**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Marraskuussa

Kummallinen palsta, kun ei saa edes mielipiteitään asioista kertoa. Ja ajattelin ettei herkiempien ihmiset tarvitse lukea. Kenenkään ei tartte peesata ja kenenkään ei olis tarvinnu kommentoida mitään.

Jos ei täällä saa avautua niin missä sitten? Ööh?

No mutta mut voi poistaa tuolta listasta. Jos sydäntään ei täällä saa kerran purkaa... Ni eips jaksa.

Mä kun en ite osaa loukkaantua netti jutuista, enkä suuttua enkä muutakaan. Ni tuntuu tyhmältä. Jatkan palstailua jossain muualla tästä lähin.

Onnea kaikille tulevaan!
 
Kyllä ihailen entistä enemmän yksinhuoltajia!! Miehellä duunissa jonkin asiakkaan juhlat, ja oon ollu yksin koko illan pojan kanssa... Mitään en oo ehtiny tehä mitä normaalisti tähän aikaan olisin jo tehny kaikkee...! Väkisinkin miettii millaista se olis jos olis aina yksin... Tottakai siihenkin tottuis ja osais järjestää hommat ja sukkuloida enemmän ja nopeemmin... Mut on se silti hatunnosto kaikille jotka on yksin lapsen/lapsien kanssa! [mm. paras ystäväni jonka yh-elämää oon nähny lähempääkin pitkään] Malttaiskohan Vili jo nukkumaan niin saisin syötyä? :headwall: :heart:
 
Vivid
Meillä on nyt tän viikon aikana löytynyt sormet. Ennen on lähinnä tunkenut koko nyrkkiään suuhun, mutta tällä viikolla siellä on ollut ihan vaan peukku tai etusormi. Etusormi on vaan siitä ilkee, kun se on niin pitkä, että tulee yökkäys-refleksi :kieh:

Eilen sain kuulla ekan naurun. Meillä on kyllä naurahdeltu jo pitkään, mutta eilen eka kertaa poika ihan nauroi hetken. Olin askarrellut sellasia enkeliheijastimia ja näytin sitä Lukalla ja nauruhan siitä tuli. Mua rupes itteenikin hirveesti naurattaan ja sit Luka säikähti sitä ja nauru loppu kun seinään...

Säikähtelyä Meillä on muutaman kerran nyt tullut kunnon säikkykohtaukset. Kovat äänet, kuten koiran haukahdus tai vinkulelun pureminen säikäyttää Lukan ja sit alkaa ihan järkyttävä huuto ihan tyhjästä. Mutta menee se sit rauhottelulla aika nopeesti ohi. Onko muilla vastaavaa?!

Vivid ja Luka
 
Säikähdyksistä Meilläkin poika on alkanut säikkyä koirien kovia ääniä joista ei aiemmin välittänyt ollenkaan. Järkky huuto kun pieni pelästyy! :/ Mistähän moinen, kuulekohan se paremmin kuin aiemmin vai mitä ihmettä?

Pumppasin äsken maitoa ja yllätykseksi sain huimat 80 ml hetkessä yhdestä rinnasta! Jee! Pienestä sitä ilahtuu!

Ja muitakin kivoja juttuja tänään, saatiin vauvauintipaikka, tammikuun alussa aloitetaan. :)

Anu ja poika 8 vk ja 1 pv
 
schnuller
Heipä hei, mahtuuko tänne vielä jutustelemaan kanssanne?Esikoinen syntyi meille 6.10.,tyttönen.Tietokoneelle ei aiemmin ole niin kauaksi aikaa kerennyt, että olisi ehtinyt osallistua keskusteluihin.Juttuja ole seurannut sieltä maaliskuulta lähtien.
Täällä tuntuu olevan keskustelua jos jostakin asiasta.Paljon on tullut sellaisia mielenkiintoisia asioita esille, mitä itse tykönäkin olen pohdiskellut.
Roona82olen samaa mieltä, että isosti pitäisi hattua nostaa yksinhuoltajille.Lähipiirissäni sellaisia on, ja minusta on mahtavaa miten ovat lasten kanssa jaksaneet.Itse on siinä onnellisessa asemassa, että ei tarvitse jaksaa kantaa itkevää vauvaa yksin illalla.
 
schnuller
Ai niin,piti kommentoida nuita teidän juttuja vielä.Täälläkin on nyt viikon verran imeskelty nyrkkiä ahkerasti.Hauskankuuloista kun nassutus vaan välillä käy.
Meillä on suvussa valitettavasti se, että maitoa ei riitä.Itse olin kuolla nestehukkaan pienenä, muutaman viikon ikäisenä, kun äiti vaan imetti ja imetti, eikä tajunnut missään vaiheessa, että en saanut tarpeeksi maitoa.Sitten olin yhtäkkiä nukkunut monta tuntia syömättä, ja lääkäri totesi, että olin ihan kuivumisepisteessä.Isoäitillä oli sama ongelma ollut aikanaan, ja äitilleni oli syötetty sitten sitä sokerivettä, josta joku täällä mainitsikin.
Itse en osaa ottaa stressiä asiasta.Jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee, ja tekee sellaiset ratkaisut, kun omalle elämäntilanteelle sopii.Onnea siis kaikille imettäjille sekä korvikeäideille, koska tärkeinähän on, että lapsi saa tarpeeksi ravintoa ja kasvaa! :flower:
Varmaan toki on myös ihmisiä, jotka vaan laiskuttaan jättävät imettämisen, mutta sallittakoon se henkilökohtainen ratkaisu heille.Suuremmalla osalla imetyksen lopettajista on varmaan painavammat syyt.
Kaverini on nyt 6kk ikäisen pojan äiti, ja hän täysimettää tai täysimetti.Ihmetteli kun vauva huusi 3 ensimmäistä kuukautta kun syötävä ja mitään syytä ei löydetty.Kaverini alkoi olla henkisesti jo aika poikki, valvottujen öiden ja itkujen kanssa.Neuvolassa lopulta ehdottivat varovasti, että jos kokeilee lisämaitoa antaa kerran ja katsoo mitä tapahtuu.No, huutaminen loppui kun seinään sinä iltana, vauva oli huutanut siis vaan nälkäänsä, ja siitä eteenpäin siellä on tissittelyn lisäksi syöty myös lisäksi korviketta, eikä huudettu enää yötä päivää.Olen onnellinen heidän puolesta, että ratkaisu asiaan löytyi.
 
Meillä kans menee välillä pelkkä sormikin suuhun.. Mut yleensä kyllä tunkee koko nyrkkiä ja sekään ei aina riitä. Oikeestaan nykyään se vaan huutaa se nyrkki suussa kuola valuen. Sit pitää antaa mun sormi joka on ilmeisesti paras väline ikenien hinkkaamiseen :LOL: Noh, onneks se puruleluki on opittu pikkuhiljaa...

schnuller, tervetuloa vaan mukaan... Ja reippaasti kokemuksia jakamaan, eikä vaan tykönä miettimään! Täältä kyllä varmaan löytyy vertaistukea aika moneen asiaan.

Ja siitä "vertaistuesta" tulikin mieleen vielä yks asia: Vilin pää alkanut kuivumaan aika pahasti. Tosi paljon sellaista karstaa... Oon öljynny ja harjannu, mut se vaan pahenee... :( Mä niiiiin toivon, että sille ei tulis atooppisia oireita!! Itellä ollut välillä tosi vaikeeta tän mun ihon kanssa talvisin. Atooppista ihottumaa on melkein aina jossain... Mutta etenkin päänahka ja kasvojen alue ollu niin huonona pakkasilla, ettei oo pahemmin kiinnostanu edes ulos mennä! Säälittää niin paljon jos Vili perii mun ihon ja sillekin tulee ihottumia... vaikka eihän sille mitään voi :(
 
Voi apua, pari tuntia palstalta veke ja täällä jo tapellaan. Huoh, että ihmiset jaksavat :headwall:

Me jouduttiin ampaisemaan tänään taas lastenlääkärille kun Erican punoittava iho vain paheni. On tosi hurjan näköinen, ihan kuin jotain nokkosihottumaa tai vastaavaa :ashamed: . Ei nyt tiedetä mistä se johtuu mutta itse epäilen, ja myös lääkäri epäili, sen johtuvan Losec lääkityksestä joka aloitettiin refluksitautiin viime viikolla. Nyt sitten Losec katkolla pari päivää ja tilalla vahvat antihistamiinit. Voi mun pientä, kyllä sitä nyt koetellaan :'(

Mutta pakko kertoa myös iloinen asia. Mähän olen valitellut ettei Erica hymyile ollenkaan mutta jepjep, tänään tuli hymy LÄÄKÄRITÄDILLE :LOL: Kyllä siinä sitten tuli nauru niin äidiltä kun isältäkin, oli se niin suloisen näköistä :heart: :heart: :heart: Tietty olis halunu ensi hymyn itselle mutta pääasia, että edes jollekin sen antoi. Ehkä pieni ymmärsi, että lääkäritäti parantaa hänet :saint:

Ootteko muuten huomanneet, että kaikki ovat nykyisin vain tätejä ja setiä? :LOL: Meillä ainakin huomaan puhuvani, että "täti teki... tuo setä tuolla... lääkäritäti jne." Just sellaista mitä en ennen ymmärtänyt ollenkaan ja nyt olen itse siinä ihan samassa jamassa :D

Meillä myös säikytään nykyisin hirmu helposti, ja etenkin juuri ennen nukahtamista. Erica ei säpsi kovia ja selkeitä ääniä mutta saattaa sitten saada paskahalvauksen jostan ihan mitättömästä äänestä, vaikka lehden sivun kääntämisestä. Kyllä siinä on vanhemmat ihmeissään :kieh: mutta onneksi tosiaan tyyntyy ihan hetkessä.

Jess, kerrankin meillä ollaan ajoissa nukkumassa. Pari viimeistä iltaa on mennyt puoleen yöhön. Ajattelin itsekin kohta kömpiä petiin ja vetäistä kunnon yöunet. Kävin tänään hakemassa sikarokoitteen ja nyt kättä jomottaa ihan armottomasti. En pysty nostamaan sitä ollenkaan joten nähtäväksi jää saanko neitiä yöllä pinniksestä ollenkaan pois. Siinä vasta olisikin näky kun roikkuisin reunan yli tissejeni kanssa jotta baby saa ruokaa :LOL: . Mutta helpottunut olo nyt kun rokotus on saatu (kuulun siis astmani kanssa riskiryhmään) ihan vain pienen takia. Toivon, että hän saisi maidon mukana edes vähän vasta-aineita tautiin.

Öitä kaikille!
 
Piti vielä toivottaa Schnuller tervetulleeksi joukkoon! Ihan kiva saada uusiakin kommentteja ja mielipiteitä. Vanhan ovat jo niin "tuttuja" :LOL:

Kirjoitit tuosta lapsen kuivumisesta. Muut tämän jo tietävätkin mutta meille kävi ihan samoin kuin äidillesi ja sinulle. Imetin ihan tohkeissani ja Erica reppana kuivui kuivumista, sitä kun ei paljaalla silmällä vastasyntyneestä näe. Sitten ihmeteltiin, että onpas kiltti lapsi kun vaan nukkuu. No totta hitossa se nukkuu kun ei ollut enää energiaa muuhun :ashamed: . Onneksi mentiin ajoissa sairaalaan ja vietettiin siellä yhteensä 3 päivää. Totuus siis se ettei maitoni yksistään riittänyt ja neidillä nestehukka. Kannatan ehdottomasti täysimetystä jos siihen vaan on mahdollisuus mutta tästä opin ihan henkilökohtaisesti että rajansa kaikella. Esikoisen kohdalla sitä vaan on niin tietämätön asioista ettei mulle käynyt edes pienessä mielessä ensimmäisen viikon aikana ettei maito riittäisi kun sitä kuitenkin tuli koko ajan. Asiat eivät vaan ole niin mustavalkoisia kun ihmiset saavat ne kuulostamaan, eikä varsinkaan imetys :/
 
Säikähtelystä.. Ville säikähtelee tosi harvoin, unissaan säpsii toki vähän, mutta säikähdä ei pahemmin. PAITSI sitten just äsken kun laskin hänet kehtoon. Hän raottikin siinä vähän silmiä ja räväytti ne suuriks samantein ja parkas kun mikäkin.. No rauhottui kyllä heti. Tajusin että hän tais nähdä mut vähän huonossa valossa - kirjaimellisesti - taisin näyttää vaan tummalta möröltä :D

aktiivinen torstai-ilta, paljon juttuja..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cummastelija:
Voi apua, pari tuntia palstalta veke ja täällä jo tapellaan. Huoh, että ihmiset jaksavat :headwall:
Juu, no mä ilmaisin omat mielipiteeni asiasta ja tietynlaisesta kirjoittelusta.. Mutta tietenkin ne oli vääriä. Päätin sit poistaa kommenttini, ei jaksa mitään typerää paskanjauhamista :)
**muoks. Siis ihan vaan selvennyksen vuoksi miksi täällä on omituisia kiukutteluviestejä... Ne on tarkoitettu mulle.
 
Mä haluan vielä vähän "jauhaa paskaa" :LOL: ... Tää palsta on mielestäni ihana paikka jakaa kokemuksia, saada tukea ja neuvoja. Eräviä mielipitetä tosiaan on, mutta jos ei oikeesti ole mitään hyvää sanottavaa niin kannataako sanoa ollenkaan, tai ainakin miettiä että millä tyylillä. Varsinkaan tässä ed.tapauksessa, tänne tuollasen kirjoittaminen oli vain ilkeää. Tollaset "mielipiteet"(= yleistämiset ja toisten arvostelut) minä kirjoittaisin vaikka päiväkirjaan jos on kerta pakko johonkin kirjoittaa. Vaikka minulle on mm. kaksi lääkäriä sanonut että imettäminen meillä on anatomisesti mahdotonta, olen ravannut erilaisten imetysexperttien luona, yrittänyt, yrittänyt ja yrittänyt, pahoitin silti mieleni. Sillä on tuo imetysaihe ainakin minulle vaikea.

Roona tosta ihojutusta. Meijän pojalla kanssa ollu pitkään kasvoissa ja korvien takana tosi kuivia punaisia kohtia, sekä pää "hilseilee/karstaa". Muutama päivä sitten neuvolassa siitä puhuttiin ja terkka sanoi ettei ihan vielä diagnosoisi atooppiseksi-ihottumaski, varsinkin kun on talvi. Mä oon kans ollu vauvasta asti sellanen että on pitänyt päivittäin rasvata, iho on kuiva ja kutiava... Nooh kuiteski, olen rasvannut pojan kasvoja nännirasvalla ja bebanthenilla ja öljynnyt päätä. Nevolassa sitten neuvoi rasvaamista jollain paljon kevyemmällä rasvalla, jollain ihan perus voitteella. Ja niinhän minä teinkin (omallani LV:n kosteusvoiteella) ja iho on oikeestaan jo tosi hyvässä kunnossa! Onhan se niin että noista öljyistä ja paksuista rasvoista ihoon tulee sellainen "suojaava kalvo" eikä se kosteus pääse oikein imeytymään. Eli kannattaa ainakin kokeilla jotain muuta rasvaa, jos et ole jo kokeillut.

Poika säikähteli ennen ihan hirveästi. Nykyään säikkyy oikeastaan vaan jos ympärillä on PALJON avointa tilaa. Kuten vauvahieronta-kerhossa, vauvat makaavat jumppamattojen päällä ja sitä tilaa on, niin siinä ihan jatkuvasti säikähtelee jos en kosketa poikaa.
 
NAISET NAISET....RAUHANPIIPPUA POLTTELEMAAN :hug:

Meillä ollut tapahtumia kerrakseen..ensin minä sairaalassa synnytksen jälkeisen masennuksen kourissa ja nyt Kielo sitten korvatulehduksen ja H1N1 epäilyn vuoksi lastenosastolla eilisestä saakka :ashamed: :'( :heart: Voi pienen pientä lintusta..kanyylinkin saivat vaan päähän laitettua..voi sitä huudon määrää :|
tamiflun ja antibiootin aloittivat rinnakkain ja seurannassa ties kauan..outoa olla kotona kun ei omaa pientä mussua tuossa vieressä tuhisemassa :ashamed:
ja kaikille tiedoksi että jos oireita ilmestyy..niin mahdolisimman pian sairaalaan ettei mene pahemmaksi..meillä oli kova kuume (38.5) kainalosta mitattuna ja kova yskä.. :x

Näillä eteenpäin.. :/

Äippä ja Kielo 2kk :heart:
 
Voi pientä Kieloa! Nuppu kovasti jaksamista sinne pikkuneidille ja tietysti mammalle, joka ikävöi neitiä! Voin vaan kuvitella, miten kamalaa tuo on. :(

Meilläkin tyttö säikähtelee vähän vaikka mitä. Moron-heijaste on vielä aika vahva ja kädet lentää sivuille aika pienestäkin. Jotenki ristiriitasta kyllä, että kaupungilla neiti nukkuu ihan tyytyväisenä vaunuissa, vaikka vierestä menee paloauto pillit päällä ja toisella puolella katua porataan asfalttiporalla ja sitten kotona kauhee sätky, kun joku kirja kolahtaa lattialle - tai mikä huvittavinta, herää säpsähtäen omaan univikinään! :D

Mun pitää vielä tuosta imetyksestä sanoa, että jotenkin mua harmittaa ihan hirveesti, kun äidit lopettaa imettämisen ihan tiedon puutteen takia. Siis ei tiedetä esim. tiheän imun kausista ja luullaan, että maito on lopussa, ku vauva tahtoo imeä paljon ja tuntuu, että luputtaa vaan tyhjää tissiä ja lopetetaan imettäminen siihen sen sijaan, että jatkettais vauvantahtisesti. Kun ei se maito noin vaan lopu, jos sen kans on kerran päässyt hyvään vauhtiin, se on ihan fysiologinen fakta. En ees tiiä, miks mua harmittaa niin paljon, kun eihän se mun asia oo. Mut enemmän tuota imetyksen alkua pitäis tukea sairaala-aikana.

Lisäilen vielä... Karstaa on täälläkin päänahka täynnä! Oon harjaillut ahkerasti ja ennen kylpyä laittanut Ceridal-öljyä tai perusvoidetta päänahkaan puuvillamyssyn alle vaikuttamaan pariksi tunniksi ja kylvyssä pessyt ensin perusvoiteella ja sitten avecydillä, jonka jälkeen kunnon harjaus. Tiukassa on ja koko ajan puskee lisää vaan. Niin ja meillähän sitä on korvissakin! Mutta ilmeisesti kuuluu ikään.

Jee, perjantai ja viikonloppu! Saadaan taas isi kotiin pariksi päiväjsi ennen seuraavaa työviikkoo. :)

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Heips.
Nopeesti tässä miimumaijalle: samaa mieltä olin juurikin. Mä laitoin omat mielipiteeni aiheesta ja kauhean pitkän palopuheen ja lopuksi vielä kehoitin ens kerralla kirjoittaan tollaset jutut mitä nyt-palstalle, josta niitä löytyy muutenkin, ja siellä saa sitten peesausta ja palopuheita ja keskustelua aikaan. ** aika ikävä kirjoittaa, et kaikkien ei kannata lukee? Miks? Ja toi ei oo mitään oman sydämen vuodattamista jostain henk-koht asiasta... Ja joku saattaa siitä loukkaantua. Ite en enää jaksa loukkaantua, mut kyllä sellanen vituttaa. Mun mielestä tää "meidän" pino on aina ollu enemmän omien kokemusten jakamista ja ns. "vertaistukea" varten... Mutta poistin ne omat mielipiteeni, sillä en jaksa että täällä nyt alkaa mikään show ja niihin asioihin sen enempää tartutaan. Mutta se siitä, oli ja meni. Nyt muihin asioihin, eiks nii?

Kuivasta ihosta ja rasvoista: Rasvainen voide ei siis oo aina ratkaisu kuivaan ihoon, vaan nimenomaan kosteuttava ja sitä se lääkärikin varmaan suositteli? Eli apteekista saa Aqalan sarjaa, jossa jos jonkinlaista kosteuttavaa tai rasvaista voidetta. Ite oon käyttäny jo vuosia Aqualan L -perusvoidetta, ja se on ihan paras, kasvoille ja koko vartalolle! Vilille ostettiin sit pumppupullossa Aqualan Plus, joka on ihan piirun verran rasvaisempi, eli asteikolla siitä L:stä seuraava... Mut tosi hyvä ja kosteuttava sekin. Ja sopii varsinkin atoopikoille. Oon iteki ny sitä käyttäny naamaani... Rasvainen voide sitten suojaa esim. pakkasella ulkona paremmin.. Mut tosiaan ihan perusrasvaukseen suosittelen kosteuttavaa voidetta :) nimim. vuosien taistelu kuivan ja kutisevan ihon kanssa.

Meillä oli kyllä rasittava ilta, Vili ei millään nukkunut... Kokoajan jotain. Enkä jaksanut pysyä tiukkana ja mennä sängylle joka kerta laittaan tuttia suuhun ja mobilea pyörimään, vaan oikaisin ja otin pojan kanssani olohuoneeseen... Mut kun yksin olin, niin ei sitä vaan kokoajan jaksanut ravata siellä sängyllä. Onneks mies on erittäin harvoin missään koko iltaa! Kai se vaan sitten ikävöi isin kanssa iltatouhuja? Mistäs sen tietää-... :)

Nuppu09 - jaksamisia teille!! Toivottavasti Kielo paranee pian ja pääsette jatkamaan kotona uusin eväin ja voimavaroin!

Nyt syömään kun Vili nukkuu... Mulla tänään se lääkäri, toivottavasti ei tee taas sisätutkimusta, kai ne neuvolan tiedot näkyy silläkin koneella, että kk sit todettu kaiken olevan ok. Ei jaksais taas :x |O Toivottavasti pääsen kerralla eroon niistä minipillereistä ja yhdistelmät käyttöön...

Roona&Vili huomenna 3kk! :heart:
 
Heiiii älkää tapelko, en ole nähnyt kirjoituksia, muttamielipiteet jokaisella! Annetaan olla.

Anu-Marikamitä kautta varasitte vauvauinnin. HUomasin, että Folkhälsanilla on Infotilaisuus 8.12 ja kelattiin mennä sinne. Mutta mietin just, että niihin on aina pirusti tuntua, et pitääkö arata jo paikka??

Alavatsakivuista Mulla on yhtäkkiä oikealla alkanut alavatsakipuja, voiko nää olla menkkakipuja? Lisäksi runsasta valkovuotoa. Mitä tää on????? Vaiko kohtutulehdus? Virtsatietulehdus?
Ens vkolla olis tuo jälkitarkastus!
 
Moikka,

Joo ei viittitä tapella täällä. Se jos joku on niin turhaa tässä elämässä. Yritetään nyt vaan olla toistemme tukena ja sitähän täältä saa. ja lisätäkseni vielä toki kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseensä ja sen saa jakaa muille

Täällä tyttö nukkuu ulkona.
Tuntuu et hän suorastaan jo pyytää ulos 12-13.00 aikoihin.
Tyttö alkaa kitistä kovasti taikka nukahtaa leikkimatolleen, josta sitten nostan vaunuihin ja ulos.

Toivottavasti talvellakin saisi pidettyä mahdollisimman paljon ulkona, mut ehkä se onnistuu täällä Etelä-Suomessa :D

Tyttö säikähtää tosi kovia ääniä, mutta ei se kauheesti säiky. Pidetään ihan koviakin ääniä et tyttö tottuu nukkumaan melussakin saan siis imuroidakin ja tyttö nukkuu leikkimatollaan.

Meillä ei ole viel naurua kuultu, mutta tyttö hymyilee tosi paljon sellaselle lelullee ja isille ja äitille kun kutitellaan ja touhutaan tytön kanssa.

cummastelija voi kunpa nuo vastoinkäymiset nyt teillä loppuis :hug:
Nupulel myös paljon paljon voimia :hug: ja toivottavasti lapsi tervehtyy pian :hug:

Mäki haluaisin tosi kovasti vauvauintiin ja kaikkiin mahdollisiin juttuihin. Näkis muita vauvoja ja isiä ja äitejä. Mihin täällä Espoossa kannattaa mennä?

Nyt täytyy taas mennä

Jooseppi & Alexandra 2kk 16 pvää
 
Tuli käytyä siellä lääkärissä... JA tosiaan kysyin, että onko niillä minipillereillä vaikutusta maidontuloon... Eikä se lääkäri mitään oikein sanonut, muutakuin että "onhan ne hormoneja ja jokaisen keho reagoi niihin eri tavalla..." Ota tuosta nyt sit selvää? "Lääkärit!" Ja tosiaan sanoin, että haluan vaihtaa sen cerasetten niihin yhdistelmäpillereihin, Melianeen, kun ei enää maitoakkaan tule. Ja sain siis reseptin niihin... Sit se kirjotti sen reseptin, ja sano et "kyllä sä nää pillerit saat, jos et jaksa tota tiputteluvuotoa... vaikka se kyllä varmaan menis muutamassa kuukaudessa ohi..." MUUTAMASSA KUUKAUDESSA? Mä haluaisin kyllä ihan seksielämäni takaisin MUUTAMASSA PÄIVÄSSÄ! Voi tsiisus..! Eikä se ny muutenkaa oo kauheen mukava jos pitää kaks viikkoo kulkee rätti housuissa!! :eek: Noh, onneks nyt sain ne Melianet, niin saa ne menkat normaaliks ja tietääpähän aina et koska ne alkaa!!
Toinen asia mistä valitin, on synnytyksen jälkeen oireillut peräpukama... Jonka lääkäri sit toteskin, että se ei oo pukama, vaan haavauma.. ja paranee kuulemma paljon hitaammin... Ja käski vaan kärsivällisesti rasvailla... KIVA. Näistä ny ei paljon kukaan varmaan haluu puhuu, mut tää on kuitenkin aika yleinen vaiva: onko muille tullu raskausaikana tai synnytyksen jälkeen pukamia tai haavaumia?? Ja jos niin ootteko saanu ne kuriin?? Aika ikävää välillä käydä veskissä kakkosella! |O

yonnazz: Mulla alkoi alavatsakivut heti kun alotin ne pillerit... Ja menkat alko kaks viikkoo sen jälkeen... Se voi olla, et sulla alkaa munasarjat taas starttaileen itteensä? Ovis? Noh, kysäse siel jälkitarkastuksessa... onneks se on sulla vielä edessäpäin ni ei jää epäselväks... Mut tuskin se mikään tulehdus ole jos ei tuu haisevaa vuotoo?

Ah, tänään on perjantai :heart: Kohta tulee mies kotiin töistä... Sit lähdetään kaupoille ja SIT sulkeudutaan kotiin juomaan teetä ja sytytteleen kynttilöitä... Ihanaa. Siinä harmaan marraskuun masennuksen torjuntaa! :heart:

Mukavat viikonloput kaikille!! :flower:
 
yonnazzz Mennään just sinne Folkhälsanin vauvauintiin Tapiolaan. Ilmoitin jo joskus kuukaus sitte meidät jonoon, yleensä jonot on niillä kuulemma kolmisen kuukautta. Infossa pitää sit käydä ennen uinnin aloittamista. :)

Pukamista Mullakin tuli ihan kauheet pukamat ja haavaumat, tooosi inhottavaa. Ties kuinka kauan noista saa kärsiä. Jälitarkastuksessa lääkäri kehotti vaan käyttämään tarpeen mukaan apteekista saatavia voiteita ja suppoja ja olemaan kärsivällinen... joopa joo... :eek:

Ihan luksusta, poika nukkui tänään kolmen tunnin päikkärit! Ensin oltiin koirien kanssa vaunuilemassa vesisateessa, käytiin kaupassa ja sit vielä veteli unia parvekkeella siihen perään. Sain siivottua ja kaikkea! Olispa noin joka päivä niin ehtis tehdä vaik mitä! Yleensä unet päivällä on n. 1-2h siis.

Ensi viikolla meilläkin olis vihdoin nimenantojuhlat. Vaatteet pitäis juhlakalulle löytää jostain, kaupoissa tuntuu vaan olevan paljon enemmän valikoimaa juhlavaatteissa tytöille. Mistähän kannattais metsästää kivoja pikkupoikien juhla-asuja?

Anu ja poika 8vk ja 2 pv
 
Ihana Bellinon mobile!Välkyttelee hitaasti valoja, pyörittää mobilea ja soittaa klassista musaa. Tyttö jokelteleepinna sängyssään ihan intona! IHANAA, BELLINO, pelastit päiväni.

Anumarika Pitääkin heti maanantaina soittaa ja varata, jos sais vaikka paikan! Ollaan miehen kanssa venattu ihan intona sitä. Tänne keskustan lähettyville yritetään päästä.

13.12 alkaa uusien ilmoittautuminen tuolla kirppanoiden tansseissa, oon laittanut sen ylös, että muistan ilmoittaa meidät tuonne babyafroon!

Aloitettiin miehen kanssa hoikistumiskuuri! Keyemmät ruoat ja iltasyömiset pois! Kaljaa ja muutakun juodaan kumpikin vaan silloin tällöin. Lasi viiniä/olut saunan jälkeen ja jos ulos lähtee kerran kuussa niin sitten enemmän.

Nyt kattelemaan Miami Ink:in 3.tuotantokautta. Poltin äsken levylle kaikki jaksot! Ainiin, mun tatuoija tuli kipeäksi ja aika siirty tulevaisuuteen. Lupas soitella heti kun on terve ja ottaa mut tatskattavaks! Kiihkeää odotusta siis :D
 

Yhteistyössä