Auttakaa tyhmää:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Stressaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Stressaaja

Vieras
Kävin varhaisultrassa viikoilla 7+1, tällöin sikiön koko vastasi viikkoja 6+3, syke näkyi. Onko niin, että vaikka viikkoja menkoista laskettuna on nyt 12+1, niin sikiö vastaa viikkoja 11+3? Menen perjantaina ultraan, koska vieläkään ei ole saatu sydänääniä kuulumaan. Itse huolestuttaa kovasti, koska olen lukenut ehkä vähän liikaakin juttuja keskeytyneestä keskenmenosta...mitään keskenmenon oireita ei ole ollut, mutta eipä kyllä raskausoireitakaan. Kertokaas milloin teillä on sydänäänet neuvolassa kuuluneet...hoikka olen eikä kohtunikaan pitäisi olla minnekään kallellaan. Onkohan peli jo menetetty...

älä huoli kyll ne kuuluu jos lapsella kaikki hyvin... laitoin samalla oman tarinani...

okei tästä raskaudesta.kaksi edellistä tuli ulos viikoilla 5-7. ja aikaisemmin syntynyt tyttö jo 13- vuotta sitten.

menkkojen mukaan piti olla laskettu aika 21,5,2007
viikkoja piti olla kasassa 6+4 menin ultraan, ei alkiota ollenkaan vaikka jo sydän pitäs näkyä ...lääkäri sanoi ett kuollut viikolle 5 mutta sitt saatiin sairaanhoitajan kanssa puhuttua ett kaksi viikkoa ja seurantaan...
eli kahden viikon päästä vauvan piti olla 8+4 sieltä löytyi vaavi sydän pomppien... ja vastas jo viikkoja 9.

np-ultra muutaman viikon päästä ja lapsi taas oli kasvanut vauhdikkaasti ja laskettua aikaa siirrettiin taas ... eli lasketuksi ajaksi tuli 15,5.
neuvolassa sydän ääniä ei kuultu viikolla 11 ja se sanoi ett seuraavalla kerralla se kuuluu kun kaikki on kumminkin hyvin,
rv 16 kävin neuvolassa ja silloin kuului sydänäänet tosi hyvin vaikka joutuikin etsimään kauan.
rakenne-ultrassa sitten neidin uusi aika oliskin jo 11,5 mutta sitä ei muutettu ollenkaan.

4-d ultrassa rv 24 lapsi taas kasvanut ja vastais laskettu aika oliskin jo 8,5.. eli viikkoa aikasemmin.. eli vastas viikkoa 25 silloin.

Esikoisesta saatiin sydänäänet neuvolassa kuulumaan reilu 10 viikkoisena.

Nyt olin jonkinaika sitten raskaana viikolla 9+6 neuvolassa ja sydänääniä ei saatu kuulumaan. Viikolla 11 +3 alkoi vuoto ja minulla oli keskeytynyt keskenmeno. Neuvolassa kuitenkin sanottiin minulle tuolloin 9 viikolla, kun kävin siellä, että ei oletetetakkaan kuuluvan sydänääniä kuin vasta 12 viikon jälkeen. Se on myös totta. Toisaalta turhaa edes yrittää kuunnella aikaisemmin. Tulee vain kurja olo, jos ei kuulukkaan.

Itse,kun olin äidin kohdussa, niin minusta ei saatu sydänääniä kuin sisäkautta kuuntelemalla:) mutta hyvin tässä yhä voidaan:)

Edottele vain rauhassa, että tutkivat tilanteesi. Mitään muuta et voi tehdä, kuin vain toivoa. Se tässä raskaana ollessa alussa kamalintakin onkin, että epävarmuus on niin kova. Mutta kaksi keskenmenoa kokeneena voin vain sanoa, että mitään muuta ei ole kuin toivo. TOSI POSITIIVINEN asia tilanteessasi on se, että sydänäänet on jo saatu ultralla. Silloinhan keskenmenon riski on enää todella pieni!!

Tiedän tuon kamalan kalvavan epäilyksen tunteen. Se on niin hirvittävä. Jos sinusta tuntuu, että et jaksa odottaa seuraavaa tutkimusaikaa, voit yrittää yksityiselle. Itse odotin n.12viikkoa kalvavassa epäilykessä ja se on todella raskasta. (Meillä ultra tehdään vasta viikolla 14 normaalisti, siihen asti joutuu odottamaan tietoa elävästä sikiöstä) Aika tuntuu nii n epäreilun pitkältä. Nyt olen tehnyt uuden plussa testin ja olen hirvittävän positiivisin mielin. Toivoa löytyy ja taas täytyy vain etsiä positiivisia voimia itsestään. Tällä kertaa olen vaatinut aikaisemmat tutkimuset ja tätä ultrataan nyt alusta asti, koska keskenmenosta on niin vähän aikaa.

Rohkeutta ja positiivista energiaa sinulle!! Elä ole liian huolissasi, koska mahdollisuutesi ovat nyt tosi hyvät!! Tottakai äidit ovat aina vähän huolissaan..heh, se huolissaan olo alkaa siitä, kun tekee positiivisen testin ja kestää loppuelämän:)

Ekalla raskaudella sydänäänet kuului vissiin vasta 13+ viikolla ja sekin pitkän ja hikisen lääkärin etsimisen jälkeen dopplerilla. Sillon mullekin sanottiin ettei kannata elätellä toiveita sydänäänistä ennen vko 12. Nyt toisella tais äänet kuulua vissiin 11 viikolla. Kaverilla toisen vauvan äänet kuului vasta joskus 15 viikolla.

Moikka!
Kiitos kaikille vastauksista! Kävin heti perjantaina ultrassa ja siellä se mennä vipelsi. Istukka etuseinässä, joten se ne äänet on vaimentanu. Ja kasvanutkin oli niin, että vastasi ihan oikeita viikkoja menkoista laskettuna...huoh. Nyt siis toiveikkaana eteenpäin.

Jännä juttu on vaan se, että tosiaan niitä epävarmuuden aiheita kyllä repii vaikka mistä, kun on oma vauva kyseessä...Nyt vaan täytyy nauttia elämästä kun eihän sitä koskaan tiedä mitä se tuo tullessaan. Mukavaa kevättä kaikille ja vauvaonnea :).

Yhteistyössä