Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja tuohon aikaisempaan että mies saa puolustautua jos nainen kauhenana huutaa tms ärsyttää, joku sanoi oliko helloshitty? Että jos minä omalla runsaalla 50kg painolla tönäisen 120kg miestä niin en usko että se tuntuu kovin. Kun taas 120kg mies ottaa minua 50kg naista niin lujaa kiinni että käteni ympärillä on mustelmia ja jalkapöytäni turvonnut. mielestäni hieman eri asia..
Puolustelet omaa henkistä väkivaltaasi koko ajan sillä, että mies on käyttänyt lievää fyysistä väkivaltaa sinua kohtaan. Hei, kumpaakohan teistä toisen väkivalta on satuttanut aikuisten oikeasti enemmän?
No ei kyllä isäkään ole täysillä matkassa.
Jos toiselle vittuilee, ei se tarkoita sitä, että käsiksi saisi käydä.
Totta, ettei kannattaisi toista ärsyttää, mutta tuo karjuminen on jo henkistä väkivaltaa ja tosi kamalaa kuultavaa ja usein karjuva ihminen itsehillintänsä menettäneenä sanoo ihan mitä vaan eli menee henkilökohtaisuuksiin.
Ja se, että vaimolla ja miehellä on suuri kokoero, kuten ap:n tapauksessa, tekee asian vielä pahemmaksi, jo pelkkä kiinnipitämien voi aiheuttaa fyysisiä vammoja, kun hermonsa menettänyt ei pahemmin pysty voimiaan kontrolloimaan.
Turha tässä on ap:ta kenekään lähtemään syyllistämään. Eihän ap teiltä kysynyt, kumpi on syyllinen tai itseään ole syyttömänä pitänyt.
Kysyi vain, mitä pitäisi tehdä...
Itse en muuta sano, kuin että koko perhe voi huonosti, lapset kärsii, vaimo kärsii ja mies kärsii.
Joko perheneuvolaan tai eroa harkitsemaan ja vielä se, että miehenkin olisi syytä hakeutua hoitoon, agressiivinen käyttäytymine ja laukeamisongelma ei ole ihan niitä vähäisempiä.