**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Lokakuussa

J84
Heissan täältäkin :)

Tänään oli Samun 1kk neuvola ja hienosti on poika kasvanut 2:ssa viikossa.
-4654g (3840g)
-54,2cm (52cm)
-pipo 36,5cm (35cm)

Pitäis varmaan soitella TAYSsiin hematologille, kun neuvolassa nousi esiin pieni ongelma. Kun puhuin, et haluan jälkitarkastuksen jälkeen sen kapselin käteen niin sitä ennen pitäis hetki käyttää cerazette pillereitä, mutta siinäpä se, kun en saa syödä niitä niin mitäs nyt sitten :eek: ja kumien kanssa en rupee pelaamaan. Ja toi mun oma lääkäri ei tiedä näistä asioista mitään niin kait on sit pakko soitella asioista tietävälle.

Pakko mennä taas!

J84 ja Samu
 
Rakkaat siskot,

en valitettavasti ehdi sen enempää kirjoittaa ts. tekstejänne kommentoimaan, mutta on pakko tulla kysymään teiltä kokemuksia: minkälaisia on teidän iltanne vauvan kanssa?? Me olemme täällä miehen kanssa vähän sormi suussa, kun tämä kakkonen on TÄYSIN erilainen nukkuja (ts. kukkuja ;) ) kuin esikoinen oli... Eli probleema: vauva herää toisilta pitkiltä päiväunilta (ulkoa) vaihtelevasti siinä 16-17 aikoihin eikä siis sen jälkeen nukuteta enää ulos. Ja kun sisällä ei tämä toukka nuku kuin pikkuruisia torkkuja - ja AINOASTAAN sylissä :kieh: - niin koko ilta onkin sitten odottelua, että toinen sammahtaisi yöunille. Ja siis monen monta kertaa saatetaan kokeilla laskea häntä koppaansa nukkumaan, mutta aina herää viimeistään 15min. päästä huutamaan - syli kun vain kelpaa :/ Illat on sitten yhtä kanniskelua ja hyssyttelyä ja määrä riippuu taasen siitä, paljonko neiti kiukkuaa/massu kipristelee. Yhtä kaikki: minun kaikki iltani kuluvat pelkästään vauvaa kanniskellessa, koska milloinkaan ei ole vielä nukahtanut yöunille ennen klo 21. Jossain vaiheessa sitten tosiaan nukahtaa syliin sikeään uneen ja sänkyyn vieminen onnistuu.

Ei tässä muuten mitään olisi, mutta kun päivätkin on aika lailla samaa kanniskelua typyn hereillä ollessa, vaikkakin viihtyi hän tänään ennätykselliset 15min. sitterissään :D Toivoa siis vielä on B) Esikoinen vaan kun oli siitä "kummallinen" vauva, että hän jäi alusta saakka kiltisti koppaansa ja nukkui tyytyväisenä yönsä!

Ja jos vaan viitsitte niin kertokaapa vielä päivärytminne ja miten/missä vauva nukkuu päikkyjä! Kiitokset =)

Carmen ja A 4vkoa 2 pvää
 
Meilläkin poika on nukkunut meidän vieressä (keskellä ) sairaalasta saakka. Eikä siihen ole kukaan ikinä mitään sanonut. Kyllä sen vaan niin alitajunnaisesti tietää, ettei vauvan päälle käänny. Ihana kun joskus herää niin, että vauva on könynnyt itsensä joko minun tai isin kainaloon. Toki meillä on myös sängyn vieressä kehto, mutta yleinsä otetaan vauva aina keskelle nukkumaan.

Meidän päivärytmi on pysynyt aikalailla samana kuin ennen vauvan tuloa. Täytyy kyllä jossain vaiheessa alkaa sitä muuttamaan enemmän "lapselle sopivaksi". Poika käy pitkille yöunilleen yleinsä siinä klo 23-01, nukkuu 6-9 tuntia, syö ja nukkuu vielä muutaman tunnin. Yleinsä siis noustaan sängystä klo 10-12. Nukahtaa vaunuihin seuraavan kerran kun lähdetään ulos (klo 12-15) ja riippuen siitä kauanko ollaan ulkona/kaupungilla nukkuu sen ajan (2-5 h). Torkahtelee tai nukkuu vielä lyhyet unet ennen pitkiä yöunia. Muut kuin yö unet hän siis nukkuu missä milloinkin, sohvalla, kehdossa tai meidän sägyssä.
Tämä rytmi siis käy meille vallan hyvin, sillä harvoin mennään itse nukkumaan ennen puolta yötä. Vauvaa me ei nukuteta mitenkään, miten te muut? Nukutatteko vauvan? Miten?

Mä en ole vielä raaskinut jättää vauvaa. Toki siis vessassa ja suhkussa olen ollut yksin :) Niin ja kerran hakenut pizzat rapun ulko-ovelta ;D Mä tiedän että mulle tulee niin hirveä ikävä etten halua jättää poikaa. Jos se päivällä nukkuu toisessa huoneessa tekisi mieli hakea se sieltä, kun tulee niin ikävä. Ens viikolla mulla on jälkitarkastus, eli jos sinne sitten menis yksin. iik. Oon niin tottunut että poika kulkee tossa mukana, mahan tilalle vaan vaihtunut vaunut.
Ulos kyllä tekis mieli... Masun kanssa kävin kerran tai pari "tanssimassa",mutta oli se jotenkin hölmöä, ja sitten pelkäsi kokoajan että joku humalainen tönäisee mahaa yms. No, katotaan..

Meillä on ollut viime päivinä vähän "kriisiä" iltaisin. Poikaa itkettää ja vain syli kelpaa. Vaihettiin korvike myös tuttelista nan jauheeseen. Samaan aikaan lisäsin D-vitamiini annostusta. Ne taisi tehdä pojan vatsan kovaksi ja kakkakin tulee entisen 5kertaa/pvä yhteen järkyttävään räjähdykseen/päivä. Nyt onneksi tuntuu alkavan helpottavan, sekä vatsa että itkuisuus :)

Nimijuhlaan kutsukortteja munkin pitäis alkaa väsätä, aina jotenkin unohtuu...

Miimu ja Pupu 6 vko
 
Carmen Meillä kanssa illat vierähtää sylissä ollessa pääosin joka päivä. Nyt pikkuhiljaa on ruvennut hetkittäin nukkumaan sitterissä ... Ei muualla.
Mutta meidän päivärytmi suurimpana osana päivänä (toisina päivinä heittää ihan häränpyllyä) mutta siis aamulla ylös 8-9 aikaan, on hereillä noin tunnin ja nukahtaa itsekseen sitteriin, itse juon tänä aikana aamukahvit ja puuhaan omiani ja annan tytön nukahtaa itekseen. Herää siitä noin puolentunnin - tunnin päästä ja sitten syödään ja ollaan hereillä tunti pari ja sitten pidemmille päikkäunille. Yleensä lähdetään lenkille ja sitten partsille nukkumaan, siinä nukkuu 2-3h ja sitten taas syömään. Sitten ollaan taas hereillä hetkittäin ja nukutaan sylissä. Ja näin menee koko loppuilta. Tosiaan nyt pari päivää oon saanu neidin siirrettyä sitteriin sylistä nukkumaan ihan vahingossa. Iltaisin meillä tankataan noin tunnin välein tissiä yötä varten. Todelliset yöunethan meillä alkaa vasta puolen yön aikoihin ja tämä mun kainalossa, koska en jaksa ruveta tappelemaan omaan sänkyyn, kun ei siellä nuku 10min pidempään.
Itse kuitenkaan en "kärsi" siitä että Saara on sylissä nukkumassa, siinähän tuo sitten on. Sillon kun kiukututtaa otan masun päälle makaamaan, itekkin makaan puol istuvassa asennossa sohvalla ja keinutan siinä pyllystä jolloin nukahtaa. Jos ei, niin sitten kävelen pitkin asuntoa. Ja jos ei millään kiukku helpota, pistän vaunuihin ja keikutan niitä sitten, sinne viimeistään on aina nukahtanu.

En tiedä kuinka sekavaa tekstiä tää nyt on... Mutta tämmönen on meidän arki. Tosin nyt on rytmi sekasin ja viime yönä Saara valvo kahteen saakka ja tänään ei ookkaan halunnu paljon hereillä olla. Yhteensä vaan vajaa 4h.... Täytyy kohta koettaa hetkeksi herätellä... Että päästään yöunille edes jossain kohtaa yötä.

VK + Saara 1kk ja 5 päivää
 
Kai sitä itsekin voisi sitten kirjoittaa meidän ns. rytmistä...

07-08 aamupesu ja syöttö
09-10 ulos unille
11-12 herää ja syöttö
13-14 --> 15-16 ulkona unilla
16 syöttö
18 syöttö
19 iltapesu
torkkuja pitkin iltaa, tankkausta 1-2 tunnin välein
21-22 unille

Yö sitten onkin oma lukunsa.. Kerran nukkui jo 5h putkeen, mutta lienee joku tiheän imun kausi, kun pisin jakso on 3h kerran yössä ja muutoin kukkuukin sitten parin tunnin välein :/

Ei saisi verrata, mutta onhan tää aikamoista esikoisen jälkeen, joka 3 viikon iässä veteli jo 6h unta putkeen ja silloinkin minä nostin hänet tissille - ties koska itse olisi herännyt syömään B)
 
Huomenta,

Meillä masuvaivat hiukan helpottaneet ku olen ilmeisesti hiukan ylensyöttänyt tuota meidän vauvelia ja myös osaksi myös siksi valittanut tuota vatsaansa. Nyt on ollut huomattavasti rauhallisempi.

Kuulin eilen muuten sellaisen jutun yhdeltä tutulta et jos käy jumpassa ja se jälkeen yrittää imettää lasta, lapsi voi kieltäytyä tissistä ku smaitoon erittyy jotain ainetta mistä vauva ei pidä. Ihme homma kaikkea sitä oppii.

Meillä herätään tosiaan 8-9 aikoihin riippuen hiukan siitä mihin aikaan on tullut uni illalla.
Nyt viime aikoina ollut tosi paljon hereillä päiväsaikaan kun nukkuu yöllä semmosta 8-9 tuntia parilla syötöllä. Ja syötöt kestää noin 10 min ja sitte nukahtaa uudelleen.

Nyt nukkuu tossa sitterissä mun jaloissa. Alexandra on vissiin aika väsynyt eilisestä kyläilystä. Nukkumaan meillä mennään 20-23.00 riippuu koska nyt tulee uni. Vien yleensä sänkyyn kun alkaa pilkkimään siihen malliin.

Nyt juomaan aamukahvia

Jooseppi & Alexandra 1kk 23 päivää
 
Vauvan nukuttamisesta illalla: Meillä on pari kertaa viikossa se puklaus-show (edellinen viestini), mutta kun on iso puklu tullut, niin vauva suihkuun ja maitoa muutama kymmenen milliä lisää ja sitten voikin nostaa sänkyyn nukkumaan. Eilen meni hieman aiemmin nukkumaan kuin tavallisesti, mutta vauva taisi olla väsynyt, kun se oli illansuussa mahallaan matolla ja yritti siinä nostella päätään niin kauan kunnes väsähti. En tiedä auttoiko tuo sitten nukkumaan menossa vai ei, ainakin vauva oli väsynyt. Muutenkin vauva on ruvennut viihtymään lattialla paremmin kuin aikaisemmin.

Tein tässä taas erikoisen huomion liittyen mieheni vaipanvaihtovuoroon, eli aina kun hän on yöllä vaihtanut vaipan ja tuo sitten vauvan mulle syötettäväksi, en meinaa saada vauvaa millään nukkumaan. Nytkin se oli pakko ottaa viereen nukkumaan ja yöllä siis meni 1,5 tuntia ennenkuin pääsin taas nukkumaan. Mitä ihmettä mieheni tekee erilailla kuin minä vaippaa vaihtaessa yöllä? Olen sanonut hänelle, että vauvalle ei pitäisi jutella yöllä, koska ainakin ensimmäisen kerran hän jutteli ja silloinkin oli nukahtamisvaikeuksia. No täytyy siis itse vaihtaa aina se vaippa. Vaikka me just eilen päätettiin, että vaippaa ei tarvitse vaihtaa, kun siellä on vain pelkkää pissaa ollut viimeisen viikon ajan, mutta viime yönä kyllä semmoiset kurapierut pääsi, että pakkohan se vaippa oli vaihtaa. :x Meidän neiti on oikea pommikone, kun se tekee kakat. Pari kertaa viikossa tulee ainakin jostain yli, lähinnä selkäpuolelta, ja yleensä on sentistä kiinni, että vaatteet eivät ole kakassa.

Helinä ja neiti 6,5 vko
 
Heips.

Täällä jatkuu räkäsirkus!
Eilen luultiin jo, että helpottais kun oli niin pirtee jätkä eikä tarvinu ees kokoajan imee räkää nenästä. Aamuyöstä meni sit taas ihan tukkoon, ja sama jatkunu koko pv. Räkää ei tuu kunnolla nenästä, kun on niin syvältä tukossa. Se tarkottaa sitä, et Vili vetää sit kaikki limat kurkkuun ja syönti takkuaa: syö vähän kerralla ja hitaasti, ja puklailee limansekaista maitoa.. TOSI KIVA! Mä nukuin tosi huonosti viime yön kun kuuntelin kokoajan raukkaa joka turisi täynnä räkää. Pari kertaa oli pakko herättää raasu, ja imettiin räkää pois nenästä, ja syötin sit samalla... Voi hitsin hitsi ku on ikävä kattoo toista :-(
Täytyy varmaan huomenna varailla lääkäriä jos tuo jatkuu, kuunnelluttaa keuhkot ja kattoo korvat. Noh, tietty mitä mieltä lääkäri sit on...

miimumaija
: Meillä muuttui tuo paskominen ihan samoihin aikoihin (6vko ikäisenä)... Eli ei tuu enää joka vaippaan plöröt, vaan kakkaa tulee nykyään sillain ihmisten "normaalisti", eli kerran päivässä kunnon satsit. Aluksi oli poikakin kiukkunen ku joutuu tekeen hommia sen "räjähdyksen" eteen, mut kyllähän se siitä sit tasaantuu ja muuttuu rutiiniksi!

Meilläkään ei yritetä nukuttaa vauvaa... ellei (harvoin) ole sitten itkukänkkäränkkä-väsynyt... On huomattu ihan turhaks touhuks jos herra ei ole väsynyt! Mutta sitäkin enemmän "väsytetään" sitä... Eli ollaan tosi aktiivisesti sen kanssa ja puuhataan kaikkee. Pidetään masullaan ja selällään leikkimatolla, ja sylissä sellaisissa asennoissa, että saa samalla niska-ja selkälihastreeniä ja väsyttää itseään, ja tietty innoissaan on kun saa kannatella itteään niin paljon... Myös "jumpataan" leikkien ja laulujen kanssa... Ja voin kertoo: muutaman tunnin puuhaamisen ja iltamaidon jälkeen nukahtaa kyllä melkein samantien sänkyynsä, kun mennään nukkumaan. Yleensä jäbä laitetaan siis nukkumaan samaan aikaan kun me. Eli siinä klo 21-23 välillä. Riippuu monelta ollaan Vilin kanssa herätty ja miten pitkät päikkärit on nukkunu.

Voishan sitä ite vielä puuhata vaikka mitä iltaisin kun Vili alkaa nukkumaan, mutta yleensä mekin ollaan jo niin väsyneitä ja mennään nukkumaan... tai "muuten vaan" sänkyyn ;) :ashamed:

Tänään oli neuvola. (Edellinen käynti lääkärineuvola 8.10.09 1kk+17pv)
Vili siis 2kk+7pv
Paino 5935g (5155g)
Pituus 60cm (56,4cm)
Pipo 40,7cm (39,4cm)

Kirjotti korttiin "Seuraa hyvin katseella sivulta sivulle. Pää seuraa jo vartaloa käsistä kohottaessa"
Sanoi vaan, että tuo pää+vartalo testataan ja pitäs olla yleensä 3kk käynnillä, mutta Vili niin jäntevä että ajatteli jo nyt testata? Ja että pituuskasvu on suhteessa nopeampaa kuin painonnousu, mutta "ihan ok vielä"... Eli jätkä taitaa tulla isäänsä.

Tämä tältä erää. Ihana kun jätkä nukahti leikkimatolle oma unihiiri kainalossaan. Osaa jo ottaa siitä kiinni :heart: Ja nuolee ja imee usein sen hiiren nenää kuin tissiä :LOL: Laitoin sille mun paidan peitoksi siihen, en raaskinu nostaa sänkyyn jos vaikka heräis siihen.

Roona&Vili 2kk+7pv
 
Just. Pitäkööt tk "omalääkärinsä!" Ei oo huomenna paikalla ja ei tietoo, onko sijaista. Ei saanu päivystysaikaa, ja huomiselle ei pysty varaamaan tänään. Eli mä en saanu mitään lääkäriä. Soitin sitten koskiklinikalle, ja sain kokeneen lastenlääkärin tälle päivälle!

Siitä ihan mielellään maksan sen ylimääräisen hinnan siitä että lapseni saa hoitoa.

Ihan täynnä limaa, itkee ja syö huonosti. :'(
 
Roona: Meillä kans Stella aivan räkänen.. ja kovin itkunenki ollu jo muutaman päivän. Edelleen kyl nukkuu ja syö hyvin!! Hinkkaa kovasti toista korvaansa välillä. Kuumetta ei oo ollu missää vaihees. Odottelen viel ja katon mihin päin kehittyy vai josko tervehtyis jo pian!!!
Tosi "hyvää" palvelua tk:ssa... ihan ku täälläkin päin... Joskus koitin soittaa jotain labratuloksii, ni hoitaja vastas puhelimeen näin: "Ei tänne tartte soitella!!!" ja perään löi luurin kii!!! :headwall:

Jälkitarkastus oli tänään, sain lähetteet labraan virtsa-, veri- ja ym. kokeisiin. Varmistetaan ettei vaan oo mitää kohtutulehdusta tai muutakaan, ku sen verran paljon noita alaselkä ja -vatsa kipuja sekä vuoto jatkunu sen verran pitkään!! Muuten kaik ok. Joku ihme patti kuulemma tuolla emättimessä kasvanu siihen arpi kohtaan, mut ei kuulemma sil tarvi tehä mitää... hmm... :eek:

Mama ja Stella
 
Imetys ja laihdutus??
Mä en ole syönyt mitään herkkuja ja muutenkin nyt syönyt vähän kevyemmin ja painoa on pudonnut nyt kolmessa päivässä 2,5 kg.
Jostain olen kuullut/lukenut, ettei imetettäessä saisi laihtua yli kiloa/viikko. Muuten minussa olevia myrkkyjä (?) erittyy liikaa maitoon ja sitä kautta lapseen.
En kuitenkaan täysimetä, pumppaan maitoa ja vauva syö sitä n. 300ml päivässä.
Pitääkö mun nyt valita että jatkanko oman maidon antamista vai lopetanko laihduttamisen?!?
 
Mä en alottanu niitä minipillereitä... en jaksa sitä souta jos on menkat ja sen lisäks tiputtelua tai sitten menkkoja ei oo ollenkaan.. mulla menis kierto saletisti perseelleen.... eilen alotin femodenit :))
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Ja mä shoppailin TAAS vaatteita;
Ihania Tutan 50v-juhlavuosi-retro-kuosisia vaatteita löytyi! Oli pakko soittaa Prismasta ukolle, että "voiskos ostaa"... Olin meinaan miehen kortin kanssa ostoksilla :D Ja hyvin ruikutettu, poju sai tosi käheet ruskeet frotee-pöksyt, ruskee/kirjavakuvioisen froteehaalarin ja samaa kuosia myssyn, ja vihreen/kirjavakuosisen bodyn. Pakko pukee se haalari ja myssy päälle heti ku saan pestyy, ja ottaa kuvii. Lässynlässyn sentään kun on söpöö!!! :LOL: :heart: :heart:

Nyt soffalle kattoon leffaa.
Mä ostin kanssa potkarit ja bodyn ruskeena :))
 
Meillä menee yöt kahella syötöllä pääsääntöisesti, ilalla mennään nukkumaan 21.30 ja eka syöttä kolmen kantturoissa ja sitten kuuden aikaan on toisen syöttö, aamulla herätään aamuhommiin 7-8 aikaan :)

Viellläkään ei oo kunnon rytmiä päivällä, mutta onneks yön ja päivän erottaa..
Maitoa menee ihan törkeet määrät vuorokaudessa ja sen on ukko kokonenkii että ruoka maistuu :D ens viikolla on neuvola taas niin saap nähhä minkä kokonen mun iso ukko on jo =)

7.11 ois sitten ne ristiäiset, tuleva kummi lupas tehhä täyte kakut ja minä sit äitini kanssa teen voileipäkakun, keksit ostetaan kaupasta :)

jahhas, nyt taas hommiin, ei tähän kerkii enää sitä märää kirjottaa kun mitä sillon odotusaikaan :D

palataan taas...

zeny ja pieni-mies
 
Voih, kun tänne on tullut paljon tekstiä. En ole viime aikoina kerennyt kirjoittamaan kun neiti on pitänyt äidin kiitettävän kiireisenä. Olen kyllä välillä käynyt lukemassa mut en muista nyt mitä kaikkea olette kirjoittaneet joten kommentointi jää tuonnemaksi.

Meidän elämä on yhtä kipuilua päivästä toiseen. Tyttö on tosi virkku, jäntevä ja pirteä pakkaus mutta masu aiheuttaa ongelmia. Nyt kun ollaan kokoakin jo vähän saatu kasaan (nyt 4255g, syntymäpaino 3100g) niin imeminen onnistuu eikä meidän tarvitse enää olla kolmen tunnin syötöillä mutta...

...tytön puklailu on ihan valtavaa. Ei niinkään ne määrät vaan se aika! Eli syömisen jälkeen toisella on tosi huono olla, kitisee ja rääkyykin välillä ihan täyttä häkää. Näkee, että masuun sattuu eikä ole ollenkaan hyvä olla :ashamed: Sitten alkaa puklailu jota kestää noin 1,5-2 tuntia ruoan päälle. Eli koko tämän ajan joudun pitämään neitiä pystyasennossa sylissäni. Hipheijaa, sittenhän onkin jo melkein uusi ruokailu ja sama kuvio edessä eli oma aika TOSI kortilla.

Olen aina kannattanut vakuutuksia ja onneksi hankittiin se syntymättömän lapsen vakuutus. Mentiin maanantaina yksityiselle laseten erikoislääkärille. Noh, refluksitautihan se tod.näköisesti on sekä maitoallergia. Tarkoittaa käytönnössä sitä, että olen nyt maidottomalla, munattomalla, soijattomalla ja naudanlihattomalla ruokavaliolla ja sen lisäksi neiti saa apteekin helvetin kallista korviketta. Mutta mitä sitä ei tekisi, että toisen olo paranisi :heart: :heart: :heart: Että näin meillä.

Kakasta ainakin kirjoititte. Meillä oli keskiviikosta asti ummetusta (ihan yhtäkkiä ja ilmoittamatta kun siihen asti oli tullut monta kertaa päivässä) ja maanantaina sitten avitettiin kuumemittarilla. Tulihan sieltä tavataa ja pieni näytti niin onnelliselta ja raukealta :kieh: Siitä lähtien meillä on kanssa muuttunut rytmi niin, että kerran päivässä tulee sellainen mega iso pläjäys jota väännetään naama punaisena 15 minuuttia. Kai se kuuluu tuohon kasvamiseen ja suoli rupeaa toimimaan enemmän kuin "normaali ihmisellä" :LOL:

Zeny teidän yörutiini kuulostaa ihan samalle kuin meillä. Pääsääntöisesti yhdellä syötöllä nykyisin mennään ja se tosiaan tuossa kolmen aikoihin. Päivät sitten menevätkin miten menevät. Neiti ei pahemmin päikkäreitä nuku, viihtyisi vaan sylissä jossa torkkuu sellaisia 20 min. unia. Vaunuillessa ja autossa tosin vetää sikeitä mutta kun niihin on vaikea laittaa kun sitä hiton puklua tulee heti vaaka-asennossa.

Miimumaija, uskaltaudupa vaan omillekin asioille, se tekee pääkopalle hyvää ;) Tietty pienokaisesta on vaikea alkuun irtautua mutta jälleennäkeminen on sitten sitäkin ihanampaa :heart: . Itse ainakin tarvitsen välillä vähän "happea" joten käyn iltaisin esim kaupassa yksikseni ja mies hoitelee neitiä sillä aikaa. Eilen oli pari tuntia kampaajalla ja viime lauantaina oltiin miehen kanssa kaksin lätkämatsissa ja mummo oli täälä meillä hoitamassa. Se teki kyllä hyvää meille kaikille kolmelle :D . Tosin ensimäisen erän pysyin rauhassa seuraamaan kiekkoa mutta sitten ajatukset jo siirtyivät kotiin mutta näin sitä pitää vain totutella. Tai tietty jokainen tavallaan mutta mulle sopii pieni breikki aina välillä.

Mitäköhän unia nuo pienet näkevät kun välillä naureskelevat unissaan? Eihän niillä ole elämänkokemusta vielä paljon muusta kuin tissistä, pullosta, tutista ja kakasta. Joku niistä naurattaa kuitenkin valtavasti. Itse veikkaan tuota kakkaa, ainakin sillä vanhemmat eniten nauravat :LOL:

Cumamstelija & Leidi 6 vkoa ja 7 pvää
 
Heippa jälleen :wave: Eipä sitä hyvää hetkeä kirjoitella ole taas ollut, esikoinen kun kiukkuaa ja vaatii kaiken mahdollisen huomion, mitä vauvalta ehdin. Päivärytmiä ei tytöllä vielä varsinaisesti ole, mutta nyt on ihanasti alkanut yöunille siinä 22 paikkeilla ja herännyt ekalle syötölle 2-3 aikaan ja toiselle 4-6 aikaan. Aamu alkaa aika tasan 7:30 joka aamu :D Tämä on niin ihanaa, kun tyttö nukkuu! :heart: Veljensä kun valvottaa satunnaisesti edelleen. Iltakitinöitä (masuvaivoja&kovaa piereskelyä) on iltaisin, mutta suhteellisen vähän niitä itkee, kunhan kävellään/ollaan liikkeessä. Emme nukuta tyttöä, mutta nukahtaa yleensä syliin tai rinnalle, josta siirretään omaan koppaansa. Päivisin lasken joskus puoliunessa olevana sänkyyn ja nukahtaa itsekseen. Vaunuissa en ole ulkona vielä nukuttanut muuten kuin pienten lenkkien ajan. Pitäisi kai alkaa totuttamaan paikoillaan olevissa vaunuissa nukkumiseen, niin voisi yhtenäisemmät ja pidemmät päikkärit onnistua.. Aamupäivät kun on sellaista torkkumista :/ Iltapäivällä nukkuu usein noin 2-3h.

Ensimmäinen hymy
saatiin viime viikon lopulla :D Sen jälkeen tyttö onkin "naureskellut" päivittäin kun jutellaan tai hassutellaan. :heart:

Lattialla tyttö ei viihdy laisinkaan, pari minuuttia, niin jo alkaa kitinä. Kaipa nuo lonkkavaljaat haittaa hiukan, kun ei pääse liikkumaan mitenkään :/ Pian on toivon mukaan puolet hoidosta jo takanapäin.

Mä en pysty kieltäytymään herkuista :ashamed: Joka päivä menee enemmän tai vähemmän (useimmiten PALJON), mutta en jaksa nyt välittää asiasta. Imetys varmasti ajan mukaan tiputtaa nuo lähtöpainoon verrattuna jäljellä olevat viisi kiloa (vaikka ei tämä n.56kg painokaan niin hirmuisesti ole pituiselleni). Varsinkin sitten kun pääsee kunnolla urheilemaan! Mä niin odotan jo pääseväni kunnon hikeen =) Ajattelin odottaa jälkitarkastukseen saakka (24.11.) ennen rankemman treenin aloittamista. Nyt saa kävelylenkit riittää, vaikka toivoisinkin pääseväni pidemmille lenkille ihan yksin. Nyt mennään siis niin, että tyttö vaunuissa ja poika seisomalaudalla, niin puolessa tunnissa poika usein jo väsähtää seisomiseen.

Ristiäiskutsut sain askarreltua, tänään pitäisi postimerkit hakea ja kiikuttaa ne postiin. Tarjoamisia olen miettinyt ja kakun tilasin työkaveriltani, joka tekee mielettömän nätejä kakkuja. Hän teki kakun myös pojan ristiäisiin ja nyt tulee samanlainen, mutta vaaleanpunaisena :p

Paranemista pienille nuhanenille :hug: Tuli taas pitkä stoori ja esikoinen pyytää ruokaa. Ruoan lämmitykseen siis (jotta saa itsekin sitten jälkiruoaksi kahvia ja pullaa&keksejä :p )

Kristelle & sammakkoprinsessa 3vk+5pv
 
vihdoin taas kerkeää istumaan koneelle (heiluttaen toisella jalalla sitteriä :LOL: ..)

elikkäs yonnazzz olis huippu juttu jos saatais teistä seuraa ellei siis 5min jälkeen heitetä molemmat vaunuilla U-käännöstä :LOL: Meillä on vaan tosiaan se että olen äärettömän huono bussien käyttäjä ja mies on autolla päivisin töissä eli pitänee treffata joko espoossa taikka joku viikonloppu..

Keitäs muita asuikaan Espoossa taikka lähettyvillä..

Tuosta humputtelusta kun jotkut oliko Roona82 tais jotain mainita.. Niin täällä ainakin meinasin lähteä uudenvuoden viettoon tyttöporukalla ja meidän Mico jää isin kanssa kuulostelemaan raketteja.. Tietenkin jännättää aivan kauheesti jättää silloin pieni ekaa kertaa kun tuntuu ettei roskiakaan voi viedä ilman poikaa huolestumatta :LOL: Kai siitä sitten jotenkin selviää mutta ymmärrän täysin kun mainitsit että jos olis yötä pois... :O Itsekkin kauhistelin ajatusta vaikkakin joskushan se on kuitenkin edessä.. Olen kuitenkin puhtaasti sitä mieltä että täytyy äidinkin joskus päästä irtautumaan siitä tutusta arkikaavasta tekee varmasti hyvää :)

vieressä nukkumisesta itse olen aina ollut kova unissa huitoja sekä nukun niin sikeästi että mikään eikä kukaan saa minua herätettyä. Kuitenkin joskus poika nukkuu meidän välissä eikä kumpikaan vahingossakaan ole pojan päälle kaatunut eli uskon täysin että niin äidillä kuin myös isälläkin on vaisto joka kertoo unenkin läpi että pieni nukkuu välissä. En kyllä ikinä nukkuisi edes yhden jälkeen poitsun viekussa ja meillä on muutenkin sääntö että jos mies on juonut edes yhden sauna kaljan silloin ei kosketa poikaan. Ihan hyvä sääntö uskoisin näin vaikka me ei sillä viinalla hirveesti lotratakkaan :LOL:

Mitäs viellä... Käytiin 1kk neuvolassa ja poika oli hyvin kavanut:

55cm (synt. 53cm)
4780g (synt. 4070g)
pipo 38,8cm (synt. 37cm)
Mico oli oikea hurmuri ja hymyili leveästi neuvolantädille :)

nyt taas tukkaputkella poitsun kanssa touhuamaan..

Dindei + Mico 3vk 6pv
 
Ah... kuppi kahvia ja Arnold's donitsilaatikko pöydällä :p
Sain kuin sainkin Vilin omaan sänkyynsä päikkäreille. Jäbä touhus heräämisen jälkeen kokoajan niin paljon, että alkoi jo känkkäränkkä tulemaan, lopulta vaan itki jos laskin sen johonkin sitteriin tai sohvalle... Sit kantelin sitä sylissä jonkin aikaa, ja laskin sänkyyn, annoin pusun ja peiton päälle. Sinne jäi. Kai se sitä kiukkus, että nukkuun pitäs päästä ja "sänkyyn kiitos"

Eilen tosiaan käytiin lääkärissä yksityisellä. Neuvolasta kun alettiin vihjaileen korvatulehduksesta... tms flunssan aiheuttamasta ihanuudesta... Noh, onneksi mitään ei löytynyt! Eli puhtaat korvat ja keuhkotkin kuulostivat hyvältä...! Huojentunut olo... Nyt vaan odotellaan että toi räkätauti helpottais. Saatiin reseptillä Nasolinia, jota ei normaalisti suositella alle 3kk ikäiselle, mutta se lääkäri sanoi, että voidaan yöksi laittaa aina yks tippa... Auttaa kuulemma paremmin kuin ne suolatipat.
Taidetaan kyllä jatkossakin käydä tuolla Koskarilla lääkärissä, siellä on lapsille kokonaan oma osasto ja ne on kaikki kokeneita lastenlääkäreitä siellä. Ei millään pahalla terveyskeskuslääkäreitä kohtaan, mutta kyllä noihin luottaa enemmän :) Ja mielummin sinne lastensiipeen mennään istuskelemaan kun mihinkään terveyskeskuksen käytävälle.

Nyt sitten karjalanpaistin kimppuun... kun kerrankin poju nukkuu kunnolla päikkäreitä :heart:
 
Meillä taas nukuttiin tosi hyvin viimeyönä !! Tai kaikki muut paitsi minä .. :/
Poika nukahti vähän ennen yhtätoista ja minä menin melkeen samantien kans sänkyyn, mutta pyörin sängyssä kahteen asti !!!! Poika nukkui melkeen kahdeksaan, mutta mä olin jo herännyt miehen herätyskelloon 6.30 :headwall: :headwall: :headwall: !!!! Olis mullekkin kelvannut yheksän tunnin unet.. Päikkäreitäkään ei ehi tänään nukkuu. Toivottavasti menis ens yö yhtä pitkillä unilla ja niin että sais itekki unta.

Tultiin just neuvolasta. Me ei nyt vielä otettu sitä rotavirus rokotetta kun sen jälkeen pitäis olla tunti syömättä ja poika oli kovin nälkäinen neuvolassa unilta herättyään. Kahden viikon päästä sitten se.
Meillä oli samalla kans lääkärin tarkastus. Kaikki oli muuten ok, paitsi lääkäri epäili ehkä lievää karsastusta.. Se selviää sitten ajan kanssa. Mutta mä olen käsittänyt että se on aika normaalia vauvalla ja "paranee" muutamassa kuukaudessa itsestään.
Lisäksi kivekset olivat laskeutuneet !!? Mä oon luullut että tää tapahtuu vasta murrosiässä :ashamed: :LOL:

Hienosti oli poika kasvanut:
Paino 4 680 (s. 3 610)
Pituus 57,5 (s. 49,5)
Pää 38,4 (s. 37)

Harmi kun poika huusi lääkärissä niin kovin nälkäänsä, en saanut kysyttyä mitään mieltä askarruttavaa.. Meilläkin on ollut nuhaa, kröhinkää ja rohinaa. Poika myös kuorsaa usein..

Mäkin rupean kohta karjalanpaistin tekoon ja sitten, ah, IKEAAN !! JEE :LOL:

Miimu ja Pupu 6 vko 2 pvä
 
Ainiin vielä, Onko teidän neuvoloissa mitään rokotetutkimuksia? Aijotteko osallistua?

Meillä tutkitaan uuden pneumokokkirokotteen suojatehoa. Rokote on siis jo testattu ja hyväksytty ja sitä voi halutessaan apteekista ostaa, tässä vaan tutkitaan sen hyötyä esim rokottamattomiin ja tautien leviämisiin alueilla jossa tätä roketetta annettu. Tämä rokoite siis suojaa mm. korvatulehduksita, keuhkokuumeelta, aivokalvontulehdukselta.
Tutkimuksessa annetaan sokkoutetusti joko pneumokokki, hepatiitti A (Havrix) tai hepatiitti B (Engerix B) rokote. Neuvolakaan ei siis tiedä mitä rokotetaan. Eli lapsi saa jonkun noista kolmesta.

Mä en nyt oikein tiedä lähtekkö tohon mukaan vai ei. Lapsi kuitenkin saa jokun "hyödyllisen" rokotuksen, mutta sitten on ne kaikki haittavaikutukset, käsikivut, kuumeilut yms..

Pitää miettiä.. Mutta olis kiva kuulla jos jollain olis aiempaa kokemusta noista rokotteista. Itelläni on toi Havrix, eikä itselleni ainakaan tullut siitä mitään kummempaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miimumaija:
Ainiin vielä, Onko teidän neuvoloissa mitään rokotetutkimuksia? Aijotteko osallistua?

Meillä tutkitaan uuden pneumokokkirokotteen suojatehoa. Rokote on siis jo testattu ja hyväksytty ja sitä voi halutessaan apteekista ostaa, tässä vaan tutkitaan sen hyötyä esim rokottamattomiin ja tautien leviämisiin alueilla jossa tätä roketetta annettu. Tämä rokoite siis suojaa mm. korvatulehduksita, keuhkokuumeelta, aivokalvontulehdukselta.
Tutkimuksessa annetaan sokkoutetusti joko pneumokokki, hepatiitti A (Havrix) tai hepatiitti B (Engerix B) rokote. Neuvolakaan ei siis tiedä mitä rokotetaan. Eli lapsi saa jonkun noista kolmesta.

Mä en nyt oikein tiedä lähtekkö tohon mukaan vai ei. Lapsi kuitenkin saa jokun "hyödyllisen" rokotuksen, mutta sitten on ne kaikki haittavaikutukset, käsikivut, kuumeilut yms..

Pitää miettiä.. Mutta olis kiva kuulla jos jollain olis aiempaa kokemusta noista rokotteista. Itelläni on toi Havrix, eikä itselleni ainakaan tullut siitä mitään kummempaa.
Meille tuli kans toi kutsu siihen rokotustutkimukseen... Mutta MUTTA! Sokko-rokotus? Mitäs sit jos vaikka oikeasti tarvii ottaa esim se Havrix? Eli jos meinaa vaik ulkomaille mennä tai jotain? Sitähän ei voi mitenkään tietää, onko lapselle annettu sitä vai ei!! Ja silloin ei voi ottaa mitään rokotetta niistä vaihtoehdoista mikä "saattaa" olla sokkona annettu. Mä en siitä syystä haluu osallistua tohon, koska mä haluan tietää mitä rokotteita mun lapseen on pistetty ja mitä ei!

Tässä mun mielipide asiasta :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja dindei:
vihdoin taas kerkeää istumaan koneelle (heiluttaen toisella jalalla sitteriä :LOL: ..)

elikkäs yonnazzz olis huippu juttu jos saatais teistä seuraa ellei siis 5min jälkeen heitetä molemmat vaunuilla U-käännöstä :LOL: Meillä on vaan tosiaan se että olen äärettömän huono bussien käyttäjä ja mies on autolla päivisin töissä eli pitänee treffata joko espoossa taikka joku viikonloppu..


Dindei + Mico 3vk 6pv
Mulla on auto käytössä kokoajan ja joskus jopa bensaakin siinä :D (Odotan siis lapsilisiä ;) )

Pitäisikö meidän perustaa joku ööö suojattu juttu missä voitas sopia tapaamista tms.. Roona82 neuvotko vähän näissä jutuissa!!!??


RintarepustaTein USKOMATTOMAN LÖYDÖN tarjoustalosta. Musta TODELLA HYVÄ rintareppu, Lastentarike Oy:n maahantuojan erä 10 EUROA. Ostin samantien sillä hinnalla. Olin haaveillut Manducasta, mutta YLLÄTTÄEN meidän yhdistelmät sanoivat vkon käytön jälkeen itsensä irti. Olivat siis olleen miehen toisella muksulla, mutta ääntyneet varastossa.

Ostin sitten huutonetistä Quinnyn freestylet ja kopan. :heart:
Nyt on seuraavaksi pariksi vuodeksi rattaat/vaunut! Ja vielä sellaisetmitkä halusin!

Ja siis tosiaan serintareppu on ihan ykkönen. En kyllä huomaa eroa manducaan! Eikä toi ollu mikään rimpula tms.. aan siis ihan pehmustettu jne.. ja tuntui hyvältä!

En ehdi enempää kirjottaa, kun oltiin koko päivä tytön kanssa liikenteessä niin nyt nautin miehestäni <3

 
Alkuperäinen kirjoittaja dindei:
Keitäs muita asuikaan Espoossa taikka lähettyvillä..
Jos mukaan pääsee niin kiinnostaisi kovasti. Asutaan ihan Espoon ja Vantaan rajalla, Vantaan puolella ja mulla on auto käytössä koko ajan että jos vain saadaan sovittua niin mikäli aikatauluun sopii niin mikä ettei...

Olkkis ja Arttu
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Alkuperäinen kirjoittaja miimumaija:
Ainiin vielä, Onko teidän neuvoloissa mitään rokotetutkimuksia? Aijotteko osallistua?
Meille tuli kans toi kutsu siihen rokotustutkimukseen... Mutta MUTTA! Sokko-rokotus? Mitäs sit jos vaikka oikeasti tarvii ottaa esim se Havrix? Eli jos meinaa vaik ulkomaille mennä tai jotain? Sitähän ei voi mitenkään tietää, onko lapselle annettu sitä vai ei!! Ja silloin ei voi ottaa mitään rokotetta niistä vaihtoehdoista mikä "saattaa" olla sokkona annettu. Mä en siitä syystä haluu osallistua tohon, koska mä haluan tietää mitä rokotteita mun lapseen on pistetty ja mitä ei!
Tässä mun mielipide asiasta :)
Niin siis kyllähän se sitten kerrotaan kun testaus päättyy että mitä on pistetty. Näin ainakin meidän terkka sanoi..

Olkkis, yonnazzz ja dindei (keitäis muita teitä nyt olikaan...?) Jos järkkäätte jotain joskus Helsingissä niin minäkin voin seuraan liittyä :)
 

Yhteistyössä