. Johonkin vain täytyy purkaa tätä pahaa mieltä. Mies suhtautuu niin positiivisesti tuleviin hoitoihin, ettei hänelle oikein voi näistä tunteista puhua. Hänen mielestään murehdin turhia etukäteen. Ja tottahan se on, eipä näiden asioiden vatvominen etukäteen mitään auta. Mutta en ole vielä löytänyt aivoistani off-nappulaa... :/

Lupaan, että olen ensi kerralla piipahtaessani toiveikkaammalla tuulella. :saint: Tehtailkaa te sillä välin paaaljon plussauutisia. :) Voimia kaikille! :heart:
 
Sitrus; Toi sun viestis oli huippu...repesin nauruun kun luin kohdan, et jopa siivoja tietää teidän inssistä, mut te ette tiedä edes hinnasta :LOL: Ymmärrän varsin hyvin sua, muakin on pompoteltu vaiks miten ja ite on suunnilleen tätynyt omalle gynelle sanoa miten ois paras edetä...sitten mua potkaisi onni kun meidän sairaalaan tuli lääkäri joka on erikoistumassa naistentauteihin ja sen speciaali alaa on lapsettomuus...hän sai vauhtia hoitoihin...älä menetä toivoa olet hoidoissa vasta alkumetreillä (eka inssi) ja kaikki on mahdollista...toivoaan ei kannata menettää, ennenkuin kaikki on kokeiltu :heart: ...ja sitkin on vielä toivoa...Vaikka olet hoidossa yksityisellä gynen klinikalla, oletko silti julkisella hoidossa? Joskushan julkinen voi ostaa palvelun yksityiseltä palv.tuottajalta, jos muutoin ei tätä ole julkisella tarjota. Jokaisella naisella/miehellä jotka ovat fertiilissäiässä, on oikeus päästä julkiselle puolelle lapsettomuushoitoihin, jos raskautta on yritetty tuloksetta n.1 vuosi. Mutta aiemmin kannattaa hakeutua hoitoon, jos tietää et on jokin raskautta alentava tekijä. Tosin monet hakeutuvat yksityiselle aikaa säästääkseen ja saadakseen parempaa palvelua...Julkisella hoidot ovat huomattavasti edullisemmat... Mutta jonottaminen ja hoitojen eteneminen "etanavauhtia". Hyvä että päästelet paineita täällä palstalla, sitä vartenhan me täällä ollaan..:heart:

Mussu; Älä suotta laita mua listaan sillä "hengailen" siel täällä...mun 4. lääkkeellinen inssi alkaa vasta sitten kun täti suostuis tulemaan... :kieh:
 
Pikaisesti vaan pikkuasia sinulle SITRUS :wave:

Minun käyntini lääkärissä oli kp9, eli aikalailla samoihin aikoihin kuin sinulla. Minut ultrattiin ja kasvava munasolu näkyi mallikkaasti, samoin limakalvot. Että on aika outoa käytöstä, etteivät tutkineet mikä oli sinun tilanteesi kiertoa ajatellen :eek: .
Myös minä aloitan clomit seuraavaan kiertoon jos tästä ei tulosta tule. Onneksi on sitten joku kohtalotoveri, clomit tuntuu niin 'aloittelijan' hoidolta :ashamed:
 
Moikat!

Ja suuren suuret onnittelut plussanneille ja rutistukset muille viellä plussaa odottaville...

Minut voitte poistaa listalta koska ei ole rahkeita ja energiaa kirjuutella, mutta tottakai käyn silloin tällöin lukasemassa teidän kuulumisia kun kiireiltäni kerkeän...itselläni on uusi yritys taasen päällä, menkat ohitettu...

Mutta oikein hyvää jatkoa teille kaikille ja toivottavasti plussaamme kaikki pikaisesti :heart:
 
kirma: Kiitos kommentistasi. Hemmetti, kun olisin tajunnut sitä ultrausta pyytää! Jälkikäteen vasta aloin ajatella, että olisi kai kohdun limakalvon tilanteen sentään voinut katsoa. Luottamus gyneen laskee edelleen... :(

puoli-enkeli: Kiitos sinullekin kommentista. Meidän keskussairaalassa ei voida inssiä tehdä, koska siellä ei ole asianmukaista labraa. Hoitava lääkäri nosti kädet pystyyn ja kehotti lähtemään yksityiselle kokeilemaan. Mikäli pari, kolme inssiä ei tuota tulosta tai miehen simpat osoittautuvat inssissä (taas) huonolaatuisiksi, meidät laitetaan julkiselle ivf-jonoon. Näin siis kertoi lääkärimme oman paikkakuntamme keskussairaalassa.

Kuitenkin yksityisellä gyne kertoi, että alueellamme toimivat keskussairaalat (kolme kpl) tekevät yhteistyötä ja voivat lähettää toisilleen potilaita, joita omassa sairaalassa ei voida auttaa. Maksusitoumustakaan ei enää tarvita. Teemme siis nyt yhden inssin yksityisellä ja saamme sen jälkeen yksityisen lääkäriltä lähetteen takaisin julkiselle puolelle. Siirrymme siis potilaaksi toiseen lähialueen keskussairaalaan, josta asianmukainen labra löytyy. Pistää niin vihaksi, kun oma lääkärimme ei tästä mahdollisuudesta kertonut! |O Olisimme voineet aloittaa hoidot julkisella, ilman kallista (oletettavasti, edelleenkään en tiedä inssin hintaa :D ) harha-askelta yksityiselle. Sekava sepustus, mutta ehkä pääsette käsitykseen tilanteesta. Prkl! Kuten huomaatte, masennus on taas vaihtunut kiukkuun. :p Parempi näin, taistelutahto alkaa taas nostaa päätään. :) Ja kiitos tsempityksestä, puoli-enkeli. :flower: Alkutaipaleellahan tässä ollaan, mutta kovin takkuista tuntuu matkanteko olevan. Kohta vuoden verran on ongelmat olleet tiedossa (mulla pco-tyyppiset munasarjat, miehellä laiskanpuoleiset simpat), mutta juuri mitään ei tähän saakka ole tapahtunut. Hiljaa hyvä tulee, vai kuinka? :LOL:

On tosi terapeuttista purkaa tuntemuksiaan tänne pinoon, vaihtaa kokemuksia ja lukea toisten hoitojen etenemisestä ja onnistumisista. Kiitos teille kaikille siitä! Ja pidetään peukkuja, että saadaan kohta perustaa odotuspuolelle oma vastaava pino. ;) :heart:
 
Sitrus; Nyt tsemppiä ja pitkää pinnaa...no seuraavan kerran laitat lääkärin tenttiin, eiks niin ja pyydät kaikki maailman verikokeet + munatorven aukiolo tutkimuksen jne...mut kuule toivotaan et sun ei tartteiskaan tän kierron jälkeen turvautua näihin palveluihin... vaan tärppi kävis heti...:heart:

Tähtisilmä; Teille oikein paljon onnea ja jaksamista koitoksissanne... :hug:
 

Yhteistyössä