sydäntä raastavaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myymä

Vieras
Oltiin viikonloppuna leikkimässä meidän uudella pihalla tytön 3v kanssa. Hänellä on nyt jokin vaihe, jossa ystävät ovat erityisen tärkeitä. Eli haluaa leikkiä muiden kanssa ja jos joku on yksin niin aivan huolestuu, että "eikö tolla ole yhtään kaveria" yms..

Noh, pihalla oli lapsia kahdessa rykelmässä leikkimässä. Tyttö ensin seurasi uteliaasti hieman sivusta muiden leikkejä ja rohkaistui kysymään yhdeltä tytöltä voisiko nämä leikkiä hänen kanssaan. Tyttö vastasi vain "en" ja jatkoi muiden kanssa leikkiä :(
meidän tyttö sitten koko pihallaolo ajan vain seisoi ja katsoi muiden leikkejä vaikka yritin keksiä hänen kanssaa muuta tekemistä.

Se on NIIIIIIN sydäntäraastavaa! Lapset on toisilleen niin julmia :(

Joo näin se tuppaa joskus olemaan :( Meidänkin tytsy on vähän hiljaisen puoleinen, kovasti huolestuttaa että hyväksytäänkö se leikkeihin kerhossa, koulussa jne.

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Oltiin viikonloppuna leikkimässä meidän uudella pihalla tytön 3v kanssa. Hänellä on nyt jokin vaihe, jossa ystävät ovat erityisen tärkeitä. Eli haluaa leikkiä muiden kanssa ja jos joku on yksin niin aivan huolestuu, että "eikö tolla ole yhtään kaveria" yms..

Noh, pihalla oli lapsia kahdessa rykelmässä leikkimässä. Tyttö ensin seurasi uteliaasti hieman sivusta muiden leikkejä ja rohkaistui kysymään yhdeltä tytöltä voisiko nämä leikkiä hänen kanssaan. Tyttö vastasi vain "en" ja jatkoi muiden kanssa leikkiä :(
meidän tyttö sitten koko pihallaolo ajan vain seisoi ja katsoi muiden leikkejä vaikka yritin keksiä hänen kanssaa muuta tekemistä.

Mutta tuo kuuluu ihan kehitykseen siis pettymysten kohtaaminen,aina ei voi olla niin kivaa ja mukavaa.Meidänkin 3v.kaksosipoika tekee sitä että kiletäytyy leikkimästä muiden kanssa tai sanoo "kukaan ei leiki mun kanssa" mutta en ota sitä niin vakavasti.Tosin joskus on paikallaan myös sanoa että on hyvä leikkiä kaikkien kanssa ja sitä ainakin meidän päiväkodissa opetetaan.

lapset osaavat olla julmia. muistelee vaan omaa lapsuuttaan ja nuoruuttaan..

meilläkin 2v yritti päästä toisten leikkiin, niin lapset vaan tokaisivat "idiootti mene pois edestä".

mitenköhän sitä osaisi kasvattaa lapsensa jo pienestä pitäen siihen, että kaikkien kanssa voi leikkiä?

ainakin aion puuttua, jos itse olen vieressä ja kuulen lapseni sanovan toista lasta tyhmäksi tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:

Mutta tuo kuuluu ihan kehitykseen siis pettymysten kohtaaminen,aina ei voi olla niin kivaa ja mukavaa.Meidänkin 3v.kaksosipoika tekee sitä että kiletäytyy leikkimästä muiden kanssa tai sanoo "kukaan ei leiki mun kanssa" mutta en ota sitä niin vakavasti.Tosin joskus on paikallaan myös sanoa että on hyvä leikkiä kaikkien kanssa ja sitä ainakin meidän päiväkodissa opetetaan.

kuuluu kehitykseen. mutta muistan omasta lapsuudestani ja nuoruudestani sen, että osaa lapsista ei kasvatettu kovin suvaitsevaiseksi jne. ja heistä tulikin myöhemmin koulukiusaajia :(

Alkuperäinen kirjoittaja kerma:

meilläkin 2v yritti päästä toisten leikkiin, niin lapset vaan tokaisivat "idiootti mene pois edestä".

mitenköhän sitä osaisi kasvattaa lapsensa jo pienestä pitäen siihen, että kaikkien kanssa voi leikkiä?

ainakin aion puuttua, jos itse olen vieressä ja kuulen lapseni sanovan toista lasta tyhmäksi tms.

Meillä myös näin. En väitä että omani on aina puhdas pulmunen joka ei ikinä kieltäydy muiden kanssa leikkimisestä. Varmasti tekevät päiväkodissa sitä toisilleen joskus, mutta jos itse näen tilanteen niin kyllä mä kanssa pyrin opettamaan, että kaikkien kanssa voi leikkiä :)
Samoin nuo "tyhmäksi" haukkumiset. Kuuluu varmaan ikään mutta kyllä minä niihin puutun myös!

Alkuperäinen kirjoittaja kerma:

Meillä myös näin. En väitä että omani on aina puhdas pulmunen joka ei ikinä kieltäydy muiden kanssa leikkimisestä. Varmasti tekevät päiväkodissa sitä toisilleen joskus, mutta jos itse näen tilanteen niin kyllä mä kanssa pyrin opettamaan, että kaikkien kanssa voi leikkiä :)
Samoin nuo "tyhmäksi" haukkumiset. Kuuluu varmaan ikään mutta kyllä minä niihin puutun myös!

joskus vain oikeastin ihmettelen miten 3-4v osaa haukkua toista jo idiootiksi, hulluksi, ääliöksi jne.

tyhmä meilläkin tiedetään mutta ei sen rankempia haukkumasanoja tunneta

Välillä kotonakin tyttö purskahtaa itkuun (tai vaihtoehtoisesti nyyhkyttelee ) ja kun kysyy mikä on, niin vastaa "no kun mulla on ikävä Beaa ja Emmiä" (hänen serkkunsa joita näkee joka viikko).. sekin jotenkin viestittää mun mielestä sellaista ystävyyden tärkeyttä :) Voih
:heart:

mä järkytyin kun tässä syksyllä olin kävelemässä pojan kanssa eskarista kotiin niin semmonen ekaluokkalaisten "jengi" (tyttöjä ja poikia) käveli ohi ja yks poika tokas meidän pojan kävelytyylistä muille et kattokaa ton kävelytyyliä ja naureskelivat :o poika pahoitti mielensä ja huusin sille pojalle että olis hiljaa :/ siis mä en tajua miten jotkut haukkuu ihan tuntemattomia lapsia ja vielä vanhemman läsnäollessa :o mä aion ainakin puolustaa lastani aina jos kuulen että joku haukkuu :kieh:

Yhteistyössä