**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Tammikuussa!

Noni, ja sillä aikaa kun mä olin kaupassa, mies sai syötettyä Vilille 160ml maitoa KERRALLA! Mikäköhän siinä oli? Ruokahalu palautui, vai onko kyse ollut vaan väärästä syöttäjästä?? :headwall: Noh, toivotaan että yö menis hyvin...
 
Kuka siitä nukuttamiesta kyseli. Meillä välillä hirveää huutoa nukkumaan mennessä. Oeltkos tehtannut, että nostaisit hetkeksi syliin hämärässä, hyssyttelisit ja laittaisit hyssyttelemällä takaisin sänkyyn. Meillä ainakin silloin tällöin toiminut. Sitten kuten Roona sano, meilläkin on on ällöttävä ja haiseva pupu, sekä sideharso minkä toi vetää kasvoilleen ennen nukahtamista ja mä oon vähän otsalle laittanut niin on nukahtanut melkein heti.

ME SYÖTIIN TÄNÄÄN LUUMUSOSETTA JA HYMY OLI TAIVAISSA :D
 
Nukahtamisesta: Meillä Arttu on mennyt jo tosi kauan yöunille saman kaavan mukaan: Vaihdetaan vaippa ja yöpuku, tulee (yleensä) mun syliin syömään iltavellin, tutti suuhun ja rätti silmille. Nukahtaa yleensä jo siinä vaiheessa kun vedän rättiä silmille. Sylissä saa nukahtaa sitten kunnolla jolloin kannan omaan sänkyyn jonne jää sitten peiton alle nukkumaan. Makkarissa palaa himmeä valo (siis lamppu jossa on himmennin) jonka sitten sammutan kun itse menen nukkumaan. Tää on aina ollut näin helppoa, nukkui Arttu päikkärit sitten miten tahansa... Oikein hävettää kertoa mutta näinkin voi olla.

Jooseppi: Juu, mun broidin koti paloi 27.12. Just äidin kanssa pari päivää sitten juttelin ja hän kertoi että broidi voi olla hyvillä mielin sillä mikään ei anna viitteitä siitä että broidi olis jotenkin omalla toiminnallaan aiheuttanut tulipalon.

Hyvää uuden vuoden jatkoa kaikille.

 
Nyt vinkkejä kaipaisin.
Meillä pienoinen ongelma: olisin lähössä ensimmäistä kertaa pippaloimaan parin viikon päästä kun mun kaasot tulee tänne häämessuille. Eli ihanien naisten kanssa pääsisin. Mutta, kun tuo poika ei huoli pulloa. Ei korviketta, ei omaa pumpattua vaikka sen pullon miten päin suuhun tarjoais. Hörpyttämistäkin koitettiin ja siitä vasta riemu repesi.
Muuta ruokaa ei ole vielä saanut, tissiä ainoastaan. Nyt ollaan ruvettu "harjoittelemaan" pullosta syöntiä ja poika ei muuta kun huuda ja irvistelee. Mikään ei auta, tissiä on saatava ennen nukkumaan menoa varsinkin.
Pitääkö mun oikeesti jättää lähtemättä. prkl.
Ja huuto vaan yltyy aina niin kovaksi että minä annan periksi, ei luonto kestä kuunnella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninja85:
Nyt vinkkejä kaipaisin.
Meillä pienoinen ongelma: olisin lähössä ensimmäistä kertaa pippaloimaan parin viikon päästä kun mun kaasot tulee tänne häämessuille. Eli ihanien naisten kanssa pääsisin. Mutta, kun tuo poika ei huoli pulloa. Ei korviketta, ei omaa pumpattua vaikka sen pullon miten päin suuhun tarjoais. Hörpyttämistäkin koitettiin ja siitä vasta riemu repesi.
Muuta ruokaa ei ole vielä saanut, tissiä ainoastaan. Nyt ollaan ruvettu "harjoittelemaan" pullosta syöntiä ja poika ei muuta kun huuda ja irvistelee. Mikään ei auta, tissiä on saatava ennen nukkumaan menoa varsinkin.
Pitääkö mun oikeesti jättää lähtemättä. prkl.
Ja huuto vaan yltyy aina niin kovaksi että minä annan periksi, ei luonto kestä kuunnella.

Ootko koittanut erilaisia tutteja niihin pulloihin?ootko kokeillut niitä tissinmuotoon tehtyjä? Aventia esim.?? Ja tuleeko sulla hitaasti maitoa? Niitä hitaan virtauksen pulloja kannattaa koittaa myös?

Jos asut Helsingissä (en muista mis asut) niin mulla olis aventin pulloja ja tutteja niihin. Käytetty niitä 2 reiän tutteja ehkä 2 krt :D
 
schnuller
Ninja85:En valitettavasti osaa auttaa.Harmittava tilanne.Onnistuisikohan se opettelu tosiaan tuon Aventin tutin kanssa.
Mulla ei vastaavaa ongelmaa ole, koska heti sairaalassa tunkivat rintakumin käyttöön, ja vauva oppi väärän imemistekniikan.Ja muutenkin kun ollaan vähämaitoista sakkia, niin se ei sitten lähtenyt nousemaan ollenkaan millään ja alusta asti antoivat myös lisämaitoa sairaalassa.Ja nimenomaan lisämaitoa pullosta, koska eivät saa antaa hörppyyttämällä.Kaikki meni siis pieleen, mikä vaan voi mennä.Osaimetyksellä mentiin siis joulukuun alkuun ja siitä eteenpäin vaan korvikkeella.No jaa, kasvaa onneksi hyvin ja on ollut ihan tervekin tähän asti.
 
schnuller
yonnazzz:Teillä näyttää vauveli olevan saman ikäinen suurin piirtein kun meidän vaavi, eli vähän vajaa 3kk.Annoitte jo luumua?Kokeilitteko itse vai sanoivatko neuvolasta?Oletteko jo kokeilleet perunaa?Me suunniteltiin, että alettais kokeileen viikonloppuna perunaa.
 
Yskä jatkuu edelleen... Yöllä heräili varmaan tunnin välein... Olin fiksuna ottanut yötä varten lämmittämättömän vellipullon tyynyn viereen ja siitä aina huikkaa kun heräs... Eli aika hyvin meni, ei tarvinnut pomppia sängystä ylös kertaakaan. Nyt on taas aamu nirsoiltu ja itketty maitopullolle...ei taas uppoo. Annoin hedelmää aamulla, ja 40ml maitoo meni ennen sitä... Pian on lounas niin saa vähän sosetta alas...
Vili on ihan älyttömän pirtee ja reipas... Juttelee jatkuvasti vaik on ääni käheänä... Kokoajan meno päällä, yritä siinä nyt sitten rauhoittaa toista lepäämään?!! Ihana pieni :heart:

schnuller Meillä meni imetys ihan yhtä pieleen! Itkua ja taistelua jaksoin 2,5kk... Sit ei enää edes tullu kunnolla maitoo... :'(
 
schnuller
Nostaminen:Mä koetin ensimmäistä kertaa äsken nostaa vaavin syliin käsistä pitämällä.Hyvin onnistui ja tykkäsi! =)
Pää seuraa jo niin hyvin käsien mukana,että uskalsin koettaa.Mikäköhän ois virallinen ikä sellaisen käsistä nostamisen aloitamiselle?Tietääkö ne, joilla täällä useampia lapsia?
 
Moikka,

Täällä kans yks nuhanenä lisää. Oltiin uutta vuotta viettämässä ystävän luona, jonka tytär oli hiukan nuhainen. No ei niiltä voi ikuisesti välttyä. Mittasin tuossa kuumettakin mut onneks sitä ei ole. Nyt tyttö nukkuu onnellisesti.

Jooseppi & Alexandra 4kk 1pvä
 
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Alkuperäinen kirjoittaja ninja85:
Nyt vinkkejä kaipaisin.
Meillä pienoinen ongelma: olisin lähössä ensimmäistä kertaa pippaloimaan parin viikon päästä kun mun kaasot tulee tänne häämessuille. Eli ihanien naisten kanssa pääsisin. Mutta, kun tuo poika ei huoli pulloa. Ei korviketta, ei omaa pumpattua vaikka sen pullon miten päin suuhun tarjoais. Hörpyttämistäkin koitettiin ja siitä vasta riemu repesi.
Muuta ruokaa ei ole vielä saanut, tissiä ainoastaan. Nyt ollaan ruvettu "harjoittelemaan" pullosta syöntiä ja poika ei muuta kun huuda ja irvistelee. Mikään ei auta, tissiä on saatava ennen nukkumaan menoa varsinkin.
Pitääkö mun oikeesti jättää lähtemättä. prkl.
Ja huuto vaan yltyy aina niin kovaksi että minä annan periksi, ei luonto kestä kuunnella.

Ootko koittanut erilaisia tutteja niihin pulloihin?ootko kokeillut niitä tissinmuotoon tehtyjä? Aventia esim.?? Ja tuleeko sulla hitaasti maitoa? Niitä hitaan virtauksen pulloja kannattaa koittaa myös?

Jos asut Helsingissä (en muista mis asut) niin mulla olis aventin pulloja ja tutteja niihin. Käytetty niitä 2 reiän tutteja ehkä 2 krt :D

Kokeilussa on ollu tommonen aventin ihmemuki, johon saa sen tuttiosan tai nokkamukikannen. Sitte ihan normi pulloa on yritetty. Mulla tissit nykyään suihkuaa maitoa, eikä siks olla mietitty noita hitaan virtauksen pulloja.
Ehkä seuraavaksi vois kokeilla sellaista luonnonkumista muotoiltua tuttia tuohon tavalliseen pulloon, jos semmosia nyt on etes olemassa.

 
Oiskohan ideaa jos minä ensin totuttaisin pojan rintakumin kanssa kumiseen tissiin. Sitten vaihettais miehen kanssa osia, se vois koittaa kylkiasennossa tarjota pullomaitoa :) aivan loistoideoita teillä, ehkä mä sittenkin pääsen baareilemaan. Olin jo melkein luopunu koko ajatuksesta.
 
Ootteko ninja kokeillu lämmittää tuttiosaa ennen tarjoamista vauvalle?

Joo, hyvä antaa vinkkejä tuttipullon käyttöön, kun ei se itselläkään oikein suju. :D

Schnuller,
me ollaan noustu käsistä pitäen vasta istumaan asti, mutta tyttö tykkää siitäkin tosi paljon! Kun hänen antaa ottaa omista sormista napakan otteen ja pitää itse vielä käsistä kiinni, tyttö punnertaa itse itsensä istumaan suu isossa virneessä. :) Ei olla vielä kokonaan ylös noustu siitä, enkä tiedä suosituksistakaan.
 
Moikka,

Ninja se mun ehdotus ei ollu mitään naljailua. Mä olin tossa yhtenä iltana ostoksilla ja tytöllä tuli kova nälkä ja mies yritti saada tyttöä juomaan maitoa pullosta mutta vasta kylkiasennossa se onnistui. Ei siis ole mikään vitsi yritin vaan auttaa :ashamed:

jooseppi
 
Huomenia :heart:

Täällä takana oikein ratkiriemukas yö...likka nukkui niinkuin ennenkin...eli tyytyväisenä omassa sängyssä 21.30-06.30, jolloin hänet varovasti pullolle herätin, kun mies teki töihin lähtöä...olis heränyt jokatapuksessa, kun pimu nukkuu meitin keittiössä :p

Noh itse sitten kanssa nukkumaan heti silloin puol kymmenen ja kuinka ollakkaan, jostain syystä heräsin klo 00, 02 ja vartin yli viisi ja sen jälkeen en ole saanut nukuttua :/
Outoa...pimu nukkuisi mutta äippä ei...??

Voipi kyllä johtua siitä että olen yli viikon ollut muokatulla vähähiilarisella taas ja paino ruvenut tippumaan (-2kg !) Tervellisempi ruokavalio varmasti edesauttaa myös siihen, ettei samallalailla tarvitse enää unta kuin aiemmin, kun söin paljon kaikenmaailman pullamössöjä ja sokeria eri muodoissa...mene ja tiedä.... :whistle:

Meillä hyvinkäällä -18* pakkasta ja harmittaa ihan vietävästi kun ei ulkoilemaan tuon pimun kanssa pääse...toivottavasti tuosta pikkuhiljaa rupeaa laskemaan.. :eek:

Mä kun olen parjanut tuolla omassa facessa tuosta STV:stä...elikkäs suuritarpeisesta vauvasta, jonka luulin saavani...mutta kuinkas ollakkaan, meitin pimu oli kuin "naantalin aurinko" melkein koko eilisen päivän kun mies vapaa-päivällä. Johtuneekos se sitten siitä että olen itse rauhallisempi kun mies siinä "tukena" vai muksun kunnon eilisistä päiväunista 2 x parin h pätkät...vai mistä ihmeestä...mutta kyllä Kielo oli kuin "persiiseen ammuttu karhu" koko maanantai päivän...sikkoin nukkui päivällä vaan 13 jlk 20 min tirsoja ja oli tosi kärttyisä....!!!!! Vaikea sanoa...mutta tuota TEMPERAMENTTIA tuntuu kyllä olevan enempi kuin tarttis....oiskohan äidin samankaltaisuudella osansa asiaan... :LOL: :eek:

Ja uusinta maisemakuvaa kehiin...meitin nurkilta... :heart:



Mukavaa Loppiaista =)

Äippä ja Kielo kohta 4kk :heart:
 
Tosi kaunis ilma! Yhtä lumiset ja aurinkoiset maisemat täälläkin, mitä Nupun kuvassa...

Mutta mä vaan kökin sisällä... Ei kyllä nyt viitti lähteä ollenkaan ulos kun on ukolla noi keuhkot vieläkin rohissu... Tiedä koska sitä uskaltaa lähteä Vilin kanssa pihalle. Nyt mulla vielä ottaa päähän, kun ei ootaas vähään aikaan päässyt kotoa mihinkään... niin silti ukko ilmoitti, että hän käy kaupassa, ja käväisee salilla mutkan. |O :eek: :kieh: P*RKELE mä olisin niin halunnu käydä siel ABC:lla hakemassa ne parit kauppaostokset... Pienikin käväisy jossain helpottaa kummasti! Ja mukava olis käydä tuol pihalla kun on niin nätti päiväkin, ja mies kotona keskellä päivää... Niin sit tuo menee jonneki salille... :kieh: (Hiukka pinna kireenä heräilemisestä ja sisällä kökkimisestä?? Ehei kai...)

Viime yönä ei heräilty enää niin pahasti Vilin itkustamiseen... ja se vellipullo koko yön vieressä toimi taas hyvin, ei herännyt koko yönä kunnolla huutaan... Kamala yskä edelleen, ja lima rohisee. Mut nyt on maitokin maistunut jo vähän paremmin :) Eiköhän tuo tuosta ala helpottaan...

Nyt pitäs viel sit piirustella mun tatskakuvaa, ja lähettää se sähköpostilla sille tatuoitsijalle. mä kun en tällä viikolla ainakaan pääse tonne kaupungille lähteen Vilin kanssa... Ihanaa, 17 yötä ja sit saa kuvan!! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja jooseppi:
Moikka,

Ninja se mun ehdotus ei ollu mitään naljailua. Mä olin tossa yhtenä iltana ostoksilla ja tytöllä tuli kova nälkä ja mies yritti saada tyttöä juomaan maitoa pullosta mutta vasta kylkiasennossa se onnistui. Ei siis ole mikään vitsi yritin vaan auttaa :ashamed:

jooseppi
anteeki jos sain sen kuulostamaan siltä että otin vitsinä koko ehdotuksen. Minusta se oli oikeasti hyvä idea ja ajateltiin kyllä kokeilla heti kun saan pojan huolimaan tissin rintakumin kanssa

:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja schnuller:
yonnazzz:Teillä näyttää vauveli olevan saman ikäinen suurin piirtein kun meidän vaavi, eli vähän vajaa 3kk.Annoitte jo luumua?Kokeilitteko itse vai sanoivatko neuvolasta?Oletteko jo kokeilleet perunaa?Me suunniteltiin, että alettais kokeileen viikonloppuna perunaa.
En mä uskalla neuvolassa mitään sanoa soseista :D Ollaan kokeiltu perunaporkkana sosetta sekä tuota luumua ja niillä mennään ainakin pari vkoa silleen hitaasti. Tuokun söisi niin perkeleesti niin siksi nuo soseet.Väittävät, että soseet vellejä parempia. Meillä osaa jo avata suun kun lusikka tulee siihen suun eteen :D Ja luumusoseesta diggaili ihan törkeesti :D

alla kuva (huomioi kaksoisleuka :D ja erittäin epäonnistunut otos meidän prinsessasta, voih! )

DELETOIN kun muistin miten hulluja netissä pyörii!
 
yonnazzz... mäki jätin viime kerralla neuvolassa sanomatta että on aloteltu soseet :ashamed: Tuli ihan sellanen olo, et on rikottu jotain lakia... Vaik voi herranen aika, meidän lapsistahan tässä on kyse ja neuvola on vaan neuvola! :LOL:

Mä kävin hakeen leffoja Filmtownista... Mies oli sillä välin tehnyt Vilin kanssa iltatoimet ja antanut iltamaidot ja jätkähän sitten melkein nukahtikin siihen - just ehdin antaa pusun sille... Ja nyt mies tekee keittiössä hirvenlihakäristystä ja lättyjäkin on tiedossa. Ihanaa kun oon saanu koko päivän vapaata keittiöstä!! Normaalisti mä teen aina ruuat... Noita lettuja lukuunottamatta tietenkin - ne on miehen bravuuri. Mutta muuten... Kylläpä tuli mukava olo. :heart: Ja Vilillekin tosiaan alkanut maito maistumaan jo paremmin.

Laitoin varovaisen ehdotelman tonne fb-ryhmän puolelle....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
yonnazzz... mäki jätin viime kerralla neuvolassa sanomatta että on aloteltu soseet :ashamed: Tuli ihan sellanen olo, et on rikottu jotain lakia... Vaik voi herranen aika, meidän lapsistahan tässä on kyse ja neuvola on vaan neuvola! :LOL:

Mä kävin hakeen leffoja Filmtownista... Mies oli sillä välin tehnyt Vilin kanssa iltatoimet ja antanut iltamaidot ja jätkähän sitten melkein nukahtikin siihen - just ehdin antaa pusun sille... Ja nyt mies tekee keittiössä hirvenlihakäristystä ja lättyjäkin on tiedossa. Ihanaa kun oon saanu koko päivän vapaata keittiöstä!! Normaalisti mä teen aina ruuat... Noita lettuja lukuunottamatta tietenkin - ne on miehen bravuuri. Mutta muuten... Kylläpä tuli mukava olo. :heart: Ja Vilillekin tosiaan alkanut maito maistumaan jo paremmin.

Laitoin varovaisen ehdotelman tonne fb-ryhmän puolelle....
Innostuin ehdotuksesta!

Mulla on ens tiistaina pepe åhmanin kampaamokoululle aika! AAAAH saa istua rauhassa MONTA MONTA TUNTIA. Voiko kukaan muu innostua kun äitiyslomalainen!


ARVATKAA: Mies teloi polvensa, siis normi oloissa en innostui MUTTA työtapaturma ja on koko kevään sairaslomalla TÄYDELLÄ PALKALLA ja voi vielä kaiken lisäksi kävelläkin!!! Mun päivät ovat helpottuneet ja parantuneet. Voin lähteä ja tehdä mitä tahansa myös ilman tyttöä! (Hyi hyi, olempa kauhea äiti, kun elän muutakin elämää) (Anteeksi mun sarkastisuus)
 
Ninja: Kokeileppa antaa vauvalle pulloa, kun on vielä hieman uninen, eli esim päivällä päikkäreiden jälkeen tai yöllä tai aamulla. Meillä tälläi yritettiin antaa tissiä, kun ei muuten kelvannut ja hyvin siis unisena aina kelpasi. Eiköhän se voi toimia toistepäinkin. Nokkamukiakin voi kokeilla.

Hampaat: Venlalle puhkesi sitten ensimmäinen hammas alas eteen juuri ennen vuodenvaihdetta. Ja kaikkea nykyään syödään ja jyrsitään. Ehdoton lemppari on semmoinen teddykompanietin kissa-uniriepu. Se on kyllä aivan pelastus ollut, kun niitä ikeniä kutittaa koko ajan. Se taitaa tuntua mukavan pehmeälle ja joku kulma tai korva on helppo tunkea suuhun :)

Soseet: Viikon opettelun jälkeen soseiden maistelua voi jo kutsua syömiseksi, eli sosetta uppoaa kai jo lähes desi kerralla. Soseita alettiin antamaan, kun lopetin imetyksen 3,5 kk jälkeen. Koska maha meni kovalle kun ei enää tissimaitoa saanut.
 
Moikka!
Mäkin aloitin viime viikon lopulla antamaan luumusosetta pojalle. Oli vähän erilaiset reaktiot, Kaapo rupesi nimittäin itkemään! Kai se tuntui ja maistui niin oudolta! Joka päivä ollaan nyt kakkos päikkäreitten jälkeen maisteltu luumua n. 3 ruokalusikallista. Nykyään kyllä jo maistuu, eikä enään itketä. Raukka :heart:

Kaapolla on ollut vatsa kovalla, luumun syöminen, veden juominen, hieronta ja vasemalla kyljellä olo ei ole tuottanut tulosta. Eilen onneksi vaipassa räjähti, viiden päivän odottelun jälkeen.. Olisko kellään antaa vinkkejä vauvan kovaan vatsaan? Mallasuute? Mietin vaan että jos luumu ei auta niin mikä sitten?

Yöt on edelleen katkonaisia :headwall: Mikähän kumma tuossa on nyt? Kyllähän sen tuntee omassa nahassaan kun entisen 11h (klo 23-10) unien sijasta poika nukkuukin vain 6 tuntia putkeen |O Aikaisemmin Kaapo pystyi olla 13 tuntia syömättä, nyt on maksimissaan 8h..

Siirrettiin Kaapo eilen kehdosta pinnikseen. Meillä sellainen riippumatto-kehto, joka on muuten todella hyvä ja kiva, mutta nyt nuhasena tuntuu että Kaapon on raskas hengittää siinä. Asento on kuitenkin enemmän sellainen leuka rinnassa.
Mitään eroa nukahtamisen tai nukkumisen suhteen ei havaittu sängyn vaihdon takia. Ainut miinus siinä on nyt se, ettei pinnistä voi heijata eikä se myöskään ole samalla tasolla meidän sängyn kanssa. Joten joutuu aina vähän enemmän nousemaan kun tuttia tunkee takaisin suuhun yms..

Kaapo on itse alkanut aikaistamaan yöuniaan, käydäänkin nykyään iltatoimiin tässä 21-21.30, entisen 22.30-23 sijaan. Itselleni sillä ei ole niin väliä, kun ei oikeestaan ikinä käydä miehen kanssa ennen puolta yötä nukkumaan.

Kiinnitettekö te huomiota vauvan nukkuma-asentoon? :attn: Eli nukutatteko vuorotellen selälteen ja molemmilla kyljillä? Olen huomannut että Kaapolle on tullut kalju kohta päähän ja tänään äitini oli kylässä ja sanoi että Kaapon pää on muuttunut takaa ihan littanaksi! APUA! Mä en ole yhtään muistanut että pitäis kyljeltäänkin nukuttaa ja Kaapo kääntyykin siitä itse selälteen. Pitää varmaan alkaa tukemaan poikaa sängyssä niin että pysyy kyljeltään koko yön..

Ninja, no kaikki neuvot on ollut kokeilemisen arvoisia. Itse juuri kokeilisin syöttämään eri asennoissa, kun missä imetät. Jos vauva siitä oivaltaisi, että tää on nyt eri juttu, tässä ei saa tissiä vaan pullon. Kokeile luonnonkumista tuttia ja lämmitä tuttiosaa sekä hiero rinnasta siihen omaa tuoksuasi ja maitoa. Tsemppiä!

Kiva että Vili voi jo paremmin! Reipas poika :) !

Me ollaan pakkasista huolimatta käyty joka päivä jollain pikku lenkillä, kaupassa yms. Tai sitten Kaapo on nukkunut ihan kunnon parin tunnin päikkäreitä partsilla. Eipä täällä Helsingissä päivällä nyt niin kovin kylmä ole ollut ja partsi meillä on lasitettu.

Miimu ja Kaapo 3kk 3vko (ja 1 pvä :D )
 
Miimumaija, mites ois Levolac tuohon vauvan masuongelmaan? Mä just luin jostain, että nykysin suositellaan tuota vauvoille mieluummin kuin mallasuutetta. Tosin, en muista yhtään mistä sen luin, eli kantsii kyllä tarkistaa vielä neuvolasta tai vaikka apteekista!

Meillä vauva nukkuu siinä asennossa, missä itse haluaa. :) Yleensä nukahtaa selällään ja kääntää pään jommalle kummalle puolelle, mutta toisinaan kääntyy myös kyljelleen nukkumaan. Masullaan ei nukuteta eikä itse osaa vielä kääntyäkään. Takaraivoon tuli kalju läntti jo aikaa sitten eikä tukka varmaan kasva siihen ennen kuin alkaa viettää enemmän muissa asennoissa kuin pötköllään.

Onni onnettomuudessa yonnazzzin miehellä!

Voisko nää pakkaset jo hellittää, niin pääsis ulkoilemaan kunnolla! :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja miimumaija:
Kaapolla on ollut vatsa kovalla, luumun syöminen, veden juominen, hieronta ja vasemalla kyljellä olo ei ole tuottanut tulosta. Eilen onneksi vaipassa räjähti, viiden päivän odottelun jälkeen.. Olisko kellään antaa vinkkejä vauvan kovaan vatsaan? Mallasuute? Mietin vaan että jos luumu ei auta niin mikä sitten?
Ahhh, kakka tuli taas ! Ja tulikin taas sellasella paineella että bodystä aukesi haaroista nappi :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja rosehip:
Miimumaija, mites ois Levolac tuohon vauvan masuongelmaan? Mä just luin jostain, että nykysin suositellaan tuota vauvoille mieluummin kuin mallasuutetta. Tosin, en muista yhtään mistä sen luin, eli kantsii kyllä tarkistaa vielä neuvolasta tai vaikka apteekista!
Joo, täytyykin ottaa selvää! Ihan jo vastaisuuden varalle vois jotain lääkettä ostaa kotiin jos sitä vauvoille saa antaa :)
 

Yhteistyössä