sydänäänet ei kuulu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .........
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.........

Vieras
rv 11+5 ja sydänääniä ei saatu neuvolassa. Edellississä raskauksissa kuuluneet jo rv 10 ja rv 11+5. Täti ei huolestunut, mutta itse huolestuin. Ei liene normaalia etteivät kuuluneet..? Pahoinvointia edelleen vähän..

no jossain neuvoloissa kuunnellaan vaasta rv 14 jälkeen.. mut itse asiassa kyl mäki huolestuisin jos oisin sä. ei sille vaan voi mitään.. mitä sun äidinvaisto onko kaikki hyvin?

Mitä sovitte jatkosta? Mä menisin yksityiselle ultraan, jos vain mahdollista. Saisin varmuuden asiasta, ettei tarvitse pelätä turhia, jos kaikki onkin niin kuin pitää.

Minulla ei viime viikolla kuulunut 11+0. Kaksi kertaa olen alkuraskaudessa ultrassa käynyt, joissa kaikki oli hyvin. Onneksi keskiviikkona on niskapoimu. Eikös sen sinullakin pitäisi kohta olla?

Itselläni ekassa raskaudessa kuului neuvolan laitteilla aikasessa vaiheessa sydänäänet ja tuolloin istukka takaseinällä. Toisessa kuului huomattavasti myöhemmin saman neuvolan laitteilla ja saman tädin ottamana ja syynä oli vain se, että istukka oli etuseinässä.

Me saatiin päivää ennen ultraa sydänäänet kuulumaan kotidopplerilla (11+4)...Aikasemmin ei mitään!! Ja senkin jälkeen niitä oli välillä tosi vaikea löytää!! Voi olla et pikkunen siellä vielä niin pakoilee, ettei niitä löydetä! Koskas sulla ensimmäinen ultra? Eikös se näillä näppäimillä pitäis olla?

En mä vielä huolestuisi. Jos nyt on vaikka istukka edessä, niin äänet kuuluu myöhemmin. Jos edellisten raskauksien jälkeen on vähän lisää painoa, sekin vaikuttaa. Eikös sulla pian ole jotta, sieltä saat lisätietoa.

Kyl mä huolestuisin. Itsellä kaksi ekaa raskautta ja äänet kuuluneet doplerilla rv9-10 ja ekassa raskaudessa istukka oli vielä etuseinässä ja kohtu taakse päin kallistunut. Sit kolmas raskaus ei äänet kuuluneet 11+4 ja menin yksityiselle ultraan ja niinhän oli pikkuinen menehtynyt jo pari viikkoa aiemmin. Nyt tässä nykyisessä raskaudessa ei äänet kuuluneet 10+2 mut olin ollut kaksi päivää aiemmin ultrassa joten en huolestunut ja äänet kuului sit lääkärineuvolassa 11+2.

Mut mä nyt oonkin ihan panikoiva luonne muutenkin..

Meidän neuvolassa ei vielä silloin yritetty kuunnella sydänääniä, koska ne ei ehkä vielä 100% varmuudella kuulu... Menisin yksityiselle ultraan, niin saisin varman vastauksen ja mielenrauhan.

Voisitko mennä takas neuvolaan tänään vielä tai huomenna, jos ajan kanssa koittaisi niitä vielä kuunnella? Itekin kyllä huolestuisin, vaikka voihan se vielä noilla viikoilla olla kai hyvinkin ettei kuulu vielä.
Mulla kuului tokassa raskaudessa (oli aina vähän työn takana niiden löytyminen jostain syystä, istukka oli kyllä takana) parhaiten kun laitoin itse jalat lattialle ja ihan alavatsalta kuunneltiin. Harjoittelija ei meinannut saada 16+ ääniä kuuluviin, mutta sitten vasta tuossa asennossa kuuluivat.

Yhteistyössä