**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Marraskuussa

Paljon paljon oli tullut juttua viime käynnistä. Menikin kauan kun luin kaikki ja Saara se vaan istuu sylissä ja kattelee kanssa teijän juttuja :D

Meillä menee kanssa nyrkki suuhun koko ajan, mutta luin jostain kirjasta että se menee myös sinne sen takia että se maistuu tutulta. Meillä se nyrkki on menny muutaman päivän sinne, oikeestaan kun se nyrkki löyty, ni suuhun se piti laittaa.

Mä vaan imetän, pullosta en juota mitään, en omaa maitoa, enkä korviketta. Ja jos ei mitään ihmeellistä maidon tulolle tapahdu, niin vuoteen saakka imetän.

En tuomitse muita todellakaan, mutta itse en lähde vielä mihinkään. Tietenkin senkään takia että tissiä annan. Ei mun mies edes tietäis mitä se tekis, jos jäin yksin pitkäks aikaa :D Tasan on ollu yksin Saaran kanssa yks aamu, kun käytin koiran lenkillä ja kävin samalla ostamassa kaupasta maidon. Reissu kesti noin 15min. Seuraavan kerran 24 päivä kun mulla on jälkitarkastus....

Me ei anneta vielä toviin vellejä eikä muitakaan. Ei tartte. Sinne reilu kolmeen kuukauteen odotan, että ruvetaan sitten perunaa kokeilemaan. Voi olla että vellejä en muutenkaan koskaan anna, tiiä häntä. Ehkä odotan sinne viiteen kuukauteen, että saa ruveta antamaan puuroa.

Mutta nyt vaipan vaihtoon -->

VK + Saara 7vk 4 päivää
 
Täällä alkanut rintaraivarit joita ei siis ole koskaan ennen ollut :eek: Tosin mähän uhkailin täällä palstalla viime viikolla lopettavani imetyksen mutta... ei antanut vielä luonne periksi. Tää on niin tätä: yhtenä päivä tätä mieltä ja seuraavana päivänä jotain ihan muuta :kieh: . Viime yönä neiti raivosi rinnalla niin hirveästi, että olin täysin äimänä ja jouduin sitten lopulta turvautumaan pulloon :headwall:

Yritettiin eilen laittaa Erica ensimmäistä kertaa omaan pinnasänkyyn. Vein hänet sinne kun oli unessa mutta noin puolentunnin päästä heräsi siitä se ihmettely sitten alkoikin. Kitisi, tiputti tuttia jatkuvasti ja murisi kuin joku koira :LOL: . Jouduin sitten yöllä nostamaan pienen viereeni ja siitä alkoikin sitten ne rintaraivarit. Syy ja seuraus tiedä sitä?!? Ensi yönä taas kokeillaan pinnistä. Pakko kun vauvasänky on jo aivan liian pieni ja kädet hakkaavat reunoihin ja jalat ottavat kiinni päätyyn :whistle:

Meillä pulauttelu ja huuto jatkuu lääkityksestä ja dietistäni huolimatta :'( Alan olemaan jo aika epätoivoinen ja itkut pääsevät aika usein. En oikein tiedä missä vaiheessa (ja mistä) haen itselleni apua. Tähän asti on vaan hoidettu pienokaista mutta nyt tuntuu siltä, että myös äidin pääkoppa tarvisi kutistajaa. Olen niin kauhean väsynyt henkisesti kun joka päivä vaan katsoo pienen tuskaa :ashamed:

Mutta on meillä hyviäkin hetkiä, tosin aika harvakseltaan. Huomenna on neuvola niin sitten nähdään mikä on neitokaisen paino ja pituus. Ihan tohkeissani jo odotan tietoa, on se vaan jännä katsoa kasvua :heart:

Meillä menee muuten myös nyrkki suuhun mutta vaihdan sen aina tuttiin. Se onnistuu ongelmitta ja sama lutkutus jatkuu ilman taukoa =) Yleensä nyrkin imeminen meillä on merkki nälästä ja väsymyksestä. Tiedän siis vaihtaa nyrkin tuttiin, valmistella ruoan ja sitten pienokainen vaunuissa ulos.

Jepjep, siinä tämän päivän kuulumiset.
Cummastelija & Erica 9vkoa ja 4 pvää
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cummastelija:
Meillä pulauttelu ja huuto jatkuu lääkityksestä ja dietistäni huolimatta :'( Alan olemaan jo aika epätoivoinen ja itkut pääsevät aika usein. En oikein tiedä missä vaiheessa (ja mistä) haen itselleni apua. Tähän asti on vaan hoidettu pienokaista mutta nyt tuntuu siltä, että myös äidin pääkoppa tarvisi kutistajaa. Olen niin kauhean väsynyt henkisesti kun joka päivä vaan katsoo pienen tuskaa :ashamed:

Mutta on meillä hyviäkin hetkiä, tosin aika harvakseltaan.
kuin mun kirjottama.. meillä ei tosin oo mitään lääkitystä vaivaan.

lisäks meillä on 4v, kohta 3v ja 1,5v lapset. joista 1,5v järettömän mustasukkanen kun vauva vaan itkee ja kaikki aika menee sen kans. :(
 
On se niin epistä kun toisten vauvat syö tuttia.... Meillä ei. Ei edes imase tuttia vaan sylkäsee heti pois.

Pistin taas ekaa kertaa kuukauteen Saaran nukkumaan pinnikseen. Nukkukin peräti puol tuntia ja nyt kutsu siellä käy...
 
Mulla nuo maidonkerääjät tosiaan tulvii yli aika äkkiä, joten ei oo tullut käytettyä, vaikka semmoset hommasinkin. Mulla menee liian hankalaksi, jos niitä alkaa tyhjentelemään kesken imetyksen.

Ja joo, rintaraivareita on täälläkin. Tyttö haukkaa tissistä kiinni, imaisee, riuhtaisee itsensä irti ja kitisee/mölisee/itkee ja taas haukkaa kiinni, päästää irti ja sama toistuu taas. Oon onnistunut tähän asti rauhoittamaan tytön tutin kanssa (saattaa kestää kauan!!) ja sen jälkeen vaihtamaan tutin äkkiä tissiin, jonka jälkeen tyttö syö kiltisti ja pitkään. Ei voi tajuta, miksi pikkuinen käyttäytyy noin, kun selvästi on nälkä. Välillä tuntuu siltä, että mun maito maistuu siitä pahalta tai sitä ottaa suunnattomasti päähän, kun joutuu taas syömään samaa litkua. :(

Imettäjille kysymystä,
miten pitkään ootte suunnitelleet jatkavanne täysimetystä? Meinaako monikin yrittää suositusten mukaista 6kk, siis jos vaan maito riittää kasvattamaan vauvaa? Mulla olis haaveena tuo 6kk täysimetys ja siitä ehkä osittaista sitten jonnekin vuoden ikään asti, jos vaan maito kelpaa tytölle.

Vauvakuume83, ootko kokeillut eri merkkisiä tutteja? Meillä tytölle kelpaa vain silikoniset tutit, mieluiten Aventit, mutta NUKin tutteja suostuu kans imeskelemään hetken. Luonnonkumiset Ainu MAMit ei kelvanneet ollenkaan..

Viihteelle ei huvita lähtee ollenkaan. Ehkä sitten jaksaa miettiä asiaa, kun ei enää täysimetä, mutta enpä kyllä keksi mitään syytä, miks lähtisin baariin notkumaan yöllä, kun voi esim. nukkua. :D

Cummastelija, ota heti puheeksi tuo oma jaksaminen joko neuvolassa tai mene suoraan yksityiselle lääkärille, joko ihan yleislääkärille tai sitten suoraan psykiatrille. Henkinen hyvinvointi on ihan älyttömän tärkeetä oman itsen ja vauvan kannalta! Kovasti jaksamista sulle ja pikku-Ericalle tietysti myös. :hug:
 
Roseship, olikin luksusta baarissa, kun sen jälkeen pääs kaverin sohalle nukkumaan ja sai nukkua NIIN PITKÄÄÄN KUN HALUSI ja HILJAISUUDESSA. MIehen kanssa nautittiin niin paljon. Klo 13 asti nukuttiin yö 3 oltiin siis kaverilla. Voin sanoa, että tuli ladattua akkuja seuraavaksi kuukaudeksi.

Harrastuksista
: Itse aloitin viime vkolla taas vihdoin tanssitunnit. En ollutkaan niin rapakunnossa kun luulin ( 2 selkäleikkausta ennen raskautta takana) vaan jatkotunnit sujui mallikkaasti eikä akrobatiakaan tuottanut välilihan leikkauksesta huolimatta ongelmia!

Aloitetaan tytön kanssa tammikuussa vauvauinti ja babyafro sekä muskarin.Ihanaa kun pääsee kaikkiin juttuihin <3
 
ROSEHIP
MOI! täällä on samanlaista rinnalla! et täytyy tutilla rauhottaa ja sitten äkkiä vaihtaa tutti rintaan...siis ei välttämäti joka päivä, mutta välillä silleen on...mistähän lie johtunee :p

CUMMASTELIJA:
VOIMIA SINNE! :hug:
Kuulostaa tosi tosi tosi rankalle! Neuvolasta ihmeessä apua! Toivotaan että ongelmat alkaisivat mahdollisimman pian hävitä pienoiselta :flower:

IMETYKSESTÄ:
täällä syödään pääsääntöisesti rintaa. Vuorokaudessa menee n.1dl korviketta, mutta muuten omaa maitoa. Ja se pitää öisinkin Veetun nälän tosi hyvin, nukkuu 8 tunnin pätkiä, ennen kuin herää ekaa kertaa edes syömään. yksi yö nukku 11 tuntia ennen ekaa syöttöä

ajattelin imettää siihen 6kk asti, jos vain kaikki menee hyvin..ja soseet aloittelen varmaan siinä lähemmäs 4kk. jos ei toisella ole tarvetta aiemmin.

Pelottaa vain hiukka, että eihän imetys voi siihen tökätä, kun odottelen jännityksellä polttareitani..ja haluan kyllä juhlia niitä kunnolla. ja juoda alkomaholi pitoisia juomia!
pitänee vain pumpata, ja seuraavana päivänä aloittaa syöttämään koko aika rintaa, kun oma olo on semmoinen että veressä ei enää olisi alkoholia.

ONKO MUILLA KOKEMUSTA TUOSTA EDELLÄ MAINITUSTA????

esmeralda & Veetu 2,5kk
 
Mulla hidastu maidon tulo ja huomattavasti lauantaina ulkona olon jälkeen. Vituttaa kun ei riitä edes yösyöttöön. SIlti oon sitkeesti imettänyt joka toisella syötöllä ennen pulloa, että sais kuitenkin vähän ees sitä ja tissit aktivoituis.

Esmeralda Muista laskea tunteja vikasta drinkistä, koska vaikka oma olo tuntuisi ettei ole alkoholia niin sitä voi olla silti. Tiedäthän autokuskit sunnuntaiaamupvällä, jotka kuvittelevat ettei alkoholia ole veressä.
 
Rosehip, mä olen ajatelllut yrittää 6kk täysimetystä ja siitä pikkuhiljaa aloitella kiinteitä. Jos siis maito riittää kasvattamaan siihen saakka. Hyvin tuo tyttö näyttää pulskistuvan, aika rasvaista kamaa taitaa mun maitoni olla :D Aion koittaa toimia samalla tavalla kuin esikoisenkin kanssa, ettei korviketta tarvita milloinkaan eli imetyksestä siirrytään pikkuhiljaa tavalliseen maitoon. Eli sinne lähemmäs vuoden ikään olisi tavoite imetykselle :whistle:

Viihteelle aion lähteä tuossa joulukuun puolivälissä, mutta tarkoitus on mennä eräälle keikalle ja ihan autolla. Mutta josko yhden punaviinilasillisen joisi, kun 1-2 syöttökertaa jää miehelle hoidettavaksi =) Rintapumppu varmuudeksi käsilaukkuun, vaikka ei mun rinnat enää täyty pinkeiksi normaalia pidemmillä syöttöväleilläkään. Aika hyvin siis tasoittunut jo kysyntään nähden =)

Voimia Cummastelijalle :hug: Toivottavasti saatte apua Erican vaivoihin ja sinä myös apua itsellesi jaksamiseen.

Yonnazzzin harrastukset kuulostavat kivoilta. Täällä ei pahemmin ole muskaria kummempaa tarjolla. Vauvauinti kun ei meillä onnistuisi tuon esikoisen takia, kun aina pitäisi jostain hoitaja hommata :/

Ristiäiset
meillä oli sunnuntaina. Tyttö itki koko toimituksen ajan nukahtaen viimeisen virren kohdalla. Torkkui hetken ja jatkoi tyytyväisenä seurustelua loppujuhlan. Uskomattoman kauan tuo jaksaa valvoa, valvoi sunnuntaina 12-23 nukkuen vain kolmet 15-20min pituiset unet :eek: Sitten olikin paras yö, vain yksi syöttö :D

Kristelle & K 6vk+2pv
 
Cummastelija: Sama neuvo täältäkin: ota puheeksi neuvolassa! Älä yhtään häpeile myöntää ääneen, että oot väsynyt... Koska sun hyvinvointi on myös lapselle äärimmäisen tärkeää!

Tuteista: Meidän jäbä on tosi nirso tuttien suhteen... Mikään muu ei oo niin hyvää kun nuo rosehipin mainitsemat Aventin silikonitutit... MAMin tutit menee hätätapauksessa... mut neki mitä meillä on - niissä ei oo kahvaa mistä pitää kiinni, se on joku juttu mikä Vilin mielestä pitää olla :D Mä oon noita Aventin tutteja tilaillu netistä isot varastot. Ne vaan näköjään on Vilin mielestä parhaat lutkuttaa... ja mikäs niitä lutkuttaessa.

Tosta nyrkin syömisestä taas
: Viime yö oli taas ihan kamala... Siis aamuyö. Kun mä annoin aamumaidot, ja laitoin nukkumaan takas... no ei siinä kauaa menny ku alko kauhee ähinä kuuluun, ja nyrkin syönti unissaan. Jätkä "valitti" samalla kun söi sitä nyrkkiä... Ja jossain vaiheessa oli sitten jo unirättikin vedetty siihen ja sitä imettiin ja "pureskeltiin". Otin pojun sitten mun masun päälle nukkumaan, ja annoin syödä mun pikkurilliä... Joka saikin kovaa kyytiä, sitä purtiin ja hinkattiin. Ja oli mun yöpaita muuten ihan märkä kuolasta sen jälkeen. Kyllä niillä pelkillä ikenilläkin saa aika pahaa jälkee kun tarpeeks puree :LOL:

Viihteelle lähdöstä ollut taas puhetta... Mulla kun piti olla ne "polttarit" joulukuulla, mut tuskin tulee onnistuun... Meinaan kavereiden puolesta. Enkä jaksa yksin lähtee niitä viettämään :LOL:
Noh, kamalasti tekis mieli päästä vähän tuulettumaan. Eilen tuli jopa sellainen fiilis hetkeksi, että haluaisin yhden illan viettää "vanhana minänä", eli rellestää kavereiden kanssa OnTheRocksissa, hullutella, juopotella, jauhaa paskaa ja polttaa tupakkaa... Sen jälkeen tuli ihan kamala morkkis, että edes ajattelen tuollaista... Sillä sellainen tietty minä on menneisyyttä, ja nyt on kokonaan uusi rooli elämässä. Eikä se äitinä viihteelle lähtö varmaan ole yhtään sen hullumpaa. Pelottaa vaan, että ratkean humalassa polttamaan tupakkaa... :'(

Eilen tosiaan syötiin maissivelliä ekaa kertaa. Lounaaksi, ja iltapalaksi. Ja voi pojat, kyllä maistui! Ja VOI POJAT - KAKKA TULI! Helposti tulikin, ilman mitään huutoa... Ja tuli kaksi kertaa. Ja tänä aamuna tuli taas... Ihanaa, siis niin ihana nähdä kun toisella ei oo kamalia tuskia ja suoli solmussa vääntämistä :heart: Ja ihan oikeeseen aikaan alotellaan nää vellit, eilenkin meni yli litra yhteensä.. Ja siitä velliä oli n. 240ml Tänään taas tankattu oikein urakalla. Seuraava ateria onkin sitten velliä kunhan tuo herää tuolta aamupäikkäreiltään...

Miten teillä muuten päikkärit?
Onko monet nokoset, yhdet isot vai miten?
Meillä nykyään oikeestaan kolmet "päikkärit".... joista yhdet on varsinaiset päikkärit. Eli aamupäivällä nukutaan [tänään nukahti n.klo 10.30] n.30min, max tunti... Iltapäivällä [yleensä nukahtaa klo. 12-14 välillä, vaihtelee aamupäikkäreiden ajankohdan ja keston mukaan] on sitten pidemmät unet, eli voi mennä 2-4h... yleensä heräilee siinä vaiheessa kun mies tulee töistä. Sitten alkuillasta vielä sellaiset samanlaiset pikkupäikkärit mitkä aamupäivälläkin... Ja sitten iltatouhotuksen jälkeen yöunille. Pyritään laittamaan jätkä sänkyyn siinä viimeistään klo 21. Eilen laitettiin joskus klo 20, ja meni varmaan tunnin verran ennenkö nukahti kunnolla...

Oih, ja tänään pääsee taas ihmisten ilmoille laitattaan kulmat+ripset... ihanaa. :heart: Vielä kun pääsis tästä läskipuvusta eroon, niin hyvä olis. :LOL: Mut se taitaa olla ihan vaan itestä kiinni. TOSIN: Mä oon taistellu himoistani eroon, eli suklaata tai muuta herkkua ei oo menny nyt moneen päivään!!! Karkit, leivonnaiset, roskaruuat... Mä taistelen niitä vastaan. Ärsyttää, kun yleiskunto on kuitenkin ihan hyvä, ja jaksan pitkiäkin lenkkejä kävellä... mutta eipä se hyödytä jos syö ja syö ja syö kaikkea paskaa. Nyt on pakko pistää stoppi sille herkuttelulle! :p

Nyt kutsu käy makuuhuoneesta...

Roona&Vili
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Tosta nyrkin syömisestä taas[/b]: Viime yö oli taas ihan kamala... Siis aamuyö. Kun mä annoin aamumaidot, ja laitoin nukkumaan takas... no ei siinä kauaa menny ku alko kauhee ähinä kuuluun, ja nyrkin syönti unissaan. Jätkä "valitti" samalla kun söi sitä nyrkkiä...

Miten teillä muuten päikkärit?
Meillä on ihan samanlaista öisin ton nyrkin lutkuttamisen suhteen. Ja "valittaa" siinä kans. Aina ei auta kyljelle takas laitto tai hyssyttely ja pepusta taputtelu.. Nyt on kaikenlisäks joku tiheen imun kausi (se on yksilöllistä että koska niitä on) ja yöllä herättiin syömään 4 kertaa. Vähän väsytti aamulla nousta mutta kahvi piristi =) viime viikolla oli muutama aivan ihana yö - jätkä heräs vaan klo 02.45 ja 05.00 useampana yönä.

Päikkäreitä on toistaseks vielä vähän enemmän kun Roona teillä, tosin onhan poikakin kuukauden nuorempi.
aamupäivällä 20-30 min
klo 11.30 ja 12 välillä päikkäreille ja nukkuu 50min-1,5h
päikkäreille taas klo 14.30 ja 16 välillä, nukkuu 1-3h
ja vielä illalla klo 19 ja 20 välillä nukkuu n. 20-30min

aamulla herätään 8.30 ja 10.30 välillä, aika iso haarukka mutta useimmiten herääminen sijoittuu tonne yhdeksän pintaan. yöunille mennään 21.30 ja 23 välillä, yleensä kuitenkin 22.30 paikkeilla.

tänään lähdetään hakemaan passia Villelle meidän tulevaa reissua varten. tulee oleen jännää mut uskon et pärjään jätkän kans tre-hel ja hel-cph -väliset lennot yksin hyvin..tai ainakin toivon näin :LOL:

ootte puhuneet rintapumpun mukaan ottamisesta kun menee viihteelle - JOO EHDOTTOMASTI.. oon kuullut että kun yhdenkin siiderin juo niin maito nousee hyvin. pitää siis kesken popedan keikan lähtee tyhjenteleen vessaan :LOL: eniten jo naurattaa että mitä jos joku haluaa tutkia mun laukun..sit vetäsen sieltä rintapumpun esiin :LOL: :LOL:

kerttuneiti ja Ville tasan 2kk..noin niinkun päivämäärällisesti tänään :heart:
 
Vivid
Päiväunista Meillä on tällä hetkellä rytmit kovinkin sekasin, mutta yleensä on yhet isot päikkärit päivälenkin yhteydessä ja sit 2-3 pienemmät. Nukkumaan mennään 22-23 ja heräillään 8-9.30.

Vaippa-gallup Paljonko teillä menee vaippoja päivässä? Meillä menee noin 10 vaippaa ja oon miettinyt, että meneekö muillakin niin paljon. Oon nyt öisin koittanut jättää vaipanvaihdon pois, jos vaipassa on vaan vähän pissaa.

Sää Nää ilmat on kyllä niin perseestä. Päivälläkin pitää olla koko ajan valot päällä, että näkee tehdä jotain. Ja sit kun meillä on toi koira, niin voi itku sitä pesurumbaa joka ikisen lenkin jälkeen. Tänään kyllä leikkelen sen jalka- ja mahakarvoja..

Tänään ois taas jumppapäivä parin viikon tauon jälkeen, jee!

Vivid ja Luka 2kk 3vko
 
rosehip Oon laittanu omaisuuden tutteihin. On kaiken merkkistä, näköstä ja kokosta, on silikonia ja luonnonkumia ja ei.... mikään ei käy suuhun... Paitsi aventin tutteja ei oo kokeillu. Luin just että ne painuu kasaan imiessä... Nyt meen kyllä tänään heti ostamaan semmosen.

Alkuperäinen kirjoittaja rosehip:
Ja joo, rintaraivareita on täälläkin. Tyttö haukkaa tissistä kiinni, imaisee, riuhtaisee itsensä irti ja kitisee/mölisee/itkee ja taas haukkaa kiinni, päästää irti ja sama toistuu taas
Meillä tehdään noin kun masu on täysi, ruokaa ei mahdu, imemistarve on kova ja tissi on parasta. Joka ilta meillä käy noin ja menee ½-1h ennen kuin itku loppuu ja nukahtaa...

Oon ite käyny baarissa viimeksi vuonna 2004, joten eipä silleenkään tee mieli lähteä ulos eikä viihteelle. Oon niin perhekeskeinen ihminen, että makaan mielummin kullan kainalossa viikonloppusin ja kattelen leffaa ja mässytän namia. Että näin täällä.

Vaippoja
meillä menee pimeesti. Hirveen usein tulee pierun mukana kokkareita, ja näin ollen vaippa menee vaihtoon. Vaippoja menee varmaan 8-10 päivässä. Ja yhtään turhaa ei vaihdeta ja öisin en vaihda ollenkaan vaan annan pissan olla siellä. Välillä vaippa painaa aamuisin ihan hirveesti pissasta, mutta en rupea öisin herättämään tyttöä vaipan vaihtoon. Kun ei tytsy kerkee edes heräämään kunnolla kun nostan tissille ja nukahtaa heti kun on saanu vähän maitoa masuun.

VK + Saara 7vk 5 päivää
 
Jospa vihdoin ehtisi jotain kirjoitellakin...

Meillä päivät rullaa tasaisesti eteenpäin ja jonkinlaista rytmiäkin on saatu aikaiseksi. Tänään tosin poika tuntuu olevan kovin kärttyinen ja väsynyt, ei kelpaa kuin syli nukkumapaikaksi.

Päikkäreitä nukutaan aamupäivällä 30min-1h, sit puolenpäivän kieppeillä 1-3h riippuen vaunulenkin pituudesta ja alkuillasta torkutaan vielä hyvällä lykyllä pari tuntia. Yöunille käydään 23 maissa ja aamulla ylös noustaan kuuden ja kasin välillä.

Vaippoja menee varmaan kymmenisen kappaletta päivässä, nyt on tuo kakkavaippojen määrä vähentynyt, aiemmin oli sinappia lähes joka vaipassa.

Vauvan hoitokuluvakuutusta ollaan ottamassa nyt kun tulee 2 kk täyteen. Missä yhtiöissä muilla on vakuutuksia, hyviä/huonoja kokemuksia?

Säät on kyllä syvältä. Nimim. kahden koiran omistaja :kieh:

Anu ja poika 7 vk ja 6 pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvakuume83:
Meillä tehdään noin kun masu on täysi, ruokaa ei mahdu, imemistarve on kova ja tissi on parasta. Joka ilta meillä käy noin ja menee ½-1h ennen kuin itku loppuu ja nukahtaa...

Aivan sama juttu kun meillä. Tuttia ei osaa syödä, vaikka monenlaista on kokeiltu. Inhottava, kun lähes joka ilta mennään itkun kanssa nukkumaan!

Tänään 2kk neuvola/lääkäri ja mun jälkitarkastus. Kaikki oli ok. Nooa painaa 5595 g ja 60,5 cm pitkä.

Nyt äkkiä syömään ennekun poika herää!

uneksija ja Nooa

 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvakuume83:
Alkuperäinen kirjoittaja rosehip:
Ja joo, rintaraivareita on täälläkin. Tyttö haukkaa tissistä kiinni, imaisee, riuhtaisee itsensä irti ja kitisee/mölisee/itkee ja taas haukkaa kiinni, päästää irti ja sama toistuu taas
Meillä tehdään noin kun masu on täysi, ruokaa ei mahdu, imemistarve on kova ja tissi on parasta. Joka ilta meillä käy noin ja menee ½-1h ennen kuin itku loppuu ja nukahtaa...
Samaa tehdään täälläkin iltaisin. Masu täynnä, mutta haluaa imeä tissiä ja sitten menee hermo, kun sieltä tulee maitoa :/ Tuttia ei tyttö ole huolinut, tosin vain paria erilaista olen kokeillut. Tyttö hiljenee tissille kyllä, mutta tissittelyyn ne illat kyllä kuluvat, turha kuvitella paljon muuta tekevänsä klo 20-23 välillä :whistle:
 
Moikka

Vauvakuume83: mä kans päätin luumun antamisen ja siitä johtuneen huudon seurauksena et annan vain rintamaitoa siihen asti ku voidaan alkaa maistella noit soseita. Mäkään en ole syöttäny pullosta ku pari kertaa sairaalasta pääsyn jälkeen ja silloin ku pullosta on annettu olen ollut asioilla jossain.

Cummastelija: Meillä oli kans noit rintaraivareita viime viikolla. en tiedä mistä johtu mut ei vaan tissi kelvannut suuhun. Voisko se johtua asennosta? Miellä ei tykännyt tyttö olla vasemmalla kyljellä. Sain hänet syöään kun vein sänkyyn oikealle kyljelle. Voimia sinulle oleem varmasti kaikki hengessä mukana :hug: Onko teillä mobilea siihen sängyn yläpuolella? meillä on ja tyttö tykkää katsella sitä varsinkin kun on menossä päiväunille auttaa nukahtamaan. On siis jo niin väsynyt et silmät tahtoo mennä kiinni. Olette ehkä kirjoittaneet seuraavasti asiasta mutta en muista onko siis ericalle määrätty jotain närästyslääkettä?
Merbaulle myös :hug:

Rosehip: oon ajatellut jatkaa imettämistä niin kauan ku mahdollista eli jopa yhden ikävuoteen saakka. Se riippuu nyt mun kropasta kuin käy.

Päikkäreistä: Meillä herätään aamulla siinä kasin ysin aikoihin ja sitte syödään. pienet unet noin 30 min-1h sen jälkeen ja sitten leikitään ja pidemmät päikkärit siinä 12-13 aikoihin ja sitten nukutaan kolmeen neljään saakka ja sitten pienet unet taas 18 aikoihin ja yöunille 20-23.00. Meen ihan Alexandran ehdoilla ku näyttää et tulee väsy niin vien sitten sänkyyn tai lähdetään ulos.

Vaippojen määrää en ole laskenut mut luulen et se joku 10 on aika lähellä.

Mä olen ottanut vakuutuksen If:stä ku kaikki muutkin vakuutukset siellä

Alexandra hymyilee jo paljon enemmän ja reagoi päivä päivältä enemmän isiin ja äitiin

Jooseppi & Alexandra 2kk 13 pvää
 
Nyt ei jaksa kummemmin kirjotella/kommentoida, mutta:

Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Yonnazzzin harrastukset kuulostavat kivoilta. Täällä ei pahemmin ole muskaria kummempaa tarjolla. Vauvauinti kun ei meillä onnistuisi tuon esikoisen takia, kun aina pitäisi jostain hoitaja hommata :/
Sinne vauvauintiinhan voi ottaa sisaruksen mukaan !! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja miimumaija:
Nyt ei jaksa kummemmin kirjotella/kommentoida, mutta:

Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Yonnazzzin harrastukset kuulostavat kivoilta. Täällä ei pahemmin ole muskaria kummempaa tarjolla. Vauvauinti kun ei meillä onnistuisi tuon esikoisen takia, kun aina pitäisi jostain hoitaja hommata :/
Sinne vauvauintiinhan voi ottaa sisaruksen mukaan !! :D

Mua kyllä mietityttää tulisiko siitä mitään yksin kahden pienen kanssa :whistle: Onko jollain kokemuksia? Vielä tässä on aikaa pähkäillä ennen ilmoittautumisen alkua.. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja miimumaija:
Nyt ei jaksa kummemmin kirjotella/kommentoida, mutta:

Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Yonnazzzin harrastukset kuulostavat kivoilta. Täällä ei pahemmin ole muskaria kummempaa tarjolla. Vauvauinti kun ei meillä onnistuisi tuon esikoisen takia, kun aina pitäisi jostain hoitaja hommata :/
Sinne vauvauintiinhan voi ottaa sisaruksen mukaan !! :D

Mua kyllä mietityttää tulisiko siitä mitään yksin kahden pienen kanssa :whistle: Onko jollain kokemuksia? Vielä tässä on aikaa pähkäillä ennen ilmoittautumisen alkua.. =)
niin no ei ehkä jos yksin menet, mutta sinnehän saa mennä kaksi aikuista aina mukaan.. ainakin kaikissa näissä vauvauintiseuroissa mitä pk-seudulla on.. :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja miimumaija:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja miimumaija:
Nyt ei jaksa kummemmin kirjotella/kommentoida, mutta:

Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Yonnazzzin harrastukset kuulostavat kivoilta. Täällä ei pahemmin ole muskaria kummempaa tarjolla. Vauvauinti kun ei meillä onnistuisi tuon esikoisen takia, kun aina pitäisi jostain hoitaja hommata :/
Sinne vauvauintiinhan voi ottaa sisaruksen mukaan !! :D

Mua kyllä mietityttää tulisiko siitä mitään yksin kahden pienen kanssa :whistle: Onko jollain kokemuksia? Vielä tässä on aikaa pähkäillä ennen ilmoittautumisen alkua.. =)
niin no ei ehkä jos yksin menet, mutta sinnehän saa mennä kaksi aikuista aina mukaan.. ainakin kaikissa näissä vauvauintiseuroissa mitä pk-seudulla on.. :)
Mä joutuisin ainakin joka toisen kerran olemaan yksin, kun täällä nuo uinnit on lauantaisin ja mies on vähintään joka toinen lauantai pelireissulla :/ Siitä tuo "ongelma" johtuukin ;)
 
Huomentapäivää.

Täällä oli kyllä ihan oikee ratkaisu aloittaa vellin syönti. On meinaan sen verran onnellinen pieni poika nykyään... Ei puklaile enää, ja KAKKA TULEE kuin rasvattu salama!! Ei mitään itkua, mahan vääntöä pitkin päivää tms... Siis se velli tosiaan antaa sen verran kuituja ja koostumusta, että nyt masu voi paremmin. Nyt varmaan voi antaa sitten ne NANin loputkin kaapista... ja kattoo pierettääkö Tuttelikaan enää niin pahasti. Semperillä jatkossa kuitenkin mennään, on meinaan toiminut meillä hyvin... mitä ny se kakka ei sieltä tullu helposti silläkään, mutta nythän siitäkin ongelmasta päästiin sitten... En varmaan olis alkanu antaan velliä, jos olisin imettäny... Mut heti ku mun maidontulo loppu, ja siirryttiin kokonaan korvikkeille, alko noi masuongelmat... Joten näin meillä tällä kertaa. Lounaalla ja iltapalaksi siis velliä. Lauantaina Vili täyttää 3kk ja saa lahjaks maistella pottusosetta... :heart: :)

Mulla on kamala nälkä ja makeanhimo! Nälkä varmaan lähtee syömällä ("no daa!") ja makeanhimo? Pitää taistella, edelleenkään en ole mässyttäny mitään... Hyvä minä, lakko pitää!!

Eli pitäisköhän mun mennä syömään? Kun Vilikin veti peruna-porkkanavellit naamaan ja nukahti päikkäreille... Jos tekis vaikka saman. Siis ei velliä, ruokaa - ja päikkärit :)
 
Jee ! Poika tajus just miten siitä masulta pöyrähdetään selälle. Pari viikkoa on sitä pähkäillyt ja nyt pöyrähtää heti takas kun mahalteen laittaa :) Söpöliini <3

Lauantaina on meillä VIHDOIN nimijuhlat. Tuli just pienoinen paniikki tarjoulun suhteen kun tajusin että jotain gluteiinitonta olis saatava !! Kaikki makeat ja voileipäkakut on tilattu ja yks kakku (juustomarenkimantelipohja) taitaa olla gluteiiniton. Toivottavasti.. Nyt tarttis vielä jotain suolaista. Mitään en itse jaksa/ehdi ruveta väsäämään. Tietääkö kukaan mitään hyvää valmista gluteiinitonta suolasta herkkua?? Ääh, oiskohan stokkan herkussa..? Hmm. Tietty vois sitten gluteiinnittomasta leivästä tehä jotain hyviä voileipiä, mutta helpompi olis joku vamis, piiras yms.
 
Käytiin tytön kanssa tänään passikuvassa ja laittamassa passihakemus. Reissuun lähdetään vasta juuri ennen joulua, mutta tuli tuo nyt hoidettua heti kun on virallisesti väestörekisterissäkin =) Aika koomista se passikuvan ottaminen tuollaisesta kuusiviikkoisesta oli :D Mites teillä meni passikuvaus kerttuneiti?

Mulla oli tänään aamulla myös silitysoperaatio, jossa vierähti lähes 2h :eek: Nyt on ristiäislahjaksi saadut vaatteet pesty ja silitetty. Ja mä niin inhoan silittämistä... :kieh:

Miimumaija, katsele noihin pakastealtaisiin, mä olen joskus ostanut gluteenittomia pasteijoita ja jotain pikkupiiraita...

Meidän perhe sai viimeyöksi jonkin sortin nuijanukutuksen. Poika nukahti ennen yhdeksää, tyttö ennen yhtätoista ja me vanhemmat siitä perästä. Aamulla seitsemän jälkeen mä jo odottelin hereillä maaten, että lapsista jompi kumpi heräisi, mutta niin vaan torkuttiin koko perhe puoli yhdeksään :D Tyttö söikin vain kaksi kertaa yön aikana. Mä en ole näin pitkään nukkunut yli kahteen vuoteen :D Virtaa siis riittää pimeästä säästä huolimatta, ihanaa =)
 

Yhteistyössä