Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
No jotain teidän suhteelle on tapahduttava ja pian! Ihan lasten takia
Provosoiko miehes sua muuten käytöksellään ja ootko muuten vaan äkäinen luonne?
Käykö mies kiinni, jos sinä olet hiljaa ja "kiltisti"?
ei käy. kyllä varmasti provosoinkin, mutta kuten sanoin. hyökätköön sanoilla ei teoilla. Minä kestän sanat, mutta mies ei ymmärrä että menen sisältä rikki tuosta satuttamisesta.'
Ja tuohon aikaisempaan että mies saa puolustautua jos nainen kauhenana huutaa tms ärsyttää, joku sanoi oliko helloshitty? Että jos minä omalla runsaalla 50kg painolla tönäisen 120kg miestä niin en usko että se tuntuu kovin. Kun taas 120kg mies ottaa minua 50kg naista niin lujaa kiinni että käteni ympärillä on mustelmia ja jalkapöytäni turvonnut. mielestäni hieman eri asia..
Hmm joo.. Pisteet siitä että yritit antaa objektiivisen kuvan tapahtuneesta,
Vastaavia tapauksia on paljon ja niitä lukiessa kirjoittaja ei yleensä kritisoi itseänsä ollenkaan, minkä sinä teit ja siitä pisteet. Mutta... heti sen jälkeen vetäydyt, mielestäni, perinteiseen naisen uhrirooliin.
Ikäänkuin sanot että "tätä peliä on pelattava minun ehdoillani" eli ärsyttämällä mutta ei huutamalla. Loukkaamalla mutta ei huutamalla. Eikä etenkään lyömällä. Josta noin yleisesti ottaen olen samaa mieltä.
Hyvänä puolena tässä taktiikassa on se että yhteiskunta noin yleisesti ottaen on sinun puolellasi. Ei lyöjän puolella. Mutta se ei tarkoita etteikö sinussa olisi vikaa.
----------------------------------------
Sinä ärsytät häntä tahallasi ja tietoisesti.
Sinä tiedät että mistä hän suuttuu ja mitä nappeja painamalla hänet saa raivoamaan, ja sinä painat niitä nappeja tietoisesti.
Ja sen jälkeen saat oikeutuksen lyödä häntä vielä lisää, tällä kertaa lasten avulla. Ei sovi huutaa kun lapset heräävät (näinhän asia tietysti onkin).
Eikä siinä vielä kaikki, lyöt häntä lisää laittamalla käden hänen suun eteen. Tämä on oltava tietoinen provokaatio, jossa sinä loukkaat raivostuneen ihmisen henkilökohtaista _tilaa_ tulemalla liian lähelle.
Puhumattakaan tuon eleen muista tarkoituksista, kuten siitä että sillä alistetaan toista ihmistä, pienelle lapselle laitetaan käsi suun eteen, ei aikuiselle ihmiselle huolimatta siitä mitenkä lapsellisena häntä pidetään.
Puhumattakaan mistään tönimisestä.
Se että toinen on 120 kg ja sinä 50 kg ei juuri vaikuta asiaan mitenkään.
Tämä on periaatteessa se perinteinen perustelu jolla miehen lyömistä on oikeutettu ´vuosisatoja´ (eli sitä että nainen saa lyödä miestä, mies ei naista).
Se on jännä mitenkä tuo ajatus/harhaluulo on syvällä tässä yhteiskunnassa, muistan jo sen ala-asteelta, joku tyttö saattoi lyödä minua käsivarteen ja tokaista sen jälkeen "ei poikiin satu". Kyllä se sattuu monta kertaa , mutta ei sillä ole niin merkitystä vaan itse teolla on. Siinä teossa missä nainen lyö miestä ja odottaa että mies vaan nöyrtyy kulminoituu aika pitkäaikainen vääristymä sukupuolten välillä. Josta kärsivät _kummatkin_ sukupuolet loppupelissä.
Ei tuollaiseen suuttumiseen tarvita väkivaltaista miestä edes, ja tämä lisää suuttumusta ennestään, koska luultavasti tämä mies ei ole varsinaisesti väkivaltainen vai onko ? Henkilöstä ikäänkuin tuntuu että tuo toinen sai minut vajoamaan näin alas, eikä siinä kaikki mutta koko syy kaatuu ´minun´ niskoille vielä. (yhteiskunta tuomitsee lyöjän aina, ja lyöty on aina uhri)
Ja tämä lisää suuttumusta ja katkeruutta entisestään.
Tähän ei tarvita mitään erektiovaikeuksia tai ejakulaatio ongelmia että hermot palavat tuolla tavalla.
Vaikka tuollaiset ongelmat ovat omiaan lisämään aggressiivisuutta siinä samalla kun toinen kohtelee sinua kuin pientä lasta...koska sitähän hän on? ei hän mieskään ole kun ei voi naistaan pitää tyytväisenä. ?
Toisaalta asiaa voi lähestyä yksinkertaisemmin ja sanoa että
Se joka lyö ensimmäisenä on aina syyllinen, se on se raja mitä ei ylitetä.
Mutta kokemus osoittaa että asian jättäminen tuohon ´syyllisen löytämiseen´ harvoin korjaa asioita.
Kuvailemasi perusteella miehesi vielä kykenee jollakin tavalla hillitsemään itsensä, häntä sitoo vielä se perinteinen aivopesu eli "herrasmies ei naisia lyö" mikä on itsessään idioottimaisuuden multihuipentuma jos minulta kysytään. Se pitäisi muuttaa muotoon "ihmisiä ei saa lyödä"
Kokeile löydätkö mitään uutta kikkaa millä saat työnnettyä hänet _oikeasti_ rajan yli.
Samalla kun laitat käden hänen suun eteen kuiskaa hiljaa tyynesti ja _äidillisesti_ että "No ainakin ääntä sinusta irtoaa _pitkään_ ja _paljon, muusta ei voi sanoa" tai jotain tuollaista, kyllähän työ naiset tiedätte paremmin mitenkä tökkiä kylkiluiden väliin niin sanotusti

.
Tiedä vaikka sinun ei tarvitse vaihtaa vaippoja seuraavaan kahteen kuukauteen sen jälkeen. =)