Syitä, miksi palsta ei jaksa pitemmän päälle kiinnostaa..

Ihmettelijä
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja näinkös se oli?:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Edellisten kommenttien jälkeen voisi vain lisätä;

Ihminen ei voi olla onnellinen ilman parisuhdetta! Jos muuta väittää valehtelee! :heart:

Ja lapset on aina vahinkoja elleivät synny avioliitossa tai jos ei ole halunnut elää loppuelämäänsä lapsen isän kanssa.
Voi olla onnellinen, mutta sinähän joka paikassa ilmaiset sitä ettei ihminen voi olla onnellinen parisuhteessa! Se on aina jotain riippuvuutta tms!

Ja toki olet suunnitellut lapsesi, sitä ei kukaan kiellä, mutta et varmastikaan suunnitellut eroja lapsien isien kanssa etukäteen lapsia tehdessäsi? Ainakin täällä väitit onnenne kukoistavan ja teillä olevan niiiiin maan mahdottoman hyvä suhde! Kunnes koitti eropäivä :)
Opettele lukemaan. En ole ikinä kirjoittanut noin. Ja täällä on niin jumalattoman yksinkertaista porukkaa joka ei osaa lukea tuonkaan vertaa, niin ehkä pikkasen alkaa kyllästyä palstaan.

Ja esikoisen isästä olin päättänyt erota ennen kuin tulin raskaaksi, toisesta en ollut päättänyt mutta se oli ajan kysymys. On melko yksinkertaista olettaa lukeneensa jonkun palstailijan kaikki kirjoitukset elämäntilanteestaan tai edes, että joku kirjoittaisi tänne päivitykset yksityiskohtaisesti mikä tilanne on.
Olet sinä kyllä aikamoinen näyttelijä?! Miten joku viitsii pari vuotta (tai ehkä vielä enemmän) vedättää ukkoaan, leikkiä kotia, hankkiutua raskaaksi ja elää vielä perheenä vuoden päivät, kunnes suunnitelma on täytetty toteen. Uskomatonta.

 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Taisin nimenomaan kirjoittaa, etten heittele mitään diagnooseja. Enkä puhunut tässä sosiaalityön opiskelijana vaan yksityishenkilönä, joka ei haluaisi Emilyn kaltaista ystävää tai edes tuttavaa.
kuten kirjoitinkin: "miettii mielessään", mutta ajatuksen toit kuitenkin tänne julki. yksityishenkilöinähän me kaikki täällä olemme, mitään sen suurempaa eettisyyttä lienee täältä siis turha tähyillä, vaikkakin tiettyjen alojen ihmisiltä sitä saattaisi ihan lähtökohtaisesti olettaa löytyvän..
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Taisin nimenomaan kirjoittaa, etten heittele mitään diagnooseja. Enkä puhunut tässä sosiaalityön opiskelijana vaan yksityishenkilönä, joka ei haluaisi Emilyn kaltaista ystävää tai edes tuttavaa.
kuten kirjoitinkin: "miettii mielessään", mutta ajatuksen toit kuitenkin tänne julki. yksityishenkilöinähän me kaikki täällä olemme, mitään sen suurempaa eettisyyttä lienee täältä siis turha tähyillä, vaikkakin tiettyjen alojen ihmisiltä sitä saattaisi ihan lähtökohtaisesti olettaa löytyvän..
Niin, mietin mielessäni ja toin ajatuksen julki. Tämä on keskustelupalsta ja ap aloitti keskustelun. Luin hänen aloittamansa toisen 11 sivuisen ketjun (loppujen lopuksi kokonaan) ja totesin kirjoittelun perusteella, että hänellä on tietyn tyyppinen persoonallisuus, jota voisi kutsua vaikeaksi. Ja joka voisi myös viitata jonkun suuntaiseen persoonallisuuden häiriöön. Näin päättelin psykologian sivuaineopintojen perusteella, eikä näihin ajatuksiin liity sen enempää sosiaalityön eettisiä opintoja kuin muutakaan mutu-tuntumaa kummempaa.

Pyydän anteeksi jos ja kun henkilökohtainen mielipiteen loukkasi joitain.
 
Sinä sosiaalitapaus olet kyllä tosi veikeä; käyt tekemässä ap:sta muka ammattiopintojesi varjolla diagnoosin joka ei ole mitenkään mairitteleva, ja sitten samaan hengenvetoon pyydät anteeksi JOS olet jota kuta loukannut. Olet melko naurettava sosiaalitapaus.

Tässä ketjussa olisi muita, joiden mielenhäiriöihin kannattaisi ennemmin puuttua.
 
vieras
Olen samaa mieltä Sosiaalitapauksen kanssa siitä, että Emilynissä on ainakin palstakirjoitusten mukaan havaittavissa tiettyyn diagnoosiin sopivia piirteitä, enkä toivoisi tutustuvani häneen elävässä elämässä.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Sinä sosiaalitapaus olet kyllä tosi veikeä; käyt tekemässä ap:sta muka ammattiopintojesi varjolla diagnoosin joka ei ole mitenkään mairitteleva, ja sitten samaan hengenvetoon pyydät anteeksi JOS olet jota kuta loukannut. Olet melko naurettava sosiaalitapaus.

Tässä ketjussa olisi muita, joiden mielenhäiriöihin kannattaisi ennemmin puuttua.
niin.. minuakin ihmetyttää, että joku tekee kahden ketjun perusteella diagnooseja toisesta palstalaisesta. (ja tekijänä vielä ihminen, jolta tosiaan pelkästään opintojen perusteella hiukan enemmän kriittisyyttä voisi odottaa)

ja toinen ihmetystä herättänyt seikka on se, miten emilynin diagnoosit tai diagnoosittomuus ylipäätään liittyi tähän ketjuun.?

mutta nyt lopetan :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Sinä sosiaalitapaus olet kyllä tosi veikeä; käyt tekemässä ap:sta muka ammattiopintojesi varjolla diagnoosin joka ei ole mitenkään mairitteleva, ja sitten samaan hengenvetoon pyydät anteeksi JOS olet jota kuta loukannut. Olet melko naurettava sosiaalitapaus.

Tässä ketjussa olisi muita, joiden mielenhäiriöihin kannattaisi ennemmin puuttua.
sanoisin niin ettei täällä kenenkään kannata alkaa heittelemään diagnooseja toisista palstalaisista.
Ja en muuta voi kun ihmetellä porukan reaktiota Emilynin aloitukseen, mua ei ainakaan ärsyttänyt yhtään, eikä se mun mielestä ollut mitenkään ilkeä, mä tulkitsin sen humoristiseksi.

 
En voi olla vielä lisäämättä kolmanteen kertaan, etten ole diagnosoinut ketään.

Kun puhutaan palstaihmisistä, he ovat pääosin olemassa vain tietokoneemme ruudulla. Lukemamme perusteella luomme nikistä mielipiteen. Nikistä Emilyn sain kuvan, että hän on vaikea persoonallisuus. Se ei ole sairaus, vaje, diagnoosi, tms, vaan vain yksi persoonallisuus muiden joukossa.

Miksi minä en saisi sanoa mielipidettäni ääneen? Oletetaanko minun olevan aina ja joka paikassa kiltisti hymistelevä kukkahattutäti, joka ymmärtää kaikkia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelijä:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja näinkös se oli?:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Edellisten kommenttien jälkeen voisi vain lisätä;

Ihminen ei voi olla onnellinen ilman parisuhdetta! Jos muuta väittää valehtelee! :heart:

Ja lapset on aina vahinkoja elleivät synny avioliitossa tai jos ei ole halunnut elää loppuelämäänsä lapsen isän kanssa.
Voi olla onnellinen, mutta sinähän joka paikassa ilmaiset sitä ettei ihminen voi olla onnellinen parisuhteessa! Se on aina jotain riippuvuutta tms!

Ja toki olet suunnitellut lapsesi, sitä ei kukaan kiellä, mutta et varmastikaan suunnitellut eroja lapsien isien kanssa etukäteen lapsia tehdessäsi? Ainakin täällä väitit onnenne kukoistavan ja teillä olevan niiiiin maan mahdottoman hyvä suhde! Kunnes koitti eropäivä :)
Opettele lukemaan. En ole ikinä kirjoittanut noin. Ja täällä on niin jumalattoman yksinkertaista porukkaa joka ei osaa lukea tuonkaan vertaa, niin ehkä pikkasen alkaa kyllästyä palstaan.

Ja esikoisen isästä olin päättänyt erota ennen kuin tulin raskaaksi, toisesta en ollut päättänyt mutta se oli ajan kysymys. On melko yksinkertaista olettaa lukeneensa jonkun palstailijan kaikki kirjoitukset elämäntilanteestaan tai edes, että joku kirjoittaisi tänne päivitykset yksityiskohtaisesti mikä tilanne on.
Olet sinä kyllä aikamoinen näyttelijä?! Miten joku viitsii pari vuotta (tai ehkä vielä enemmän) vedättää ukkoaan, leikkiä kotia, hankkiutua raskaaksi ja elää vielä perheenä vuoden päivät, kunnes suunnitelma on täytetty toteen. Uskomatonta.
Lal la ti laa, on se hauskaa jos ei osaa lukeaaaaa.. olenhan aiemminkin monta kertaa sanonut, että en mä ketään ole vedättänyt :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
En voi olla vielä lisäämättä kolmanteen kertaan, etten ole diagnosoinut ketään.

Kun puhutaan palstaihmisistä, he ovat pääosin olemassa vain tietokoneemme ruudulla. Lukemamme perusteella luomme nikistä mielipiteen. Nikistä Emilyn sain kuvan, että hän on vaikea persoonallisuus. Se ei ole sairaus, vaje, diagnoosi, tms, vaan vain yksi persoonallisuus muiden joukossa.

Miksi minä en saisi sanoa mielipidettäni ääneen? Oletetaanko minun olevan aina ja joka paikassa kiltisti hymistelevä kukkahattutäti, joka ymmärtää kaikkia?
Minä arvostan enemmän ihmisiä, jotka olen tavannut livenä ja jotka osaavat sekä keskustella että kuunnella lukemansa lisäksi. Kuten eräs psykologikaverini, jonka kanssa tuli jo ensi tapaamisella puhuttua ummet ja lammet asioista yleisellä tasolla, myös näkemyksistäni parisuhteeseen, sen motiiveihin, ydinperheistä jne. Hän oli etukäteen jo sanonut, että on rasittavaa jos ihmiset hakevat hänestä terapeuttia itselleen ja sanoinkin, että sellaiselle en koe tarvetta - minusta oli toki mukava tietää etukäteen, että todennäköisesti ihminen, joka on ammatiltaan psykologi, myös itse on tasapainoinen ja järkevä, ajatteluun kykenevä. Ja tuon tummennetun osion hän totesi minullekin minusta keskustelujemme päätteeksi, vaikken sitä häneltä hakenutkaan, onhan se toki mukavaa kuulla, enemmän sillä on painoarvoa kuin palsta analyyseilla ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
En voi olla vielä lisäämättä kolmanteen kertaan, etten ole diagnosoinut ketään.

Kun puhutaan palstaihmisistä, he ovat pääosin olemassa vain tietokoneemme ruudulla. Lukemamme perusteella luomme nikistä mielipiteen. Nikistä Emilyn sain kuvan, että hän on vaikea persoonallisuus. Se ei ole sairaus, vaje, diagnoosi, tms, vaan vain yksi persoonallisuus muiden joukossa.

Miksi minä en saisi sanoa mielipidettäni ääneen? Oletetaanko minun olevan aina ja joka paikassa kiltisti hymistelevä kukkahattutäti, joka ymmärtää kaikkia?
ei, kukaan ei oleta sun olevan palstan hymistelevä kukkahattutäti, koska se on mun hommani täällä...sorry, oli pakko.

:ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
En voi olla vielä lisäämättä kolmanteen kertaan, etten ole diagnosoinut ketään.

Kun puhutaan palstaihmisistä, he ovat pääosin olemassa vain tietokoneemme ruudulla. Lukemamme perusteella luomme nikistä mielipiteen. Nikistä Emilyn sain kuvan, että hän on vaikea persoonallisuus. Se ei ole sairaus, vaje, diagnoosi, tms, vaan vain yksi persoonallisuus muiden joukossa.

Miksi minä en saisi sanoa mielipidettäni ääneen? Oletetaanko minun olevan aina ja joka paikassa kiltisti hymistelevä kukkahattutäti, joka ymmärtää kaikkia?
ei, kukaan ei oleta sun olevan palstan hymistelevä kukkahattutäti, koska se on mun hommani täällä...sorry, oli pakko.

:ashamed:
:D Hyvä. Äläkä ole häpeissäsi. Kukkahattutädit ovat parhaita :flower: Itse en pystyisi, vaikka haluaisinkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
En voi olla vielä lisäämättä kolmanteen kertaan, etten ole diagnosoinut ketään.

Kun puhutaan palstaihmisistä, he ovat pääosin olemassa vain tietokoneemme ruudulla. Lukemamme perusteella luomme nikistä mielipiteen. Nikistä Emilyn sain kuvan, että hän on vaikea persoonallisuus. Se ei ole sairaus, vaje, diagnoosi, tms, vaan vain yksi persoonallisuus muiden joukossa.

Miksi minä en saisi sanoa mielipidettäni ääneen? Oletetaanko minun olevan aina ja joka paikassa kiltisti hymistelevä kukkahattutäti, joka ymmärtää kaikkia?
ei, kukaan ei oleta sun olevan palstan hymistelevä kukkahattutäti, koska se on mun hommani täällä...sorry, oli pakko.

:ashamed:
:D Hyvä. Äläkä ole häpeissäsi. Kukkahattutädit ovat parhaita :flower: Itse en pystyisi, vaikka haluaisinkin.
...mä en ole sellainen tietoisesti, enkä ole tiennyt sellainen olevani, mutta tällä palstalla oppii kummasti itsestään uutta.
t. palstan pahin kukkahattutäti/ jeesustelija :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Mä en ole vielä kaikkien näiden palstailuvuosieni aikana saanut vastausta siihen, mitä vikaa on kukkahatuissa :whistle: mulla on yksi. Tosin se ei lie sellainen, mitä kukkahatulla tarkoitetaan.
Näin aivan asian vierestä.. :D
ja MUA sanotaan kukkahattutädiksi :eek:
Te olette molemmat ihania (siis sen perusteella mitä olen lukenut) ja suorastaan fanitan Ultramariinia :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kiksejä...:
Pitäkää naiset nyt kiinni niistä tossukoistanne, ketkä olette aikanaan pakottaneet miehiksenne, varsinkin jos asutte Jyväskylän suunnalla!! Jos tuo seksipeto ja kodinhengetär sekä maailman paras lastenkasvattaja sattuu miehenne kanssa vaikka samaan hissiin, niin olette yksinhuoltajia että naps vaan. Ja tietysti jokainen varattu mies, joka ei halua Emilynin kanssa samaan punkkaan, on jotenkin vaimonsa alistama. Kukapa ei Emppua haluaisi!
:LOL: tämä osui NIIN naulankantaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Sinä sosiaalitapaus olet kyllä tosi veikeä; käyt tekemässä ap:sta muka ammattiopintojesi varjolla diagnoosin joka ei ole mitenkään mairitteleva, ja sitten samaan hengenvetoon pyydät anteeksi JOS olet jota kuta loukannut. Olet melko naurettava sosiaalitapaus.

Tässä ketjussa olisi muita, joiden mielenhäiriöihin kannattaisi ennemmin puuttua.
Hmm... kuten?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelijä:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja näinkös se oli?:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Edellisten kommenttien jälkeen voisi vain lisätä;

Ihminen ei voi olla onnellinen ilman parisuhdetta! Jos muuta väittää valehtelee! :heart:

Ja lapset on aina vahinkoja elleivät synny avioliitossa tai jos ei ole halunnut elää loppuelämäänsä lapsen isän kanssa.
Voi olla onnellinen, mutta sinähän joka paikassa ilmaiset sitä ettei ihminen voi olla onnellinen parisuhteessa! Se on aina jotain riippuvuutta tms!

Ja toki olet suunnitellut lapsesi, sitä ei kukaan kiellä, mutta et varmastikaan suunnitellut eroja lapsien isien kanssa etukäteen lapsia tehdessäsi? Ainakin täällä väitit onnenne kukoistavan ja teillä olevan niiiiin maan mahdottoman hyvä suhde! Kunnes koitti eropäivä :)
Opettele lukemaan. En ole ikinä kirjoittanut noin. Ja täällä on niin jumalattoman yksinkertaista porukkaa joka ei osaa lukea tuonkaan vertaa, niin ehkä pikkasen alkaa kyllästyä palstaan.

Ja esikoisen isästä olin päättänyt erota ennen kuin tulin raskaaksi, toisesta en ollut päättänyt mutta se oli ajan kysymys. On melko yksinkertaista olettaa lukeneensa jonkun palstailijan kaikki kirjoitukset elämäntilanteestaan tai edes, että joku kirjoittaisi tänne päivitykset yksityiskohtaisesti mikä tilanne on.
Olet sinä kyllä aikamoinen näyttelijä?! Miten joku viitsii pari vuotta (tai ehkä vielä enemmän) vedättää ukkoaan, leikkiä kotia, hankkiutua raskaaksi ja elää vielä perheenä vuoden päivät, kunnes suunnitelma on täytetty toteen. Uskomatonta.
Lal la ti laa, on se hauskaa jos ei osaa lukeaaaaa.. olenhan aiemminkin monta kertaa sanonut, että en mä ketään ole vedättänyt :)
Ok, eli eksäsi kanssa oli sopinut hankkia lapsen ja samalla sovitte, että eroatte sitten kun lapsi on syntynyt? Mikäs siinä sitten. Kertoo aika paljon miehestäkin. Ottaen huomioon, että mikä soppa näistä päätöksistä on sittemmin syntynyt kertomustesi mukaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Ainomieli:
Good for you, en itsekään juuri lue listaamiasi otsikkotyyppejä. On täällä paljon muutakin, ja jos ei löydy, niin eihän täällä nyt tarvitse olla ja erikseen ilmoitella, että olette muuten surkeaa porukkaa, kyllästyn teihin.

Hyvä jos olet tyytyväinen elämääsi ilman parisuhdetta. Toivottavasti syynä ei ole se, että kokemukset miehistä on niin surkeita - tuli vaan mieleen, kun kirjoitit että miestä tarvitsee lähinnä seksiin.
Ei mun kokemukset miehistä surkeita ole. On vain erittäin harvinaista, että yhdessä miehessä olisi ne kaikki loistavat ominaisuudet.
Kuuluuko siinä miehessä yhdistyä kaikki loistavat ominaisuudet ilman mitään vikoja? Oletko varma että sinussa on kaikki ne naisen loistavat ominaisuudet mitä mies parisuhteessa ja perhe-elämässä yleensä kaipaa?

En tiedä, kuvittelisin vaan että harva meistä täällä kuitenkaan täydellinen on ja parisuhde edellyttää myös toisen vikojen hyväksymistä (tiettyyn pisteeseen asti), eihän sellainenkaan parisuhde ihan toimivalta tunnu jos toinen joutuu kokoajan puolisinsa takia esittämään jotain muuta. Rakastuessa kumppani helposti vaikuttaa täydelliseltä, sitä huomaa ne kaikki yhdistävät tekijät jne, mutta arjen myötä alkaa huomata että toisessa on myös sellaisia puolia jotka ei olekaan niin täydellisiä.

Parisuhteessa voi olla ihan siitä rakkaudesta toista kohtaan, ei siinä tarvitse olla mitään riippuvuutta sen enempää. Eiköhän tosipaikan tullen sitten about jokainen nainen (miksei mieskin) pärjää myös yksin lastensa kanssa. Eri juttu sitten onko oikeasti järkevää erota ehti kun huomaa ettei toinen olekaan täydellinen.

Oletko itse miettinyt ihan vakavasti erojasi siitä näkökulmasta mikä on sinun osuutesi noihin? Miten olet itse toiminut väärin parisuhteissa, mitkä ovat sinun vikasi jotka ovat alkaneet ärsyttää miehiä jne. En tarkoita että pitäisi täällä luetella, mutta varmasti tekee hyvää itsekseen noita miettiä ja myöntää myös ne omat virheensä.
 
ha ha
Mua huvittaa suunnattomasti nämä tämmöset ap:n alottamat palstan mollausketjut, ja miksei täällä haluta (muka) olla. Vittuako sitten vaivautuu tulemaan ja tekemään alotuksen, jos ei täällä viihdy.. :LOL: Paskapuhetta ap:nkin taholta tämä otsikko ja juttu., juuri nuo asiat saavat emilyninkin täällä roikkumaan.. saa sitten tehdä näitä valitusketjujaan.
 

Yhteistyössä