Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:Alkuperäinen kirjoittaja Rapu82:Pitkästä aikaa tänne kirjottelen.
Vähän aika sitten oli sydänkotrolli ja ASD siellä on olemassa ja ehkä n. 4 vuotiaana se suljetaan :/ Sairasteltu on jonkin verran,pari viiikoa sitten oltiin sairaalassa keuhkokuumeen takia :ashamed: pienikokoinen tyttö meillä on,täyttää kohta 2v ja painaa alle 10 kiloa ja on 82cm pitkä![]()
Mua kiinnostaa tää reiän koko joka teidän tytöllä on?? Meillä ens kuussa ultra ja ekg et mä tiedän sitte enempi..
Alkuperäinen kirjoittaja Onnin äiti68:Hei!
Meillä on 7 kk ikäinen tyttö, jolla Fallotin tetralogia, odottaa sydänleikkausta. Leikkaus piti tehdä kesäkuun aikana, mutta on venynyt, nyt odotellaan, josko päästäisiin heinäkuun lopulla, mutta jos ei oireita, venyy leikkaus ties minne. On tämä odottaminen raskasta, kun ei vielä miten paljon sydän jaksaa. Olen huomannut, että kun imee pullosta, tulee kylmänhikiseksi. Käydään kerran kuukaudessa sydämen ultraäänessä KYSissä. Pitävät kyllä muuten hyvän huolen tytöstä. Vielä ole mitään lääkkeitä ollut kun ei sydämen vajaatoimintaa todettu. Jaksamisia sinne.... :wave:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuliina84:Hei,
Meillä poika, nyt 4viikkoa vanha, jolla SVT. Jo kohdussa ollessa sai takykardiakohtauksen, joka "jäi päälle" ja Hesassa kävimme rytminkäännössä. Loppuraskauden söin Sotacor lääkettä joka piti kohtaukset poissa. Synnyttyään poika voi hyvin ja kotiuduimme hänen ollessa 5pvää vanha.
Puolitoista päivää ehdimme viettää kotona kun huomasimme sydämen tykyttävän ja veimme sairaalaan teho-osastolle.
Rytmi saatiin jälleen onneksi käännettyä ennen kuin suurempaa vahinkoa ehti syntymään ja lääkitykseksi kohtauksia estämään aloitettiin jälleen Sotacor.
Hän lääkityksestä huolimatta saattaa saada kohtauksia rasittuessaan (syöminen, itkukohtaus etc).
Onko muilla vastaavaa tai tietoa ylipäätään SVT-pulmista?
Itselläni todettiin pitkä QT-aika kun sydänfilmi minustakin silloin Hesassa otettiin. En tiedä onko sillä vaikutusta asiaan.
Mitään tukiryhmiä tms emme ole ehtineet pohtimaan kun tuntuu että nyt vasta on päässyt alkujärkytyksestä hiukan kuivemmille vesille.
Voimia muillekin!