Sydänäänet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Marikki

Vieras
Raskausviikkoja tänään 11, neuvolassa ei sydänääniä kuulunut vielä kuitenkaan. Varhaisultrassa todettu elävä sikiö rv 9, syke näkyi hyvin. Istukka kuulema mahan puolella ja minulla taaksepäin kallellaan oleva kohtu, joka kuulema vaikuttaa sydänäänten kuulemiseen. Mites muilla on sydänäänet kuuluneet? Ensi vkolla 12 vkon ultra. Neuvolantäti sanoi ettei aihetta huoleen?

Itse huolestuisin omassa tapauksessani koska mulla joka raskaudessa kuuluneet sydänäänet rv 9. MUTTA ystävälläni taas sydänäänet kuuluivat vasta rv 13 +. ...

Mulla ei kuulunut toista lasta odottaessa vauvan sydänäänet vielä viikolla 10+jotain, ja asia jäi vaivaamaan ihan kauheasti. Mutta ultrassa selvisi että istukka oli niin edessä, ja johtui siitä.

Mulla ei kuulunut tyttöä odottaessa ekassa lääkärineuvolassa rv 13+4 sydänäänet. Lääkäri vaikutti jo erittäin huolestuneelta ja järjesti ihanasti mulle ultra-ajan samalle päivälle. Siellä sitten näkyi erittäin vilkkaasti viuhtova tasan viikkoja vastaava vauvanalku. :heart:

Istukka oli edessä ja ilmeisesti myös hätäsektioarpi haittasi hieman äänten kuulumista.

Rupesi huolettamaan niin, että lähden naapurikunnan neuvolaan, jossa uudemmat laitteen. Ultraavat samalla jos sykettä ei niillä paremmilla laitteillakaan kuule. Tosin sielläkin kätilö oli sitä mieltä ettei aihetta huoleen pitäisi olla. Toivotaan parasta...

Mulla neuvolan terkka ei edes yrittänyt kuunnella sydänääniä viikolla 11, koska sanoi, että todennäköisesti ne ei vielä kuulu, eikä halunnut mua turhaan huolestuttaa. Lääkärineuvolassa rv 13+0 sitten kuunneltiin ja silloin kuului hyvin.

Siellä se pikkusydän laukkasi ihanasti! Toinen kätilö löysi sykkeen heti, mutta sanoi kyllä taaksepäin kallellaan olevan kohdun tosiaan monesti hankaloittavan tuota kuuntelua. Mulla taisi olla syke samaa luokkaa vauvan kanssa, niin paljon pelotti!!! Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin!

Yhteistyössä