**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Marraskuussa

Ilmoitusluontoinen asia; meillä nukuttiin läpi yön heräämättä :D 00-7:30 siis tyttö veteli sikeitä :heart: Ihanaa oli nukkua, varsinkin, kun mulla oli eilen kuumetta ja joka paikkaa särki. Nyt olo jo ihan normaali, mikä lie tauti koitti ottaa otettaan minusta :kieh:

Nyt ei ehdi muuta :wave:

Joo, mullakin alko tänään kauheat kuukautiskivut (?) Verta ei kylläkään ole tullut :/ Mäkin aloin heti panikoimaan että onko kohtutulehdus tai joku. Sattuu niin saatanasti !!! Paripäivää sitten oli vähän rusehtavaa valkovuotoa.. Hmm. Ei mulla kyllä kuumetta ole. Särkylääke ei auta. Harmittaa vaan,kun meillä on tänään pojan nimijuhlat ja sattuu niin kauheasti että tekis mieli vaan maata sängynpohjalla kuumavesipullon kanssa :(

Anu-Marika, Kinderet:illä on mun mielestä yks aivan ihan poikien juhla-asu, löysin sen Stokkalta. Jotkut nettikaupatkin myy sitä (musta ja tumman harmaa), siitä on vaan kaikki pienet koot valmistajaa myöten myyty loppuun, mutta mä onnistuin pienentämää omaa (68cm) ihan siististi. Harmi kun mä en enää muista niitä nettikauppoja missä myytiin niitä ja samantapasia. Googletin muistaakseni poikien juhlapuku/asu.. tjtn. Mä kattelin kans tota H&M settiä ja sekin on ihan kiva. Mutta ei niin käytännöllinen kuin tuo Kinderitin, mikä on kokonaan yhtä asua, nepparit selässä.

J84
Heips pitkästä aikaa :D

Oon parhaillaan yksin 5 lapsen kanssa kotona..kolme on omaa (9v, 2v ja 2kk) ja sit koiranäyttelyissä olevan serkkulikan (2v ja 4kk) ja ukot on pajalla raahaamassa pukeille jotain Kadetin raatoa.

Ei tässä muuten mitään ihmeellistä oo..jouduin/sain äsken imettää tuota serkun tyttöä (4kk), kun ei huolinutkaan pullosta korviketta ja hän alkoi sit repiä peliverkkareitaan,niin en sit muuta vaihtoehtoa enään keksinyt kuin heittää tissi suuhun :eek:

Eilen oli muuten Samun 2kk neuvola-lääkäri :D Kaikki oli hienosti ja poitsu oli nyt 5562g, 57,7cm ja pipo oli 37,5cm.

Sitten kävi vielä eilen niin, että esikon isä ilmoitti, että poika ei ole enään tervetullut heille, sillä esikko on itse halunnut pitää hieman taukoa isästään, koska kesällä tämä isä oli mollannut ja ivannut poikaa onkimistaidoista ja verrannut häntä erääseen biisiin rumin sanoin ym. muuta "mukavaa". Nyt sitten isä ei enään jaksa kuulemma odotella, että milloin poika olisi halukas hänelle tulemaan niin hän sanoi "sopimuksensa irti pojan elämästä, eikä häiritse meitä enään milloinkaan". Mukavaa oli sit selitellä pojalle isänsä käyttäytymistä :(

eipä muuta..pakko mennä kun nuorimmaiset rupee huutamaan kilpaa :wave:

J84 ja Samu 2kk

Ilmoitusluontoinen asia: Mulla on krapula. Nyt on taas parin kuukauden tarpeisiin riekuttu ulkona. Hirvee olo. Mies on onneks tytön kaa vaunuilemassa niin saa rauhassa potea oloaan.Onpa huono äiti olo, mutta nyt jaksaa taas ikuisuuden!

Meillä poika imee oikeen käden etusormee enemmän kuin vasemman..käsi nyrkissä sormi suuhun ja tajusin tossa muutama päivä sitten että ton imemisen takia rystynen ja toi etusormen "taitekohta" on ihan punasia ja näyttää ihan kuin ois ihottumaa. Oon nyt sit öisin laittanut bepanthenia niihin..ja käsiä pestään aika paljon kun ne nyt kulkeutuu suuhun kuitenkin aika paljon =) Ville naureskelee aina käsiä pestessä ja kuivatessa =)

en muista kirjotinko jo aiemmin mutta 2kk-päivänä poika väen vänkäämällä kääntyi masulta vasemman kyljen kautta selälleen vauvahieronnan aikana. aattelin ensin että sattumalta pääsi niin mutta sen jälkeen kun se tapahtui samantein uudestaan ja seuraavina päivinä taas, oli pakko todeta että kyllä hän sen osaa! ja hoitopöydällä sen tekee lähes aina just ton hieronnan yhteydessä, lattialla ei oo innostunut vielä kääntyyn kunnolla :whistle: mutta mihinkään ei ole kiire! =) luulen muutenkin että alkaa jutteleen ennen liikkumista..

tänä aamuna Ville viihtyi taas hyvin lattialla, makoili vaan selällään ja höpötteli ympäristölle ja katseli Kumman Kaa:ta :LOL: taitaa olla niin yksinkertaista huumoria että poikakin tykkää..haha.

Jellona84 kaverin äiti imetti kans aikanaan meidän toista kaveria..silloin kun olivat vauvoja aikaa sitten. En muista miksi mutta taisi olla vähän samantapanen keissi.. Siinä mahtaakin olla hulinaa kun on viis lasta hoidettavana ja kaks niistä vielä noin pikkusia!

taas jää kesken, poika herää :heart:

Olipas pommi! Arttu on ollut nyt viikon verran tosi kiukkuinen ja nukkunut yöt tosi huonosti. Ihmeteltiin vain kun kuola valuu, nyrkki on koko ajan suussa ja kitisee koko ajan. Äsken sitten kurkkasin pojan suuhun ja SIELLÄ ON ENSIMMÄINEN HAMMAS! Ei ollut etuhammas eikä siinä vieressäkään vaan kulmahammas... Pitää varmaan maanantaina soittaa hammaslääkärille ja kysyä että mitä tämä oikein on kun oon aina luullut että etuhampaat tulee ensin ja sitten kaikki muut...

Moikka

Pitkäst aikaa taas!!!!
Aika on mennyt Emman kanssa, ja vapaa-ehtoisella opiskelutyöllä, on enemmän tullut jo käytyä yliopiston luennoilla, silloin kun äitini on vapaalla ja Emma voi mennä sinne.
Meillä menee yöt ja todella paljon paremmin! Ihanaa nukkua hyvin.
Kiva ilma ulkona, valkoisen väriset koiramme ei ole kyllä lenkin jälkeen valkoisia!
Esikoinen on ollut nyt kotona,koska minä ja Emma olemme kotona, ajateltiin että pian voitaisiin laittaa takaisin päiväkotiin, niin pääsisi vähän sosiaalisempaan toimintaa, Enna on ollut nyt kotona n.4kk.
Tänään oltiin ostamassa uusi puuhamatto kun tyttö on kuolaillu ja repinyt jo lelut irti, joten se olisi ollut vaaraksi, samallainen ostettiin mutta muutettiin paria lelua.
Kiva että täällä on toinenkin Emma :)

VempulaVimpula ja Emma 2kk 1vk 3pv

Heippa!

huh, että olikin viikonloppua kerrakseen.
Prinsessa touhuaa jo paljon, ja on alati seuraa vailla..uusi tuttavuutemme babysitter on onneks kovasti apuna kun tyttö näkee sieltä niin hirveästi paremmin kun maatessaan lattialla :)
Viihtyy siinä muutenkin kun saa huidottua lelukaaressa olevia juttuja,
ja nekin kun erilaisia kuin meiän toisessa kaaressa ni viihtyvyys on taattu :heart:
Mä olen kyl kauhean onnellinen et Nennu on niin virkee ja iloinen, todella nauravainen vauva :heart:
Meillä on alettu tuijottelemaan nyrkkiä oikein urakalle, se tosin katoaa vieläkin ihan omia menojaan silmien edestä..suloinen näky.
Nyt vkl oli tosiaan kiireinen minun osalta kun mulla oli täällä yökylässä myös mun erittäin vilkas just kunnolla kirmailemaan oppinut 1v2kk kummityttöni :D
Se kun mennä pyyhälsi meiän koiran kanssa ja tahtoi välistä helliä vauvaa ni.. Ihanaa :heart:

Muutenki tytsy kauheen tyytyväinen nyt ku masu ja ruokahalu,eli unet myös, on hyvässä jamassa kun on annettu masun tasaantua taas D-vitamiinin jäljiltä.
Mikä D-vitamiini muilla käytössä, vaikuttaako masuun?
Uus meillä siis taas etsinnässä :saint:

Ah, enää 5 päivää ni saan miehen taas hetkeksi kotiin,
siellä armeijassa kun tuo on ja onkin nyt sit yhteensä 2 viikkoa kiinni putkeen.
Tää seuraava loma mun onnekseni kestää melkein viikon eikä tätä kauaa enää kestäkään.
nopeasti on aika menny pikkusen kanssa, se huolehtii äitin viihdyttämisestä.
Ihana tunne nähdä oman pienen keksivän joka päivä jotakin uutta!!

miimumaija: onnea teidän pikkuherralle nimestä! :flower: :heart:

Dada ja neiti 8vk

Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
Olipas pommi! Arttu on ollut nyt viikon verran tosi kiukkuinen ja nukkunut yöt tosi huonosti. Ihmeteltiin vain kun kuola valuu, nyrkki on koko ajan suussa ja kitisee koko ajan. Äsken sitten kurkkasin pojan suuhun ja SIELLÄ ON ENSIMMÄINEN HAMMAS! Ei ollut etuhammas eikä siinä vieressäkään vaan kulmahammas... Pitää varmaan maanantaina soittaa hammaslääkärille ja kysyä että mitä tämä oikein on kun oon aina luullut että etuhampaat tulee ensin ja sitten kaikki muut...
HERRANJUMALA SENTÄÄN |O |O :eek: :eek:

Miten ihmeessä kaksikuiselle voi tulla jo hampaita..on nää maailmankirjat ihan sekaisin.... :LOL: :LOL:

Meillä on huudettu nyt 7 iltaa putkeen..2-4h ihan silkkaa parkumista ja annas olla jos vahingossakaan laittaa pimun sänkyyn..niin huuto vaan yltyy..kyl ihan suoraan sanottuna meinaa hermo mennä..pelottaa kun mies tekee välillä ilta/yötöitä :headwall: :headwall:

("kiitokseksi" tyttö vedellyt sitten 7-8h unia putkeen, syö ja nukahtaa viel 3 tunniksi..)

Oiskos kellään vinkkejä vauvan rauhoitteluun..tupakoinninkin olen taas aloittanut kun ei meinaa kestää................. :headwall: :headwall:

Kaapo Tanelille onnea!

Äippä ja Kielo kohta 10vkoa

Nuppu09: Mun lähipiirissä on muitakin Artun ikäisiä joilla hampaita jo... Tai siis hammas. :D Ja saattaahan sitä vastasyntyneelläkin olla joskus hammas valmiina... :D

Kaverin poika, joka kohta 7kk, reagoi äitinsä masennukseen kitisemällä iltaisin monta tuntia ennen kuin rauhoittui. Samoin teki aikanaan oma esikoiseni. Nyt kun äiti on saanut itsensä kuntoon niin homma on heillä hallussa ihan niin kuin normivauvaperheissäkin (jos nyt voi vauvaperheitä sanoa normiksi kun jokaisella on omat juttunsa).

Meillä tuo hampaan puhkeaminen toi kitinää iltoihin ja öihin. Nyt Arttu on pari yötä nukkunut särkylääkkeen voimalla 21.30-7.45 ilman sen kummempia kitinöitä. Tänäkin aamuna joi maidon vasta 06.30 eikä oikein siihenkään herännyt kuten ei edellisenäkään yönä. Itse heräsin tänä aamuna viiden aikaan siihen kun ei ollut poika vielä syönyt. Ihmettelin että miten nukkuu, mutta hyvä vaan että nukkuu. Saa itsekin levätä.

Jeps... Nyt äkkiä Artulle ruokaa napaan ja partsille nukkumaan. Saa isi jäädä pojan kanssa kotiin kun äiti lähtee käymään kaupoilla. Pitää ruveta jo joululahjoja suunnittelemaan, kun en yhtään tiedä mitä kenellekin laittaa.

Olkkis ja Arttu

Moikka

Siitä onki jo 2vk kun oon ollu tääl!
Aika on mennyt niin nopeesti, ettei oikee huomaa.
Jutan kanssa ollaan oltu kummitädin luona yön yli, mammalla ja toisella kummilla.
Jutta ei enää saa kauheita ravareita,kuin joskus.
Nooh.. mitä muuta
Työt kutsuu --->

Aamutaivaanranta ja Jutta tasan tänään 2kk

Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
Nuppu09: Mun lähipiirissä on muitakin Artun ikäisiä joilla hampaita jo... Tai siis hammas. :D Ja saattaahan sitä vastasyntyneelläkin olla joskus hammas valmiina... :D

Kaverin poika, joka kohta 7kk, reagoi äitinsä masennukseen kitisemällä iltaisin monta tuntia ennen kuin rauhoittui. Samoin teki aikanaan oma esikoiseni. Nyt kun äiti on saanut itsensä kuntoon niin homma on heillä hallussa ihan niin kuin normivauvaperheissäkin (jos nyt voi vauvaperheitä sanoa normiksi kun jokaisella on omat juttunsa).

Meillä tuo hampaan puhkeaminen toi kitinää iltoihin ja öihin. Nyt Arttu on pari yötä nukkunut särkylääkkeen voimalla 21.30-7.45 ilman sen kummempia kitinöitä. Tänäkin aamuna joi maidon vasta 06.30 eikä oikein siihenkään herännyt kuten ei edellisenäkään yönä. Itse heräsin tänä aamuna viiden aikaan siihen kun ei ollut poika vielä syönyt. Ihmettelin että miten nukkuu, mutta hyvä vaan että nukkuu. Saa itsekin levätä.

Jeps... Nyt äkkiä Artulle ruokaa napaan ja partsille nukkumaan. Saa isi jäädä pojan kanssa kotiin kun äiti lähtee käymään kaupoilla. Pitää ruveta jo joululahjoja suunnittelemaan, kun en yhtään tiedä mitä kenellekin laittaa.

Olkkis ja Arttu
Kiitokset kommentista Ollkis!

meillä tilanne seuraavanlainen..sairastuin tosiaankin tuohon synnytyksen jälkeiseen masennuksen maaniseen vaiheeseen..eli en ole ollut petipotilas kertaakaan ja jaksanut kuitenkin vauvan kanssa ihan normisti..rupesi vaan menemään liian lujaa..tää huutojuttu alkoi jo kun olin itse vielä sairaalassa ja nyt kun olen jo "kunnossa" niin se vaan jatkuu..joten en usko kyl millään että se johtuisi siitä..ja kun päivät on kuitenkin kuin naantalin aurinko..luulisi että kitisis sitten koko ajan..eli jotain muutahan sen mun maalaisjärjen mukaan pitää olla..uskon että hän on tosiaan vahvan tempperamentin omaava likka ja kun yöunille pitäs laitella niin ei saakaan ilman apua unta ja kierre valmis..näin minä sen kelaan...huutaa niin kauan kun on ns. valmis nukahtamaan ja onneksi sit kuitenkin vetelee jo noinkin pitkät (7-8h) yöunoset...eli kun on ensin vaikeeta niin sitten palkitaan... :attn:

Äippä ja Kielo

Onnea kaikille vauvoilla nimistä :)

Joku noista kuukautiskivuista mainitsi. Itsellä ollut aina välillä jomotuksia, mutta mitään ei tule. Esikoisesti menkat alkoi 5 viikkoa synnytyksestä, nyt ei, toisaalta ihan hyvä näin. Uskon että osittain johtuu mun painon tippumisesta , ettei ala.

Meillä tyttö sai viikko sitten nimen,hänestä tuli Minttu :heart:
Juhlat meni hyvin ja Minttu nukkui rauhallisesti koko kasteen ajan.

hampaista oon kanssa kuullut, että hampaita tulee jo 3 kk iässä ja todella jollakin voi olla hampaita suussa jo syntyessään.

tällä palstalla on kyllä ihmisiä, jotka omaavat vahvat mielipiteet, sen huomasin jo odotusaikana..muta uskokaa vaan, niin niitä on joka pinossa, ja tää ei ole eka eikä viimenen "riita" mikä tällä koko palstalla on!

schnuller
Jahas, mihin mun pitikään muistaa kommentoida.Oli niin paljon kaikkia asioita.
nyrkin syönnistä joku mainitsi, että nyrkki hakeutuu kovasti jo suuhun.Niin meilläkin on tapahtunut viimeisen viikon ajan.
peräpukamat/-haavaumat ovat kyllä raskausaikana tulleet jo tutuksi.Siis lähinnä haavaumat ovat vaivanneet raskausaikana kuten myös synnytyksen jälkeenkin.Rasittavia, koska joskus ei tiedä miten päin istuisi, mutta mulla onneksi AC3 apteekista on auttanut nopeasti.

hampaista:Meidän kohta 7viikkosella vaavilla tuli ensimmäinen "hammas" noin kolmen viikon ikäisenä, mutta se saattaa olla niin sanottu helmihammas, mikä saattaa lähteä pois ja tilalle tulee sitten maitohammas.Näin sanoivat neuvolasta kun sitä ihmettelivät.Tiedän myös monta jolla on ollut hammas jo syntyessä.
Unirytmi:Meillä on neiti nyt alkanut pidentää itse ruokailuvälejään.Aikasemmin oli aika säännöllisesti 2,5-3 ruokailuväli, niin nyt on jo 3,5-4tuntia.Ja nukkuu jo aika säännöllisestikin.
Päiväunia nukutaan jo tunti aamupäivällä.Iltapäivällä 3 tuntia.Ja illalla pari tuntia.Mitä muuten olette mieltä siitä, kun neuvolasta sanoivat, että alle puolivuotiasta ei saa viedä ulos, jos on kylmempi kuin -10???Taitaa tarkoittaa, että meillä istutaan tammikuu ja osa helmikuustakin mökissä. :(
Kasvamisesta:En lakkaa ihmettelemästä, kuinka vauhdilla vaavi kasvaa.Meidän 7viikkoselle neitille menee tällä hetkellä 60-62 vaatteet.Kaikki 50-56 vaatteet olen saanut nyt laittaa viikonloppuna pois, ja joitain jäi käyttämättäkin, kun oli niin iso syntyessään(4500g ja 54cm).Päänympäryskin oli syntyessä 35,5cm ja nyt jo 39cm, joten vauvamyssytkin sai laittaa pois, kun ei korvat mene enää peittoon.Pituutta on nyt 61cm ja painoakin varmaan sellaiset 5,5kg.Jännää katsoa kun ne ihan silmissä muuttuu ja kehittyy. :heart:

Vauvan rauhoittelusta:Meilläkin meni alussa sormi suuhun sen kanssa, että miten vauvaa saa rauhoiteltua varsinkin illalla.Mutta nyt on huomannut, että kekseliäisyys palkitaan.Meillä on koitettu laulamista, keinuttelua ja kanniskelua.Kanniskelu on edelleen pop(oikea sylivauva tuo meidän neiti), mutta ehdoton ykkönen on se, että laittaa musiikit kovalle.Radion olen laittanut päälle ja siitä sen vieressä kanniskellut, niin hiljenee kun seinään.Mutta sitten on niitä tapauksia, kuten siskoni vauva.Vuoronperään kanniskeltiin vauvaa monta iltaa monta tuntia, ja sekään ei auttanut, vaan kun maha oli kipee, niin täyttä kurkkua vaan huusi.Itse olen huomannut meidän neidin kanssa sen, että jos illalla itsellä on väsy ja/tai hermot kireällä, niin sillon kitistään ja huudetaan enemmän.Jos itsellä on levollinen olo, niin vauvakin on jotenkin levollisempi.

Matkustelusta:Onko kukaan saanut mitään ohjeita siitä kuinka kauan vauva saa istua auton turvakaukalossa kerralla?Me käytiin ensimmäinen pitkä reissu, eli vaavin piti istua kyydissä 3 tuntia yhteen menoon.Kyllä meitä jänskätti lähteä reissuun, mutta kaikki meni loistavasti, ja neiti nukkui koko matkan tullen ja mennen.Itse sai siitä varmuutta, että uskaltaa lähtä hänen kanssa kulkemaan muulloinkin.

Kuukautisista:Milloin teillä on tullut synnytyksen jälkeen ensimmäiset menkat?Mulla on kans ollut jotain ihme vuotoa muutamia päiviä.Sellaista oranssia valkovuotoa, mutta ei menkat vaan ala, eikä tuo kumma vuoto lopu.Ei ole mitään kipuja tai vastaavaa, mikä viittaisi johonkin tulehdukseen.Joten ei auta vissiin kun odotella, kun nuo hormoonit vielä jyllää. :/

Schnuller+prinsessa kohta 7vko

Meillä maisteltiin eilen perunaa :D Ja kyllä vaan maistui! Jätkä vaan suu auki ja nauroi, maiskutti ja lipoi kielellä... ihan ekstaasissa kun sai sitä! Annoin muutaman lusikallisen, mut enemmänkin olis mennyt alas! Ihan mielettömän ihana kokemus joka kerta kun lapsi oppii tai oivaltaa jotain uutta... :heart:

Myös lelujen käsittely on kehittynyt lisää... Jätkä osaa ottaa lelut jo kumpaankin käteensä yhtä aikaa... Ja tänään keksi miten vedetään yhtä helistintä joka roikkuu puuhamaton lelukaaressa, sellainen hassu kissahelistin, jota voi vetää ja sit se tärisee... Sitä tuo nyt sit on kiskonut tänään koko illan :LOL:

Nyt leffan pariin, kun Vilikin jo meni nukkumaan... :flower:

Roona&Vili 3kk+1pv

Löysin sitten kivat juhlavaatteet pojalle H&M:n valikoimista. Joka paikassa on tytöille hirveän isot valikoimat ja pojille pari hassua vaatetta, pöh. No jos sitä vielä joskus tyttövauvan saisi niin voisi ostella ihanuuksia. :D Lauantaina vihdoin vietetään nimenantojuhlaa ja pitäisi vissiin niitä jotenkin valmistella...

Pari viime yötä on mennyt ihan hullunmyllyssä, ensin nukutaan kaksi ja puoli tuntia putkeen ja sittenalkaa hirveä hilluminen. Poika ei meinaa rauhoittua millään takaisin uneen kun kädet ja jalat vispaa hurjaa vauhtia. Pitää vissiin kokeilla kapalointia jos se rauhoittaisi vaikka.

Jahas, tuttipullokeitto taitaa olla valmista! :LOL:

Anu ja poika 2kk tasan

morjens pitkästä aikaa! En oo oikei kerenny kirjottelemaa,aika menee ku siivillä,etenkin ne viikot kun kaikki lapset on tässä.Mutta eipä tuo elämä 7 mukulan kanssa oo ihmeempää kun kuudenkaan.3-vuotiasta joutuu vaan toppuuttelemaan ja vahtimaan aika tiukasti kun ei oikein ymmärrä ettei Ilonaa voi käsitellä kuin nukkea.Ja olis koko ajan vatkaamassa ja hiplaamas.On alettu käymään muutamassa kerhossa,iha kiva saada aikuista seuraaki.
Ilona oli edellisellä neuvolakäynnillä toissa viikolla 5200g ja 57cm pitkä.Hää sai sillon sen rotarokotteen jonka seurauksena parin päivän päästä siitä oksenteli vuorokauden ja sitte tuli vielä ripuli.No siitä selvitty tällä kertaa,saa nähdä aiheuttaako ne seuraavatki saman reaktion.Torstaina mennään taas sairaalaan,tällä kertaa sydänlääkärille joka ultraa ja sitte Ilona saa taas pitkäaikaisseurannan kotia.Viimeiks lisälyöntei oli sen 24h rekisteröinnin aikana 7000 kpl,oli vähentyny 3% edellisestä ja lähellä normaalirajaa jo,onneksi.Ilona hokas viime viikolla että käsllä voi jotain tehdäki,lelukaari on kova sana.Ei kääntyile vielä.
Miulla kesti se jälkivuoto 4 viikkoo ja kahet kuukautiset ollu.Alotin jo pillereitteki syönnin mutta miulla oli kauheet välivuodot ni jätin ne pois.Kierukkaan olis resepti jollei kerkee tässä jo uutta alkaa oottaa =) Oikeesti jos nyt niin kävis et tulisin raskaaks se olis kyllä enemmän toivottu kun vahinko.Koska tietoisen riskinhä mie otan ku ei mitää käytetä.Pidätteköhä miuta iha pimeenä :eek:
Ilonalle aattelin sitte ku on 3kk ruveta antamaan velliä iltaisin,nyt syö semperin korviketta 140 ml kerralla,päiväs aikaan 3 tunnin välein,yöllä saatta nukkua 22-05 hyvällä tuurilla,usein rauhottuu ja nukahtaa uudestaan kun laittaa tutin. Omassa sängyssäki on alkanu nyt nukkumaan melkein koko yön.
Oon kyl ylittäny itteni,20 vuoteen en oo ollu näin kauan tupakoimatta,28.12 tulee vuosi :) Kerran on käyty kaksistaan baarireissulla ja täytyy sanoo et krapula oli kauhee vaikkei hirveesti juonukkaa.Että kotielämä on kyllä kivaa!

Tepa75 ja Ilona 2kk 17 pvä

schnuller
No nyt sain neitin nukkumaan parvekkeelle.Aika juoda kahvia ja katsella uusimpia kuulumisia.
Mukava nukuttaa parvekkeella vauvaa, kun alakerran tupakansavut tulee kaikki sisälle vaunuihin ja kotiin. :/
Pyykkiä en ole koskaan pystynyt kuivattamaan parvekkeella, ja se kyllä harmittaa aikalailla.No, jos päästäisiin talonrakennukseen jossain välissä niin poistuisi sekin haitta.
Tepa:Onnea siitä, että olet ollut niin kauan tupakoimatta! :flower:
Itse en vielä haluaisi toista näin äkkiä perään.Toisaalta luulin ennen esikoisneidin syntymää, että synnytyksestä jäisi aivan kauhee kammo, ja en ikinä haluaisi toista lasta, mutta kyllä nyt on alkanut tuntumaan jo siltä, että joskus toinenkin tehdään.Oli meinaa aika rankka synnytys, joka kesti pari vuorokautta.Kaikki meni aivan pälaelleen siitä, mitä olin toivonut.Supistusten kourissa ei olisi ikinä uskonut, kun muisteli ihmisten sanoneen, että kyllä se kipu unohtuu, kun sen käärön siihen rinnalleen saa, mutta totta oli joka sana. =)

Rotavirus-rokotteesta:Onko muiden lapsille tullut sivuoireita rokotteesta?Meillä ensimmäinen erä olisi edessä parin viikon päästä ja mua pelottaa aivan kauheesti, että siitä tulee jotain.

Pneumokokkirokotetutkimus:Meille tuli sellainen kirje, että haluaako osallistua rokotetutkimukseen.Toisaalta olisi aivan mielenkiintoista, ja jos sillä rokotteella pystyisi hieman välttämään välikorvan tulehduksia ym., mutta sekin pelottaa, että siitä tulee jotain sivuoireita.Aiotteko sellaiseen osallistua?

Tuli kuulemma TV1 aamuohjelmassa vauvan itkusta juttua.Otin sen nauhalle äsken kun uusinta tuli, ja pitää katsoa mitä aiheesta olivat mieltä.Löytyy varmaan myös Yle-areenalta.

Schnuller+päikkäreillä oleva neiti kohta 7vko

schnuller
Tuteistapiti vielä mainitsemani, että meillä kokeiltiin tänään ensimmäistä kertaa tuttia, joka on ergonominen lapsen suuhun.Jännän mallinen, mutta ehkäisee kuulemma sitä, että ei hampaat lähde sitten kasvamaan ulospäin eikä jää eteen hirveää purentaväliä, kuten normaaleilla tuteilla voi käydä(tietenkin liikaa ja liian kauan käytettynä).Eilen illalla se ei vielä kelvannut, mutta tänään maistui hyvälle. :D
Ei tipukkaan niin hanakasti kun normitutti. ;)

Tänään oli tytöllä lonkkien uä ja saatiin lopettaa valjashoito :D Tukevat lonkat siis jo ja seuraava kontrolli sitten puolen vuoden iässä.

Mulla itellä on huomenna jälkitarkastus ja ehkäisyasiaa mietin edelleen :whistle: Ei meillä vielä ainakaan ole niin aktiivista elämää sen suhteen, etteikö kortsuilla jaksettais pelata :/ Ei meillä ole oikeasti ikinä aikaa :eek: Tai olisihan sitä keskellä yötä, jos jaksaisi sen tähden herätä ja sattuisi olemaan sellainen rako, ettei kumpikaan lapsista heräisi, esikoinenkin kun heräilee edelleen öisin :kieh: No, mulle riittelee nykyään kainalossa köllöttelykin :LOL:

Meille on tullut kaksi erillistä kutsua pneumokokkirokotetutkimukseen. Siihen THL:n tutkimukseen taidetaan osallistua, kun siinä ei oteta näytteitä ollenkaan ja rokotteet hoituu neuvolakäyntien yhteydessä. Esikoinen on mukana tuossa myös, sai ekan rokotteen 1½v neuvolassa ja toisen saa sitten 2v. Kuitenkin siinä on vertailurokotekin hyödyllinen, ettei mitään placeboja piikitetä.

Ruoanlaittoon ja sitten joululahjaostoksille (yksin!), kunhan mies kotiutuu =)

Kristelle & K 7vk2pv

Jellona84:
ihana asia,että oot imettänyt hätää kärsivää :D
Se on hieno asia että saa/pystyy tekemään noin.!

ite taistelen imetyksen kanssa, vaikka välillä tuntuu et hermot Veetulla menee,
kun tissi ampuu niin kovasti..mut sit ootellaan hetki ja rauhotellaan tutilla ja sitten
jatketaan :D

esmeralda & Veetu 2,5kk

Termos

schnuller meillä saatiin rotarokote eli makeet mömmöt suoraan suuhun viime keskiviikkona. sen jälkeen on tullut päivittäin noin 2-4 vaippaan kakat (normaalisti tulee yhdet tai kahdet päivässä), koostumus tosin on sama kun ennen rokotettakin. kaverin pojalla puolestaan lensi kaaressa puklut ton ekan rotasatsin jälkeen muutaman päivän ajan. ja jollain täällä tais vatsa mennä ihan sekasin siitä..?

dada meillä ei d-vitamiinit oo vaikuttanut mahaan mitenkään. annan ne yleensä aamulla ja sen päälle maitohappobakteerijauheen sekoitettuna veteen ja tuon jälkeen vielä maitoa. ettei jää paha maku jätkän suuhun =) toivottavasti löydätte sopivan merkin.

tiedättekö..mä niin ODOTAN että poika oppii tarttuun leluihin kiinni niin että ymmärtää sen koko tapahtuman! tänään tarras taas pehmeään soittolelu-pupuunsa ja pian oli pupun korva suussa mutta en ollut vieressä niin en huomannut että tarrasko siihen pupuun vaan samanlailla kun esim. tarraa harsoon tai pyyhkeeseen nykyään vai huomasiko itsekin koko "tapahtuman".. ei muuten mutta hänen ikenet taitaa kutista vähän, nykyään on siis koko ajan nyrkki suussa, ja kiva ois koittaa opettaa häntä tarttuun puruleluun ja sit ohjaan se suuhun. tosin se pitäis varmaan ostaakin ensin..

Ville heräilee, jäi vaunuihin nukkumaan lenkin jälkeen =)

kerttuneiti & Ville

Yhteistyössä